PSV Netwerk
zaterdag 19 augustus 2017 - 07:32                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Wedstrijden en trainingen » [Eredivisie] PSV - AZ

HR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 14 »

HR

Mick Jagger
WK Ster

Uit: Amersfoort
Vak: -
Droomaankoop: Arjen Robben
Reg.: 6 juni 2009

forumillustratie - forumillustratie

Eredivisie

PSV - AZ
Zaterdag 12 augustus 2017
Philips Stadion, Eindhoven
18:30 uur

Historie

AZ-thuis is de laatste jaren niet moeilijk voor PSV. Het laatste puntverlies dateert uit het laatste kampioensjaar van AZ en de laatste tegengoal werd gemaakt in september 2012. Destijds wist huidig PSV'er Maher met een afstandsschot de PSV-defensie te verschalken.

2012/13
PSV-AZ 5-1
Matavz (2x), Van Bommel, Marcelo, Hutchinson; Maher

2013/14
PSV-AZ 1-0
Willems

2014/15
PSV-AZ 3-0
Narsingh, Maher (2x)

2015/16
PSV-AZ 3-0
Luckassen (e.d.), De Jong (2x)

2016/17
PSV-AZ 1-0
Moreno

Laatste overwinning
2016/17
PSV-AZ 1-0

forumillustratie
Moreno springt hier hoger dan Van Eijden en Van Overeem en weet de 1-0 te scoren.

Vorig seizoen was PSV-AZ ook al de eerste thuiswedstrijd in de Eredivisie voor PSV. Destijds scoorde oud-AZ'er Moreno kort na rust met zijn hoofd de enige treffer van de wedstrijd.

Laatste gelijkspel
2008/09
PSV-AZ 2-2

forumillustratie
Koevermans juicht nadat hij de belangrijke 2-2 heeft gescoord.

In februari 2009 wist AZ de lastige uitwedstrijd bij PSV, met Jeroen Zoet op de bank, goed door te komen. In de eerste helft kwam de ploeg van Louis van Gaal al op 0-2 dankzij Swerts en Martens, maar na rust scoorde Danny Koevermans tweemaal tegen zijn oude club en wist zo een gelijkspel uit het vuur te slepen.

Laatste nederlaag
2006/07
PSV-AZ 2-3

forumillustratie
Koevermans is de gevierde man nadat hij de 2-3 scoort.

In 2007 boekte AZ een belangrijke uitoverwinning, maar die uiteindelijk niet genoeg zou zijn voor de titel. Farfan scoorde voor rust voor PSV, maar na de rust wist AZ de wedstrijd naar zich toe te trekken dankzij goals van Dembele, Jenner en Koevermans. Tussendoor nam Cocu nog de gelijkmaker voor zijn rekening.

Vooruitblik AZ

AZ is in de zomer een aantal basisspelers kwijtgeraakt, waaronder Luckassen, Haps en Krul. Voor de laatste hebben ze Bizot als vervanger teruggehaald uit Belgie en verder hebben ze dit seizoen ook de beschikking over de gehuurde Vejinovic. Zo vroeg in het seizoen is het altijd afwachten hoe een nieuwe ploeg uitpakt.

Afwezigen
PSV: Luckassen (geschorst)
AZ: n.n.b.

[Dit bericht is veranderd door Mick Jagger (op 5 augustus 2017 15:55:56).]
HRHR
HR

Op weg naar nr 24
Meervoudig international

Uit: Epe
Vak: Oost - X
Droomaankoop: -
Reg.: 9 februari 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 5 augustus 2017 om 15:28:17.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
1-1, waarna we uit tegen NAC punten laten liggen, thuis van Roda winnen, uit bij Utrecht klop krijgen en thuis gelijkspelen tegen Feyenoord. 6 punten na 5 wedstrijden. Heerenveen uit is de laatste wedstrijd van Phillip als coach op de bank.
HR
HR

VASCO
Legende

Uit: zonderlijk
Vak: Zuid - EE
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 1 september 2002

quote:HR
Op weg naar nr 24 schreef:

1-1, waarna we uit tegen NAC punten laten liggen, thuis van Roda winnen, uit bij Utrecht klop krijgen en thuis gelijkspelen tegen Feyenoord. 6 punten na 5 wedstrijden. Heerenveen uit is de laatste wedstrijd van Phillip als coach op de bank.
HR
Zoals het er nu voor staat, lijkt dit een realistisch scenario.
HR
HR

tirzah
Vedette

Reg.: 14 april 2008

HR
Wie gaat die ene goal voor ons maken? Vorig jaar hadden we na 5 thuiswedstrijden tegen Eindhoven, AZ, Groningen, Feijenoord en Atletico pas 1 doelpunt. Dat van de nu vertrokken Moreno.

