PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 PSV Algemeen
Nieuw Stadion Ja of Nee?
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 30 pagina's: « 1 ... 25 26 27 28 29 30

Poster
Topic: Nieuw Stadion Ja of Nee? 
Zjiel
Stelling: Moet er een nieuw stadion komen? (meer info)
Ja - 12.8%
Nee - 9.2%
Ja, maar op dezelfde plaats - 4.7%
Nee, uitbreiden - 73.4%

Pimmel
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 31 juli 2002
Gepost op 20 mei 2008 om 21:55:36.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
dorpsgek schreef:

(...)

Kan je wel eff bijpraten hoor als je wilt. In de bouw is nix onmogelijk vergeet dat niet!! En hoef niet eens duur te zijn.

Gewoon een ring boven de huidige ring bouwen en die wordt gedragen door een opzichzelf staande constructie die half in het stadion maar grotendeels buiten het stadion op de grond staat. Tis niet zo moeilijk als men werkelijk denkt.

Geld is het probleem denk ik bij psv, niet de mogelijkeden qua uitbouwen. Het kan op vele manieren. Kijk bijv naar old trafford.
Die heeft een staalconstructie aan de buitenkant zit die deel van de ring en het dak draagt.

In de laatste verbouwing werd gezecht dat er rekening gehouden word met een nieuwe ring. Dat kan dus zo.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.489,1VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Ultimo Uomo
Internationale topspeler

Uit: Nuenen
Vak: Noord - M
Reg.: 29 juli 2005
Gepost op 20 mei 2008 om 22:00:21.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het is eigenlijk heel simpel, want ik heb net het interview van Marcel van den Bunder even teruggezien. Hij zegt dat de DIRECTE mogelijkheden om het stadion uit te breiden het ophogen van Oost en West zijn. Hiermee win je ongeveer 3.500 plaatsen per tribune, dus 7.000 plaatsen in het totaal. Tevens zouden de vip-plaatsen beter ingevuld kunnen worden zodat je ook nog enkele plaatsen meer creëert. De totaalcapaciteit na de directe uitbreidingsmogelijkheden zal dus rond de 42.000 zitplaatsen liggen. Het interview met van den Bunder dateert van 16 november 2007. Op dat moment was er nog een onderzoek gaande naar de mogelijkheden om uit te breiden, zowel op financieel gebied als op bouwtechnisch gebied. Als het onderzoek eenmaal achter de rug was zou er een plan van aanpak gemaakt kunnen worden, en dit zou enkele maanden tot een jaar duren. De uitvoering van dit plan zou vervolgens tussen de 2 á 4 jaar moeten duren, maar het is mogelijk dat de uitvoering pas laat gestart wordt met het ook op het WK. PSV kan voor het financiële plaatje in dit geval de gemeente ook aanspreken, omdat er voor uitbreidingen met het oog op EK's en WK's subsidies bestaan.

Aangezien ik verwacht dat het onderzoek naar de financiële en bouwtechnische mogelijkheden ongeveer één jaar zal duren, verwacht ik in het begin van 2010 wel een plan voor de uitbreiding (mits uitbreiding mogelijk is natuurlijk). Dan zal een eventuele uitbreiding wel rond 2015 klaar zijn (als het WK 2018 niet wordt binnengesleept door Nederland/België, zal het wel iets eerder worden). Het duurt nog even, en dan kunnen we meteen zien of de supportersaantallen stabiel zijn in de komende jaren, óók bij mindere resultaten.

Keuze stelling: Nee, uitbreiden

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
PSValtijd1
Toeschouwer

Reg.: 13 maart 2006
Gepost op 20 mei 2008 om 22:32:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ultimo Uomo schreef:

