| Poster | | Topic: Nieuw Stadion Ja of Nee? |  |
|
| Zjiel | |
driekes Legende
Vak: - Posts: 8770 Reg.: 15 januari 2002 | Speelden ooit op een EK Engeland en Portugal niet in ons stadion?
Volgens mij moet je van goeie huize komen wil je een wedstrijd met Engelsen in goeie banen leiden en volgens mij is dat Eindhoven wel gelukt.
Ik bedoel daarmee eigenlijk te zeggen dat ervaring om grote wedstrijden te organiseren ook wat waard zou moeten zijn.
UEFA cup finales, vele CL wedstrijden, veel toppers met Ajax en Feyenoord, veel kampioenswedstrijden, en dus al de Euro 2000 wedstrijden.
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 8114 Reg.: 18 juli 2002 | Nou goed, duidelijke praat gedaan door Reker: 45.000 is de max en verhuizen is voorlopig NIET aan de orde. Prima als je het mij vraagt, meer is toch niet nodig.
|
|
|
Goalgetter Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 96 Reg.: 7 mei 2005 | Al vindt ik het Philips stadion nog steeds top, toch zou het voor de ontwikkeling van PSV goed zijn om een Nieuw stadion te laten bouwen. Je moet vooruit kijken, anders worden we straks ingehaald door de subtoppers. En 9 van de 10 keer is het stadion uitverkocht.
|
|
|
Ricardo Izecson Santos Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond Vak: Oost - X Posts: 8827 Uploads: 7 Reg.: 30 juni 2003 | Nou joepie, AZ, Groningen, Twente en Heerenveen krijgen misschien stadions van 40.000/45.000 man. Dat zal een ware hel worden dan om daar te voetballen, een stadion dat maar voor de helft gevuld is Alleen de topclubs (Ajax/PSV/Feyenoord) zullen zulke stadions vol krijgen. Misschien dat 1 van die clubs incidenteel een keer aan dat aantal komt, maar het merendeel van de wedstrijden zal in een half gevuld stadion spelen. Dan speel ik toch liever in een tot de nok toe gevuld stadion.
|
|
|
Hellie Meervoudig international
Vak: - Posts: 657 Reg.: 9 augustus 2002 | Hoezo denkt iedereen toch dat die stadions halfleeg blijven???
Voetbal wordt nog steeds elk jaar populairder, stadions worden steeds veiliger en luxer ingericht en de ticketprijzen zijn hier in nederland zeer goed te behappen.
Heeft niemand dan in de gaten dat je voorbij wordt gelopen door een aantal clubs, indien je blijft volharden in doemdenkerij! Oud-voorzitter Ruts zou hier wel raad mee weten.
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 8114 Reg.: 18 juli 2002 |
quote: Hellie schreef:
Hoezo denkt iedereen toch dat die stadions halfleeg blijven???
Voetbal wordt nog steeds elk jaar populairder, stadions worden steeds veiliger en luxer ingericht en de ticketprijzen zijn hier in nederland zeer goed te behappen.
Heeft niemand dan in de gaten dat je voorbij wordt gelopen door een aantal clubs, indien je blijft volharden in doemdenkerij! Oud-voorzitter Ruts zou hier wel raad mee weten.
Om de doodsimpele reden dat zelfs PSV het niet vol krijgt als het niet goed gaat. Tel daarbij het zeer regionale karakter van die clubs op, het feit dat het voetbal wel steeds duurder wordt en dat er een keer een punt komt dat in Engeland en Italie ook is: mensen vinden het te duur. Je roept wel dat het te betalen is maar ga jij maar eens een seizoen lang met 3 kinderen (incl hapje eten en een shirtje ofzo) als je achter de vuilniswagen staat.
Tel daarbij op dat die clubs het alleen vol krijgen tegen enkele clubs en dat afgezet tegen de kosten en ik denk dat dat gewoon dom is om te doen.
|
|
|
Vak: - Posts: 657 Reg.: 9 augustus 2002 | Wat ben ik blij dat Ruts een bepaalde visie had destijds en zich niet liet leiden door "realisten" zoals jij.
