| Poster | | Topic: Nieuw Stadion Ja of Nee? |  |
|
| Zjiel | |
|
Pimos. Nationale topspeler
Uit: Oudenbosch Vak: West - K Posts: 805 Uploads: 5 Reg.: 20 augustus 2004 | Never nooit geen nieuw stadion. Alsjeblief niet zeg, het Philips stadion is perfect zo. Elke wedstrijd vol en een goede sfeer. Kijk naar clubs met een nieuw stadion, Arsenal, Ajax, Vitesse, Man City als voorbeelden.. Daar hangt totaal geen sfeer meer en bovendien zit het stadion 9 van de 10 keer niet vol.. Hou het maar lekker zo 
|
|
|
Robin_ Toeschouwer
Uit: Eindhovuh! Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 13 Reg.: 8 oktober 2007 | Het stadion moet zeker op zijn plek blijven.
Ik heb echt geen behoefte aan één of andere pokkestadion op een afgelegen bedrijventerrein of langs de snelweg.
Gewoon houden waar die is, en eventueel uitbreiden! 
|
|
|
oranjedakje Bankzitter
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 186 Reg.: 29 september 2007 |
quote: PSV Kampioenen schreef:
(...)
Er word nog helemaal niks gebouwd op dit moment door AZ, en zal ook niet gebeuren als je die resultaten ziet.
Hoogmoed komt voor de val!
Nee oke momenteel word nog niks gebouwd maar vorige week heeft de gemeente de plannen goedgekeurd... Toch heeft DS groot gelijk dat hij verbouwd je gaat ervoor of niet! Daarom als PSV door wil groeien moeten ze verder bouwen!
|
|
|
PSV Kampioenen Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 8814 Reg.: 19 december 1999 |
quote: oranjedakje schreef:
(...)
Nee oke momenteel word nog niks gebouwd maar vorige week heeft de gemeente de plannen goedgekeurd... Toch heeft DS groot gelijk dat hij verbouwd je gaat ervoor of niet! Daarom als PSV door wil groeien moeten ze verder bouwen!
2 seizoenen zoals deze beginnen en eindigen en je bent gauw klaar.
Daar kan zelfs DS niks aan veranderen.
Hoogmoed komt voor de val heb ik al eerder gezegd. AZ helpt zichzelf om zeep door zo vooruitstrevend te zijn en te denken alsof ze een topclub zijn. Dit succes wat ze nu hebben en wat hun dus naar hun bol is gestegen werkt uiteindelijk allemaal tegen ze.
3/4 goede jaren maakt een club nog geen topclub, net zoals ik schijt op die zogenaamde "super sundays", want alle "toppers" spelen op 1 dag.
AZ is geen topper, misschien in wording, al betwijfel ik dat ten zeerste.
Net zoals die uitspraak van DS dat hij toppers ging weg halen bij de topclubs, allemaal van die loze uitspraken.
DS wil to much, en alles in 1 keer, dat gaat niet, maar komt hij nog wel achter.
Niet voor niets heeft nu al een overgrote meerderheid een hekel aan AZ.
|
|
|
PSVwally Legende ex-Quizmaster
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 4016 Reg.: 9 maart 2000 | Ff niet over t een of ander, maar als AZ tegen Excelsion gewoon normaal zn spel speelt worden zij kampioen en niet wij.
Ik snap ook niet dat die Scheringa gelijk richting de 60000 zou willen, maar hij is in ieder geval wel een weg ingeslagen. Bij PSV is het al jaren met stukjes en beetjes.
Nu vind ik de alkmaarderhout en het philips stadion geen vergelijking en snap ik dat die nieuwbouw van het DSB stadion nodig was, maar ik denk dat dirkje ook even iets te vroeg te groot begint te denken. PSV zit met 35000 plaatsen gewoon net te laag voor alles (tellen we daar trouwens het personeel ook bij mee of hoe zit dat). Dat we de Uefacup finale kregen was alleen dankzij goed lobbywerk, want eigenlijk moet je gewoon minimaal 40000 plaatsen hebben.
Maar tussen de regels lees ik dat PSV zonder al te veel geldverspilling die 5000 plaaten (42500) kan halen. Dan zou ik zeggen dat ze dat binnen nu en 5 jaar moeten realiseren. Wil de regio Eindhoven het WK, laat hen dan voor 80% van de kosten opdraaien als er een grotere verbouwing moet komen. (Ik snap wel dat de gemeente niet voor alles opdraait, want na het WK heeft natuurlijk alleen PSV dr profijt van)
|
|
|
PSV Kampioenen Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 8814 Reg.: 19 december 1999 |
quote: PSVwally schreef:
Ff niet over t een of ander, maar als AZ tegen Excelsion gewoon normaal zn spel speelt worden zij kampioen en niet wij.
En als PSV gewoon normaal zou blijven spelen en niet opeens de klad erin zou gooien waren we ruim voor het einde al kampioen.
Dat is nou zo mooi aan voetbal.
2 kampioenschappen maakt je nog geen topper hoor. Weet niet, maar zo zie ik het.
|
|
|
Doninho Internationale topspeler
Uit: Handel City!!! Vak: Oost - X Posts: 2014 Reg.: 9 februari 2006 | Uitbreiden!
Nooit naar een andere plek, het stadion moet zeker op dezelfde plek blijven. Mooi uitbreiden naar 40.000 ziplaatsen.
|
|
|
el salvador Basisspeler
Uit: groningen Vak: - Posts: 335 Reg.: 17 mei 2005 | Als ik zie dat andere clubs een nieuw stadion bouwen voor 70 mln met een capaciteiet van 40.000 mensen dan vraag ik me af hoe het kan dat PSV zo''n enorme schuld heeft opgebouwd voor zijn stadion.
Je ziet clubs als AZ en Twente, heerenveen steeds dichterbij komen. Als psv nationaal wil blijven waar het is en internationaal mee wil blijven doen ,dan is een stadion van 45.000 noodzakelijk.
En als dat niet op deze plek kan dan maar op een andere.Sentimenten tellen nu eenmaal niet in het voetbal. Het draait om miljoenen. Ook Arsenal heeft een prachtig historisch staion in moeten ruilen. Zelfde geldt voor Liverpool.
Heb eens gelezen dat iedere 1000 supporters voor pakweg 1 mln extra zorgt.
PSV blijft al tijdje steken op gem van 33.000 toeschouwers, stilstand is nu eenmaal achteruitgang.
Volgens mij zou het ideaal zijn om het huidige stadion te verkopen ,en een nieuw stadion van pakweg 50.000 mensen ervoor terug te krijgen.
|
|
|
kazmaniac International
Vak: - Posts: 603 Reg.: 12 oktober 2004 | Als het mogelijk is om het Phillips stadion uit te breiden naar 45.000 plaatsen lijkt het me een beetje overbodig om een heel nieuw stadion met 50.000 plaatsen te bouwen. Bovendien tellen de ligging en de historie ook mee. Ik snap dat je zegt dat sentimenten niet tellen in het voetbal, klopt ook wel want punten win je er niet mee. Maar zo'n lelijk ding als de Arena buiten de stad.... mwaaaaaw nee daar bedank ik toch voor.
|
|
|
PSVwally Legende ex-Quizmaster
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 4016 Reg.: 9 maart 2000 | Ik denk dat ligging en historie voor de 'geldschieters' vrij weinig uitmaakt. Die denken in de woorden omzet, winst, money money dus. Als een nieuw stadion meer centjes oplevert zal er echt wel gehoor aan geleverd worden dan een evt dure verbouwen voor 5000 plaatsen.
|
|
|
el salvador Basisspeler
Uit: groningen Vak: - Posts: 335 Reg.: 17 mei 2005 | Je kan het ook omdraaien ,waarom er telkens vanuit gaan dat een nieuw stadion minder mooi zou zijn?
Maar goed ik denk dat het pas zin heeft als PSV een nieuw stadion kan neerzetten van ten minste 50.000 toeschouwers.
De voorsrong die we 20 jaar geleden hadden door het stadion is nu weg. Kortom tijd voor actie!!
|
|
|
EWT Talentje
Uit: Nijmegen Vak: Oost - X Posts: 64 Reg.: 21 juli 2003 | Ik denk dat ons stadion juist door zijn ligging ook meer waard is dan zo'n stadion op een industrie, alleen de grond is al velen malen meer waard, bovendien zou het ook makkelijker moeten zijn om winkels etc. aan te trekken die gebruik kunnen maken van ruimtes ondre de tribunes. Ik snap er dan ook niks van hoe het komt dat het maar niet lijkt te willen vlotten met bijv. de zaken die onder de Oost-tribune zitten, om de zoveel tijd zit er iets anders, en nu staat er zelfs iets leeg? (tenminste dat lijkt zo van buitenaf), en dat terwijl bijv. door de komst Mediamarkt andere winkels nu echt op loopafstand zijn.
|
|
|
Ricardo Izecson Santos Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond Vak: Oost - X Posts: 8390 Uploads: 7 Reg.: 30 juni 2003 | Opvallend dat het merendeel die een nieuw stadion wil geen seizoenskaart heeft 
|
|
|
Het Kanon Legende Runner-up PSV Netwerk Battle 2006
Vak: - Posts: 2379 Reg.: 13 maart 2000 | - Het merendeel dat een nieuw stadion wil heeft geen seizoenkaart en wil misschien een kans gaan maken om een seizoenkaart te bemachtigen. Die kans is er nu nauwelijks.
- Het merendeel dat geen nieuw stadion wil heeft wel een seizoenkaart en onderbouwt zijn mening, omdat men toch al gebakken zit, met historie en het feit dat men voor de Intertotowedstrijden kan indrinken op het Stratumseind. 
[Dit bericht is veranderd door Het Kanon (op 12 oktober 2007 13:34:43).]
|
|
|
Same13 Legende
Vak: Oost - X Posts: 4592 Reg.: 9 augustus 2000 | - Of mensen willen van hun saaie plek op PP weg en naar de bruisende Oosttribune verhuizen 
|
|
|
hektiano Geselecteerd voor Oranje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1211 Reg.: 1 mei 2007 |
quote: Ricardo Izecson Santos schreef:
Opvallend dat het merendeel die een nieuw stadion wil geen seizoenskaart heeft 
Jij suggereert daarmee dus dat supporters die geen seizoenskaart hebben niets met het stadion hebben?
Je kunt het ook zien zoals het Kanon het zegt..
(Het eerste geval geld voor mij!)
..of;
Voor de toekomst van onze club is het belangrijk dat het stadion fors uitgebreid wordt.
Wanneer de successen van de afgelopen jaren doorzetten, zal ook evt. 40.000 op de korte termijn te weinig zijn.
Ik weet zeker dat ik voor iedereen spreek, als ik zeg dat !niemand! het stadion graag ziet verdwijnen.
Als er een mogelijkheid bestaat om tóch uit te breiden op de huidige plek, tekent iedereen daarvoor.
Dit is echter niet het geval, je moet wel realistisch blijven.
Ik krijg ook iedere keer kippevel als ik door de stad naar het stadion loop, dat wil ik ook het liefst zo houden 
|
|
|
B.A. Baracus International
Vak: - Posts: 607 Reg.: 17 oktober 2000 | Iemand onlangs nog gevraagd aan een Ajacied wat hij van de ArenA vindt? En of er misschien een verband is tussen de (internationale) wanprestaties en de verhuizing naar de ArenA?
Natuurlijk is de Arena een voorbeeld van hoe het niet moet, maar het zal hoogstwaarschijnlijk zo zijn dat PSV voor een nieuw stadion ook uit zal wijken naar een of ander industrieterrein. Waarmee je automatisch een heleboel aan cultuur, uitstraling, historie, enz. inlevert. Dat zijn dingen die moeilijk in geldbedragen te vangen zijn, maar ik vraag me af of een verhuizing naar een groter stadion opweegt tegen het verliezen aan uitstraling, sfeer, enz. Voor mij persoonlijk is het Philips Stadion, midden in de stad op de plek waar het 94 jaar geleden allemaal begon, één van de grote charmes van de club. Het is één van de factoren waarmee het zich onderscheidt van bijna alle andere BVO's.
Wat is Feyenoord zonder de Kuip?
Een modale subtopper!
[Dit bericht is veranderd door B.A. Baracus (op 12 oktober 2007 18:50:34).]
|
|
|
hektiano Geselecteerd voor Oranje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1211 Reg.: 1 mei 2007 |
quote: B.A. Baracus schreef:
Iemand onlangs nog gevraagd aan een Ajacied wat hij van de ArenA vindt? En of er misschien een verband is tussen de (internationale) wanprestaties en de verhuizing naar de ArenA?
Natuurlijk is de Arena een voorbeeld van hoe het niet moet, maar het zal hoogstwaarschijnlijk zo zijn dat PSV voor een nieuw stadion ook uit zal wijken naar een of ander industrieterrein. Waarmee je automatisch een heleboel aan cultuur, uitstraling, historie, enz. inlevert. Dat zijn dingen die moeilijk in geldbedragen te vangen zijn, maar ik vraag me af of een verhuizing naar een groter stadion opweegt tegen het verliezen aan uitstraling, sfeer, enz. Voor mij persoonlijk is het Philips Stadion, midden in de stad op de plek waar het 94 jaar geleden allemaal begon, één van de grote charmes van de club. Het is één van de factoren waarmee het zich onderscheidt van bijna alle andere BVO's.
Wat is Feyenoord zonder de Kuip?
Een modale subtopper!
Kan niet anders zeggen dat ik het met je eens ben.
Echter, als er voor PSV geen groeimogelijkheden zijn op de huidige plaats, wat moet je als club zijnde dan doen?
Mijn voorkeur gaat natuurlijk ook naar een uitbreiding op dezelfde plek.
|
|
|
labmaster J Veelbelovend talent
Uit: Veghel Vak: Noord - Ere Noord Posts: 118 Reg.: 17 april 2006 | Waarom moet het op een industrieterrein?
