| Poster | | Topic: Nieuw Stadion Ja of Nee? |  |
|
| Zjiel | |
|
PSV Kampioenen Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - V Posts: 8814 Reg.: 19 december 1999 |
quote: Meeuw schreef:
(...)
Dat van het te dicht bij het spoor heeft waarschijnlijk te maken met het groepsrisico in kader van externe veiligheid.
Dat houdt in dat er een berekening gemaakt wordt van hoeveel slachtoffers er vallen als er bijvoorbeeld een goederentrein met chemische stoffen ontspoort. Zo'n dergelijk onderzoek wordt vaak bij (nieuw)bouwplannen uitgevoerd.
Klopt ook wel wat je zegt, maar wat ik mij zo herinner is dat er nog een extra spoor (3 baans dus) ligt bij het philips stadion voor vervoer van supporters en dergelijke en bij de media markt maar een dubbel spoor loopt, in mijn ogen dus net zo gevaarlijk.
Natuurlijk wil ik het stadion behouden waarin we nu zitten.
Maar mocht PSV ooit weg gaan, dan hoop ik toch van harte dat ze zelf de eigenaar weer worden.
|
|
|
weske Bankzitter
Uit: Oss Vak: Noord - T Posts: 191 Reg.: 19 februari 2005 | PSV heeft het mooiste stadion van Nederland. Waarom veranderen? De financien worden er echt niet in een keer veel beter door.
Ik zat gister ook in die UFO maar dat maakt het voetbal echt stukken minder leuk door. Wij staan bijna op het veld je ziet gewoon alles. Bij ajax kan je nouwelijks de gezichten herkennen (als je hoog zit).
|
|
|
Papa Bouba Diop Legende
Uit: geprocedeerd Vak: - Posts: 9483 Reg.: 14 juli 2000 | Waarom begint iedereen als het over een nieuw stadion gaat meteen met het een slecht voorbeeld en laten ze voor het gemak alle goede voorbeelden links liggen?
Is Twente er slechter van geworden? Is Groningen er slechter van geworden? Is Heerenveen er slechter van geworden?
Is Ajax er trouwens echt wel op achteruit gegaan sinds de Arena? Ja, het is geen echt voetbalstadion en ze wonnen de CL toen ze nog in De Meer / Olympisch Stadion speelden maar als ze daar nog hadden gezeten hadden ze nu een begroting van 20 miljoen. Fortuna Sittard is er slechter van geworden omdat ze geld uitgaven wat ze niet hadden. Aangezien Van Raaij weg is verwacht ik niet dat PSV dergelijke fouten zou maken bij een eventueel nieuw stadion.
Het is wat mij betreft heel simpel: kan PSV nog veel groeien in financieel (en dus in sportief) opzicht op de huidige locatie? Indien ja, dan blijven. Indien nee, dan vertrekken.
|
|
|
ferrekau Basisspeler Poedelprijs PSV Netwerk Cup 2007
Uit: Zoetermeer Vak: - Posts: 317 Reg.: 2 november 2006 |
quote: weske schreef:
PSV heeft het mooiste stadion van Nederland. Waarom veranderen? De financien worden er echt niet in een keer veel beter door.
Ik zat gister ook in die UFO maar dat maakt het voetbal echt stukken minder leuk door. Wij staan bijna op het veld je ziet gewoon alles. Bij ajax kan je nouwelijks de gezichten herkennen (als je hoog zit).
Als je bij ons op de 2e ring zit bovenaan is het toch ook behoorlijk ver weg hoor.
Heeft dus weinig met de arena opzich te maken
|
|
|
Ricardo Izecson Santos Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond Vak: Oost - X Posts: 8390 Uploads: 7 Reg.: 30 juni 2003 | Ik heb twee jaar lang een seizoenskaart gehad op de hoogste rij in het stadion en zelfs dan zie je alles duidelijk. Veel beter als je in die grafbak op de tweede ring zit.
|
|
|
Uit: Helmond Vak: Oost - X Posts: 8390 Uploads: 7 Reg.: 30 juni 2003 |
quote: psvNeer schreef:
Misschien een domme redenering, maar toch:
Als PSV de oost tribune (4500 plaatsen) verbouwt en er een nieuwe tribune neer zou zetten.
De 1e ring kan misschien wel gewoon blijven staan.
Een goed voorbeeld is Liverpool met the kop (12.409 plaatsen) of (wanneer mogelijk) een staantribune zoals bij dortmund met ongeveer 25.000 plaatsen
Uiteraard zijn tribunes als The kop van Liverpool en de zuid tribune van dortmund waarschijnlijk niet mogelijk, maar als je er al een tribune met ongeveer 10.000 zitplaatsen zou kunnen maken van oost dan is ons stadion toch groot genoeg lijkt mij.
In hoeverre is dit bouwtechnisch en financieel mogelijk en haalbaar?
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat deze verbouwing duurder is dan een UFO op een industrieterrein te laten bouwen.
Een modern phlilips stadion, grote historische waarde midden in de stad met op oost een gigantische staantribune, steil en dicht op het veld...
dromen mag 
Erg dom ja ...
Je wil skyboxen weghalen voor een paar extra stoeltjes. Een skybox levert meer op als de gehele Oost-tribune en die wil jij dan gaan weghalen? 
|
|
|
psvNeer Regelmatige invaller
Uit: Neer Vak: Noord - T Posts: 298 Reg.: 16 januari 2007 |
quote: Ricardo Izecson Santos schreef:
(...)
Erg dom ja ...
Je wil skyboxen weghalen voor een paar extra stoeltjes. Een skybox levert meer op als de gehele Oost-tribune en die wil jij dan gaan weghalen? 
Dat verplaats je die skyboxen toch
West kun je ook nog wat uitbreiden en daar kunnen dus wat extra skyboxen geplaats worden, ik denk dat er zowieso al extra skyboxen nodig zijn om de boel te kunnen financieren.
|
|
|
Voske Regelmatige invaller
Vak: Noord - P Posts: 289 Reg.: 27 november 2006 | Zeker geen nieuw stadion, en al helemaal niet als het ergens anders wordt gebouwd. Het zou mooi zijn als het stadion nog zou kunnen worden uitgebreid.. Lijkt me echt vet als er staanplaatsen komen op OOST, of nog mooier, 1 tribune. Krijg je echt wel vol zo'n hele tribune met fanatiekelingen. Vak T en S erbij, en er zijn er genoeg (waaronder ikzelf) die al enkele jaren er tussen proberen te komen, maar vooralsnog tevergeefs. Alleen dat zal allemaal wel niet mogelijk zijn, ook met die skyboxen enzo idd, maar wie weet kan het wel, zou mij iig wel vet lijken. FOREVER !!
|
|
|
PSV Kampioenen Legende
quote: Voske schreef:
Zeker geen nieuw stadion, en al helemaal niet als het ergens anders wordt gebouwd. Het zou mooi zijn als het stadion nog zou kunnen worden uitgebreid.. Lijkt me echt vet als er staanplaatsen komen op OOST, of nog mooier, 1 tribune. Krijg je echt wel vol zo'n hele tribune met fanatiekelingen. Vak T en S erbij, en er zijn er genoeg (waaronder ikzelf) die al enkele jaren er tussen proberen te komen, maar vooralsnog tevergeefs. Alleen dat zal allemaal wel niet mogelijk zijn, ook met die skyboxen enzo idd, maar wie weet kan het wel, zou mij iig wel vet lijken. FOREVER !!
Gebeurt simpelweg nooit in het huidige stadion!
Is ook al lang en breed over gediscussieerd.
(...)
West kun je ook nog wat uitbreiden en daar kunnen dus wat extra skyboxen geplaats worden, ik denk dat er zowieso al extra skyboxen nodig zijn om de boel te kunnen financieren.
We doen is gek, we verplaatsen ze toch gewoon, kost toch geen drol, en op West is er zat ruimte.
Waar is de tijd gebleven dat mensen nog logisch nadachten over iets en niet als een kip zonder kop dingen in het wildeweg roepen.
|
|
|
De Stille Kapitein ! Nationale topspeler
Uit: Schijndel Vak: Zuid - Ere Zuid Posts: 2624 Reg.: 11 april 2006 | Eindeloze discussie, en totaal niet haalbaar in de huidige situatie.
|
|
|
PSV Kampioenen Legende
quote: De Stille Kapitein ! schreef:
Eindeloze discussie, en totaal niet haalbaar in de huidige situatie.
Volledig mee eens, niks op af te dingen.
|
|
|
fear of the dark Aanstormend talent
Uit: Zeeland (NBr) Vak: Oost - X Posts: 127 Reg.: 28 april 2004 | op de lange zijde en op west een ring erop maken en deze al glooiend over laten gaan op kruising lange zijde en oost en aan de andere zijde al glooiend over laten gaan op kruispunt west en hoofdtribune. Zo blijft het een geheel, ziet het er mega-fraai uit en krijg je zeker zo'n 10.000 extra plaatsen (op z'n minst). Denk dat dit een best fraaie optie is.
|
|
|
Uit: Helmond Vak: Oost - X Posts: 8390 Uploads: 7 Reg.: 30 juni 2003 |
(...)
Laat maar zitten 
|
|
|
ButsLucius Internationale topspeler
Uit: Den Bosch Vak: West - HH Posts: 974 Reg.: 22 maart 2002 | Boeien!!!!
Ik ben echt opperst tevreden met het huidige Philips Stadion.
Goede sfeer, heel modern. Er hangt in Eindhoven zeker sinds een aantal seizoenen echt weer een goede voetbalsfeer. Hier heeft het stadion in mijn ogen veel debet aan.
Het is een beetje engels qua opbouw misschien dat het daar aanligt. Verkassen no way
|
|
|
justin22 Geselecteerd voor Oranje
Uit: Snelrewaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 471 Reg.: 24 maart 2004 | Ze zijn er mee bezig als we VI moeten geloven... stadion moet voor het mogelijke wk in ieder geval 45000 plaatsen hebben... Maar goed er blijkt niet uit wat er gaat gebeuren alleen wel dat de discussie bezig is binnen psv! (zie VI tv)
|
|
|
dvhpsv Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 282 Reg.: 22 april 2007 | Ik zag het net ook op VI tv, ze maken plannen om het stadion uit te breiden 
|
|
|
Nimrod Legende
Uit: Maastricht Vak: Zuid - Ere Zuid Posts: 5611 Reg.: 18 oktober 2003 | Misschien is dit ook de reden dat het parkeerterrein nog niet verkocht is?
|
|
|
Jefferson Roorda Bankzitter
Vak: Zuid - Ere Zuid Posts: 229 Reg.: 5 juni 2007 | PSV gaat het stadion uitbreiden naar 45.000 zitplaatsen als we vi moeten geloven.
Ergens hebben ze ook wel een kern van waarheid.
PSV wil natuurlijk heel graag dat het Philips stadion een van de stadions van het wk 2018 word( als het in Nederland en Belgie word gehouden).
Nogmaals, Geen nieuw stadion en het uitbreiden moet ik toch nog maar zien.
|
|
|
kezman88 Legende
Uit: Sittard Vak: - Posts: 1815 Reg.: 27 november 2001 | Ik zou het ook erg jammer vinden als PSV ooit zou moeten vertrekken van de huidige plaats in de stad. Je moet echter ook realistisch blijven en PSV zal het huidige stadion ooit een keer moeten verlaten.
Iedereen hier zal begrijpen dat indien er een nieuw stadion gebouwd wordt er niet meer dezelfde fouten gemaakt zullen worden als destijds bij de Arena. PSV zal echt wel goed onderzoek doen naar bijv. de wensen van de supporters en naar wat het meest rendabel is voor de club (qua skyboxen etc.).
Hoe gehecht sommige mensen ook aan het PSV stadion zullen zijn, maar niemand kan mij toch wijs maken dat dit geen mooi stadion is:

[Dit bericht is veranderd door kezman88 (op 14 augustus 2007 19:26:25).]
|
|
|
SUUR Legende Winnaar Fair Play Cup PSV Netwerk Cup Indoor 2006
Uit: Sydney, Australia Vak: West - H Posts: 5397 Reg.: 16 oktober 2002 | Niemand er aan gedacht dat stadion uitbreiding in combinatie kan gaan met de "herfinaciering"? En dat dit de reden is van de wat langdurige onderhandelingen?
Zo maar een idee...
|
|
|
vonlanthen15 Internationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: West - JJ Posts: 943 Reg.: 13 december 2004 | Wat word er in het vi-filmpje gezegd?
Bij mij doen die het niet..
|
|
|
Henk Huppelschoten Legende
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 2589 Reg.: 26 januari 2004 | Er wordt eigenlijk niet zoveel gezegd, behalve dat men bij PSV aan het 'nadenken en filosoferen is' met het oog op het WK 2018 (waarover in 2011 een beslissing genomen wordt). PSV wil er dan als topclub bijzijn. Het minimumaantal verkoopbare plaatsen voor een WK is 40.000, in de praktijk staat dat voor in totaal 45.000 plaatsen. Er wordt trouwens meer gesproken in termen van een uitbreiding dan een nieuw stadion.
Het parkeerterrein is trouwens wel verkocht hoor.. De bouwplannen daar hebben alleen een vertraging opgelopen. Als het goed is start men daar binnenkort eindelijk met de werkzaamheden.
[Dit bericht is veranderd door Henk Huppelschoten (op 14 augustus 2007 19:56:01).]
|
|
|
18. Addo Internationale topspeler
Uit: Geldrop Vak: Oost - W Posts: 3720 Uploads: 42 Reg.: 26 september 2005 | Goed nieuws als het klopt dat het word uitgebreid. Beter als een nieuwbouw.

Zo iets lijkt me wel mooi en mogelijk
[Dit bericht is veranderd door 18. Addo (op 14 augustus 2007 20:45:34).]
|
|
|
E-T Internationale topspeler
Uit: mierlo Vak: Zuidwest - GG Posts: 1789 Uploads: 23 Reg.: 25 december 2005 | |
|
Larss Jeugdspeler
Uit: Reusel Vak: Zuid - AA Posts: 33 Reg.: 28 oktober 2006 | Ik heb liever het psv stadion als zoiets, ik vind het lelijk, doe dan alleen de oost of de westkant zo hoog of alleen zuid of noord maar niet aan 2 kanten
|
|
|