Het is eigenlijk heel simpel, want ik heb net het interview van Marcel van den Bunder even teruggezien. Hij zegt dat de DIRECTE mogelijkheden om het stadion uit te breiden het ophogen van Oost en West zijn. Hiermee win je ongeveer 3.500 plaatsen per tribune, dus 7.000 plaatsen in het totaal. Tevens zouden de vip-plaatsen beter ingevuld kunnen worden zodat je ook nog enkele plaatsen meer creëert. De totaalcapaciteit na de directe uitbreidingsmogelijkheden zal dus rond de 42.000 zitplaatsen liggen. Het interview met van den Bunder dateert van 16 november 2007. Op dat moment was er nog een onderzoek gaande naar de mogelijkheden om uit te breiden, zowel op financieel gebied als op bouwtechnisch gebied. Als het onderzoek eenmaal achter de rug was zou er een plan van aanpak gemaakt kunnen worden, en dit zou enkele maanden tot een jaar duren. De uitvoering van dit plan zou vervolgens tussen de 2 á 4 jaar moeten duren, maar het is mogelijk dat de uitvoering pas laat gestart wordt met het ook op het WK. PSV kan voor het financiële plaatje in dit geval de gemeente ook aanspreken, omdat er voor uitbreidingen met het oog op EK's en WK's subsidies bestaan.

Aangezien ik verwacht dat het onderzoek naar de financiële en bouwtechnische mogelijkheden ongeveer één jaar zal duren, verwacht ik in het begin van 2010 wel een plan voor de uitbreiding (mits uitbreiding mogelijk is natuurlijk). Dan zal een eventuele uitbreiding wel rond 2015 klaar zijn (als het WK 2018 niet wordt binnengesleept door Nederland/België, zal het wel iets eerder worden). Het duurt nog even, en dan kunnen we meteen zien of de supportersaantallen stabiel zijn in de komende jaren, óók bij mindere resultaten.

Ik mag toch hopen dat het wel wat vlotter gaat dan jij hier schetst, bv in 2010 klaar. In elk geval die uitbreiding waar je aan refereert en waar Van den Bunder het over heeft gehad (dus van 35.700 naar +/- 42.000 plaatsen), want dat voorziet in een gierend tekort wat er nu al is...

Dat heet het ijzer smeden als het heet is en betekent dus 5000 (die nu op een wachtlijst staan) extra seizoenkaarthouders (nu is dat gelimiteerd tot 29.000 ivm losse verkoop, red.) en dan is er ook nog ruimte voor een flink uitgebreidde losse verkoop

Keuze stelling: Ja

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Ultimo Uomo
Internationale topspeler

Gepost op 21 mei 2008 om 06:42:35.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
PSValtijd1 schreef:

(...)

Ik mag toch hopen dat het wel wat vlotter gaat dan jij hier schetst, bv in 2010 klaar. In elk geval die uitbreiding waar je aan refereert en waar Van den Bunder het over heeft gehad (dus van 35.700 naar +/- 42.000 plaatsen), want dat voorziet in een gierend tekort wat er nu al is...

Dat heet het ijzer smeden als het heet is en betekent dus 5000 (die nu op een wachtlijst staan) extra seizoenkaarthouders (nu is dat gelimiteerd tot 29.000 ivm losse verkoop, red.) en dan is er ook nog ruimte voor een flink uitgebreidde losse verkoop

Nou, 2010 klaar lijkt me onmogelijk. Het onderzoek is namelijk nog niet afgerond, en dan moet men nog beginnen met het plan van aanpak (wat maximaal één jaar zal duren). En de uitvoering zal vervolgens minimaal 2 jaar op zich laten wachten. Dan zit je toch al gauw op 2011 of 2012 hoor. Bovendien zal PSV het vooruitschuiven met het oog op het WK, dus zal het denk ik pas rond 2015 klaar zijn.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
dorpsgek
Nationale topspeler

Uit: ettuh
Vak: Oost - VV
Reg.: 23 augustus 2006
Gepost op 21 mei 2008 om 07:45:08.     ICQ: 611      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat een onzin!! Heel het stadion belemmerenen en chaos creeren om 5000 zielige zitplaatsen erbij te creeren!!

Als je toch voor overlast gaat zorgen doe et dan gelijk goed! Gelijk 20 000 erbij ofso.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-3 (0-1)MotM: -Battle-rating: 1.446,8VoVo: -Opstelling: incompleet
arjenk
Talentje

Uploads: 2
Reg.: 16 mei 2006
Gepost op 21 mei 2008 om 10:49:20.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ja als je 5000 plaatsen erbij wil creëren dan straal je echt geen ambitie uit. Trouwens als je met dit armoedige voetbal wat ze dit seizoen hebben laten zien al ruim 7000 plaatsen te kort hebben.

Keuze stelling: Ja, maar op dezelfde plaats

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.490,0VoVo: -Opstelling: -
DA PHOOL
Vedette

Uit: Eindhoven
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 november 2000
Gepost op 21 mei 2008 om 10:58:16.     MSN: daphool@hotmail.com    Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
dorpsgek schreef:

Wat een onzin!! Heel het stadion belemmerenen en chaos creeren om 5000 zielige zitplaatsen erbij te creeren!!

Als je toch voor overlast gaat zorgen doe et dan gelijk goed! Gelijk 20 000 erbij ofso.

Vind ik ook

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-3 (0-1)MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Ultimo Uomo
Internationale topspeler

Gepost op 21 mei 2008 om 15:14:03.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
dorpsgek schreef:

20.000? Gelijk 100.000 man! En ook zo'n relx dak wat dicht kan, en elektronische reclameborden, en reclame op de doelpalen! Het geld gaat binnenrollen!

Help mods!
psvsup1
Toeschouwer

Uit: ede
Reg.: 26 mei 2008
Gepost op 26 mei 2008 om 16:37:24.       MSN: jozefstalin_20mil_911@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

ik heb zelf effe een klein ontwerpje gemaakt bekijk mijn ontwerp op hyves stefan verstraaten of via deze siet
http://heinekentapvat.hyves.nl/ voor een ontwerp voor het nieuwe stadion

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
PSVwally
Legende
ex-Quizmaster

Reg.: 9 maart 2000
Gepost op 26 mei 2008 om 17:55:42.         ICQ: 16252652  MSN: pwalravens@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

totale capaciteit 136.480 personen op tribune 1 en 2 lees ik dat goed!?!?! Even 100000 plaatsen meer dan nu haha dan pas bijna heel eindhoven erin. Leuk gemaakt trouwens, daar niet van, maar waar zou je dit ding neer willen zetten? aquabest droogleggen??

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.497,0VoVo: -Opstelling: incompleet
dorpsgek
Nationale topspeler

Uit: ettuh
Vak: Oost - VV
Reg.: 23 augustus 2006
Gepost op 26 mei 2008 om 20:35:00.     ICQ: 611      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ultimo Uomo schreef:

(...)

20.000? Gelijk 100.000 man! En ook zo'n relx dak wat dicht kan, en elektronische reclameborden, en reclame op de doelpalen! Het geld gaat binnenrollen!

*
Of je kan gewoon normaal reageren en beargumenteren waarom jij het een slecht idee vind.

[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 27 mei 2008 07:40:10).]

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 0-3 (0-1)MotM: -Battle-rating: 1.446,8VoVo: -Opstelling: incompleet
Jeroenho
Legende

Vak: Oost - XX
Reg.: 12 maart 2000
Gepost op 28 mei 2008 om 15:30:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
dorpsgek schreef:

(...)

*
Of je kan gewoon normaal reageren en beargumenteren waarom jij het een slecht idee vind.

mwah, het is jammer dat je niet inziet dat hij alleen jouw manier van reageren wat uitvergroot. Onderbouw jij eerst maar eens even waarom jouw uitbreidingsplannen haalbaar zijn. Wat gaat het kosten? Is het haalbaar voor wat betreft vergunningen? Je hebt eerder wel gesteld dat de tribunes niet dichter bij de naastgelegen bebouwing komen, maar dat is natuurlijk wel zo, zij het op een hoger niveau. Ook dat kan niet zomaar denk ik. Als je deze vragen niet op bevredigende wijze kunt beantwoorden, dan roep je dus eigenlijk ook zomaar wat en komt het een beetje op hetzelfde neer als wat Ultimo Uomo schrijft. Alleen bedoelt hij het niet serieus en jij wel (denk ik).

