PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 PSV Algemeen
Nieuw Stadion Ja of Nee?
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 30 »

Poster
Topic: Nieuw Stadion Ja of Nee? 
Zjiel
Stelling: Moet er een nieuw stadion komen? (meer info)
Ja - 12.8%
Nee - 9.2%
Ja, maar op dezelfde plaats - 4.7%
Nee, uitbreiden - 73.4%

EindhovenaarPSV
Legende

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - X
Reg.: 19 september 2000
Gepost op 22 juli 2007 om 22:41:18.         ICQ: 60487761  MSN: sanmarino85@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

15 % van de stemmers wil een nieuw stadion op dit moment. Van die stemmers heeft 75 % geen seizoenkaart (veelzeggend), je houdt dus zo'n 3,5 % over. Niet echt indrukwekkend.

Ik zal hier wel een enorme hoon over me heen krijgen en ik ga hier ook enigszins kort door de bocht, maar supporters die een nieuw stadion op een andere locatie willen vind ik eigenlijk maar nepsupporters. Jullie begrijpen helemaal niks van de club PSV en de indrukwekkende historie die daarbij hoort. De grond daar aan de Frederiklaan is heilig. Het stadion moet daar voor altijd blijven, en dat heeft niks te maken met het feit dat je dan makkelijker nog wat kunt gaan drinken zoals een schrijver boven mij suggereert.

Verhuizen naar een nieuw stadion zou wat mij betreft de doodsteek van de club PSV zijn. Liever speel ik dan wat minder voor de prijzen (als dat uberhaupt al een gevolg zou zijn van blijven op deze locatie, ik geloof daar niet in maargoed), als ergens in een commerciele betonbak op een bedrijventerrein naar mijn club gaan kijken.

Keuze stelling: Nee, uitbreiden

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-3 (0-1)MotM: -Battle-rating: 1.459,6VoVo: -Opstelling: 4-3-3
WvdK
Toeschouwer

Uit: Helmond
Reg.: 17 november 2003
Gepost op 22 juli 2007 om 22:52:50.         Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Stadium moet voor altijd aan de Frederiklaan blijven! Uitbreiden als dit mogelijk is.
Tegenwoordig zie je alleen nog maar een nieuw stadion op een industrieterrein of langs een snelweg. PSV moet trots zijn op haar historie en op haar plaats midden in de stad.

Keuze stelling: Ja, maar op dezelfde plaats

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Rooney
Bankzitter

Vak: -
Reg.: 15 november 2004
Gepost op 22 juli 2007 om 23:08:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind dat het stadion moet blijven waar het nu is, maar we krijgen wel te kampen met het probleem dat mocht nederland zich kandidaat stellen voor het WK er wel plaatsen bij moeten komen. Ik kan me niet voorstellen dat ons stadion er niet bij zou zitten nl, maar rond 2018 zal dr mijns inziens toch weer t een en ander sterk verouderd zijn.

En zeg nou niet dat dat wk dan maar niet ook in eindhoven gehouden moet worden, want dat levert economisch veel centen (en ook publiciteit) op

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.486,1VoVo: -Opstelling: incompleet
Ed vak KK
Talentje

Vak: West - KK
Reg.: 5 januari 2006
Gepost op 22 juli 2007 om 23:33:41.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nee, om de bovengenoemde historische en sociale redenen (=bier ), en ook omdat je gewoon geen geld hebt voor een nieuw stadion als er op het oude nog een hypotheek open staat van 80 mln euro. Zonder PSV erin is dat stadion niet meer waard dan de grond waar het op staat (alle evenementen worden naar het voorgestelde nieuwe kutstadion met uitschuifgrasmat verplaatst). Dat betekent dat je bovenop de kosten (hypotheek/huur) van het nieuwe stadion nog zit met tig miljoen aan schulden uit het oude stadion.

Keuze stelling: Nee

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.485,1VoVo: -Opstelling: 4-5-1
F17 Graphix
Internationale topspeler

Vak: Noord - NN
Uploads: 16
Reg.: 15 mei 2005
Gepost op 22 juli 2007 om 23:37:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nee, ab-so-luut niet! Voor uitbreiding sta ik wel open, mits de mogelijkheden er voor zijn.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.491,6VoVo: -Opstelling: incompleet
Het Kanon
Legende
Runner-up PSV Netwerk Battle 2006

Reg.: 13 maart 2000
Gepost op 23 juli 2007 om 01:05:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De belangstelling voor PSV, mede door internet niet meer gehinderd door negatief NOS-gewauwel en beeldvorming, groeit en groeit. Seizoenkaarten verkoopt PSV traditioneel altijd al als zoete broodjes, maar met 29.000 barst het stadion nu echt uit z'n voegen. Als ik lees dat mensen alles bij het huidige willen laten, val ik dan ook van m'n stoel van verbazing.

