PSV Netwerk
woensdag 23 juli 2014 - 07:44                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV Algemeen » De veiligheid in ons stadion

HR

Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »

HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 23 februari 2012 om 23:47:26.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Na het zoveelste incident vanavond in ons stadion lijkt me de maat toch vol, supporters onder het uitvak zijn gewoon niet meer veilig in het stadion

* Ajax supporters hebben in het verleden meerdere malen het net gesloopt en alles wat los en vast zit naar beneden gegooid

*Galatasaray en Trabzan fans bekogelen PSV supporters met fakkels, een wonder dat er geen zwaar gewonden zijn gevallen

* Ajax fans breken uit het vak, duwen een sterward bijna naar beneden, meerdere PSV supporters op de 2e ring voelen zich niet meer veilig in het eigen stadion

Dit soort zaken kunnen gewoon niet meer, wij krijgen om iedere scheet die we laten een stadion verbod maar in het uitvak bij ons schijnt alles te mogen en wordt alles met de mantel der liefde bedekt

Het wordt tijd dat PSV opkomt voor haar fans en een heel duidelijk statment maakt, bijvoorbeeld de eerst volgende keer dat PSV een turkse tegenstander treft maximaal 500 turken in het uitvak... ik roep maar wat....

PSV supporters moeten zich veilig voelen in eigen huis!
HR
HR

De arTies
Legende

Uit: Utrecht
Vak: Oost - W
Droomaankoop: -
Reg.: 28 november 2001

Die paar gekken die bovenstaande onzin uithalen moeten gepakt worden. Voor de rest is het stadion gewoon veilig.

Hier: forumillustratie

Met de volle foto moet toch duidelijk zijn wie die vent met fakkel is? Aanklagen voor (poging tot) mishandeling, waarschijnlijk woont ie gewoon in Nederland...

[Dit bericht is veranderd door De arTies (op 23 februari 2012 23:55:43).]
HR
HR

Dave Mustaine
Internationale topspeler

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - X
Reg.: 25 mei 2010

Met dat laffe beleid van PSV worden die toch niet gepakt... Zelfde verhaal als met die Polen de vorige keer.. Krijgen het voor elkaar om gewoon 80 fakkels dat uitvak mee in te krijgen. Dan kun jij mij niet vertellen dat iedereen goed gefouilleerd wordt. Stewards zijn gewoon bang voor die uitsupporters :denk
Gewoon een klacht indienen bij de UEFA en een boete voor Trabzonspor eisen. Of volgende keer gewoon 2 pelotons ME dat uitvak insturen om ze even duidelijk te maken hoe men denkt over die grappen. Kuttuig is het en ze worden 0,0 aangepakt. PSV mag ook best zelf eens naar buiten brengen wat voor schandalige dingen er soms gebeuren. PSV zal nooit eens op de officiele site in de nabeschouwing iets zeggen over die misdragingen van bijvoorbeeld Trabzon supporters. Waarom zo laf? Laat gewoon duidelijk merken dat je zoiets niet pikt!
HR
HR

SIM
Nationale topspeler

Uit: eindhoven
Vak: Noord - TT
Droomaankoop: Diego Forlan
Reg.: 8 september 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 februari 2012 om 00:06:46.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Goed topic Chris :ja :ja
HR
HR

Vlaming
Legende

Vak: -
Reg.: 15 juli 2008

Inderdaad ChrisSibon!

Ik weet niet precies in welke mate PSV maatregels kan nemen tegen dit soort van incidenten en hoe ze dit kunnen/mogen communiceren naar buiten toe, maar ook ik krijg sterk het gevoel dat PSV het allemaal heel laks aanpakt (ik weet niet wat ze achter de schermen allemaal doen) als het gaat om het uitvak. Ondertussen worden eigen fans wel keihard aangepakt. Kijk maar naar de recente sv's en dit bijvoorbeeld.
HR
HR

Ben
Vedette

Uit: Echt
Vak: Oost - Y
Reg.: 30 januari 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 februari 2012 om 00:47:14.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
PSV veiligheid is alleen goed in eigen supportertjes pesten. Volgens de UEFA regels (aldus dhr. M. vd. Laar (PSV veiligheid)) zouden er alleen Turkse fans uit Turkije aanwezig mogen zijn. Maar in een persbericht zegt zijn baas dhr. Verkerk dat van de 1600 Trabzon supporters er maar 100 uit Turkije komen!! http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/27120_Maximaal%2020.000%20fans%20verwacht%20bij%20PSV-Trabzonspor.php
Waarschijnlijk wisten die 100 zich wel te gedragen en hadden geen idee dat het in Eindhoven Luilekkerland is voor Hooligans van de uitclub. (Had de handhaving wel een stuk makkelijker gemaakt!)

Zoals gewoonlijk koos PSV en de Eindhovense politie weer voor de makkelijkste weg en liet de Turken (die waarschijnlijk ook Nederlanders/Belgen of Duitsers zijn) hun gang gaan. (En dat tegen de UEFA regels??) Waar van PSV supporters alles op camera wordt vastgelegd, gebeurd in het uitvak schijnbaar niets. In landen waar men problemen met ons verwacht staat een politiemacht klaar om ons te fouilleren en anders worden de daders er wel na de wedstrijd uitgepikt. Maar niet in Eindhoven! Daar worden de hooligans van de uitclub beschermd en wordt de PSV supporter in zijn vrijheid belemmerd, zodat die niet mogelijk wraak kan nemen! :nee

PSV veiligheid stop eens met eigen supporters te pesten en richt jullie op het beschermen van jullie eigen supporters! Die betalen jullie tenslotte ook. Jullie hebben verdomd geluk gehad dat het vandaag niet vol zat, want anders waren de gevolgen niet te overzien geweest! :crap
HR
HR

Vlaming
Legende

Reg.: 15 juli 2008

HR
HR

KoenPSV
Aanstormend talent

Uit: Gerwen/Maastricht
Droomaankoop: Tomáš Kalas
Reg.: 19 mei 2007

Heel makkelijk, een aantal sterke brandslangen ophangen en wanneer ze fakkels gebruiken iedereen rondom de fakkels zeiknat spuiten. Wanneer ze met stoelen etc gaan gooien met traangas gaan spuiten. Eens kijken of ze nog met dingen gaan gooien!
HR
HR

Dave Mustaine
Internationale topspeler

Reg.: 25 mei 2010

quote:HR
KoenPSV schreef:

Heel makkelijk, een aantal sterke brandslangen ophangen en wanneer ze fakkels gebruiken iedereen rondom de fakkels zeiknat spuiten. Wanneer ze met stoelen etc gaan gooien met traangas gaan spuiten. Eens kijken of ze nog met dingen gaan gooien!
HR
Serieus, een briljant idee! Gewoon een sprinklerinstallatie boven het uitvak hangen!
HR
HR

Estudiantes
Jeugdspeler

Vak: Zuid - EE
Reg.: 1 maart 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 februari 2012 om 01:32:48.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Lid van PSV Junior Club  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik zet al langer vraagtekens bij het veiligheidsbeleid en de stewardorganisatie bij PSV.De eigen supporters worden voor elke futiliteit ter verantwoording geroepen terwijl het uitvak een soort vrijhaven is voor hooligans.Voor mij op vak E zat een vrouw met haar zoontje van een jaar of 8.Na de fakkels en de vuurwerkbommen zat het ventje met zijn vingers in zijn oren alleen nog maar te huilen. Die zien ze dus nooit meer terug in het PSV stadion.Verder werd er na de wedstrijd nog een vuurwerkbommetje vanaf de 2e ring Zuid naar beneden gegooid.Je zou denken dat de (Turkse) dader via de beveiligingsbeelden snel gepakt zou zijn.Dus niet.De hele stewardorganisatie bij PSV stelt geen ruk voor.Na incidenten zoals in het verleden tegen ajaks,galatasaray en nu weer trabzon moet ik concluderen dat PSV zijn eigen supporters onvoldoende beschermt.Ik walg gewoon van het inconsequente beleid wat betreft beveiliging bij PSV.De verantwoordelijke moeten maar eens ter verantwoording geroepen en er moeten maar eens koppen rollen.
HR
HR

Peter Twee
Nationale topspeler

Vak: Oost - W
Reg.: 25 maart 1999

Eigenlijk vind ik dat de heer Verkerk openbaar door het stof moet om zijn eerdere uitspraken goed te kunnen maken.

