PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 PSV Algemeen
Nieuw Stadion Ja of Nee?
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 30 pagina's: « 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »

Poster
Topic: Nieuw Stadion Ja of Nee? 
Zjiel
Stelling: Moet er een nieuw stadion komen? (meer info)
Ja - 12.9%
Nee - 9.2%
Ja, maar op dezelfde plaats - 4.7%
Nee, uitbreiden - 73.3%

snadertjuh
Lid 2e elftal

Uit: valkenswaard
Vak: Zuidoost - ZZ
Reg.: 14 juni 2007
Gepost op 11 maart 2008 om 17:10:53.         MSN: sander_v_d_donk@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

"Het onderzoek is in volle gang", dat zeggen ze al best lang, maar wanneer komt er een oplossing? Zo'n onderzoek hoeft toch geen maanden te duren lijkt mij?

Keuze stelling: Nee, uitbreiden

Help mods!
Pool: 679e, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
daddy cool
Regelmatige invaller

Uit: heerlen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 6 november 2004
Gepost op 11 maart 2008 om 17:48:41.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Is het geen idee om net zoals madrid van die overhangende "balkons"te maken.
Stel je laat de hele 2de ring 4 meter over de eerste hangen dan levert dan al gauw 2000 plaatsen op laat je het nog verder overhangen dan nog meer.
Ik weet niet of dit bouwkundig mogelijk is en niet heel erg duur is.
het is maar een idee

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.458,3VoVo: 545e / 1023e / 575eOpstelling: 4-5-1
dorpsgek
Nationale topspeler

Uit: ettuh
Vak: Oost - VV
Reg.: 23 augustus 2006
Gepost op 11 maart 2008 om 18:04:48.     ICQ: 611      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Stephan! schreef:

Is het geen mogelijkheid om over de weg heen te bouwen.
Zie Altletico Madrid:
(plaatje)

quote:
dorpsgek schreef:

Ik ben zelf werkzaam bij een aannemer en heb een beetje zitten informeren maar het is mogelijk om gewoon het philips stadion uit te breiden zonder een nieuw stadion te maken.

Er is een mogelijkheid om een ring te maken bovenop de huidige.
Het nadeel is dat er grote kolommen door de huidige ring heen moeten naar de fundering wat enige irritaties kan opwekken bij toeschouwers.

De rest van de bovengebouwde ring zal opgevangen moeten worden met een staalconstructie die buiten het stadion rust.
Tegenwoordig kun je staalconstructies zo mooi maken dat je ze gewoon in het zicht kan laten zitten en eventueel bekleden met een materiaal om het estetisch verantwoord te maken.

Constructief is het mogelijk , alleen kijken of het financieel haalbaar is.

quote:
dorpsgek schreef:

(...)

Op zich hoeft het zicht niet te veranderen, de nieuwe ring moet gewoon in juiste verhouding op de andere ring geplaatst worden zodat de mensen op de hoogte zitplaatsen van de huidige hoogste ring het veld gewoon kunnen zien.

En het probleem van de wegen rondom zou ook makkelijk opgelost kunnen worden, de staalconstructie die de bovenste ring moet dragen die zou je door kunnen trekken en over de wegen heen kunnen zetten aan de andere kant ( op de stoep zeg maar ). Je krijgt dus het effect dat er een stuk weg overkapt is en als het ware onder het stadion door loopt. Die stalen constructie palen die op de stoep komen te staan zou je kunnen voorzien van verlichting en dan kunnen de eventuele lantaarnpalen weg.
Nou dit is gewoon eff iets wat ik ter plekke verzin aan de hand van wat info die ik heb over de ligging van het stadion. Een echte project ontwikkelaar zou daar eens mee aan de slag moeten .
Ik had een collega hier gepolst van de afdeling ontwikkeling en vastgoed maar die heeft het best druk…misschien in een later stadium.

Pcies wat ik bedoelde dus.

[Dit bericht is veranderd door dorpsgek (op 11 maart 2008 18:05:38).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 987e, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.446,8VoVo: -Opstelling: 4-3-3
arjenk
Talentje

Vak: -
Uploads: 2
Reg.: 16 mei 2006
Gepost op 11 maart 2008 om 22:34:13.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb deze al wel eens eerder gepost. Maar ik doe het gewoon nog een keer want een 3e ring lijkt me super!

Keuze stelling: Ja, maar op dezelfde plaats

Help mods!
Pool: -, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.490,0VoVo: -Opstelling: -
Vice
Regelmatige invaller

Uit: Eindhoven
Reg.: 6 juni 2007
Gepost op 11 maart 2008 om 22:43:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
arjenk schreef:

Ik heb deze al wel eens eerder gepost. Maar ik doe het gewoon nog een keer want een 3e ring lijkt me super!
(plaatje)

Ziet er leuk uit, maar ik denk dat de 3e ring dan wel een stukkie naar achter moet, hoor.

Help mods!
Pool: 912e, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.458,9VoVo: -Opstelling: -
zieggezaggejantje
Legende

Uit: eindhoven
Vak: West - H
Reg.: 24 augustus 1999
Gepost op 11 maart 2008 om 22:59:47.         MSN: j.vangeffen@chello.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb ooit eens een keer met harrie van raaij mogen spreken ( na zijn afscheid op het veld bij psv ) en toen had hij het er over dat er ook plannen waren om het veld wat dieper te leggen. In dat geval zou er denk ik een mogelijkheid zijn om voor de oost en west tribune nog wat rijen stoelen te plaatsen want daar heb je die ruimte wel denk ik.

Help mods!
Pool: 469e, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.488,6VoVo: -Opstelling: incompleet
daddy cool
Regelmatige invaller

Uit: heerlen
Reg.: 6 november 2004
Gepost op 12 maart 2008 om 09:15:00.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
zieggezaggejantje schreef:

Ik heb ooit eens een keer met harrie van raaij mogen spreken ( na zijn afscheid op het veld bij psv ) en toen had hij het er over dat er ook plannen waren om het veld wat dieper te leggen. In dat geval zou er denk ik een mogelijkheid zijn om voor de oost en west tribune nog wat rijen stoelen te plaatsen want daar heb je die ruimte wel denk ik.

Dit zal zeker de goedkoopste optie zijn denk ik maar je krijgt er nooit 10.000 plaatsen bij op die manier.
Er zal dus ook verhoogd moeten worden

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.458,3VoVo: 545e / 1023e / 575eOpstelling: 4-5-1
Levi Bottle
Internationale topspeler
Winnaar PSV Netwerk VoVo Play-offs 2006/2007; meer prijzen

Uit: Amsterdam
Vak: Oost - X
Reg.: 7 december 2001
Gepost op 12 maart 2008 om 17:10:21.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Is een verlaging met uitbreiding van stoelen wel fysiek mogelijk? Je zit sowieso al dicht op het veld. Imo is alleen uitbreiding naar boven een optie.

Help mods!
Pool: 220e, Roda JC - PSV MotM PSV-FC Twente: CulinaBattle-rating: 1.479,0VoVo: 182e / 616e / 167eOpstelling: 4-4-2
PSVwally
Legende
ex-Quizmaster

Reg.: 9 maart 2000
Gepost op 12 maart 2008 om 18:36:39.         ICQ: 16252652  MSN: pwalravens@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Volgens mij ging dat alleen niet, omdat onder het stadion allerlei leidingen lopen die heel de wijk bevoorraden, daarom kon met niet dieper gaan dat dat het nu is.

Ik vond trouwens dit plaatje op internet, dit komt op de plaats waar het oude stadion van Arsenal (highbury) stond....zie de kenmerken, ziet er beter als wat ze in Amsterdam met de Meer hebben gedaan

[Dit bericht is veranderd door PSVwally (op 13 maart 2008 11:59:53).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.497,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Gomes O Goleiro Grande..
Bankzitter

Vak: Noord - M
Reg.: 13 maart 2008
Gepost op 13 maart 2008 om 14:46:20.     MSN: Armando_Guchelaar@live.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ben 100% voor uitbreiden.
PSV volgens mij de enige club die nog in het zelfde stadion speelt als toen het werd opgericht.

Help mods!
Pool: 955e, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 5-4-1
Albert Trestena
International

Uit: Hillegom
Reg.: 26 april 2007
Gepost op 13 maart 2008 om 14:55:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Gomes O Goleiro Grande.. schreef:

Ik ben 100% voor uitbreiden.
PSV volgens mij de enige club die nog in het zelfde stadion speelt als toen het werd opgericht.

Na de wedstrijd van gisteren begon ik toch te twijfelen. Het was teen Spurs, 8e finale Europees, en nog zit het (lang) niet vol.

Er zal wel een reden voor zijn waarom alle andere clubs naar een andere plaats verhuisd zijn. Goedkopere grond, etc.

Edit:lege post

[Dit bericht is veranderd door Albert Trestena (op 13 maart 2008 14:58:35).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 693e, Roda JC - PSV MotM PSV-FC Twente: CulinaBattle-rating: 1.493,7VoVo: -Opstelling: 3-5-2
Gomes O Goleiro Grande..
Bankzitter

Vak: Noord - M
Gepost op 13 maart 2008 om 15:09:58.     MSN: Armando_Guchelaar@live.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Albert Trestena schreef:

(...)
Na de wedstrijd van gisteren begon ik toch te twijfelen. Het was teen Spurs, 8e finale Europees, en nog zit het (lang) niet vol.

Er zal wel een reden voor zijn waarom alle andere clubs naar een andere plaats verhuisd zijn. Goedkopere grond, etc.

Edit:lege post

Het leek me niet vol te zitten vanwege de prijs. Voor achtste finale UEFA Cup. Voor de halve finale kan z'n prijs nog net vragen.

Help mods!
Pool: 955e, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 5-4-1
Marcellis Wallace
Toeschouwer

Gepost op 13 maart 2008 om 15:40:48.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Geen nieuw stadion graag. We blijven een provincieclub, dus een groot stadion past ons niet.
Pils is lekker!

Keuze stelling: Nee

Help mods!
Pool: -, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
hektiano
International

Reg.: 1 mei 2007
Gepost op 13 maart 2008 om 15:48:41.           Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Marcellis Wallace schreef:

Geen nieuw stadion graag. We blijven een provincieclub, dus een groot stadion past ons niet.
Pils is lekker!

*Leuke fakeaccount trouwens *
De status van provincieclub zijn we allang ontgroeid.
Neemt niet weg dat onze club nog steeds wordt gekenmerkt door de gemoedelijke sfeer.

OT: ik hoop dat de beslissingen en onderzoeken omtrent het verbouwen van het stadion, met de keuze van Eindhoven om zich als WK speelstad kandidaat te stellen, nu in een stroomversnelling komt.

[Dit bericht is veranderd door hektiano (op 13 maart 2008 15:56:17).]

Help mods!
Pool: 993e, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.500,0VoVo: 688e / 76e / 776eOpstelling: 4-5-1
PSVwally
Legende
ex-Quizmaster

Reg.: 9 maart 2000
Gepost op 13 maart 2008 om 15:55:17.         ICQ: 16252652  MSN: pwalravens@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ben het er deels mee eens dat de plek natuurlijk fantastisch is, maar commercie is tegenwoordig zooo belangrijk. Concerten kunnen wel, maar vanwege het 'lawaai' mogen er volgens mij maar 6 dagen herrie gemaakt worden.

Als de gemeente Eindhoven haarzelf officieel (ik denk bij de KNVB) aangemeld heeft als speelstad, dan weten ze al dat er minimaal 10000 plaatsen bijmoeten bij het stadion.Dus volgens mij weten hun al meer dan dat wij weten over haalbaarheidsonderzoeken ed.

Verder denk ik dat (kijk ook naar old trafford) wij redelijk grote stoeltjes in het stadion hebben, maar of we daar nu duizenden plaatsen meer mee kunnen realiseren vraag ik me af, ik denk eerder enkele honderden.

Toch had ik bv het idee dat White hart lane stukken kleiner was dan ons stadion, maar daar kunnen wel meer mensen in... of komt dat puur door die langere onderste ring?

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.497,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Albert Trestena
International

Uit: Hillegom
Reg.: 26 april 2007
Gepost op 13 maart 2008 om 16:04:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
PSVwally schreef:
...
Toch had ik bv het idee dat White hart lane stukken kleiner was dan ons stadion, maar daar kunnen wel meer mensen in... of komt dat puur door die langere onderste ring?

Er kunnen niet veel meer mensen in. Er kunnen ongeveer net zo veel in als bij (nl 36 310 Mensen vs 35 000).

Geen stellingname

Help mods!
Pool: 693e, Roda JC - PSV MotM PSV-FC Twente: CulinaBattle-rating: 1.493,7VoVo: -Opstelling: 3-5-2
Ricardo Izecson Santos
Legende
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld

Uit: Helmond
Uploads: 7
Reg.: 30 juni 2003
Gepost op 13 maart 2008 om 16:27:27.       MSN: marco@marcobinnekamp.com    Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
PSVwally schreef:

Ik denk dat dat ook voor een deel komt, omdat de stoeltjes bij Tottenham kleiner waren en een stuk dichter op elkaar stonden als bij ons.

Help mods!
Pool: -, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.495,5VoVo: -Opstelling: 4-5-1
zieggezaggejantje
Legende

Gepost op 13 maart 2008 om 17:35:48.         MSN: j.vangeffen@chello.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

En als we alle stoeltjes op oost en west er af halen en vervangen door bankjes? Ik weet niet hoeveel ruimte je dan wint maar het is in ieder geval iets.
is er niet iemand die een photoshop kan maken van een stadion met een verdiept veld?

Help mods!
Pool: 469e, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.488,6VoVo: -Opstelling: incompleet
Stimpy
Meervoudig international

Uit: Eindhoven, Nederland
Reg.: 18 september 1999
Gepost op 27 maart 2008 om 15:27:27.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

En als we alle stoeltjes op oost en west er af halen en vervangen door bankjes?

Over stoeltjes gesproken.. Is het niet eens tijd om de stoeltjes op zuid (vooral ring 1 ) eens te gaan vervangen. Die dingen zijn hun kleur wel erg kwijtgeraakt de laatste tijd..In plaats van rood lijkt het tegenwoordig meer roze..

Help mods!
Pool: -, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Sly17
Veelbelovend talent

Reg.: 14 december 2007
Gepost op 27 maart 2008 om 15:35:15.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hoe zit het met staantribunes? Een seizoen of twee geleden zijn enkele clubs in Nederland daar toch weer mee begonnen?

Volgens mij gaat de capaciteit van een sta-vak keer anderhalf t.o.v. een 'normaal' vak. 't Zou mooi zijn als ze dan van Oost of West een staantribune maakten, dan haal je die capaciteit van 40.000 ook wel!

Help mods!
Pool: 667e, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1151e / 1321e / 816eOpstelling: 4-4-2
Ysselsteyn
Meervoudig international

Uit: een gat waar ik niet meer in terug kan
Vak: West - JJ
Reg.: 26 november 2002
Gepost op 27 maart 2008 om 18:17:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sly17 schreef:

Hoe zit het met staantribunes? Een seizoen of twee geleden zijn enkele clubs in Nederland daar toch weer mee begonnen?

Volgens mij gaat de capaciteit van een sta-vak keer anderhalf t.o.v. een 'normaal' vak. 't Zou mooi zijn als ze dan van Oost of West een staantribune maakten, dan haal je die capaciteit van 40.000 ook wel!

Zoals al vele malen eerder is gemeld mag dit alleen bij de nationale wedstrijden. Voor UEFA of FIFA wedstrijden mag alleen zitplaatsen, dus daar hebben ze niks aan als ze het WK willen binnen halen.

Help mods!
Pool: -, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.499,5VoVo: -Opstelling: 4-4-2
zieggezaggejantje
Legende

Gepost op 27 maart 2008 om 18:50:10.         MSN: j.vangeffen@chello.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Niet dat ze vol zullen komen maar dan kunnen er in de arena toch heel wat plaatsen bij komen, die ene keer dat ze europees moeten loopt dat wel los

Help mods!
Sporxie
Talentje

Reg.: 16 augustus 2006
Gepost op 27 maart 2008 om 20:32:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Internationaal kunnen de staanplaatsen niet niet nationaal wel, en dan is het philips stadion (bijna) altijd vol. Dan bestaat er vast wel een constructie dat je de stoeltjes er af kan halen. Dus Nationaal een capaciteit van 50.000 en internationaal van 40.000 dmv een andere uitbereiding. (stoeltjes dichter op elkaar, maar das ook niet heel leuk trouwes).

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
PSV Kampioenen
Legende

Vak: Oost - V
Reg.: 19 december 1999
Gepost op 27 maart 2008 om 20:40:01.       ICQ: 58441900    Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

En als we alle stoeltjes op oost en west er af halen en vervangen door bankjes? Ik weet niet hoeveel ruimte je dan wint maar het is in ieder geval iets.
is er niet iemand die een photoshop kan maken van een stadion met een verdiept veld?

Bankjes lost het probleem misschien op, maar niet de veiligheid.
Verdiepen was ook niet mogelijk i.v.m. de leidingen en dergelijke die onder het veld liggen en nogal erg kostbaar is om te verplaatsen.

quote:
Sporxie schreef:

Internationaal kunnen de staanplaatsen niet niet nationaal wel, en dan is het philips stadion (bijna) altijd vol. Dan bestaat er vast wel een constructie dat je de stoeltjes er af kan halen. Dus Nationaal een capaciteit van 50.000 en internationaal van 40.000 dmv een andere uitbereiding. (stoeltjes dichter op elkaar, maar das ook niet heel leuk trouwes).

Nog dichter bij elkaar, moet ik soms bij me buurman op schoot gaan zitten?
PSV wil gewoonweg niet aan staanplaatsen.

Help mods!
Pool: -, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Sly17
Veelbelovend talent

Reg.: 14 december 2007
Gepost op 27 maart 2008 om 22:46:51.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ysselsteyn schreef:

(...)
Zoals al vele malen eerder is gemeld mag dit alleen bij de nationale wedstrijden.
Het spijt me, had geen zin om een dikke 20 pagina's terug te lezen

quote:
Ysselsteyn schreef:
Voor UEFA of FIFA wedstrijden mag alleen zitplaatsen, dus daar hebben ze niks aan als ze het WK willen binnen halen.
Dat is dan jammer.

Help mods!
Pool: 667e, Roda JC - PSV MotM: PSV-FC TwenteBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1151e / 1321e / 816eOpstelling: 4-4-2

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk