| Poster | | Topic: Nieuw Stadion Ja of Nee? |  |
|
| Zjiel | |
Zjiel International
Uit: Eindhoven/Stratum Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 757 Reg.: 2 november 2006 | Ik ben deze vakantie in Munchen geweest en heb daar een rondleiding door de Alianz Arena gedaan. Daar werd verteld dat er een referendum onder de inwoners was gehouden of er wel een nieuw stadion moest komen, daar was ong 60 van de stemmers voor.
Ik vroeg me af wat de antwoorden hier zouden zijn (Als er geld zou zijn, etc, etc):
Zelf zeg ik Nee, uitbreiden
(alles als het mogelijk is he)
[Dit bericht is veranderd door Zjiel (op 22 juli 2007 18:05:43).]
|
|
|
biemer Regelmatige invaller
Uit: Eindhoven Vak: Oost - VV Posts: 245 Reg.: 20 oktober 2004 | Ik ga ook voor uitbreiding. Met een beetje creativiteit kom je op dezelfde locatie tot een capaciteit van 45.000/50.000. Dan heb ik niet over financiën maar dat is ook de stelling niet dus die discussie graag in een ander topic. (al vind ik wel dat de gemeente en/of philips hieraan best een steentje mag bijdragen bv door garantstelling of beloning voor internationale prestatie in de afgelopen jaren). Ik zou er niet aan moeten denken dat PSV moet verhuizen voor een nieuw stadion, daar zal de plaatselijke horeca niet blij mee zijn want dan zal het wel op een of ander verlaten uithoek gevestigd worden . Uniek in Nederland; stadion (van een TOPCLUB) in het centrum van de stad! Houdt dat in ere!!!!!!!
[Dit bericht is veranderd door biemer (op 22 juli 2007 18:29:12).]
|
|
|
25cent Nationale topspeler
Uit: eindhoven Vak: Noord - U Posts: 843 Reg.: 22 augustus 2004 | JA, maar dan alleen als het huidige stadion niet uitgebreid kan worden tot 40.000 toeschouwers.
|
|
|
Gonzalez Legende
Uit: Den Bosch Vak: Noord - RR Posts: 2893 Reg.: 1 april 2001 | Wil PSV een begroting behouden die ongeveer even hoog is als Ajax en wanneer Feyenoord een nieuw stadion heeft ook met Feyenoord zal ook PSV een groter stadion moeten gaan bouwen. Clubs als Heerenveen en AZ hebben dadelijk een gelijk of groter stadion dan PSV. Het uitbreiden van het huidige station is bijna niet meer mogelijk/rendabel.
|
|
|
Jefferson Roorda Bankzitter
Vak: Zuid - Ere Zuid Posts: 193 Reg.: 5 juni 2007 | Geen nieuw stadion voor PSV.
Ook geen uitbreiding.
Ik vind het stadion goed zoals hij is en niet met een aantal ringen erboven op.
|
|
|
psvNeer Regelmatige invaller
Uit: Neer Vak: Noord - T Posts: 298 Reg.: 16 januari 2007 | Nooit geen nieuw stadion, het moet gewoon uit te breiden zijn en anders hebben we pech.
Als het een paar jaar minder gaat hebben we weer genoeg plaats over.
Wij zijn uniek in nederland en dat moet zo blijven.
Ook wil ik geen nieuw stadion op dezelfde plek, want dan heb je toch nog de kans op zo'n sfeerloze betonnen UFO waar je een halve kilometer van het veld zit.
|
|
|
Ron Jeremy Legende
Uit: Deurne Vak: - Posts: 3343 Reg.: 19 januari 2002 | Eerst maar eens kijken of het stadion ook te klein is als PSV een aantal magere jaren heeft...
|
|
|
Marielle_PSV! Veelbelovend talent
Uit: Gerwen Vak: - Posts: 98 Reg.: 6 juni 2007 | Nee, het stadion moet zo blijven.
de uitstraling die het stadion heeft is uniek dat moet je niet gaan veranderen. Hier staat PSV ook veel om bekend. Het "kleine" maar mooie stadion
|
|
|
fritsie Internationale topspeler
Uitbreiden is op den duur financieel noodzakelijk, maar technisch onhaalbaar. Er resteert dan maar 1 optie: nieuwbouw.
|
|
|
gabylover16 Jeugdspeler
Uit: Dommelen Vak: - Posts: 36 Reg.: 17 mei 2007 |
quote: Ron Jeremy schreef:
Eerst maar eens kijken of het stadion ook te klein is als PSV een aantal magere jaren heeft...
Lekker veel vertrouwen in heb jij zeg .
Nieuw stadion: nee, uitbreiding zou wel fijn zijn aangezien we eigenlijk wel een vrij klein stadion hebben vergelijkt met 'grote' clubs.
|
|
|
Paganitzu Geselecteerd voor Oranje
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 572 Reg.: 3 maart 2007 |
quote: fritsie schreef:
Keuze: JA.
Uitbreiden is op den duur financieel noodzakelijk, maar technisch onhaalbaar. Er resteert dan maar 1 optie: nieuwbouw.
Helemaal mee eens, PSV kan het niet permiteren een kleiner stadion dat bijvoorbeeld AZ, Groningen, Heerenveen te hebben. Dat kan PSV de titel topclub kosten... Stadion helpt mee aan uitstraling en levert geld op (niet direct, maar na +10 jaar wel).
[Dit bericht is veranderd door Paganitzu (op 22 juli 2007 19:16:10).]
|
|
|
Remco. Legende
Vak: West - H Posts: 9541 Reg.: 19 juni 2003 |
quote: Gonzalez schreef:
Wil PSV een begroting behouden die ongeveer even hoog is als Ajax en wanneer Feyenoord een nieuw stadion heeft ook met Feyenoord zal ook PSV een groter stadion moeten gaan bouwen. Clubs als Heerenveen en AZ hebben dadelijk een gelijk of groter stadion dan PSV. Het uitbreiden van het huidige station is bijna niet meer mogelijk/rendabel.
Helemaal mee eens!
|
|
|
MarPSV Vedette
Uit: Meteren Vak: Oost - YY Posts: 3268 Reg.: 13 september 2004 | Ik weet dat het uitbreiden van het Philips Stadion eigenlijk onmogelijk is. Toch hoop ik dat zo op een een of andere manier nog een mogelijkheid kunnen bedenken om het huidige stadion groter te maken.
Alleen als het echt niet anders kan zou ik misschien een nieuw stadion willen. Maar wel een bijzondere en niet eentje die op alle andere stadions lijkt!
Ook zal een nieuw stadion aardig duur worden!
|
|
|
|
laren loves psv forever Aanstormend talent
Uit: helaas in noord holland Vak: Zuidwest - GG Posts: 120 Reg.: 6 februari 2004 | Nieuw stadion? we hebben gotver een prachtig stadion. Iedereen heeft het altijd over de kuip. Maar het philips stadion is ook echt schiterend. Als er inderdaad ooit een mogelijkheid is om uit te breiden dan moeten we dat doen.
|
|
|
nike_15_nikkes International
Uit: eindhoven Vak: - Posts: 546 Reg.: 13 juni 2005 | Gewoon Uitbreiden. Zo kan je ook nog aardig wat mensen bergen als je de tribunes tegen het veld aan kan bouwen. Eigenlijk weer de volgende stap. Eerst de hekken weg en dan nu de tribunes tegen het veld aanbouwen. Dat is eigenlijk de enige manier nog om uit tebreinden. Een nieuw stadion vind ik ook maar niks. Op die plek is PSV ontstaan dus dan moet je het ook zo houden. Dat is idd uniek
|
|
|
Alex (4) Nationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 865 Reg.: 12 januari 2002 | Als er een hele grote sponsor komt die op die plek bijvoorbeeld appartementen wil bouwen en van PSV een rijke topclub kan maken, dan denk ik dat er een nieuwe stadion mag komen.
|
|
|
Ron Jeremy Legende
Uit: Deurne Vak: - Posts: 3343 Reg.: 19 januari 2002 |
quote: gabylover16 schreef:
(...)
Lekker veel vertrouwen in heb jij zeg .
Nieuw stadion: nee, uitbreiding zou wel fijn zijn aangezien we eigenlijk wel een vrij klein stadion hebben vergelijkt met 'grote' clubs.
Dat je m'n idee erachter niet snapt, en leest als geen vertrouwen in PSV hebben is niet mijn probleem
Dat het stadion nu (qua seizoenkaarten) uitverkocht is komt mede door de groeiende populariteit na de 3 mooie jaren achter elkaar.
|
|
|
EindhovenaarPSV Legende
Uit: Eindhoven Vak: Oost - X Posts: 1937 Reg.: 19 september 2000 | Ja leuk, een commercieel klote stadion aan de rand van de A2
De 'ja'-stemmers hier hebben echt een heel andere PSV beleving als ik. Dát stadion op die plek is *** het mooiste wat we hebben!
Gewoon uitbreiden of inbreiden waar mogelijk, creatief zijn!
|
|
|
sandervannetup Internationale topspeler
Uit: Nederweert Vak: Noord - U Posts: 1073 Reg.: 17 februari 2003 | Nu kunnen we tenminste met zijn allen vanuit Stratum te voet naar het stadion. Stel je voor dat ze zo een sfeerloos ding gaan bouwen aan de rand van de A2 
[Dit bericht is veranderd door sandervannetup (op 22 juli 2007 21:20:11).]
|
|
|
Gladjanus Geselecteerd voor Oranje
Uit: Deurne Vak: Noord - PR Posts: 461 Reg.: 9 februari 2007 | Ja,
Uitbreiden is technisch gezien niet mogenlijk en er is te weinig plaats.
Enige optie is het stadion verkopen en ergens anders een nieuw stadion bouwen.
zal mee moeten gaan met Feyenoord en Ajax en de rest van Nederland.
|
|
|
Paganitzu Geselecteerd voor Oranje
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 572 Reg.: 3 maart 2007 |
quote: EindhovenaarPSV schreef:
Ja leuk, een commercieel klote stadion aan de rand van de A2
De 'ja'-stemmers hier hebben echt een heel andere PSV beleving als ik. Dát stadion op die plek is *** het mooiste wat we hebben!
Gewoon uitbreiden of inbreiden waar mogelijk, creatief zijn!
Tuurlijk heb ik liever dit stadion, maar uitbreiden is helaas technisch onmogelijk of totaal niet rendabel.
Heb je liever een PSV die de aansluiting op de nationale top verliest op den duur, maar nog steeds in het fantastische Philips Stadion speelt. Of heb je liever een PSV dat niet ver achterloopt op de concurenten maar speelt in een nieuw stadion. En een nieuw stadion kan óók prachtig zijn.
Met dit stadion raak je helaas toch achter op Ajax, Feyenoord en zelfs op AZ, Groningen, Heerenveen, FC Twente enz, die ook allemaal plannen hebben voor een stadion met 40.000+ toeschouwers of al hebben
Maar een nieuw stadion is de komende 10 jaar onmogelijk, PSV moet eerst financieel sterker worden voordat er überhaupt aan een uitbreiding of nieuw stadion gedacht kan worden..
|
|
|
Alex (4) Nationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 865 Reg.: 12 januari 2002 |
quote: EindhovenaarPSV schreef:
De 'ja'-stemmers hier hebben echt een heel andere PSV beleving als ik.
Klopt. Jij wil gezellig naar PSV en eventueel daarna nog wat drinken in de stad. Kan nu ook nog mooi, maar over een paar jaar gaat PSV uiteindelijk de concurrentieslag verliezen en er economisch relatief op achteruit. Dan kun je nog wel naar PSV maar dan zie je er geen mooie spelers meer en wordt er ook niet meer om de prijzen gespeeld.
De andere beleving van de ja-stemmers heeft meer met toekomst visie te maken dan met het nu naar je zin hebben.
|
|
|
RoyCo Zoetebier Vedette
Uit: Tilburg - Leens(Gr.) Vak: Oost - X Posts: 1230 Reg.: 14 oktober 2000 | Voor mij echt geen ander stadion. We zijn nog 1 van de weinige clubs met een stadion midden in het centrum. Daarbij is de bezettingsgraad op dit moment prima. We hebben toch wat betreft een trouw publiek. Waarom weggaan naar de rand van de stad of waar dan ook? ik zit hier goed.
en ik las al dat uitbreiden al niet mogelijk was, dus ja
met andere woorden geen ander stadion!!
[Dit bericht is veranderd door RoyCo Zoetebier (op 22 juli 2007 22:22:32).]
|
|
|
V.Nistelrooy Legende Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Vak: Oost - X Posts: 7523 Reg.: 17 oktober 2003 | Op het nummer van Cascada
Daar waar het ooit begon zijn we gebleven
Het Philips Stadion het hart van de stad
Geen industrieterrein maar fijn...
bij het stratumseind en het stadhuisplein!!!
NEE, Uitbreiden
Denk dat als er creatief gedaan word heus nog wel paar duizend erin kunnen.

|
|
|
DUB Legende Buitengewoon lid
Uit: Stratum Vak: Noord - PP Posts: 3679 Reg.: 14 januari 1999 | Kan iemand mij vertellen waarom we 'achter blijven' bij andere clubs in Nederland als we het stadion niet uitbreiden? De inkomsten van seizoenkaarthouders zijn al lang niet meer zaligmakend. Sponsorloge's zijn er nog genoeg bij te maken en men is al bezig om nog meer geld te halen uit de multifunctionaliteit van het stadion.
Onlangs waren er nog delegaties van clubs uit Frankrijk die ons stadion een groot voorbeeld noemden..
Hoeveel beter en financieel sterker is Ajax geworden van de verhuizing naar de ArenA?
Ik zeg: NOOIT DOEN! Ik sluit mijn ogen echt niet voor de vooruitgang, maar de grootste financiele winst zit hem NIET in capaciteit van het stadion.
Enne Alex (4), ik beproef bij jou dezelfde mentaliteit als waarmee hedgefunds gerenommeerde bedrijven proberen te splitsen. Oftewel: alleen het financiele telt. Als dat de toekomst is: 'so be it'. Het is alleen niet mijn toekomst, zonder menselijkheid, emotie en historie geen toekomst en voor wat mij betreft geen club meer. Ik ben er echter van overtuigd dat je niet mee moet gaan in de A2 stadion cultuur. Juist de uitzondering maakt ons uniek en door slim exploiteren heb je niet eens een betonnen bak met een rijke rus nodig!
[Dit bericht is veranderd door DUB (op 22 juli 2007 22:38:50).]
|
|
|