Tevens zou ik me af vragen wie de heer Wijnveld beoordeeld, als ik het lijstje met incidenten lees is in korte tijd DRIE keer flink mis gegaan met zware mishandeling waarvan EEN poging tot doodslag (stuward naar beneden duwen). Het is lekker makelijk scoren om gasten die tegen een plastic wand aanslaan een SV geven of die een blikje bier de bus in nemen. Maar pak dit buitensporig geweld eens aan!

Hoe? Je print de foto's uit van de daders en je laat het uitvak met behulp van de ME een voor een eruit, je bekijkt elke gast en je hebt je vijf daders, zal wel niet gebeuren want de stewards willen na de wedstrijd zo spoedig mogelijk naar huis, laat dan de dik betaalde uitsmijters met steward jas (bedoel ik niet onze eigen stewards mee, maar de externe inhuur) aan richting het uitvak gaan om te ondersteunen. Doen ze ook een keer iets voor hun geld.

[Dit bericht is veranderd door Peter Twee (op 24 februari 2012 07:15:42).]
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 februari 2012 om 07:16:20.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik heb me er jaren tegen verzet, maar misschien moeten we langzamerhand gaan denken aan wedstrijden zonder uit-supporters.

Voordelen:

- Geen geouwehoer meer
- Scheelt de gemeente bakken met geld aan politie-inzet
- 6.000 extra plaatsen voor PSV-supporters
- Altijd extra thuisvoordeel door massale steun thuisploeg

Nadelen:

- Geen 'concurrende' sfeer in stadion. Maar is dat zo erg? In de jaren dat ik nog een SCC had, ergerde ik me vaker aan buitensporige spreekkoren van met name Ajax- en Feyenoord-fans dan dat het me aanspoorde er tegenin te gaan.
HR
HR

PSVEINDHOVUH79
Toeschouwer

Reg.: 19 mei 2011

Misschien is het een idee om PSV massaal te emailen. Laten horen hoe we er inmiddels over denken! Onder onze eigen supporters wordt er gestrooid met stadionverboden. Voor misdragende uitsupporters is ons stadion een paradijs, dat moet onderhand maar eens afgelopen zijn!
HRHR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 februari 2012 om 08:29:04.  Profiel  Stuur een privébericht  ICQ 147113523  MSN: peejay1972@hotmail.com  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
PSV zal wel weer een boete krijgen van de UEFA vanwege het vuurwerk.
Deze boete moet PSV door berekenen aan het beveiligingsbedrijf dat de fouillering bij het uitvak voor zijn rekening neemt.

Ik denk dat dan dit beveiligingsbedrijf snel heel goed gaat fouilleren zoals wij bij San Siro behandeld worden. Dan is het grootste gezeik voor bij.
HR
HR

zieggezaggejantje
Legende

Vak: West - H
Reg.: 24 augustus 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 februari 2012 om 08:34:49.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: j.vangeffen@chello.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Fimpjes van dat turkenvak op social media zetten met overal eenzelfde tekst erbij ( dat psv haar eigen supporters moet bechermen ipv er tegen op te treden ofzo ). Als dat massaal genoeg gebeurd kan dat best een bepaald effect hebben lijkt mij.
HR
HR

haaimethenk
Legende

Uit: Etten-Leur
Vak: West - JJ
Reg.: 24 december 2000

En wat gebeurde er in hemelsnaam net na de wedstrijd met dat bommetje dat naar beneden van DD werd gegooid naar een vak ?
HR
HR

BarryZut
Veelbelovend talent

Uit: Veghel
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 25 februari 2008

Zojuist een mail gestuurd, ben het ook beu.
Het wordt tijd dat ze doen waarvoor ze betaald worden (wijnveld), en stoppen met supportertje pesten. Iets waar ze wel capabel in zijn.
HR
HR

Shane2012
Nationale topspeler

Droomaankoop: Tomáš Kalas
Reg.: 16 december 2010

Schandalig,

een publieke verklaring van Ron Verkerk is op zijn plaats.

1) Waarom worden de Turken niet gefouilleerd?
2) Waarom wordt het Turkse vak niet leeg geveegd na het vuurwerk?
3) Beseft PSV zich wat de mogelijke consequenties zijn van vuurwerkbommen die op supporters vallen?
4) Wat gaat PSV doen om te zorgen dat de thuissupporter veilig is in eigen stadion?
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 februari 2012 om 09:10:27.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Citaat van eerder deze week

'De Turkse fans zijn het probleem niet eens' aldus manager wedstrijdzaken Ron Verkerk in het Algemeen Dagblad. 'Ze zijn fanatiek, maar drinken veelal geen alcohol en van agressie hoeft dus helemaal geen sprake te zijn. Het kan echter ook gebeuren dat onze eigen supporters de confrontatie zoeken. En als we de kaartverkoop vrijgeven, zit alles door elkaar heen.'

PSV heeft werkelijk niets geleerd van eerdere confrontaties met Turkse tegenstanders. Hoe kan het zijn dat de eigen supporters bij het minste of geringste een stadionverbod wordt opgelegd en de supporters van de tegenstander volledig vrij spel hebben in ONS stadion?
HR
HR

Langeman
Vedette

Reg.: 25 september 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 februari 2012 om 09:21:04.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Met z'n fristies en lollies.... kansloze incapabele gast.

Ik zeg gas op die lollie!!
HR
HR

RRepsaj
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Droomaankoop: Virgil van Dijk
Reg.: 3 maart 2007

quote:HR
Toxandriër schreef:

Ik heb me er jaren tegen verzet, maar misschien moeten we langzamerhand gaan denken aan wedstrijden zonder uit-supporters.

Voordelen:

- Geen geouwehoer meer
- Scheelt de gemeente bakken met geld aan politie-inzet
- 6.000 extra plaatsen voor PSV-supporters
- Altijd extra thuisvoordeel door massale steun thuisploeg

Nadelen:

- Geen 'concurrende' sfeer in stadion. Maar is dat zo erg? In de jaren dat ik nog een SCC had, ergerde ik me vaker aan buitensporige spreekkoren van met name Ajax- en Feyenoord-fans dan dat het me aanspoorde er tegenin te gaan.
HR
De dag dat er wordt besloten nergens meer bezoekers van de tegenpartij in het stadion te laten, is voor mij het einde van het stadionbezoek. Uitsupporters horen bij het voetbal, die kun je niet even weghalen. Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat wanneer je geen uitsupporters meer toelaat ze niet meer komen, ze zitten dan gewoon verspreid tussen de SCC-ers. Dan kun je helemaal je lol op.

Sprinklerinstallatie vind ik wel een goed plan, maar verder kun je gewoon beter geen Turken meer toelaten of gewoon fatsoenlijk fouilleren
HR
HR

eens per jaar...
Veelbelovend talent

Vak: Oost - VV
Reg.: 31 maart 2006

Het was inderdaad weer te schandalig voor woorden. En ondertussen worden er aan PSV supporters wel SV gegeven voor slaan tegen een glazen/plastice plaat.

Misschien kan een petitie helpen?
HR
HR

BasUtrecht
Legende

Uit: Utrecht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 18 september 2003

Tja...geen uitsupporters, dat is natuurlijk de minst leuke oplossing. Want zeker Europees is het voor de uitsupporters toch genieten van een paar leuke dagen in een buitenlandse stad met daarbij een voetbalwedstrijd van je favoriete club.

Ik begrijp het ook niet helemaal. We hebben de afgelopen jaren bijvoorbeeld 2 of 3 keer tegen PAOK gespeeld, en dat was 3 keer een groot feest. Die Grieken kregen nog de bovenste ring van West gedeeltelijk erbij, en maakten er een supersfeer van. Vorig jaar tegen Benfica zaten er op West-boven evenveel PSV als Benfica-fans. Geen wanklank gevallen. Zo hoort voetbal in mijn ogen te worden beleefd.

Het gaat nu 2x mis tegen een Turkse tegenstander, waarbij het uitvak voor 80% vol zit met 'Nederlanders'. Het gaat regelmatig mis met dat k*tvolk uit Amsterdam. Maar in de andere 95% van de wedstrijden, gaat het gewoon prima.

En helaas slaagt PSV er niet in om bij misstanden goed op te treden. En natuurlijk is het geen werk om tijdens de wedstrijd een vak met 1600 fanatieke supporters leeg te ruimen. En natuurlijk is het lastig om te identificeren welke supporters die 8 (?) fakkels naar beneden hebben gegooid. En dan krijgt zo'n kerel een stadionverbod, 250 euro boete en een voorwaardelijke taakstraf van 24 uur. Oftewel, hoge kosten voor zo'n operatie, lage opbrengst.

Mensen die vuurwerk naar beneden gooien, hebben gewoon een steekje los. Natuurlijk is PSV verantwoordelijk voor de veiligheid, maar je kunt nu eenmaal niet alles voorkomen. Als er 1600 man een vak ingaan, en je hebt als steward-organisatie álle gevaarlijke voorwerpen bij het fouilleren eruit gehaald, dan heb je daar minstens 5 uur de tijd voor nodig gehad.

Bij de kampioensfeesten op het stadhuisplein vliegen er ook regelmatig (volle) blikjes of glazen flesjes bier door de lucht, en heb ik ook wel eens iemand knock-out zien gaan omdat zo'n flesje precies op z'n kop landde. Die gasten sporen net zo min als die Turken die vuurwerk gooien, of de Ajacieden die het net slopen om vervolgens vanalles naar beneden te flikkeren.

Maar wat gaan we er aan doen?
HR
HR

Langeman
Vedette

Reg.: 25 september 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 februari 2012 om 09:31:43.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Allemaal mailen om uitleg. Aan Frank Wijnveld (+zijn leidinggevende?) en Ron Verkerk. Alles CC naar de sportredactie van de Telegraaf, die zitten zich al te verkneukelen.

Iemand mailadressen?
HR
HR
Ik denk dat het tijd wordt dat wij als PSV supporters massaal ons ongenoegen uiten over het veiligheidsbeleid in ons stadion. Ik ben dan ook op zoek naar het mail adres van Frank Wijnveld, of wil hem oproepen om op zijn minst eens tekst en uitleg te komen geven op het forum. Ik weet dat hij een account heeft, en heb hem dan ook een PM gestuurd met het verzoek om reactie in deze topic.
Ik hoop ook dat de vertegenwoordigers van de supportersverenigingen zich niet onbetuigd zullen laten in deze en bij de club aan de bel zullen trekken.
De uiteenzetting van ChrisSibon geeft al een aardige weerspiegeling van zaken die aangekaart moeten worden. Ik zou daar nog het volgende aan toe willen voegen:
*Hoe is het mogelijk dat ondanks dat er geen vrije kaartverkoop is geweest voor deze wedstrijd er zoveel niet-PSV supporters op de thuistribunes zitten?
*Ik was altijd van mening dat de stewards er waren om de supporters op de tribunes in de gaten te houden, echter elke thuiswedstrijd zie ik bijzonder veel gele jasjes met hun gezicht richting veld op de tribune plaatsnemen. Ik zou graag willen weten of dit de bedoeling is want in dat geval wil ik me ook graag aanmelden voor zo'n goedkope seizoenskaart...
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » A - PSV Forums » PSV Algemeen » De veiligheid in ons stadion

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Moet PSV zich vooral richten op Nederlandstaligen bij het aankoopbeleid?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 97,0% dat SC Heerenveen wint van FC Dordrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PSV-Botev Plovdiv / SKN St Pölten:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!