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 1-3 (0-1)MotM: -Battle-rating: 1.491,1VoVo: -Opstelling: 4-4-2
arne
International

Reg.: 25 april 2001
Gepost op 30 mei 2008 om 11:22:52.     ICQ: 7      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat er meer plaatsen moeten komen lijkt me duidelijk. Veel te vaak uitverkocht en niet genoeg seizoenskaarten. Aangezien binnenkort de hypotheek vervalt van het stadion, lijkt het mij prima om te laten verbouwen. Een extra ring erop, lijkt mij prima. Begin dan gewoon aan één kant, en bouw dat langzaam uit de komende jaren. Zo hoef je niet direct veel kapitaal te hebben, en de opening van een tribune kan dan een feestje geven...

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 2-1 (2-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Torch
Toeschouwer

Uit: Swalmen
Vak: Oost - YY
Reg.: 16 augustus 2006
Gepost op 11 juni 2008 om 14:49:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wellicht interessant; op de site van Strijp-S (http://www.strijp-s.nl) kun je de plannen rondom Strijp-S downloaden en deze bekijken in Google Earth. Hierin is ook het Philips Stadion terug te vinden met een 'vernieuwde' bovenste ring.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
psvtt
Toeschouwer

Vak: Noord - TT
Reg.: 3 januari 2008
Gepost op 11 juni 2008 om 15:11:41.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Torch schreef:

Wellicht interessant; op de site van Strijp-S (http://www.strijp-s.nl) kun je de plannen rondom Strijp-S downloaden en deze bekijken in Google Earth. Hierin is ook het Philips Stadion terug te vinden met een 'vernieuwde' bovenste ring.

Ik heb problemen met het openen van deze plannen. Kan je misschien een plaatje plaatsen van het stadion?

Ik vind trouwens dat PSV gewoon moet uit breiden. Met het ophogen van oost en west komen er 7000 plaatsen bij. En met een 3de ring van een van de lange zeide komen er ook nog eens een paar duizend bij. We moeten gewoon naar de 45.000 / 50.000 plaatsen gaan

Help mods!
PSVwally
Legende
ex-Quizmaster

Reg.: 9 maart 2000
Gepost op 12 juni 2008 om 00:09:01.         ICQ: 16252652  MSN: pwalravens@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Is gewoon het stadion zoals het nu is, zie er weinig anders aan....

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.497,0VoVo: -Opstelling: incompleet
tvroenho2
Jeugdspeler

Uit: IJsselstein
Reg.: 27 februari 2001
Gepost op 12 juni 2008 om 00:27:44.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zie hier ook niets bijzonders aan...

Geen stellingname

Help mods!
Ultimo Uomo
Internationale topspeler

Gepost op 12 juni 2008 om 06:57:34.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Bij mij geeft hij anders een heel ander beeld. Ik zal eens een PrintScreen maken.

Help mods!
Zeveraar
Regelmatige invaller

Uit: Zevenaar ( Gelderland )
Vak: Oost - X
Reg.: 4 april 2006
Gepost op 12 juni 2008 om 07:17:54.         Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Bij mij duurde het even voordat ik die "3de" ring zag. Moest de pc eerst dat bestand nog openen maar het staat er wel degelijk in. Wel grappig gemaakt.

Geen stellingname

Help mods!
dennis_jansen14
Jeugdspeler

Uit: Beugen
Reg.: 23 juli 2006
Gepost op 12 juni 2008 om 07:24:22.       MSN: Dennis_jansen23@Hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ultimo Uomo schreef:

Bij mij geeft hij anders een heel ander beeld. Ik zal eens een PrintScreen maken.

(plaatje)

Als je op een van die blauwe puntjes klikt, blijft het beeld dan hetzelfde als het al was? of ziet dat er ook anders uit?

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Ultimo Uomo
Internationale topspeler

Gepost op 12 juni 2008 om 13:59:24.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
dennis_jansen14 schreef:

(...)

Als je op een van die blauwe puntjes klikt, blijft het beeld dan hetzelfde als het al was? of ziet dat er ook anders uit?

Als je op die blauwe puntjes klikt krijg je wat info over het stadion, en dan staat er wel een foto bij van het huidige stadion.

Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk