PSV Netwerk
donderdag 23 oktober 2014 - 07:52                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV Algemeen » Moet PSV de Europa League laten lopen?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 15 »

HR

Kyteman
Internationale topspeler

Uit: Eindhoven
Vak: Noord - M
Droomaankoop: -
Reg.: 9 juli 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 mei 2012 om 19:49:41.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Toivonen: PSV moet overwegen EL volgend seizoen te laten lopen

9 mei 2012

Voetbal International komt in haar uitgave deze week met een interessante analyse van de huidige situatie bij PSV. Ola Toivonen doet daarin aan het einde een suggestie aan de clubleiding. 'Misschien moet PSV maar overwegen om volgend seizoen niet te veel energie in de Europa League te steken. Het levert je weinig op, maar we verspelen er wel de tweede, of misschien zelfs wel de eerste plaats door. Ik vind het een overweging waard.'
HR
Het idee kwam al een paar keer voorbij, maar nu komt ook Toivonen(C) ermee.
Het komt voort uit:

'Europa League door speelschema schadelijk voor kansen op landstitel'

24 april 2012

Volgens inspanningsfysioloog Raymond Verheijen profiteert Ajax voor het tweede seizoen op rij van het drukke speelschema van de concurrenten en levert Ajax dat de titel op. Dat meldt hij op NU.nl. Met name de wedstrijden voor de Europa League zouden ten opzichte van de Champions League schadelijk zijn vanwege de donderdag als speeldag,
PSV Netwerk
Volgens Verheijen hebben clubs maar liefst veertig procent minder kans op een zege als ze na slechts twee dagen rust een tegenstander treffen die minimaal drie dagen niet heeft gespeeld. "Uit onderzoek blijkt dat het huidige speelschema niet eerlijk is. De FIFA en UEFA moeten ingrijpen. Een 'drie-rustdagen-regel' moet voor fair play zorgen.’’
PSV Netwerk
Verheijen rekende uit dat AZ bij een eerlijk competitieverloop met acht punten meer op dit moment nog koploper van de eredivisie was geweest
HR
Je hebt dit seizoen toch gemerkt dat de spelers er last van hebben , als ze op vrijdag terugkomen vanuit Oost-Europa om zichzelf op tijd op te laden om in datzelfde weekend weer een (uit)wedstrijd te spelen.
Dat ene seizoen met minder Coëfficiëntenpunten is imo niet zo erg. PSV heeft de laatste jaren de meeste punten verzameld, zowel in de CL als de EL. En nu moeten we het doen met Feyenoord in de vCL..

Wat vinden jullie?

[Dit bericht is veranderd door Kyteman (op 22 november 2012 17:29:08).]
HR
HR

TomPSV.
Legende

Vak: -
Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 7 augustus 2007

Lijkt me een goed plan. PSV pakt de laatste jaren constant de meeste punten van de Nederlandse clubs en dat gaat ten koste van de competitie. Gewoon een jaartje die EL laten lopen en vol voor het kampioenschap gaan.
HR
HR

Zlajan
Vaste waarde in elftal

Reg.: 22 januari 2002

Geeft maar weer eens aan wat een domme jongen Toivonen is. De Europa League is immers ideaal om punten te vergaren voor je Europese ranking. Doordat jullie het daarin goed hebben gedaan zijn jullie ook al behoorlijk gestegen daarop. De laatste twee seizoenen haalden jullie 20.2332 en 18.7200 punten, de drie seizoenen daarvoor 17.0000, 6.2666 en 13.8832. Als jullie het moyenne aanhouden van de laatste twee seizoenen zullen jullie nog verder stijgen. Op die manier vergroot je straks de kans dat jullie gunstige lotingen krijgen in een eventuele CL een keer. Gunstige lotingen betekenen een grotere kans op overleven. Hoe langer je overleeft, hoe groter je Europese reputatie en inkomsten en hoe aantrekkelijker je wordt voor spelers. Toivonen heeft misschien een punt, maar dat punt is onzinnig en niet het overwegen waard. En daarbij, wie wil nou de kans dat je een keer die beker pakt laten lopen?

