| Poster | | Topic: PSV Thuisshirt 2008-2010 |  |
|
1991707312 Meervoudig international
Uit: Eindhoven De Gekste Vak: - Posts: 692 Reg.: 16 oktober 2003 |
quote: Romariooo. schreef:
De naam achterop je shirt is nooit een verplichting geweest. De scheidsrechter noteert altijd het nummer bij kaarten of goals.
(...)
quote: Unito schreef:
In vriendschappelijke wedstrijden en de reguliere competitie is het niet verplicht, in de Champions League wel. Ik kan me herinneren dat er jaren geleden in het Brabants Dagblad (Tilburgse editie) een artikel hierover stond toen Willem II de Champions League bereikt had in 1999. Toen moesten spelers ineens een vast rugnummer toegewezen krijgen, terwijl dit bij Willem II nooit gebruikelijk was geweest. Voor de Champions League kreeg elke speler toen dus een vast rugnummer en werd de naam erop gezet, volgens mij toen zelfs in plaats van Interpolis/CZ, in ieder geval de sponsor die bij Willem II altijd op de rug preikte toentertijd.
Wat Unito schrijft klopt. Spelers moeten een vaste rugnummer voor het hele seizoen hebben, en ook moet hun naam op de achterkant van hun shirt gedrukt zijn.
bron: uefa.com
Player Name:
18.04 As from and including the group matches, it is mandatory to place the player’s name on the back of the shirt (see Article 9 of the UEFA Kit Regulations).
[Dit bericht is veranderd door 1991707312 (op 17 juni 2008 18:43:12).]
|
|
|
Simply The Best International
Uit: Someren Vak: West - JJ Posts: 712 Reg.: 8 januari 2007 | Jammer van het rode vlak achterop, maar verder ziet het shirtje er mooi uit en ik denk ook dat het er al veel anders uit ziet wanneer er een rugnummer opstaat. Het is denk ik ook een kweste van wennen.
[Dit bericht is veranderd door Simply The Best (op 17 juni 2008 18:45:15).]
|
|
|
22. Balazs Dzsudzsak Internationale topspeler
Vak: Noord - NN Posts: 3527 Uploads: 16 Reg.: 15 mei 2005 |
quote: Doninho schreef:
Staat nu een filmpje op PSV.TV. Ik vind het een mooi shirt alleen de achterkant moet zeker een nummer op
Ik kan het filmpje niet zien en hoor alleen het geluid. Meer mensen die hier last van hebben?
|
|
|
Romariooo. Vaste waarde in elftal
Uit: Reusel Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 382 Reg.: 15 augustus 2006 |
quote: Unito schreef:
(...)
In vriendschappelijke wedstrijden en de reguliere competitie is het niet verplicht, in de Champions League wel. Ik kan me herinneren dat er jaren geleden in het Brabants Dagblad (Tilburgse editie) een artikel hierover stond toen Willem II de Champions League bereikt had in 1999. Toen moesten spelers ineens een vast rugnummer toegewezen krijgen, terwijl dit bij Willem II nooit gebruikelijk was geweest. Voor de Champions League kreeg elke speler toen dus een vast rugnummer en werd de naam erop gezet, volgens mij toen zelfs in plaats van Interpolis/CZ, in ieder geval de sponsor die bij Willem II altijd op de rug preikte toentertijd.
Sorry voor mijn vergissing dan ;)
quote: 22. Balazs Dzsudzsak schreef:
(...)
Ik kan het filmpje niet zien en hoor alleen het geluid. Meer mensen die hier last van hebben?
Keertje vernieuwen, had ik ook..
[Dit bericht is veranderd door Romariooo. (op 17 juni 2008 19:26:15).]
|
|
|
koetje Geselecteerd voor Oranje
Uit: Helmond Vak: Noord - SS Posts: 507 Reg.: 7 juni 2006 |
quote: Afellay_Aissati schreef:
(plaatje)
Dus het wordt zoiets als het Kroatie uitshirt...
SPUUGLELIJK 
Het wordt niet zoiets als het Kroatie shirt, het is gewoon het Kroatie shirt, maar dan in PSV uitvoering. Dezelfde V-hals met streepje, ook een tekst in de hals en dat lelijke vlak achter waarbij de naam door het shirt heen komt te staan.
Naast dat NIKE PSV slechts 700.000 euri geven hebben ze het ontwerp ook aan de juniorontwerper gegeven, met de opdracht maak van dit basismodelletje een PSV-shirt 
|
|
|
Pimmel Nationale topspeler
Vak: - Posts: 895 Reg.: 31 juli 2002 | Vreemt overigens dat het nieuwe Philips logo niet verwerkt word. Verder vind ik het prima hoor, zoals het nu is is het goed.
Over het shirt: het vorige was natuurlijk niet echt te overtreffen maar het is altijd even wennen met een nieuw shirt.
|
|
|
ehvdgxt Bankzitter
Vak: Noord - T Posts: 217 Reg.: 22 april 2004 | Ik vind um super!! Het huidige shirt vond ik ook subliem, maar ik vind om de 2 jaar een nieuw thuisshirt juist goed.
Herkenbaar blijft het shirt toch wel omdat er al eeuwen PHILIPS op staat. Iedereen kan wel zeuren over dat Ajax altijd hetzelfde traditionele shirt heeft, zal toch even wennen worden met Aegon gok ik. Daar gaat je herkenbaarheid.....
|
|
|
gilles de bilde Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 184 Reg.: 20 april 2008 |
quote: ehvdgxt schreef:
Ik vind um super!! Het huidige shirt vond ik ook subliem, maar ik vind om de 2 jaar een nieuw thuisshirt juist goed.
Herkenbaar blijft het shirt toch wel omdat er al eeuwen PHILIPS op staat. Iedereen kan wel zeuren over dat Ajax altijd hetzelfde traditionele shirt heeft, zal toch even wennen worden met Aegon gok ik. Daar gaat je herkenbaarheid.....
Dat denk ik niet. Het Ajax-shirt blijft een van de meest herkenbare shirts ter wereld, ook met andere reclame. Als PSV-fan met een gezonde hekel aan onze Amsterdamse rivaal vind ook ik het een elegant shirt, al kan het niet tippen aan dat van ons de afgelopen twee seizoenen. 
|
|
|
22. Balazs Dzsudzsak Internationale topspeler
Vak: Noord - NN Posts: 3527 Uploads: 16 Reg.: 15 mei 2005 |
quote: Romariooo. schreef:
(...)
Keertje vernieuwen, had ik ook..
Dat had ik al tig keer geprobeerd, maar dat wilde niet werken. Ook bij een vriend van me deed het filmpje het niet.
Inmiddels krijg ik het filmpje trouwens wel aan de praat. Vind alleen de achterkant wel écht tegenvallen. Zeker als het shirt in de broek zit, zit het vlak relatief 'laag'.
|
|
|
4 op een rij Aanstormend talent
Uit: uden Vak: Noord - T Posts: 141 Reg.: 6 juni 2005 | Heb dezelfde problemen altijd met psv.tv bij mij is het vaak ook een kwestie van 20 keer opnieuw opstarten dan doet ie het meestal wel een keer.
|
|
|
Ron Jeremy Legende
Uit: Deurne Vak: - Posts: 3342 Reg.: 19 januari 2002 | Heb nooit problemen met PSV.tv
Vind het shirt steeds mooier worden, vooral ook dat PSV in de nek !
Achterkant moet ik zien met naam erop, hopelijk is dat niet zo lelijk als hoe het er nu uitziet!
|
|
|
R-H Internationale topspeler
Uit: Echt Vak: Noord - S Posts: 1213 Reg.: 14 september 2005 |
quote: Afellay_Aissati schreef:
(plaatje)
Dus het wordt zoiets als het Kroatie uitshirt...
SPUUGLELIJK 
T's idd precies hetzelfde shirt, alleen dan in PSV-uitvoering. Aangezien het vlak op de rug vrij laag begint (zie filmpje PSV-tv) zal dat dus waarschijnlijk betekenen dat de naam nog op het gestreepte gedeelte komt en alleen het nummer in het vak komt, net als bij het shirt van Kroatie. Niet echt de mooiste oplossing.
De voorkant en PSV in de kraag vind ik wel aardig. De achterkant is bagger.
|
|
|
Da Gonzalo Jeugdspeler
Vak: - Posts: 54 Reg.: 8 januari 2008 | Op PSV.TV staat nu ook een filmpje over het nieuwe thuisshirt. Ze gaan naar Pics United en doen daar een foto shoot. Ik vind het shirt nu ik het zo gezien heb echt megagaaf, ook met witte sokken. Alleen vraag ik me af hoe het eruit komt te zien met naam en rugnummer. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat allebei in dat kleine vlak plaatsen. Als ze in dat vlak alleen het nummer komt in welke kleur moet dan de naam? Zwart?
|
|
|
|
ThomPsv Toeschouwer
Uit: Valkenswaard Vak: - Posts: 5 Reg.: 12 januari 2008 | Ik heb het shirt nu op PSV.TV nog een keer gezien. Dat vlak achterop is helemaal niet zo super groot. Ik zou zeggen, mooie witte nummers met goud kleurig lijntje!!
|
|
|
MJFM Toeschouwer
Vak: - Posts: 18 Reg.: 26 februari 2008 | Doe maar een zwartkleurig randje...
|
|
|
Sander mr psv Regelmatige invaller
Uit: Veldhoven Vak: Noord - TT Posts: 261 Reg.: 21 juli 2007 |
quote: MJFM schreef:
Doe maar een zwartkleurig randje...
Weer zo'n stomme opmerking. Je wil het toch mooi hebben.
|
|
|
Masterbeer Legende Lid van verdienste
Uit: Uden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7390 Reg.: 4 maart 2001 |
quote: Sander mr psv schreef:
(...)
Ik vind goud nou ook weer niet echt zo super mooi, doe mij maar een wit randje en zwarte letters.
|
|
|
Pimmel Nationale topspeler
Vak: - Posts: 895 Reg.: 31 juli 2002 |
(...)
Ik hoop dat mensen zelf nog wel mogen blijven beslissen wat ze zelf mooi vinden.
|
|
|
Ranzige Ridder Internationale topspeler Derde plek PSV Quiz 2005/2006
Uit: Breda Vak: West - K Posts: 1147 Reg.: 17 februari 2004 |
quote: PSV, Nike en de supporters
Waar het vorige thuistenue gericht was op de historie van de club en er werd gekozen voor een hele traditionele uitstraling, zijn er in het nieuwe shirt van PSV enkele meer moderne wijzigingen doorgevoerd. Ook is er aandacht besteed aan het sportieve element; zoals een goed sluitende V-hals in het zwart om wat meer contrast te geven. Het is één van de details die PSV en kledingsponsor Nike in overleg hebben doorgevoerd. Aan de basisuitstraling van het shirt, zoals de verhouding van de rood-witte strepen, wordt natuurlijk niet getornd. Een opvallendere wijziging aan het shirt is de achterzijde. Bij dit shirt is ook het bovenste deel rood-wit gestreept is. Er moet echter een egaal rood vlak gehandhaafd blijven voor het rugnummer, een eis uit de UEFA-regels. De club en kledingsponsor Nike treden sinds een aantal jaren in overleg met de supporters in zogenaamde inspiration meetings om ook van de supporters te horen wat zij graag terugzien in het tenue.
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wat die supporters inspraak nu helemaal toevoegt? Neem nou als voorbeeld die sokken! Op een enkeling na wil iedereen hier de rood-wit gestreepte kousen, maar nee Nike maakt er compleet wit van. Hoeveel supporters maken deel uit van die "inspiration meetings", en wie zijn dit?
Dit terwijl het zo simpel is. Gebruik een medium om ineens heel veel supporters te bereiken Een supportersforum! Zet daarop een aantal polls met betrekking tot het nieuwe tenue en laat de supporters stemmen over verschillende elementen. Bijvoorbeeld
"Hoe zou jij als supporter het liefst de kousen zien?" vervolgens een paar keuzemogelijkheden en klaar is kees. Hetzelfde kun je doen met elementen van het shirt. Dus aparte polls voor kraag, mouwen, achterkant, plaatsing van logo's, etc. etc.
Op die manier kunnen Nike en PSV echt wensen verzamelen die door een groot deel van de supporters gedeeld worden.
|
|
|
dvhpsv Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 274 Reg.: 22 april 2007 |
quote: Ranzige Ridder schreef:
(...)
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wat die supporters inspraak nu helemaal toevoegt? Neem nou als voorbeeld die sokken! Op een enkeling na wil iedereen hier de rood-wit gestreepte kousen, maar nee Nike maakt er compleet wit van. Hoeveel supporters maken deel uit van die "inspiration meetings", en wie zijn dit?
Dit terwijl het zo simpel is. Gebruik een medium om ineens heel veel supporters te bereiken Een supportersforum! Zet daarop een aantal polls met betrekking tot het nieuwe tenue en laat de supporters stemmen over verschillende elementen. Bijvoorbeeld
"Hoe zou jij als supporter het liefst de kousen zien?" vervolgens een paar keuzemogelijkheden en klaar is kees. Hetzelfde kun je doen met elementen van het shirt. Dus aparte polls voor kraag, mouwen, achterkant, plaatsing van logo's, etc. etc.
Op die manier kunnen Nike en PSV echt wensen verzamelen die door een groot deel van de supporters gedeeld worden.
Ik vind rood-witte sokken ook mooier en dat vlak zit idd laag, komt die naam daar nog boven of komt dat eronder? Verder denk ik dat op internet heel veel gekloot kan worden met betrekking tot de shirts.. een poll kan makkelijk vervalst/gehackt worden kijk maar naar GeenStijl Dus dat is niet het ideale scenario! Maar dat supporters meer inspraak moeten krijgen is duidelijk!
|
|
|
stuttgart88 Internationale topspeler
Uit: nijmegen Vak: Noord - PP Posts: 1071 Reg.: 24 juli 2003 |
quote: dvhpsv schreef:
(...)
Ik vind rood-witte sokken ook mooier en dat vlak zit idd laag, komt die naam daar nog boven of komt dat eronder? Verder denk ik dat op internet heel veel gekloot kan worden met betrekking tot de shirts.. een poll kan makkelijk vervalst/gehackt worden kijk maar naar GeenStijl Dus dat is niet het ideale scenario! Maar dat supporters meer inspraak moeten krijgen is duidelijk!
Die kousen moeten gewoon rood-wit gestreept. Klaar! Ik ga persoonlijk alle witte kousen bij PSV jatten als ze dit weer durven door te zetten. Eikels
|
|
|
MJFM Toeschouwer
Vak: - Posts: 18 Reg.: 26 februari 2008 |
(...)
Oh sorry, ik had er even niet aan gedacht dat zo'n zwart randje misschien niet zo mooi is op 'het blauwe vlak'en goud natuurlijk wel! Hoe kon ik zo stom zijn?!
Maar IK VIND een zwart of wit randje met tegengestelde kleur letters op een ROOD vlak toch het mooist :-p
[Dit bericht is veranderd door MJFM (op 18 juni 2008 18:29:17).]
|
|
|
Jelzzz Jeugdspeler
Uit: Bergen op Zoom Vak: Noordoost - UU Posts: 37 Reg.: 13 juli 2007 | |
|
TurboMcKwek Legende Winnaar PSV Netwerk Pool 2004/2005
Uit: Eindhoven Vak: Oost - WW Posts: 7941 Reg.: 4 mei 2002 |
quote: stuttgart88 schreef:
(...)
Die kousen moeten gewoon rood-wit gestreept. Klaar! Ik ga persoonlijk alle witte kousen bij PSV jatten als ze dit weer durven door te zetten. Eikels
hahahaha ik hoop dat je niet echt serieus bent? Wat kan het in godsnaam spelen of ze met witte kousen of rood-witte kousen spelen. Ok, rood-wit is mooier. Maarja boeie, om je daar nou zo druk om te maken 
|
|
|
bertoss Toeschouwer
Uit: oss Vak: Zuid - Z Posts: 10 Reg.: 14 maart 2005 |
quote: TurboMcKwek schreef:
(...)
hahahaha ik hoop dat je niet echt serieus bent? Wat kan het in godsnaam spelen of ze met witte kousen of rood-witte kousen spelen. Ok, rood-wit is mooier. Maarja boeie, om je daar nou zo druk om te maken 
Dit kun je niet menen! Natuurlijk zie ik ze liever kampioen worden met witte sokken dan tweede met rood/witte maar de gestreept sokken horen gewoon bij de PSV-traditie. Ik was dolblij dat ze twee jaar geleden eindelijk in ere werden hersteld en snap er werkelijk he-le-maal niks van dat ze bij de eerste de beste gelegenheid weer de kast in gaan. Ik vind het wel een petitie waard richting clubleiding om de gestreepte sokken te handhaven. Ze passen ook prima bij de rest van de nieuwe outfit dus geen enkel probleem lijkt me.
|
|
|