PSV Netwerk
maandag 1 september 2014 - 23:02                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV Algemeen » Onderzoek Europese Commissie naar o.a. staatssteun PSV

HR

Deze topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 13 »

HR

Batsu
Internationale topspeler

Uit: Breda
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 22 april 2007

Brussel onderzoekt steun Nederlandse voetbalclubs Van onze redactie
AMSTERDAM - De Europese Commissie onderzoekt mogelijke overheidsfinanciering van vijf Nederlandse voetbalclubs, waaronder PSV, NEC en Willem II.

Brussel wil weten of de steun van een aantal gemeentes aan voetbalclubs wel voldoen aan de regels van de Europese Unie. Volgens de commissie zouden de gemeenten de steunmaatregelen niet hebben gemeld. De Europese Commissie werd er op geattendeerd door bezorgde burgers.

Het onderzoek richt zich op PSV, NEC, Willem II, MVV en FC Den Bosch. ,,Ik vind dat voetbalclubs goed moeten worden gerund en dat zij niet bij de belastingbetaler moeten aankloppen wanneer zij financieel in de problemen komen. Wordt er toch financiële steun verleend, dan moet men zich houden aan de EU-staatssteunregels voor steun aan ondernemingen in moeilijkheden. Bij deze vijf voetbalclubs hebben wij twijfel of dat wel het geval was'', zegt Eurocommissaris Joaquín Almunia.

Zo kocht de gemeente Eindhoven in 2011 gronden van PSV voor ruim €48 miljoen en gaf deze vervolgens in erfpacht uit aan de club.

[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 6 maart 2013 22:02:48).]
HR
HR

dblokker89
Internationale topspeler

Uit: Lanaken
Vak: Zuid - A
Reg.: 16 juli 2005

Hier hoeven we ons totaal geen zorgen om te maken.
1) PSV verkoopt grond aan de gemeente voor 48 miljoen
2) De gemeente sluit hiervoor een lening af twv 48 miljoen met een looptijd van 20 jaar
3) PSV ontvangt van de gemeente het bedrag van de lening
4) PSV betaald ieder jaar de gemeente 2.4 miljoen euro erfpacht
5) De gemeente verdient dmv erfpacht het volledig aankoopbedrag (inclusief rente) terug.

Oftewel de belastingbetaler betaald 0 euro mee aan deze transactie, einde onderzoek.
HR
HR

cocufan1
Legende

Reg.: 28 februari 2010

Lang leve Europa. :kots

Nu moet een Spanjaard dus gaan bekijken of een deal in Nederland wel of niet kan.
Treuriger moet het niet worden. Deze Europese zakkenvuller is waarschijnlijk nooit in Nederland geweest en bekijkt alles via de toegezonden papieren.

[Dit bericht is veranderd door cocufan1 (op 6 maart 2013 14:32:33).]
HR
HR

Fruttero
Nationale topspeler

Vak: -
Reg.: 23 mei 2012

quote:HR
dblokker89 schreef:

Hier hoeven we ons totaal geen zorgen om te maken.
1) PSV verkoopt grond aan de gemeente voor 48 miljoen
2) De gemeente sluit hiervoor een lening af twv 48 miljoen met een looptijd van 20 jaar
3) PSV ontvangt van de gemeente het bedrag van de lening
4) PSV betaald ieder jaar de gemeente 2.4 miljoen euro erfpacht
5) De gemeente verdient dmv erfpacht het volledig aankoopbedrag (inclusief rente) terug.

Oftewel de belastingbetaler betaald 0 euro mee aan deze transactie, einde onderzoek.
HR
Volgens mij is het niet relevant of het de belastingbetaler geld kost of niet. Het is relevant of de club ongeoorloofde staatssteun heeft gehad of niet.

Afgezien daarvan zou je je ook kunnen voorstellen dat de gemeente meer rendement haalt uit een bedrag van 48 miljoen. Maar dat terzijde.

Uit de berichten vandaag komt naar boven dat de partijen zich er al lang van hebben vergewist dat er geen sprake is van ongeoorloofde staatssteun. Ik maak mij derhalve geen zorgen.
HR
HR

psvgouda
Legende

Reg.: 27 oktober 2007

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 maart 2013 om 14:45:23.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik kan mij vergissen, maar mij staat bij dat de hele transactie juist al vooraf is getoetst op de Europese regelgeving in deze? Maak me dan ook bepaald geen zorgen...