[Dit bericht is veranderd door Zlajan (op 9 mei 2012 19:53:14).]
HR
HR

Hola die Misjel
Geselecteerd voor Oranje

Uit: eindhoven
Vak: Noord - TT
Reg.: 4 juni 2007

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 mei 2012 om 19:58:51.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik vind het onzin. Je kan toch gewoon in de 'mindere' wedstrijden wat andere spelers de kans geven. Waarschijnlijk winnen we die toch wel. Dan na de groepsfase er vol voor gaan. Dan krijg je met de tegenstanders voortaan ook leuke CL affiches. Als je die al verliest met je sterkste opstelling, wat heb je dan in de CL te zoeken?
Daarnaast verliezen we veel punten voor de coefficient, waardoor een goede reeks belangrijk is om bij een eventuele voorronde CL de topclubs te ontlopen.
Een club als PSV hoort gewoon minstens de knockout-fase te halen in de Europa League, anders maak je jezelf alleen maar belachelijk.
HR
HR

Kyteman
Internationale topspeler

Vak: Noord - M
Reg.: 9 juli 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 mei 2012 om 20:00:08.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Zlajan schreef:

Geeft maar weer eens aan wat een domme jongen Toivonen is. De Europa League is immers ideaal om punten te vergaren voor je Europese ranking. Doordat jullie het daarin goed hebben gedaan zijn jullie ook al behoorlijk gestegen daarop. De laatste twee seizoenen haalden jullie 20.2332 en 18.7200 punten, de drie seizoenen daarvoor 17.0000, 6.2666 en 13.8832. Als jullie het moyenne aanhouden van de laatste twee seizoenen zullen jullie nog verder stijgen. Op die manier vergroot je straks de kans dat jullie gunstige lotingen krijgen in een eventuele CL een keer. Gunstige lotingen betekenen een grotere kans op overleven. Hoe langer je overleeft, hoe groter je Europese reputatie en inkomsten en hoe aantrekkelijker je wordt voor spelers. Toivonen heeft misschien een punt, maar dat punt is onzinnig en niet het overwegen waard. En daarbij, wie wil nou de kans dat je een keer die beker pakt laten lopen?
HR
Had ik eerlijk gezegd ook nog niet aan gedacht, maar moet dit ten koste gaan van een evt. kampioenschap?
Het vergt blijkbaar toch (te) veel energie om op donderdag en vrijdag naar Oost-Europa/Turkije te vliegen, om 2 dagen later weer een (uit)wedstrijd te spelen.
Dat ze niet zomaar alles moeten verliezen ben ik het wel met je eens, maar dit zie ik dan liever met (een veredeld) Jong PSV gebeuren, of dmv een of ander plan dat nog even bedacht moet worden.

[Dit bericht is veranderd door Kyteman (op 9 mei 2012 20:08:35).]
HR
HR

Rob La Chouffe
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Dordrecht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Jeremain Lens
Reg.: 27 oktober 2008

Waardeloze instelling. Op het juiste moment een beetje mazzel en goede vorm en je kan die beker gewoon winnen of in ieder geval ver komen. Dat levert ook centjes op. Bovendien raakt Nederland op deze manier straks kwalificatieplekken kwijt wat betekent dat het nog lastiger wordt Champions League te halen.

Als Nederland nou nog iets beter gaat presteren in de Europa League dan pakken we straks een 3e CL plek erbij...

[Dit bericht is veranderd door Rob La Chouffe (op 9 mei 2012 20:10:53).]
HR
HR

De arTies
Legende

Uit: Utrecht
Vak: Oost - W
Reg.: 28 november 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 mei 2012 om 20:07:23.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Zlajan schreef:

HR
Ik begrijp dat je dit idee wilt afkraken, heeft immers een negatief effect op Ajax.

Maar je cijfers tonen alleen maar aan dat het voor één seizoen wél een goed idee is. Zelfs met die lagere coëfficiënten staan we standaard in Pot 2. Pot 1 komen we toch niet in.
Dus na 2 goede jaren weer een jaartje minder is geen probleem qua coëfficiënten.

