| Poster | | Topic: [Voorbeschouwing] Feyenoord-PSV (JCS) |  |
|
|
Sevso Lid 2e elftal
Uit: Boxtel Vak: - Posts: 171 Reg.: 28 december 2007 |
quote: Gomes_1 schreef:
Hahaha het is zo triest om elkaar zo op te naaien van tevoren.
Straks zal blijken dat er allemaal niks aan het handje is.
Daarom, denkt men nou echt dat de hooligans elkaar in Amsterdam zullen treffen? Daar waar de politiemacht het grootst is?
Welnee man...die zoeken wel een rustiger plekje. Zonder kinderen. Een speeltuin in Almere bijvoorbeeld.
|
|
|
Ultimo Uomo Internationale topspeler
Uit: Nuenen Vak: Noord - M Posts: 3620 Reg.: 29 juli 2005 |
quote: Sevso schreef:
(...)
Daarom, denkt men nou echt dat de hooligans elkaar in Amsterdam zullen treffen? Daar waar de politiemacht het grootst is?
Welnee man...die zoeken wel een rustiger plekje. Zonder kinderen. Een speeltuin in Almere bijvoorbeeld.
Het gaat mij er voornamelijk om dat het seizoen nog niet eens begonnen is, en de clubs beginnen elkaar alweer op te zoeken. ADO is weer net een jaartje terug (en hoop dat ze net zo snel weer oprotten) en menen meteen weer meer mee te gaan doen met het kinderachtige spelletje van Ajax en Feyenoord (en ook Utrecht!). Komt dit door gebrek aan succes, gebrek aan opvoeding of gewoon gebrek aan hersencellen dat dit telkens weer gebeurt in Amsterdag, Dan Haag en Rotterdam? Gezonde rivaliteit; prima. Tijdens een wedstrijd elkaar achter de plexi-wandjes provoceren; prima. Maar ga niet keer op keer elkaar's spelershome belagen voor een wedstrijd met 'lading'.
|
|
|
BruggiKeane Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Tilburg Vak: Oost - X Posts: 7609 Reg.: 29 april 2000 |
Verwacht een overwinning voor PSV, zaterdag. Ben er niet zo heel erg mee bezig, eigenlijk. Toch gek.
Is helemaal niet gek, want deze wedstrijd leeft totaal niet bij de supporters. Maar ook bij de spelers en technische staf niet:
Stevens vindt Johan Cruijff-schaal niet bijzonder
PSV-trainer Huub Stevens wordt niet warm of koud van de Johan Cruijff-schaal. Met zijn PSV neemt hij het komende zaterdag in de Amsterdam ArenA in de strijd om de Nederlandse supercup op tegen Feyenoord.
"Ik zie de Johan Cruijff-schaal meer als het staartje van de voorbereiding als dat het de start van het seizoen zou zijn", zegt de trainer in gesprek met VI. "Die wedstrijd staat nu eenmaal op de kalender, maar of we er helemaal klaar voor zijn is een andere vraag. Het is leuk dat er Ãets op het spel staat en de schijnwerpers op de wedstrijd gericht staan, maar meer ook niet."
Landskampioen PSV en bekerwinnaar Feyenoord trappen zaterdag om 18.00 uur af in Amsterdam.
|
|
|
psv vak x Internationale topspeler Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2007
Vak: Oost - X Posts: 1566 Reg.: 7 november 2005 |
quote: Ultimo Uomo schreef:
(...)
Het gaat mij er voornamelijk om dat het seizoen nog niet eens begonnen is, en de clubs beginnen elkaar alweer op te zoeken. ADO is weer net een jaartje terug (en hoop dat ze net zo snel weer oprotten) en menen meteen weer meer mee te gaan doen met het kinderachtige spelletje van Ajax en Feyenoord (en ook Utrecht!). Komt dit door gebrek aan succes, gebrek aan opvoeding of gewoon gebrek aan hersencellen dat dit telkens weer gebeurt in Amsterdag, Dan Haag en Rotterdam? Gezonde rivaliteit; prima. Tijdens een wedstrijd elkaar achter de plexi-wandjes provoceren; prima. Maar ga niet keer op keer elkaar's spelershome belagen voor een wedstrijd met 'lading'.
DÃt slaat pas nergens op. Heb dan ook de ballen om niet weg te rennen wanneer degene die je uitdaagt erin slaagt het plexi-wandje kapot te stampen.
Dat ADO net terug is heeft er ook niks mee te maken, als ze nog in de jupiler league hadden gezeten, hadden ze ook graag meegedaan.
Ben benieuwd of er hen en der wat hooligans op de neutrale vakken zitten, remember de veldslagen bij eerdere wedstrijden als deze. (dan heb ik het over 10 jaar geleden ong.)
|
|
|
kuiper Meervoudig international
Vak: Zuid - F Posts: 647 Reg.: 31 mei 2004 |
quote: psv vak x schreef:
(...)
DÃt slaat pas nergens op. Heb dan ook de ballen om niet weg te rennen wanneer degene die je uitdaagt erin slaagt het plexi-wandje kapot te stampen.
Dat ADO net terug is heeft er ook niks mee te maken, als ze nog in de jupiler league hadden gezeten, hadden ze ook graag meegedaan.
Ben benieuwd of er hen en der wat hooligans op de neutrale vakken zitten, remember de veldslagen bij eerdere wedstrijden als deze. (dan heb ik het over 10 jaar geleden ong.)
Precies, uitdagen is klappen vragen! Als je achter een wandje mekaar durft uit te dagen, dan ook niet wegrennen.
Ik denk dat Ajax wel wat plannetjes heeft, maar we zullen het zien. De politie macht zal enorm zijn in ieder geval
|
|
|
Ultimo Uomo Internationale topspeler
Uit: Nuenen Vak: Noord - M Posts: 3620 Reg.: 29 juli 2005 |
quote: psv vak x schreef:
(...)
Waar heb ik het over wegrennen? Al gaan ze gewoon lekker met elkaar staan matten op een weiland zonder dat iemand er last van heeft, prima!
Kom nou, je ziet toch dat ADO altijd denkt dat het er weer helemaal bij hoort als het voor in de Eredivisie speelt. Afgelopen jaar helemaal niets gehoord van ADO jegens Ajax en consorten, het jaar daarvoor de bestormingen van supportershome's en nu alweer 'dreiging' van ADO kant.
Denk overigens dat er in het stadion helemaal niets gebeurt. Zitten maar weinig supporters van beide partijen. Voor de rest 'familiemensen' en her en der zal er vast wel een 'ruige' jongen zitten, maar daar verwacht ik weinig problemen.
|
|
|
Sevso Lid 2e elftal
Uit: Boxtel Vak: - Posts: 171 Reg.: 28 december 2007 |
(...)
Waar heb ik het over wegrennen? Al gaan ze gewoon lekker met elkaar staan matten op een weiland zonder dat iemand er last van heeft, prima!
Kom nou, je ziet toch dat ADO altijd denkt dat het er weer helemaal bij hoort als het voor in de Eredivisie speelt. Afgelopen jaar helemaal niets gehoord van ADO jegens Ajax en consorten, het jaar daarvoor de bestormingen van supportershome's en nu alweer 'dreiging' van ADO kant.
Denk overigens dat er in het stadion helemaal niets gebeurt. Zitten maar weinig supporters van beide partijen. Voor de rest 'familiemensen' en her en der zal er vast wel een 'ruige' jongen zitten, maar daar verwacht ik weinig problemen.
Waar maak je je dan druk over? Je vorige post is totaal tegenstrijdig met deze.
|
|
|
fansper Legende
Vak: - Posts: 6575 Reg.: 21 juni 2003 | Hij maakt een onderscheid tussen provoceren of laf en spelershome pakken zonder provocatie. Verder gaan we hier toch niet serieus hooligans verdedigen hoop ik?
|
|
|
frico Vedette
Uit: Woerden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1285 Reg.: 23 juli 2002 |
(...)
Ik verwacht eerder dat het juist erg gezellig gaat worden rondom het terrein waar Mysteryland wordt gehouden. Toevallig ook op die dagen relatief in de buurt. Hebben die gasten toch al alcohol en wat drugs in de donder, succes gegarandeerd haha.
|
|
|
kingKnossos Vaste waarde in elftal
Uit: Amsterdam Vak: Noord - SS Posts: 361 Reg.: 27 mei 2001 | Ik ben heel vaak naar de JC schaal wedstrijd geweest, maar ga niet meer. Ik heb geen zin meer in een vreselijke wedstrijd, urenlang wachten en wachten, dreiging van rellen en heel lang onderweg zijn, en dat allemaal voor een schaal die de naam van een ajacied draagt. Laat maar zou ik zeggen. Geef die schaal lekker aan Feyenoord, dar heeft JC tenslotte een jaar gespeeld 
|
|
|
davey1981 Jeugdspeler
Uit: Amersfoort Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 37 Reg.: 8 januari 2008 | Daarom ben ik wel blij met die buscombi hoor...
Ga echt niet rondlopen buiten het stadion met minstens 3 supportersgroepen door elkaar heen!
Trouwens, as je geld wil verdienen,
op Unibet krijg je 2x je inleg terug als psv wint...
heb er maar ff 50 euro in gegooid 
no way dat psv niet wint!
|
|
|
ricky_psv Bankzitter
Uit: Eindhoven Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 218 Reg.: 11 augustus 2003 | Als je nou ziet wie Feyenoord allemaal mist is gewoon te grappig haha
Nou missen ze De Guzman ook nog haha word gewoon een makkelijk overwinning.
FORZA 
|
|
|
Jérémie_Brechet 13 Nationale topspeler
Vak: - Posts: 2978 Reg.: 6 juli 2006 | Ik vind het helemaal niet grappig, als Feyenoord nou in de sterkste opstelling kon spelen zouden we weten waar we staan zo aan het begin van de competitie.
|
|
|
Ricardo Izecson Santos Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond Vak: Oost - X Posts: 8424 Uploads: 7 Reg.: 30 juni 2003 | Dat weet je zonder die onzin ook wel: op de 13e plaats.
|
|
|
Godfather Nationale topspeler
Uit: Bergen op Zoom Vak: - Posts: 2469 Reg.: 20 augustus 2006 | *
[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 21 augustus 2008 07:23:51).]
|
|
|
Fantomas Internationale topspeler
Uit: Maastricht Vak: - Posts: 1951 Reg.: 30 juni 2005 | Dus bij Feyenoord zijn de Guzman en Makaay iig niet beschikbaar, min of meer hun twee beste spelers.
Als PSV zijnde zou ik de Olympia-gangers gewoon in het team integreren:
--------------Isaksson
Salcido--Marcellis--Brechet--Pieters
----------Simons----Bakkal
-Amrabat------Afellay-----Manco
--------------Lazovic
Hiermee moeten we dat beperkte bejaardenelftal van Feyenoord toch wel de baas kunnen zijn, niet? Hun verdediging is zeer zwak, en zonder de Guzman hebben ze 0,0 aan creativiteit (nouja, Bruins een beetje).
[Dit bericht is veranderd door Fantomas (op 21 augustus 2008 01:00:24).]
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 16236 Reg.: 26 april 2002 | Probleem is echter dat de laatste paar jaar PSV nou niet bepaalt vooruit te branden was voor dit soort wedstrijden.
Ik vind dat jammer omdat het toch de seizoensopening, toch een prijs en je laat je voor het eerst officieel zien aan het Nederlandse publiek.
En natuurlijk is de CL en competitie belangrijker, maar dat wil niet zeggen dat je halfgebakken deze wedstrijd in moet gaan.
Zeg nou eerlijk, wat is er mooier dan na het seizoen alle 3 de nationale prijzen te hebben gewonnen? Hoe kun je Nederland beter duidelijk maken dat wij de besten zijn?
Mits iedereen fit zou ik zo spelen:
--------------Isaksson--------------
Salcido--Marcellis--Brechet--Pieters
----------Simons----Bakkal----------
-Amrabat------Afellay-----Manco-----
--------------Koevermans-----------
|
|
|
Godfather Nationale topspeler
Uit: Bergen op Zoom Vak: - Posts: 2469 Reg.: 20 augustus 2006 | Dat er zo sceptisch wordt gedaan over de JCS komt ook vooral door de naam, en het stadion waarin het gespeeld wordt.
En de strenge regeling van bezoeken.
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 16236 Reg.: 26 april 2002 | Dat snap ik en is ook voor een deel begrijpelijk. Al vind ik het raar dat er problemen zijn over de naam van de schaal aangezien het toch één van Nederlands grootste voetballers allertijden is.
Dat de Arena standaard het podium is en dat de bezoekregeling ronduit schandalig is klopt als een bus!
Maar dat neemt niet weg dat de wedstrijd niet serieus te nemen valt. Het is en blijft de eerste prijs van het seizoen. Een wedstrijd waar je je als club voor het eerst officieel laat zien aan het publiek.
Maargoed, sommigen doen de JC schaal en zelfs de beker sommigen niet zoveel. Ik vind het gewoon prachtige prijzen waar je als topclub vol voor moet gaan. Voor jezelf, voor je achterban en voor de uitstraling van de club.
|
|
|
V.Nistelrooy Legende Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Vak: Oost - X Posts: 7570 Reg.: 17 oktober 2003 |
quote: Juancho schreef:
Dat snap ik en is ook voor een deel begrijpelijk. Al vind ik het raar dat er problemen zijn over de naam van de schaal aangezien het toch één van Nederlands grootste voetballers allertijden is.
tja, dat zal wel.
Kijk en vergelijk.
Johan cuijf.
507 competitiewedstrijden en 287 goals.
Check Willy van der Kuijlen
528 competitiewedstrijden voor PSV waarin hij 308 maal doel trof.
|
|
|
M.Delgado Legende
Uit: Berlicum Vak: Noord - P Posts: 2089 Reg.: 4 september 2003 |
quote: V.Nistelrooy schreef:
(...)
tja, dat zal wel.
Kijk en vergelijk.
Johan cuijf.
507 competitiewedstrijden en 287 goals.
Check Willy van der Kuijlen
528 competitiewedstrijden voor PSV waarin hij 308 maal doel trof.
Op basis van gescoorde doelpunten zou het idd de SkieteWillyCup (SWC) moeten zijn, maar qua inbreng in het Nederlands voetbal is er maar 1 mogelijkheid en dat is Cruyff.
|
|
|
drs. Bjorn Legende
Uit: Elst Gld Vak: - Posts: 2704 Reg.: 21 februari 2001 | Dit lijkt me wel een goede opstelling voor komende zaterdag:
| 22. Dzsúdzsak | 20. Afellay | 11. Amrabat |
| 13. Bréchet | 6. Simons (C) |
| 14. Pieters | 4. 'Maza' | 24. Marcellis | 3. Salcido |
|
|
|
ya ya Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1047 Reg.: 6 juli 2005 | Ik zal niet roepen dat van der Kuijlen beter is dan Cruijff, maar Cruijff heeft er vanwege zijn macht in Oranje (grote 020 kliek) wel voor gezorgd dat van der Kuijlen nooit heeft kunnen schitteren op internationaal niveau.
Als van der Kuijlen erbij was geweest in 1974 en 78 en had kunnen schitteren met het NL totaal voetbal (en dat had gemoeten, net als van Beveren) dan was van der Kuijlen waarschijnlijk ook wel getransfereerd naar de absolute top in Europa. Wie weet had men in Madrid dan wel gesproken over van der Kuijlen ipv Puskas of in Milaan ipv van Basten. We zullen het nooit weten, dankzij de rattenstreken van Cruijff.
1 ding is wel zeker, Cruijff was de betere stylist en technicus en dus een completere speler. Van der Kuijlen was duidelijk de beste spits.
Samen hadden ze NL wereldkampioen gemaakt.
Over de fruitschaal, tja op zich wel logisch dat de KNVB die schaal vernoemt naar een coryfee van het NL voetbal, daar heb ik op zich geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb is de locatie van de wedstrijd en de manier van organiseren. De locatie zou geen probleem mogen zijn, maar zolang de NL overheid/politie nog steeds niet in staat is om wanordelijkheden te voorkomen en verplichte combi's oplegt, is de wedstrijd het bezoeken niet waard.
Bovendien nog erger vind ik de aanpak van de KNVB, die deze seizoensopening beschouwen als een leuk sponsor uitje en promotie materiaal voor het NL voetbal richting de jeugd. In plaats van een kolkend stadion met enthousiaste fans krijg je nu een doodstil hol, vol met kleine kinderen, die in 9 van de 10 gevallen totaal geen binding hebben met een van de deelnemende teams. Daarbij worden via de kampioensteams legio kaarten aangevraagd die uiteindelijk bij anderen terecht komen waardoor de insteek van de KNVB gedeeltelijk mislukt. Het meest schokkende is nog dat de KNVB er openlijk voor uit komt dat deze wedstrijd een hoog sponsor gehalte heeft en bedoeld is om relaties en voetballende kinderen te plezieren.
Ik zou het een goed signaal vinden als de clubs hier eens tegenin zouden gaan. Zij hebben ook baat bij steun van duizenden supporters zoals in een bekerfinale. Voetbal is nog steeds van en voor de supporters. Dat de commerciele belangen tegenwoordig heel erg groot zijn, doet er niks aan af dat in de grote voetballanden de locale fruitschaal gewoon een wedstrijd voor de fans is en niet voor schoolkinderen en bobo's.
[Dit bericht is veranderd door ya ya (op 21 augustus 2008 09:45:21).]
|
|
|
jonahund Jeugdspeler
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 34 Reg.: 10 juli 2006 |
(...)
Het gaat mij er voornamelijk om dat het seizoen nog niet eens begonnen is, en de clubs beginnen elkaar alweer op te zoeken. ADO is weer net een jaartje terug (en hoop dat ze net zo snel weer oprotten) en menen meteen weer meer mee te gaan doen met het kinderachtige spelletje van Ajax en Feyenoord (en ook Utrecht!).
Hehe kan me herinneren dat ik ze vorig jaar heel hard zag rennen hier in de stad lol 
[Dit bericht is veranderd door jonahund (op 21 augustus 2008 10:30:57).]
|
|
|
Sevso Lid 2e elftal
Uit: Boxtel Vak: - Posts: 171 Reg.: 28 december 2007 | Ah! Dus in Eindhoven hebben ze toch boefjes.
Dit is me een aardige waslijst voor zaterdag....
Gertjan Verbeek kan zaterdag voor de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal mogelijk geen beroep doen op liefst twaalf selectiespelers. Jonathan De Guzman, Roy Makaay, Andwelé Slory, Theo Lucius, Karim El Ahmadi en Sherif Ekramy zullen in ieder geval niet in actie kunnen komen. De Guzman en Makaay keerde beiden met een blessure terug van de Olympische Spelen. De Guzman heeft klachten aan zijn lies, terwijl Makaay kampt met een breukje in het voetwortelbeen in zijn voet.
De medische staf van Feyenoord gaat er vanuit dat het herstel van de blessure van de spits in totaal zes weken in beslag zal nemen.
Slory zit in de eindfase van zijn herstelperiode van een hamstringblessure. Hij heeft de veldtraining hervat, maar heeft nog niet volledig met de groep meegetraind. Lucius zit ongeveer in dezelfde situatie als Slory. Hij zit eveneens in de eindfase van het herstel van zijn hamstringblessure.
El Ahmadi is herstellende van een liesbreukje, waaraan hij begin augustus geopereerd werd. Voor het totale herstel van zijn kwetsuur staat zes tot acht weken. Ekramy heeft een kneuzing over zijn heup overgehouden aan de wedstrijd in Turkije tegen Konyaspor. De doelman kwam na een hoge vangbal ongelukkig terecht en moest zich laten wisselen.
Ook van Kevin Hofland is het onwaarschijnlijk dat hij zaterdag al in actie zal komen. De verdediger is volledig hersteld van de operatie aan zijn enkel, maar trainde donderdag nog niet met de groep. Leroy Fer heeft te kampen met liesklachten, waardoor zijn inzetbaarheid twijfelachtig is. Hetzelfde geldt voor Kermit Erasmus die te kampen heeft met een bovenbeenblessure.
Jon Dahl Tomasson moest zich woensdagavond in de oefeninterland met Denemarken na bijna een uur spelen laten vervangen, nadat hij een klap op zijn borst kreeg. Het is nog niet duidelijk hoe ernstig zijn kwetsuur is. Tot slot kampen ook Danny Buijs en Nick Hofs met lichte blessures
|
|
|