[Dit bericht is veranderd door psvgouda (op 6 maart 2013 14:49:50).]
HR
HR

cocufan1
Legende

psvgouda schreef:

Ik kan mij vergissen, maar mij staat bij dat de hele transactie niet juist al vooraf is getoetst op de Europese regelgeving in deze?
HR
PSV heeft geen problemen met het onderzoek, volgens de club is alles volgens de regels gegaan. Ze wisten destijds al dat de Europese Commissie nog een onderzoek ging doen.

http://psv.nl/Nieuws/Nieuwspagina/PSV-vol-vertrouwen-in-onderzoek-Brussel.htm

[Dit bericht is veranderd door cocufan1 (op 6 maart 2013 14:51:26).]
HR
HR
Dit is helemaal buiten onze schuld om en ze zullen niks vinden, maar dit is wel weer lekker kut voor ons imago. Ik zie de misplaatste hatelijke opmerkingen van ajax en feyenoordsupporters en de media alweer komen... :crap
HR
HR

cocufan1
Legende

Grasmat schreef:

Dit is helemaal buiten onze schuld om en ze zullen niks vinden, maar dit is wel weer lekker kut voor ons imago. Ik zie de misplaatste hatelijke opmerkingen van ajax en feyenoordsupporters en de media alweer komen... :crap
HR
Feyenoord hoeft voorlopig niks te zeggen. Want binnenkort laaien de discussies op over het te bouwen stadion in Rotterdam.

Ook dat gaat gebeuren met Gemeente geld. En daar zullen ook veel tegenstanders op komen.
HR
HR

Fruttero
Nationale topspeler

We weten nu wel meteen waar Valentijn Driessen de laatste week mee bezig is geweest: met het vormen van een dossier en dat overdragen aan de EU. Laat ik verder maar geen vergelijkingen trekken met de rol van De Telegraaf in de laatste wereldoorlog en mij beperken tot het uitspreken van de hoop dat we volgende week weer kunnen genieten van een interessante en goed geschreven TeleVisie.

Grasmat schreef:

HR
Je kunt het ook zo zien: als straks de EU de constructie goedkeurt, dan hebben ze definitief geen poot meer om op te staan met hun hatelijke opmerkingen.

[Dit bericht is veranderd door Fruttero (op 6 maart 2013 14:58:11).]
HR
HR

Standbeeld
Internationale topspeler

Uit: Gemert
Reg.: 2 juli 2009

Kunnen ze geen onderzoekje doen naar de structurele schulden van de Spaanse clubs.. zucht, next.
HR
HR

idefix
Legende

Reg.: 6 november 2005

Heb niets op een onderzoek tegen zolang het maar eerlijk gebeurt.
HR
HR

Barman
Legende

Uit: Nuenen
Vak: Oost - WW
Reg.: 29 juli 2005

Standbeeld schreef:

Kunnen ze geen onderzoekje doen naar de structurele schulden van de Spaanse clubs.. zucht, next.
HR
Helemaal mee eens. Ik heb totaal geen verstand van dit soort zaken, maar ik kan me enorm opwinden over een bericht als deze, met de gedachte van bijvoorbeeld een Robert en een Leandro nog in mijn achterhoofd. Het zou best kunnen dat de EU dan weer niet over transferbedragen gaat of weet ik het, maar wie er dan ook toezicht dient te houden in Spanje (Spaanse overheid, EU, CAS, FIFA, UEFA, Spaanse voetbalbond?) mag lekker verder slapen, terwijl er wel een onderzoek wordt gestart naar het 'gezonde' Nederland.
HR
HR

Bekvandegek
Veelbelovend talent

Vak: West - J
Reg.: 12 december 2005

Ehm, gaan ze dan ook kijken naar de investeringen die de overheid heeft gedaan of nog gaat doen in de stadions van Ajax, Feyenoord, Twente, Vitesse, Utrecht, Groningen, Roda JC, NAC Breda, NEC, ADO Den Haag, Heracles om nog maar niet te spreken van allerlei buitenlandse (top)clubs??? Bij al deze stadions heeft de gemeente geinvesteerd en ontvangt het een huursom. Dat is toch niet anders dan bij ons?
HRHR
HR

KL2013
Toeschouwer

Uit: Kuala Lumpur
Reg.: 6 maart 2013

Bekvandegek schreef:

Ehm, gaan ze dan ook kijken naar de investeringen die de overheid heeft gedaan of nog gaat doen in de stadions van Ajax, Feyenoord, Twente, Vitesse, Utrecht, Groningen, Roda JC, NAC Breda, NEC, ADO Den Haag, Heracles om nog maar niet te spreken van allerlei buitenlandse (top)clubs??? Bij al deze stadions heeft de gemeente geinvesteerd en ontvangt het een huursom. Dat is toch niet anders dan bij ons?
HR
Het is alleen maar goed dat er een onderzoek komt. Er is, op basis van de feiten die mij bekend zijn, absoluut geen sprake van staatssteun. Nu komt er eindelijk antwoord op de eindeloze discussies tussen diverse supportes groepen inzake de mogelijke staatssteun die PSV volgens hen verkregen heeft. Don't worry be happy!
HR
HR

Shane2012
Vedette

Droomaankoop: Tomáš Kalas
Reg.: 16 december 2010

Ach, anders kopen we de grond terug met externe financiers. De liquiditeit die we hiermee kregen was noodzakelijk, maar verder is de deal vooral voor de gemeente gunstig. We betalen 100 miljoen over de looptijd voor iets van waarde 48 miljoen.