Mijn idee is om naar de uitwedstrijden een B-team te sturen, de thuiswedstrijden speel je dan gewoon om te winnen, behalve als er een topwedstrijd gespeeld wordt in het weekend erna.
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 mei 2012 om 20:10:25.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Zlajan schreef:

HR
Toont maar weer aan hoe ontzettend gekleurd de beeldvorming over Toivonen is, want dit kun je ook andersom bekijken: zonder 2e te worden (zoals dit jaar) heb je niets aan een hoge ranking.

Ontopic:

Het is natuurlijk een aantrekkelijk idee, maar ik kan me ook voorstellen dat het niet zo handig is. Ik zou het prima vinden om bepaalde spelers rust te geven maar je moet gewoon proberen tot aan de winter ofzo door te komen om wat punten te behalen en mensen ervaring op te laten doen. Maar je mag er best voor kiezen om maximaal 6 vaste basisspelers op te stellen wat mij betreft.

Het toernooi is qua uitstraling en financiële waarde natuurlijk kansloos.
HR
HR

Paganitzu
Legende

Vak: West - JJ
Reg.: 3 maart 2007

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 mei 2012 om 20:11:07.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

De arTies schreef:

(...)

Ik begrijp dat je dit idee wilt afkraken, heeft immers een negatief effect op Ajax.

Maar je cijfers tonen alleen maar aan dat het voor één seizoen wél een goed idee is. Zelfs met die lagere coëfficiënten staan we standaard in Pot 2. Pot 1 komen we toch niet in.
Dus na 2 goede jaren weer een jaartje minder is geen probleem qua coëfficiënten.

Mijn idee is om naar de uitwedstrijden een B-team te sturen, de thuiswedstrijden speel je dan gewoon om te winnen, behalve als er een topwedstrijd gespeeld wordt in het weekend erna.
HR
We staan nú in (mogelijk) nét in pot-2. Als we het laten lopen hebben we hier echt geen kans op.
HR
HR

Rob La Chouffe
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Dordrecht
Droomaankoop: Jeremain Lens
Reg.: 27 oktober 2008

Ging de UEFA trouwens niet meer geld in het toernooi pompen of was dat een hersenspinsel van mij? Dacht het ergens gelezen/gehoord te hebben.

En voor de spelers is het wel een interessant podium om zich te laten zien. Als Nederlandse clubs (of PSV) er met de pet naar gaan gooien dan zullen jonge spelers denk ik eerder willen vertrekken naar clubs die wel willen en zullen ook buitenlandse talenten minder snel naar Nederland komen.

Ik vind het bijzonder kortzichtig en egoïstisch gedacht van Toivonen. Had meer van hem verwacht, zeker als aanvoerder. Spelers van PSV moeten dit soort uitspraken helemaal neit doen als je het mij vraagt. Lekker makkelijk om het op de Europa League te hangen als je gewoon loopt te kloten tegen clubs als RKC en NAC. Zelfs op halve kracht zou je daar nog van moeten winnen.

[Dit bericht is veranderd door Rob La Chouffe (op 9 mei 2012 20:19:27).]
HR
HR

killermfc
Legende

Reg.: 13 februari 2009

Te belachelijk voor woorden gewoon! Hadden die sukkels maar meer hun best moeten doen, hè Ola, vorig seizoen voor een gapend doel de bal ongeïnspireerd naast schieten. Als de spelers ook maar een klein beetje inzet, mentaliteit & (gezonde) bluf hadden tentoon gespreid, was dit dilemma never nooit aan de orde geweest aangezien je dan minimaal 2x kampioen & 1x 2e was geweest! :\[

Wel vind ik dat clubs die op donderdag EL hebben gespeeld, en met name uit en/of 21.05 uur, het weekend erop op zondagmiddag 16.30 uur moeten worden ingeroosterd. Dan maar meerdere wedstrijden op dat (normaal gesproken incourante) tijdstip, heb je namelijk ook om 14.30 uur al. Zondag 12.30 in Groningen uur na een zware trip naar Trabzon (21.05 uur) is natuurlijk wél ronduit belachelijk. :\(
HR
HR

RealMadrid
Vaste waarde in elftal

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 18 maart 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 mei 2012 om 21:03:33.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Of zelfs op maandagavond spelen, in Engeland wordt regelmatig op maandag gespeeld.
HR
HR

