PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 Wedstrijden en trainingen
[voorbeschouwing] Feyenoord - PSV
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 14 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 14 »

Poster
Topic: [voorbeschouwing] Feyenoord - PSV 
Foxy
Legende
Winnaar PSV Quiz Seizoen 04/05; meer prijzen

Uit: Eindhoven
Vak: Noord - S
Reg.: 13 oktober 1999
Gepost op 9 januari 2008 om 14:42:06.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Danny Koevermans

Balázs DzsudzsákOtman BakkalTimmy SimonsIbrahim AfellayJefferson Farfan

Slobodan RajkovicCarlos SalcidoManuel Da CostaDirk Marcellis

Heurelho Silva Gomes

Met de fanken naar voren wat hij hier blijkbaar niet aangeeft. Vrij aanvallen, maar op deze manier moet je de verdediging van Feyenoord onder druk houden, dat is hun zwakke punt. MIsschine is het zelfs beter om Farfan weer veel Hofland op te laten zoeken. Afallaye en Bakkal kunnen zo beide met loopacties de diepte opzoeken. Da Costa als mandekker op Makaay, hem geen millimeter ruimte geven, en Salcido in balbezit de vrije man, en anders Slory op laten vangen. Backs bij begrek aan beter.

[Dit bericht is veranderd door Foxy (op 9 januari 2008 14:43:58).]
 Help mods!
Pool: 32e, Feyenoord-PSV 1-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.291,2VoVo: 212e / 593e / 85eOpstelling: 4-5-1
The Viking
Nationale topspeler

Uit: Hellmond
Vak: Oost - X
Reg.: 4 augustus 2005
Gepost op 9 januari 2008 om 14:53:23.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Waarom past iedereen zich aan Feyenoord aan door ook maar met 1 echte spits te spelen?

Gewoon met minimaal 2 spitsen spelen!!
 Help mods!
Pool: 1165e, Feyenoord-PSV 1-3 (1-1)MotM: -Battle-rating: 1.386,2VoVo: 2365e / - / 1978eOpstelling: incompleet
Eddsio
Veelbelovend talent

Vak: Zuidoost - ZZ
Reg.: 6 augustus 2007
Gepost op 9 januari 2008 om 15:01:04.       MSN: edwin_ras57@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Foxy schreef:

Danny Koevermans

Balázs DzsudzsákOtman BakkalTimmy SimonsIbrahim AfellayJefferson Farfan

Slobodan RajkovicCarlos SalcidoManuel Da CostaDirk Marcellis

Heurelho Silva Gomes

Met de fanken naar voren wat hij hier blijkbaar niet aangeeft. Vrij aanvallen, maar op deze manier moet je de verdediging van Feyenoord onder druk houden, dat is hun zwakke punt. MIsschine is het zelfs beter om Farfan weer veel Hofland op te laten zoeken. Afallaye en Bakkal kunnen zo beide met loopacties de diepte opzoeken. Da Costa als mandekker op Makaay, hem geen millimeter ruimte geven, en Salcido in balbezit de vrije man, en anders Slory op laten vangen. Backs bij begrek aan beter.

Geen Dirk Marcellis op een back postitie , hij is daar kwetsbaar in het centrum niet.

Forza
 Help mods!
Pool: 778e, Feyenoord-PSV 0-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.520,1 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
lindsaywilson
Legende

Reg.: 7 maart 2002
Gepost op 9 januari 2008 om 15:06:00.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
The Viking schreef:

Waarom past iedereen zich aan Feyenoord aan door ook maar met 1 echte spits te spelen?

Omdat Vergoossen heeft aangegeven waarschijnlijk zo te gaan spelen misschien ?
 Help mods!
Pool: 782e, Feyenoord-PSV 1-2 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.456,9VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Foxy
Legende

Gepost op 9 januari 2008 om 15:15:13.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

Geen Dirk Marcellis op een back postitie , hij is daar kwetsbaar in het centrum niet.

Aangezien ik zwaar anti Alcides ben, die meer op stap gaat dan traint, zie ik geen andere optie. Zoals ik al aangaf, bij gebrek aan beter aan beide kanten.
 Help mods!
Pool: 32e, Feyenoord-PSV 1-1 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.291,2VoVo: 212e / 593e / 85eOpstelling: 4-5-1
The Viking
Nationale topspeler

Uit: Hellmond
Vak: Oost - X
Reg.: 4 augustus 2005
Gepost op 9 januari 2008 om 15:30:04.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
lindsaywilson schreef:
Omdat Vergoossen heeft aangegeven waarschijnlijk zo te gaan spelen misschien ?

Waar zegt hij in het onderstaande stukje dat hij met 1 spits gaat spelen??

maw dat heeft Vergoossen helemaal niet gezegd, hij heeft juist gezegd dat Farfan op het middenveld komt te spelen!

Maar 4-4-2 is met 2 spitsen en niet met 1!!!

quote:

/1/2008 - Vergoossen start met 4-4-2 systeem
(Gepost door RvN)

Sef Vergoossen lijkt het vooralsnog te willen gaan doen met een 4-4-2 systeem. Het Eindhovens Dagblad daarover: Een 4-4-2 met twee controlerende middenvelders en een goede bezetting van de flanken. Farfán wordt daarbij gezien als een van de buitenste middenvelders, al betekent het in de praktijk meestal dat hij rechtsbuiten speelt. "Van daaruit moet Jefferson meer initiatief nemen, zijn tegenstanders dwingen om een keuze te maken", vond Vergoossen. In de tweede helft was Mendez minder aanvallend op de rechterflank en was juist de linkerflank aanvallender met Dzsudzsak in plaats van Zonneveld
EDIT

Ik hoop echt niet dat Sef Vergoossen 4-5-1 gaat spelen, het spel was al niet om aan te zien, dan wordt het nu alleen, maar erger!!

Ik denk dus dit:

--------------------------Gomes--------------------------
Alcides-----------Da Costa-----Salcido-----------Rajkovic
------------------Simons-------Zonneveld-----------------
-----------Farfan------------------------Afellay---------
------------------Koevermans---Lazovic-------------------

[Dit bericht is veranderd door The Viking (op 9 januari 2008 15:46:02).]
 Help mods!
Pool: 1165e, Feyenoord-PSV 1-3 (1-1)MotM: -Battle-rating: 1.386,2VoVo: 2365e / - / 1978eOpstelling: incompleet
DA PHOOL
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 november 2000
Gepost op 9 januari 2008 om 15:48:22.     MSN: daphool@hotmail.com    Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Danko LazovicDanny KoevermansJefferson Farfan

Otman BakkalTimmy SimonsIsmail AissatiIbrahim Afellay

Carlos SalcidoManuel Da CostaAlcides

Heurelho Silva Gomes

Feyenoord speelt maar met 1 spits en we moeten de slag op het middenveld zien te winnen. Daarnaast is de verdediging van Feyenoord erg zwak,dus moet je die gewoon met 3 spitsen onder druk zetten. Durf te voetballen!

[Dit bericht is veranderd door DA PHOOL (op 9 januari 2008 15:50:12).]
 Help mods!
Pool: 1048e, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Foxy
Legende

Gepost op 9 januari 2008 om 15:50:23.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Je lijkt Van Basten wel.
 Help mods!
bakkertjuhhh

Toeschouwer

Uit: eindhoven
Vak: West - L
Reg.: 2 januari 2008
Gepost op 9 januari 2008 om 16:50:56.       Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb er weer zin in, maar van unibet is Feyenoord favoriet, Laat ze dat maar denk lacht het laatst.
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 1-3 (1-1)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
DA PHOOL
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 november 2000
Gepost op 9 januari 2008 om 19:44:47.     MSN: daphool@hotmail.com    Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Foxy schreef:

Je lijkt Van Basten wel.

We gaan niet schelden he
 Help mods!
Pool: 1048e, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Sappelaar
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 6 juni 2005
Gepost op 9 januari 2008 om 19:54:45.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mijn favoriete opstelling tegen Feyenoord.

Gomes

MarcellisDa CostaAlcidesSalcido

Simons

AffelayAisatti

FarfanLazovicDzsudzsak

Bank:

Roorda
Rajkovic
Fagner
Culina
Bakkal
Koevermans
Zeefuik

Toelichting:

Aangezien PSV er nog altijd niet in is geslaagd een fatsoenlijk linksback aan te trekken, zet ik Salcido daar neer. Zeker omdat Slory vanaf rechts speelt, is het van belang daar een fatsoenlijke verdediger neer te zetten.

Alcides komt het best tot z'n recht als mandekker, vandaar dat hij van mij de taak krijgt om Makaay te bewaken. Dat mag hij doen in samenspraak met Da costa, het best overgebleven alternatief.

Marcellis op rechts aangezien hij opbouwend het beste is en rust in z'n spel heeft. Van die Chinees heeft hij weinig te duchten.