Zijn we ook meteen af van dat staatsteun gezeik.

Wel even klacht indienen tegen alle andere clubs uiteraard.
HR
HR

rojo-blanco
Internationale topspeler

Uit: Venlo
Droomaankoop: Jelle Vossen
Reg.: 2 september 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 maart 2013 om 19:19:38.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: caelers8@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
*

[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 6 maart 2013 21:47:11).]
HR
HR

Fruttero
Nationale topspeler

Doe even normaal man.
HR
HR

Forzapsv321
Bankzitter

Vak: Noord - Ere Noord
Reg.: 22 maart 2008

Ach man we hebben ook veel te danken aan de EU. Simpele gedachte dit :nee
Al meerdere keren is gebleken dat je aan populistisch gelul niks hebt.
HR
HR
Zal idd wel met een sisser aflopen, die deal is toch een x-aantal keren door deskundigen gecheckt? Het was vanmiddag groot nieuws op pagina 101 van teletekst, het sportjournaal besteedde er zojuist niet eens aandacht aan......... Ok, die hadden de zendtijd nodig voor de biecht van Boogerd maar dat is eigenlijk ook geen nieuws. "....dat wist iederéén", zou Charlie da Silva zeggen. ;)
Zal wel een tegenslag worden voor de rivaliserende supporters, hebben ze weer iets minder om constant tegenaan te schoppen. En Aad de Mos heeft het ook nog steeds niet door als ik zijn verhaaltje vandaag in VI lees.
HR
HR

Ola Tyton
Basisspeler

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 oktober 2011

Slecht voor het imago van PSV. Wel grappig dat nu bijna iedereen PSV haat :D .
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 maart 2013 om 20:27:12.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Wat is een onderoek?
HR
HR

hen-3
Legende

Uit: Eindhoven
Vak: Zuid - A
Uploads: 9
Reg.: 28 februari 2001

HR
HR

rojo-blanco
Internationale topspeler

Uit: Venlo
Droomaankoop: Jelle Vossen
Reg.: 2 september 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 maart 2013 om 20:31:14.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: caelers8@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Fruttero schreef:

Doe even normaal man.
HR
Als je je bewust zou zijn van de belachelijke situatie zoals die zich nu steeds meer begint voor te doen, zou je nu nog de petitie tekenen om ervoor te zorgen dat incompetente bureaucraten met dictatoriale neigingen als Barroso, van Rompuy en Schulz hun natte droom over een Europese superstaat waarin wij allemaal niks meer te zeggen hebben te voorkomen. Als je schrikt van dit plaatje, is het omdat je nog nooit stil hebt gestaan bij de belachelijke gebeurtenissen die zich tegenwoordig voordoen.

Zoals in dit forum al eerder aangekaart: in Spanje ontvangen ze miljarden steun van de EU, terwijl ze hun banken gewoon decennia lang miljarden aan geld van de gewone Spanjaard hebben laten uitlenen aan megalomane clubs als Barca, Valencia, Real Madrid en Atletico Madrid.
Wat krijgen we terug voor die steun aan Spanje?? We worden onder toezicht geplaatst door de EU vanwege een puur nationale (eingelijk zelfs lokale) zaak... niet met woorden te beschrijven dit :nee .
HR
HR

killermfc
Legende

Reg.: 13 februari 2009

Fruttero schreef:

Doe even normaal man.
HR
Daar doe jij trouwens aardig aan mee met je opmerking over de Telegraaf tijdens WO II, iets dat ze overigens dan allang gecompenseerd zouden moeten hebben met hun gedweep met ajax! :tong

Maar idd, aangezien topicopener al het openingsbericht heeft aangepast, kan hij ook de titel nog aanpassen. Waarom denken jullie dan dat fansper hier nooit topics mag/mocht openen?! ;)
HR
HR

Rickardoko
Legende

Uit: Kollum/Apeldoorn
Reg.: 9 juli 2006

Zowel PSV als de gemeente Eindhoven maken zich geen zorgen. Dan ga ik me ook geen zorgen maken.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » A - PSV Forums » PSV Algemeen » Onderzoek Europese Commissie naar o.a. staatssteun PSV

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Ben je blij met de Europa League loting van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 93,8% dat Feyenoord wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!