| Poster | | Topic: Nieuw Stadion Ja of Nee? |  |
|
| Zjiel | |
|
psveindhoven888 Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 666 Reg.: 4 maart 2007 |
quote: nickymaster schreef:
(...)
Ik ben TEGEN nieuwbouw. Waarom? Kijk naar de clubs die de laatste jaren nieuwbouw gekregen hebben. Arsenal, Az, ga zo maar door. Dat zijn ploegen die voor de verbouwing een geweldig sfeervol stadion hadden, maar na deze nieuwbouw alles verloor. Ik ben ook van mening dat het philipsstadion onderdeel is van de identiteit van PSV. Daarom ben ik een fel tegenstander van een nieuw stadion!
Natuurlijk als er een draagvlak is van 50 000 supporters is het naïef om te zeggen dat er geen nieuw stadion moet komen. Maar zolang het kan, zo houden!
Daarnaast is er sinds een aantal jaren enorm veel initiatief genomen door de supporters in de sfeervakken. Een nieuw stadion betekent een nieuwe indeling. Zo haal je dus mensen uit elkaar die al 20 jaar naast elkaar zitten etc. Waar is dan je familiaire sfeer?
Inderdaad. Bij PSV denk ik a) aan de gemoedelijke sfeer b) aan het Philips Stadion, dicht bij het centrum en wat er al zo lang staat...ik vind het nog steeds getuigen van weinig clubliefde als je een nieuw stadion wilt, in mijn ogen wat je dan NIET wat PSV is!
|
|
|
psvNeer Regelmatige invaller
Uit: Neer Vak: Noord - T Posts: 298 Reg.: 16 januari 2007 |
quote: StrijpseKlasse schreef:
ik ben even nagegaan wat de capaciteit is van alle tribunes van het stadion, het betreft hier de zitplaatsten voor de 'gewone' supporters:
zuid-tribune: 11.000
noord-tribune: 10.000
west-tribune: 4500
oost-tribune: 4500
uitvak: 1750
familiehoek: 1750
twee hoeken op zuid: 1700 samen.
totaal: 35.200
stel, de west- en oost-tribune worden volledig afgebroken, blijven er 26.200 plaatsen over, maar daarvoor in de plaats komen twee gigantische koptribunes van elk 12.000 zitplaatsen.
dat zou dus betekenen: 12.000+12.000+26.200= 50.200.
het sloopwerk en het opbouwwerk gaat veel geld kosten, maar je kunt het toch beter in het huidige stadion steken dan een compleet nieuw stadion van 50.000 plaatsen op een industrieterrein/aan de rand van de stad? dan zou het psv-stadion zijn unieke lokatie ten opzichte van de rest van nederland kwijtraken.
Waar laat je die skyboxen dan?
50.000 plaatsen is te veel, misschien is het het beste om alleen op oost een kop tribune te plaatsen en extra skyboxen op west.
Dan kom je op een totaal van 45.000, dat is meer dan genoeg.
Als er een keer staanplaatsen gebouwd mogen worden heb je zelfs zo veel capaciteit dat er nooit meer verbouwt hoeft te worden.
In ieder geval moet er geen nieuw stadion komen.
Je gooit dan je hele historie weg en begint opnieuw op een industrie terrein met een hoop geld (daar draait tegenwoordig alles om )
[Dit bericht is veranderd door psvNeer (op 5 oktober 2007 18:22:26).]
|
|
|
frank-fortza-boeruh Talentje
Vak: - Posts: 75 Reg.: 26 september 2007 | *Besteed zorg aan je postings*
[Dit bericht is veranderd door Frank W (op 6 oktober 2007 12:38:58).]