Op het middenveld mag Simons de Guzman voor de voeten lopen. Verder kies ik voor voetbal. Dat wil zeggen voor Affelay en Aisatti. Er zullen best mensen zeggen dat dit middenveld te licht is, maar in wezen verschilt het nauwelijks met de afgelopen weken met Perez.

Verder drie spitsen. Het is gewoon belangrijk om het veld breed te houden en voorzetten te geven i.p.v. het trechtervoetbal van de laatste weken. Dzsudzsak hangend op links en Farfan hangend op rechts met Lazovic in de spits. De keuze tussen Lazovic en Koevermans is een vervelende omdat ze eigenlijk allebei niet voldoen. Lazovic is echter sneller en zeker zeer gedreven tegen Feyenoord.

Vervolgens ongeacht het resultaat dit team laten staan. Hiermee kies je voor voetbal, voor techniek en snelheid. Ook al verlies je in Rotterdam, met dit team moet je vertrouwen en punten kunnen winnen in de volgende reeks tegen VVV, Sparta en Excelsior! Om vervolgens door te kunnen groeien naar een team dat de titel wint!
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.490,8VoVo: -Opstelling: incompleet
nini
Regelmatige invaller

Reg.: 5 augustus 2004
Gepost op 9 januari 2008 om 19:58:05.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Op basis van de prestaties van de spelers gisteren, en de intentie van onze Sef denk dat hij zo gaat spelen:

-------------------Gomes--------------------
-Alcides-----Marcellis-Salcido-----Rajkovic-
--------Simons---------------Bakkal---------
---Farfan-------Affaley---------Dzudzcak----
------------------Lazovic-------------------

En dit vind ik eerlijk gezegd nog niet zo een slechte opstellig. 4 sterke mannen achter in, daarvoor twee controlerende meer verdedigende mannen, waarbij Bakkal ook vaak naar voren gaat.
Daarvoor nog 3 handige creatieve aanvallende middenvelders, waarbij Farfan en Dzudzcak vaak voor de goal zullen duiken.

Op deze manier heb je verdedigend meer zekerheid, aanvallend heb je 4 mannen met een goede bezetting aan de zijkanten die het voorin moeten uitzoeken met hun opportunisme
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV 1-1 (0-1)MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
SomaQan
Jeugdspeler

Uit: Vlijmen
Vak: Noord - M
Reg.: 5 november 2006
Gepost op 9 januari 2008 om 20:13:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Danny Koevermans

Balázs DzsudzsákJefferson Farfan

Ibrahim Afellay

Otman BakkalTimmy Simons

Mike ZonneveldCarlos SalcidoManuel Da CostaAlcides

Heurelho Silva Gomes

Dit lijkt me de beste opstelling tegen Feyenoord Alcides is de laatste tijd in vorm dus ik verkies hem boven Marcellis.
 Help mods!
Pool: 1380e, Feyenoord-PSV 0-4 (0-3)MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1685e / - / 1669eOpstelling: 4-3-3
Ultimo Uomo
Nationale topspeler

Uit: Nuenen De Gekste!
Reg.: 29 juli 2005
Gepost op 9 januari 2008 om 20:20:12.         Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Foxy schreef:

(...)

Aangezien ik zwaar anti Alcides ben, die meer op stap gaat dan traint, zie ik geen andere optie. Zoals ik al aangaf, bij gebrek aan beter aan beide kanten.

Je kunt zelfs als Alcides-hater niet anders concluderen dat Alcides voor de winterstop vaak een van de beste mannen van de wedstrijd was.
 Help mods!
Pool: 3144e, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
fansper
Legende

Reg.: 21 juni 2003
Gepost op 9 januari 2008 om 20:30:08.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

Ik vind niet dat Farfan of Lazovic momenteel echt iets exrá brengt dus dan heb je meer aan een extra man op het middenveld. In de juiste opstelling kan je dan nog steeds redelijk aanvallend spelen. Verder lijkt Salcido me de beste op links en Addo de ideale man om Makaay uit te schakelen. Da Costa kan extra opbouw brengen.

Ik zie het liefst dat Bakkal de schakel het middenveld opjaagd en de schakel is met en rond Koevermans. Aisatti kan centraal de steekballen geven, terwijl Affelay en Dzsudzsack de flanken ondersteunen.

Koevermans

DzsudszackBakkalAffelay

AisattiSimons

Da Costa

SalcidoAddoAlcides

Gomes

[Dit bericht is veranderd door fansper (op 9 januari 2008 21:46:19).]
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.321,5VoVo: -Opstelling: 4-3-3
simons 6.
Regelmatige invaller

Vak: Zuid - DD
Reg.: 22 januari 2007
Gepost op 9 januari 2008 om 20:59:49.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Jongens, hoe hebben we thuis gewonnen? zoek die opstelling op en zet hem hier neer. 4-0 was niet slecht toch?
 Help mods!
Pool: 841e, Feyenoord-PSV 1-2 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.492,3VoVo: -Opstelling: 3-5-2
Sander Kleinenberg
Legende

Uit: Den Haag
Vak: West - K
Reg.: 26 oktober 2002
Gepost op 9 januari 2008 om 22:07:04.     MSN: bkorf@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
simons 6. schreef:

Jongens, hoe hebben we thuis gewonnen? zoek die opstelling op en zet hem hier neer. 4-0 was niet slecht toch?

Bel jij ff iemand in A'dam op?
 Help mods!
Pool: 259e, Feyenoord-PSV 0-2 (0-1)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 113e / 426e / 211eOpstelling: 4-3-3
10kone
Toeschouwer

Reg.: 5 augustus 2006
Gepost op 9 januari 2008 om 22:21:29.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gewoon hetzelfde strijdplan als in de thuiswedstrijd, feyenoord niet laten voetballen over de linkse kant met de Cler van bronkhorst en bruins
en makaay uitschakelen
ik voorspel 1- 2
come on
 Help mods!
Pool: 3678e, Feyenoord-PSV 1-3 (1-1)MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2509e / 2113e / 2586eOpstelling: incompleet
PSVkampioen
Nationale topspeler

Vak: Zuid - CC
Reg.: 13 april 2002
Gepost op 9 januari 2008 om 22:28:58.       Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sander Kleinenberg schreef:

(...)

Bel jij ff iemand in A'dam op?

Ook met 10 man moet het lukken
 Help mods!
Pool: 606e, Feyenoord-PSV 0-2 (0-1)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Natte Krant
Vedette

Uit: Lelystad
Reg.: 12 juli 2004
Gepost op 9 januari 2008 om 22:34:52.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
simons 6. schreef:

Dat was volgens mij:

--------------Gomes------------
--Kromkamp--Addo-Salcido-Zonneveld--
-------------Simons-----------------
----Mendez------------Culina--------
---Lazovic----Farfan----Perez--------

oftewel, dat zal nu anders moeten gebeuren......
 Help mods!
Pool: 2034e, Feyenoord-PSV 3-1 (2-0)MotM: -Battle-rating: 1.494,2VoVo: -Opstelling: incompleet
sp1337
Veelbelovend talent

Uit: Esch
Reg.: 11 maart 2006
Gepost op 9 januari 2008 om 22:54:54.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik hoop dat Vergoossen zo gaat spelen:

Ik zou liever een ander systeem zien dan Vergoossen nu wil. Wel echt een 4-4-2 systeem (of 4-2-4 ligt eraan hoe je dat bekijkt):

----------Gomes------------
---4-mansverdediging-------
---Simons-Bakkal/Culina----
Afellay-------------Dsudzak
----Koef/Farfan--Lazo------

Met Lazovic zwervend om Koevermans of Farfan (die ietsje dieper dan Lazovic staat) heen. Kracht van Koef en Farfan ligt dicht bij de 16, Lazovic haalt ook meer rendement verder van de goal af.
In balbezit kan dan Bakkal dan mooi achter de spitsen gaan spelen door in te schuiven in de ruimte tussen Afellay en Dszudzak. Alleen zal hij dan wel veel meters moeten maken bij het omschakelen met name! Bij snelle omschakeling tegenstander ben je dan dus wel wat kwetsbaarder dan in het 4-5-1 systeem dat Vergoossen lijkt te willen gaan spelen.

Liever eigenlijk nog 'gewoon' 4-3-3 met punt naar achteren. Maar dat ziet Vergoossen en ook Stevens niet zitten volgens mij, Zo dus:

-----------------Gomes---------------
-Kromkamp--Da Costa-Salcido-Alcides--
--------------Makaay--------------
----------------Simons----------------
--Bruins-------De Guzman------Slory--
--------Afellay---------Culina-------
-------Gio----------------Sahin-----
-Farfan-------Lazovic------Dzcudzcak-
-De Cler---Hofland---Bahia----Greene--

Gomes uiteraard op goal.
Alcides linksback, omdat ik gezien de snelheid van Zonneveld hem geen optie vind om tegenover Slory te laten spelen. Da Costa en Salcido moeten gevaar Makaay neutraliseren, Zoals Simons tegenover De Guzman zal moeten spelen. Da Costa voegt bovendien wat broodnodige kopkracht toe aan de eerste 11. Kan hij Hofland uitschakelen bij de dode spelmomenten op de helft van de PSV-zijde.
Kromkamp lijkt met tegenover Bruins een goede optie. Jan beschikt over meer body en heeft het over het algemeen erg moeilijk tegenover spelers met een echte versnelling (zoals Sulejmani bijvoorbeeld dit seizoen). Bruins heeft die niet. Bovendien heeft Jan het loopvermogen op de ruimte op rechts te benutten doordat Afellay normaal gesproken toch veel naar binnen zal trekken richting de 16. Jan kan dan op rechts aangespeeld worden (die krijgt dan normaal gesproken de ruimte anders spel verplaatsen richting onze Hongaarse vriend) en de voorzet geven.
Op het middenveld zal Gio achter Afellay aan moeten lopen en moet Culina continu Sahin kort zitten. Culina kan dat goed en Sahin heeft er een hekel aan als hij geen voetballer tegen zich heeft, maar een balafpakker. Vandaar Culina in plaats van bijvoorbeeld Bakkal of Aissati. Hoewel die evt. nog wel gebracht kunnen worden om wat te forceren. Voorin eindelijk eens een echte linksbuiten (Die Hongaar) en de keuze voor Lazovic is gebaseerd op het feit dat Hofland nogal traag is en Danko snel is aan de bal. Daarom geen Koevermans. Farfan vanaf rechts laten komen. Tegen AZ speelde hij over het algemeen goede wedstrijden op rechts (tegenover de Cler dus), hoewel het dit seizoen tot nu toe knudde is.
Op deze manier zet je Feyenoord viel meer onder druk i.p.v. met dat laffe 4-5-1 zoals Feyenoord dat nu speelt en ook Vergoossen wil spelen. Feyenoord doet het uit slecht omdat dan de ploegen vaak wel tegen hen durven te voetballen (en druk/pressie te zetten) en Feyenoord daar geen raad mee weet door het te lage tempo dat ze spelen; Daarom 4-3-3, dan moet je eigenlijk wel pressie spelen!
 Help mods!
Pool: 544e, Feyenoord-PSV 0-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.499,8 (daag uit)VoVo: 287e / 748e / 251eOpstelling: 4-3-3
psvsupottie.com
Legende

Uit: Oss
Vak: Noord - NN
Reg.: 18 maart 2000
Gepost op 9 januari 2008 om 23:23:08.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Vergoossen liet PSV tegen Fortuna Sittard in een 4-5-1 opdraven. Een systeem dat Stevens ook regelmatig gebruikt. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat dit in overleg met Stevens gebeurt en dat hierin ook het komende seizoen al een rol speelt.

Opvallend waren een aantal zaken. Interessant vind ik de keuze om Bakkal naast Simons in een controlerende rol te laten spelen. Otman zou van zijn slimheid en diepgang gebruik kunnen maken en vanuit deze positie ook in aanvallend opzicht zijn steentje kunnen bijdragen. Zo was de lezing van Vergoossen min of meer.

Hierin herken ik de speelstijl van PSV aan het begin van het millenium en van Van Bommel destijds in het bijzonder. Mark speelde naast Vogel in een 4-4-2 met twee naar voren geschoven buitenste middenvelders (Kolkka/Robben en Rommedahl) en voorin een diepe spits (Van Nistelrooij) met daarachter een schaduwspits (Nilis). Van Bommel kwam vanuit de as van het veld vaak opgestoomd en had vaak een beslissende pass of actie in huis. Wat we nu zien is eigenlijk hetzelfde. Simons is de pure controleur (Vogel) met naast hem de diepgaande Bakkal (Van Bommel). Op de flanken twee aanvallende spelers die de buitenkant houden en snelheid hebben (Dszudszák en Farfán) en voorin een diepe spits (Lazovic) met daarachter een schaduwspits (Afellay).

Wat dat betreft ben ik redelijk zeker van de invulling voorin. Alhoewel Vergoossen misschien wat voorzichtig zal zijn en niet nieuweling en aanvaller Dszudszák zal opstellen maar voor Zonneveld kiest. Een defensiever type die niet de diepgang heeft maar wel over een goed linkerbeen beschikt. In de spits vermoed ik dat Vergoossen met Lazovic voor een beweeglijke spits kiest. Koevermans zal wederom als pinch-hitter gebruikt gaan worden.

Over de achterhoede heb ik de meeste vraagtekens. Tegen Fortuna kreeg Da Costa de hele wedstrijd de kans in het centrum. Dit kwam waarschijnlijk mede omdat Addo voorlopig in Afrika verblijft en Salcido nog niet terug was uit Mexico. Mijn vermoeden is echter dat Da Costa de kans krijgt. Vergoossen gaf al aan dat PSV een ervaren centrale man achterin mist, dus ik verwacht niet dat hij Salcido naar linksback zal schuiven, zoals hierboven wel geopperd wordt.

Op linksback begon Rajkovic, die daar nog veel moeite heeft. Dat zag je goed tegen NAC, toen hij verdedigend vaak niet goed stond. Hij is pas 18 en kent deze positie niet. Dus die twijfel is niet zo gek. Het alternatief is echter Zonneveld, die al een half seizoen bewijst geen verdediger te zijn. Ik ben benieuwd voor wie Vergoossen gaat. Mijn vermoeden is Rajkovic.

Op rechtsback begon opvallend genoeg Fagner. Een jonge jongen die tot nu toe niet het vertrouwen kreeg op een verdedigende positie. Dat terwijl rechtsback zijn eigenlijke plek is. In de tweede helft stond Alcides daar. Heel ander type natuurlijk. Ik verwacht dat Alcides daar voorlopig zal spelen. Marcellis werd immers getest als centrale verdediger en Kromkamp is nog niet helemaal fit.

Ik denk dat dit 'm wordt zaterdag:

------------------Gomes

Alcides----DaCosta-----Salcido----Rajkovic

-----------Simons-------Bakkal

Farfán-----------Afellay----------Dszudszák

-----------------Lazovic

Bank:

Roorda
Marcellis
Zonneveld
Culina
Vayrynen (jaja, Sefke gaat de getergde Mika gebruiken)
Aissati
Koevermans
 Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Het Kanon
Legende
Runner-up PSV Netwerk Battle 2006

Vak: Noord - PP
Reg.: 13 maart 2000
Gepost op 9 januari 2008 om 23:54:22.       Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
psvsupottie.com schreef:

------------------Gomes

Alcides----DaCosta-----Salcido----Rajkovic

-----------Simons-------Bakkal

Farfán-----------Afellay----------Dszudszák

-----------------Lazovic

Op papier is dit denk ik de beste opstelling van PSV op dit moment. Zo zou ik het graag zien tegen Feyenoord. Alleen zitten er zo veel haken en ogen aan. Da Costa heeft een half jaar niet gespeeld, Rajkovic was veel te onzeker tegen NAC, het is niet zeker hoe goed Bakkal meeverdedigt, Lazovic is al een tijd uit vorm, Farfan zelfs nog langer. Zoveel vragen.

Aan de andere kant: Sef moet ergens beginnen. Talent zit er genoeg in deze ploeg. Misschien is men in Genk ingespeeld geraakt, het zou zo maar ineens kunnen klikken.
 Help mods!
Pool: 2484e, Feyenoord-PSV 1-2 (0-2)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Ultimo Uomo
Nationale topspeler

Uit: Nuenen De Gekste!
Reg.: 29 juli 2005
Gepost op 10 januari 2008 om 07:17:03.         Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Zaterdag zal er voorafgaand aan het duel Feyenoord-PSV een minuut stilte in acht genomen, ter nagedachtenis aan Karel Jansen sr. Op alle velden wordt op deze manier stil gestaan bij het overlijden van Jansen, afgelopen dinsdag. Hij was onder meer de oprichter van de VVCS, de Vereniging van Contract Spelers.
Dat wordt wat, zo'n indrukwekkende minuut stilte in een kolkende kuip. Na die ene minuut zal een orkaan van geluid opstijgen voorspel ik zo.
 Help mods!
Pool: 3144e, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
lindsaywilson
Legende

Reg.: 7 maart 2002
Gepost op 10 januari 2008 om 09:19:08.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ultimo Uomo schreef:

(...)

Dat wordt wat, zo'n indrukwekkende minuut stilte in een kolkende kuip. Na die ene minuut zal een orkaan van geluid opstijgen voorspel ik zo.

Zo kolkend is de Kuip allang niet meer hoor....is ook maar een doorsnee stadion geworden qua sfeer...
 Help mods!
Pool: 782e, Feyenoord-PSV 1-2 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.456,9VoVo: -Opstelling: 4-5-1

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 14 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk