| Poster | | Topic: [Voorbeschouwing] Feyenoord-PSV (JCS) |  |
|
|
Findecano Jeugdspeler
Vak: - Posts: 32 Reg.: 29 augustus 2007 | Boeiend of niet. Belangrijk of niet. Ik wil gewoon van Feyenoord winnen en die schaal in de prijzenkast zetten. Lijkt me wel zo logisch.
|
|
|
leon29  Toeschouwer
Vak: - Posts: 7 Reg.: 29 april 2008 | Elke prijs die je volgend seizoen kan pakken,moet je proberen te pakken.
En winnen van Feyenoord is altijd een goed gevoel.
volgend seizoen staat er weer een sterk psv op het veld ,met de beste coach voor psv op dit moment.
meneer stevens 
|
|
|
Gomesfannetje Geselecteerd voor Oranje
Uit: Steenwijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1585 Reg.: 17 mei 2007 | Grappig feitje:
Ajax - PSV 2-1 ---> PSV Kampioen
Ajax - PSV 3-1 ---> PSV Kampioen
Ajax - PSV 1-0 ---> PSV Kampioen
Als PSV niet de fruitschaal wint, dan wel het kampioensschap altijd. 
|
|
|
O Baixinho Meervoudig international
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 680 Reg.: 1 september 2006 | Misschien niet zo belangrijk, maar: gaan we nou volgend seizoen wéér de helft van de uitwedstrijden in dat jaren oude blauwe shirt spelen omdat dat mooie witte tenue slechts zelden bruikbaar is?
|
|
|
Zjiel Meervoudig international
Uit: Eindhoven/Stratum Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 761 Reg.: 2 november 2006 |
quote: Gomesfannetje schreef:
Grappig feitje:
Ajax - PSV 2-1 ---> PSV Kampioen
Ajax - PSV 3-1 ---> PSV Kampioen
Ajax - PSV 1-0 ---> PSV Kampioen
Als PSV niet de fruitschaal wint, dan wel het kampioensschap altijd. 
Volgens mij zijn dat er maar een paar. Het is volges mij vaker zo geweest, zolang ajax hem wint, worden wij kampioen. + Als ik nu zit te denken, is PSV ook de enige geweest die en de jcs en de kampioensschaal heeft gewonnen in een seizoen.
[Dit bericht is veranderd door Zjiel (op 2 mei 2008 12:23:02).]
|
|
|
Thomas Luijben Vedette
Uit: 's-Hertogenbosch Vak: Noord - Ere Noord Posts: 2159 Reg.: 10 april 2005 |
quote: Zjiel schreef:
(...)
Volgens mij zijn dat er maar een paar. Het is volges mij vaker zo geweest, zolang ajax hem wint, worden wij kampioen. + Als ik nu zit te denken, is PSV ook de enige geweest die en de jcs en de kampioensschaal heeft gewonnen in een seizoen.
Historie Johan Cruijff Schaal (sinds seizoen 1996-1997)
JCS I 1996-1997 Ajax-PSV 0-3
JCS II 1997-1998 PSV-Roda JC 3-1
JCS III 1998-1999 Ajax-PSV 0-2
JCS IV 1999-2000 Feyenoord-Ajax 3-2
JCS V 2000-2001 PSV-Roda JC 2-0
JCS VI 2001-2002 PSV-Twente 3-2
JCS VII 2002-2003 Ajax-PSV 3-1
JCS VIII 2003-2004 PSV-FC Utrecht 3-1
JCS IX 2004-2005 Ajax-FC Utrecht 2-4
JCS X 2005-2006 PSV-Ajax 1-2
JCS XI 2006-2007 Ajax-PSV 3-1
JCS XII 2007-2008 Ajax-PSV 1-0
JCS XIII 2008-2009 Feyenoord-PSV ???
Jaren dat PSV zowel de supercup als het kampioenschap binnenhaalde waren; 1996-1997/2000-2001
PSV pakte van de 12 Johan Cruijff Schalen er 6, Ajax 4, Utrecht en Feyenoord beide 1.
Sinds de invoering van de JCS zijn er, naast PSV, geen andere ploegen geweest die zowel het kampioenschap als de JCS in 1 seizoen wisten te winnen. Daarvoor heette deze bescheiden prijs nog 'gewoon' Supercup en pakte Ajax wel eens beide schalen in 1 jaar (onder van Gaal)
Zo, nu zijn we weer helemaal up to date 
|
|
|
Sarcastro Jeugdspeler
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 36 Reg.: 24 september 2006 |
quote: Thomas Luijben schreef:
(...)
Historie Johan Cruijff Schaal (sinds seizoen 1996-1997)
(....)
Zo, nu zijn we weer helemaal up to date 
dus als ik het goed begrijp is de volgende Johan Cruijff schaal de 14e sinds invoering ervan? Deze winnen zou ik zeggen en dan zijn we er voorgoed vanaf. 
|
|
|
Hilversum Veelbelovend talent
Uit: Hilversum Vak: Zuid - DD Posts: 109 Reg.: 21 augustus 2002 | Ik hoef die schaal niet van die tempo team medewerker cruijff. In april/mei is leuker.
|
|
|
V.Nistelrooy Legende Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Vak: Oost - X Posts: 7570 Reg.: 17 oktober 2003 | Andere naam + Ander stadion om mee te beginnen!!!

|
|
|
West Side United Meervoudig international
Uit: Tilburg Vak: West - J Posts: 1304 Reg.: 14 september 2006 | Misschien een idee om de schaal de Frits Philips Award te noemen! 
|
|
|
wj Geselecteerd voor Oranje
Uit: Nistelrode Vak: Oost - X Posts: 481 Reg.: 12 augustus 2005 |
quote: West Side United schreef:
Misschien een idee om de schaal de Frits Philips Award te noemen! 
Doe maar niet, als Kesler dit leest dan denkt hij dat alles kan en gaan ze het de Kesler schaal noemen, nee dankje, ik ben er niet bij, bij deze wedstrijd.
[Dit bericht is veranderd door wj (op 2 mei 2008 19:03:05).]
|
|
|
psv reusel Aanstormend talent
Uit: Reusel Vak: West - L Posts: 136 Reg.: 31 oktober 2007 |
quote: West Side United schreef:
Misschien een idee om de schaal de Frits Philips Award te noemen! 
Als we winnen weer in het vak met psv supporters schalen uitdelen (zoals het kampioenschap). Met daarop Frits Philips schaal. 
|
|
|
Flippie Cocu Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1180 Reg.: 19 oktober 2005 | Waarom heet het eigenlijk de Johan Cruijff Schaal? Waarom niet gewoon de Nederlandse Supercup of iets dergelijks? Dat lijkt mij veel logischer... (Dit is overigens een serieuze vraag)
[Dit bericht is veranderd door Flippie Cocu (op 16 mei 2008 15:14:00).]
|
|
|
Ricardo Izecson Santos Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond Vak: Oost - X Posts: 8424 Uploads: 7 Reg.: 30 juni 2003 | Een eerbetoon aan de beste Nederlandse voetballer ooit
|
|
|
aswin sintzen Toeschouwer
Uit: mechelen(L) Vak: - Posts: 10 Reg.: 5 augustus 2006 | maar als je die naam dan al hoort denk je al dat dit een ajax prijsje is. want johan cruijff schaal spreekt een psv'er niet echt aan 
|
|
|
Flippie Cocu Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1180 Reg.: 19 oktober 2005 |
quote: Ricardo Izecson Santos schreef:
Een eerbetoon aan de beste Nederlandse voetballer ooit
Ach ja, dat blijft een kwestie van smaak he...
|
|
|
Ultimo Uomo Internationale topspeler
Uit: Nuenen Vak: Noord - M Posts: 3620 Reg.: 29 juli 2005 |
Haha, geweldige opmerking !
|
|
|
Romariooo. Geselecteerd voor Oranje
Uit: Reusel Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 477 Reg.: 15 augustus 2006 |
Ach schijt aan dat eerbetoon. Die gast is anti-PSV, dat zie je ook. 
Ik zou gewoon Supercup doen. Voor je het weet is de Gatorade Cup over 2 jaar de John Heitinga Cup.
Me reet!
|
|
|
chev Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1924 Reg.: 6 november 2005 | Ik zou het liefste zien dat psv zich terug trekt van deze wedstrijd en dan maar de a jeugd stuurt of iets dergelijks.
Ben eigenlijk benieuwd of feyenoord dan ook juicht na het eindsignaal
|
|
|
Godfather Nationale topspeler
Uit: Bergen op Zoom Vak: - Posts: 2469 Reg.: 20 augustus 2006 | Waarom dopen ze het Amsterdam Tournament dan niet om tot de Johan Cruijff Schaal?
Volgens onbetrouwbare bron kwam trouwens mij een bericht te oren dat Jan Reker het de Jan Reker schaal wil gaan noemen. Mensen zagen het scenario Hij of ik eruit op de tribunes in A'dam tussen J. Reker en J. Cruijff zich al helemaal voltrekken, daardoor is besloten dat Reker een plaatsje in het uitvak krijgt.
|
|
|
Thomas Luijben Vedette
Uit: 's-Hertogenbosch Vak: Noord - Ere Noord Posts: 2159 Reg.: 10 april 2005 |
Dat was toch Rensenbrink? 
|
|
|
10.Diego Nationale topspeler Zilver PSV Netwerk Cup Indoor 2008; meer prijzen
Uit: Nuenen Vak: - Posts: 740 Reg.: 7 oktober 2001 |
quote: 19/5/2008 - Wéér problemen bij JC-schaal
BRON: PSV Fans United
Voor de zoveelste keer laten vertegenwoordigers van de KNVB en de lokale driehoek van Amsterdam blijken de Johan Cruijff schaal niet op een juiste wijze te kunnen of willen organiseren. Tijdens het vooroverleg is aan zowel de Feyenoord als de PSV-supporters een verplichte combi' opgelegd. De reden die opgegeven wordt, is een derde partij uit Amsterdam doelend op supporters van Ajax. In eerdere edities had PSV al last van een ontoelaatbare wedstrijdinrichting variërend van onnodige verplichte combi's, geen gelijkwaardige kaartverdeling, de slechte plaatsen (in het bezoekersvak) welke werden toegewezen, de manier van optreden van de Amsterdamse politie, de hoge prijs van kaartjes en het tijdstip waarop de wedstrijd gespeeld moest worden. De supportersclubs hebben de openingswedstrijd van het seizoen om die reden al eens besmet verklaard. Zowel PSV als FC Utrecht hebben de wedstrijd al eens geboycot. Ook heeft PSV in het verleden al bij de KNVB gepleit de wedstrijd weg te halen uit de Arena en elders onder te brengen. De KNVB heeft echter een overeenkomst met de Amsterdam Arena gesloten tot en met 2008.
Dit betekend in ieder geval dat ik er dus niet heen zal gaan, en zo zullen er wel meer over denken. Ik hoop dat vanaf volgend jaar een ander stadion gekozen wordt voor deze wedstrijd, zodat het ons misschien wat makkelijker gemaakt kan worden deze wedstrijd te bezoeken.
Hoe dan ook, erg jammer dit.
[Dit bericht is veranderd door 10.Diego (op 19 mei 2008 14:43:48).]
|
|
|
tieskel Toeschouwer
Uit: Valkenswaard Vak: Oost - X Posts: 1 Reg.: 19 mei 2008 | Met andere woorden.
Boycotten deze wedstrijd, dat is de enige manier om duidelijk te maken dat het zo niet werkt. Als ze dat bij Feyenoord ook doen dan kunnen ze heel de Arena weer volduwen met Zonnebloem-leden.
|
|
|
Flipje Vaste waarde in elftal
Uit: Roosendaal Vak: Zuid - E Posts: 405 Reg.: 28 mei 2005 |
quote: Thomas Luijben schreef:
(...)
Dat was toch Rensenbrink? 
Goh, ik dacht Willem van Hanegem. Die is gister gekozen tot Feyenoorder van de eeuw.
Maar gewoon winnen die beker en dan zien we wel verder. We zijn niet bijgelovig ( ). Het was wel te verwachten natuurlijk dat er problemen zouden ontstaan.
|
|
|
Voor Rood Wit Gezongen Nationale topspeler
Uit: eraard dit jaar weer de schaal! Vak: Noord - TT Posts: 807 Reg.: 17 oktober 2005 | Heb in navolging van PSV Fans nited ook maar een polltje geplaatst in de uitwedstrijden topic.
Weten ze iig ook hoe wij van PN erover denken 
|
|
|