Kijk naar Arsenal Fly Emerites stadium staat 500 meter van het oude highbury.
Er leiden meer wegen naar Rome, en als je ziet dat de 4 hoeken 120m hebben gekost, en een nieuw stadion in voor 50k mensen 79m. dan is het niet onverstandig om over een nieuw stadion na te denken. tenzij de tegenstanders 200m op tafel willen leggen, want een serieuze uitbreiging op de huidige locatie gaat minimaal 200-300m kosten.
[Dit bericht is veranderd door labmaster J (op 13 oktober 2007 10:20:21).]
|
|
|
Vak: - Posts: 607 Reg.: 17 oktober 2000 |
quote: labmaster J schreef:
Waarom moet het op een industrieterrein?
Kijk naar Arsenal Fly Emerites stadium staat 500 meter van het oude highbury.
Er leiden meer wegen naar Rome, en als je ziet dat de 4 hoeken 120m hebben gekost, en een nieuw stadion in voor 50k mensen 79m. dan is het niet onverstandig om over een nieuw stadion na te denken. tenzij de tegenstanders 200m op tafel willen leggen, want een serieuze uitbreiging op de huidige locatie gaat minimaal 200-300m kosten.
1. Waar zou een nieuw stadion anders moeten komen?
2. Waar baseer je die bedragan op?
|
|
|
psvdebeste23 Nationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 720 Reg.: 6 augustus 2005 | We moeten gewoon eerlijk zijn. Zo'n 6 jaar geleden heeft PSV een kapitale blunder begaan door het stadion met slechts 5000 man te uitbreiden (volgens van Raaij was dit genoeg). Helaas heeft deze aimabele man naast de financiele uitgleiders helemaal geen inzicht over hoeveel mensen naar PSV komen. Die 5000 plaatsen hebben een fortuin gekost dat ons nog steeds in de groei remt.
Als ik objectief kijk denk ik dat er een maximum van net onder 50000 (48000 is mooi) het maximum voor een club als PSV is.
Dit is een aantal waar de club (gesponsord door de gemeente) zeker naar moet streven.
Ik moet daarbij aantekenen dat ik het jammer vind over de onduidelijkheid die PSV verschaft over haar financiele huishouding. Ze hebben afgelopen afgrijselijk veel geld binnengehaald... waar is dat dan *** naar toegegaan. Ik krijg soms spontaan het idee dat er in de RVB zakkenvullers zitten die geld achterover drukken.
|
|
|
Vak: - Posts: 607 Reg.: 17 oktober 2000 | Volgens mij was de manier waarop de hoeken zij dichtgebouwd toendetrijd de enige manier om de verbouwing uberhaupt rond te krijgen. De bussinessunits in de Zuid-Oost en Zuid-West hoeken leveren meer op dan 'gewone' stoeltjes hadden gedaan. Dit is helaas wel ten koste gegaan van de capaciteit (en van de schoonheid).
|
|
|
De Stille Kapitein ! Nationale topspeler
Uit: Schijndel Vak: Zuid - Ere Zuid Posts: 2624 Reg.: 11 april 2006 | Helemaal mee eens B.A., die hoeken zijn nu eenmaal niet goed aangepakt. Kan me ook niet indenken dat we uit die hoeken nu extra miljoenen voor de begroting halen..
|
|
|
ANUBIS Bankzitter
Uit: eindhoven Vak: - Posts: 200 Reg.: 9 april 2007 | Uiteraard geen nieuw stadion. Gewoon op dat mooie plekje laten staan dicht bij de aftrap en een gooi wijt naar tal van andere cafe,s. Die mensen zullen denk ik wel een verrekijker mee moeten nemen als het nog hoger wordt
Maar in die muffe donkere ufo in 020 kunnen ook zat mensen zitten dus waarom zou de enige kampioen van nederland dan ook niet verder uit breiden. Goed idee een uitbreiding maar liever geen nieuw stadion. Forza 
|
|
|
labmaster J Veelbelovend talent
Uit: Veghel Vak: Noord - Ere Noord Posts: 118 Reg.: 17 april 2006 |
quote: B.A. Baracus schreef:
(...)
1. Waar zou een nieuw stadion anders moeten komen?
2. Waar baseer je die bedragan op?
1. Een gedegen onderzoek zou dat uit kunnen wijzen.je zal wel woningen moeten opkopen zoals ook Arsenal dat deed.
2. het nieuwe stadion van Genk ofzo, link staat ergens een paar pagina's eerder. en als 4 hoekjes 120m kosten kan je er van uitkaan dat een volgende grote uitbreiding flink wat stapjes duurder zal zijn.
[Dit bericht is veranderd door labmaster J (op 14 oktober 2007 08:29:08).]
|
|
|