| Poster | | Topic: Bekerfinale voor onze Engelse vrienden? |  |
|
DUB Legende Buitengewoon lid
Uit: Stratum Vak: Noord - PP Posts: 3035 Reg.: 14 januari 1999 | Onderstaand artikel stond vandaag in het Eindhovens Dagblad. Geweldig dat mensen dat over hebben voor onze club! Wist dat er ‘gekken’ rondliepen maar dit slaat toch wel alles! Nu lees ik dat ze geen geld meer hebben voor de bekerfinale en alvast sparen voor volgend seizoen. Misschien sla ik door, maar is het geen idee als dit netwerk het geld voor de overtocht en kaartjes bijeenhaalt, zodat deze twee mensen toch kunnen gaan? Denk dat je met 400 EUR een heel eind komt en ik wil de eerste 10 EUR wel doneren! (PSV moet toch wel kaartjes kunnen regelen zonder buscombi ;-) )
Ik neem aan dat er wel een netwerker rondloopt die deze mensen kent en zo contact met ze op kan nemen als dit ideetje aanslaat!
(Bron: ED, 10 april 2006)
Even met het vliegtuig naar PSV
Door ERWIN BLATTER
Wat James Kidd en zijn vriendin Andrea Cowley betreft had de Euro League best ingevoerd mogen worden. De twee voetbalfans uit het Engelse Newcastle stappen om de twee weken in het vliegtuig om PSV te zien spelen.

James Kidd (rechts) en zijn vriendin Andrea Cowley.
Een verslag van hun retourtje Newcastle-Eindhoven op de dag dat PSV zijn negentiende landstitel won. Wallsend (een voorstad van Newcastle), zondagmorgen 2.00 uur Engelse tijd. De wekker loopt af. Opstaan, snelle douche, aankleden, PSV-shirts aan en de auto in. Geen ontbijt, daarvoor is het nog te vroeg. Opschieten, want het vliegtuig moet gehaald worden en het vliegveld is nog een flink eind rijden. „We vliegen vanaf Liverpool omdat het op zondag niet te betalen is met KLM naar Amsterdam te vliegen“, verklaart James Kidd (28) als hij om half drie ’s nachts de auto start. „Dan betaal je al gauw vierhonderd pond per persoon. In Liverpool vliegen we met zo’n budgetmaatschappij, dan kost het maar ongeveer zeventig pond.“
Voor de duidelijkheid, Newcastle ligt aan de noordoostkust van Engeland, Liverpool aan de westkust, zo’n honderdvijftig kilometer lager en op 290 kilometer rijden van Newcastle. „Ach, we hebben het reizen er graag voor over.“
Kidds liefde voor PSV ontstond in 1997. „Toen ontmoette ik een hoop PSV-fans voorafgaand aan de Champions League-wedstrijd Newcastle United-PSV. Het viel me op hoe vriendschappelijk de PSV-supporters met ons omgingen. We kochten zelfs bier voor elkaar. Dat had ik nog nooit meegemaakt. Sindsdien ben ik PSV-supporter.“
De medewerker van een drukkerij wisselde met een aantal Eindhovense PSV-fans adressen uit, en zocht diezelfde fans een jaar later op. Daar hoorde uiteraard een bezoek aan een wedstrijd van PSV bij. „Die wedstrijd was PSV-Heerenveen in 1998“, herinnert Kidd zich. „Ik weet het nog goed, ze verloren met 1-2. Het deed me toen niet veel, dat zou nu wel anders zijn.“ Het fanatisme van de Engelsman groeide sinds de wedstrijd tegen Heerenveen met het jaar. Terwijl dat voor Newcastle juist minder werd. „Als Newcastle en PSV op dezelfde dag spelen ga ik naar PSV.“
Snelweg M62, 4.28 uur. Af en toe een lichtbundel op het wegdek van een tegemoetkomende vrachtwagen of een verdwaalde auto. Voor de rest een verlaten snelweg. En duisternis. ’Liverpool 55 miles’ meldt een verkeersbord. „We liggen goed op schema“, weet Kidd.
