| Poster | | Topic: Nieuw Stadion Ja of Nee? |  |
|
| Zjiel | |
|
Chief Hooligan Legende Runner-up PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Zilst & Deventer Vak: Oost - W Posts: 1513 Reg.: 16 april 2004 | Vandaag op de rondleiding geweest, en daar ook nog eens naar capaciteitsuitbreiding
gevraagd. Noord kan en mag niet vanwege de regelgeving (tribune staat
nu al 1 meter te dicht naar het spoor). Oost kan/mag niet
vanwege de doorgaande weg. West kan niet vanwege de bebouwing
van de parkeerplaats. Zuid kan/mag niet want de tribune staat
al te dicht op het monumentale Philips Dorp. Bovendien is het
stadion gebouwd op oude moerasgrond en liggen er onder diverse
tribunes nog houten structuren, waardoor de fundering meer
ringen niet aankan. Uitdiepen van het stadion kan ook niet
vanwege alle buizen die voor veldsproeiing en afvoer van het
moeraswater (dat nog steeds onder de grond zit).
Wil PSV meer toeschouwers moet men dus op verplaatsing gaan.
Dit zou ik alleen overwegen als er een aanzienlijke wachtlijst is van
(eigenlijk al te lang) een +5000 personen. Anders lekker blijven
zitten op de plek waar al sinds 1911 gevoetbald wordt.
|
|
|
Rickardoko Nationale topspeler
Uit: Kollum Vak: - Posts: 857 Reg.: 9 juli 2006 | Alle grote clubs groeien en PSV groeit nu ook nog door maar op een gegeven moment zal PSV aan haar plafond zitten in het Phillips Stadion en dan moet de club groeien door te gaan spelen in een groter stadion of uitbreiden, het is dus al duidelijk dat PSV niet het stadion meer kan uitbreiden dus ik denk dan wel dat PSV over een jaar of 20 noodgedwongen in een nieuw stadion zal gaan spelen omdat AZ dan ook al een stadion van 40.000 mensen heeft. FC Twente een stadion van bijna 30.000 mensen en de Arena willen ze ook uitbreiden naar 60.000 en vergeet niet een nieuw stadion van Feyenoord waar 70.000 mensen in moeten komen dus PSV moet op den duur ook wel een nieuw stadion bouwen.
|
|
|
PSV Kampioenen Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 8814 Reg.: 19 december 1999 |
quote: Chief Hooligan schreef:
Vandaag op de rondleiding geweest, en daar ook nog eens naar capaciteitsuitbreiding
gevraagd. Noord kan en mag niet vanwege de regelgeving (tribune staat
nu al 1 meter te dicht naar het spoor). Oost kan/mag niet
vanwege de doorgaande weg. West kan niet vanwege de bebouwing
van de parkeerplaats. Zuid kan/mag niet want de tribune staat
al te dicht op het monumentale Philips Dorp. Bovendien is het
stadion gebouwd op oude moerasgrond en liggen er onder diverse
tribunes nog houten structuren, waardoor de fundering meer
ringen niet aankan. Uitdiepen van het stadion kan ook niet
vanwege alle buizen die voor veldsproeiing en afvoer van het
moeraswater (dat nog steeds onder de grond zit).
Wil PSV meer toeschouwers moet men dus op verplaatsing gaan.
Dit zou ik alleen overwegen als er een aanzienlijke wachtlijst is van
(eigenlijk al te lang) een +5000 personen. Anders lekker blijven
zitten op de plek waar al sinds 1911 gevoetbald wordt.
Dat van te dicht bij het spoor is dus zo'n kolder, heb je wel eens gezien hoe dicht de Media Markt en de Bijenkorf op het spoor zitten.
Rickardoko,
Leuk en aardig dat al die andere clubs uitbreiden? Maar zijn wij dan verplicht om ook uit te breiden, ik vind dat zo'n onzin. Je moet naar jezelf kijken, niet uit gaan breiden omdat toevallig ander clubs ook uitbreiden.
|
|
|
zieggezaggejantje Legende
Uit: eindhoven Vak: West - H Posts: 5412 Reg.: 24 augustus 1999 | Az kan wel een stadion voor 40000 plaatsen gaan bouwen, maar als het effe wat minder gaat blijven daarvan toch heel veel plaatsen leeg.
Natuurlijk zou een groter stadion mooi zijn, of liever gezegd een stadion met meer plaatsen. Maar als er een stadion ergens buiten de stad of op een industrieterein of wat dan ook moet komen dan heb ik maar 1 antwoord en dat is: over mijn lijk !!
De charme van psv is en blijft het stadion zoals het nu is en waar het nu staat, een verplaatsing levert dan wel meer plaatsen op, maar hoe is het dan met de sfeer? hoe is het dan met de bereikbaarheid voor mensen die nu te voet of met de fiets komen?
Psv gaat er denk ik aan kapot als men het stadion zou gaan verplaatsen, dat kan en mag en zal hopenlijk ook nooit gebeuren.
Dit stadion betend dan weliswaar te weinig plaatsen in verhouding tot mensen die een kaart zouden willen hebben, maar het betekend ook een volle bak en dat betekend weer meer sfeer en dat betekend weer meer respect/ontzag bij tegenstander en dat betekend weer meer resultaten etc etc etc. Kijk maar naar 020 hoe het daar is gegaan sinds ze in die betonbak spelen, need i say more ?
|
|
|
BruggiKeane Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Somewhere only we Know Vak: Oost - X Posts: 7580 Reg.: 29 april 2000 | Helemaal met je eens ZZJ! Wel ben ik het met Rickardoko eens over andere clubs. Tuurlijk moeten wij niet doen omdat andere clubs het doen. Maar PSV gaat straks wel achterlopen als andere clubs grotere stadions krijgen (moet ook nog wel zien of ze die kunnen vullen). Maar goed, waar vind je tegenwoordig nog zo`n mooi stadion op een hele mooie locatie? Niet veel meer, moet er ook niet aan denken om aan de rand van de stad te gaan elke keer. En daarbij, moeten we eerst nog eens kijken of er ook genoeg belangstelling is als het een tijdje minder gaat.
Ik lees trouwens over die wachtlijst. Is het nu zo dat je een nummer krijgt zeg maar, en op volgorde aan de beurt komt of is het nog steeds elk jaar seizoenskaart aanvragen en maar hopen dat je een kaart krijgt? Is namelijk wel zo eerlijk als mensen al 2 jaar wachten op een plek bijvoorbeeld dat die eerder aan de beurt is zeg maar.
|
|
|
KoningLazo Legende Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 8919 Reg.: 30 maart 2003 |
quote: PSV Kampioenen schreef:
(...)
Dat van te dicht bij het spoor is dus zo'n kolder, heb je wel eens gezien hoe dicht de Media Markt en de Bijenkorf op het spoor zitten.
Ik denk dat er wel een verschil in regelgeving is tussen een stadion waar 35.000 man in zitten en een winkel, waar hooguit een man of 500 is. Bovendien stond een tijdje terug ook al in de krant dat de Media Markt veel te dicht bij het spoot gebouwd is. Maar daar doet de gemeente blijkbaar niet zo moeilijk over.
|
|
|
Jeroenho Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - XX Posts: 2973 Reg.: 12 maart 2000 |
quote: zieggezaggejantje schreef:
Psv gaat er denk ik aan kapot als men het stadion zou gaan verplaatsen, dat kan en mag en zal hopenlijk ook nooit gebeuren.
Waarom zou PSV daar aan kapot gaan?
quote: Kijk maar naar 020 hoe het daar is gegaan sinds ze in die betonbak spelen, need i say more ?
Liefst wel ja, want Ajax is maar één voorbeeld. Het is natuurlijk niet zo dat elke club die een nieuw stadion betrekt, minder gaat presteren. Veel hangt ook af van hoe je een nieuw stadion vormgeeft en welke functies het krijgt. Ik ben voor de CL bij Schalke geweest en ik kan nou niet zeggen dat die er op achteruit gegaan zijn sinds hun verhuizing. De prestaties zijn er ook niet minder om. Sterker nog: de laatste jaren speelt Schalke een veel prominentere rol in de Bundesliga dan voorheen.
Ook ik heb het liefste dat PSV in het huidige stadion blijft spelen, maar dan wel op voorwaarde dat de capaciteit en de mogelijkheden van het stadion de club niet hinderen in de ontwikkeling. Gebeurt dat wel, dan moet je openstaan voor nieuwe mogelijkheden.
Grappig dat ontzettend veel mensen de afgelopen periode de leiding van PSV gebrek aan professionaliteit, durf en daadkracht hebben verweten, maar dat, zodra het over een nieuw stadion gaat, mensen zo conservatief als wat worden en het liefst de tijd terug draaien.
|
|
|
psvdebeste23 Nationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 720 Reg.: 6 augustus 2005 | binnen nu en 5 jaar hebben clubs als Twente, Herenveen en AZ een groter stadion als PSV...dat is iets wat ik nooit zou kunnen accepteren. En het stadion uitbreiden is ten allen tijden mogelijk ook al ligt elke kant wel tegen iets waar niet uitgebreid mag worden, de gemeente lief aankijken en ze voorhouden dat PSV in Eindhoven goed voor de stad is en ze gaan wel overstag.
|
|
|
Vak X PsV simply the best Veelbelovend talent
Uit: Oss Vak: Oost - X Posts: 113 Reg.: 27 juni 2007 | Indien er géén mogelijkheden zijn om op de huidige locatie uit te breiden zal er een nieuw stadion dienen te worden gebouwd. De inkomsten die een topclub genereert uit de seizoenkaarthouders is enorm. Indien er nu al 5000 mensen op de wachtlijst staan, houdt dit dus in principe in dat we nu van 5000 supporters inkomsten missen. Dat is veel geld! Er zal dus moeten gekeken worden naar een nieuw stadion. Ikzelf vind het wel zeer belangrijk dat de binnenstad op loopafstand ligt. Maar het zal nog wel enkele jaren duren verwacht ik. PSV zal eerst 100% zekerheid willen hebben over het aanblijven van de supportersgroep. Het is niet goed, maar het is nu eenmaal een feit dat als de prestaties minder worden dat een grote groep mensen ook weg blijft. Moeilijke kwestie dus.
|
|
|
Stick like lijm-beek.. Aanstormend talent
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 126 Reg.: 11 januari 2006 | UItbreiden kan altijd!! is alleen nog niet echt zwaar naar gestudeerd zoals ze dat zeggen.. oftewel kost waarschijnlijk heel veel geld.. wat we niet hebben.. optie weggaan is geen optie.. dus kun je wel fijn gaan schreeuwen dat je er niet tegen kan als fc twenty (lekker belangrijk ook .. jezus.. o,nee ander topic..)een groter stadion krijgt.. maar dat lijkt me nou juist geen reden een paar miljoen te investeren..
voor het jezelf groter maken dan je bent moet je bij die stadionloze subsidie instelling zijn.. 
[Dit bericht is veranderd door Stick like lijm-beek.. (op 11 augustus 2007 14:27:19).]
|
|
|
FC Djemba Djemba Talentje
Vak: Oost - WW Posts: 77 Reg.: 25 augustus 2004 |
quote: Vroomshoop-On-Tour schreef:
Nieuw stadion hoeft er van mij echt niet te komen!! Maar gewoon alle stoeltjes van oost af net wat de arties aangeeft..
Hoe wil je dat aanpakken? Staanplaatsen ipv zitplaatsen op Oost en West. Is verboden tijdens Europacup wedstrijden! De fanatieke supporter zal niet blij zijn wanneer men voor dit soort wedstrijden geen kaartje kan bemachtigen.....
|
|
|
Gladjanus Geselecteerd voor Oranje
Uit: Deurne Vak: Noord - PR Posts: 460 Reg.: 9 februari 2007 |
quote: Vak X PsV simply the best schreef:
Indien er géén mogelijkheden zijn om op de huidige locatie uit te breiden zal er een nieuw stadion dienen te worden gebouwd. De inkomsten die een topclub genereert uit de seizoenkaarthouders is enorm. Indien er nu al 5000 mensen op de wachtlijst staan, houdt dit dus in principe in dat we nu van 5000 supporters inkomsten missen. Dat is veel geld! Er zal dus moeten gekeken worden naar een nieuw stadion. Ikzelf vind het wel zeer belangrijk dat de binnenstad op loopafstand ligt. Maar het zal nog wel enkele jaren duren verwacht ik. PSV zal eerst 100% zekerheid willen hebben over het aanblijven van de supportersgroep. Het is niet goed, maar het is nu eenmaal een feit dat als de prestaties minder worden dat een grote groep mensen ook weg blijft. Moeilijke kwestie dus.
Dat is met AZ ook.
Hun willen nu ook uitbreiden naar 40000 terwijl hun ook niet alle zekerheid hebben dat hun supportersgroep zo blijft of uitbreid.
PSV zal die risico ook moeten nemen, vind ik.
Zekerheid heb je nooit!
|
|
|
psvNeer Regelmatige invaller
Uit: Neer Vak: Noord - T Posts: 298 Reg.: 16 januari 2007 | Misschien een domme redenering, maar toch:
Als PSV de oost tribune (4500 plaatsen) verbouwt en er een nieuwe tribune neer zou zetten.
De 1e ring kan misschien wel gewoon blijven staan.
Een goed voorbeeld is Liverpool met the kop (12.409 plaatsen) of (wanneer mogelijk) een staantribune zoals bij dortmund met ongeveer 25.000 plaatsen
Uiteraard zijn tribunes als The kop van Liverpool en de zuid tribune van dortmund waarschijnlijk niet mogelijk, maar als je er al een tribune met ongeveer 10.000 zitplaatsen zou kunnen maken van oost dan is ons stadion toch groot genoeg lijkt mij.
In hoeverre is dit bouwtechnisch en financieel mogelijk en haalbaar?
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat deze verbouwing duurder is dan een UFO op een industrieterrein te laten bouwen.
Een modern phlilips stadion, grote historische waarde midden in de stad met op oost een gigantische staantribune, steil en dicht op het veld...
dromen mag 
[Dit bericht is veranderd door psvNeer (op 11 augustus 2007 15:02:32).]
|
|
|
quote: psvNeer schreef:
Misschien een domme redenering, maar toch:
Als PSV de oost tribune (4500 plaatsen) verbouwt en er een nieuwe tribune neer zou zetten.
Een goed voorbeeld is Liverpool met the kop (12.409 plaatsen) of (wanneer mogelijk) een staantribune zoals bij dortmund met ongeveer 25.000 plaatsen
Uiteraard zijn tribunes als The kop van Liverpool en de zuid tribune van dortmund waarschijnlijk niet mogelijk, maar als je er al een tribune met ongeveer 10.000 zitplaatsen zou kunnen maken van oost dan is ons stadion toch groot genoeg lijk mij.
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat deze verbouwing duurder is dan een UFO op een industrieterrein te laten bouwen.
Een modern phlilips stadion met op oost een gigantische staantribune, steil en dicht op het veld...
dromen mag 
Als je het bericht van Chief Hooligan bovenaan leest heb je je antwoordt al. 
|
|
|
Uit: Neer Vak: Noord - T Posts: 298 Reg.: 16 januari 2007 |
quote: Gladjanus schreef:
(...)
Als je het bericht van Chief Hooligan bovenaan leest heb je je antwoordt al. 
Ik weet niet hoe steil er gebouwd kan worden en wat de constructie wel en niet aankan, maar stel dat er zo steil als bij valenia gebouwd kan worden, dan hebben we er misschien wel genoeg plaats voor.
|
|
|
(...)
Ik weet niet hoe steil er gebouwd kan worden en wat de constructie wel en niet aankan, maar stel dat er zo steil als bij valenia gebouwd kan worden, dan hebben we er misschien wel genoeg plaats voor.
Maar wat schiet je hier nou mee op?
Je krijgt hier hooguit 5000 a 6000 plaatsen extra voor, dan heb je 40000/41000 plaatsen beschikbaar.
Dat is misschien genoeg voor hooguit 5 jaar.
En dat is nog veel duurder dan een nieuw stadion!
En dan zit je echt aan het einde, dus dan moet er alsnog een ander stadion gebouwd worden.
PSV heeft al een fout gemaakt door die hoeken er bij te zetten.
Nu zit PSV met een te hoge schuld, en bied het Philips Stadion nog te weinig plaats.
Ze hadden toen al een andere stadion moeten bouwen.
Ik zit ook veel liever in het Philips Stadion.
|
|
|
plastikjan Aanstormend talent
Uit: Eindhoven Vak: Noord - Ere Noord Posts: 148 Reg.: 23 november 2006 | Misschien is het een idee om gedeeltes van de tribunes af te breken, en daarna weer op te bouwen, zodat er écht optimaal gebruikt wordt gemaakt van alle ruimte die je hebt...
En het uitdiepen van het veld kan niet omdat er "buizen" en dergelijke onder het veld doorlopen? Dan graaf je er maar uit, en gooi je ze er later weer onder... Jezus he
Denk dat herbouwen goedkoper is dan ergens op een industrieterrein zo'n vierkante grafbak uit de grond te stampen 
|
|
|
Stephan! Regelmatige invaller
Uit: Valkenswaard Vak: West - K Posts: 284 Reg.: 22 maart 2004 |
Misschien een domme redenering, maar toch:
Uiteraard zijn tribunes als The kop van Liverpool en de zuid tribune van dortmund waarschijnlijk niet mogelijk, maar als je er al een tribune met ongeveer 10.000 zitplaatsen zou kunnen maken van oost dan is ons stadion toch groot genoeg lijkt mij.
Een modern phlilips stadion, grote historische waarde midden in de stad met op oost een gigantische staantribune, steil en dicht op het veld...
dromen mag 
Bedoel je meer dit idee:?

|
|
|
PSV Kampioenen Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 8814 Reg.: 19 december 1999 |
quote: plastikjan schreef:
En het uitdiepen van het veld kan niet omdat er "buizen" en dergelijke onder het veld doorlopen? Dan graaf je er maar uit, en gooi je ze er later weer onder... Jezus he
De kosten die je moet maken om alles af te breken wegen dus blijkbaar niet op tegen de inkomsten die je er aan over houd.
Die buizen verleg je bovendien ook niet zomaar. Is geen karweitje van effe graven, verleggen en dan weer dicht gooien.
De inkomsten die een topclub genereert uit de seizoenkaarthouders is enorm. Vind ik wel overdreven, natuurlijk levert het een lekker bedragje op, maar het is slechts een druppel op een gloeiende plaat. De inkomsten van skyboxen leveren in z'n totalietietijd meer op.
|
|
|
Rickardoko Nationale topspeler
Uit: Kollum Vak: - Posts: 857 Reg.: 9 juli 2006 | Het belangrijkste is gewoon dat PSV blijft groeien en gewoon een grote club blijft en altijd prijzen blijft behalen. Zolang dat hier in het Phillips Stadion kan dan is dat heel erg mooi, kan dat niet meer dan moet je verder kijken.
[Dit bericht is veranderd door Rickardoko (op 12 augustus 2007 10:40:03).]
|
|
|
DUB Legende Buitengewoon lid
Uit: Stratum Vak: Noord - PP Posts: 3715 Reg.: 14 januari 1999 |
quote: Jeroenho schreef:
(...)
Grappig dat ontzettend veel mensen de afgelopen periode de leiding van PSV gebrek aan professionaliteit, durf en daadkracht hebben verweten, maar dat, zodra het over een nieuw stadion gaat, mensen zo conservatief als wat worden en het liefst de tijd terug draaien.
Nee, dat heet nu clubliefde, historie en GEVOEL!
Verwar dat nooit met conservatisme. Het doordrammen met louter 'vooruitgang' in het oog is pas conservatief!
|
|
|
Uit: Neer Vak: Noord - T Posts: 298 Reg.: 16 januari 2007 |
quote: Stephan! schreef:
(...)
Bedoel je meer dit idee:?
(plaatje)
Zoiets ja, de ruimte optimaal benut en de sfeer zal er ook zeker op vooruit gaan.
quote: Gladjanus schreef:
(...)
Maar wat schiet je hier nou mee op?
Je krijgt hier hooguit 5000 a 6000 plaatsen extra voor, dan heb je 40000/41000 plaatsen beschikbaar.
Dat is misschien genoeg voor hooguit 5 jaar.
En dat is nog veel duurder dan een nieuw stadion!
En dan zit je echt aan het einde, dus dan moet er alsnog een ander stadion gebouwd worden.
PSV heeft al een fout gemaakt door die hoeken er bij te zetten.
Nu zit PSV met een te hoge schuld, en bied het Philips Stadion nog te weinig plaats.
Ze hadden toen al een andere stadion moeten bouwen.
Ik zit ook veel liever in het Philips Stadion.
40.000 plaatsen zijn voorlopig wel genoeg hoor, zeker als het een paar jaar minder gaat.
Wanneer staanplaatsen zoals bij heerenveen gebruikt worden kan je de capaciteit zelfs tot 45000 of 50000 opkrikken, dat is altijd genoeg.
Geen nieuw stadion nodig dus, het philips stadion is erg modern en kan nog lang mee.
Door extra skyboxen bijv. op west kan er op lange termijn veel terug verdient worden.
quote: DUB schreef:
(...)
clubliefde, historie en GEVOEL!
Dit is voor mij belangerijker dan successen en vooruitgang.
[Dit bericht is veranderd door psvNeer (op 12 augustus 2007 11:30:45).]
|
|
|
Meeuw Regelmatige invaller
Uit: Heythuysen Vak: Oost - V Posts: 289 Reg.: 8 juli 2000 |
quote: PSV Kampioenen schreef:
(...)
Rickardoko,
Leuk en aardig dat al die andere clubs uitbreiden? Maar zijn wij dan verplicht om ook uit te breiden, ik vind dat zo'n onzin. Je moet naar jezelf kijken, niet uit gaan breiden omdat toevallig ander clubs ook uitbreiden.
Dat van het te dicht bij het spoor heeft waarschijnlijk te maken met het groepsrisico in kader van externe veiligheid.
Dat houdt in dat er een berekening gemaakt wordt van hoeveel slachtoffers er vallen als er bijvoorbeeld een goederentrein met chemische stoffen ontspoort. Zo'n dergelijk onderzoek wordt vaak bij (nieuw)bouwplannen uitgevoerd.
|
|
|
Jeroenho Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - XX Posts: 2973 Reg.: 12 maart 2000 |
quote: DUB schreef:
(...)
Nee, dat heet nu clubliefde, historie en GEVOEL!
Verwar dat nooit met conservatisme. Het doordrammen met louter 'vooruitgang' in het oog is pas conservatief!
Het lijkt mij geen goede zaak wanneer PSV zich enkel laat leiden door sentiment. Ik denk dat zo'n beetje alle supporters wel dat gevoel bij het huidige stadion hebben. Maar als dat gevoel ervoor gaat zorgen dat PSV beperkt wordt in zijn mogelijkheden, dan is dat wel degelijk conservatisme. Prachtig dat er mensen zijn die clubliefde, historie en gevoel belangrijker vinden dan successen en vooruitgang, maar ik wil die mensen wel eens horen als PSV daadwerkelijk afzakt naar het tweede plan in de eredivisie en hooguit incidenteel nog eens UEFA Cup speelt.
Natuurlijk moet je bij alles wat je als club doet oog houden voor het sentiment van supporters, maar het kan ook hand in hand gaan met vooruitgang. Je kunt ook een prachtig nieuw stadion bouwen, met respect voor de historie van een club. Is een kwestie van aanpak.
|
|
|
Bas_1979 Lid 2e elftal Chatoperator
Uit: Wehl (Achterhoek) Vak: Noord - PP Posts: 165 Reg.: 7 februari 2000 | Het stadion wat we nu hebben is prachtig en heel uniek.
Daarom: Uitbreiden 
|
|
|