Deze sentimenten worden ingegeven doordat Ajax, waar iedereen zich tegen afzet, zo'n beroerd stadion heeft. Hun Arena droom werd een nachtmerrie. Om het lekker-puh-effect wordt het Philips Stadion met z'n veel te kleine sfeervakken en vele verhinderde zichtlijnen de hemel in geprezen.

Als PSV hogerop wil, betekent dat niet automatisch dat we naast en McDrive onder een schuifdak gaan ballen. Met de beperkte ruimte om het stadion kan je er vanuit gaan dat uitbreiding ingewikkeld (en dus duur) wordt. Door te leren van fouten uit het verleden (alle recente eredivisiestadions), is het mogelijk een heel smaakvol nieuw stadion te bouwen binnen de bebouwde kom.

Arsenal en Bayern voetbalden in een monument, maar kozen voor vooruitgang. San Siro en Camp Nou liggen in een buitenwijk. Old Trafford en De Kuip liggen op een industrieterrein.

Keuze stelling: Ja

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Snoopy (psv-emm)
Regelmatige invaller

Uit: Geldrop
Reg.: 17 oktober 2005
Gepost op 23 juli 2007 om 01:15:46.           Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ga voor het uitbreiden, kan me niet voor stellen om voortaan inplaats van een lekker pilsje te pakken op het stratum en daarna met de hele bende naar het stadion te lopen met de auto naar de rand van de stad te moeten. Zoals het liedje gaat: Waar het eens begon zijn we gebleven! Welke club kan nu nog zeggen dat ze nog steeds staan waar ze begonnen zijn. We hebben een mooi stadion, en het staat op een zeer fijne plek. Mocht het dan echt niet anders kunnen dan bouw maar een nieuwe op dezelfde plek. Maar tot nu toe vind ik dat niet nodig, die uitbreiding dan. Als het even wat minder gaat is er plek genoeg in het stadion.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 1-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.485,8VoVo: -Opstelling: incompleet
DUB
Legende
Buitengewoon lid

Uit: Stratum
Vak: Noord - PP
Reg.: 14 januari 1999
Gepost op 23 juli 2007 om 12:51:35.       Lid van Supportersvereniging PSV   Lid van PSV Junior Club      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Het Kanon schreef:

De belangstelling voor PSV, mede door internet niet meer gehinderd door negatief NOS-gewauwel en beeldvorming, groeit en groeit. Seizoenkaarten verkoopt PSV traditioneel altijd al als zoete broodjes, maar met 29.000 barst het stadion nu echt uit z'n voegen. Als ik lees dat mensen alles bij het huidige willen laten, val ik dan ook van m'n stoel van verbazing.

Laat ik dan helemaal missen waarom dat zo is? Pas vorig jaar en ook dit jaar zal het stadion nagenoeg altijd uitverkocht zijn. Dit heeft natuurlijk alles te maken met prestaties, laten we dus eens zien wat er gebeurt als het even wat minder gaat, voordat er geinversteerd wordt

quote:

Deze sentimenten worden ingegeven doordat Ajax, waar iedereen zich tegen afzet, zo'n beroerd stadion heeft. Hun Arena droom werd een nachtmerrie. Om het lekker-puh-effect wordt het Philips Stadion met z'n veel te kleine sfeervakken en vele verhinderde zichtlijnen de hemel in geprezen.
Hoe weet jij dat die sentimenten daardoor zijn ingegeven? Nogal hautain om dat te stellen, wellicht dat er historisch besef is bij vele supporters?
Je noemt verder twee negatieve puntjes, waarbij de eerste mij verbaast, overal kan sfeer gemaakt worden en als heel west besluit om voortaan te staan, dan wordt dat vanzelf een sfeervak, heeft niets met het stadion te maken. En ja, er staan een paar palen. Maar daarentegen zit iedereen lekker dicht op het veld, zijn de hekken weg, is er verwarming en uitstekende verlichting.

quote:

Als PSV hogerop wil, betekent dat niet automatisch dat we naast en McDrive onder een schuifdak gaan ballen. Met de beperkte ruimte om het stadion kan je er vanuit gaan dat uitbreiding ingewikkeld (en dus duur) wordt. Door te leren van fouten uit het verleden (alle recente eredivisiestadions), is het mogelijk een heel smaakvol nieuw stadion te bouwen binnen de bebouwde kom.

Arsenal en Bayern voetbalden in een monument, maar kozen voor vooruitgang. San Siro en Camp Nou liggen in een buitenwijk. Old Trafford en De Kuip liggen op een industrieterrein.

Leg mij nu eens uit waarom meer toeschouwercapaciteit vooruitgang oplevert (buiten wat meer centjes, recettes zijn al lang niet meer zo belangrijk) en leg eens uit waarom het stadion dan niet uitgebreid zou kunnen worden op de huidige locatie en wijs mij en passant even een plaats aan binnen de bebouwde kom waar een nieuw stadion zou kunnen staan in Eindhoven?
En zou je ook kunnen verklaren waren er nog enkele maanden geleden diverse Franse clubs kwamen kijken naar het Philips Stadion als voorbeeld hoe het moet?

Het huidige stadion staat op een historische plek, heeft voldoende capaciteit en multifunctionaliteit. Uitbreiden mag van mij, maar dat anderen wars zijn van traditie kan m.i. nooit een argument zijn om dan ook maar mee te gaan in wat jij noemt: 'de vooruitgang'

[Dit bericht is veranderd door DUB (op 23 juli 2007 12:54:10).]

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.499,5VoVo: -Opstelling: incompleet
PSV&WEST HAM UTD-FAN
Legende
Runner-up PSV Netwerk VoVo 2007/2008; meer prijzen

Uit: Helmond
Vak: Zuidwest - GG
Reg.: 19 juli 2003
Gepost op 23 juli 2007 om 12:55:36.         Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het stadion moet op de plaats blijven waar hij nu staat, geen dicussie mogelijk wat mij betreft.
Uitbreiden vind ik nog niet aan de orde, maar moet, indien de noodzaak zich aandient, wel mogelijk te zijn.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-1 (1-2)MotM: -Battle-rating: 1.857,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Uw financieel adviseur
Nationale topspeler

Uit: Helmond / Someren
Vak: West - K
Reg.: 19 juni 1999
Gepost op 23 juli 2007 om 13:25:43.         MSN: rudyleenen@live.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Geen nieuw stadion, maar uitbreiden!!! En alles in eigen beheer houden. Dacht dat met de fundering al rekening is gehouden met de mogelijkheid tot uitbreiden.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.499,7VoVo: -Opstelling: incompleet
Mailman
Geselecteerd voor Oranje

Uit: (S)Tilburg
Vak: Oost - V
Reg.: 11 september 2006
Gepost op 23 juli 2007 om 14:08:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

NEEN, Waarom?
Uitbreiden zelfs alleen als het finaniceel aantrekkelijk is.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.405,7VoVo: -Opstelling: -
10.Diego
Nationale topspeler
Zilver PSV Netwerk Cup Indoor 2008; meer prijzen

Uit: Nuenen
Reg.: 7 oktober 2001
Gepost op 23 juli 2007 om 14:43:50.       MSN: dwerse_boy@hoymail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

NIET DOEN! We hebben het mooiste stadion van NL, punt.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.499,4VoVo: -Opstelling: incompleet
Ben
International

Uit: Echt
Vak: Oost - Y
Reg.: 30 januari 1999
Gepost op 23 juli 2007 om 14:47:33.       Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

PSV moet zich niet gek laten maken. Ons stadion voldoet nog in ruime mate en uitbreiding is op dit moment ook geen noodzaak. Het is toch mooi dat het bijna altijd uitverkocht is?! Bovendien eerst nog maar eens zien als het sportief minder gaat of het dan ook nog vol zit.

Laat ze in de rest van het land maar luchtkastelen bouwen. Met een nieuw en groter stadion heb je niet ook gelijk meer supporters. En opbrengsten uit recettes worden steeds minder belangrijk. Champions league is de nieuwe melkkoe en die bereik je nog altijd op het veld en niet met een nieuw stadion.

Maar mocht het in de toekomst nodig zijn, dan absoluut er alles aan doen om het stadion op de huidige plaats uit te breiden. Is in het verleden toch ook gelukt!

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.491,1VoVo: -Opstelling: incompleet
Het Kanon
Legende

Gepost op 23 juli 2007 om 14:49:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Laat ik dan helemaal missen waarom dat zo is? Pas vorig jaar en ook dit jaar zal het stadion nagenoeg altijd uitverkocht zijn. Dit heeft natuurlijk alles te maken met prestaties, laten we dus eens zien wat er gebeurt als het even wat minder gaat, voordat er geinversteerd wordt
Ambitie? Met zulke redeneringen hadden we nu nog met die houten tribune van 1913 gezeten, of hadden de uitbreidingen van de laatste 15 jaar ook niet hoeven plaatsvinden. Er kwam een extra ring op West en daarna op Oost, omdat daar behoefte aan was. En waarempel, ze zitten vol en ze blijven vol. Later werden de hoeken dichtgebouwd, waarbij men ook niet vreesde voor evt. mindere jaren.

Als je de capaciteit omhoogtrekt, verschuift daarmee ook de ondergrens naar boven waar je doorheen valt als er mensen afhaken vanwege mindere prestaties. Sommige nieuwelingen blijken loyaal te zijn.

quote:
Hoe weet jij dat die sentimenten daardoor zijn ingegeven? Nogal hautain om dat te stellen, wellicht dat er historisch besef is bij vele supporters?
Vroeger hoorde je nooit iemand hierover. Pas sinds de oplevering van de Amsterdam Arena wordt dit belangrijk gevonden.
quote:
Je noemt verder twee negatieve puntjes, waarbij de eerste mij verbaast, overal kan sfeer gemaakt worden en als heel west besluit om voortaan te staan, dan wordt dat vanzelf een sfeervak, heeft niets met het stadion te maken. En ja, er staan een paar palen. Maar daarentegen zit iedereen lekker dicht op het veld, zijn de hekken weg, is er verwarming en uitstekende verlichting.
Sfeer van Oost beneden slaat maar weinig over naar Oost-boven, met de boxen ertussen. Na de CL-wedstrijd in het Gelredome viel het ineens op, hoeveel geleuid we blijkbaar toch met z'n allen konden maken achter het ene doel. Puur omdat het een geheel, ver doorlopend vak aan een stuk was.

Verder zitten er 11.000 plaatsen (31% van het stadion) in meer of mindere mate achter steunkolommmen. Dat noem ik niet 'een paar'.

Het Philips Stadion is dan wel ons eigen stadion, zo bijzonder is het niet. Europa staat vol met stadions van rond de 30.000 zitplaatsen. Derby County, Club Brugge, Wolfsburg, Dnjepropetrovsk, ze hebben het allemaal (zonder gezichtsbelemmeringen).

quote:
Leg mij nu eens uit waarom meer toeschouwercapaciteit vooruitgang oplevert (buiten wat meer centjes, recettes zijn al lang niet meer zo belangrijk) en leg eens uit waarom het stadion dan niet uitgebreid zou kunnen worden op de huidige locatie en wijs mij en passant even een plaats aan binnen de bebouwde kom waar een nieuw stadion zou kunnen staan in Eindhoven?
'Wat meer centjes': Over hautain gesproken. Het is meer dan dat. De huidige seizoenkaarthouders zitten lekker droog in het stadion en gaan voorlopig niet weg. Niemand kan ze iets maken en ze hebben het goed voor mekaar.

Nieuwe supporters staan op een wachtlijst en mogen hopen op een bekerwedstrijd tegen AGOVV, maar eigenlijk maken ze geen kans. PSV kan ze niet aan zich binden door ze daadwerkelijk wedstrijden te laten bezoeken. Je kan de vaste schare supporters enorm uitbreiden, die misschien weer de volgende generatie nieuwe fans kunnen aansteken. Je moet de sneeuwbal aan het rollen houden. De grootse Phoxyclub van Nederland? Leuk en aardig, maar later als jullie groot zijn, hoeven jullie niet aan te kloppen. Omdat een paar ouwe knarren zo gezellig vanuit de kroeg de tribune op kunnen rollen, moet PSV dan maar een generatie supporters weggooien?