Het aantal wedstrijden dat de Geordie in Eindhoven bezocht, groeide van drie naar acht per seizoen tot maar liefst twaalf wedstrijden vorig jaar. De duels tegen Ajax en Feyenoord zag hij echter nooit. Kidd: „Voorheen kocht ik mijn kaartjes via agenten in Engeland. Maar ja, Nederlandse supporters gaan natuurlijk voor, dus kon ik nooit naar de wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord. Ze waren altijd uitverkocht. Dat frustreerde me enorm. Toen bedacht ik me dat het handiger zou zijn een seizoenskaart te kopen.“
Intussen staat de teller op ruim veertig thuiswedstrijden. En als PSV uit speelt, biedt internet uitkomst. „Dan ren ik iedere vijf minuten naar boven om te kijken wat de tussenstand is.“
Liverpool, John Lennon International Airport, 5.16 uur. Eerste bestemming bereikt. En tijd genoeg om vlucht 7001 naar Amsterdam van 6.40 uur te halen.
In het begin reisden nog wel eens vrienden mee naar Eindhoven („geen echte PSV-fans, ze reisden vooral mee voor de gezelligheid“); sinds dit seizoen is het zijn vriendin Andrea Cowley die hem iedere wedstrijd vergezelt. „De eerste wedstrijd die ik zag was PSV-RBC vorig jaar“, herinnert de 26-jarige Newcastlese zich. „Rare wedstrijd was dat zeg. PSV kreeg vier penalties! Ik was meteen verkocht. Sindsdien ga ik graag met James mee. Al het reizen vind ik niet erg. We zijn er aan gewend nu. Het is haast routine geworden.“
Het bezoek aan de kampioenswedstrijd PSV-FC Groningen is voor het stel ’gewoon’ wedstrijd nummer zoveel. Nou ja... „Het is de kampioenswedstrijd, ik moet bekennen dat ik er wel iets meer naar uitkijk dan bij de andere dit seizoen“, zegt Cowley. „Logisch.“ Al die wedstrijden bezoeken vanuit Noord-Engeland, ze doet er niet moeilijk over. „Je moet er wat voor over hebben.“
Per wedstrijd is al het reizen weliswaar goed te betalen; alle onkosten bij elkaar opgeteld maakt het bepaald een dure hobby. „Ik denk dat we per seizoen ongeveer 3000 pond (circa 4600 euro) kwijt zijn voor ons tweeën.“ Een hele schep geld, dus laten de twee de bekerfinale tegen Ajax volgende maand maar schieten. Ook al zouden ze er best naartoe willen. Kidd: „Maar in plaats van ook die wedstrijd te bezoeken, sparen we liever vast voor volgend seizoen.“
Bovendien, er staat nog een wedstrijd te wachten: die tegen Feyenoord van woensdag. Dan moeten ze weer op en neer. Is een paar dagen in Eindhoven blijven dan niet veel gemakkelijker? „Jawel, maar ik moet maandagochtend om half negen gewoon weer werken“, verklaart Cowley, die als advocate bij de rechtbank van Newcastle werkt. Haar collega’s vinden het maar raar dat ze zoveel moeite doet voor een voetbalwedstrijd. „Maar ze zijn er aan gewend geraakt. Ik hoor er niemand meer over.“
Liverpool, 6.45 uur. Bijna vijf uur nadat de wekker in Newcastle afliep, gaat het eindelijk richting Nederland. De piloot meldt over de intercom dat het naar Amsterdam een klein uur vliegen is.
Amsterdam, 8.37 uur Nederlandse tijd.
Vlucht 7001 landt op Schiphol. De stralende zon voorspelt een mooie dag. Het grootste deel van de lange reis, die om 2.30 uur Engelse tijd begon, zit erop.
Amsterdam, 9.51 uur. Twee dagretourtjes naar Eindhoven gekocht voor de laatste anderhalf uur reizen met de trein. Overstappen in Duivendrecht. „Als we in Eindhoven zijn gaan we eerst naar café De Vooruitgang“, zegt Kidd beslist. „Daar gaan we meestal naartoe voor de wedstrijd. En na afloop naar de Irish Pub.“
Eindhoven, 11.24 uur. De Intercity arriveert op Eindhoven centraal station. Linea recta gaat het naar De Vooruitgang. De twee kennen het centrum van de stad inmiddels op hun duimpje. Hoe kan het ook anders. Er is meestal flink wat tijd te doden tussen het einde van de wedstrijd en de vlucht naar huis. Net als vandaag. Pas om 22.00 uur vertrekt het vliegtuig naar Liverpool. „Maar we moeten wel zorgen dat we op tijd de trein halen. We hebben die al eens gemist omdat we te lang op het Stratumseind waren gebleven. We zijn toen met de trein naar Den Bosch gereisd en hebben toen de taxi naar Schiphol moeten nemen om ons vliegtuig te kunnen halen. Kostte ons 190 euro!“
Eindhoven 14.30 uur. Philips Stadion. Arbiter Van Egmond fluit voor het begin van PSV-FC Groningen.
Eindhoven, 16.19 uur. Philips Stadion. Het laatste fluitsignaal klinkt. Eindstand PSV-FC Groningen: 1-1. PSV is kampioen! „De sfeer hier is echt fantastisch, geweldig! Ik zou hier wel de hele avond wel kunnen blijven“, zegt Kidd uitgelaten. Maar daarvoor is geen tijd. Om 18.38 uur wacht de trein naar Schiphol. PSV’s rondrit door de stad en de huldiging op het Stadhuisplein, die komen een volgende keer wel. „Het zal komend seizoen zonder Hiddink moeilijk worden om opnieuw kampioen te worden, maar als PSV kampioen wordt zijn, we er weer bij. Zeker weten“, zegt Kidd voordat hij zijn vriendin meesleurt, de feestende massa in. Voor even, het kan nog net...
[Dit bericht is veranderd door DUB (op 10 april 2006 17:11:33).]
|
|
|
hen-3 Legende
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - A Posts: 2810 Uploads: 9 Reg.: 28 februari 2001 | Ja las het vanmorgen in de krant, tenminste wat ik er van heb onthouden
Maar dit is op zich geen vreemd verschijnsel, dit komt regelmatig voor, ook bij Feijenoord heb je van die die hards.
Maar wel respect hoor.
enne, ik wil ook wel twee euri's doneren 
[Dit bericht is veranderd door hen-3 (op 10 april 2006 17:15:08).]
|
|
|
Rood Wit Hart Legende
Uit: Eindhoven - Bennekel Vak: West - K Posts: 4388 Reg.: 31 mei 2003 | Mooi verhaal en erg sociaal, van je Dub
Ik doneer bij deze ook wel geld. € 10,- vind ik schappelijk.
Volgende maand toch vakantiegeld én in juni hoop ik m'n belastingcentjes te vangen dus dit kan er wel vanaf 
|
|
|
Henk Huppelschoten Vedette
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 2521 Reg.: 26 januari 2004 | Volgens mij zijn die 2 geregistreerd op het forum van PSV.nl
|
|
|
Metz Legende Zilver PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Kaatsheuvel Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5216 Reg.: 25 oktober 2000 | Wat een helden
Ik zeg kaarten en liters gratis voor onze Engelse vrienden 
|
|
|
Grey Legende
Uit: Dordrecht Vak: Zuid - BB Posts: 4123 Uploads: 1 Reg.: 25 juli 2002 | Misschien wat regelen via het engelse forum hier op het BB?
|
|
|
Tj. Hekking  Legende
Uit: cyberspace Vak: - Posts: 5085 Reg.: 6 oktober 2002 | Heb ik net gezocht, maar kan niemand vinden uit Newcastle.
Overigens zijn er meer fan's die iedere keer zo ver reizen.
Wat wel interessant is om eens te kijken of de Engelse Fans (want die zijn er toch ondertussen wel een aantal) niet beter een Engelse Fanclub kunnen oprichten en zo gecombineerd kunnen reizen, en misschien RyanAir kunnen overhalen om 2 wekelijkse diensten tussen Eindhoven en NewCastle te starten 
|
|
|
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 2521 Reg.: 26 januari 2004 | Misschien kunnen we het idee aan PSV voorleggen om deze 2 eenmalig seizoenskaarten kado te doen? Zorgt voor wat positieve publiciteit en het kost relatief niks.
|
|
|
NiSp Vedette Winnaar Banner Battle
Uit: Erp Vak: Oost - X Posts: 1812 Reg.: 7 maart 2004 | tis natuurlijk geweldig dat zij elke thuiswedstrijd naar eindhoven komen, dat duidt op liefde je club! Ik las het vanmorgen in het BD, egt een mooi verhaal.. ik denk da het een mooi gebaar zou zijn om ervoor te zorgen dat deze supporters toch naar de bekerfinale zouden kunnen, wellicht dat PSV hieraan wil meewerken.. Dat levert iig veel positieve publiciteit op 
|
|
|
STRIPES Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 390 Reg.: 13 januari 2004 | |
|
HJB Internationale topspeler
Uit: Tilburg Vak: Oost - Y Posts: 1174 Reg.: 1 september 2000 | Dit stuk stond vanmorgen ook in het brabants dagblad, op de achterkant. Een hele pagina aan die 2 gewijd!
Complimenten!!!
|
|
|
Uit: Stratum Vak: Noord - PP Posts: 3035 Reg.: 14 januari 1999 | Ik zal PSV morgen eens mailen, wie weet steunen ze dit wel. Ik hoor mensen zeggen dat 'er wel meer zo zijn'. Maar ik vraag het me af, zeker niet met een seizoenkaart!
|
|
|
Ruud Van Nistelrooy Vedette Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Uit: Veldhoven Vak: Oost - X Posts: 7028 Reg.: 17 oktober 2003 | Super
Respect!!!!
ENGLAND
Ook ik ben bereid, Geld te doneren
|
|
|
Rood Wit Hart Legende
Uit: Eindhoven - Bennekel Vak: West - K Posts: 4388 Reg.: 31 mei 2003 | Is hier iemand member van dat PSV forum? Dan kan hij hier op dit netwerk ook eens wat zeggen. Of is dit topic geheim voor hun?
|
|
|
hen-3 Legende
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - A Posts: 2810 Uploads: 9 Reg.: 28 februari 2001 | Nou laten we ze niet meteen teveel hoop geven. Vaak sterft zo'n voornemen een eenzame dood. Maar ja, als PSV zelf niets doet, de topicopener vroeg om een bijdrage, nou die 2 euri van mij verhoog ik dan wel naar € 10,-.
|
|
|
Uit: Stratum Vak: Noord - PP Posts: 3035 Reg.: 14 januari 1999 | Ik heb nog een leeg gironummer. Laten we eerst de toezeggingen hier eens optellen en dan zal ik het bekend maken. Inderdaad, eerst maar even afwachten!
|
|
|
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 2521 Reg.: 26 januari 2004 | |
|
winters Veelbelovend talent
Uit: Praag Vak: - Posts: 117 Reg.: 21 mei 2002 |
quote: Henk Huppelschoten schreef:
Iemand heeft de link (helaas) al gelegd:
http://forum.psv.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=9&t=001195
Heb hem alweer verwijderd.
Excuse moi was iets te voorbarig, woon zelf in Praag en weet wat het kost om zo wat wedstrijden te bezoeken, was dus ook onder de indruk van de beste man en zijn meissie.
zal mijn bakkes nog even houden 
|
|
|
henkisgeenha Jeugdspeler
Uit: Roosendaal Vak: Oost - W Posts: 34 Reg.: 30 mei 2005 | |
|
The Artist Vedette
Uit: Weert/Nijmegen Vak: - Posts: 1286 Reg.: 8 april 2003 | |
|
Zeljko Legende Initiator Banner Battle
Vak: Oost - X Posts: 3406 Reg.: 13 januari 1999 | Zeer cool idee!! Ik ben zeker bereid om bij te dragen, hoop ook dat PSV wil meehelpen. Zal eerst duidelijk moeten worden of het ook daadwerkelijk mogelijk is om ze daarheen te laten gaan.
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Paris Vak: Oost - W Posts: 5872 Reg.: 28 november 2001 | Respect voor die kerel!
Enne, mochten jullie geld over hebben kunnen jullie dan mijn reisje vanuit Frankrijk ook financieren?
|
|
|
Vroomshoop-On-Tour Legende
Uit: Vroomshoop (Bij Almelo) Vak: Oost - V Posts: 4275 Reg.: 2 april 2003 | Deze mensen heb ik dit seizoen is gesproken in de trein! had nog een foto van gemaakt toen.En dit is hun mail adres jameskidd19@hotmail.com

[Dit bericht is veranderd door Vroomshoop-On-Tour (op 11 april 2006 00:17:27).]
|
|
|
Gelderse Boer Legende Winnaar Soccer Netwerk VoVo Europees 2006/2007
Uit: Nijmegen/Wijchen Vak: Oost - X Posts: 9825 Reg.: 8 augustus 2001 | Hier een reactie van hem, dat is toch even kippevel:
I've just read about this. It is totally amazing. I always knew that the PSV fans were the best but I just can't believe this! I have just told my girlfriend about what some fans are trying to do and she was so shocked she almost started crying. This is just the nicest thing that has ever happened to us and even if nothing comes of it I would just like to thank all the PSV fans for their amazing kindness. We really appreciate it.
|
|
|
Remco B. Legende
Uit: Geldermalsen Vak: West - JJ Posts: 8535 Reg.: 19 juni 2003 | Eigenlijk zouden we iets op poten moeten zetten voor die gasten.
|
|
|