|
|
|
wj Geselecteerd voor Oranje
Uit: Nistelrode Vak: Oost - X Posts: 479 Reg.: 12 augustus 2005 |
quote: frank-fortza-boeruh schreef:
*Besteed zorg aan je postings*
Oost (1e ring) heeft al staan plaatsen
Maarre over jou ideeen. Ze zijn niet verkeerd maar het kost gewoon te veel geld om dit te laten maken. Bovendien zullen de "hogepietjes" in het stadion niet toelaten dat hun champagne plaatsen weg gaan en ze dan zonder bediening ergens op een stoeletje zonder bekleding moeten gaan zitten tussen de rest in het "normale" publiek. Het naar het veld toebouwen dat zou alleen kunnen als je het veld verlaagd. Maar waar moeten de supporters van Oost en West er dan weer in en uit?? Mij lijkt het, het beste om Oost en West uit tebreiden naar boven, maar ja dat moet PSV maar op zien te lossen, zolang ik maar lekker de wedstrijden kan staan kijken met een biertje in de hand en luidkeels zingend voor ons 
[Dit bericht is veranderd door Frank W (op 6 oktober 2007 12:39:12).]
|
|
|
Ricardo Izecson Santos Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond Vak: Oost - X Posts: 8390 Uploads: 7 Reg.: 30 juni 2003 | Whaha, wat een onzin. Één zo'n skybox levert meer op als heel Oost bij elkaar. En die moeten dan allemaal weggehaald worden? 
|
|
|
oranjedakje Bankzitter
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 186 Reg.: 29 september 2007 | Uitbreiden natuurlijk!
Misschien een idee:
Oost (en West) BENEDEN helemaal slopen, dan een nieuwe tribune bouwen die minder stijl loopt maar helemaal door tot de reclame borden, krijg je een echt engels stadion waar alle tribunes stoppen tegen het veld en zo kunnen er meer mensen op de sfeervakken en komt het veel beter over op het veld!
Het enige probleem is dan hoe de mensen de tribunes bereiken maar dat moet in principe van onder de tribune kunnen met trappen die op de tribune uitkomen, het is immers zonde dat nu een heleboel mooie plaatsen verloren gaan aan het loopgebeuren beneden oost!
Verder EIS ik van de gemeente dat ze inspringen voor hun club PSV, want PSV is net zo Eindhoven als dat Eindhoven PSV is!
|
|
|
Frank-VV Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 368 Reg.: 14 november 2003 |
quote: oranjedakje schreef:
Uitbreiden natuurlijk!
Misschien een idee:
Oost (en West) BENEDEN helemaal slopen, dan een nieuwe tribune bouwen die minder stijl loopt maar helemaal door tot de reclame borden, krijg je een echt engels stadion waar alle tribunes stoppen tegen het veld en zo kunnen er meer mensen op de sfeervakken en komt het veel beter over op het veld!
Het enige probleem is dan hoe de mensen de tribunes bereiken maar dat moet in principe van onder de tribune kunnen met trappen die op de tribune uitkomen, het is immers zonde dat nu een heleboel mooie plaatsen verloren gaan aan het loopgebeuren beneden oost!
Verder EIS ik van de gemeente dat ze inspringen voor hun club PSV, want PSV is net zo Eindhoven als dat Eindhoven PSV is!
In feite rek je de tribune dus uit. Het aantal rijen zal daardoor echter niet veranderen, tenzij je de hoogte van de rijen aan gaat passen, maar dan kijk je tegen het achterhoofd van degene die voor je zit. Bovendien zullen ingangen die op de tribune uitkomen nogal wat plaatsen kosten, per saldo lever je dus plaatsen in.
|
|
|
ricky_v Toeschouwer
Uit: Bodegraven Vak: - Posts: 15 Reg.: 3 oktober 2007 | Nee Doe maar uitbreiden Maar dan niet op Oost en West Maar begin met Noord gedeeltelijk over de mathildelaan heen Dan kan je verder altijd nog in de toekomst Oost en West erbij trekken
|
|
|
Tilburgse Boer Nationale topspeler
Uit: Tilburg Vak: Noord - Ere Noord Posts: 793 Reg.: 31 maart 2003 | Het is bouwtechnisch echt wel mogelijk om een extra ring te plaatsen, er zal dan alleen extra ruimte rondom het stadion gebruikt gaan worden om dit verantwoord te kunnen doen. Doe dit met 1 tribune tegelijk, gedurende 4 jaar, dan is 't financieel minder risicovol. En blijkt dat er te weinig animo voor een volgende tribune verhoging is, dan kun je in geval van nood stoppen na een of meerdere tribunes.
[Dit bericht is veranderd door Tilburgse Boer (op 5 oktober 2007 23:49:52).]
|
|
|
ricky_v Toeschouwer
Uit: Bodegraven Vak: - Posts: 15 Reg.: 3 oktober 2007 | Als er ooit een nieuw stadion zou komen Geen voorstander van voorlopig maar laat het dan wel bouwen in een engelse stijl en niet zo'n arena met een ontiegelijke gracht eromheen maar gewoon tribunesd tot aan het veld Alla Old Traford wat tog een van de mooiste sfeervolste stadions in europa is
|
|
|
Frank-VV Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 368 Reg.: 14 november 2003 |
quote: ricky_v schreef:
Nee Doe maar uitbreiden Maar dan niet op Oost en West Maar begin met Noord gedeeltelijk over de mathildelaan heen Dan kan je verder altijd nog in de toekomst Oost en West erbij trekken
Noord lijkt me ook het gemakkelijkste. Je kunt achter noord al een tribune bouwen. Als deze bijna klaar is kan je het dak van de huidige tribune verwijderen en een overbrugging tussen het nieuwe en oude deel maken. Dit zou plaats kunnen vinden in de zomerstop.
|
|
|
psvNeer Regelmatige invaller
Uit: Neer Vak: Noord - T Posts: 298 Reg.: 16 januari 2007 |
quote: frank-fortza-boeruh schreef:
*Besteed zorg aan je postings*
Het klinkt wel leuk maar een paar skyboxen leveren net zo veel geld op als het hele stadion bij elkaar.
En die wil je wegsturen?
[Dit bericht is veranderd door Frank W (op 6 oktober 2007 12:40:10).]
|
|
|
frank-fortza-boeruh Talentje
Vak: - Posts: 75 Reg.: 26 september 2007 | *Besteed zorg aan je postings*
[Dit bericht is veranderd door Frank W (op 6 oktober 2007 12:40:24).]
|
|
|
Zjiel Meervoudig international
Uit: Eindhoven/Stratum Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 758 Reg.: 2 november 2006 | Kijk, vanavond is de wedstrijd tegen Willem2, en die supporters boycotten de wedstrijd. Waarom haal je dan het net in het uitvak niet weg, en zet je daar de plaatsen in de verkoop? Netje weg, en huppa, 1600 plaatsen erbij, die je tegen een redelijk prijsje aanbied vanwege die wanden voor het uitvak. 
|
|
|
themaniac International
Vak: Noord - Ere Noord Posts: 588 Reg.: 15 december 2002 | Op zich is het niet nodig om het stadion uit te breiden. Een capaciteit van 50.000 man krijgt PSV bij lange niet vol, daarvoor is de aanhang te klein. Met alle respect, Ajax en de Kakkerlakken hebben een bredere aanhang.
Daarnaast is het compleet strippen en afbreken van een deel van het stadion geen optie. Jan Reker gaf voor PSV-Feyenoord al aan, dat PSV zich in de hoogte wilde uitbreiden. Daarbij kan gedacht worden aan een extra ring op het stadion. De bouw van een nieuw stadion was volgens hem niet aan de orde. Op dit moment was het allemaal primatuur,omdat het nog maar plannen zijn. De gemeente zal een belangrijke rol hierin spelen en de locatie van het stadion in het centrum is achterhaald. Nieuwbouw in het centrum zal de gemeente niet toestaan.
Maar waarom uitbreiden? Voor die paar wedstrijden per jaar die ECHT uitverkocht zijn en hoeveel toeschouwers komen er dan per wedstrijd als de capaciteit 10.000 hoger ligt? Verwacht geen 40.000 toeschouwers iedere week.