SIM
Internationale topspeler

Uit: eindhoven
Vak: Noord - TT
Droomaankoop: Diego Forlan
Reg.: 8 september 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 mei 2012 om 21:05:05.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ben je nou een sportman of niet?
Ga eens een keer in spanje voetballen met 40 graden in de zon,dan val je na 20 minuten al op de grond.
Wel jammer heb nog niet alle stadions gezien. ;)
HRHR
HR

killermfc
Legende

Reg.: 13 februari 2009

Ik zit nu te kijken naar de finale van het bewuste toernooi. Leo Driessen maakte net gewag van het feit dat vandaag op de kop af 34 jaar geleden PSV de Uefacup won (tegen Bastia). En zo'n toernooi zou PSV dus moeten verkwanselen (net zoals het de laatste jaren doet met de landstitels)? :denk

Trouwens volgens mij hoor je een jongen als Falcao (in de 1e helft al 2x doeltreffend) dat soort dingen niet roepen... zou dat dan het verschil zijn tussen echte winners & pseudovedettes... ;) (retorisch uiteraard)
HR
HR

tytonski Rode kaart: waarschuwing
Bankzitter

Vak: West - JJ
Reg.: 28 augustus 2011

Nee, niet laten lopen!
HR
HR

PascalR89
Internationale topspeler

Uit: Vught
Vak: Zuid - AA
Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 13 juli 2010

Het is zwaar tegen mijn natuur, supporter zijnde, in om zo te denken. Echter, nu een belangrijke PSV speler zoeits oppert, is het toch het overwegen waard.

Ik ben het eens met killermfc en SIM. Dit zou een topsporter normaal gesproken niet moeten willen. Aan de woorden van Toivonen verbind ik dan ook de conclusie dat dit PSV te zwak is om beide competities voluit te gaan. En dat laatste is pijnljik.

Als PSV volgend jaar daadwerkelijk de EL laat lopen, zal ik daar hele gemengde gevoelens bij hebben. Ik bedoel, je speelt om kampioen te worden. Die eerste plek leidt tot Champions Leaugue. Hoe ga je dat dan opvangen?
HR
HR
Natuurlijk moet je als ambitieuze club (zijn we dat nog??) niet zo maar een toernooi links laten liggen als je je daarvoor met pijn, moeite en handjeklap elders hebt weten te kwalificeren. Rare uitspraak van Ola;zou hij met z'n gedachten al afscheid genomen hebben? Het lijkt er inderdaad op dat dit een soort songfestival-toernooi geworden is, met al die nietszeggende clubjes uit het verre oostblok. Toch, als je even teruggaat naar de loting van de poulefase (http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum37/1816-4.php), zal je zien dat het wel meevalt met al die nieuwkomers op de europese velden. Wij hadden gewoon pech met een hele oninteressante poule.
Vanavond zie ik toch maar weer Bilbao in de finale staan; Raymond Verheijen zal er ongetwijfeld weer een prachtige analyse op loslaten, maar deze club speelde nog niet zo lang geleden op donderdagavond een (uit)wedstrijd bij Schalke en stond de zaterdag erna gewoon in Camp Nou voor de competitiewedstrijd tegen Barcelona.
HR
HR

psvrijnwoude
Vedette

Uit: rijnwoude
Droomaankoop: Maarten Martens
Reg.: 5 augustus 2009

Heerenveen liet een wedstrijdje lopen en wij een heel toernooi? ;)

Tuurlijk niet laten lopen, hooguit eens een paar andere spelers opstellen, kunnen die ook groeien. Europees spelen spelers zich in de kijker hoor.
Zou nu leuk zijn voor spelers als locadia, Depay en mano / engelaar.

Als je iets wilt laten lopen moet je denken aan die stomme amstelcup.
HR
HR

trixm
Legende

Uit: Nijmegen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 4 maart 2006

We zouden iig niet elke keer onze dragende spelers aan dit toernooi moeten opofferen. Dit zijn mooie kansen voor een depay en ritzmaier, helaas worden ze nooit ingezet.

