PSV Netwerk
donderdag 27 april 2017 - 16:58                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Wedstrijden en trainingen » [Eredivisie] PSV-Ajax

HR

Deze topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 19 »

HR
forumillustratie - forumillustratie

Eredivisie

Wedstrijd PSV-Ajax
Datum zondag 23 april 2017
Locatie Eindhoven
Aanvang 16.45 uur

forumillustratie

Stadion: Philips Stadion

Historie

2006-2007 Eredivisie 18-03-2007 PSV-AFC Ajax 1-5

2007-2008 Eredivisie 19-03-2008 PSV-AFC Ajax 0-0
2008-2009 Eredivisie 19-04-2009 PSV-AFC Ajax 6-2

2009-2010 Eredivisie 16-08-2009 PSV-AFC Ajax 4-3
2010-2011 Eredivisie 27-02-2011 PSV-AFC Ajax 0-0

2011-2012 Eredivisie 18-09-2011 PSV-AFC Ajax 2-2
2012-2013 Eredivisie 14-04-2013 PSV-AFC Ajax 2-3

2013-2014 Eredivisie 22-09-2013 PSV-AFC Ajax 4-0
2014-2015 Eredivisie 01-03-2015 PSV-AFC Ajax 1-3

2015-2016 Eredivisie 20-03-2016 PSV-AFC Ajax 0-2

Laatste editie

2015-2016 Eredivisie 20-03-2016 PSV-AFC Ajax 0-2

forumillustratie

PSV'er Jurgen Locadia word de voet dwarsgezet door Ajacied Joel Veltman...

Zondag 23 april staat de Eredivisietopper tegen Ajax op het prograama. De wedstrijd word in het Philips Stadion gespeeld en heeft een aanvangstijdstip van 16.45 uur.

forumillustratie

Ajacied Arek Milik kopt de bal achter PSV-goalie Jeroen Zoet: 0-1...

forumillustratie

Anwar El Ghazi schiet Ajax in veilige haven: 0-2...

Het scoreverloop zag er als volgt uit: 2' Arek Milik 0-1, 76' Anwar El Ghazi 0-2,

Laatste gelijkspel

2011-2012 Eredivisie 18-09-2011 PSV-AFC Ajax 2-2

forumillustratie

Georginio Wijnaldum heeft PSV vanaf de strafschopstip weer op 2-1 gezet...

Het laatste gelijkspel dateert uit het seizoen 2011/2012. Beide verenigingen hielden elkaar met een 2-2 gelijkspel in bedwang. Tim Matavz en Georginio Wijnaldum maakte de Eindhovense treffers.

Het scoreverloop zag er als volgt uit: 2' Tim Matavz 1-0, 45' Kolbeinn Sightorsson 1-1, 55' Georginio Wijnaldum 2-1, 79' Dmitri Bulykin 2-2,

Laatste overwinning PSV

2013-2014 Eredivisie 22-09-2013 PSV-AFC Ajax 4-0

forumillustratie

PSV-spits Tim Matavz heeft zojuist voor de openingstreffer gezorgd in de wedstrijd tegen Ajax... Doelman Kenneth Vermeer kijkt verslagen toe...

In het seizoen 2013/2014 wist PSV in eigen huis, Ajax met maar liefst 4-0 te kloppen. Dit nadat het bij rust nog 0-0 stond.

Binnen een half uur in de tweede helft wist PSV, Ajax op een schier onmogelijk achterstand te zetten.

Het scoreverloop zag er als volgt uit: 53' Tim Matavz 1-0, 61' Jetro Willems 2-0, 64' Oscar Hiljemark 3-0, 68' Ji-Sung Park 4-0,

Back in History

2016-2017 Eredivisie 18-12-2016 AFC Ajax-PSV 1-1

forumillustratie

Siem de Jong weet PSV ruim tien minuten voor tijd op gelijke hoogte te brengen met Ajax...

Eerder dit seizoen speelde PSV haar uitwedstrijd in Amsterdam met 1-1 gelijk. Het punt werd behaald door een late treffer van Siem de Jong. Eerder in de wedstrijd had Davy Klaassen Ajax op een voorsprong gezet.

Het scoreverloop zag er destijds als volgt uit: 48' Davy Klaassen 1-0, 80' Siem de Jong 1-1,
HRHR
HR

milansandro
Speler buitenlandse topclub

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 9 augustus 2008

Geen geloof meer hierin..gezien het feit dat diverse spelers hun koppies al hebben laten hangen en de oerconservatieve trainer hun al niet meer op kan laden...
Puntverlies dus...
HR
HR

TomPSV.
Vedette

Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 7 augustus 2007

Laatste 6 seizoenen dus maar 1 keer gewonnen in eigen huis. Dat zijn wel hele slechte statistieken, hoewel we qua veldspel vaak beter of minstens gelijkwaardig zijn in die duels.
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 april 2017 om 10:47:32.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Voor PSV staat alleen de eer op het spel. Of een keuze tussen Feyenoord kampioen maken of Ajax nog een kans geven op het kampioenschap.
HR
HR

BetuwePSV
Selectiespeler PSV 1

Uit: Ophemert
Vak: Noord - SS
Reg.: 8 juli 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 april 2017 om 10:51:53.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Dit is echt keizen tussen geslagen worden door de hond of de kat: maak je Feyenoord kampioen of hou je Ajaks in de race. Wat een vooruitzicht zeg, pfff.
En dat allemaal door dat laffe voetbal in Den Haag waarvan ik echt 10 kilometer van te voren aan zag komen dat je daar de deksel voor op je neus zou gaan krijgen.

[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 17 april 2017 19:35:56).]
HR
HR

JV37
Toeschouwer

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Gomes
Reg.: 9 augustus 2016

PSV is alles behalve in vorm en Ajax juist heel erg. Ik vrees een nare middag: 1-4
HR
HR

papi323
Selectiespeler PSV 1

Reg.: 5 november 2015

Hopelijk een flinke afstraffing, ze krijgen daar al weer veel te veel praatjes. Realistisch is het niet met dit PSV, maar ik zeg 4-1
HR
HR

mercures187
Talent jeugd PSV

Uit: Utrecht
Droomaankoop: Gastón Pereiro
Reg.: 3 november 2014

Het minste wat onze vedettes voor ons kunnen doen is die neuzenzooi even een pak slaag geven. Na een paar goede wedstrijdjes hebben ze alweer praatjes voor 10 gekregen en dus wordt het tijd om ze even de mond te snoeren.
HR
HR

prince en de paarse regen
Vedette

Uit: The Dawn
Vak: Noord - R
Droomaankoop: Leroy Fer
Reg.: 19 november 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 april 2017 om 11:33:26.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Lid van PSV Junior Club  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Oefen wedstrijdje. Zomeravond voetbal voor PSV. Doorselecteren naar volgend jaar. Nu alvast veel uit Jong PSV erin zetten. Spelers die wel graag in ons mooi shirt willen spelen. En niet verzadigd in het warme bad hun geld zitten te tellen. Misschien al onder de nieuwe combi Van Marwijk en Van Bommel, wie zal het zeggen?
Bij 0-1 of erger vrees ik voor een heel vervelend sfeertje in het stadion.
Het kan half april nog gemeen koud zijn, dus ik hoop de Mexicaantjes hun muts opzetten.
HR
HR

haaimethenk
Legende

Uit: Etten-Leur
Vak: West - JJ
Reg.: 24 december 2000

De rug rechten en voor het eergevoel spelen, kom op!
HR
HR

Karim Rekiki
Vaste international Oranje

Reg.: 5 mei 2007

Ik verwacht geen problemen, vooral omdat Ajax een Europese wedstrijd in de benen heeft. Verder interesseert deze wedstrijd me erg weinig. Ik zou de resterende wedstrijdjes vooral aangrijpen om wat talent in te passen.
HR
HR

sANDERRRRr
Veelbelovend talent PSV o19

Uit: Tilburg
Vak: Noord - T
Droomaankoop: Arjen Robben
Reg.: 16 maart 2011

Teleurstellende weken als PSV- supporter, maar ik begrijp sommigen reacties hierboven echt niet... ''jong PSV opstellen, zomeravond voetbal...''. Jullie willen echt heel graag afgaan tegen Ajax?

Ja de spelers hebben verzaakt, maar zij kunnen het einde van dit seizoen nog een beetje glans geven door ons een overwinning op Ajax te geven! Ik hoop dat de spelers en zowel de supporters zich minimaal nog één keer kunnen opladen voor deze dag! :psv :pul
HR
HR

ruuddevil
Vedette

Reg.: 1 januari 2006

Precies, en verder hoop ik dat we ons niet verlagen tot het zwaaien met witte zakdoekjes of teksten als Cocu rot op voor de wedstrijd of tijdens als de wedstrijd niet loopt zoals gehoopt. Als Cocu weg gaat moet dat op een nette manier. Een echte PSV'er die als trainer in 4 jaar 2keer kampioen wordt, de beker wint en 2 keer de supercup wint verdient alleen al op basis van die prestaties respect. Nij heeft gedaan wat o.a. Dick advocaat niet is gelukt.
HR
HR

cocufan1
Internationale topspeler

Reg.: 28 februari 2010

Deze wedstrijd moet gewonnen worden.
Als is het alleen maar om die misselijke rotclub weer op hun plek te zetten en ze alweer :B van de titel af te houden. Om Sjaak Swart weer te zien huilen, en alle stadions weer te horen zingen... Helemaal niets...

De propaganda machine voor Ajax heeft weer volop gedraaid nadat ze van een Duitse middenmoter hebben gewonnen. Ze geloven er in Amsterdam allemaal in dat ze het nieuwe FC Barcelona zijn. Niet wetende dat Schalke dit weekend kansloos onderuit ging tegen een degradatie kandidaat.

Zal ze vies tegen vallen zondag.

Voetballers met drive opstellen: Hendrix, Ramselaar en Locadia!
Slapjanussen als L. de Jong, S. de Jong, Pereiro op de bank laten a.u.b.
HR
HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006

quote:HR
cocufan1 schreef:

Deze wedstrijd moet gewonnen worden.
Als is het alleen maar om die misselijke rotclub weer op hun plek te zetten en ze alweer :B van de titel af te houden. Om Sjaak Swart weer te zien huilen, en alle stadions weer te horen zingen... Helemaal niets...

De propaganda machine voor Ajax heeft weer volop gedraaid nadat ze van een Duitse middenmoter hebben gewonnen. Ze geloven er in Amsterdam allemaal in dat ze het nieuwe FC Barcelona zijn. Niet wetende dat Schalke dit weekend kansloos onderuit ging tegen een degradatie kandidaat.

HR
Maar ja een blik op de Feyenoord-tribune gisteren stemde ook niet vrolijk.... En dan zijn er nog Feyenoord-supporters die echt serieus vinden dat het gouden elftal van FOX het beste is van 60 jaar eredivisie.

Natuurlijk hoop ik op winst van PSV aanstaande zondag maar een verbeteren juichende Van Geel en Gudde (met hun onafscheidelijke vrouwen) is toch ook een doemscenario.
HR
HR

Ykhim
Ster van het EK

Uit: Eindhoven
Vak: West - K
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 4 november 2011

Wanneer Ajax zwaar favoriet is tegen PSV, gaan ze meestal op hun bek. Andersom ook. Bovendien spelen wij zonder druk en heeft Ajax donderdagavond nog een zware wedstrijd voor de boeg.

De Amsterdammers zijn in topvorm, maar ik denk dat PSV met 2-1 wint.
HR
HR

prince en de paarse regen
Vedette

Uit: The Dawn
Vak: Noord - R
Droomaankoop: Leroy Fer
Reg.: 19 november 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 april 2017 om 14:06:51.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Lid van PSV Junior Club  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

sANDERRRRr schreef:

Teleurstellende weken als PSV- supporter, maar ik begrijp sommigen reacties hierboven echt niet... ''jong PSV opstellen, zomeravond voetbal...''. Jullie willen echt heel graag afgaan tegen Ajax?

Ja de spelers hebben verzaakt, maar zij kunnen het einde van dit seizoen nog een beetje glans geven door ons een overwinning op Ajax te geven! Ik hoop dat de spelers en zowel de supporters zich minimaal nog één keer kunnen opladen voor deze dag! :psv :pul
HR
Al winnen ze met 10-0 het blijft een verloren seizoen zonder prijs.
Daar mag jij anders over denken trouwens.
Verder denk ik dus serieus dat een aantal spelers uit Jong PSV met pakweg Ramselaar erbij verder zijn op dit moment dan de obligate Propper ik tik de bal lekker met mijn buitenkantje voet, of Guardado waar zit mijn familie op de tribune kan ik al terug naar Mexico om interlands te spelen? of Luuk de Jong hopeloos uit vorm of Siem de Piemelaar kan ik al terug naar Newcastle? maar bovenal natuurlijk onze control freak op de bank de gewezen clubheld Cocu.
HR
HR
In het Rekerseizoen ging PSV af als een gieter, maar wonnen we ergens tegen het eind nog met 6-2 van het Bassieploegje. Hadden we toch nog een leuke dag. Dus ja, natuurlijk moeten we winnen. Vraag me alleen niet wie er moet gaan scoren.
HR
HR

Quirinho
Meervoudig international

Vak: Zuid - B
Reg.: 26 juli 2011

Lekker boeiend... Winst of verlies, PSV blijft derde en het seizoen blijft mislukt. Zoiets als een troostfinale op een WK. Zit ook niemand op te wachten. Ajax of Feyenoord kampioen? Onmogelijk om daar tussen te kiezen.

[Dit bericht is veranderd door Quirinho (op 17 april 2017 15:33:53).]
HR
HR

ruuddevil
Vedette

koetje schreef:

(...)

Maar ja een blik op de Feyenoord-tribune gisteren stemde ook niet vrolijk.... En dan zijn er nog Feyenoord-supporters die echt serieus vinden dat het gouden elftal van FOX het beste is van 60 jaar eredivisie.

Natuurlijk hoop ik op winst van PSV aanstaande zondag maar een verbeteren juichende Van Geel en Gudde (met hun onafscheidelijke vrouwen) is toch ook een doemscenario.
HR
Zo'n Gudde heb ik weinig problemen mee, zijn zoon mag van mij per direct in de PSV organisatie gaan werken trouwens. Van geel is een enge man, maar helemaal geen slechte TD. Ik gun Feyenoord ook weinig vanwege die tokkies, maar ik zie dit vanuit een wat breder perspectief. De mensen hebben daar zo lang gewacht, de vreugde zal oprecht en enorm zijn. Heel anders dan het wzawzdb gebral, zelfs nadat ze net de titel hebben weggegeven. Vandaar mijn voorkeur voor Feyenoord. Het enige dat ik Ajax gun is het opdoeken van die misselijkmakende club.
HR
HR

Kevin Strootman
Speler buitenlandse topclub

Uit: -
Vak: Zuid - C
Reg.: 21 oktober 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 april 2017 om 16:54:55.  Profiel  Stuur een privébericht  MSN: svendeboer@live.nl  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Het hele seizoen kreeg Ajax mijn voorkeur boven Feyenoord (in het geval wij het niet zouden worden). Nu we het einde van het seizoen naderen komt die grote bek weer uit Amsterdam na een paar leuke potjes. Door dat arrogante gel*l daar neig ik steeds meer naar Feyenoord.

En geef toe, het is toch ook wel leuk om Ajax K.O. te slaan? Niet dat wij wat te juichen hebben dan, maar dan hebben we in ieder geval nog een leuk middagje gehad in dit dramatische seizoen!
HR
HR

Estudiantes
Talent jeugd PSV

Vak: Zuid - EE
Reg.: 1 maart 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 april 2017 om 17:49:41.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Lid van PSV Junior Club  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Maakt me weinig uit of die Amsterdammers of Rotterdammers kampioen worden.Maar PSV moet er tegen aja vol op klappen. Het vooruitzicht om die ajaks supporters juichend ons mooie stadion te zien verlaten maakt me nu al chagrijnig.En aan die demente Sjaak W.heb ik helemaal de schurft.
HR
HR

Ik adem alleen PSV
Ster van het EK

Uit: PSV (L)
Reg.: 25 november 2011

Estudiantes schreef:

Maakt me weinig uit of die Amsterdammers of Rotterdammers kampioen worden.Maar PSV moet er tegen aja vol op klappen. Het vooruitzicht om die ajaks supporters juichend ons mooie stadion te zien verlaten maakt me nu al chagrijnig.En aan die demente Sjaak W.heb ik helemaal de schurft.
HR
Hopelijk winnen we. Dan wordt het genieten met Sjaakie Swartje en zijn youtube filmpje.

Deze blijft natuurlijk het mooiste van allemaal. Kan ook niet wachten op een filmpje dat Ajax het seizoen afsluit zonder 0 prijzen. Het ziet er lalemaal leuk uit wat ze nu doen. Nog altijd in de strijd om de titel en in de Europa League staan ze hoogstwaarschijnlijk in de halve finale. Maar alles kan in 1 keer over zijn, te beginnen met zondag.

Het is en blijft een verloren seizoen. We spelen om niks, maar als we Ajax de knock out kunnen uitdelen in eigen huis. Dan moet je daar altijd voor gaan. Het blijft altijd leuk om van Ajax te winnen. Jong PSV heeft het goede voorbeeld al gegeven.
HR
HR

Estudiantes
Talent jeugd PSV

Vak: Zuid - EE
Reg.: 1 maart 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 april 2017 om 18:55:17.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Lid van PSV Junior Club  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Filmpje weer eens bekeken.Die demente calimero van een Swart gun ik het kampioenschap al helemaal niet.Voor iedereen die twijfels heeft bekijk vooral de reactie van Swart vorig seizoen.Dit filmpje mogen ze als doping voor de wedstrijd in het stadion afspelen.
HR
HR

ruuddevil
Vedette

Het is doping voor ons als supporters, maar ik vraag me af of dat voor deze selectie ook geldt. Met types als van Bommel werkte dat wel, maar ik denk niet dat wij de karakters in het elftal hebben. Misschien Luuk, Hendrix en Van Ginkel, de rest kent de gevoeligheid niet of zit zo niet in elkaar (Willems, Propper).
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » A - PSV Forums » Wedstrijden en trainingen » [Eredivisie] PSV-Ajax

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Zal PSV erin slagen Marco van Ginkel te behouden in de zomer?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 45,8% dat AZ wint van FC Utrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!