[Dit bericht is veranderd door Bas (op 6 oktober 2007 14:20:37).]
|
|
|
Fabulous Legende Derde plek PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Tilburg, Son Vak: Oost - W Posts: 3709 Reg.: 29 augustus 2002 |
quote: themaniac schreef:
Maar waarom uitbreiden? Voor die paar wedstrijden per jaar die ECHT uitverkocht zijn en hoeveel toeschouwers komen er dan per wedstrijd als de capaciteit 10.000 hoger ligt? Verwacht geen 40.000 toeschouwers iedere week.
Als ik dan vandaag voor een wedstrijd tegen VVV, voor vrienden van mij, om kwart voor 11 sochtends twee kaartjes wil boeken kan dat alleen nog op ZZ, in de nok van het stadion. Dan zegt dat wel genoeg denk ik zo.
Dus ja, uitbreiden, liever vandaag dan morgen...
|
|
|
oranjedakje Bankzitter
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 186 Reg.: 29 september 2007 |
quote: themaniac schreef:
Op zich is het niet nodig om het stadion uit te breiden. Een capaciteit van 50.000 man krijgt PSV bij lange niet vol, daarvoor is de aanhang te klein. Met alle respect, Ajax en de Kakkerlakken hebben een bredere aanhang.
Daarnaast is het compleet strippen en afbreken van een deel van het stadion geen optie. Jan Reker gaf voor PSV-Feyenoord al aan, dat PSV zich in de hoogte wilde uitbreiden. Daarbij kan gedacht worden aan een extra ring op het stadion. De bouw van een nieuw stadion was volgens hem niet aan de orde. Op dit moment was het allemaal primatuur,omdat het nog maar plannen zijn. De gemeente zal een belangrijke rol hierin spelen en de locatie van het stadion in het centrum is achterhaald. Nieuwbouw in het centrum zal de gemeente niet toestaan.
Je moet als club durven doorgroeien, als mensen nu op de wachtlijst staan voor een seizoenskaart groei je niet door beter een stadion van 50000 met grote reclame acties om het vol te krijgen! Az mag qua aanhang nog neit in onze schaduw staan en gaat toch een groter stadion bouwen!
|
|
|
romarioforever Aanstormend talent
Posts: 137 Reg.: 18 oktober 2000 | De oudere onder ons weten nog dat PSV jaren geleden(toen PSV die schitterende bogen nog had) de optie had om óf te verbouwen of te verhuizen. Jammer dat ze niet voor die laatste optie kozen. We weten nu inmiddels dat als PSV wéér wil verbouwen zodanig moet uitbreiden dat het rendabel is, én of daar de capaciteiten èn financiën voor zijn, tja...
|
|
|
KoningLazo Legende Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 8919 Reg.: 30 maart 2003 |
quote: romarioforever schreef:
De oudere onder ons weten nog dat PSV jaren geleden(toen PSV die schitterende bogen nog had) de optie had om óf te verbouwen of te verhuizen. Jammer dat ze niet voor die laatste optie kozen. We weten nu inmiddels dat als PSV wéér wil verbouwen zodanig moet uitbreiden dat het rendabel is, én of daar de capaciteiten èn financiën voor zijn, tja...
Ik ben niet ontevreden over die beslissing hoor. Zeker niet als je ziet hoelang het heeft geduurd voordat we uit de financiele beslommeringen rondom die verbouwing zijn gekomen. Met een volkomen nieuw stadion was het misschien helemaal verkeerd afgelopen.
|
|
|
STRIKER Vedette
Uit: Breda Vak: - Posts: 1815 Reg.: 16 december 2004 | Vandaag zat ik voor de verandering eens op vak GG (Je komt nog eens ergens met die losse kaartverkoop) Wat een afschuwelijk vak is dit zeg. Hoe hebben ze dit ooit zo kunnen bouwen. Ten eerste verbaasde ik me over het ongelovelijk aantal trappen wat opgeklomen moest worden. Ik waande mezelf bijna in de arena. Dit vak ligt meer dan 10 meter hoger dan de 2e ring west. Je zit als het ware afgesloten van de rest van het stadion.
Hoe hebben ze het in godsnaam zo lelijk kunnen bouwen?
Hoewel ik erg gehecht ben aan het Philips Stadion weet ik niet of uitbreiden nou wel zo'n goed idee is.
Als we een nieuw stadion bouwen moet het ook gelijk goed gebeuren. Een mannetje of 50.000 moet lukken.Zelfde beeld tribune dicht op het veld.
De wedstrijd van vandaag maar ook die tegen VVV (met notabene allebei een clubcardverplichting) waren uitverkocht. Dat er nou eens iets moet gebeuren is wel duidelijk.
|
|
|
PSV Kampioenen Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 8814 Reg.: 19 december 1999 |
quote: oranjedakje schreef:
(...)
Je moet als club durven doorgroeien, als mensen nu op de wachtlijst staan voor een seizoenskaart groei je niet door beter een stadion van 50000 met grote reclame acties om het vol te krijgen! Az mag qua aanhang nog neit in onze schaduw staan en gaat toch een groter stadion bouwen!
Er word nog helemaal niks gebouwd op dit moment door AZ, en zal ook niet gebeuren als je die resultaten ziet.
Hoogmoed komt voor de val!
|
|
|
PSV&WEST HAM UTD-FAN Legende Runner-up PSV Netwerk VoVo 2007/2008; meer prijzen
Uit: Helmond Vak: Zuidwest - GG Posts: 4007 Reg.: 19 juli 2003 |
quote: STRIKER schreef:
Vandaag zat ik voor de verandering eens op vak GG (Je komt nog eens ergens met die losse kaartverkoop) Wat een afschuwelijk vak is dit zeg.
Ik zit al vanaf het begin van het vak op de onderste rij en ik zou met niemand in het stadion willen ruilen, dit is voor mij the-place-of-my-life.
Wellicht dat je ergens bovenin hebt gezeten en dat lijkt het me wel erg hoog als je daar zit.
Wat betreft de trappen; je moet wel conditie hebben, maar oefening baart kunst.
Geintje natuurlijk!
Regelmatig zien we mensen, vooral ouderen, die halverwege de trappengang uitgeput bij staan te komen en in het ongewisse zijn hoever ze nog moeten.
Het zou sieren mensen ( losse kaartkopers van vak GG, dit geldt misschien ook voor andere hoekvakken in ons stadion ) te attenderen op "het gevaar" van de vele trappen of dat meer mensen van de lift gebruik mogen maken dan tot nu toe.
|
|
|
shevchenko Toeschouwer
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 10 Reg.: 13 april 2006 | Ik heb vandaag een brief geschreven aan Jan Reker. Heb de brief ook naar het ED gestuurd als open brief. Ik ben tegen een nieuw stadion, maar zeker voor uitbreiding.
Beste Meneer Reker,
Afgelopen week las ik in het Eindhovens Dagblad een artikel over de mogelijke uitbreiding van het Philips Stadion naar aanleiding van het WK voetbal in 2018. U geeft aan dat PSV geen voordelen ondervindt van een dergelijke uitbreiding en dat daarom lokale en landelijke overheden voor de kosten op moeten draaien. Ik kan me voorstellen dat het financieel gezien voor PSV niet zo aantrekkelijk is om 5.000 zitplaatsen toe te voegen aan het stadion. Sportief gezien ligt dat heel anders. Als je als club bij de Europese (sub)top wilt horen, waar mijns inziens PSV op dit moment toe behoort, dan hoort daar ook een representatief stadion bij. Ter vergelijking, het gemiddelde aantal zitplaatsen van de Top 20 clubs in Europa (waar PSV dus ook ruim bij zit) is ruim 60.000. PSV zit dus met 35.000 plaatsen net boven de helft van het gemiddelde. Uiteraard is dit zo niet te vergelijken, omdat je een relatief kleine competitie in Nederland, vergelijkt met topcompetities zoals de Primera Division, de Serie A en de Premier League waar veel meer mensen op af komen. Desalniettemin, binnen Nederland laat PSV in dit opzicht ook twee (bijna meer; AZ, Twente en Heereveen hebben het ook over uitbreidingen richting 35.000-40.000) clubs achter zich, terwijl dat in sportief opzicht de laatste jaren niet het geval is geweest.
