| Poster | | Topic: L-Side |  |
|
| Hchooligan | |
|
psv reusel Aanstormend talent
Uit: Reusel Vak: West - L Posts: 136 Reg.: 31 oktober 2007 | Ik heb de L-side nooit mee gemaakt, maar het leek me echt een leuke tijd als ik de verhalen lees. Alleen zoals al zoveel mensen hier hebben gezegt. Moet je gewoon van de naam L-side afblijven. En als we het over de sfeer hebben vind ik dat we op dit moment boven bijvoorbeeld 020 staan. Mooie sfeeracties en als we het over de liederen hebben kent iedere **** bij mij in de klas sommige PSV-liederen zoals: Heldenlied en Oh Eindhoven beter dan van hun eigen club. 
|
|
|
Zero Tolerance Veelbelovend talent
Uit: Uden Vak: West - HH Posts: 111 Reg.: 9 mei 2005 | Mijn vader heef jarenlang op de L-Side gestaan
Ik zelf heb de L-Side niet meer meegemaakt jammer genoeg.
|
|
|
MikeEindhoven Toeschouwer
Vak: - Posts: 26 Reg.: 12 februari 2008 |
quote: Balinho schreef:
Hele gave link trouwens, naar die pagina over de notoire "tuigdag"...Helaas heb ik die tijd niet bewust meegemaakt (ik ben van '77), maar ik ken wel een stel van die gasten persoonlijk (Rocking Rebels)...
Hier nog een 'posting' mbt die tuigdag (maar nu met muzikale ondersteuning) uit lang vervlogen tijden ... Cheers and
http://thexfactor.cz/video/emMN4rammuQ/Eindhoven-Tuigdag-1980.html
|
|
|
PSVEindhoven92 Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 667 Reg.: 4 maart 2007 | Ik vind eigenlijk wel raar bij PSV met de harde kern, dat is Oost, maar bijna iedere club heeft wel spandoeken met bijvoorbeeld Vak P of M-Side ofzo (in het uitvak hangen) en bij Twente Ajax en NAC zie je op die boarding ook groot Vak P, F-Side en B-Side staan. Bij PSV zie je nergens Oostfront staan, en ik heb ook nog nooit spandoeken gezien met dat erop.
Keuze stelling: Nee ik vind het echt nix. | Help mods! |
|
|
|
psv-vakt Toeschouwer
Uit: geldrop Vak: Noord - T Posts: 18 Reg.: 28 januari 2008 |
quote: PSVEindhoven92 schreef:
Ik vind eigenlijk wel raar bij PSV met de harde kern, dat is Oost, maar bijna iedere club heeft wel spandoeken met bijvoorbeeld Vak P of M-Side ofzo (in het uitvak hangen) en bij Twente Ajax en NAC zie je op die boarding ook groot Vak P, F-Side en B-Side staan. Bij PSV zie je nergens Oostfront staan, en ik heb ook nog nooit spandoeken gezien met dat erop.
oostfront is verboden om te drukken op een doek,dacht ik.
|
|
|
PSVEindhoven92 Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 667 Reg.: 4 maart 2007 | Oh in verband met de oorlog ofwat?
Nou ja dan gewoon Oost.. 
|
|
|
Dave Legende
Uit: sluitend in De Aftrap Vak: Oost - W Posts: 1960 Reg.: 25 januari 2000 |
quote: PSVEindhoven92 schreef:
Oh in verband met de oorlog ofwat?
Nou ja dan gewoon Oost.. 
Haha, waarom zo'n spandoek als er nog maar 20 bekenden op de oosst-tribune zitten? een spandoek met 'de aftrap' erop zou dan logischer zijn, daar zitten de meesten voortaan 
|
|
|
The old chairman Talentje
Uit: Weert Vak: Oost - V Posts: 72 Reg.: 28 augustus 2006 | Ja klopt Dave, zitten niet veel bekende meer van de ECHTE oost. Zelf zitten we er nog wel met een groepje van een man of 10 maar dan meer richting de bouwlounge, dus niet waar dat we vroeger zaten achter de goal waar nu het zang clubje staat.
Ikzelf ga kijken vanaf 1978/79 en stond meteen op de L-side bovenaan in het midden, enkele jaartjes later waren wij het eerste groepje dat naast het toenmalige uitvak(vak Z) ging staan. Weer later gingen we aan de andere kant van het uitvak zitten omdat daar geen hekken waren en zo dus makkelijker de uitsupporters de hand kon worden geschud .
Dit was het onstaan van het OOSTFRONT.
Met enkele anderen hebben wij toen een stichting opgericht die we in eerste instantie stichting oostfront noemde, maar na enige negatieve collums en berichten uit de pers hebben we toen maar besloten om het bij stichting oost te laten.Zelf bleven wij ons echter gewoon oostfront noemen als hardekern zijnde.De stichting oost is later opgegaan in PSV FANS UNITED, omdat steeds meer fanatieke supporters zich bij ons wilde aansluiten, zoals de toenmalige west-side. Ikzelf werd de eerste voorzitter van PFU, maar omdat een persoon bij de supportersvereniging(lees GvO)ging klagen bij v.Raay, dat ik te veel commentaar had naar de SV toe, werd ik min of meer gedwongen om de hamer over te dragen aan Frits, omdat anders de PFU geen door PSV erkende vereniging kon worden . Oost werd door de jaren heen steeds populairder bij iedereen, met als gevolg dat iedere popi-jopisupporter het wel intersant vond om op oost te gaan zitten, met als gevolg dat de eerste lichting oostgangers buiten de boot vallen om nog een seizoenskaart op oost te kunnen krijgen omdat de meeste van hun een stadionverbod hebben of hadden. Gevolg hiervan is dat de eerste generatie niet meer op OOST zit maar of elders of inderdaad zoals dave zie bij de aftrap. Gelukkig zijn daar afentoe nog eens ouwe lullen reunies .
