| Poster | | Topic: Liederen-topic deel 2 |  |
|
The Vicar Talentje
Uit: Antwerpen Vak: Oost - XX Posts: 89 Reg.: 23 oktober 2003 | We zouden ook voor John de Jong dat nummer van Kevin Phillips kunnen zingen.
Super John,
Super John,
Super, super, super John,
Super John,
Super John,
Super John de Jong.
Vrij snelle tekst, maar klinkt wel erg vet.
|
|
|
CaSuAl Toeschouwer
Posts: 27 Reg.: 25 december 2002 | super john de jong ole ole...... da klinkt beter
|
|
|
suuskepsvfan Internationale topspeler
Uit: eindhoven Vak: West - K Posts: 921 Reg.: 6 maart 2003 |
ik heb ook iets gehoord over blote konten in het stadion als protest hoe zit dat?????
|
|
|
GELDERSE BOER Legende Winnaar Soccer Netwerk VoVo Europees 2006/2007
Uit: Nijmegen/Wijchen Vak: Oost - X Posts: 9825 Reg.: 8 augustus 2001 | jij ging met je broek omlaagstaan en dan kijken we wie er meedoet met dit ludieke protest 
|
|
|
kezmazter Legende
Uit: Mumbai, India Vak: - Posts: 4277 Reg.: 23 juli 2002 | Volgens mij zongen wij vroeger ook een lied op de melodie van Yellow Submarine van The Beatles?
Maar hoe ging die tekst ooit ?!
Ik heb zelf een nieuwe bedacht:
In a Town, Where I was Born
Singing PSV, Eindhoven
Pride of the South, ole ole
Make us proud PSV!
Dit is dat 1e couplet wat word gezongen.
Mensen met veranderingen kritiek, en aanvullingen zijn welkom!
|
|
|
sjaak nr 14 Nationale topspeler
Uit: Houten Vak: Oost - W Posts: 804 Reg.: 25 juni 2002 | Ik heb er ook maar ff een verzonnen alleen berust die laatste zin helaas (nog) niet op de werkelijkheid.
1,2,3,4,5,6,7
kezman laat de keeper beven
hij scoort weer hier,
hij scoort weer daar,
hij is king of europa!
|
|
|
Mokkie Legende
Uit: Den Haag Vak: - Posts: 3719 Reg.: 9 januari 2000 | komt nog wel laten we hopen 
|
|
|
EjO Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: Sneek, Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2481 Reg.: 27 september 2002 | Deze topic was al een beetje afgezakt dus haal ik hem maar een beetje om hoog voor nieuwe lieden.
Ik heb dus ook maar een liedje bedacht.
En we zingen en we springen en we zijn zo blij want Mateja Kezman is er bij. (op de melodie van sinterklaasje kom maar binnen) 
|
|
|
Lau PSV Vedette Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Uit: Veldhoven Vak: Oost - X Posts: 7028 Reg.: 17 oktober 2003 | *oEh*aH*Gentenaar*Ja*OeH*Ah*Gentenaar!! 
|
|
|
GELDERSE BOER Legende Winnaar Soccer Netwerk VoVo Europees 2006/2007
Uit: Nijmegen/Wijchen Vak: Oost - X Posts: 9825 Reg.: 8 augustus 2001 | Dat klonk wel grappig gisteren, maar liever zie ik dat de eigen spelers wat meer worden toegezongen, Oeh ah Gentenaar was zo'n beetje het meest gezongen liedje 
|
|
|
Xavi Hernandez Nationale topspeler Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Eindhoven/Tilburg Vak: - Posts: 736 Reg.: 28 juni 2003 | Hoe ging dat liedje van OOijer precies (op melodie van jalala Arnold Bruggink)
|
|
|
Dirk Pitt Legende Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Uit: Groningen & Eindhoven Vak: Oost - X Posts: 3552 Uploads: 12 Reg.: 9 december 2002 | Jaja André Ooijer,
kwam uit het noorden vond het zuiden mooier.
Ja André Ooijer is een boer geworden,
en daarom zingen wij al-le-maal!
|
|
|
Zjonnie Internationale topspeler
Uit: PSVzuipsite.nl Vak: Oost - X Posts: 1123 Reg.: 8 oktober 2001 | |
|
|
voorstopper Vaste waarde in elftal
Vak: Oost - X Posts: 436 Reg.: 5 juni 2001 | Maar hoezo kwam hij uit het noorden?
|
|
|
Uit: PSVzuipsite.nl Vak: Oost - X Posts: 1123 Reg.: 8 oktober 2001 | Omdat ie uit Amsterdam komt natuurlijk...en dat ligt in het noorden van Nederland (of ten noorden van Eindhoven, of hoe je het ook wilt zien). Ik denk dat jij bedoelt in de buurt van Groningen. Maar dat is niet de bedoeling van de term Noorden in dit lied.
|
|
|
frankvennegoor Legende Buitengewoon lid Maker Wallpaper van het Jaar 2006; meer prijzen
Uit: Boxtel Vak: Oost - X Posts: 4496 Uploads: 211 Reg.: 23 maart 2003 | goede tekst, nu moet iedereen het nog lezen en gaan zingen
Andre ooijer ole ole Boeren 
|
|
|
El Beun International
Vak: Oost - W Posts: 626 Reg.: 1 maart 2000 |
quote: Dirk Pitt schreef:
Jaja André Ooijer,
kwam uit het noorden vond het zuiden mooier.
Maak er dan het westen van, dat wordt algemeen bedoeld met (amsterdam) de randstad. Als je in Nederland zegt dat je uit het noorden komt bedoel je meestal friesland, groningen of drenthe...
Jajaja André Ooijer,
kwam uit het westen en vond het zuiden mooier.

|
|
|
rapido768 Legende Runner-up PSV HCE VoVo 2004/2005; meer prijzen
Vak: Oost - X Posts: 4226 Uploads: 10 Reg.: 5 juni 2001 | Goed liedje voor Ooijer... nu hopen dat ie er doorkomt!
|
|
|
voorstopper Vaste waarde in elftal
Vak: Oost - X Posts: 436 Reg.: 5 juni 2001 |
quote: Maak er dan het westen van, dat wordt algemeen bedoeld met (amsterdam) de randstad. Als je in Nederland zegt dat je uit het noorden komt bedoel je meestal friesland, groningen of drenthe...
Dit bedoelde ik ook Zjonnie. Maar maakt me verder nix uit hoor, ik zal uit volle borst meezingen zaterdag 
|
|
|
Uit: PSVzuipsite.nl Vak: Oost - X Posts: 1123 Reg.: 8 oktober 2001 | Dan ist goed. Maar zoals ik al zei wordt er met noorden in dit lied bedoelt: alles boven de rivieren. We zullen zien wat het wordt. als er maar gezongen wordt 
|
|
|
GOED ZAT Legende
Uit: Utreg/Veldhoven/Lommel Vak: Oost - W Posts: 3681 Reg.: 5 december 2002 | IDD gewoon het noorden noemen, ten 1e vinden ze het in amsterdam volgens mij niet echt een eer om noorden genoemd te worden, en ten 2e is het idd altijd van bneden de rivieren versus boven de rivieren, ook qua geloof en bneden zijn ze vriendelijker dus vanuit dat perspectief klinkt noorden niet eens zo raar
|
|
|
De artiest Legende
Uit: Paris Vak: Oost - W Posts: 5872 Reg.: 28 november 2001 | Ik kom ook van boven de rivieren, Leusden neit echt in t noorden, maar nu ik in Maastricht woon ben ik wel gewend noorderling genoemd te worden, vind Noorden ook beter in het liedje.
|
|
|
Alde Kitsbuhl Legende Runner-up PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Swirt Vak: Oost - X Posts: 9659 Uploads: 1 Reg.: 19 juli 2000 | Inderdaad.. het contrast is veel beter tussen NOORD - ZUID dan tussen WEST - ZUID ... en het klinkt ook nog eens beter in het liedje zelf.
|
|
|
EjO Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: Sneek, Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2481 Reg.: 27 september 2002 | Ik kom uit Sneek en dat ligt WEL in het noorden. Om precies te zijn in Friesland. 
|
|
|
muck Aanstormend talent
Uit: Uden Vak: Noord - U Posts: 141 Reg.: 22 april 2003 |
quote: Alde Kitsbuhl schreef:
Inderdaad.. het contrast is veel beter tussen NOORD - ZUID dan tussen WEST - ZUID ... en het klinkt ook nog eens beter in het liedje zelf.
ja maar moet wel op waarheid gebaseerd zijn. vind dat hij uit amsterdam komt zeker niet onbelangrijk in het liedje. dat is juist het mooiste dat wij de beste verdediger van nederland hebben en dat hij uit amsterdam komt, maar (en terecht) liever voor psv voetbalt.
|
|
|