PSV Netwerk
zaterdag 25 oktober 2014 - 06:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Wedstrijden en trainingen » [Voorbeschouwing] Ajax- PSV

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 16 »

HR
forumillustratie - forumillustratie

Voorbeschouwing

Wedstrijd Ajax - PSV
Datum 01-12-2012
Locatie Amsterdam
Scheidsrechter
Aanvang 20.45 uur

forumillustratie

Historie Ajax-PSV

2000-2001 08-04-2001 AFC Ajax-PSV 0-1
2001-2002 25-11-2001 AFC Ajax-PSV 1-3
2002-2003 15-12-2002 AFC Ajax-PSV 2-4
2003-2004 08-02-2004 AFC Ajax-PSV 2-1
2004-2005 20-03-2005 AFC Ajax-PSV 0-4
2005-2006 11-03-2006 AFC Ajax-PSV 0-0
2006-2007 12-11-2006 AFC Ajax-PSV 0-1
2007-2008 30-01-2008 AFC Ajax-PSV 0-2
2008-2009 16-11-2008 AFC Ajax-PSV 4-1
2009-2010 14-03-2010 AFC Ajax-PSV 4-1
2010-2011 20-11-2010 AFC Ajax-PSV 0-0
2011-2012 25-03-2012 AFC Ajax-PSV 2-0

forumillustratie

PSV'er Marcelo in een verbeten duel met Ajacied Siem de Jong.

forumillustratie

PSV'er Wilfred Bouma probeert Siem de Jong de bal afhandig te maken.

Over precies drie weken staat de eredivisietopper Ajax-PSV op het programma. Aangezien dit wederom een belangrijk duel is in de aankomende periode, verdient deze een passende voorbeschouwing.

Momenteel staan de Amsterdammers op 9 punten achterstand van de Eindhovenaren. Ajax dient deze wedstrijd dus te winnen om aan te kunnen haken bij de Brabanders. En zicht te houden om de bovenste plaatsen. PSV dient een goed resultaat te halen in de strijd om plek 1.

forumillustratie

Ismael Aissati (buiten beeld) krult de bal prachtig in de kruising. PSV doelman Przemyslaw Tyton is volstrekt kansloos.

Vorig seizoen zegevierde de Amsterdammer over de Eindhovenaren met 2-0. Doelpunten aan Ajax-kant kwamen op naam van Ismael Aissati (56e min.) en Siem de Jong (63e min.).

Laatste editie Ajax-PSV

25-03-2012 Ajax - PSV ERE 2-0

forumillustratie

In de laatste editie van Ajax-PSV wisten de Eindhovenaren geen vuist te maken, en verloren desalniettemin met 2-0.

Laatste overwinning PSV

30-01-2008 Ajax - PSV ERE 0-2

De laatste keer dat PSV in de Amsterdam Arena van Ajax wist te winnen, stamt uit het seizoen 2007/2008. De Brabanders wonnen met 0-2 door doelpunten van Balasz Dszudszak en Otman Bakkal.

forumillustratie

Balasz Dszudszak bracht PSV in het seizoen 2007/08 vlak voor rust op een 0-1 voorsprong.

forumillustratie

Otman Bakkal bracht destijds de genadeslag aan Ajax. Hij viert hier met Jefferson Farfan de 0-2.

Laatste gelijkspel Ajax-PSV

20-11-2010 Ajax - PSV ERE 0-0

Het laatste gelijkspel dateert uit het seizoen 2010/11. De wedstrijd eindigde zoals deze begon: 0-0.

forumillustratie

Ibrahim Afellay word door Urby Emanuelson van de bal gegleden.

Beide ploegen wisten niet te scoren: 0-0. Het was destijds een juiste afspiegeling van de wedstrijd. Voor rust was Ajax de betere poeg, na rust PSV.
HR
HR

Shane2012
Meervoudig international

Vak: -
Droomaankoop: Tomáš Kalas
Reg.: 16 december 2010

Dit moet hem worden. De genadeklap voor de Ajacieden. Waar het onder Fred Rutten slechts 1x is gelukt een topwedstrijd te winnen (Ajax thuis 4-3) zal deze wedstrijd voor een groot deel het succes van het seizoen bepalen. Denk aan het vertrouwen als we een uitwedstrijd tegen een topclub kunnen winnen.

Overigens vind ik Ajax gewoon een matig team dit jaar en ik verwacht een 0-3 overwinning.
HR
HR

Beaucaron
Vedette

Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 27 juni 2009

Kijken of we dit jaar kunnen beginnen met 1 schotkans op doel. Dan zijn we verder van vorig jaar. Ik moet het nog zien, of we onder Advocaat deze wedstrijden wel winnen. Heb er wel veel meer vertrouwen in trouwens.
HR
HR
PSV zonder Toivonen.. heb er niet zoveel vertrouwen in ondanks de JC schaal.
Maar denk ook niet dat Ajax gaat winnen ik ga voor een 2-2 gelijkspel, maar hoop op een lekkere 0-3 :)
HR
HR

Mies van der Rohe
Legende

Uit: Chicago
Vak: Oost - X
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 17 mei 2007

Ik ben erbij. Wat zou het heerlijk zijn als PSV de drie punten meenemen naar Eindhoven.
HR
HR

Massimo
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 4 juni 2009

Afgelopen keer was de meest verschrikkelijke Ajax-PSV in jaren. Wat was het bedroevend en terwijl PSV eigenlijk moest winnen als ze kampioen wilde worden, speelde ze op een gelijkspel. Daarbij ook complimenten aan Ajax dat er bovenop zat en als team geweldig speelde. Voetballend was Ajax helemaal niet goed, maar hebben PSV wel compleet overklast en kan met niet herinneren dat ik na 10 minuten al zat te hopen dat de rust met 0-0 gehaald zou worden.

Dit seizoen is PSV sterker en Ajax zwakker. Ik hoop niet dat PSV net zoals Twente de voosprong in de competitie gaat verdedigen. Een gelijkspel is op voorhand geen verkeerd resultaat, maar je moet wel vol voor de overwinning gaan.
HR
HR

KOENIE
Legende

Uit: Veldhoven
Vak: Oost - W
Reg.: 5 mei 2000

We gaan er altijd angstig heen, en voetballen daar met de staart tussen de benen. Hopen op betere tijden is mijn credo. :D
HR
HR

Baskee
Internationale topspeler

Uit: Eindhoven
Vak: Zuid - F
Droomaankoop: David Silva
Reg.: 23 maart 2010

Gewoon erop klappen en voetballen. Als team zijn we veel beter dan die kinders uit Amsterdam. Plus even de wedstrijd van vorig jaar goed maken want die ging he le maal nergens over.

Ik ga voor een 1-3
HR
HR

j0enne
Veelbelovend talent

Vak: Noord - S
Reg.: 18 mei 2011

Van Bommel gaat denk ik sowieso nog een kaartje pakken waardoor die een wedstrijd mist. De vraag is nu, welke wedstrijd kan die 't beste missen? Tegen Ajax en FC Twente hebben we 'm denk ik het hardst nodig.
HR
HR

Quirinho
Bankzitter

Vak: Zuid - EE
Reg.: 26 juli 2011

1 van de 2 wedstrijden zal van Bommel sowieso meedoen, mits hij natuurlijk geen rood krijgt of geblesseerd raakt... Maar hopelijk pakt hij zowel tegen Vitesse als Ajax geen geel, waardoor hij alles kan spelen :psv
HR
HR

Foxy
Legende
Winnaar PSV Quiz Seizoen 04/05; meer prijzen

Uit: Eindhoven
Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 13 oktober 1999

Als Van Bommel mee doet is het een garantie voor een overwinning.
Inmiddels 4 jaar geleden dat we daar wonnen voor de competitie, maar toen was het heel gewoon. Dit gaat m dus weer worden.
HR
HR

trouwepsvfan
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Apeldoorn
Vak: Zuidoost - ZZ
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 juli 2011

Babel is 4 tot 6 weken uit de roulatie die mist Ajax-PSV dus :B
HR
HR

Quirinho
Bankzitter

Ik weet niet of Babel wat toevoegt aan het huidige Ajax, Siem de Jong (spits) en die Fischer lijken me toch iets beter, dus of we hier op vooruit gaan weet ik niet...
HRHR
HR

MARKPSVEINDHOVEN
Talentje

Uit: Eindhoven(woensel)
Vak: Zuid - F
Reg.: 20 juli 2010

Nou ik vind babel tegen onze hutch toch wel gevaarlijk hoor
HR
HR

psv masters
Talentje

Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 1 augustus 2007

----------------waterman
hutch----marcelo-------dereijk----willems
--------van bommel-----strootman---------
----------------wijnaldum----------------
narsingh--------------------------mertens
------------------lens-------------------

Ik reken er niet op dat we domineren daar, dus snelle voorspelers is wel van belang. Daarom kies ik voor Lens i.p.v. Matavz.

[Dit bericht is veranderd door psv masters (op 13 november 2012 09:07:48).]
HR
HR

Quirinho
Bankzitter

Ik denk dat we met die opstelling wel gaan domineren...
HR
HR

psv 1913
Bankzitter

Uit: Den Dungen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 13 december 2009

Als van Bommel maar geen geel tegen vitesse gaat pakken over 2 weken, (of hij moet er al eentje pakken tegen Ado), anders missen we v Bommel dus in adam..
HR
HR

Massimo
Vedette

quote:HR
psv 1913 schreef:

Als van Bommel maar geen geel tegen vitesse gaat pakken over 2 weken, (of hij moet er al eentje pakken tegen Ado), anders missen we v Bommel dus in adam..
HR
Liever in Amsterdam missen dan thuis tegen Twente.
HR
HR

TomPSV.
Legende

Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 7 augustus 2007

Massimo schreef:

(...)

Liever in Amsterdam missen dan thuis tegen Twente.
HR
Waarom? Ajax-uit lijkt me lastiger dan Twente-thuis.
HR
HR

Massimo
Vedette

TomPSV. schreef:

(...)

Waarom? Ajax-uit lijkt me lastiger dan Twente-thuis.
HR
Mij niet. PSV heeft al jaren niet van Twente gewonnen en die staan dicht bij PSV. Ajax staat 9 punten achter en die vind ik kwalitatief minder.
HR
HR

tijn0
Legende

Uit: Apeldoorn
Droomaankoop: Nick Viergever
Reg.: 23 april 2008

Massimo schreef:

(...)

Mij niet. PSV heeft al jaren niet van Twente gewonnen en die staan dicht bij PSV. Ajax staat 9 punten achter en die vind ik kwalitatief minder.
HR
Maar jij weet ook dat PSV het in uitwedstrijden erg veel moeilijker heeft dan thuis. Waarom kan van Bommel nou gewoon 3 wedstrijden op rij (ADO, Vitesse, Ajax) geen gele kaart pakken?

En stel nou dat je in één van al die wedstrijden door een wonder op een ruime voorsprong komt, binnen het uur, dan kun je Bommel altijd nog sparen (of een ruime achterstand, dan boeit het toch niet meer).

Ik vind overigens dat we wel al vroeg beginnen met voorbeschouwen voor deze wedstrijd, ik ben allerminst zeker over komend weekend en daarna wacht op papier een topwedstrijd.
HR
HR

Massimo
Vedette

tijn0 schreef:

(...)

Maar jij weet ook dat PSV het in uitwedstrijden erg veel moeilijker heeft dan thuis. Waarom kan van Bommel nou gewoon 3 wedstrijden op rij (ADO, Vitesse, Ajax) geen gele kaart pakken?
En stel nou dat je in één van al die wedstrijden door een wonder op een ruime voorsprong komt, binnen het uur, dan kun je Bommel altijd nog sparen (of een ruime achterstand, dan boeit het toch niet meer).

Ik vind overigens dat we wel al vroeg beginnen met voorbeschouwen voor deze wedstrijd, ik ben allerminst zeker over komend weekend en daarna wacht op papier een topwedstrijd.
HR
Dat kan ook, maar dat zie ik van Bommel helaas niet doen. Ik vind het wel typisch voor van Bommel om, als hij erbij is, in de Arena het vuurtje op te stoken en daardoor ook een gele kaart te pakken, terwijl ik denk dat tegen Twente het nog wel eens veel lastiger kan worden.

Dus het is nu allemaal hypothetisch gelul vooraf, maar als ik moet kiezen welke hij van deze 2 moet missen, dan is het op dit moment die tegen Ajax.
HR
HR

De Grote Baas
Basisspeler

Reg.: 25 februari 2008

Van Bommel kan beter Ajax missen dan Twente, maar tegen Ajax gaat hij een hattrick maken dusja...
HR
HR

j0enne
Veelbelovend talent

Reg.: 18 mei 2011

Kan hij niet beter Vitesse missen?
HR
HR

De Conciërge
Bankzitter

Uit: Goes
Reg.: 4 augustus 2011

De Grote Baas schreef:

Van Bommel kan beter Ajax missen dan Twente, maar tegen Ajax gaat hij een hattrick maken dusja...
HR
:pul
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

PSV Forums » A - PSV Forums » Wedstrijden en trainingen » [Voorbeschouwing] Ajax- PSV

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Wordt Mark van Bommel ooit hoofdtrainer bij PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 52,1% dat Heracles Almelo wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Utrecht-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!