Goed, voor al deze feiten is iets te zeggen. Nederland heeft een kleine competitie en Amsterdam en Rotterdam zijn nou eenmaal groter dan Eindhoven (althans, qua inwoneraantal, in voetballend opzicht gelukkig niet). Maar wat ik niet goed begrijp is dat u aangeeft dat “de huidige capaciteit perfect aansluit bij de wensen van de supporters.†Dat 5.000 extra plaatsen erg duur is voor PSV kan ik begrijpen, maar ik ben het niet met u eens dat de huidige capaciteit perfect aansluit bij de wensen van de supporters. Afgelopen jaar is het stadion bij thuiswedstrijden in de competitie op één wedstrijd na uitverkocht geweest. Als je kaartjes voor de Champions League wil moet je er ook erg snel bij zijn, anders vis je ook daar achter het net. Ik moet bekennen, ik heb geen seizoenskaart, maar dat is ook de reden dat ik me verbaasde over dit nieuwsbericht. Als ik een keer op een zaterdagavond naar een thuiswedstrijd van PSV wil, dan kan dat niet, omdat het altijd uitverkocht is. Dat vind ik nou zonde. Ik was afgelopen week in Milaan om de wedstrijd Internazionale – PSV te bekijken. Ik sprak daar met een AC Milan supporter en die gaf aan dat als je daar op zondag naar een wedstrijd wil, dat altijd kan, voor prijzen vanaf 11 euro. Uiteindelijk is het natuurlijk een afweging tussen plaatsen kunnen bieden aan alle potentiële supporters en het risico dat het stadion gedeeltelijk leeg is. Natuurlijk vind ook ik dat het stadion regelmatig uitverkocht moet zijn en dan met name bij wedstrijden tegen directe concurrenten. Maar van de andere kant vind ik het jammer dat als ik op een zaterdagavond naar PSV – VVV Venlo zou willen dit niet kan omdat het bij voorbaar uitverkocht is. En daarom vind ik dat u niet kunt stellen dat de huidige capaciteit perfect aansluit bij de wensen van de supporters.
Met vriendelijke groet,
Wouter.
|
|
|
oranjedakje Bankzitter
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 186 Reg.: 29 september 2007 |
quote: shevchenko schreef:
Ik heb vandaag een brief geschreven aan Jan Reker. Heb de brief ook naar het ED gestuurd als open brief. Ik ben tegen een nieuw stadion, maar zeker voor uitbreiding.
Beste Meneer Reker,
Afgelopen week las ik in het Eindhovens Dagblad een artikel over de mogelijke uitbreiding van het Philips Stadion naar aanleiding van het WK voetbal in 2018. U geeft aan dat PSV geen voordelen ondervindt van een dergelijke uitbreiding en dat daarom lokale en landelijke overheden voor de kosten op moeten draaien. Ik kan me voorstellen dat het financieel gezien voor PSV niet zo aantrekkelijk is om 5.000 zitplaatsen toe te voegen aan het stadion. Sportief gezien ligt dat heel anders. Als je als club bij de Europese (sub)top wilt horen, waar mijns inziens PSV op dit moment toe behoort, dan hoort daar ook een representatief stadion bij. Ter vergelijking, het gemiddelde aantal zitplaatsen van de Top 20 clubs in Europa (waar PSV dus ook ruim bij zit) is ruim 60.000. PSV zit dus met 35.000 plaatsen net boven de helft van het gemiddelde. Uiteraard is dit zo niet te vergelijken, omdat je een relatief kleine competitie in Nederland, vergelijkt met topcompetities zoals de Primera Division, de Serie A en de Premier League waar veel meer mensen op af komen. Desalniettemin, binnen Nederland laat PSV in dit opzicht ook twee (bijna meer; AZ, Twente en Heereveen hebben het ook over uitbreidingen richting 35.000-40.000) clubs achter zich, terwijl dat in sportief opzicht de laatste jaren niet het geval is geweest.
Goed, voor al deze feiten is iets te zeggen. Nederland heeft een kleine competitie en Amsterdam en Rotterdam zijn nou eenmaal groter dan Eindhoven (althans, qua inwoneraantal, in voetballend opzicht gelukkig niet). Maar wat ik niet goed begrijp is dat u aangeeft dat “de huidige capaciteit perfect aansluit bij de wensen van de supporters.†Dat 5.000 extra plaatsen erg duur is voor PSV kan ik begrijpen, maar ik ben het niet met u eens dat de huidige capaciteit perfect aansluit bij de wensen van de supporters. Afgelopen jaar is het stadion bij thuiswedstrijden in de competitie op één wedstrijd na uitverkocht geweest. Als je kaartjes voor de Champions League wil moet je er ook erg snel bij zijn, anders vis je ook daar achter het net. Ik moet bekennen, ik heb geen seizoenskaart, maar dat is ook de reden dat ik me verbaasde over dit nieuwsbericht. Als ik een keer op een zaterdagavond naar een thuiswedstrijd van PSV wil, dan kan dat niet, omdat het altijd uitverkocht is. Dat vind ik nou zonde. Ik was afgelopen week in Milaan om de wedstrijd Internazionale – PSV te bekijken. Ik sprak daar met een AC Milan supporter en die gaf aan dat als je daar op zondag naar een wedstrijd wil, dat altijd kan, voor prijzen vanaf 11 euro. Uiteindelijk is het natuurlijk een afweging tussen plaatsen kunnen bieden aan alle potentiële supporters en het risico dat het stadion gedeeltelijk leeg is. Natuurlijk vind ook ik dat het stadion regelmatig uitverkocht moet zijn en dan met name bij wedstrijden tegen directe concurrenten. Maar van de andere kant vind ik het jammer dat als ik op een zaterdagavond naar PSV – VVV Venlo zou willen dit niet kan omdat het bij voorbaar uitverkocht is. En daarom vind ik dat u niet kunt stellen dat de huidige capaciteit perfect aansluit bij de wensen van de supporters.
Met vriendelijke groet,
Wouter.
Ben het wel eens met de brief PSV moet echt door gaan groeien en 5000 is het minimum want tegen de tijd dat dat af is kan de vraag al weer veel groter zijn... Denk alleen niet dat het Eindhovensdagblad danwel Reker iets met de brief doet...
|
|
|
Het Kanon Legende Runner-up PSV Netwerk Battle 2006
Vak: - Posts: 2379 Reg.: 13 maart 2000 |
quote: KoningLazo schreef:
(...)
Ik ben niet ontevreden over die beslissing hoor. Zeker niet als je ziet hoelang het heeft geduurd voordat we uit de financiele beslommeringen rondom die verbouwing zijn gekomen. Met een volkomen nieuw stadion was het misschien helemaal verkeerd afgelopen.
Juist niet. Met een beetje vooruitplanning had de verbouwing een stuk goedkoper uit kunnen vallen. Nu ging PSV eerst uit van een maximum van 30.000 toeschouwers. Nog geen vier jaar later kwam men erachter dat dit niet genoeg was en werden de hoeken in de tweede ring gezet. Omdat hier oorspronkelijk niet op gerekend was, kwam hier een vreemde oplossing met tribunes met een andere steilheid, pylonen waar het dak aan hangt en lamellen aan de buitenkant. Dit ziet er allemaal leuk en vrolijk uit, maar het is duurder dan een ´gewone´ tribune.
quote: romarioforever schreef:
De oudere onder ons weten nog dat PSV jaren geleden(toen PSV die schitterende bogen nog had) de optie had om ó¦ ´e verbouwen of te verhuizen. Jammer dat ze niet voor die laatste optie kozen. We weten nu inmiddels dat als PSV w驲 wil verbouwen zodanig moet uitbreiden dat het rendabel is, é® of daar de capaciteiten è® financië® voor zijn, tja...
Was dit het plan waarbij PSV een stadion voor 60.000 man op de Herdgang zou bouwen, als de KNVB het zou aanwijzen als nationaal stadion?
|
|
|