| Poster | | Topic: [voorbeschouwing] Feyenoord - PSV |  |
|
lost-in-football Bankzitter
Uit: Apeldoorn Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 207 Reg.: 5 juli 2005 |
quote: schouten_psv schreef:
Ik denk dat sef de volgende opstelling uit de hoge hoed tovert morgen:
Gomes
Alcides Marcellis Salcido
Simons Bakkal
Farfan Dzsudzsak
Afellay
Koef Lazo
Zou uiterst opmerkelijk zijn. 3 verdedigers, Bakkal op de verkeerde positie en het feyenoord op het middenveld erg makkelijk maken.
quote: R-H schreef:
(...)
Hoe had je je dat dan voorgesteld? Die zullen elkaar echt niet gaan tegen komen op het veld......
Simons zal spelen op Da Guzman, van Bronckhorst zal tegen Afellay spelen, naar alle waarschijnlijkheid.
Het maakt veel uit dat Slory niet kan spelen en dat daarvoor Hofs komt. Op links lopen gewoonweg trage PSVers...
[Dit bericht is veranderd door lost-in-football (op 12 januari 2008 01:10:50).]
|
|
|
West Side United Geselecteerd voor Oranje
Uit: Tilburg Vak: West - J Posts: 546 Reg.: 14 september 2006 | Verwacht een zeer moeilijke avond. Denk dat PSV goed weg gaat komen met een gelijkspel. Feyenoord is thuis in de eigen Kuip bijna onverslaanbaar. En verwacht eerlijk gezegd niet dat PSV daar voor een stunt (overwinning) kan gaan zorgen. Maar op voorhand zou je het niet eens zo slecht doen als je bij Feyenoord een punt uit het vuur zou slepen.
|
|
|
Faaz Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6890 Reg.: 28 september 2000 |
Klik hier om de spoiler te bekijken
|
|
|
Stofzuiger Legende
Uit: Waalre Vak: - Posts: 3294 Reg.: 13 juni 2002 | Wat is dat toch met 'Klik hier om de spoiler te bekijken'? ik zie het wel vaker. Komt dat er automatisch onder of is het een leukigheidje?
Okee, de wedstrijd...
Vreemd genoeg heb ik een goed gevoel over de wedstrijd, hoewel alle voortekenen dat tegenspreken. Je zou juist een (dikke) nederlaag verwachten, gezien het vertrouwen van Feyenoord en de matige staat van PSV.
Het goede gevoel is dus nergens op gebaseerd. Maar als ik toch iets moet noemen: het feit dat er een splijtzwam uit de selectie is verdwenen, dat PSV duidelijk de jeugd een kans gaat geven, dat er met een nieuwe coach en contractverlengingen weer wat meer rust in de tent is, en dat PSV simpelweg in dit seizoen de underdog is.
Het zal wél verrekkes spannend worden... 
|
|
|
Thomasjehh Lid 2e elftal
Uit: best Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 154 Reg.: 21 oktober 2006 | Opstelling ED:
-----------------------Lazovic-----------------------------
-----------------------------------------------------------
---Dsudszak------------Afellay---------------Farfán--------
-------------Simons--------------Culina--------------------
---Alcides----------------------------------Kromkamp-------
-------------Salcido------------Marcellis------------------
-------------------------Gomes-----------------------------
|
|
|
daddy cool LaPadre  Bankzitter
Uit: heerlen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 188 Reg.: 6 november 2004 |
quote: Thomasjehh schreef:
Opstelling ED:
Dit komt inderdaad ook wel overeen met het soort opstelling tegen fortuna en wat sef ook zelf speelt.
Ik heb het idee dat het nog best eens kan meevallen voor ons en dat er een grote hoeveelheid enthousiasme is bij onze spelers.
Ik hoop het maar want een paar collega's zijn voor feyenoiit en dan zie je ze liever winnen
|
|
|
van nistelrode Nationale topspeler
Uit: Schijndel Vak: Oost - YY Posts: 898 Reg.: 3 mei 2001 | Mijn god waarom staat De Koef er weer niet in. Wat moet die jongen doen om zich te bewijzen terwijl die prutsers van een Farfan en Lazovic constant de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Zal me niet verbazen als we in Juni alweer afscheid kunnen nemen van onze topscoorder.
|
|
|
Japie Legende
Uit: Geldrop Vak: Oost - VV Posts: 2033 Reg.: 27 januari 2000 | Zover ik las in het Brabants Dagblad wil Sef gaan spelen met een "plat" middenveld, dus alle middenvelders op één lijn. Voor een betere balans denk ik.
Waarom is Farfan een prutser van Nistelrode???
Hij presteert dit seizoen niet goed, maar de vorige jaren wel. Dan ben je nu ineens een prutser geworden?? Zijn slechte spel had te maken met zijn blessure in de zomerstop en dat PSV slecht draaide.
Tja Lazovic is net hier, hij kan het wel, maar is niet de goaltjesdief die bv een Kezman was.
|
|
|
AddoCultheld Legende
Uit: Eindhoven Vak: West - H Posts: 1986 Reg.: 7 oktober 2001 | Kom op jongens, gas erop. Voor elkaar door het vuur, niet weer die onzekerheid, maar vertrouwen hebben in elkaar en dan zie ik het wel geod komen!
|
|
|
van nistelrode Nationale topspeler
Uit: Schijndel Vak: Oost - YY Posts: 898 Reg.: 3 mei 2001 | Het gaat erom hoe vaak de bal tegen het netje aan bolt. Koef scoort altijd en overal en al zijn doelpogingen zijn tenminste tussen de palen. Dat kan ik van die andere twee niet zeggen.
Farfan krijgt naar mijn mening teveel krediet op basis van prestaties in het verleden. Op zich is daar niks mis mee maar dat krediet heeft hij bij mij wel verbruikt. Lazo werkt hard maar rendement is nihil en dan heb je Koef die aan de lopende band scoort. Leg mij het maar uit.
Ik denk dat de Koef te lief is, hij moet zijn mond opentrekken en meer voor zichzelf op durven komen. Hij had net zo goed ij AZ kunnen blijven.
|
|
|
fansper Legende
Vak: - Posts: 5636 Reg.: 21 juni 2003 | Ga je mond spoelen bij AZ zit nooit beter dan bij Daarbij had van Gaal al een andere bankzitter angekocht. Koef mocht op de tribune nu heeft hij kunnen schiteren in de CL.
Verder vind ik hem eigenlijk ook alleen als pinchhitter doorslaggevend genoeg.
De opstelling hierboven met alleen Lazovic voorin lijkt me wel ramp. Di gast gat echt niet ineens score als je hem op een eiland zet.
|
|
|
robbendoesje Geselecteerd voor Oranje
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - F Posts: 506 Reg.: 22 december 2002 | Ruststand 1-0
Eindstand 1-3
|
|
|
Frits - Philips Legende
Vak: Zuid - CD Posts: 1775 Reg.: 6 november 2000 |
Opstelling ED:
Ik dacht dat Vergoossen had gezegd dat er een aantal spelers niet op de goede plek stonden?
Ik zie hier echter weinig verandering.
Ik heb er wel vertrouwen in vanavond. Verwacht dat PSV er meteen vol invliegt omdat de verdedeging van Feyenoord hun zwakkke plek is.
Het zou me niet verbazen als PSV met ruime cijfers gaat winnen.
[Dit bericht is veranderd door Frits - Philips (op 12 januari 2008 11:55:36).]
|
|
|
FarfanNilisRomario Veelbelovend talent
Uit: Oosterhout Vak: Oost - YY Posts: 98 Reg.: 12 januari 2006 | Ik vrees dat het gebrek aan vertrouwen dat onder Koeman is ingezet en door Jantje nog eens extra is komen bovendrijven, niet in 1 weekie Sef omgeslagen zal zijn naar een goed gevoel.. (alhoewel het vertrek van Perez het vertrouwen van Aissati natuurlijk wel heeft doen groeien )
Denk dus dat 'we' ons teveel laten imponeren door De Kuip en de hele sfeer die rond deze pot hangt.
Bovendien zijn we achterin gewoon niet sterk (heel jammer dat ons bestuur de komende potten gaat gebruiken om tot de conclusie te komen dat we achterin nog een ervaren vent nodig hebben..).
Denk ook niet dat het reeel is om te verwachten dat onze nieuwe aanwinst, Doedelzak, wel ff meteen de man van de wedstrijd gaat worden..(ook al is daar op de rechtsback positie wel de achilleshiel van dit Feijenoord)
Vrees dus een roemloze nederlaag..
(al hoopk vanzelfsprekend op het tegenovergestelde !)
Forza !!
|
|
|
Vin
 Toeschouwer
Vak: - Posts: 1 Reg.: 12 januari 2008 |
quote: steviewonder schreef:
(plaatje)
Welke club staat er al jaren bekend om hun slecht spelen en toch winnen?
|
|
|
Eendracht Maakt Macht Jeugdspeler
Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 285 Reg.: 3 december 2007 | |
|
EWT Jeugdspeler
Uit: Nijmegen Vak: Oost - X Posts: 56 Reg.: 21 juli 2003 |
quote: Vin schreef:
(...)
Essche Boys 3, nou ja vooral om dat slechte spel, winnen doen we ook niet zo veel 
|
|
|
Pimos. Nationale topspeler
Uit: Oudenbosch Vak: West - K Posts: 746 Uploads: 5 Reg.: 20 augustus 2004 |
quote: Vin schreef:
(...)
Volgens mij was dat ajax? 
|
|
|
Giallorossi Legende Buitengewoon lid Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Vak: Oost - X Posts: 25491 Reg.: 8 juni 2001 | Nou, je hoort het 
|
|
|
abroad Legende
Vak: - Posts: 1579 Reg.: 29 juli 2003 |
quote: Giallorossi schreef:
Nou, je hoort het 
Deze opstelling zou mij idd helemaal niets verbazen en kan er best mee leven.
Zelf liever Rajkovic LB en Koevermans in de spits
Je kan dan ook nog kijken naar Alcides centraal met Marcellis RB
Maar goed, de opstellin zoals hij er staat:
- Het middenveld lijkt zo meer in balans met een echte links poot op links, een goed centraal fundament met Simons / Culina
- Farfan speelt natuurlijk ver naar voren + zal veel naar binnen trekken, hetgeen Kromkamp de ruimte geeft of veel mee op te komen
- Affelay weet zich (meer) in de rug gedekt en hij + Farfan / Dsudszak moeten de ruimtes in duiken die Lazovic met zijn gesleur zal trekken
|
|
|
Fantomas Internationale topspeler
Uit: Maastricht Vak: - Posts: 1508 Reg.: 30 juni 2005 |
quote: abroad schreef:
(...)
Deze opstelling zou mij idd helemaal niets verbazen en kan er best mee leven.
Zelf liever Rajkovic LB en Koevermans in de spits
Je kan dan ook nog kijken naar Alcides centraal met Marcellis RB
Maar goed, de opstellin zoals hij er staat:
- Het middenveld lijkt zo meer in balans met een echte links poot op links, een goed centraal fundament met Simons / Culina
- Farfan speelt natuurlijk ver naar voren + zal veel naar binnen trekken, hetgeen Kromkamp de ruimte geeft of veel mee op te komen
- Affelay weet zich (meer) in de rug gedekt en hij + Farfan / Dsudszak moeten de ruimtes in duiken die Lazovic met zijn gesleur zal trekken
Vind ik een goede opstelling, omdat de poppetjes veel beter op hun plaats staan. Lazovic komt goed centraal te staan, Farfan kan prima vanaf rechts komen, Dzsudzsak vanaf links en Afellay staat ook op zijn beste plek.
Alleen op linksback vind ik Alcides een noodgreep, maar dat is nog altijd beter dan Zonneveld. Als Vergoossen hem vanavond niet opstelt denk ik dat een voorbode zal zijn voor de rest van 't seizoen. Hopelijk hebben ze bij PSV allemaal gezien dat 't aantrekken van een linksback de hoogste prioriteit heeft.
Op rechts meteen Kromkamp neerzetten vind ik niet zo'n goed idee. Waarschijnlijk heeft 't te maken met 't feit dat Alcides op linksback komt te staan, en Vergoossen met Marcellis centraal meer opbouwend vermogen wil, waardoor je op rechtsback wel uitkomt op Kromkamp (hoewel ik daar graag Fagner zou willen zien spelen, lijkt me een prima duo met Farfan).
Jammer ook dat Da Costa er niet in staat.
|
|
|
Revolinho Vedette
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2116 Reg.: 1 september 2004 |
Opstelling ED:
Ik riep voor de winterstop al een hele tijd dat PSV in zo'n formatie moest gaan spelen, eigenlijk omdat we daar gewoon de spelers voor hebben.
Oke, we hebben afgezien van Kromkamp, die voor zijn blessure gewoon slecht was, geen echte backs. Vind het jammer dat Alcides weer naar links moet, ik vond het hem op rechts redelijk doen. Verder vind ik het prima dat Marcellis in het centrum staat, ik hoop dat ie vandaag wat standvastiger speelt als een paar weken geleden. Zo niet, dan zou PSV met een 3-mansverdediging moeten gaan spelen, extra ondersteund door het middenveld.
