| Poster | | Topic: L-Side |  |
|
| Hchooligan | |
|
marcel24 Geselecteerd voor Oranje
Vak: Oost - W Posts: 508 Reg.: 13 april 2001 | Ik heb wat jaren op de L-SIDE gestaan
en aangezien de L-SIDE niet meer bestaat vind ik dat je een vak geen L-side moet noemen.
L-SIDE bestaat niet meer en zal nooit meer terug
komen
en OOST blijft gewoon OOST

Keuze stelling: Nee ik vind het echt nix. | Help mods! |
|
|
|
Vak T Jeugdspeler
Vak: Noord - T Posts: 44 Reg.: 16 december 2002 | |
|
W_E_S_T_I_E Nationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: West - H Posts: 805 Reg.: 23 augustus 2001 | De L-side heeft zijn tijd gehad..en dat was een mooie tijd..die moet je bewaren en niet kapot laten maken zoals met OOST is gedaan.
Ben trots op de mooie dingen in het verleden en laat die lekker rusten en maak het niet kapot
|
|
|
Lambal Legende
Vak: - Posts: 1601 Reg.: 7 december 2003 | knip
[Dit bericht is veranderd door Luc. (op 29 mei 2004 16:16:10).]
|
|
|
psv oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 8861 Reg.: 9 december 1999 | Heb het genogen gehad om de laatste 2 jaar dat de L-side bestond nog daar te staan. Gewelledige sfeer zeker tijdens Europacup wedstrijden(was er maar één in dat seizoen, bedankt Aad "ik sta garant voor successen" de Mos). Je voelde de tribune trillen als er werd gescoord. Mooie tijden alle sjaaltjes de lucht in(ook dit natruulijk buiten het bereik van de nos camara's).
Daarna naar Oost verhuist de eerst 5 jaar geweldige tijd gehad, goede sfeer. Mooie corners gezien van Luc(telde al als een halfdoelpunt Luccie Nilis). Daarna Oost snel afgezakt jammer..
Maar L was L, koester die naam, maar laat hem niet terug keren!!!
|
|
|
Killer MFC Regelmatige invaller
Uit: Lewisham Vak: Noord - RR Posts: 291 Reg.: 29 augustus 2003 | Ik wilde aanvankelijk enige posts m.b.t. dit onderwerp van Jeronimo en één van Koenie quoten, maar dan krijg je helemaal een ontiegelijk lang verhaal.
Ik kan me alleen maar bij hen aansluiten, het was een geweldige tijd. Ik begon op het midden maar verhuisde al snel naar de linkerhoek, idd vlak naast (soms in, FC Twente 1988, hahaha) het toenmalige uitvak.
Het was altijd dikke pret, zeker als we bij zaterdagavondwedstrijden eerst een uur happy hour bij De Banaan achter de kiezen hadden.
Ook kwam het voor dat we de eerste helft in de ene hoek stonden en de 2e helft - als PSV daarheen voetbalde - aan de andere kant.
Ik herinner me altijd rijen mensen die anderhalf uur vantevoren bij de ingangen stonden om maar een zo goed mogelijke plaats te bemachtigen in het stadion. Wij kwamen altijd op z'n vroegst 1 minuut voor aanvang en stonden met het nodige elleboogwerk toch vooraan.
In 1977 stond ik als jong gassie op 'de L' eens een keer bij PSV-ajax. Toen was er nog geen uitvak, toen stond ajax gewoon tussen PSV in. Dat waren nog eens vechtpartijen!
Ik heb er geweldige tijden meegemaakt, historische wedstrijden tegen Real Madrid, FC Porto, Steaua Boekarest, noem maar op.
Maar die tijd is geweest, it's time to move on! Memories will remain though!
De L-Side is dood, lang leve Oost, Noord en welke tribune dan ook met fanatieke PSV-supporters!
Maar wie nog verhalen heeft, kom maar op! Lekker zwelgen in nostalgie is altijd leuk. Dus hier of zoals eerder gememoreerd in 'Those were the days'.
Voor Millwall FC geldt min of meer hetzelfde The Old Den aan Cold Blow Lane, metrostation New Cross (Gate), was ook meer een voetbalbolwerk dan het nieuwe moderne stadion in de wijk bij Surrey Quays, maar ook hier geldt: time to move on!
Millwall & PSV, just good friends! 
[Dit bericht is veranderd door Killer MFC (op 8 juni 2004 16:54:59).]
|
|
|
Vak M on tour Vedette
Uit: Breda Vak: - Posts: 1820 Reg.: 16 december 2004 | Mooie verhalen van de L-side. Jammer dat ik veel te laat geboren ben. Wat ik me eigenlijk af vroeg. Wat voor liederen zongen ze vroeger op de L-side?
|
|
|
Henk Huppelschoten Legende
Uit: Tilburg Vak: - Posts: 2590 Reg.: 26 januari 2004 |
quote: Jeronimo schreef:
Een grote groep is later naar oost gegaan, en dat was het einde van de L-Side. De staantribune heeft toen nog 2 jaar bestaan geloof ik, en toen werd het ere-noord.
Waarom vertrok een grote groep naar Oost? Ging dat van PSV uit met lagere prijzen ofzo?
|
|
|
Eersel on Tour Vedette Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Eersel Vak: Noord - U Posts: 2357 Uploads: 5 Reg.: 17 september 2004 |
quote: Vak M on tour schreef:
Mooie verhalen van de L-side. Jammer dat ik veel te laat geboren ben. Wat ik me eigenlijk af vroeg. Wat voor liederen zongen ze vroeger op de L-side?
Zo een beetje dezelfde als nu denk ik. Alleen de nieuwe van nu natuurlijk nog niet.
|
|
|
P.S.V. Rotterdam Regelmatige invaller
Vak: Oost - WW Posts: 298 Reg.: 18 augustus 2005 |
quote: Henk Huppelschoten schreef:
(...)
Waarom vertrok een grote groep naar Oost? Ging dat van PSV uit met lagere prijzen ofzo?
Daar kwam je nog wel eens supporters van de tegenpartij tegen.....
Ik heb ook jaren op de L-side gestaan en heel veel mooie dingen meegemaakt! Ik weet nog dat ze speelden tegen het Nottingham Forrest van Hans van Breukelen met in mijn herrinering een enkel touw als afscheiding tussen de supportersgroepen of Johan Cruyf die een halve fruitwinkel naar zijn hoofd geslingerd kreeg toen hij met,volgens mij, Barcelona hier op bezoek was. Later de legendarische wedstrijd tegen Steau,misschien wel de mooiste wedstrijd ooit,daar krijg je nu nog kippevel van!
Real Madrid thuis met de omhaal van Hugo Sanchez en de redding van van Breukelen,de hele tribune is die avond 10 jaar ouder geworden!
Willy K. die met zijn altijd kegelzatte hersens op het hek klom om de boel toe te zingen en aan het zingen te krijgen, alleen jammer als hij dan net boven je stond want er kwam nog wel eens wat lichaamsvocht mee uit die rode kop van hem!
Nee de sfeer op de L-side was onovertroffen daar kan de sfeer in het stadion nu niet tegenop,misschien tijdens de Champions League maar tijdens de competitie zeker niet!
Ik weet nog dat ik en seizoenkaart had voor de jongensrang, toen nog in de hoek tegenover de L-side. Ook gezellig maar als jong mannetje wilde ja daar perse bijhoren en de hele week waren wij dan ook uit alle hoeken en gaten geld bijeen aan het sprokkellen om een kaartje voor de L te kopen...
Geweldige tijd geweest.......
|
|
|
The Artist Vedette
Uit: Weert/Nijmegen Vak: - Posts: 1413 Reg.: 8 april 2003 |
quote: Eersel on Tour schreef:
(...)
Zo een beetje dezelfde als nu denk ik. Alleen de nieuwe van nu natuurlijk nog niet.
Volgens mij stamt alleen cheerio nog uit die tijd.
|
|
|
Boer uit Best Lid 2e elftal
Uit: Best Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 152 Reg.: 18 juni 2004 | Ben vroeger 1 seizoen op de seizoenskaart van mijn zus meegegaan naar de L. Geweldige tribune was dat!
Ver van tevoren altijd al in het stadion, zodat je een hekje had om tegen te hangen (eventueel op te zitten), want ik was toen nog maar een klein menneke.
Was wel mooi...
|
|
|
Eersel on Tour Vedette Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Eersel Vak: Noord - U Posts: 2357 Uploads: 5 Reg.: 17 september 2004 |
quote: The Artist schreef:
(...)
Volgens mij stamt alleen cheerio nog uit die tijd.
En het Forza PSV?
Brabantse nachten?
Eindhoven, Eindhoven ......
|
|
|
Boca J. Legende Lid van verdienste
Vak: - Posts: 4249 Uploads: 4 Reg.: 29 september 2002 | Oh de L side, heerlijk 90 minuten verdrukt worden tegen die tuimelhekjes. Vanboven liet iedereen zich naar beneden vallen en jij als 14 jarige puber mocht dat dan opvangen.
Veel van de oude garde is daar eerst in opleiding gegaan voordat ze zich echte supporters mochten noemen. 
|
|
|
Jeronimo Legende
Uit: Sweet Lake City Vak: Oost - V Posts: 2372 Reg.: 23 mei 2000 | Hier nog wat bekende liedjes:
Ziegezagge
Gezongen dooe Willie K van boven op zo'n tuimelhek. Vaak verloor hij zijn evenwicht en lag ie daarna op de grond.
Kom in de tent
Want daar speelt Jezus met zijn band
IVANHOE
Waarbij iedereen zwaar aan het pogo-en sloeg
Eind-Ho-Vuh
Massaal gezongen is dat een van mijn all time favourites.
En zo kan ik nog wel effe doorgaan
Een maatje en ik hebben tijdens PSV-Galatasaray in 1987 nog een vent van de dood gered. Wij stonden vlak voor zo'n hekkie, en die vent werd geplet van achter toen inderdaad (zoals Boca J. al zei) de hele meute naar voren viel.
Die vent kreeg effe geen lucht meer, dus wij onze schouders eronder en hem los gekregen.
Daarna ging ie ook maar voor het hek staan.
Toen was de L-Side echt AFGELADEN vol..............
|
|
|
Alde Kitsbuhl Legende Runner-up PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Swirt Vak: Oost - X Posts: 9727 Uploads: 1 Reg.: 19 juli 2000 |
Kom in de tent
Want daar speelt Jezus met zijn band
En de vader en de zoon en de heilige geest
WE ZIJN NOG NOOIT ZO ZAT GEWEEST 
|
|
|
hen-3 Legende
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - A Posts: 3074 Uploads: 9 Reg.: 28 februari 2001 |
Hier nog wat bekende liedjes:
Ziegezagge
Gezongen dooe Willie K van boven op zo'n tuimelhek. Vaak verloor hij zijn evenwicht en lag ie daarna op de grond.
--------------------------
Johooojojoho
riepietiepietiepie jeeeeeeeeeeejoooooooooooo
Ja soms sprong hij 4 rijen naar beneden, erg leuk als je hem in je nek kreeg.
Tevens moest je zorgen dat je aardig bovenaan stond, want anders werd je tegen je broek aangezeken.
Ook de trom is eigenlijk verdwenen, en als hij er al is, hoor je hem niet meer zo duidelijk.
Maar voor mij hoeft L niet meer, is gewoon over, en Oost is het geworden. So be it, ikzelf zit nu toch op zuid.
[Dit bericht is veranderd door hen-3 (op 27 september 2005 15:54:09).]
|
|
|
phoolie601 Legende
Uit: Bladel Vak: Oost - V Posts: 1548 Reg.: 2 oktober 2000 | Persoonlijk pleit ik meer voor iets heel nieuws! Oost als de naam van de supportersschare (en niet als naam van de tribune) is niet meer, al klinkt dat nogal slecht.. ik denk dat het beter is om te roepen dat er misschien een nieuw initiatief nodig is om verandering te brengen aan wat het nu is, de PSV-supporters hebben nu eenmaal meer in hun mars dan ze nu doen blijken.
Oost was Oost met het uitvak naast Oost! Dat was sfeer, daar gebeurde nog eens wat...2 vakken tegenelkaar op zingen, springen en provoceren.
Ik juich dan ook alle nieuwe initiatieven toe (vak T en al het andere). Alleen de kracht van de L-side en het voormalige Oost was het spontane, er gebeurde wat uit het niets (dit ook door de aanwezigheid van het uit-vak).
Tijd voor iets nieuws, initiatieven natuurlijk altijd welkom. Persoonlijk denk ik dat de nieuwe locatie (en dus ook nieuwe invulling van) het supporterscafé misschien wel nieuw elan kan brengen. Ik weet niet precies alles van de nieuwe locatie maar volgens mij is de locatie op zich groter van omvang, als de berichten mag geloven. Dus ook plek voor meer mensen. Ik vind iig dat er tussen dit café en de club wel een duidelijker bruggetje mag komen...
Tis maar een idee en de rest zijn persoonlijke meningen, doe ermee wat je wil maar koester, zoals eerder aan de orde kwam, de tijden die geweest zijn..probeer het niet te herhalen maar zorg ervoor dat de tijden van nu in de toekomst gekoesterd kunnen worden!
|
|
|
Vak M on tour Vedette
Uit: Breda Vak: - Posts: 1820 Reg.: 16 december 2004 |
quote: phoolie601 schreef:
Persoonlijk pleit ik meer voor iets heel nieuws! Oost als de naam van de supportersschare (en niet als naam van de tribune) is niet meer, al klinkt dat nogal slecht.. ik denk dat het beter is om te roepen dat er misschien een nieuw initiatief nodig is om verandering te brengen aan wat het nu is, de PSV-supporters hebben nu eenmaal meer in hun mars dan ze nu doen blijken.
Oost was Oost met het uitvak naast Oost! Dat was sfeer, daar gebeurde nog eens wat...2 vakken tegenelkaar op zingen, springen en provoceren.
Ik juich dan ook alle nieuwe initiatieven toe (vak T en al het andere). Alleen de kracht van de L-side en het voormalige Oost was het spontane, er gebeurde wat uit het niets (dit ook door de aanwezigheid van het uit-vak).
Tijd voor iets nieuws, initiatieven natuurlijk altijd welkom. Persoonlijk denk ik dat de nieuwe locatie (en dus ook nieuwe invulling van) het supporterscafé misschien wel nieuw elan kan brengen. Ik weet niet precies alles van de nieuwe locatie maar volgens mij is de locatie op zich groter van omvang, als de berichten mag geloven. Dus ook plek voor meer mensen. Ik vind iig dat er tussen dit café en de club wel een duidelijker bruggetje mag komen...
Tis maar een idee en de rest zijn persoonlijke meningen, doe ermee wat je wil maar koester, zoals eerder aan de orde kwam, de tijden die geweest zijn..probeer het niet te herhalen maar zorg ervoor dat de tijden van nu in de toekomst gekoesterd kunnen worden!
Toch vind ik niet dat je oost zomaar af moet schrijven, want tijdens Europacupwedstrijden heerst er nog steeds een geweldige sfeer en dat komt denk ik grotendeels, omdat er dan veel ander publiek bij zit (meestal zonder seizoenskaart).
Wat had je eigenlijk precies in gedachten bij nieuwe initiatieven. Een aantal fanatiekelingen die zich verenigen en zich naast het uitvak nestelen?
Overigens iedereen bedankt voor de L-side verhalen, dat was DE reden waarom ik dit topic even omhoog wou schoppen. Is er trouwens ooit een video uitgebracht van de L-side?
|
|
|
DeZolder Bankzitter
Uit: Valkenswird Posts: 203 Reg.: 29 augustus 2001 |
quote: Vak M on tour schreef:
(...)
Wat had je eigenlijk precies in gedachten bij nieuwe initiatieven. Een aantal fanatiekelingen die zich verenigen en zich naast het uitvak nestelen?
dan verhui sik ook 
|
|
|
Langeman International
Vak: Oost - X Posts: 617 Reg.: 25 september 2003 | Nou daar zeg je me wat. Zit dit jaar met de CL wedstrijden door omstandigheden op west naast het uitvak. Moet zeggen, het had wel wat, weer lekker dicht tegen het uitvak 
|
|
|
Mrs. Gomes Regelmatige invaller
Uit: Eindhoven Vak: Noord - S Posts: 262 Reg.: 11 augustus 2005 | Ook ik heb in mijn jonge jaren heel wat blauwe plekken aan de tuimelhekjes overgehouden!
Ze waren lekker om op te leunen, maar zogauw het IVANHOE klonk, was het zaak zo snel mogelijk VOOR zo'n hekje terecht te komen!
Heel leuk die oude verhalen van iedereen terug te lezen.
|
|
|
hen-3 Legende
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - A Posts: 3074 Uploads: 9 Reg.: 28 februari 2001 | hoe dichter bij de trom hoe beter dat je stond. 
|
|
|
phoolie601 Legende
Uit: Bladel Vak: Oost - V Posts: 1548 Reg.: 2 oktober 2000 |
quote: Toch vind ik niet dat je oost zomaar af moet schrijven, want tijdens Europacupwedstrijden heerst er nog steeds een geweldige sfeer en dat komt denk ik grotendeels, omdat er dan veel ander publiek bij zit (meestal zonder seizoenskaart).
Overigens iedereen bedankt voor de L-side verhalen, dat was DE reden waarom ik dit topic even omhoog wou schoppen. Is er trouwens ooit een video uitgebracht van de L-side?
Ik denk dat het een beetje te off topic is en misschien is het 't beste om hier een andere topic over te beginnen, maar toch even op in te haken...tuurlijk is de sfeer tijdens die CL wedstrijden goed tot zeer goed, ze zijn gewoon specialer dan de rest. Maar waarom gebruiken we dat voordeel van het thuispubliek ongeveer alleen in de CL en toppers?
Ik weet dat het vaak ter sprake is gekomen en al die sfeeracties zijn leuk maar het is toch vooral het visualiseren van sfeer ipv daadwerkelijk sfeer maken...
Het blijft een moeilijke kwestie maar het enige waar ik en vele anderen naar verlangen is een avond PSV waar d'r eens wat gebeurd. Nu is het steeds dezelfde (ongeveer lamme) sfeer met een andere tegenstander...
|
|
|
Poostie Geselecteerd voor Oranje
Uit: Franeker Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 458 Reg.: 26 april 2002 | Het verhuizen van het uitvak is toch wel funest geweest voor de sfeer in het stadion.. Die sfeer breng je niet snel terug, maar de beleving is ver te zoeken in het stadion vind ik..
|
|
|