Als het inderdaad ooit weer eens slecht gaat met PSV, en die tijd gaat komen, loopt de wachtlijst als eerste leeg. Seizoenkaarthouders hebben dan al een routine in het bezoeken van wedstrijden opgebouwd en hebben meer waarschijnlijkheid om te blijven komen.

Als PSV op deze plek wil uitbreiden, moet het naar de gemeente om te vragen of ze misschien hun HOV-baan of Vonderweg mogen dichtgooien. Of hele dure oplossingen aandragen. De Westkant is al geen optie meer.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Flupske Rode kaart: waarschuwing
Toeschouwer

Uit: Lambertschaag
Reg.: 10 juli 2007
Gepost op 23 juli 2007 om 14:50:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Stadion is toch niets mis mee?!?
Gewoon laten staan, we hebben geen andere nodig.

[Dit bericht is veranderd door Marc D (op 23 juli 2007 21:18:40).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Het Kanon
Legende

Gepost op 23 juli 2007 om 15:07:09.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er komt steeds meer vraag naar (seizoen)kaarten en ieder jaar rekt PSV de limiet van seizoenkaarten verder op. Losse kaarten zijn bijna niet meer te koop.

De conclusie hieruit is dus: Het stadion voldoet niet.(Niet meer, beter gezegd).

Help mods!
Gomes-1
Aanstormend talent

Uit: Veldhoven
Vak: Zuid - F
Reg.: 19 oktober 2005
Gepost op 23 juli 2007 om 15:13:26.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind dat psv echt niet op een andere locatie moet gaan zitten. Dit stadion is bijna nog één van de enigste die in een woonwijk staat (en dat vind ik er ook zo mooi aan).
Om net als die andere clubs op een industrieterrein gaan zitten vind ik dus helemaal niks!

Als uitbreiden kan, moet psv dat doen. Zo niet? Dan niet.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
chev
Internationale topspeler

Reg.: 6 november 2005
Gepost op 23 juli 2007 om 15:20:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Stadion is gewoon veels te klein.
Een 40.000 krijgen we makkelijk in het stadion en in slechtere tijden 35.000

Psv had vroeger altijd de meeste seizoenskaarhouders van west europa.
En dr is mogelijkheid en potentie genoeg om het te realiseren.
Op dit moment houden wij onszelf klein en daardoor heb je geen ambitie.
Op deze manier blijf je stil staan en dat is achteruitgang.

En hoe groter psv wordt des te moeilijker het wordt om het bestaansrecht te verliezen.

Vergelijk maar eens met alle nieuwe stadions in de wereld, overal zie je na realisatie een enorme toename van toeschouwers.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.488,1VoVo: -Opstelling: -
Ruxpin
Regelmatige invaller

Uit: Nederwetten
Reg.: 20 augustus 2001
Gepost op 23 juli 2007 om 16:57:18.         ICQ: 118931744  MSN: robrenders@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Moeilijke keuze, ikzelf ben het er mee eens dat PSV nu mooi in een woonwijk ligt en dat het de plek is waar PSV zijn hele leven al speelt. Zelf heb ik geen seizoenskaart omdat ik ook zelf voetbal. Als ik uitgerangeerd ben zal ik er ook zeker een nemen om met mijn hopelijk toekomstige kinderen in het stadion te zitten. Ook de geluiden dat de supporters weg kunnen gaan in mindere tijden geloof ik wel, maar ik denk niet dat dat er duizenden zijn.

Verder wil ik EindhovenaarPSV gelijk geven dat het nogal kort door de bocht is om supporters die een stadion op een andere plaats willen bouwen nepsupporters te noemen. Als de mogelijkheid er niet is om ons stadion uit te breiden, dan mag er van mij best een nieuw stadion komen.

Verder ook een sterke posting van Het Kanon over de nieuwe generatie supporters. Het viel me de laatste jaren al steeds vaker op dat de kinderen de klas in komen lopen met PSV-shirtjes en er alles over willen weten. Ook op straat zie ik steeds meer mensen PSV uitdragen. Dat daar een heleboel supporters bijzitten die op het succes meedrijven, het zal best, maar er is ook een groep bij die blijft hangen. Bij ons in de winkel verkopen we PSV artikelen en daarvan vliegen er veel over de toonbank.