Middenveld... het duo Simons-Culina heeft geen opbouwende kwaliteiten. Het is daar meestal de bal inleveren en hopen dat de volgende stap gemaakt wordt. Daar heeft PSV iemand nodig die controlerend kan spelen, maar ook creatief kan zijn. Dat is Culina niet. Daar verwacht ik dus een groot probleem vanavond. Zo lang je de bal zelf hebt, kan de tegenstander niet gevaarlijk worden. Maar dan moet je daar dus wel iemand hebben die het positiespelletje doorheeft en handelingssnelheid heeft. Bakkal zou daar best kunnen, maar ook Isi zou kunnen.
Aanvalslinie ziet er goed uit. Ik ben benieuwd naar Dsudszak. Farfan op rechts... tjah, ik vind het meer iemand die voor de goal moet spelen, maar goed. Ik zou er zelf de voorkeur aan geven om Farfan in de spits te zetten, Afellay op rechts en Aissati in het centrum. Ik denk dat het namelijk te maken heeft met beweging en slimheid.
Ik durf geen voorspellingen te doen. Vergoossen gaf terecht aan dat PSV verkrampt speelde en dat niet altijd de juiste spelers opgesteld stonden. Prima, ik hoop dat hij PSV naar voren kan laten voetballen. Je zult daar moeten gaan met die banaan want die Rotterdammers zullen er vanavond vol op kletsen.
[Dit bericht is veranderd door Revolinho (op 12 januari 2008 13:28:41).]
|
|
|
Den Helder Aanstormend talent
Uit: Den Helder Vak: - Posts: 141 Reg.: 29 juni 1999 | Wat mij betreft mag Bakkal wel ipv Culina spelen. Die heeft meer diepgang en was het ontwikkelen van talenten als hij en Aisatti de reden om Perez te laten gaan! Een overwinning vanavond zou het zelfvertrouwen een behoordelijke boost geven. Sef oogt in ieder geval rustig en deskundig.
|
|
|
Fritske Philips Aanstormend talent
Vak: - Posts: 134 Reg.: 10 december 2006 |
quote: en dat PSV simpelweg in dit seizoen de underdog is.
Grappig dat je dit schrijft stofzuiger, want voor de media in Holland zijn wij élk jaar de underdog. Zolang ze voorafgaand aan élk seizoen Ajax en AZ en nu ook Feyenoord hoger inschatten dan PSV, zolang blijven we de underdog en worden we zonder druk telkens kampioen.
M.a.w. de media helpt ieder jaar mee om PSV kampioen te maken, zonder dat ze dat willen, want ze zijn vooral op hand van hun eigen Randstad natuurlijk.
PSV denkt gelukkig mondiaal en is buiten Europa veruit de bekendste club van Nederland.
Ook nu weer gaat de media de druk in Rotterdam leggen. En ik zeg dan: "Hartelijk dank weer!" 
[Dit bericht is veranderd door Fritske Philips (op 12 januari 2008 13:24:56).]
|
|
|
Ultimo Uomo Nationale topspeler
Uit: Nuenen De Gekste! Vak: Noord - M Posts: 3045 Reg.: 29 juli 2005 |
quote: Fantomas schreef:
(...)
Vind ik een goede opstelling, omdat de poppetjes veel beter op hun plaats staan. Lazovic komt goed centraal te staan, Farfan kan prima vanaf rechts komen, Dzsudzsak vanaf links en Afellay staat ook op zijn beste plek.
Alleen op linksback vind ik Alcides een noodgreep, maar dat is nog altijd beter dan Zonneveld. Als Vergoossen hem vanavond niet opstelt denk ik dat een voorbode zal zijn voor de rest van 't seizoen. Hopelijk hebben ze bij PSV allemaal gezien dat 't aantrekken van een linksback de hoogste prioriteit heeft.
Op rechts meteen Kromkamp neerzetten vind ik niet zo'n goed idee. Waarschijnlijk heeft 't te maken met 't feit dat Alcides op linksback komt te staan, en Vergoossen met Marcellis centraal meer opbouwend vermogen wil, waardoor je op rechtsback wel uitkomt op Kromkamp (hoewel ik daar graag Fagner zou willen zien spelen, lijkt me een prima duo met Farfan).
Jammer ook dat Da Costa er niet in staat.
Volgens mij zit da Costa nog niet bij de selectie.
|
|
|
|