Daarnaast staat dickie niet bekent om het laten lopen wedstrijden en ook niet om gelukkige wissels :B
HR
HR

Bollocks
Meervoudig international

Uit: Helmond
Reg.: 21 maart 2008

:kots Komt deze week wel ineens ontzettend veel slappe koek van onze PSV'ers naar buiten. Als ze zondags niet kunnen presteren na een donderdag wedstrijd, hoe willen ze dan op een dinsdag presteren als ze het weekend ervoor hebben moeten ballen?

Meer en meer mensen in de voetballerij lijken zich achter het onderzoek van Raymond Verheijen te scharen. Niet geheel onterecht, want de statistieken spreken voor zich. Het is gewoon onmogelijk om voor elke club dezelfde standaard te krijgen.

Vind wel dat de KNVB wat behulpzamer moet zijn in deze omstandigheden door wedstrijden te verplaatsen. In Portugal en Frankrijk wordt dit met regelmaat gedaan.
HR
HR

MichPSV
Toeschouwer

Reg.: 9 mei 2012

Zou erg zonde zijn om de EL te laten lopen, natuurlijk zal al dat reizen de nodige impact hebben op de spelers. Maar daar heeft iedere club die EL of CL speelt last van.

Als PSV dit zal overwegen zou ik het in ieder geval erg jammer vinden :crap
HR
HR

Floris
International

Reg.: 19 januari 1999

Ik ben ook voor het dooschuiven van de competitie naar maandag.
HR
HR

elmoro89
Vaste waarde in elftal

Reg.: 6 januari 2009

Wat een onzin zeg. Ben eigenlijk wel teleurgesteld in een profvoetballer als Toivonen die zoiets voorstelt. Je speelr verdorie bij een topclub als psv en daar hoort gewoon 2/3 wedstrijden per week erbij. En dan vooral het niveau van de El die zo laag is moet psv niks schelen. Wat is dit voor een trieste mentaliteit? 30 miljoen ingepomp in de selectie, en alsnog 3e worden. Denk daar maar eens eerst aan Ola'tje. Wat wil je het jaar erop? Dat ze de schaal in je handen proppen en asjeblieft, je bent kampioen?
HR
HR

Markellis
Legende
Lid van verdienste

Uit: Den Bosch
Vak: West - J
Reg.: 30 oktober 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 mei 2012 om 22:09:10.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: mark.van.keulen@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Bollocks schreef:

:kots Komt deze week wel ineens ontzettend veel slappe koek van onze PSV'ers naar buiten. Als ze zondags niet kunnen presteren na een donderdag wedstrijd, hoe willen ze dan op een dinsdag presteren als ze het weekend ervoor hebben moeten ballen?

Meer en meer mensen in de voetballerij lijken zich achter het onderzoek van Raymond Verheijen te scharen. Niet geheel onterecht, want de statistieken spreken voor zich. Het is gewoon onmogelijk om voor elke club dezelfde standaard te krijgen.

Vind wel dat de KNVB wat behulpzamer moet zijn in deze omstandigheden door wedstrijden te verplaatsen. In Portugal en Frankrijk wordt dit met regelmaat gedaan.
HR
Speelden op donderdag tot 23.45 in Turkije en speelden op zondag om 12.30 in Groningen. Dat zie je alleen in NL!

Ik was die zondag ook nog niet fit na het reisje naar Turkije ;)
HR
HR

De arTies
Legende

Vak: Oost - W
Reg.: 28 november 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 mei 2012 om 22:16:37.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Heeft inderdaad met mentaliteit te maken, maar zeker ook met de grenzen van een menselijk lichaam. Een lichaam moet gewoon herstellen van een wedstrijd, en van een verre reis. Lichaam en geest zijn verbonden, dus ook mentaal fit zijn is moeilijk (maar makkelijker te realiseren zonder doping).
Als je tegenstander volledig fit is, staat die al met 1-0 voor.

En de vergelijking met Atletic en Atletico is mooi, deze zijn in Spanje nagenoeg kansloos voor de titel en hebben bredere selecties. Dat maakt het voor hun makkelijker keuzes maken!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » A - PSV Forums » PSV Algemeen » Moet PSV de Europa League laten lopen?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Wordt Mark van Bommel ooit hoofdtrainer bij PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 6,1% dat Estoril Praia wint van Dinamo Moskou. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PSV-Panathinaikos:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!