| Poster | | Topic: L-Side |  |
|
| Hchooligan | |
|
RobyOost Legende
Uit: Eindhoven/ Devizes (United Kingdom) Vak: Oost - W Posts: 1877 Reg.: 23 april 2001 |
quote: P.ieterS.V. schreef:
Bij ajax slaat f-side eigenlijk ook nergens meer op
Dat slaat bij voorbaat al nergens op hahaha 
Keuze stelling: Nee ik vind het echt nix. | Help mods! |
|
|
|
Jeronimo Legende
Uit: Sweet Lake City Vak: Oost - V Posts: 2372 Reg.: 23 mei 2000 | De L-Side was eerst helemaal doorgetrokken tot de hoek waar het uitvak (vak Z) was. Later kwam er een politievak tussenin. Ik kan me nog wel ene keer herinneren dat we met een mannetje of 300 over het hek klommen het politievak in voor de wedstrijd tegen FC Twente. (volgens mij was dat zelfs de eerste wedstrijd van Romario voor PSV).
Niemand die ons tegenhield. Vooral bij het hek met het uitvak was het gezellig!! hahaha
Of wat te denken van een afscheiding tussen L-Side en Feyenoord door middel van een rood-wit lintje. PSV had toen 300 extra kaarten verkocht aan Feyenoord, en die stonden op de L-Side. Wat ME ertussen en het plastic lint als "hek".
Hahaha ik fleur weer helemaal op bij het denken aan the good old days.
|
|
|
psv1913kampioen Basisspeler
Uit: Zevenhuizen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 316 Reg.: 14 maart 2004 | *knip*
[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 14 mei 2004 13:49:47).]
|
|
|
PSV Fans Limburg Legende
Uit: Valkenburg a/d Geul Vak: Oost - W Posts: 2234 Reg.: 3 mei 2002 | *knip*
[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 14 mei 2004 13:50:27).]
|
|
|
Uit: Zevenhuizen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 316 Reg.: 14 maart 2004 | *knip*
[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 14 mei 2004 13:50:46).]
|
|
|
RobyOost Legende
Uit: Eindhoven/ Devizes (United Kingdom) Vak: Oost - W Posts: 1877 Reg.: 23 april 2001 |
quote: Jeronimo schreef:
Hahaha ik fleur weer helemaal op bij het denken aan the good old days.
hahaha ik ook, stop maar anders krijg ik heimwee!!
En in de andere hoek bij West zat dan de L- Corner die lieten dan een rood witte vlag, met een playboy logo erop als ik me niet vergis , over het publiek rollen.
Ik weet niet of er mensen zijn die zag dat herinneren en daar zat ook een ziegezagge vocalist...hahaha was jij dat toevallig ziegezaggejantje?
Waar blijft de tijd?
|
|
|
Uit: Zevenhuizen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 316 Reg.: 14 maart 2004 | Ik denk dat je dit topic wel kan sluiten overduidelijk geen L-side als naam dus 
|
|
|
De B.A.A.R.D. Legende
Uit: Sapperdam Vak: Oost - W Posts: 6626 Reg.: 28 november 2001 | Nee maar wel erg leuke en interessante verhalen, ga door met vertellen ik vind het echt leuk om te lezen! Maar vraag me dan af, zijn die doeken niet bewaard gebleven?
|
|
|
Boca J. Legende Lid van verdienste
Vak: - Posts: 4249 Uploads: 4 Reg.: 29 september 2002 | Nee niet sluiten, aluis hem maar door naar het 'those were the days' forum.
Begin jaren 80 ben ik daar ook begonnen, zit al heel mijn leven op Noord. In de tijd van Willy en Rene nam mijn broer mij een keer mee naar het stuk midden bovenin. Ik kwam geplet thuis, vooral bij een goal viel je zo een meter of 10 naar beneden.
|
|
|
RobyOost Legende
Uit: Eindhoven/ Devizes (United Kingdom) Vak: Oost - W Posts: 1877 Reg.: 23 april 2001 | IVANHOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Jeronimo Legende
Uit: Sweet Lake City Vak: Oost - V Posts: 2372 Reg.: 23 mei 2000 | Ja hahahaa, dat Ivanhoe werd ge-introduceerd door de boys uit Gemert!! hahaha. Ivanhoe!!! en dan zwaar gek pogo-en!! hahaha
En vergeten we vooral niet de altijd lamme Willie K. die met zijn mooie bruine leren broek op een hekje klom (moest hij door 4 man rechtop gehouden worden) en dan riep hij: "riepietiepietiepie jeeeeeeeeeeejoooooooooooo!!!!"
En dan iedereen erachteraan: "jeeeeeeeeeeeeeejooooooooooooo"
Hahahaa, zwaar gek!!
|
|
|
RedHerrie International
Uit: Tilburg Vak: West - K Posts: 553 Reg.: 2 augustus 2000 |
quote: Forza Kezza schreef:
Ik vind het ook geen goed idee. De L-side is gewoon een begrip, daar moet je vanaf blijven. Die goeie ouwe tijd .
ps zijn er nog mensen die die prachtige zwarte sjaaltjes van de L-side nog hebben?
Nee helaas heb ik dat sjaaltje aan mijn neefje gegeven.
Het waren wel prachtige tijden. Gewoon supporters van de tegenpartij op een vak met die van PSV. Later kwam daar bij "risicowedstrijden een rijtje ME tussen staan. Bij belangrijke wedstrijden niet die kolere muziek maar gewoon de Philips harmonie met "OLE ".
Kan me de wedstrijd tegen FC Magdenburg nog herinneren. De hele L - Side trilde op haar grondvesten.
L - Side was toen, nu eerst zorgen voor sfeer. Als de sfeer goed is volgt de naam vanzelf.
Forza 
|
|
|
Hchooligan Legende
Vak: - Posts: 1601 Reg.: 7 december 2003 | Ik heb zelf nooit L-side meegemaakt. Kunnen jullie mij uitleggen wat wet was tussen L-Side toen en Oost nu .
|
|
|
Boxmeer Internationale topspeler
Uit: Boxmeer Vak: Noord - U Posts: 932 Reg.: 13 december 2002 | Als je een beetje leest wat de mensen hier schrijven kan je denk ik al een aardig beeld krijgen 
|
|
|
Kezza9 Legende Lid van verdienste
Uit: Uden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7528 Reg.: 4 maart 2001 | L-SIDE... hmmmz!
Er is ook een team voor de psv netwerk cup die zo heet, maar die hebben maar 4 mensen waarbij het definitief is...
Dus schrijf je daar aub in! Steun je oudere maten!
|
|
|
frikadel speciaal Veelbelovend talent
Uit: Roermond Vak: - Posts: 109 Reg.: 31 december 2003 | Schitterend die goeie ouwe L-side tijd!
Laten we dat hoofdstuk maar zo houden en een nieuwe naam bedenken, het was fantastisch die L-side maar dat is over.
quote: L - Side was toen, nu eerst zorgen voor sfeer. Als de sfeer goed is volgt de naam vanzelf.
Helemaal mee eens!!
|
|
|
Orangedevil Vedette
Vak: - Posts: 1377 Reg.: 17 april 2000 | Die ontlading na PSV-Real in '88. Dat zie je nou nog steeds als je de beelden terug kijkt. Ik stond toen op de jeugdrang voor 4 gulden. Weet nog wel dat het zo'n lichtblauw kaartje was, van dat soort snoeppapier. Toen stond je ook meteen van de straat trap op in het stadion.
|
|
|
DUB Legende Buitengewoon lid
Uit: Stratum Vak: Noord - PP Posts: 3729 Reg.: 14 januari 1999 |
quote: Orangedevil schreef:
Die ontlading na PSV-Real in '88. Dat zie je nou nog steeds als je de beelden terug kijkt. Ik stond toen op de jeugdrang voor 4 gulden. Weet nog wel dat het zo'n lichtblauw kaartje was, van dat soort snoeppapier. Toen stond je ook meteen van de straat trap op in het stadion.
Dat is echt de meest memorabele wedstrijd die ik ooit gezien heb op de L-side! Echt super, Hugo Sanchez helemaal uit zijn bol omdat de scheids niet liet naspelen. Ik heb het kaartje ook nog...beetje grijs dacht ik, maar moet het checken...
Maareh ff ontopic: Laat de L-side wat ie was...er is nu een nieuwe generatie met nieuwe namen...
|
|
|
Beek & Donk Regelmatige invaller
Uit: Nederland Vak: Noord - PP Posts: 267 Reg.: 24 januari 2000 | Ik heb gelukkig nog wel enkele seizoenen op de L-Side gestaan, en toen was er nog echt een goed sfeer in het stadion.
L-Side is inderdaad traditie, en die naam staat echt voor de oude L-Side, dus vind niet dat je heb kunt gebruiken voor een andere tribune.
|
|
|
Cafe BAC - V Legende
Uit: Best Vak: Oost - V Posts: 1575 Reg.: 19 februari 2000 | denk dat je het beter oost kunt houden, sfeer of niet, die naam is nu bekend.
sowieso alles beter als vak 410, erg indrukwekkend
|
|
|
pgeven Nationale topspeler
Uit: Dongen Vak: Zuid - D Posts: 758 Reg.: 9 mei 1999 | Tsja de L-side dan ga je toch al weer snel terug denken aan de jaren eind 70 begin 80..
Toen was de sfeer nog echt!!! gezellig..Als ik den aan Magdenburg thuis en kampioenschap in 1978 tegen Twente geloof ik..uefacup..
Geweldige tijden kwa sfeer...en toen kon ook heel veel...
Hoe ging dat leidje toen ook weer??? toreadoor ofzoiets????? hete dat geloof ik..Ja dat was gaaf@!!!!! moet nu ook weer kunnen..
L-Side was een mooie tijd..Over jaren kunnen de mensen op oost ook trots zijn op hun vak..uhh nu ook hoor hi 
[Dit bericht is veranderd door pgeven (op 16 mei 2004 18:41:11).]
|
|
|
Paulus Toeschouwer
Uit: Breugel Vak: West - L Posts: 18 Reg.: 16 december 2002 | Ja zeker, geweldige tijd. Moet ook zeker gekoesterd blijven.Wat te bedenken voor de wedstrijd 3 kwartier in de rij veel paarden om alles een beetje goed te laten verlopen (lukte vrijwel nooit) dan ongeveer een uur vantevoren op L, het was altijd gezellig(stemming kwam er al vroeg in) En dan die kampioenswedstrijden je werd letterlijk in het hek gevlochten om maar op het veld te komen. Ach geweldige tijd. Die sfeer kan denk ik niet geëvenaard worden. Maar het voetbal is zakelijk en veilig op de tribunes en uitsupporters ergens bovenin. Alles wordt voor je geregeld. best erg
|
|
|
zieggezaggejantje Legende
Uit: eindhoven Vak: West - H Posts: 5424 Reg.: 24 augustus 1999 | Waar is die goede oude tijd toch gebleven?? Het mooie van dit soort verhalen is, dat als je ze leest dat er dan weer allerlei dingen komen bovendrijven vanuit die grijze hersencellen van mij. Neem bv de wortelregen voor oe a ed konijn say oe ah ed konijn, het veld leek toen even op een moestuin de feyenoordspelers komen het veld op en gooien die wortels terug. Of een ander voorval, ik weer niet meer wanneer en oo niet tegen wie maar het was een of ander heel irritant blaaskappeletje waar de hele l side al meer dan genoeg van had, op een gegeven moment beginnen ze het grote mijnheer kaktus lied te spelen. Als we er op gaan repeteren lukt het niet maar zonder dat het was afgesproken riep een goort gedeelte van de l side op maat van de muziek mee: mijnheer kaktus zegt.....ROT OP ! je moet er eigenlijk bij zijn geweest om te weten hoe het was.
Maar ik ging heel erg , tribunes heten hoe ze hetenm een bepaalde sfeer ontstaat of die ontstaat niet. Daarbij komt op een gegeven moment als vanzelf een bepaalde naam. Hoe kun je jezelf nu een naam aan gaan meten en je vervolgens daarna gaan gedragen? eerst ga je je op een bepaalde manier gedragen en ontstaat er een bepaalde sfeer, en dan pas komt die naam.
|
|
|
kezman_  Toeschouwer
Uit: tilburg Vak: Oost - W Posts: 4 Reg.: 7 mei 2004 | weet je wel eigelijk wat f-side in houd
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 7367 Reg.: 18 juli 2002 |
quote: kezman_ schreef:
weet je wel eigelijk wat f-side in houd
Nee, ik heb echt géén idee. Kun je het ff uitleggen?
|
|
|