Ik zie PSV dus het liefste blijven op de plaats waar ze nu is, maar als het stadion niet uitgebreid kan worden, dan zit er misschien niets anders op dan nieuw bouwen. Ik zou dan gaan voor: Ja, maar op dezelfde plaats, Enig probleem is dan echter, waar je speelt tot het klaar is, maar dat is momenteel niet aan de orde.

[Dit bericht is veranderd door Ruxpin (op 23 juli 2007 16:59:02).]

Keuze stelling: Ja, maar op dezelfde plaats

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
DUB
Legende
Buitengewoon lid

Uit: Stratum
Vak: Noord - PP
Reg.: 14 januari 1999
Gepost op 23 juli 2007 om 17:10:20.       Lid van Supportersvereniging PSV   Lid van PSV Junior Club      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ambitie? Met zulke redeneringen hadden we nu nog met die houten tribune van 1913 gezeten, of hadden de uitbreidingen van de laatste 15 jaar ook niet hoeven plaatsvinden. Er kwam een extra ring op West en daarna op Oost, omdat daar behoefte aan was. En waarempel, ze zitten vol en ze blijven vol. Later werden de hoeken dichtgebouwd, waarbij men ook niet vreesde voor evt. mindere jaren.

Als je de capaciteit omhoogtrekt, verschuift daarmee ook de ondergrens naar boven waar je doorheen valt als er mensen afhaken vanwege mindere prestaties. Sommige nieuwelingen blijken loyaal te zijn.

Eens, vandaar dat ik niet tegen uitbreiding ben, echter de wachtlijst is nog geen drama en bijna iedereen die wil kan nu nog gaan.

quote:
Vroeger hoorde je nooit iemand hierover. Pas sinds de oplevering van de Amsterdam Arena wordt dit belangrijk gevonden.

Omdat jij niet in kringen komt waar enig historisch besef aanwezig is, wil dat nog niet zeggen dat zoiets waar is. En ik hoor nu toch vele mensen zeggen dat ze 'om de dooie dood' niet weg moeten gaan op deze locatie. Je ArenA argument heb ik nog van niemand gehoord hier, maar ook ik kan in de verkeerde kringen komen

quote:

Sfeer van Oost beneden slaat maar weinig over naar Oost-boven, met de boxen ertussen. Na de CL-wedstrijd in het Gelredome viel het ineens op, hoeveel geleuid we blijkbaar toch met z'n allen konden maken achter het ene doel. Puur omdat het een geheel, ver doorlopend vak aan een stuk was.

Verder zitten er 11.000 plaatsen (31% van het stadion) in meer of mindere mate achter steunkolommmen. Dat noem ik niet 'een paar'.

Huh? Kunnen er op het bovenste gedeelte van de bovenringen van west en oost 11.000 mensen zitten en zitten die ook nog eens allemaal achter die palen??

En ja, ook ik vind dat nieuwe mensen moeten kunnen toetreden, zitten we nu dus duidelijk aan de tax dan moeten we uitbreiden. Maar wel op deze locatie, ik hoor namelijk niet van jou waar anders.. Meerhoven? Ik moet er niet aan denken!

Maareh, je gooit het ineens op medelievendheid met mensen die niet meer kunnen komen kijken, waar blijft toch dat vooruitgangsargument? Enne.. om je analogie vol te houden met bv Arsenal, daar kunnen de Phoxyclub leden ook niet terecht, tenzij hun vaders 'loaded' zijn, seizoenkaarten vanaf 1250 Eur!

[Dit bericht is veranderd door DUB (op 23 juli 2007 17:12:29).]

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.499,5VoVo: -Opstelling: incompleet
Hoekvlag
Talentje

Reg.: 1 april 2005
Gepost op 23 juli 2007 om 17:25:44.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

PSV kan het stadion wel uitbreiden. A la Manchester Utd. kan 'noord' omhoog en kan over de Mathildelaan heen gebouwd worden. Verkeer kan er gewoon onderdoor (blijven)rijden. Die uitbreiding levert zo'n 10.000 plaatsen op. Ook 'west' en 'oost' kunnen nog een stukje omhoog, tot het niveau van de hoeken. Ook dat levert bij elkaar nog eens 5000 plaatsen op. Je hebt dan een capacteit van 50.000 zitplaatsen, dat lijkt mij voorlopig genoeg. Tuurlijk, kost wel wat, maar beter dan nieuwbouw op een sfeerloze plek ergens bij Ekkersweijer, Best of Meerhoven......