|
|
|
Swansea City AFC Basisspeler
Uit: het mooie Best Vak: Oost - W Posts: 318 Reg.: 16 januari 2002 |
quote: The old chairman schreef:
Ja klopt Dave, zitten niet veel bekende meer van de ECHTE oost. Zelf zitten we er nog wel met een groepje van een man of 10 maar dan meer richting de bouwlounge, dus niet waar dat we vroeger zaten achter de goal waar nu het zang clubje staat.
Ikzelf ga kijken vanaf 1978/79 en stond meteen op de L-side bovenaan in het midden, enkele jaartjes later waren wij het eerste groepje dat naast het toenmalige uitvak(vak Z) ging staan. Weer later gingen we aan de andere kant van het uitvak zitten omdat daar geen hekken waren en zo dus makkelijker de uitsupporters de hand kon worden geschud .
Dit was het onstaan van het OOSTFRONT.
Met enkele anderen hebben wij toen een stichting opgericht die we in eerste instantie stichting oostfront noemde, maar na enige negatieve collums en berichten uit de pers hebben we toen maar besloten om het bij stichting oost te laten.Zelf bleven wij ons echter gewoon oostfront noemen als hardekern zijnde.De stichting oost is later opgegaan in PSV FANS UNITED, omdat steeds meer fanatieke supporters zich bij ons wilde aansluiten, zoals de toenmalige west-side. Ikzelf werd de eerste voorzitter van PFU, maar omdat een persoon bij de supportersvereniging(lees GvO)ging klagen bij v.Raay, dat ik te veel commentaar had naar de SV toe, werd ik min of meer gedwongen om de hamer over te dragen aan Frits, omdat anders de PFU geen door PSV erkende vereniging kon worden . Oost werd door de jaren heen steeds populairder bij iedereen, met als gevolg dat iedere popi-jopisupporter het wel intersant vond om op oost te gaan zitten, met als gevolg dat de eerste lichting oostgangers buiten de boot vallen om nog een seizoenskaart op oost te kunnen krijgen omdat de meeste van hun een stadionverbod hebben of hadden. Gevolg hiervan is dat de eerste generatie niet meer op OOST zit maar of elders of inderdaad zoals dave zie bij de aftrap. Gelukkig zijn daar afentoe nog eens ouwe lullen reunies .
Ho ho, Old Chairman, de pioniers van Oost staan er nog steeds. Wij, een groep Bestenaren waren de eersten die op Oost gingen zitten. Er zijn nu nog maar 4 man over. Vooral in het begin was het wel grappig om soms midden tussen de supporters van de tegenpartij te zitten. Dit leverde soms leuke taferelen op.
Ik heb nog wat artikelen in mijn archief zitten, over Stichting Oost, deze heb ik laatst ingescand. Ik zal ze na het weekend op het netwerk zetten.
|
|
|
The old chairman Talentje
Uit: Weert Vak: Oost - V Posts: 72 Reg.: 28 augustus 2006 | Swansea zat jij ook in het bestuur van de stichting oost dan. Dan moet jij P.B. zijn uit best.
Laat maar eens kijken wat je nog hebt liggen van de stichting.
Eigenlijk is dit en zou dit bij those were the days moeten staan, want deze discussie gaat er eigenlijk over of de l-side gebruikt mag worden als overkoepelende naam.
Mijn mening is dat dit niet kan, iemand schrijft dat de l-side dood is en dat dit geen nieuw leven mag worden ingeblazen. Ik sluit me hierbij aan alleen is de l-side niet dood maar leeft nog steeds voort in de harten van ons die er ooit bijwaren.........goh ik wordt er helemaal sentimenteel van 
|
|
|
Swansea City AFC Basisspeler
Uit: het mooie Best Vak: Oost - W Posts: 318 Reg.: 16 januari 2002 | Ik ben niet P.B. uit Best, maar F.S. uit Best.
Ik zat niet in het bestuur, maar het was de bedoeling dat ik hand- en spandiensten zou verrichten. ( toezicht kas, versturen acceptgiro's )
P.B. en ik en nog twee anderen zitten/staan nog steeds op Oost.
|
|
|
Funky Nationale topspeler
Uit: Lommel Belgie Vak: Zuid - EE Posts: 778 Reg.: 9 november 2002 |
En als ik er ben, zie ik ze idd daar nog steeds .
On topic...L was L en Oost is Oost. Who cares, hoe het heet. Als je het hebt over L-side heb je het over de 1e generatie. Het grootste deel heeft ook de ontwikkeling van Oost meegemaakt en daaraan wel of niet aktief deelgenomen.
Van de groep die als eerste op Oost ging zitten is idd nog weinig over, maar er staat weer een leuke nieuwe groep. De oude oost gangers zitten idd meer verspreid door het stadion en laten nog af en toe wat van zich horen .
[Dit bericht is veranderd door Funky (op 13 april 2008 11:42:40).]
|
|
|
Thoresen Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 256 Reg.: 24 maart 2004 | Wij zitten ook nog gewoon op Oost. Ik zie er nog genoeg die op Oost zitten die er vroeger ook al zaten.
|
|
|