| Poster | | Topic: Nieuw Stadion Ja of Nee? |  |
|
| Zjiel | |
|
Feyenoord A Internationale topspeler
quote: leiden schreef:
Ik herinner mijn eerste wedstrijd van PSV nog als de dag van gisteren. Op mijn gemak liep ik binnen tien minuten van het centrum van de stad naar het stadion. Nergens, maar dan ook nergens in Nederland, zelfs niet in Europa, tref je dat nog aan. Het Philips stadion mag nooit verdwijnen van deze plaats.
De Kuip staat ook in de stad.
|
|
|
KoningLazo Legende Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 8919 Reg.: 30 maart 2003 |
quote: Feyenoord A schreef:
(...)
De Kuip staat ook in de stad.
Geen tien minuten van Rotterdam CS i.i.g.
[Dit bericht is veranderd door KoningLazo (op 24 juli 2007 11:04:43).]
|
|
|
Zjiel Meervoudig international
Uit: Eindhoven/Stratum Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 758 Reg.: 2 november 2006 | @ Elro
ik was er de 19e geweest, van buiten indrukwekkend, van binnen klinisch en lelijk.
Vond het Olympisch stadion ook veel indrukwekkender.
Maar het idee om de noord-tribune over de weg heen te bouwen is echt rete-vet. kan iemand misschien snel wat maken hoe dat er uit zou komen te zien?
|
|
|
meijer Legende Poedelprijs PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Zoetermeer Vak: Oost - X Posts: 4135 Reg.: 17 mei 2000 | Dat zou wellicht een optie zijn ja. Dan krijg je een constructie die vergelijkbaar is met het stadion van Newcastle United. Ook daar heeft 1 van de lange zijdes een 3e ring:

[Dit bericht is veranderd door meijer (op 24 juli 2007 13:02:43).]
|
|
|
Beej Legende Winnaar PSV Netwerk VoVo Relatief 2006/2007
Uit: Zijtaart Vak: Oost - VV Posts: 1640 Reg.: 24 april 2004 | Van idee van Newcastle vind ik eerlijk gezegd niets.
Het ziet er niet uit om bij ons ook maar 2 zijdes (lange en korte) te verhogen.
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 7341 Reg.: 18 juli 2002 | Net of alle zijden nu gelijk zijn qua hoogte....
|
|
|
the man to be Bankzitter
Uit: helmond Vak: - Posts: 225 Reg.: 3 juni 2005 | Een nieuw stadion is niet altijd een verbetering. Lokatie wordt meestal aan de rand van de stad of op een industrieterrein, kapitaalvernietiging van investeringen in het stadion, perron en allen relevante aanpassingen. De huurders willen niet verhuizen, zitten nu in het centrum etc.etc. Voor de supporters geld dit ook. Krijg je wel een even goede zitplaats. De arena is ook geen verbetering geweest volgens de meeste supporters. Ik ben zelf in de Allianz-Arena in Munchen geweest tijdens de WK. Van buiten is het een geweldig stadion met een heel ruim opgezette omgeving (plein. Binnen is de capaciteit achter de tribunes krap. Je kunt er voor de wedstrijd en in de rust bijna niet lopen. Daarom houden wat je hebt en evt uitbreiden. Zo ruim bij kas zitten we toch ook niet.
|
|
|
Rickardoko Nationale topspeler
Uit: Kollum Vak: - Posts: 857 Reg.: 9 juli 2006 | Ik vind die derde ring van Newcastle United maar erg lelijk. Ik vind dat een club niet één derde ring moet bouwen maar dan een volledige derde ring want dat maakt een stadion mooier. Ik denk dat het niet mogelijk is voor PSV om er een derde ring op te kunnen bouwen want het stadion zal dan ook in de breedte moeten groeien en dat zou erg moeilijk zijn omdat het stadion middenin de stad staat. Ik denk dat het eerst onmogelijk is en het stadion is nu ook erg mooi. Ik houd van dit stadion 
|
|
|
Stephan! Regelmatige invaller
Uit: Valkenswaard Vak: West - K Posts: 284 Reg.: 22 maart 2004 | Ik zie het ook liever niet gebeuren, maar in de toekomst zal psv toch naar een andere lokatie verhuizen als het mee wil goeien.
In belgie gaat Standaart ook al naar een nieuw stadion +40.000, en is ook anderlecht bezig met een nieuw stadion(buiten de buurt anderlecht!) Brom. VRT(Sporza) teletekst
|
|
|
Ysselsteyn Meervoudig international
Uit: een gat waar ik niet meer in terug kan Vak: West - JJ Posts: 676 Reg.: 26 november 2002 |
quote: leiden schreef:
Ik herinner mijn eerste wedstrijd van PSV nog als de dag van gisteren. Op mijn gemak liep ik binnen tien minuten van het centrum van de stad naar het stadion. Nergens, maar dan ook nergens in Nederland, zelfs niet in Europa, tref je dat nog aan. Het Philips stadion mag nooit verdwijnen van deze plaats.
In Nederland zijn we volgens mij behoorlijk uniek maar in Europa zeker niet.
Half engeland heeft sowieso de stadions midden in de steden liggen.
Paar voorbeelden:
Emirates stadium
Nou Camp
Real Madrid
Chelsea
|
|
|
FC Djemba Djemba Talentje
Vak: Oost - WW Posts: 77 Reg.: 25 augustus 2004 | Ik vind de hele discussie onzinnig... waarom?!
- clubs zoals AZ, FCU, ed. vergroten helemaal niet hun stadion;
- achterstand qua capaciteit tov F'nood en 020 hebben al altijd al gehad. Waarom nu een discussie?
- Chelsea heeft ook een relatief klein stadion tov Liverpool, MUTD, Arsenal, etc. Die hebben ook niet echt een klein budget;
- Philips Stadion is tijdens reguliere competitie wedstrijden nooit écht uitverkocht (zie oa uitvak);
Conclussie wat mij betreft: verbouw de korte zijden en hoog ze op naar het nivo van de hoeken en noord en zuid. Volgens mij moeten er dan 40.000 toeschouwers in kunnen en dat is riant genoeg. Dan blijven we op de plaats waar we nu al zitten en is de discussie voor een nieuw stadion overbodig!
|
|
|
Lemming Legende
Uit: Geldrop Vak: - Posts: 8864 Reg.: 2 maart 2000 | Het is inderdaad zo dat er nooit meer dan 40.000 seizoenskaarthouders zullen komen. Zeker niet als PSV onverhoopt eens 2 jaar achter elkaar geen kampioen zal worden. Dus dan heb je aan een stadion van 40.000 echt wel genoeg, behoud je de prachtige lokatie, de prachtige knusse voetbalsfeer van ons stadion nu en zal je nooit een gigantisch groot stadion hebben die de helft van het seizoen maar halfvol zit.
40.000 is gewoon groot genoeg voor Nederlandse begrippen. Dat Ajax en Feyenoord grotere stadions hebben, prima, maar dat is altijd al zo geweest en bij hen zit er vaak gemiddeld ook maar zo'n 40.000 mensen in. En dat zijn qua achterban gewoon wel de twee grootste clubs van Nederland. Dan heb je als PSV dus niets aan een groter stadion.
Wat dat betreft, al die 'prachtige' plannen van AZ, Groningen, Utrecht, Twente om stadions te laten bouwen van ruim boven de 35.000 plaatsen. Laat ze lekker. Die krijgen ze dus never nooit niet vol. Misschien tegen de toppers, verder niet. Ook leuk en lekker sfeervol, zo'n kale lege betonbak. Lekker motiverend voor de spelers. PSV moet niet met die grootheidswaanzinideeën meegaan, gewoon blijven wie we zijn!
[Dit bericht is veranderd door Lemming (op 24 juli 2007 23:11:52).]
|
|
|
Jeroenho Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - XX Posts: 2973 Reg.: 12 maart 2000 |
quote: Philip schreef:
PSV en huisarchitect studeren op uitbreiding. Met name ontwikkelingen bij Heerenveen en Az worden nauwlettend in de gaten gehouden.
Uitbreiding tot boven de 40.000 is zeer wel mogelijk.
Waar heb je die info vandaan? Opvallend dat iedereen deze bijdrage negeert...
|
|
|
Het Kanon Legende Runner-up PSV Netwerk Battle 2006
Vak: - Posts: 2379 Reg.: 13 maart 2000 | Ik had hem gezien, maar vond dat ik even genoeg gespamd had in deze topic. Ik ben erg benieuwd. Ik gok op een derde ring op Noord van +/- 6000. Er zal een plannetje moeten komen als Nederland een bidbook voor WK'18 wil presenteren.
Maar ik denk dat die dan ook weer sneller dan gedacht vol raakt (zo gaat het tot nu toe elke keer), daarom ben ik nog steeds voor een heel nieuw stadion.
|
|
|
jan van beveren Lid 2e elftal
Uit: schijndel Vak: - Posts: 179 Reg.: 21 april 2007 | Een heel nieuw Stadion lijkt me niet nodig. Maar ik ben wel voor de uitbreiding van het Stadion, Er worden veel mensen Teleurgesteld met het aanvragen van een Seizoenskaart.
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 7341 Reg.: 18 juli 2002 |
quote: jan van beveren schreef:
Een heel nieuw Stadion lijkt me niet nodig. Maar ik ben wel voor de uitbreiding van het Stadion, Er worden veel mensen Teleurgesteld met het aanvragen van een Seizoenskaart.
Ik pik even deze post er uit maar er zijn er veel meer hoor dus voel je niet persoonlijk aangevallen:
Kunnen alle mensen die blind roepen dat er maar even een nieuw stadion of uitbreiding moet komen omdat er weleens nee verkocht wordt of omdat het zo stoer staat er ook even aan denken dat het financieel gezien ook haalbaar moet zijn en een positieve bijdrage moet leveren aan de financieele situatie van PSV. Dank u!
|
|
|
Sjengen Legende
Uit: Valkenswaard Vak: Oost - X Posts: 2726 Reg.: 5 februari 1999 |
quote: Jeroenho schreef:
(...)
Waar heb je die info vandaan? Opvallend dat iedereen deze bijdrage negeert...
De post was ook zo kort en niet toegelicht dat deze bijdrage te verwaarlozen was. Maar we laten ons graag verrassen als er waarheid achter de post zit.
|
|
|
HarkemaseBoys Jeugdspeler
Uit: Surhuizum Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 43 Reg.: 2 augustus 2006 | Een oplossing kan zijn dat er op Oost staanplaatsen komen. Maar dat is niet haalbaar bij de uefa waarschijnlijk...
|
|
|
Zjiel Meervoudig international
Uit: Eindhoven/Stratum Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 758 Reg.: 2 november 2006 |
quote: HarkemaseBoys schreef:
Een oplossing kan zijn dat er op Oost staanplaatsen komen. Maar dat is niet haalbaar bij de uefa waarschijnlijk...
Jawel, Feyenoord zou volgens mij ook zoiets gaan doen. In de competitie staanplaatsen voor de sfeervakken daar, zodat er dan meer mensen in kunnen. En als ze dan Europees zouden spelen stoeltjes er weer op zetten. Zoiets vind de Uefa goed.
Dit topic is niet geopend naar aanleiding van clubs als AZ die gewoon dikke grootheidswaanzin hebben omdat ze een Abramovitsj hebben, maar omdat er in Munchen een referendum was gehouden voor een nieuw stadion.
Maar kan niemand iets makkellijks maken hoe het eruit ziet aan de spoorzijde als het stadion daar over de weg komt? Je zou dan aan de spoorzijde ook nog allemaal winkelpanden kunnen verhuren, wat ook weer het een en ander oplevert.
|
|
|
PSVwally Legende ex-Quizmaster
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 4016 Reg.: 9 maart 2000 |
quote: Ik kan begrijpen dat het publiek van PSV soms meer dan zes uur in het stadion verblijft.
Ik denk dat de paar mensen van de sfeerteams en wat mensen in de verlenging er misschien lang zitten, maar jan modaal op de tribune zit echt geen 6uur in het stadion hoor
|
|
|
Olai Legende Derde plek PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Buenos Aires / Almere Vak: - Posts: 6087 Uploads: 10 Reg.: 7 december 2001 | Ik hoop wel dat ze eventueel bij uitbreiding kijken of het mogelijk is om de hele Oost-tribune door te trekken. Zorgt toch voor een betere sfeer.
|
|
|
Uw financieel adviseur Nationale topspeler
Uit: Helmond / Someren Vak: West - K Posts: 899 Reg.: 19 juni 1999 | Uitbreiden op oost en west zodat die beter aansluiten op de hoeken.
|
|
|
Chateau Internationale topspeler
Uit: Utrecht Vak: Oost - V Posts: 933 Reg.: 29 februari 2000 | Of zoals Henk Huppelschoten ooit eerder hier op het forum postte:

|
|
|
HarkemaseBoys Jeugdspeler
Uit: Surhuizum Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 43 Reg.: 2 augustus 2006 |
quote: Zjiel schreef:
(...)
Jawel, Feyenoord zou volgens mij ook zoiets gaan doen. In de competitie staanplaatsen voor de sfeervakken daar, zodat er dan meer mensen in kunnen. En als ze dan Europees zouden spelen stoeltjes er weer op zetten. Zoiets vind de Uefa goed.
Dit topic is niet geopend naar aanleiding van clubs als AZ die gewoon dikke grootheidswaanzin hebben omdat ze een Abramovitsj hebben, maar omdat er in Munchen een referendum was gehouden voor een nieuw stadion.
Maar kan niemand iets makkellijks maken hoe het eruit ziet aan de spoorzijde als het stadion daar over de weg komt? Je zou dan aan de spoorzijde ook nog allemaal winkelpanden kunnen verhuren, wat ook weer het een en ander oplevert.
SC Heerenveen doet het ook bij Nieuw-Noord. Iedereen blijft gewoon staan! Jammer dat de UEFA zo anti-voetbal is... En op Oost staat ook iedereen...
|
|
|
DUB Legende Buitengewoon lid
Uit: Stratum Vak: Noord - PP Posts: 3715 Reg.: 14 januari 1999 |
quote: PSVwally schreef:
(...)
Ik denk dat de paar mensen van de sfeerteams en wat mensen in de verlenging er misschien lang zitten, maar jan modaal op de tribune zit echt geen 6uur in het stadion hoor
Er staat ook niet voor niks 'soms'. Je bevestigt dus precies wat er staat.
|
|
|