| Poster | | Topic: PSV Thuis Shirt 2006-2008 |  |
|
Ranzige Ridder Internationale topspeler Derde plek PSV Quiz 2005/2006
Uit: Breda Vak: West - K Posts: 1171 Reg.: 17 februari 2004 |
quote: papapetje schreef:
Nee, idd, geen enkele "grote" club ontwerpt en ontwikkeld haar eigen kledinglijn. Maar waarom nu eens niet een keer voorop lopen in het ontwikkelen van nieuwe zaken, ipv er achteraan als straks idd lcubs toch gaan keizen voor eigen kledinglijnen enz.
Omdat zoals al eerder aangegeven het financieel helemaal niet aantrekkelijker is, en we weten allemaal hoe hard onze club elke cent kan gebruiken.
Het contract met Nike levert PSV zoveel op dat het niet loont om de shirts in eigen beheer te maken en dan misschien iets meer opbrengsten uit merchandise te genereren.
PSV krijgt van Nike een sponsor bedrag omdat PSV hun kleding draagt en zodoende dus reclame maakt voor Nike (daaarbij komt nog eens de reclame op de website en gedrukte PSV media), en daarnaast krijgt PSV ook een deel van de merchandise opbrengst van PSV-Nike artikelen.
Volgens mij heeft Heerenveen een tijdje zoiets geprobeerd, die hadden op een gegeven moment wedstrijdkleding in eigen beheer van het merk Abe (verwijzend naar Abe Lenstra), en toch zijn ze nu bij Umbro, dat zal niet voor niets zijn lijkt mij.
|
|
|
Arend Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1144 Reg.: 20 juni 1999 | Maar ik ben toch ook wel benieuwd, of PSV nu gewoon doorgaat met nike. Mijn broertje kwam een week op 3 terug ook al met die vraag omdat hij ergens gehoord had dat nike zou stoppen!
|
|
|
F17 Graphix Vedette
Vak: Noord - NN Posts: 4019 Uploads: 16 Reg.: 15 mei 2005 | Ik hoop niet dat Nike er mee gaat stoppen, want ik vind dat we al jaren de mooiste shirts hebben op de Nederlandse velden. Ãls Nike er wel een punt achter zet, hoop ik dat Puma onze nieuwe sponsor word. Die hebben ook altijd vette shirts.
|
|
|
J o e y Legende
Uit: Doorwerth, bij Arnhem Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3085 Reg.: 28 februari 2003 | Ik heb dan nog het liefst Quick, die shirts zijn tot nu toe nog niet zo van al die sci-fi poespas en hebben altijd wel stijl vind ik.
|
|
|
Zizou Internationale topspeler
Uit: Brussel Vak: - Posts: 1021 Reg.: 13 april 2000 | Weet iemand waar ik deze nog kan kopen of bestellen? Alvast dank!
|
|
|
XtremoPSV_EHV_WCW Toeschouwer
Uit: Eindhoven Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 3 Reg.: 20 april 2007 | Weet iemand het lettertype van het huidige PSV shirt?

Hierboven een voorbeeld
|
|
|
Marco uit Oranje Lid 2e elftal
Uit: Sint-Oedenrode Vak: - Posts: 157 Reg.: 27 augustus 2006 |
quote: Zizou schreef:
Weet iemand waar ik deze nog kan kopen of bestellen? Alvast dank!
In de fanshop in het Philips-Stadion.
|
|
|
PSV K-k-kampioenuhh!!! Meervoudig international
Vak: - Posts: 712 Reg.: 27 september 2004 | Krijgt PSV volgend seizoen weer een nieuw thuisshirt? Het is een niet al te mooi shirt, vooral als je het vergelijkt met het vorige shirt..
De achterkant is gewoon helemaal niet mooi..
Dit kan toch gewoon niet, PSV is een grote club en dan zo'n lelijk shirt (vooral achterkant)..
Vorig seizoen als PSV in het eigen stadion speelde had je een prachtig shirt en nu lijkt het zo goedkoop als wat..
Ook het uitshirt, PSV speelt nu in het uitshirt van 3 jaar geleden, dit kan toch niet! (Het is wel een mooi shirt dat wel weer)
Hoe lang loopt dat contrect met Nike nog? Nike mag best behouden blijven, maar kom volgend jaar met een beter thuis en uitshirt op de proppen (Ja, ook weer een nieuw thuishirt want dit kan gewoon niet, dus vervangen)..
|
|
|
SomaQan Regelmatige invaller
Uit: Vlijmen Vak: Noord - M Posts: 267 Reg.: 5 november 2006 | Ik vind de thuis kit van dit seizoen helemaal prachtig vooral die zwarte nummers op de achterkant is briljant past bij dat rode.
|
|
|
freeky123 Aanstormend talent
Uit: Deurne(Vlierden) Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 131 Reg.: 2 maart 2008 |
quote: SomaQan schreef:
Ik vind de thuis kit van dit seizoen helemaal prachtig vooral die zwarte nummers op de achterkant is briljant past bij dat rode.
Die kleur rood van dit shirt vind ik echt mooi, mooier als dat rood van vorig jaar, als ze het dragen en je kijkt van een afstand ziet het er echt PRACHTIG uit.
|
|
|
gilles de bilde Bankzitter
Vak: - Posts: 423 Reg.: 20 april 2008 |
quote: freeky123 schreef:
(...)
Die kleur rood van dit shirt vind ik echt mooi, mooier als dat rood van vorig jaar, als ze het dragen en je kijkt van een afstand ziet het er echt PRACHTIG uit.
Het is dezelfde kleur rood.
|
|
|
Vak: - Posts: 712 Reg.: 27 september 2004 | Heel mooi ja zo'n groot rood vlak op de achterkant van het shirt, het lijkt net op het thuisshirt in de ch.league van een aantal jaren geleden met dat vlak (witte letters/nummer was het toen)
|
|
|
K_D Jeugdspeler
Uit: Eindhoven Vak: Noord - PR Posts: 38 Reg.: 26 april 2005 |
quote: PSV K-k-kampioenuhh!!! schreef:
Heel mooi ja zo'n groot rood vlak op de achterkant van het shirt, het lijkt net op het thuisshirt in de ch.league van een aantal jaren geleden met dat vlak (witte letters/nummer was het toen)
Dat gevoel kreeg ik ook bij dit shirt. Alleen destijds was het een noodgreep omdat er blijkbaar vanuit de UEFA verwacht wordt dat de nummering op een effen vlak verwerkt wordt (ivm zichtbaarheid).
Met de laatste 2 thuisshirts hadden ze dat mooi opgelost. Nu is dat vierkante vlak weer terug. 
[Dit bericht is veranderd door K_D (op 14 oktober 2008 10:23:41).]
|
|
|
|
freeky123 Aanstormend talent
Uit: Deurne(Vlierden) Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 131 Reg.: 2 maart 2008 |
quote: gilles de bilde schreef:
(...)
Het is dezelfde kleur rood.
Wel, ik heb het gevoel dat het iets donkerder is dan vorig jaar, zo lijkt het dan..
|
|
|
quote: freeky123 schreef:
(...)
Wel, ik heb het gevoel dat het iets donkerder is dan vorig jaar, zo lijkt het dan..
Het is toch echt niet zo. PSV heeft de rode kleur officieel laten vastleggen als pms 106, ofwel PSV-rood. Als het goed is, zal PSV dus nooit meer in een andere kleur rood spelen als deze.
|
|
|
Sander mr psv Basisspeler
Uit: Veldhoven Vak: Noord - TT Posts: 329 Reg.: 21 juli 2007 |
(...)
Het is toch echt niet zo. PSV heeft de rode kleur officieel laten vastleggen als pms 106, ofwel PSV-rood. Als het goed is, zal PSV dus nooit meer in een andere kleur rood spelen als deze.
Maar vanaf de tribune lijkt het wel donkerder hoor. het kan best dat je gelijk hebt hoor maar ik weet niet. Ik denk dat je gelijk hebt freeky123
|
|
|
arne Meervoudig international
Vak: - Posts: 724 Reg.: 25 april 2001 |
quote: SomaQan schreef:
Ik vind de thuis kit van dit seizoen helemaal prachtig vooral die zwarte nummers op de achterkant is briljant past bij dat rode.
Ook ik vind de acterkant veel mooier dan vorig jaar. Ik mis alleen het Kraagje heel erg. Stel je voor dat er een zwart kraagje op zat ipv zo'n V-hals . Dat zou echt briljant zijn geweest...
|
|
|
Geert. Vedette
Vak: Noord - NN Posts: 4019 Uploads: 16 Reg.: 15 mei 2005 |
Krijgt PSV volgend seizoen weer een nieuw thuisshirt? Het is een niet al te mooi shirt, vooral als je het vergelijkt met het vorige shirt..
Beetje een late reactie, maar volgend jaar zal er geen nieuw thuisshirt komen. Volgend seizoen komt er wel weer een nieuw uitshirt.
|
|
|
Vak: - Posts: 712 Reg.: 27 september 2004 |
quote: Geert. schreef:
(...)
Beetje een late reactie, maar volgend jaar zal er geen nieuw thuisshirt komen. Volgend seizoen komt er wel weer een nieuw uitshirt.
PSV is een topclub, dan hoor je niet zo'n shirt te hebben, wat vinden de spelers zelf eigenlijk van dat shirt..
Ik vind de voorkant van het shirt mooi, heel mooi zelfs, houden zo maar die achterkant, bij dat shirt hoeven ze alleen de achterkant te veranderen en dan heb je een heel mooi shirt..De achterkant van Hertha bijvoorbeeld..
[Dit bericht is veranderd door PSV K-k-kampioenuhh!!! (op 26 oktober 2008 23:21:18).]
|
|
|
Pimmel Internationale topspeler
Vak: - Posts: 955 Reg.: 31 juli 2002 |
(...)
PSV is een topclub, dan hoor je niet zo'n shirt te hebben, wat vinden de spelers zelf eigenlijk van dat shirt..
Ik vind de voorkant van het shirt mooi, heel mooi zelfs, houden zo maar die achterkant, bij dat shirt hoeven ze alleen de achterkant te veranderen en dan heb je een heel mooi shirt..De achterkant van Hertha bijvoorbeeld..
Zou het de spelers iets intresseren? Tuurlijk niet, shirts zijn er voor de supporters.
En dat shirt, tja je speelt Champions League he. Erg jammer 
|
|
|
quote: Sander mr psv schreef:
(...)
Maar vanaf de tribune lijkt het wel donkerder hoor. het kan best dat je gelijk hebt hoor maar ik weet niet. Ik denk dat je gelijk hebt freeky123
Ik kan niet bewijzen dat het dezelfde kleur is, maar als PSV aankondigt dat het een roodtint heeft vastgelegd als PSV-rood, neem ik niet aan dat ze daar al na twee jaar weer van afwijken. Onmogelijk is het natuurlijk niet. 
|
|
|
rc2000 Jeugdspeler
Vak: - Posts: 38 Reg.: 18 september 2006 |
quote: XtremoPSV_EHV_WCW schreef:
Weet iemand het lettertype van het huidige PSV shirt?
(plaatje)
Hierboven een voorbeeld
Ik denk TW Cen (Condensed) Extra Bold eventueel.
|
|
|
Zizou Internationale topspeler
Uit: Brussel Vak: - Posts: 1021 Reg.: 13 april 2000 |
(...)
Helemaal mee eens; zo'n groot rood vlak kà n toch niet...waarom moet de naam Philips bovendien ook op een vlak worden aangebracht? Nergens voor nodig.
|
|
|
Marco uit Oranje Lid 2e elftal
Uit: Sint-Oedenrode Vak: - Posts: 157 Reg.: 27 augustus 2006 |
quote: Zizou schreef:
(...)
Helemaal mee eens; zo'n groot rood vlak kà n toch niet...waarom moet de naam Philips bovendien ook op een vlak worden aangebracht? Nergens voor nodig.
Dat rood vlak op de achterkant is een regel van de Uefa.
|
|
|
jens Nationale topspeler
Uit: Lommel Vak: - Posts: 794 Reg.: 6 juli 2002 |
(...)
Ik kan niet bewijzen dat het dezelfde kleur is, maar als PSV aankondigt dat het een roodtint heeft vastgelegd als PSV-rood, neem ik niet aan dat ze daar al na twee jaar weer van afwijken. Onmogelijk is het natuurlijk niet. 
Het kan natuurlijk dat een ander materiaal een nuanceverschil oplevert... Of een andere technische kwestie die een afwijking veroorzaakt.
|
|
|