Ben jij de afgelopen 15 jaar wel in het stadion geweest bij PSV?? Zijn we elk jaar kampioen geworden? Hebben we elk jaar halve finale CL gespeeld? Hoe kom je erbij dat mensen niet komen als het slecht/minder gaat??
PSV heeft 33 duizend seizoenskaarthouders en een redelijke wachtlijst??? Elk jaar willen er meer mensen komen kijken, de phoxyclub barst met 20 duizend leden uit haar voegen; kleine schatting: 50% toekomstig seizoenskaarthouders?
PS
Ik roep helemaal niet dat het te betalen is: ik meld dat de ticketprijzen hier redelijk te behappen zijn: ga jij lekker naar de bioscoop, speeltuin of wat dan ook: kijken of je dan heel veel minder dan 15 euro per persoon kwijt bent. En eten kun je ook thuis, weet je wel. Je hoeft niet persé die vette bek plus cola voor 5 euro te eten: niemand die je dat verplicht.
Ik kan niet in iemands portemonnee kijken, maar ik vergelijk gewoon het één en ander en signaleer dan dat het wel meevalt die prijzen.
Ennuh, bij NAC, Heerenveen, twente, groningen, Feyenoord, Ajax, Heracles, AZ en wellicht nog wat clubs zit het elke week wél vol.
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 9951 Reg.: 19 februari 2000 | Misschien kan Reker ons stadion aanbieden aan Ajax...
Verder denk ik dat een stadion altijd gevuld kan worden, zeker als de prestaties goed zijn, dus een stadion van 60 duizend man in Eindhoven zal echt wel voor 80-90% vol zitten. Het heeft alleen wat tijd nodig.
|
|
|
Vak: - Posts: 657 Reg.: 9 augustus 2002 |
quote: RIO schreef:
Misschien kan Reker ons stadion aanbieden aan Ajax...

|
|
|
Phooly... Talentje
Uit: Landgraaf Vak: Oost - V Posts: 68 Reg.: 21 november 2002 | Ik zit nu 7 jaar in het Philips Stadion en ik zou het echt jammer vinden als PSV een nieuw stadion zou gaan bouwen. Ligt toch een hele geschiedenis. Bij een nieuw stadion kom je ergens langs de snelweg uit, wat inhoud dat je niet voor de wedstrijd gezellig de stad nog even in kunt. Ik zou het op dit moment uitbreiden tot max. 45.000 en dan zien we wel verder. Is genoeg voor PSV en WK-waardig.
|
|
|
el salvador Basisspeler
Uit: groningen Vak: - Posts: 338 Reg.: 17 mei 2005 | Ik vind het een gebrek aan ambitie. PSV raakt zo haar voorsprong kwijt.
Heerenveen/AZ/Groningen en Twente krijgen dat stadion blijkbaar wel vol en PSV niet??
Het argument van historie kan voor mij betreft zo de prullenbak in ,kijk naar Liverpool en Arsenal twee clubs met zeer beroemde stadions echter men weet daar wel dat stilstand achteruitgang is.
Een nieuw stadion levert ook voor psv meer toeschouwers op.Durf toch eens stadion neer te zetten van 55.000 mensen. In het huidige stadion kan de begroting nauwelijks omhoog.
Het huidige stadion kan echt niet uitbreiden tot 45.000 maar slechts tot 42.000. Daarnaast is zo'n verbouwing gezien het rendement veel te duur.
|
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 9730 Reg.: 9 december 1999 | Hoeweet je dat die clubs wel hun stadion vol krijgen?
En Reker heeft het toch over een uitbreiding van 5 á 10 duizend plaatsen. Hoe zo geen ambitie?
|
|
|
el salvador Basisspeler
Uit: groningen Vak: - Posts: 338 Reg.: 17 mei 2005 | Bij een club als psv hoort ook een 5*stadion.En zowel Heerenveen als Groningen hebben duizenden mensen op de wachtlijst staan.
Als zelfs VVV een nieuw stadion oppert waarom PSV dan niet??
Dit stadion gaat niet nog eens 20 jaar mee.Nu de druk op de overheid zetten en een nieuw stadion betrekken. Het huidige verkopen aan de gemeente.
Als VVV en bv NAC uit gaan breiden houdt dit is dat die mensen in ieder gavl niet bij PSV op de tribune zitten.
Het baart me zorgen dat Ajax Feijenoord en AZ wel druk bezig zijn met de toekomst en dat men daar spreekt over uitbreidingen/nieuwbouw van tientallen duizenden plaatsen en wij als PSV het moeten doen met enkele duizende plaatsen.
Durf eens te zeggen, "wij zijn PSV ,de voetbalhoofdstad van Nederland. Als er een WK komt dan is het nieuwe PSV stadion kandidaat voor de halve finale".(dus 60.000 mensen.
Nieuwbouw hoeft niet altijd achteruitgang te betekenen.PSV heeft helemaal niets aan dure uitbreiding voor slechts 5.000 plaatsen.Over vijf jaar is dat weer achterhaalt.
|
|
|
Feyenoord A Internationale topspeler
Posts: 948 Reg.: 5 november 2001 | @el salvador. Wel als van die 10.000 extra plaatsen er 1000 uit skyboxen bestaan. Dat levert dan weer veel op. Anders dan de Kuip, is het Philips Stadion nog goed uit te bouwen en zijn de meeste verbouwingen in de jaren '90 gebeurd, dus toch een modern stadion met de nodige skyboxen en business seats en volledig in bezit van de club zelf.
|
|
|
Henk Huppelschoten Legende
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 2654 Reg.: 26 januari 2004 |
quote: Feyenoord A schreef:
@el salvador. Wel als van die 10.000 extra plaatsen er 1000 uit skyboxen bestaan. Dat levert dan weer veel op. Anders dan de Kuip, is het Philips Stadion nog goed uit te bouwen en zijn de meeste verbouwingen in de jaren '90 gebeurd, dus toch een modern stadion met de nodige skyboxen en business seats en volledig in bezit van de club zelf.
Hoezo is het stadion nog "goed uit te bouwen"? Er zijn weinig plaatsen bij te maken tegen hoge kosten. Niet dat ik tegen de uitbreiding ben, maar dat is puur omdat ik geen 50.000 man naar PSV zie komen.
|
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 9730 Reg.: 9 december 1999 |
quote: el salvador schreef:
Bij een club als psv hoort ook een 5*stadion.En zowel Heerenveen als Groningen hebben duizenden mensen op de wachtlijst staan.
Dit stadion gaat niet nog eens 20 jaar mee.Nu de druk op de overheid zetten en een nieuw stadion betrekken. Het huidige verkopen aan de gemeente.
Als VVV en bv NAC uit gaan breiden houdt dit is dat die mensen in ieder gavl niet bij PSV op de tribune zitten.
Het baart me zorgen dat Ajax Feijenoord en AZ wel druk bezig zijn met de toekomst en dat men daar spreekt over uitbreidingen/nieuwbouw van tientallen duizenden plaatsen en wij als PSV het moeten doen met enkele duizende plaatsen.
Durf eens te zeggen, "wij zijn PSV ,de voetbalhoofdstad van Nederland. Als er een WK komt dan is het nieuwe PSV stadion kandidaat voor de halve finale".(dus 60.000 mensen.
Nieuwbouw hoeft niet altijd achteruitgang te betekenen.PSV heeft helemaal niets aan dure uitbreiding voor slechts 5.000 plaatsen.Over vijf jaar is dat weer achterhaalt.
Hun hebben die wachtlijsten al, PSV niet, maar zijn toch bereid om 5 a 10 exta plaatsen te creeeren. Dus wat je zegt klopt niet. En die wachtlijsten zijn die 20 duizend man goort? Laten we zeggen dat PSV 10.000 extra plaatsen creeert. 10.000 op de 35.000 is toch 28% groei. Hoezo geen ambitie?
En wat is ambitie, ajax heeft al jaren de ambitie om 1 keer in de 2 jaar kampioente worden en strucureel tot de top 16 van Europa te horen. Leuk een stadion van 60.000 man, maar het is nier reeel. En overcappaciteit kost handen vol met geld.
|
|
|
Vak: - Posts: 657 Reg.: 9 augustus 2002 |
quote: PSV Oisterwijk schreef:
(...)
Hun hebben die wachtlijsten al, PSV niet, maar zijn toch bereid om 5 a 10 exta plaatsen te creeeren. Dus wat je zegt klopt niet. En die wachtlijsten zijn die 20 duizend man goort? Laten we zeggen dat PSV 10.000 extra plaatsen creeert. 10.000 op de 35.000 is toch 28% groei. Hoezo geen ambitie?
En wat is ambitie, ajax heeft al jaren de ambitie om 1 keer in de 2 jaar kampioente worden en strucureel tot de top 16 van Europa te horen. Leuk een stadion van 60.000 man, maar het is nier reeel. En overcappaciteit kost handen vol met geld.
PSV heeft wel wachtlijsten, maar niet voor 25 duizend man.
Het zou me niets verbazen indien er op termijn toch een nieuw stadion gebouwd gaat worden, simpelweg omdat een verbouw van plus 10duizend verhoudingsgewijs veel te veel kost.
|
|
|
psvjw Vaste waarde in elftal
Uit: Vught Vak: West - JJ Posts: 389 Reg.: 28 mei 2007 |
quote: el salvador schreef:
In het VVV stadion kunnen 6.000 man. En dat stadion verkeerd ook niet echt in een bijster goede staat. Dan is het niet gek dat je dan aan een nieuw stadion denkt.
|
|
|
Vitalogy Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 49 Reg.: 17 september 2007 | Er moeten natuurlijk eerst een paar vragen beantwoord worden voordat er wat over te zeggen valt.
- Hoe groot is de huidige wachtlijst op seizoenskaarten;
- Welke groei kan verwacht worden op de seizoenskaarten in de komende 20 jaar;
- Hoeveel losse kaarten worden er gemiddeld per werdstrijd verkocht;
- Hoe komt het dat niet ieder duel uitverkocht is;
- Hoe en met hoeveel kan het stadion uitgebreid worden;
- Hoe lang kan het stadion met of zonder uitbreiding uberhaupt nog mee;
- Is de capaciteit, na uitbreiding, voldoende om WK duels te organiseren;
- Hoeveel gaat de uitbreiding kosten;
- Is dat rendabel met de groei;
Zo, nee:
- Wat zijn geschikte locaties voor een nieuw stadion;
- Waar moet het nieuwe stadion aan voldoen;
- ...
Met nog een paar van dit soort vragen en met name antwoorden op deze vragen kom je een heel eind. Volgens v.d. Bunder op PSV.tv zijn ze al met een onderzoek bezig die binnen een paar maanden á 1 jaar moet afgerond zijn.
Mijn gevoel zegt dat PSV voor een nieuw stadion gaat. Reker en v.d. Bunder zijn nu zo aan het ontkennen dat er een nieuw stadion nodig is, dat ik een beetje argwaan krijg. De vorige verbouwing van de hoeken kostte behoorlijk wat geld, voor 6 á 7 duizend plekken en is niet volledig rendabel gebleken. Hoeveel gaat de volgende verbouwing kosten tegen 7 á 10 duizend plekken extra capaciteit en is dat dan werkelijk rendabel. En hoeveel rek zit er daarna nog in de groei.
Over een jaar zullen we een antwoord hebben...
[Dit bericht is veranderd door Vitalogy (op 29 november 2007 19:59:57).]
|
|
|
Farfanfan Vaste waarde in elftal
Uit: Boxtel Vak: Noord - RR Posts: 394 Reg.: 6 augustus 2004 |
quote: Vitalogy schreef:
De vorige verbouwing van de hoeken kostte €120 miljoen voor 6 á 7 duizend plekken en is niet volledig rendabel gebleken.
Mag ik hier een bron van weten? Het lijkt me namelijk zeer onwaarschijnlijk dat de verbouwing van de hoeken zoveel kostte aangezien de totale hypotheek op het stadion 75 miljoen euro bedraagt.
|
|
|
kuiper Nationale topspeler
Vak: Zuid - F Posts: 721 Reg.: 31 mei 2004 |
quote: RIO schreef:
Misschien kan Reker ons stadion aanbieden aan Ajax...
Verder denk ik dat een stadion altijd gevuld kan worden, zeker als de prestaties goed zijn, dus een stadion van 60 duizend man in Eindhoven zal echt wel voor 80-90% vol zitten. Het heeft alleen wat tijd nodig.
Ben ik met je eens. Dan kan PSV een aantal plekken goedkoper aanbieden zodat meer mensen een seizoenskaart kunnen nemen.(€ 175 voor de goedkoopste nu is veel geld voor veel mensen) 80-90 procent gevuld is mooi, bij Feyenoord en Ajax is dat ook het geval. En volle bak bij de Topwedstrijden. We hebben nu dan wel een stadion dat van PSV zelf is, Maar wat schieten we daarmee op. De begroting word er niet hoger op Dus ik zou als PSV zijnde toch eens met de gemeente gaan praten. 
|
|
|
Tommm International
Uit: Valkenswaard Vak: Oost - W Posts: 626 Reg.: 21 augustus 2004 |
quote: PSV Oisterwijk schreef:
(...)
Weet je waarom PSV geen wachtlijsten heeft??? Omdat je als aspirant seizoenkaarthouder je naam nergens op een lijst KUNT zetten.
Ik ken mensen die een seizoenkaart willen, en die krijgen te horen dat je vanaf mei kan aanvragen. EN NEE, de mogelijkheid bestaat NIET om je op een wachtlijst te laten plaatsen. Stelletje commerciële onbenullen.
Verder zijn de meeste mensen te conservatief en durven niet vooruit te denken, en blijven steken in nostalgie in plaats van groots denken en vooruit te willen. Straks hebben we de trein gemist en dat haal je heel moeilijk weer in.
PSV kan een groter stadion ook vol krijgen.
|
|
|
Ysselsteyn Meervoudig international
Uit: een gat waar ik niet meer in terug kan Vak: West - JJ Posts: 699 Reg.: 26 november 2002 | Als PSV uitbreidt tot bijna 45.000 plaatsen is dat heel netjes voor een stad/regio als Eindhoven.
Het is in ieder geval onzin een groter stadion te bouwen omdat Groningen of Twente dadelijk meer plekken hebben als wij.
Een topclub ben je aan de hand van je resultaten en niet omdat je een groot stadion hebt (en geen prijzen).
|
|
|
Arend Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1169 Reg.: 20 juni 1999 | Ik denk ook dat PSV niet veel verder moet gaan als 50.000 mensen want dat is erg mooi! Kijk nou naar de kuip en naar de ArenA dat zijn toch qua grote mooie stadia!
|
|
|
Vitalogy Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 49 Reg.: 17 september 2007 |
quote: Farfanfan schreef:
(...)
Mag ik hier een bron van weten? Het lijkt me namelijk zeer onwaarschijnlijk dat de verbouwing van de hoeken zoveel kostte aangezien de totale hypotheek op het stadion 75 miljoen euro bedraagt.
Neem het maar voor onzin aan, ik kan het nergens meer terugvinden. Ik meen het toch echt eens gelezen te hebben.
|
|
|
|