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.494,3VoVo: -Opstelling: -
LUMBERJACK
Aanstormend talent

Uit: EINDHOVEN
Reg.: 30 oktober 1999
Gepost op 23 juli 2007 om 17:39:08.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De beste optie om beide partijen tevreden te stellen: nieuw stadion bouwen aan de frederiklaan, in de tussentijd spelen we gewoon om en om met 020 in de Arena, voor de supporters die in een betonnen bak langs de snelweg niet zonder Big Mac kunnen.....

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.437,5VoVo: -Opstelling: -
Snoopy (psv-emm)
Regelmatige invaller

Gepost op 23 juli 2007 om 17:43:20.           Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zou niet meteen tot de 50.000 plekken gaan, lijkt me dat deze vaak niet verkocht worden en dan krijg je snel een sfeerloos stadion. Oost en West optrekken zodat je bij elk +/- 5.000 plekken erbij hebt lijkt me meer als voldoende, zelfs al zouden er maar 2500 op Oost en West bij kunnen.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 1-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.485,8VoVo: -Opstelling: incompleet
Het Kanon
Legende

Gepost op 23 juli 2007 om 17:57:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DUB schreef:

(...)

Huh? Kunnen er op het bovenste gedeelte van de bovenringen van west en oost 11.000 mensen zitten en zitten die ook nog eens allemaal achter die palen??

En ja, ook ik vind dat nieuwe mensen moeten kunnen toetreden, zitten we nu dus duidelijk aan de tax dan moeten we uitbreiden. Maar wel op deze locatie, ik hoor namelijk niet van jou waar anders.. Meerhoven? Ik moet er niet aan denken!

Maareh, je gooit het ineens op medelievendheid met mensen die niet meer kunnen komen kijken, waar blijft toch dat vooruitgangsargument? Enne.. om je analogie vol te houden met bv Arsenal, daar kunnen de Phoxyclub leden ook niet terecht, tenzij hun vaders 'loaded' zijn, seizoenkaarten vanaf 1250 Eur!

Oost en west boven samen 5000 + hoeken 6000. Misschien zijn het er een paar honderd minder, die er langsheen wel het hele speelveld onbelemmerd kunnen zien.

In de andere topic heb ik vele malen gepleit voor een nieuw stadion op de tippelzone bij station Beukenlaan, als Philips daar vertrekt. Er werden eerder al andere visies op dat stuk grond losgelaten. Dan sta je nog steeds in contact met de stad. Ik ben knettergek dat ik het hier schrijf, ik zou zowaar beter zelf met het idee de boer op kunnen gaan. Maar iedereen heeft het begrip industrieterrein al in z'n kop geramd, dus waarom openstaan voor argumenten? Het is tenslotte ArenA of niks he?

Die 'medelievendheid', zoals jij het noemt, zie ik als een middel om PSV vooruit te helpen en zijn basis te versterken.

In deze topic reageren seizoenkaarthouders, die hun natje en hun droogje hebben en het liefst hun wereldje niet teveel opgeschud willen zien. Dat is juist wat er zal gebeuren, als je alles voort laat kabbelen.

[Dit bericht is veranderd door Het Kanon (op 23 juli 2007 18:05:53).]

Help mods!
Snoopy (psv-emm)
Regelmatige invaller

Gepost op 23 juli 2007 om 18:29:32.           Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Je bedoeld dat er 5000 mensen last hebben van die pilaren en 6000 in de hoek iets hebben dat het zicht belemmerd? Vind ik nogal sterk. Ik heb in de hoek gezeten(ZZ) en wedstrijden meegepikt op Oost boven. In die tijd heb ik welgeteld 1 keer last gehad van die pilaren omdat ik er precies achter zat. Natuurlijk zie je in een hele wedstrijd mischien 10 seconden niet omdat die pilaar er staat maar hoe erg kan je dat vinden, de goal kan je gewoon zien en daar gebeurd de meeste actie. Hier reageren seizoenskaarthouders die het goed hebben en geen rede zien waarom dat allemaal omgegooid moet worden. We hebben een mooi stadion op een mooie plek en als dat allemaal omgegooid word is het maar de vraag hoe en wat we op ons bord krijgen. Ikzelf denk dat het overtreffen van wat we nu hebben een heel lastige klus gaat worden!

Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk