PSV Netwerk
vrijdag 21 juli 2017 - 20:37                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Wedstrijden en trainingen » Voorbereiding 2017-2018

HR

Deze topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4 »

HR

trixm
Vedette

Uit: Nijmegen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Melvin Platje
Reg.: 4 maart 2006

Opvallend dat hier nog geen topic voor is.

Wat mij daarnaast opvalt is dat we pas 3 juli de eerste training hebben, terwijl andere clubs al zijn begonnen. Met de Speeldata: 27 juli 2017 en 3 augustus 2017 voor de EL in het achterhoofd, zou een vroegere start misschien wel logisch zijn geweest?
HRHR
HR

PhilipsEindhoven
Ster van het EK

Vak: Zuid - B
Droomaankoop: Alex Rodrigo Dias da Costa
Reg.: 31 oktober 2011

Inderdaad apart dat PSV zo laat pas aan de voorbereiding begint. En erg jammer dat ze de eerste training niet in het weekend hebben gepland. Echt een gemiste kans.
HR
HR

Vlaming
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 15 juli 2008

Ik moest bij het zien van de datum ook meteen terugdenken aan het seizoen 2013 - 2014. Een ezel...

quote:HR
PSV zal bij de evaluatie van het tot nog toe teleurstellend verlopen seizoen zich vooral richten op de fysieke gesteldheid van de spelers uit het team van hoofdtrainer Phillip Cocu. De Brabantse club greep opnieuw naast Champions League-voetbal.

Het is tot in de top van de club opgevallen dat de Eindhovense profs in de zware maanden van het seizoen, aan het einde van beide seizoenshelften, niet fris meer oogden. PSV haalde in oktober, november en december slechts elf punten uit tien wedstrijden en vloog uit Europa en uit de beker. Tevens heeft PSV te kampen gehad met behoorlijk wat spierblessures. Dat kan duiden op overbelasting of juist een gebrekkige preparatie.

Opvallend detail in dit verhaal is de wel erg korte voorbereiding in de zomer. PSV had maar dertig dagen om zich te prepareren op de eerste officiële wedstrijd, de Champions Leaguekwalificatie tegen Zulte-Waregem. De concurrenten Ajax, Feyenoord, FC Twente en Vitesse kozen voor een veel langere aanloopperiode van vijf tot zes weken.

Bron: VI HR
Anderzijds begint Ajax pas donderdag a.s. En Feyenoord start de voorbereiding ook op 3 juli.
HR
HR

EHVDGXT
Nationale topspeler

Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Reg.: 30 augustus 2005

Voorbereiding van 3 juli tot de eerste EL wedstrijd op de 27e is inderdaad wel aan de korte kant. Eerste "serieuze" oefenwedstrijd op 8 juli is direct kort na het begin van de voorbereiding. Benieuwd of er dan al iets van een lijn of basis in te ontdekken valt. :)
HR
HR

killermfc
WK Ster

Reg.: 13 februari 2009

Tja PSV en voorbereidingen, om de een of andere reden wil het maar niet vlotten. Nooit een échte traditie met toernooien zoals Ajax & Feyenoord, al jaren geen openingswedstrijd meer voor eigen publiek om de nieuwe spelers voor te stellen (zeg maar open dag voor de niet-kinderen), zelfs geen galaduel om het 100-jarig jubileum te vieren, terwijl nota bene al een akkoord was bereikt met Barcelona (onderdeel transfer Ibi). En tegenwoordig ontbreken ook nog leuke oefenpotjes tegen amateurclubs in den lande. Vorig jaar leek een welkome afwisseling te worden, maar toen werd zo'n beetje de helft van de wedstrijden verboden.

En dan de manier van communicatie. PSV schijnt, zie belendend topic, weer enige wedstrijden in Zwitserland te spelen. Nou het enige wat ik erover lees, is in dat topic! Zo ook een paar jaar terug, 2011, toen wij - gelukkig maar! - wat langer erover deden om de trip naar Nottingham te plannen; nu konden we gelukkig plannen om door te reizen naar Middlesbrough (waar anderen al op- & neer vluchten hadden geboekt)! En dit zijn nog maar enige voorbeelden.
HR
HR

trixm
Vedette

killermfc schreef:

Tja PSV en voorbereidingen, om de een of andere reden wil het maar niet vlotten. Nooit een échte traditie met toernooien zoals Ajax & Feyenoord, al jaren geen openingswedstrijd meer voor eigen publiek om de nieuwe spelers voor te stellen (zeg maar open dag voor de niet-kinderen), zelfs geen galaduel om het 100-jarig jubileum te vieren, terwijl nota bene al een akkoord was bereikt met Barcelona (onderdeel transfer Ibi). En tegenwoordig ontbreken ook nog leuke oefenpotjes tegen amateurclubs in den lande. Vorig jaar leek een welkome afwisseling te worden, maar toen werd zo'n beetje de helft van de wedstrijden verboden.

En dan de manier van communicatie. PSV schijnt, zie belendend topic, weer enige wedstrijden in Zwitserland te spelen. Nou het enige wat ik erover lees, is in dat topic! Zo ook een paar jaar terug, 2011, toen wij - gelukkig maar! - wat langer erover deden om de trip naar Nottingham te plannen; nu konden we gelukkig plannen om door te reizen naar Middlesbrough (waar anderen al op- & neer vluchten hadden geboekt)! En dit zijn nog maar enige voorbeelden.
HR
Eens, tot mijn verbazing zijn wij het de laatste tijd vaak met elkaar eens :B.
HR
HR

Carero
Vaste waarde PSV 1

Uit: Belfast
Reg.: 10 juli 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 juni 2017 om 13:02:09.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: mathijzkroz@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Er was toch ook een periode dat de eerste training in het Philips Stadion was? Zal nu lastig gaan i.v.m. de nieuwe grasmat, maar ik vond dat een mooie traditie. Lekker in de zomervakantie als scholier naar de eerste training kijken en je afvragen wie die nieuwe gezichten waren. Achteraf bleken het jeugdspelers te zijn waar je nooit meer wat over hoorde, maar ok het gaat om die spanning en nieuwsgierigheid.
HR
HR

deBruyne
Speler buitenlandse topclub

Uit: de Westereen
Droomaankoop: Erick Gutiérrez
Reg.: 10 november 2000

Zijn de selecties van PSV en Jong PSV voor de wedstrijden van vanmidddag al bekend?
HR
HR

j0enne
Nationale topspeler

Vak: Noord - S
Reg.: 18 mei 2011

Opstelling tegen RKC:
Zoet, Brenet, Isimat, Schwaab, Willems, Hendrix, Pröpper, Rosario, Pereiro, De Jong, Locadia.
HR
HR

GekGenie
Toeschouwer

Uit: Meppel
Reg.: 4 januari 2016

Weet iemand al een goede livestream als die er is of moet ik om 16:00 uur zelf ff gaan zoeken.
HR
HR

TomPSV.
Legende

Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 7 augustus 2007

2e helft in deze opstelling: Koopmans, Van Vlerken, Van Bruggen, De Wijs, Willems, Rigo, Paal, Maher, Gakpo, Lammers en Bergwijn.
HR
HR

dino_258
Toeschouwer

Reg.: 7 augustus 2012

GekGenie schreef:

Weet iemand al een goede livestream als die er is of moet ik om 16:00 uur zelf ff gaan zoeken.
HR
De wedstrijd wordt niet uitgezonden. Er komt wel een samenvatting op PSV.tv.
HR
HR

trixm
Vedette

Als iemand een mooie video online heet gevonden ontvang ik graag een PM, bij voorbaat dank :ja
HR
HR

j0enne
Nationale topspeler

Vak: Noord - S
Reg.: 18 mei 2011

Ik snap niet dat PSV TV dit niet gewoon live uitzendt. :\(
HR
HR
Is er serieus geen enkele stream die dit uitzend? :denk

[Dit bericht is veranderd door Nicolaas Luther (op 8 juli 2017 16:31:27).]
HR
HR

Massimo
WK Ster

Reg.: 4 juni 2009

Moet Cocu al weg en is het seizoen al verloren? ... ;)
HR
HR

Heruone
Speler Jong PSV

Droomaankoop: Cesar Montes
Reg.: 27 augustus 2015

Massimo schreef:

Moet Cocu al weg en is het seizoen al verloren? ... ;)
HR
Volgens mij was het seizoen al verloren, voordat überhaupt de eerste training was :D
HR
HR

Yassera
Selectiespeler PSV 1

Uit: Drunen
Vak: Oost - VV
Reg.: 19 juni 2013

Heruone schreef:

(...)

Volgens mij was het seizoen al verloren, voordat überhaupt de eerste training was :D
HR
Ik vond het eigenlijk wel meevallen, waarbij enkele nieuwelingen/jeugdspelers mij positief verraste. Met name Rosario, Van Bruggen en Lammers vielen op in positieve zin en zouden wat mij betreft vaker getest mogen worden.

Vooral het verschil tussen Luuk de Jong en Lammers was schrikbarend groot, waarbij ik Lammers echt vele malen beter vind voetballen.
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Reg.: 26 april 2002

Op basis van de samenvatting of op basis van de live wedstrijd die je in het stadion hebt gezien? Als je in het stadion zat zijn dit natuurlijk extra leuke posts om te lezen ;)
HR
HR

Yassera
Selectiespeler PSV 1

Juancho schreef:

Op basis van de samenvatting of op basis van de live wedstrijd die je in het stadion hebt gezien? Als je in het stadion zat zijn dit natuurlijk extra leuke posts om te lezen ;)
HR
Omdat ik in het stadion zat (met mijn dochter van 5) :pul
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Reg.: 26 april 2002

Leuk om te horen dan van iemand die de wedstrijd daadwerkelijk live heeft gezien! Vroeger hadden we altijd in de voorbereiding hier een topic waar heel veel verhalen gepost werden van mensen die naar trainingen keken, naar oefenwedstrijden gingen tegen amateurs of profclubs en zodoende iedereen een beetje op de hoogte hielden van hoe bepaalde (vooral nieuwe spelers of jeugd) het deed in de voorbereiding. Altijd heel leuk om te lezen maar helaas is dat behoorlijk afgezakt...
HR
HR

Yassera
Selectiespeler PSV 1

Juancho schreef:

Leuk om te horen dan van iemand die de wedstrijd daadwerkelijk live heeft gezien! Vroeger hadden we altijd in de voorbereiding hier een topic waar heel veel verhalen gepost werden van mensen die naar trainingen keken, naar oefenwedstrijden gingen tegen amateurs of profclubs en zodoende iedereen een beetje op de hoogte hielden van hoe bepaalde (vooral nieuwe spelers of jeugd) het deed in de voorbereiding. Altijd heel leuk om te lezen maar helaas is dat behoorlijk afgezakt...
HR
Er waren er wel meer die deze wedstrijd live hebben gezien. Er zat genoeg rood-wit op de tribunes ;)

We kunnen de traditie in ere herstellen. Ik ben namelijk ook best benieuwd of ik de enige ben die de mening heeft dat Rosario, Van Bruggen en Lammers in positieve zin opvielen. Sowieso vond ik de tweede helft attractiever dan de eerste. Dit terwijl de eerste helft min of meer uit de 11 basisspelers bestond en de 2e helft eigenlijk alleen uit jeugdspelers. Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat die jonge gasten zich willen(moeten) bewijzen, terwijl de gevestigde orde deze wedstrijd eerder aangrijpt om lekker met elkaar 'bezig te zijn'.
HR
HR

killermfc
WK Ster

Reg.: 13 februari 2009

Ik was zelf ditmaal niet aanwezig, maar ik volgde het met argusogen op de voorpagina PN... totdat men daar, tijdelijk gelukkig, Vitesse-Oostende belangrijker vond. Zenuwslopend hoor die onzekerheid! Maar eind goed al goed. Dankzij de revelatie van dit (voor)seizoen so far Steven Bergwijn (2 treffers na rust) werd de Mandemakers Bokaal veroverd. En als ik mij niet vergis heeft PSV nog immer een 100% in die competitie! Voorwaar een goed begin! Smetje hierop vind ik toch wel Luuk de Jong. Sowieso zou Cocu de aanvoerdersband aan iemand anders moeten geven, dan hoeft Luuk zich uitsluitend te focussen op zijn core business: het maken van doelpunten... velddoelpunten welteverstaan, want strafschoppen moet hij écht aan andere spelers laten!
HR
HR

Thoresen KONING
Mister PSV

Uit: Breda
Vak: Noord - PR
Reg.: 23 augustus 2001

Ik was natuurlijk wel aanwezig. Prima potje, en een uitstekende start van onze briljant, Steven. Kijk al uit naar het potje van woensdag.
HR
HR

Chrosser
Toeschouwer

Uit: Zuid Limburg
Reg.: 23 augustus 2016

Laten we hopen dat er enkele jeugdspelers echt hun kans gaan pakken in de voorbereiding. En dat Cocu, bijvoorbeeld Lammers gewoon voor de leeuwen durft te gooien als Luuk er niks van blijft bakken. Al zou die er ook weinig maken, dan heb je in ieder geval eens wat geprobeerd.

Luckassen is voor het centrum gehaald. Ben benieuwd hoe hij de rest van de voorbereiding gaat oppakken. In principe vind ik het wel een logische versterking waar je eventueel ook nog op kunt cashen. Voorbereiding wordt belangrijk voor hem.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » A - PSV Forums » Wedstrijden en trainingen » Voorbereiding 2017-2018

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

In welke linie moet PSV nu als eerste versterking halen?

Doel
Verdediging
Middenveld
Aanval
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 89,1% dat Feyenoord wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PSV-Osijek:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!