Hopelijk denkt John van de Brom dat hij uit bij Ajax speelt en gaan zij dus aanvallen. Dan zie ik ons wel met 1-0 winnen. Na 15 kansen gemist te hebben als de bal te ver van de voet sprong of voor het verkeerde been kwam. ;)
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 5 augustus 2017 om 20:05:44.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

HR
Alleen is Heerenveen na Roda-thuis al ;)
HR
HR

Mick Jagger schreef:

Afwezigen
PSV: Luckassen (geschorst)
AZ: n.n.b.
HR
Hoeveel wedstrijden is Luckassen geschorst?

Ik ben me kapot geschrokken van de wedstrijden tegen Osijek, waardoor ik ga voor een 0-1 nederlaag tegen AZ. Waarna het bestuur nog steeds vol blijft houden dat er niks aan de hand is.
HR
HR

Mick Jagger
WK Ster

Uit: Amersfoort
Droomaankoop: Arjen Robben
Reg.: 6 juni 2009

Een. Tegen NAC is hij er weer bij.
HR
HR

Joenepsv
Nationale topspeler

Uit: klijndijk
Reg.: 29 december 2013

Dat is niet zo mooi. Ik had gehoopt dat ik nooit meer naar Schwaab en Isimat hoefde te kijken. Dikke stront in een trechter gaat nog sneller. En aangezien onze td rustig achterover leunt tot er ergens een backje buiten de boot valt krijgen we straks dezelfde defensie voorgeschoteld als thuis tegen Osijek.

Normaal heb ik altijd wel zin in de seizoensopening maar alle hoop op een goed seizoen is verdwenen na Osijek. Niet alleen door het resultaat maar vooral door het vertoonde spel ben ik bang voor een dramatisch seizoen. Het resultaat tegen Az zal in elk geval bepalend zijn voor Cocu. Is het meteen puntverlies dan is zijn positie onhoudbaar.
HR
HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006

Bij PSV moeten ze de komende week John v.d. Brom in de hemel prijzen. Wat hulp van de media is daarbij ook welkom.

Geweldige trainer, in de de traditie van andere grote trainers die de Hollandse school toepasten. Kijk naar zijn statistieken van balbezit, indrukwekkend. Een belangrijke kandidaat om bij Ajax ooit aan de slag te gaan. Staat bij PSV op een short-list, het publiek in Eindhoven heeft weer behoefte aan sprankelend voetbal. John van de Brom zal denken: ze vinden me echt bijzonder.

En dan wegcounteren.
HR
HR

sman264
Jeugdspeler PSV

Uit: Deventer
Reg.: 31 mei 2012

Wel echt zonde dat Luckassen niet aan mag treden. Maar kunnen beter AZ treffen in deze fase dan een gedoodverfde degradatiekandidaat. Er zal ruimte ontstaan en hopelijk laat Lozano zien wat voor klasbak hij is.
HR
HR
Vooral hopen op een snelle 1-0 eigenlijk en vervolgens een snelle 2-0 zodat de druk wat van de ketel is. Anders kan het wel een grimmig avondje gaan worden.
HR
HR

tirzah
Vedette

Reg.: 14 april 2008

Bruggigol schreef:

Vooral hopen op een snelle 1-0 eigenlijk en vervolgens een snelle 2-0 zodat de druk wat van de ketel is. Anders kan het wel een grimmig avondje gaan worden.
HR
De tijden van een snelle 1-0, laat staan een snelle 2-0 liggen helaas ver achter ons.
Met hetzelfde moeizaam behaalde resultaat als vorig seizoen mogen we onze handjes dichtknijpen denk ik.
Wie o wie doorbreekt de reeks nullen die we tegen Monaco en tweemaal Osijek al hebben neergezet?
HR
HR

PSV 4EVER CHAMPIONS
Jeugdspeler PSV

Reg.: 22 juli 2008

PSV gaat zich geweldig revancheren. De jongens zijn gebrand op een goed resultaat. AZ valt naïef aan en PSV buit dat optimaal uit: 4-0!
HR
HR

delfy
Talent jeugd PSV

Droomaankoop: Héctor Moreno
Reg.: 17 september 2012

Schrijnend dat je al met zoveel tegenzin en negatieve gevoelens naar het seizoen uitkijkt terwijl de eerste wedstrijd in de competitie nog niet eens is gespeeld. Geen idee wat ik van deze wedstrijd moet verwachten. Er staat nog geen team die voor elke meter wilt vechten, creativiteit ontbreekt en de inspiratie is ver te zoeken.

Niet wat je van een club als PSV verwacht. :\(
HR
HR

tirzah schreef:

De tijden van een snelle 1-0, laat staan een snelle 2-0 liggen helaas ver achter ons.
Met hetzelfde moeizaam behaalde resultaat als vorig seizoen mogen we onze handjes dichtknijpen denk ik.
Wie o wie doorbreekt de reeks nullen die we tegen Monaco en tweemaal Osijek al hebben neergezet?
HR
Ja, Ik bedoel meer hopen op een snelle 1-0 dat die dan ook eens snel valt. En dat het dan gaat lopen en we iets van zelfvertrouwen gaan krijgen.
HR
HR

FCEPSV
Vedette

Reg.: 6 juli 2006

Zoet
Arias
Isimat
De Wijs
Brenet
Ramselaar
Van Ginkel
Hendrix
Pereiro
Locadia
Lozano

Wissels:
Koopmans
Schwaab
Rosario
Paal
Lundqvist
Rigo
De Jong (?)
Lammers
Bergwijn

Helaas Luckassen geschorst. Dan zie ik liever De Wijs achterin dan Schwaab maar Cocu kennende zal het centrum wel bestaan uit Isimat-Schwaab.

[Dit bericht is veranderd door FCEPSV (op 7 augustus 2017 16:27:36).]
HR
HR

PSV Groningen Rode kaart: waarschuwing
Talent jeugd PSV

Reg.: 27 februari 2017

Dit gaat never nooit een zege worden: 1-1.

Ik kan niet ontkennen dat ik er niet zo'n moeite mee zou hebben als het 0-3 wordt. Dat de pleuris maar uitbreekt zodat de rotte appels opdonderen en we aan een nieuwe ploeg kunnen gaan bouwen.
HR
HR

PCGC Rode kaart: waarschuwing
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Uit: Gold Coast
Vak: West - H
Reg.: 27 februari 2003

HR
HR

Haroldinho
Vaste international Oranje

Uit: Rotterdam
Vak: Noord - RR
Reg.: 23 september 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 augustus 2017 om 07:55:36.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

PCGC schreef:

2-0
HR
Maher 2x?
HR
HR

PCGC Rode kaart: waarschuwing
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Uit: Gold Coast
Vak: West - H
Reg.: 27 februari 2003

Haroldinho schreef:

(...)
Maher 2x?
HR
Nee, Luuk en Pereiro.

AZ verdediging is nog minder dan die van ons.
HR
HR

Jan van Beveren vloog
Selectiespeler PSV 1

Uit: Zevenbergen
Droomaankoop: Marco Van Ginkel
Reg.: 5 mei 2001

Koffiedik kijken. Ik snap de reacties wel en leef tussen hoop en vrees. Stel dat we meteen verliezen, of juist het omgekeerde...
Een realistische inschatting lijkt me dat we afhaken bij Ajax en Feyenoord gelet op voorbereiding en mutaties en dat we met een zekere angst naar Utrecht en Vitesse moeten kijken. Dus, snel een lb en snel een basisteam vormen en dan hopen dat het zaterdag lukt. Dan kan het tij keren. Bij zeperd zal de kritiek niet meer te keren zijn en zal Philip de witte zakdoekjes gaan beleven.
HR
HR

PSV y nada Mas
Ster van het EK

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 25 november 2011

Als je dan dit soort teksten hoort van een snotneus die net komt kijken Klik

Sorry, maar als dit je geen motivatie oplevert. Al ga ik er wel vanuit dat het weer een moeilijke wedstrijd gaat worden. AZ gaat zich ook ingraven, dat deden ze in vorige jaar toen we nipt met 1-0 wonnen. Van de Brom houdt van aanvallen, maar die weet ook dat PSV kwetsbaar is tegen teams die zich ingraven.
HR
HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006

PSV y nada Mas schreef:
AZ gaat zich ook ingraven, dat deden ze in vorige jaar toen we nipt met 1-0 wonnen. Van de Brom houdt van aanvallen, maar die weet ook dat PSV kwetsbaar is tegen teams die zich ingraven.
HR
Daarom moeten ze bij PSV gaan roepen dat Van de Brom geweldig is, hij op het lijstje staat bij PSV als toekomstig trainer, hoeder van de Hollandse school.

Doen ze bij Ajax ook standaard en werkt altijd.
HR
HR

PSV Groningen Rode kaart: waarschuwing
Talent jeugd PSV

Reg.: 27 februari 2017

Zoet; Luckassen, Isimat, De Wijs, Arias; Hendrix, Ramselaar, v Ginkel; Bergwijn, Lammers, Lozano.

Bank: Koopmans, v Osch, Obispo, Schwaab, Brenet, Rigo, Paal, Gudmundsson, Pereiro, Locadia, Lundqvist en de Jong.
HR
HR

PSV y nada Mas
Ster van het EK

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 25 november 2011

PSV Groningen schreef:

Zoet; Luckassen, Isimat, De Wijs, Arias; Hendrix, Ramselaar, v Ginkel; Bergwijn, Lammers, Lozano.

Bank: Koopmans, v Osch, Obispo, Schwaab, Brenet, Rigo, Paal, Gudmundsson, Pereiro, Locadia, Lundqvist en de Jong.
HR
Luckassen doet niet mee hé, is geschorst. Helaas, weer een wedstrijd met Brenetje op linksback.

Tis te hopen dat je hier met 3-0 ofzo wint met redelijk voetbal. Nog een nederlaag hier, en niemand gaat het meer pikken.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » A - PSV Forums » Wedstrijden en trainingen » [Eredivisie] PSV - AZ

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Staat de positie van Cocu voor jou nu ter discussie?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 69,9% dat Vitesse wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van NAC-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!