| Poster | | Topic: Nieuw Stadion Ja of Nee? |  |
|
| Zjiel | |
|
Luciano_Azevedo043 Aanstormend talent
Uit: Maastricht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 206 Reg.: 28 maart 2008 | Zou echt super geweldig zijn een nieuw stadion met een capaciteit van 50.000 supporters, met mogelijkheid tot maximaal 75.000 (3e ring). Het liefst zie ik een stadion komen als Schalke 04. Super stadion! Het dak kan niet open, de schermen (philips) hangen precies boven het middenstip. De eerste rijen van onder, ligt ongeveer 2/3 meter van de grond.
Buiten het voetbal zou PSV er voor kunnen kiezen om discotheken/bioscopen/zwembaden/gokhallen te kunnen plaatsen. Waar PSV zelf veel zal gaan terug verdienen.
Ik hoop echt zo dat PSV een nieuw stadion zal gaan krijgen! Dat we nog maximaal 2 seizoenen in het huidige gaan spelen. Terwijl het nieuwe aan het bouwen gaat.
|
|
|
V.Nistelrooy Legende Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Vak: Oost - X Posts: 7554 Reg.: 17 oktober 2003 | Waar wil je dat realiseren? Ekkerswijer
Nee, liever 35.000 man in het centrum (waar het ooit begon) dan 42.000 op een industrieterrein!!

|
|
|
Romariooo. Vaste waarde in elftal
Uit: Reusel Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 441 Reg.: 15 augustus 2006 | Ga je mond spoelen ofzo. Ik voetbal nog liever in het Jan Louwers Stadion dan in zo'n mislukte voetbaltempel als je 'm beschrijft.
Te veel commercie en een voetbalstadion gaat gewoon niet samen. Zie je ArenA, een kutstadion, hangt 0,0% voetbalsfeer, kutgras, kei ver van het veld etc.
De Kuip, dát is een echt voetbalstadion, al sta je daar in zonder enige mensen geeft dat al meer sfeer als de ArenA of andere veel te commerciele ingestelde stadions.
Ik zie het al voor me, een lelijk kutstadion, volop roltrappen, stoeltjes allemaal groen met paars, 10 meter van het veld (of een atletiekbaan ), geen enkele PSV-sfeer, vol bioscopen en allemaal bedrijven die niet in een stadion thuis horen.
Wat is het voordeel? Hélémaal niets. Gewoon uitbreiden dit stadion, ons stadion is heilig.
Ons stadion is net zo heilig voor mij, als Jezus voor Arnol Kox.
|
|
|
Zizou Internationale topspeler
Uit: Brussel Vak: - Posts: 957 Reg.: 13 april 2000 | Leg maar eens uit hoe we het huidige stadion kunnen verbouwen tot een capaciteit van 50.000 man dan... 
|
|
|
PSVEindhoven92 Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 666 Reg.: 4 maart 2007 | Hij zegt toch een nieuw stadion.
Verder ben ik het wel met Romariooo. eens. Philips Stadion is harstikke heilig. Ik ben er helemaal gek van, wat voel ik me altijd goed als ik het stadion weer in kom!! Geen éen ander stadion op de wereld kan dat evenaren
|
|
|
biemer Regelmatige invaller
Uit: Eindhoven Vak: Oost - VV Posts: 245 Reg.: 20 oktober 2004 |
quote: Zizou schreef:
Leg maar eens uit hoe we het huidige stadion kunnen verbouwen tot een capaciteit van 50.000 man dan... 
Mogelijkheden genoeg maar die zullen vrij prijzig zijn. Derde ring op Noord en Oost. Ondertunnelen van de Fellenoord tot aan, laten we zeggen de moskee. Zo ontstaat er een soort van supportersplein en heb je ruimte voor de uitbreiding. Doordat er steeds meer giftreinen (was toch een van de grootste bezwaren tegen uitbreiding Noord) over de betuwe route rijden ipv langs ons stadion is dat 'gevaar' ook geweken. Voor de infrastructuur zal m.i. de gemeente zorg moeten dragen (lees bekostigen). Zo zijn er waarschijnlijk nog andere leuke en creatieve oplossingen te bedenken. Echter PSV kan dit natuurlijk niet alleen en zal dan ook de helpende hand van andere instanties (gemeente? philips?) moeten krijgen.
|
|
|
Timberland Jeugdspeler
Vak: - Posts: 35 Reg.: 18 januari 2006 | Waarom wordt nu derde etage van het Philips Stadion weer verbouwd. Ik begrijp daar werkelijk niets van. Dit kost weer bakken met geld en het leverd zo weinig op.
We hebben 'gewoon' een groter stadion nodig. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen als we verder willen groeien IMO.
Deze verbouwing betekend dat we geen nieuw stadion krijgen, maar wellicht weer een kleine (prijzige) aanpassing waar we weer weinig plekken mee winnen (zoals het lelijk dichtbouwen van de hoeken). Natuurlijk de plaats waar het nu staat is prachtig, sentimenten spelen altijd een rol bij een voetbalclub.
Maar kom op, 35.000 plaatsen zijn er gewoon te weinig. Ik wil al jaren samen met 2 vrienden een seizoenskaart (in een betaalbaar sfeervol vak) maar er is geen plaats. Phoxy club is de grootste kidsclub van Nederlands, wachtlijst en een nieuw stadion zorgt ook voor aanwas nieuwe fans.
Ook ik vind het huidige Philips Stadion prachtig, maar het is gewoon te klein en uitbreidingen voor een grote toename in plekken is niet mogelijk of te duur (vergeleken bij de kosten).
|
|
|
dorpsgek Nationale topspeler
Uit: ettuh Vak: Oost - VV Posts: 924 Reg.: 23 augustus 2006 | Snap niet dat mensen het nieuwe bouwen van stadion nog een optie vinden.
Het is altijd goedkoper om het stadion uit te breiden en er is echt wel een ingenieus idee waarmee dit kan geschieden.
Ik had al heel lang geleden in deze tread een keer geopperd om ringen op het stadion te bouwen en deze op te vangen door middel van een stalen constructie die buiten eht stadion komt te staan.
Dit zou de voor de wegen rondom het stadion betekenen dat ze misschien onder een deel van de opvang constructie van het stadion heen lopen.
Er was een zogenaamd onderzoek bezig over de haalbaarheid van het uitbreiden...wat ik niet snap is dat het zo lang duurd.
Een haalbaarheidsonderzoek bijv voor infranstructuur van een groot gebied zou max.2 a 3 maanden duren.
Wat zijn die fierefluiters aan het doen.. 
|
|
|
PSValtijd1 Toeschouwer
Vak: - Posts: 4 Reg.: 13 maart 2006 | In antwoord op vragen van sommigen die willen weten hoe het Philips Stadion uitgebreid kan worden:
In eerste instantie kan je de Oost en West tribune optrekken, zodat ze minimaal zo hoog zijn als Noord en Zuid: dit zal ongeveer een rij of 6 opleveren aan elke kant, dit beteknt volgens mijn inschatting 2 x 6 x 200 plaatsen extra = 2.400 erbij: dat is wel het minste wat er MOET gebreuren, want er is een wachtlijst van 5.000 supporters...
Indien je verder omhoog bouwt op Oost en West (hoger dan 6 rijen of een derde ring, kan je dit aantal verder opschroeven!
MAAR wat pas echt zoden aan de dijk zal zetten is het veld in de grond laten zakken (enigzins verplaatst richting de Zuid-zijde, want nu ligt het niet symetrisch, red.); dan kun je een gehele extra ring creeren, die weliswaar niet zo hoog kan zijn als de huidige 2 (want daar is geen ruimte voor in de breedte/lengte, tribunes lopen immers schuin omhoog, red.), maar toch een flinke toename garandeert, waarbij de intieme sfeer van onze thuishaven alleen maar zal toenemen!
Dit is geen onrealistisch idee, want bij Barca is dat jaren geleden ook gedaan.
Mijn inschatting is dat er dan ongeveer een rij of 10 a 12 extra te ceeren is, hetgeen betekent dat de plaatsen toenemen met ongeveer 7.000 a 10.000 toeschouwers...
Voor diegene die dit willen afschieten ivm de kwaliteit van de grasmat: in het verleden zou dit een probleem hebben gevormd, maar door de extra belichting die nu ook al toegepast wordt is dit in mijn ogen oplosbaar!Bouwkundig gezien is het zeker mogelijk.
Dit is wat sommigen noemen een creatieve oplossing, zodat we niet hoeven te verhuizen!
Dit sluit bovendien ook goed aan bij het imago van Eindhoven, als innovatief centrum van Nederland, met alle techno-bedrijven en de TU! Dit is een kans om ook de gemeente Eindhoven eindelijk eens bij PSV te betrekken.
Indien beide voorstellen gerealiseerd worden komen we in de buurt van de 50.000 plaatsen en dat lijkt me voor de korte en midellange termijn (5 jaar) genoeg.
Echter als Nederland het voor elkaar krijgt om het WK voetbal binnen te halen, zal Eindhoven mee moeten en elders een nieuw PSV-onderkomen moeten verrijzen in mijn ogen.
Dan hebben we het echter wel over de langere termijn (5-10 jaar) en laat nu net het WK in 2018 plaatsvinden...
|
|
|
Timberland Jeugdspeler
Vak: - Posts: 35 Reg.: 18 januari 2006 | Sorry, maar 10.000 extra plaatsen is echt niet voldoende. Dan kunnen er wellicht net het aantal aanvragen dat er nu zijn in. Dan zit je over een paar jaar weer met hetzelfde probleem. Daarbij is het maar afwachten of dat de infrastructuur rond het stadion zo maar aangepast kan worden (en wat de kosten daarvan zijn).
Er moet een structurele oplossing komen voor het te kleine stadion (hoe mooi het ook is). Een nieuw stadion staat niet synoniem voor een sfeerloos en lelijk stadion.
Er zijn genoeg mooie nieuwe stadions. Het is dan aan architecten en PSV mensen om een nieuw (groot en uitbreidbaar) stadion te ontwerpen.
Helaas, door de (zoals altijd) bekrompenheid van het management team van PSV zullen er weer geldverslindende kleine mutaties (dus niet + 20.000 plaatsen) plaatsvinden in het huidige stadion.
|
|
|
Uit: Brussel Vak: - Posts: 957 Reg.: 13 april 2000 | Ik wist niet dat er zoveel bouwkundige talenten hier rondliepen...denken jullie nou echt dat PSV bij de laatste uitbreiding lukraak een aantal plaatsen erbij heeft gebouwd??
Oost en West zijn al even hoog als Noord en Zuid. Als je hier gaat bijbouwen heb je in de hoeken waarschijnlijk geen overzicht over het volledige veld. Verder is het maar de vraag of het ivm met de weg en parkeerplaats mogelijk is.
Wat betreft veldverlaging: los van de leidingen die daar lopen; heb je er wel eens aan gedacht dat het speelveld hierdoor veel kleiner wordt??
|
|
|
Ultimo Uomo Internationale topspeler
Uit: Nuenen Vak: Noord - M Posts: 3592 Reg.: 29 juli 2005 |
Wat betreft veldverlaging: los van de leidingen die daar lopen; heb je er wel eens aan gedacht dat het speelveld hierdoor veel kleiner wordt??
Niet als je het veld verschuift van de Noordtribune richting ze Zuidtribune. Want nu ligt het veld echt tegen de Noordtribune aan. Als ze het veld verlagen en richting de Zuidtribune plaatsen (dan ligt het veld in het midden van alle tribunes (ongeveer. Bij West en Oost zitten er iets grote stukken tussen het veld en tribune in vergelijking met Zuid en Noord). Je krijgt hierdoor denk ik 4 á 5 rijen extra per tribune. Geen idee hoeveel extra plaatsen je daardoor krijgt.
Maar maakt allemaal niet zoveel uit, want Marcel van den Bunder heeft al aangegeven dat uitbreiding naar 45.000 plaatsen (zo goed als) mogelijk is.
|
|
|
Uit: ettuh Vak: Oost - VV Posts: 924 Reg.: 23 augustus 2006 |
Ik wist niet dat er zoveel bouwkundige talenten hier rondliepen...denken jullie nou echt dat PSV bij de laatste uitbreiding lukraak een aantal plaatsen erbij heeft gebouwd??
Oost en West zijn al even hoog als Noord en Zuid. Als je hier gaat bijbouwen heb je in de hoeken waarschijnlijk geen overzicht over het volledige veld. Verder is het maar de vraag of het ivm met de weg en parkeerplaats mogelijk is.
nou waar ik voor pleit is gewoon een 3e ring bovenop de huidige 2e ring. Dit kan makkelijk voor een 30 000 extra zitplaatsen zorgen en paar prachtige skyboxes.(maar dan ook letterlijk skybox...met een stalen constructie hangend aan dak).
Deze 3e ring kan je makkelijk door middel van een stalen constructie opvangen ..die gedeeltelijk binnen het stadion en gedeeltelijk buiten het stadion komt te staan.
Ik zie het al helemaal voor me. Als ik een keer tijd heb dan teken ik het een keer uit in een Autocad ofzo.
|
|
|
Jeroenho Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - XX Posts: 2973 Reg.: 12 maart 2000 |
quote: Romariooo. schreef:
Ga je mond spoelen ofzo. Ik voetbal nog liever in het Jan Louwers Stadion dan in zo'n mislukte voetbaltempel als je 'm beschrijft.
Te veel commercie en een voetbalstadion gaat gewoon niet samen. Zie je ArenA, een kutstadion, hangt 0,0% voetbalsfeer, kutgras, kei ver van het veld etc.
De Kuip, dát is een echt voetbalstadion, al sta je daar in zonder enige mensen geeft dat al meer sfeer als de ArenA of andere veel te commerciele ingestelde stadions.
Ik zie het al voor me, een lelijk kutstadion, volop roltrappen, stoeltjes allemaal groen met paars, 10 meter van het veld (of een atletiekbaan ), geen enkele PSV-sfeer, vol bioscopen en allemaal bedrijven die niet in een stadion thuis horen.
Wat is het voordeel? Hélémaal niets. Gewoon uitbreiden dit stadion, ons stadion is heilig.
Ons stadion is net zo heilig voor mij, als Jezus voor Arnol Kox.
Argumenteren is natuurlijk ook een vak. Het valt me op dat de tegenstanders van nieuwbouw niet veel verder komen dan het voorbeeld van de Amsterdam ArenA. Alsof nieuwe stadions per definitie zo worden...
In de loop der jaren hebben bv. NAC, SC Heerenveen, FC Twente, FC Groningen en AZ allemaal nieuwe stadions gebouwd, waarvan er ook een aantal verder uitgebreid gaan worden. Kijk je naar de schaal die beter bij PSV past, neem dan enkele voorbeelden in Duitsland waar bv. Schalke en Borussia Dortmund ook in nieuwe stadions voetballen. Om nog maar niet te spreken over Bayern die er volgens mij kilometers op vooruit zijn gegaan t.o.v. het oude stadion. Stuk voor stuk zijn dat stadions waar een prima voetbalsfeer hangt en die sfeer zal alleen nog maar verbeteren naarmate de capaciteit toeneemt. Juist als je voorbeelden hebt van hoe het niet moet (ArenA), dan is het toch niet zo moeilijk om een nieuw, fraai en sfeervol stadion te bouwen?
Ik raak er meer en meer van overtuigd dat PSV een stadion voor minimaal 50.000 toeschouwers moet hebben en ik geloof niet dat je dat met een uitbreiding kunt bewerkstelligen. Ook ik hecht aan de plaats waar het allemaal begon, maar het is dom en kortzichtig om daar te koste van alles aan vast te houden.
quote: dorpsgek schreef:
(...)
nou waar ik voor pleit is gewoon een 3e ring bovenop de huidige 2e ring. Dit kan makkelijk voor een 30 000 extra zitplaatsen zorgen en paar prachtige skyboxes.(maar dan ook letterlijk skybox...met een stalen constructie hangend aan dak).
Deze 3e ring kan je makkelijk door middel van een stalen constructie opvangen ..die gedeeltelijk binnen het stadion en gedeeltelijk buiten het stadion komt te staan.
Ik zie het al helemaal voor me. Als ik een keer tijd heb dan teken ik het een keer uit in een Autocad ofzo.
Dat zal ongetwijfeld technisch mogelijk zijn, maar ik ben dan wel benieuwd naar het kostenplaatje. En daarbij komt dan nog dat het stadion daardoor dichterbij het spoor komt te liggen en dichterbij de monumentale huisjes aan de Frederiklaan. Het is maar zeer de vraag of je daar toestemming voor kunt krijgen. En dan zwijg ik nog over enorme verkeersoverlast die zo'n capaciteitsuitbreiding met zich meebrengt. Een stadion met een capaciteit van 50.000+ plaatsen in de binnenstad leidt onherroepelijk elke keer tot een verkeersinfarct in de binnenstad. Vergeet niet dat de zo vaak geroemde Kuip in Rotterdam ook niet in de binnenstad ligt.
|
|
|
quote: Jeroenho schreef:
(...)
Dat zal ongetwijfeld technisch mogelijk zijn, maar ik ben dan wel benieuwd naar het kostenplaatje. En daarbij komt dan nog dat het stadion daardoor dichterbij het spoor komt te liggen en dichterbij de monumentale huisjes aan de Frederiklaan. Het is maar zeer de vraag of je daar toestemming voor kunt krijgen. En dan zwijg ik nog over enorme verkeersoverlast die zo'n capaciteitsuitbreiding met zich meebrengt. Een stadion met een capaciteit van 50.000+ plaatsen in de binnenstad leidt onherroepelijk elke keer tot een verkeersinfarct in de binnenstad. Vergeet niet dat de zo vaak geroemde Kuip in Rotterdam ook niet in de binnenstad ligt.
Nou over de kosten kunnen we kort zijn, uitbreiden is ten allen tijde goedkoper dan nieuwbouw!
Bij nieuwbouw moet je grond nog kopen en dan het ontwerp van stadion, de bouwkosten, eventuele bijkomende kosten etc etc.
Verder Zal het stadion niet dichter in de buurt komen van de woningen omdat de ring BOVENOP het stadion erbij komt.
De staalconstructie / opvangconstructie zal wel langs het stadion lopen aan de buiten.
Je kan om het esthetisch te verantwoorden ervoor kiezen om deze staalconstructie gewoon verder uit te bouwen over de uitvalswegen rondom het stadion en zo een soort van viaduct achtig pricipe creeren.
Er zijn tal van oplossingen en dit hoeft niet ten koste teg aan van de zogenaamde monumentale panden.
Het enigste waar je wel gelijk in hebt is het verkeershinder en de parkeergelegenheid.
je zult ook aanzienlijk veel meer parkeerplaatsen moeten creeren. Ik zou denken aan een ondergrondse parkeergarage zodat je bovengronds geen ruimte in beslag neemt.
Ik ben ooit eens bij een zo een project geweest in het noorden van het land waar een dergelijke parkeergarage gebouwd is.
Gewoon geheel ondergrond en dat je dan via verscheidene trapjes boven op het plein/park/straat of weet ik veel kan komen.
Soort van vele metro-ingangen...alleen toegang tot de parkeergarage.
Voor die parkeergarage zou de gemeente verwacht ik wel warm moeten lopen aangezien dit een oplossing is voor de infrastructuur.
Veel ruimtebesparing en toch extra parkeergelegenheid.
Maar jah it's all about the money...dat weet ik wel.
|
|
|
PSVwally Legende ex-Quizmaster
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 4016 Reg.: 9 maart 2000 | Ik denk dat PSV ook best veel kan vangen voor het verkopen van de grond hoor. Ligt toch redelijk in het centrum en die plek is verder heel mooi voor uitbreiding van de binnenstad van Eindhoven. Wel raar dat het het stadionkwartier heet en dat wij speculeren over het evt weggaan van PSV van die plek.
Ik ben met google earth eens gaan kijken hoe en waar ons stadion nou eigenlijk allemaal (In Eindhoven) zou kunnen komen te staan. Volgens mij zijn er namelijk ook enkele voorwaarden waar een nieuw stadion aan zou moeten voldoen als ik de gemeente de laatste jaren zo inschat.
Punt 1: In de buurt van het spoor of goede doorgaande weg.
Punt 2: Zo weinig mogelijk overlast veroorzaken, zowel verkeerstechnisch als op vandalisme ed gericht. Oftwel, houdt iedereen uit je binnenstad die er niet thuishoort.
Dan kom ik op een 7-tal plaatsen in en om Eindhoven waar evt. iets gedaan kan worden.

1Dit is eigenlijk het gebied tussen de Eindhovensedijk en de snelweg in tussen legerbasis Oirschot, Best en de anthony fokkerlaan, maar dan boven de snelweg zeg maar.
Voordelen zijn dat er veel ruimte is voor zowel een flink stadion, parkeerplaatsen en evt toegangswegen (oprit/afrit) A2. Nadeel is dat het ver van de binnenstad is en eigenlijk in the middle of nowhere ligt dan!
2 Op de plek van de hertgang/Rebeccakazerne. Ik zou persoonlijk niet weten waarom het stadion hier zou moeten verrijzen. Er is totaal geen ruimte en actievoerders/milieugroeperingen zouden de bouw hier heel lang kunnen vertragen. Er moeten te veel bomen gekapt worden en de toegangswegen zijn slecht. Voordeel is misschien wel als er een klein stationnetje gebouwd zou worden dat de afstand stadion binnenstad verkleind wordt.
3 Langs de A2, bij de Philips Campus aan de achterkant van de Hanenvoetvijver. Ruimte zat lijkt mij en bij de Campus houden we ook het Philips gevoel evt nog in leven.Afrit snelweg bij knpt de Hogt zal wel een probleem worden (kijk maar bij de Arena, altijd files) maar met evt goede pendeldienst valt er hier misschien wel iets te maken.
4Anton Coolenlaan in de buurt van zowel de Philips Campus, de schaatsbaan en andere sportcomplexen van Eindhoven. Sporttechnisch gezien wel een mooi gebied (FC Eindhoven, Oranje Zwart, Schaatbaan, Tongelreep en indoor sportcentrum gecentreerd in dit gebied). Natuurlijk veel natuur, maar ook ruimte om het stadion neer te zetten. Aan en afvoerwegen zullen ook hier een probleem worden (evt ook andere sportevenementen tegelijk met PSV kan logistiek moeilijkheden opleveren). Ook hier wel ruimte voor HOV en dat kan afstanden verkleinen richting binnenstad.
5 Richting nuenen. Persoonlijk vind ik dit ook ver van de stad af, maar hier is wel de ruimte. Supporterstechnisch ook weinig ruimte om eerst in de binnenstad wat te gaan doen, maar aanvoertechnisch ook niet echt gunstig. Denk ook niet dat de gemeente Nuenen hier blij mee zou zijn.
6 Meerhoven. Stadsdeelkern in opkomst.Met HOV goed bereikbaar (alleen doorhoven van wegen soms) Ruimte rond het vliegveld is nog niet allemaal benut. Kansen en plaats zat hier.
7 natuurlijk is uitbouw van ons eigen stadion gewoon de mooiste optie. Probleem is dat de omliggende woningen denk ik geen uitbouw meer dulden.Want het stadion moet gewoon omhoog dan. We hebben al niet een supergroot veld en de diepte in zal dat alleen nog maar verkleinen. En volgens mij lopen er een aantal hele belangrijke leidingen onder het stadion door waardoor veldverwarming al moeilijk aan te leggen was. Wil PSV op de lange termijn met andere stadions mee dan moet het niet naar de 42500 maar minimaal naar de 50000/60000 plaatsen. Ik weet ook wel dat die op dit moment niet allemaal gevuld gaan worden, maar sponsortechnisch is dat denk ik wel aan de orde. Het stadion moet ook goed gerenoveerd worden, niet dat we over 8 jaar weer hetzelfde zitten, want dan zijn de kosten die je nu evt maakt niet rendabel.
Voordelen van andere opties:
* Parkeerruimte en aanvoer/afvoer auto's uit de binnenstad
* Stadion kan ingevuld worden naar eigen inzicht
* Commercieel voor PSV altijd beter als nu
* Houdt supporters tegenpartij buiten de stad
nadelen van andere opties:
* Ver van binnenstad, dus weinig supporters in binnenstad dus minder goed voor de locale middenstand.
* Redelijk ver van de binnenstad, hoe gaan mensen naar het stadion (oftewel, wordt de stad toch een grote file dan?)
* Milieutechnische zaken (bomen kappen,infrastructuur aanpassen ed.)
Vul maar aan....
|
|
|
Uit: ettuh Vak: Oost - VV Posts: 924 Reg.: 23 augustus 2006 | Verhuizen en nieuw stadion bouwen is gewoon niet realistisch.
PSV kan dit nooit financieren en de gemeente werkt niet mee hieraan. Niet financieel maar ook gewoon qua support kan je denk ik niet op ze rekenen.
Je zal stuiten op de welstand van de gemeente etc etc.
je kan niet zomaar overal een stadion neekwakken. Woningen in de buurt gaan klagen ; waarde daling van woning , overlast voetbalsupporters , lawaai etc etc.
|
|
|
PSVwally Legende ex-Quizmaster
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 4016 Reg.: 9 maart 2000 | Uitbreiden kan ook niet zomaar en 42.500 is voor mij wel genoeg, maar moet voor PSV en haar ambities niet genoeg zijn in de toekomst. In een nieuw stadion kun je (ipv 5 verschillende bouwprojecten zoals nu vanaf 17-08-1988 de hoofdtribune tot aan 2000 de hoeken dichtgebouwd zijn) alles in 1x goed doen. Denk je dat clubs als twente en heerenveen voor jan doedel die stadions zo aan het exploiteren zijn? Daar valt geld mee te verdienen. De hoofdtribune van ons is inmiddels bijna 20 jaar oud, ik snap wel dat die van binnen af en toe verbouwd wordt. We moeten wel de 4-sterrenstatus houden namelijk en aangezien er zoveel nieuwe goede stadions bij zijn gekomen moeten er wel aanpassingen gedaan worden.
van 1988 tot 2008

Een nieuw stadion heb je ook de eerstkomende 5 jaar nog niet staan en ik denk even op de lange termijn in dit geval. In ieder geval voor een eventueel WK in 2018, dus stel een nieuw stadion dat klaar is in 2015/2016, waar staan we dan als stad Eindhoven.
Als het uitbreiden naar 42.500 supporters volgens vd Bunder makkelijk te realiseren is en dat 'goedkoop' te doen is dan zou ik zeggen, doen en dan gelijk kijken hoe en waar we over 10 jaar ergens een nieuw onderkomen kunnen realiseren, want volgens mij is het onmogelijk om over 100 jaar nog op deze plaats te voetballen
|
|
|
DA PHOOL Vedette
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1444 Reg.: 8 november 2000 | Uitbreiden naar 42.500 is echt dwijlen met de kraan open.
PSV is gewoon de grootste club qua prestaties van Nederland op dit moment, met een nog steeds verder groeiend supporters netwerk. Ook bij PSV komen supporters vanuit heel Nederland en dat worden er alleen maar meer. Nu zitten we rond 32.500/35.000 en telkens wordt je nav de losse vvk boven in een hoek/kindervak gestopt. Als je wil vergroten, ga dan gelijk naar een 50.000/60.000 man dan praat je over over een realistisch aantal mbt de aanvragen en losse vvk.
Ik weet voor 90% zeker dat als PSV 40.000 plaatsen had gehad afgelopen seizoen, dat we dan ook minstens de helft van thuiswedstrijden waren uitverkocht. Waarom dan denken in een minimale vergroting? Gewoon gelijk naar 50.000/60.000 wat mij betreft. Als dat niet op de huidige plaats kan, dan is het heel jammer....maar wil je groeien dan moet je gewoon een toekomstvisie voor hebben, én niet voor de korte termijn dus.
|
|
|
Sjufke Toeschouwer
Uit: Helmond Vak: - Posts: 22 Reg.: 21 maart 2008 | Een nieuw stadion zal er volgens mij nooit komen. Philips is te gierig en de gemeente zal geen steen bijdragen. De enige hoop die we hebben voor een nieuw stadion is als een nieuwe sponsor wil investeren. Een nieuw stadion met een vestiging van het betreffende bedrijf. Een win-win situatie voor beide partijen.
Uitbreiding is een zeer reeële optie. Zelfs een derde ring zal bouwtechnisch nog wel mogelijk zijn. Het is alleen zoeken naar goede oplossingen voor de omgeving en natuurlijk de financiën. Over die parkeergelegenheden langs het stadion zijn toch al lang plannen voor klaar? Kantoorpanden met een groot ondergrondse parkeergarage. Althans dat is wat ik heb gehoord toen ik nog in dienst was bij Burgers Ergon en werkte aan de twee laatste hoeken van het stadion.
|
|
|
nilisfanforlife Vedette
Vak: - Posts: 1487 Reg.: 1 februari 2005 | Zou het: "Jan Reker Stadion" geen mooie naam zijn
voor een evt. nieuw stadion?
|
|
|
Uit: ettuh Vak: Oost - VV Posts: 924 Reg.: 23 augustus 2006 | Als je gaat uitbreiden zou ik dat gewoon gelijk goed doen. Een ring bovenop plaatsen en gelijk 20 a 25 000 extra zitplaatsen creeren met veel extra luxe skyboxen voor grote sponsoren.
Dan heb je een stadion van ongeveer 60 a 65000 zitplaatsen op dezelfde locatie als nu.
Prachtig toch?
|
|
|
Rechtsback Regelmatige invaller
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 246 Reg.: 5 juni 2006 | Er was toch een aantal maanden geleden een interview met v/d Bunder dat er een onderzoek zou komen naar de mogelijkheden tot uitbreiding.
Mijn insteek is dat ik het liefst zie dat het huidige stadion wordt uitgebreid. Maar als het voor de toekomst van de club noodzakelijk is, kan ik me ook vinden in een nieuwe stadion.
Trouwens hoor ik hier wel allemaal verschillende cijfers. Somigge zeggen dat het ophogen van oost en west 2x 2500 plaatsen oplevert; dus een capaciteit van 40 000. Andere hebben het 42 500 of zelfs 45 000. Dat maakt wel een verschil natuurlijk. Kan iemand daar meer duidelijkheid over geven.
Het mooiste zou zijn om het stadion uit te breiden naar rond de 50 000, en met een optie tot 60 000 zodat je voor de komende jaren klaar bent. Maar dat zal technisch al vrij onhaalbaar zijn, afgezien van het financiele aspect en de facaliteiten zoals bereikbaarheid en veiligheid.
Het is denk ik wel belangrijk om op korte termijn een oplossing te vinden.
[Dit bericht is veranderd door Rechtsback (op 20 mei 2008 20:42:01).]
|
|
|
Uit: Brussel Vak: - Posts: 957 Reg.: 13 april 2000 | "Een ring erbovenop plaatsen". We hebben het niet over lego toch; PSV heeft geen stadion dat uit aaneengesloten ringen bestaat, deze optie lijkt me dan ook onmogelijk.
|
|
|
"Een ring erbovenop plaatsen". We hebben het niet over lego toch; PSV heeft geen stadion dat uit aaneengesloten ringen bestaat, deze optie lijkt me dan ook onmogelijk.
Kan je wel eff bijpraten hoor als je wilt. In de bouw is nix onmogelijk vergeet dat niet!! En hoef niet eens duur te zijn.
Gewoon een ring boven de huidige ring bouwen en die wordt gedragen door een opzichzelf staande constructie die half in het stadion maar grotendeels buiten het stadion op de grond staat. Tis niet zo moeilijk als men werkelijk denkt.
Geld is het probleem denk ik bij psv, niet de mogelijkeden qua uitbouwen. Het kan op vele manieren. Kijk bijv naar old trafford.
Die heeft een staalconstructie aan de buitenkant zit die deel van de ring en het dak draagt.
|
|
|