| Poster | | Topic: Nieuw Stadion Ja of Nee? |  |
|
| Zjiel | |
|
puuz Aanstormend talent
Uit: Eindhoven Vak: Oost - XX Posts: 141 Reg.: 17 december 2004 | Lijkt me verstandig om eerst eens te onderzoeken hoe het gesteld is met de PSV supporters. Ten eerste zou ik graag duidelijkheid hebben over het aantal supporters, het aantal potentiële stadionbezoekers, de loyaliteitsgraad, etc. Er wordt over deze zaken van alles geroepen op dit topic, maar niemand weet hoe het werkelijk is. Wat betreft die jongeren vind ik ook een goed punt, want we hebben van onderaf volgens mij inderdaad veel aanwas. Onzinnig om te stellen dat die bij Arsenal niet kunnen gaan kijken vanwege prijskaartje, die vergelijking gaat niet op met PSV. Hier zijn de kaartjes veel goedkoper, bovendien heeft Arsenal een grotere aanhang om uit te putten, die hebben zich echt niet gericht op de jongeren...
Overigens vond ik het argument dat sinds de bouw van de Arena het historisch besef pas telt een slecht argument. Hett betekent namelijk niet dat door de Arena het historisch besef pas telt. Dat telde altijd al, alleen is voor de bouw van de Arena nooit aan de orde geweest. Pas na de bouw van een nieuw stadion is het historisch besef aan de orde.
Om over slechte vergelijkingen te praten: Arsenal en Bayeren stadion hadden (volgens mij, anders neem ik het terug) geen ruimte voor skyboxen e.d. Philipsstadion heeft juist heel veel skyboxen, waaruit veel financiën worden geput. Toch ben ik ook voor uitbreiding van de capaciteit wanneer daar behoefte aan is, simpelweg om aan die behoefte te voldoen, om aan prestige te winnen (maar dan moet het stadion wél vol blijven!) en daardoor ook weer sponsoring en andere exploitatiemogelijkheden te vergroten.
Er wordt door velen gesteld dat het Philipsstadion niet meer kán worden uitgebreid of dat het niet rendabel zou zijn. Is dat zo? Heeft iemand daar een rapport van? Waarom is het stadion dan in de voorbije decennia zoveel uitgebreid? Waarom hebben ze niet meteen een nieuw stadion gebouwd, dan was de tijd en (financiële moeite) voor de uitbreiding tot nu toe toch niet nodig geweest...? Neem een voorbeeld aan Old Trafford, zoals ook al eerder is genoemd. Dat is door de jaren heen, net als het Philipsstadion, steeds weer uitgebreid. Dan deze tribune, dan die tribune. Inmiddels kunnen er daar 78.000 toeschouwers in. Waarom zou PSV niet een nieuwe tribune op zuid kunnen plaatsen, net zoals ze in het verleden ook op die plek zijn begonnen? Ze hoeven dan niet meteen ook oost en west uit te breiden, maar ook daar zou op de lange termijn ruimte voor moeten zijn.
Ik hoop dat het mogelijk is om het Philipsstadion uit te breiden. Ik hoop dat dat ook daadwerkelijk gebeurt, mits er behoefte is aan die uitbreiding. Als het werkelijk niet mogelijk is om het stadion uit te breiden en het wordt aangetoond dat een nieuw stadion vereist is om financieel en sportief bij te blijven bij de andere topclubs, alleen dan zou ik daarvoor kiezen. Puur om dat uiteindelijk het sportieve resultaat telt.
|
|
|
PSV TILL I DIE Talentje
Uit: eindhoven Vak: Oost - W Posts: 81 Reg.: 24 maart 2006 | Ik zeg ook uitbreiden ik kom al 20 jaar in het philips stadion,ik moet er echt niet aan denken dat we dadelijk ergens anders heen moeten.Het is gewoon prachtig je auto in het PHILIPSdorp parkeren en als je dan op de frederiklaan aankomt dan staat dat inmense stadion zo voor je neus.Nee echt wat zal ik ziek zijn als we daar weg moeten.In het ergste geval als we toch een nieuw stadion moeten bouwen dan in ieder geval zeer dicht bij waar het nu staat,en een stadion in de stijl van old trafford. 
|
|
|
fear of the dark Aanstormend talent
Uit: Zeeland (NBr) Vak: Oost - X Posts: 127 Reg.: 28 april 2004 |
quote: Jefferson Roorda schreef:
Geen nieuw stadion voor PSV.
Ook geen uitbreiding.
Ik vind het stadion goed zoals hij is en niet met een aantal ringen erboven op.
als ze het voor elkaar krijgen zou een extra ring juist iets extra's geven (als ie gevuld wordt) wat bij een europese topclub hoort. Een andere lokatie is wat mij betreft ook geen optie. Het stadion op de huidige lokatie geeft juist een extra dimensie aan de sfeer.
|
|
|
DUB Legende Buitengewoon lid
Uit: Stratum Vak: Noord - PP Posts: 3715 Reg.: 14 januari 1999 |
quote: Het Kanon schreef:
(...)Oost en west boven samen 5000 + hoeken 6000. Misschien zijn het er een paar honderd minder, die er langsheen wel het hele speelveld onbelemmerd kunnen zien.
In de andere topic heb ik vele malen gepleit voor een nieuw stadion op de tippelzone bij station Beukenlaan, als Philips daar vertrekt. Er werden eerder al andere visies op dat stuk grond losgelaten. Dan sta je nog steeds in contact met de stad. Ik ben knettergek dat ik het hier schrijf, ik zou zowaar beter zelf met het idee de boer op kunnen gaan. Maar iedereen heeft het begrip industrieterrein al in z'n kop geramd, dus waarom openstaan voor argumenten? Het is tenslotte ArenA of niks he?
Die 'medelievendheid', zoals jij het noemt, zie ik als een middel om PSV vooruit te helpen en zijn basis te versterken.
In deze topic reageren seizoenkaarthouders, die hun natje en hun droogje hebben en het liefst hun wereldje niet teveel opgeschud willen zien. Dat is juist wat er zal gebeuren, als je alles voort laat kabbelen.
In de hoeken boven kun je gewoon onbelemmerd kijken.
En waar haal je toch je vooringenomenheid vandaan dat mensen aan de ArenA denken? Ik heb al meermalen gezegd en veel meer mensen hier dat ik trots ben op de historische locatie, dat er alles aan gedaan moet worden om deze, steeds meer unieke, locatie te behouden.
In je laatste alinea scheer je alweer alle mensen over 1 kam en ben je weer enorm vooringenomen. Die seizoenkaarthouders zijn vaak wel PSV al meer dan 20 jaar trouw, goede EN SLECHTE tijden. Ze hebben gevoel bij hun club en hebben gevoel bij de plaats waar het stadion staat.
Ik ik wil vooruit, maar dat kan makkelijk met het huidige stadion en eventueel met een uitbreiding op de huidige locatie. Dat heeft geen zak met de ArenA te maken en geen zak met het feit dat ik veilig op mijn plekje zit.
De vaart der volkeren hoeft niet ten koste te gaan van traditie. Een echte eindhovenaar heeft daar onderhand zijn buik vol van.
|
|
|
PSVEindhovenF Regelmatige invaller
Uit: Eindhoven. Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 260 Reg.: 5 juni 2007 |
quote: RoyCo Zoetebier schreef:
Voor mij echt geen ander stadion. We zijn nog 1 van de weinige clubs met een stadion midden in het centrum. Daarbij is de bezettingsgraad op dit moment prima. We hebben toch wat betreft een trouw publiek. Waarom weggaan naar de rand van de stad of waar dan ook? ik zit hier goed.
en ik las al dat uitbreiden al niet mogelijk was, dus ja
met andere woorden geen ander stadion!!
vind ik ook
|
|
|
Rientzzz Geselecteerd voor Oranje
Uit: Oirschot Vak: Zuid - BB Posts: 453 Reg.: 12 februari 2007 | Omdat uitbreiden blijkbaar niet gaat moeten we eerst 2 jaar in het Jan Louwers stadion spelen. In de tussentijd wordt er een nieuw stadion gebouwd met een capaciteit van 50 duizend man Zo blijf midden in het centrum
FF serieus: Het liefst uitbreiden op dezelfde plek maar ik ben super tevreden zo. Van mij hoeft er niks te veranderen!! 
|
|
|
stuttgart88 Internationale topspeler
Uit: nijmegen Vak: Noord - PP Posts: 1075 Reg.: 24 juli 2003 | De meeste onder ons willen dit waarschijnlijk niet horen (en ikzelf eigenlijk ook niet want ik ben enorm gehecht aan het PHILIPS stadion zoals het er nu is). Maar: wil PSV verder komen en zijn inmiddels opgelopen (financiele) achterstand op Ajax en ook Feyenoord (ja,ja) en afnemende voorsprong op ploegen als Utrecht, Heerenveen, AZ etc ombuigen dan moet er een nieuw stadion komen. Stilstand is achteruitgang. Qua sponsoring zit PSV in het PHilips stadion aan zijn plafond. Ook qua verkoop van kaarten is dit het geval. Er wordt al heel vaak nee verkocht en de vergrijzing van het supportersgilde is op lange termijn een probleem. Nieuwbouw op een andere locatie zou bovendien twee problemen oplossen: De dure financiering kan worden afgelost en de dure grond kan goed worden verkocht. Een stadion buiten de stad zou daarmee veel oplossen. Er gaat inderdaad veel charme verloren maar via begeleidingsgroepen met supporters moet men maar zijn uiterste best doen om zoveel mogelijk van de eigenschappen van het PHILIPS stadion te laten terugkeren. Een stadion van 50.000-55.000 dat je flexibel kan inrichten (delen afsluiten indien nodig) zou PSV weer een stap verder brengen!
|
|
|
Ed vak KK Talentje
Uit: Eindhoven Vak: West - KK Posts: 72 Reg.: 5 januari 2006 |
quote: Het Kanon schreef:
(...)Oost en west boven samen 5000 + hoeken 6000. Misschien zijn het er een paar honderd minder, die er langsheen wel het hele speelveld onbelemmerd kunnen zien.
In de andere topic heb ik vele malen gepleit voor een nieuw stadion op de tippelzone bij station Beukenlaan, als Philips daar vertrekt. Er werden eerder al andere visies op dat stuk grond losgelaten. Dan sta je nog steeds in contact met de stad. Ik ben knettergek dat ik het hier schrijf, ik zou zowaar beter zelf met het idee de boer op kunnen gaan. Maar iedereen heeft het begrip industrieterrein al in z'n kop geramd, dus waarom openstaan voor argumenten? Het is tenslotte ArenA of niks he?
Die 'medelievendheid', zoals jij het noemt, zie ik als een middel om PSV vooruit te helpen en zijn basis te versterken.
In deze topic reageren seizoenkaarthouders, die hun natje en hun droogje hebben en het liefst hun wereldje niet teveel opgeschud willen zien. Dat is juist wat er zal gebeuren, als je alles voort laat kabbelen.
Ik zit op de tweede ring west, ongeveer halverwege en heb geen enkele manier last van die palen; sommige mensen die nog hoger zitten zullen niet het gehele veld kunnen zien zonder dat er een paal in de weg staat, maar ik kan dat dus wel. Dus iets minder dan de helft van die vakken heeft geen optimaal vrij zicht. Van deze 5000 mensen zit nog eens een deel in het uitvak. Al met al zullen misschien 4000 mensen er enige last van hebben. Da's 4000 teveel, maar lang geen 11000.
Zou het nieuwe stadion, waar ik tegen ben, er toch komen, dan draag je denk ik wel de best denkbare locatie aan: niet te ver buiten de binnenstad, per spoor bereikbaar, op dit moment hopeloos verlept, nog steeds in Strijp, en zonder omwonenden.
Nu dan een andere vraag aan jou: Highbury was van voor de oorlog, Bayern speelde in een deels onoverdekt stadion. Het Philips stadion is vijf jaar geleden opgeleverd, en er is 19 jaar geleden begonnen met de bouw. Alle faciliteiten zijn state-of-the-art en superdeluxe, en de exploitatie is dat ook. Wil jij nou echt een vijf jaar oud stadion afschrijven om 5000 extra seizoenskaarten te verkopen?
|
|
|
Het Kanon Legende Runner-up PSV Netwerk Battle 2006
Vak: - Posts: 2379 Reg.: 13 maart 2000 |
quote: DUB schreef:
En waar haal je toch je vooringenomenheid vandaan dat mensen aan de ArenA denken?
Je geeft zelf al deze reacties:
quote: Ik ben er echter van overtuigd dat je niet mee moet gaan in de A2 stadion cultuur.
&
quote: Maar wel op deze locatie, ik hoor namelijk niet van jou waar anders.. Meerhoven?
Alsof buiten de stad aan de snelweg, op een industrieterrein (bijv Ekkersrijt) het enige mogelijke alternatief is. Er staan veel van dit soort reacties, ook in de andere topic.
Men haalt meteen het spookbeeld van de Arena (wat inderdaad een miskleun is) naar boven, alsof er geen andere oplossingen zijn (ik gaf er zelf een). Op mij komt dat over als het eeuwige afzetten tegen Ajax.
quote: Nu dan een andere vraag aan jou: Highbury was van voor de oorlog, Bayern speelde in een deels onoverdekt stadion. Het Philips stadion is vijf jaar geleden opgeleverd, en er is 19 jaar geleden begonnen met de bouw. Alle faciliteiten zijn state-of-the-art en superdeluxe, en de exploitatie is dat ook. Wil jij nou echt een vijf jaar oud stadion afschrijven om 5000 extra seizoenskaarten te verkopen?
Ik wilde deze voorbeelden alleen noemen om aan te geven, dat clubs met veel beroemdere stadions dan het onze, zich over het sentiment heen hebben weten te zetten. Zelfs Liverpool gaat weg van het huidige Anfield Road. Het Philips Stadion is goed, maar niet onvervangbaar. Het zou een vorm van kapitaalvernitiging zijn, een breuk met het verleden, maar ook een sprong naar de toekomst.
En ik denk dat er meer dan 5000 seizoenkaarten verkocht gaan worden. PSV kan, denk ik, op dit moment een stadion van 50.000 runnen en in de toekomst zelfs meer.
|
|
|
Uit: Stratum Vak: Noord - PP Posts: 3715 Reg.: 14 januari 1999 | Bericht van 28 juni jl. Wilde ik jullie hier niet onthouden. We moeten dus volgens sommigen maar een lichtend voorbeeld slopen? En ik weet ook wel dat dit slechts 1 mening is, maar waarom denken jullie dat de Uefa in 2006 het Philips stadion verkoos boven bv stadions in Glasgow, Moskou en Athene? Lees het hier!
Mooi compliment uit Frankrijk voor het Philips Stadion
In het voetbalweekblad France Football krijgt PSV een mooi compliment van voorzitter Frederic Thiriez van de Franse Ligue, de overkoepelende organisatie van clubs. Hij noemt het Philips Stadion hét Europese voorbeeld van een modern stadion dat voetbal combineert met andere functies en waar het erg aangenaam is.
‘Lichtend voorbeeld’
Thiriez, tevens bondsbestuurder, is van mening dat de voetbalstadions in Frankrijk vijftien jaar achterlopen op de modernere stadion in Noord-Europa. Hij haalt het Philips Stadion aan als prima voorbeeld hoe het wel moet. “Het Philips Stadion is niet groot, maar als je eenmaal er een stap binnenzet ben je ergens. Je hebt het gevoel dat je een theater binnengaat maar voor de wedstrijd kun je er gemoedelijk winkelen, even iets eten en met wat vrienden wat drinken. Ik kan begrijpen dat het publiek van PSV soms meer dan zes uur in het stadion verblijft. En het staat gewoon op de plek waar in 1913 al werd gevoetbald. Dankzij het stadion is PSV, als ik het goed begrijp, een Europese topclub. Die club is dus een lichtend voorbeeld voor onze clubs. Je hoeft niet buiten de stad een nieuwe veel te gelikte arena te bouwen, dat bewijst PSV toch. Politici in Le Mans, Rennes of Nice moeten zeker even een kijkje in Eindhoven nemen”, aldus Thiriez.
‘Aangenaam en comfortabel’
“Voetbalstadions hebben tegenwoordig een andere functie en daar moeten de clubs op inspelen. Mensen maken er een dagje uit van en moeten door het stadion worden opgeslokt. Een stadion moet aangenaam en comfortabel zijn. Vaak wordt er gedacht dat dit alleen in grote steden met enorme sponsors kan worden gerealiseerd, maar ik wijs er graag op dat het mooiste voorbeeld van een modern stadion niet in München of Londen staat, maar in Eindhoven.” Stadionmanager Tom Ploegsma van PSV is blij met het compliment. “Altijd prachtig als zo’n compliment vanuit de voetbalbranche zelf komt en dat we genoemd worden als goed voorbeeld. We hebben in de loop der jaren veel aan het stadion veranderd en merken dat we op de goede weg zijn. De heren uit Frankrijk zijn uiteraard van harte welkom om een kijkje te komen nemen in ons mooie Eindhoven. Er zijn al meer clubs geweest, onder meer uit Italië, die ons als voorbeeld nemen. Vooral onze business ruimtes en de combinatie van modern en toch sfeervol en gezellig spreekt bijzonder aan.”
|
|
|
Politici in Le Mans, Rennes of Nice moeten zeker even een kijkje in Eindhoven nemen”, aldus Thiriez.
Precies, dat bedoel ik dus. Als Frederic Thiriez nou had gezegd: "Een voorbeeld voor clubs als PSG, Bordeaux of Lyon..." Maar die denken een trapje groter. En dat moet PSV ook doen.
|
|
|
Uit: Stratum Vak: Noord - PP Posts: 3715 Reg.: 14 januari 1999 | Haha... tsja als ik een schoolvoorbeeld van selectief quoten moet hebben dan neem ik de bovenstaande!
Zal ik er ook een paar doen?
quote: maar ik wijs er graag op dat het mooiste voorbeeld van een modern stadion niet in München of Londen staat, maar in Eindhoven.”
quote: Die club is dus een lichtend voorbeeld voor onze clubs. Je hoeft niet buiten de stad een nieuwe veel te gelikte arena te bouwen, dat bewijst PSV toch
Jammer om dan net die quote eruit te halen..
|
|
|
driekes Legende
Vak: - Posts: 8707 Reg.: 15 januari 2002 | PSV en elders een nieuw stadion is als vloeken in de kerk, wat mij betreft.... Nee dus!!!
Uitbreiden en anders maar genoegen nemen met dat wat we hebben.
En dat is bepaald niet misselijk.
|
|
|
elro Internationale topspeler Chatoperator
Uit: Heemstede Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1063 Reg.: 19 oktober 2004 | Om nog even op de topicstarter te reageren, wil ik even bij deze vragen waneer je een rondleiding gekregen hebt. Want heel toevallig ben ik er deze vakantie ook naar toe geweest en heb ik ook nog een rondleiding bijgewoond. Een erg mooi stadion al was ik meer onder de indruk van het Olympisch stadion (waar ik ook ben geweest).
Genoeg over het stadion. (ik was er op 17 Juli, rondleiding van half 2 s'middags .
Maar over een nieuw stadion van PSV dan nu. Ik ben erg tevreden met het stadion dat er nu is. En omdat het nu voor het eerste jaar uitverkocht is betekent niet meteen dat het elk jaar vol zit. En ik denk dat het stadion aan alle eisen voldoedt om nog een jaar of 20 a 30 jaar mee te gaan. Dus er komt ooit wel een nieuw stadion en ik denk niet dat dat mogelijk is op de huildige positie. En uitbreiden is ook niet mogelijk op de huildige positie want dat kost te veel geld en je hebt de ruimte er niet voor. Dus ik stem nu nog op 'Nee' maar dat kan over een jaar of 10 wel weer anders zijn. Ik denk dat we nu nog niet toe zijn aan een nieuw stadion.
eerst de lening van dit stadion maar eens aflossen 
|
|
|
Haha... tsja als ik een schoolvoorbeeld van selectief quoten moet hebben dan neem ik de bovenstaande!
Zal ik er ook een paar doen?
(...)
Jammer om dan net die quote eruit te halen..
Nee, want daar gaat het niet om. Ik vind zelf het Philips Stadion ook modern, mooi, comfortabel en OK al met al (voor de goede orde). Het wordt vanaf dit moment echter te klein en daarom niet toekomstbestendig. We zitten aan een plafond, waar anderen verder groeien. De quote 'Le Mans, Rennes en Nice' is veelzeggend.
Of wil je net als deze clubs met PSV gaan ploeteren in de marge? Als AZ met nog meer geld gaat smijten, Feyenoord z'n koppie gaat gebruiken en Ajax z'n benen op aarde gaat houden, verdwijnt ons 'alleenrecht' als sneeuw voor de zon. PSV heeft een impuls nodig, die de enige resterende achterstand (supportersaantallen) op concurrenten wegneemt. Nu is dat moment aangebroken.
[Dit bericht is veranderd door Het Kanon (op 24 juli 2007 00:37:04).]
|
|
|
Hannibal Smith Nationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 870 Reg.: 22 augustus 2004 | Als het even kan moet het Philips stadion uitgebreid worden, maar ik vrees dat dat er niet in zit. Dus vandaar dat ik stem voor een nieuw stadion.
|
|
|
Olai Legende Derde plek PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Buenos Aires / Almere Vak: - Posts: 6087 Uploads: 10 Reg.: 7 december 2001 | Ik vind de gedachtes van Het Kanon omtrent een nieuw stadion en de vooroordelen daarvan niet eens zo verkeerd. Laten we eerlijk zijn, als iemand over 'een nieuw stadion' begint denken wij gelijk aan de slechte voorbeelden en met stipt de Arena.
Als we die vooroordelen even weghalen denk ik dat Het Kanon een heel mooi alternatief heeft. Namelijk de grond van de tippelzone bij station Beukenlaan gebruiken om een nieuw stadion te bouwen. En dat vind ik niet eens zo een gek idee. Volgens mij heeft bouwtechnisch onze stadion nogal wat nadelen (bevestigd door volgens mij o.a. de steunpalen) waardoor het misschien wel zal moeten in de toekomst. Echter hopelijk zal het geen megadome worden maar gewoon ons huidige stadion min de nadelen (Oost doortrekken van onder naar boven, geen palen en groter dus). Hier zou ik absoluut vrede mee kunnen hebben.
Echter lijkt uitbreiding mij ook een alternatief. Ik weet niet alle technische details over een mogelijk uitbreiding maar alles kan. Schrijf een soort van 'prijsvraag' uit aan bouwkundigen en ik denk zeker dat we vele originele uitbreidingsmogelijkheden tegemoet zullen zien komen.
De medewerking van de gemeente Eindhoven hierin zal evident zijn, en laten hopen dat als het moment zo ver is, dat de gemeente eindelijk zal delen en EINDELIJK hun steentje aan PSV Eindhoven zullen bijdragen.
Het is denk ik wachten totdat er een beslissing zal worden genomen over het WK in Nederland & België en moeten we hopen dat de overheid het een en ander voor ons zal financieren. Tot die tijd is een nieuw stadion, of zelfs een uitbreiding een utopie.
|
|
|
choc13 Nationale topspeler
Uit: de parel van Son, en da's Breugel Vak: Oost - W Posts: 833 Reg.: 27 april 2000 | Het PSV stadion moet blijven waar het is, de gedachte alleen al dat we dadelijk zouden moeten verhuizen naar een of ander afgelegen industrieterrein maakt me kotsmisselijk. En waar dan wel? Als er een nieuw stadion zou moeten komen is de kans erg klein, zeg maar gerust nihil dat er in Eindhoven ruimte is. En al helemaal niet in de Beukenlaan, denk eens na, hoe wil je op dat stukje nou een compleet nieuw stadion bouwen, inclusief infrastructuur?
De kans bestaat dat je dan net zoiets krijgt als met de Arena, namelijk dat het stadion bijna op Utrechts grondgebied staat.......
Het stadion hoort aan de Frederiklaan, met het verplaatsen naar een industrieterrein in een omliggend dorp haal je de ziel uit je club. Kijk wat er in Amsterdam is gebeurd. Daar hebben ze stadion de Meer vervangen door een bioscoop waar Ajax af en toe van gebruik mag maken.
PSV komt uit Strijp, daar waar het stadion staat. PSV hoeft niet groter te denken dan nu, ze staan er puik op met een stadion waar al vanaf de oprichting gevoetbald wordt. Alles schijnt maar groter en duurder te moeten. Ik wordt een beetje moe van die projectontwikkelaarsmentaliteit 
|
|
|
el salvador Basisspeler
Uit: groningen Vak: - Posts: 335 Reg.: 17 mei 2005 | Ik vind dat de meesten hier te veel waarde hechten aan de locatie van het stadion.
Hoe je het ook went of keert, een nieuw stadion zorgt voor nieuwe impulsen. In het huidige stadion kan psv simpelweg niet doorgroeien daarnaast ontwikkelen andere clubs zich steeds verder terwijl psv stil blijft staan.
Een mooi nieuw stadion met zo'n 50/55.000 toeschouwers moet psv weer een finaciele injectie geven.
Het huidige stadion ,met zijn dure hypotheek, goed verkopen en je staat er financieel stukken beter voor.
|
|
|
Sjengen Legende
Uit: Valkenswaard Vak: Oost - X Posts: 2726 Reg.: 5 februari 1999 | Er wordt in mijn ogen wel heel snel over een nieuw stadion gesproken. Mag ik iedereen er even op wijzen dat dit pas het eerste seizoen is dat alle SCC kaarten zijn uitverkocht. Clubs als Arsenal en Liverpool hebben al jaren een structureel te kort en dat was voor hen de belangrijkste reden om ergens een veel groter stadion neer te zetten. Wachttijden van 10 jaar zijn nl. niet acceptabel. PSV moet nu pas NEE verkopen en dan nog is de vraag hoeveel supporters willen zich op een wachtlijst laten zetten voor volgend seizoen. Ik vermoed dat dit er niet meer dan 1000 zijn. Om daarvoor een compleet nieuw stadion neer te zetten is belachelijk.
Een uitbreiding is in mijn ogen daarom de eerste optie. Alleen we weten allemaal dat PSV een torenhoge hypotheekschuld heeft mede dankzij de verbouwingen van de laatste jaren. Dus de vraag is of PSV nog een extra lening moet aan gaan. Zolang de huidige lening(en) niet tegen een beter regeling af geschreven kan worden is het vanuit financieel oogpunt geen goede zet om een nieuw blok aan het been te creëren.
Voor de voorstanders van een nieuw stadion: hebben die er ook aangedacht dat als er een nieuwe stadion komt met een capaciteit van 50.000 man wat er gdan ebeurd als er na een paar jaar nog maar 40.000 per wedstrijd op komen dagen??? Lekker veel lege plekken en wat nog erger is de kosten lopen wel gewoon door, terwijl de inkomsten per wedstrijd flink minder zullen zijn. Gaan we dan weer zeiken waar alle successupporters zijn gebleven? Moet de SCC prijzen dan omlaag om nieuwe SCC houders binnen te krijgen?
Wat eigenlijk jammer is dat PSV niet met een officieel bericht komt omtrent deze discussie. Als iemand binnen PSV een beetje op het internet rond kijkt weet men dat er onder de supporters veel 'discussie' over een uitbreiding dan wel een nieuw stadion bestaat. Als PSV met de mededeling komt dat beide absoluut geen optie is dan kunnen vele 'dromen' weer de ijskast in. Uiteindelijk is het toch PSV die een keuze maakt en niet wij.
[Dit bericht is veranderd door Sjengen (op 24 juli 2007 08:57:45).]
|
|
|
Philip Legende
Uit: Maastricht Vak: - Posts: 1853 Reg.: 9 april 1999 | PSV en huisarchitect studeren op uitbreiding. Met name ontwikkelingen bij Heerenveen en Az worden nauwlettend in de gaten gehouden.
Uitbreiding tot boven de 40.000 is zeer wel mogelijk.
|
|
|
Chateau Internationale topspeler
Uit: Utrecht Vak: Oost - V Posts: 933 Reg.: 29 februari 2000 | Ik geloof niet dat we het ooit mooier kunnen krijgen dan dit! Een prachtig stadion midden in de stad. Uniek in Nederland en laten we dat gewoon zo houden.

Uitbreiden prima, maar verhuizen... Nooit!
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 7341 Reg.: 18 juli 2002 | Wat veel mensen in dit topic helaas vergeten is het hele simpele marktprincipe:
1) Veel vraag en weinig aanbod is hoge prijzen
2) Veel vraag en veel aanbod is gemiddelde prijzen
3) Weinig vraag en weinig aanbod is gemiddelde prijzen
4) Weinig vraag en veel aanbod is lage prijzen
Nu zit het stadion vol en gaat het goed dus we zitten nu in situatie 1. Mocht het straks minder gaan kom je in situatie 3.
Als je gaat uitbreiden kom je in 2 terecht (50.000 zit echt niet direct helemaal vol) en met een beetje pech kun je in 4 uitkomen.
Dan is natuurlijk de vraag of PSV dat nu gerust 35 euro vraagt voor een kaartje voor de 2e ronde van de CL op de goedkoopste plekken, dus zegt gemiddeld 50 euro per kaartje dat wel moet doen. Want 35.000 x 50 = € 1.750.000
Als je wat moet zakken met je prijs doordat er zat aanbod is (50.000 kaarten) kom je uit op een gemiddelde prijs van 40 euro (ik zeg maar wat). 50.000 x 40 = € 2.000.000
Dit verschil is dus maar klein. Tel daarbij de extra kosten (hypotheek, extra stewards (in de toekomst misschien ook wel betalen voor de extra politieagenten) en andere bijkomende kosten. Als je dan ook nog in je achterhoofd houdt dat het ook een keer niet vol kan zitten en dat je dan zeker met lage prijzen zit en hoge lasten is het voor mij maar de vraag of er veel plaatsen bij moeten.
Mensen zeggen hier allemaal: in Engeland kan het dus hier ook. Flikker toch op, dat is BULLSHIT. De mensen daar zijn voetbalziek, ze hebben daar verdorie 4 profdivisies.... Afgelopen seizoen betaalde ik bij Liverpool voor een CL kaartje 1e ronde 53 euro.... Dat kun je niet vergelijken met Nederland.
|
|
|
leiden Vedette
Uit: Eindhoven! Vak: Oost - Y Posts: 1248 Reg.: 16 maart 2002 | Ik herinner mijn eerste wedstrijd van PSV nog als de dag van gisteren. Op mijn gemak liep ik binnen tien minuten van het centrum van de stad naar het stadion. Nergens, maar dan ook nergens in Nederland, zelfs niet in Europa, tref je dat nog aan. Het Philips stadion mag nooit verdwijnen van deze plaats.
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 7341 Reg.: 18 juli 2002 |
quote: leiden schreef:
Ik herinner mijn eerste wedstrijd van PSV nog als de dag van gisteren. Op mijn gemak liep ik binnen tien minuten van het centrum van de stad naar het stadion. Nergens, maar dan ook nergens in Nederland, zelfs niet in Europa, tref je dat nog aan. Het Philips stadion mag nooit verdwijnen van deze plaats.
Dat is niet helemaal waar!
|
|
|