| Poster | | Topic: L-Side |  |
|
| Hchooligan | |
Boca J. Legende Lid van verdienste
Vak: - Posts: 4466 Uploads: 4 Reg.: 29 september 2002 | Zo onderhand hoort deze topic thuis in het TWTD-forum.
Die Nico Haak lag ooit nog onder de hekken in Venlo, dat weet ik nog wel. Wat liepen er eigenlijk een hoop aparte firguren rond op de L-side in die dagen. Geregeld probeerde hij een shaggie te draaien, waarna je na een minuut of drie de buil in je handen gedrukt kreeg met de vraag of jij dat even voor hem kon doen.
Jaja de foto is weer gevonden.

[Dit bericht is veranderd door Boca J. (op 1 oktober 2005 18:03:20).]
Keuze stelling: Nee ik vind het echt nix. | Help mods! |
|
|
|
P.S.V. Rotterdam Basisspeler
Vak: Oost - WW Posts: 318 Reg.: 18 augustus 2005 | Ja dat is ie inderdaad! Nico Haak.....
Was trouwens wel een wedstrijdje daar in Venlo....tegen Excelsior....Gullit die iedere keer als een dolle daar "die berg" opsprintte wanneer we weer het veld opkwammen!
Those were the days!!
|
|
|
Poostie Geselecteerd voor Oranje
Uit: Franeker Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 458 Reg.: 26 april 2002 | Op de oude site van oost stonden inderdaad foto's van Gullit die weg rende, waarom deed ie dat?
|
|
|
Vak: Oost - WW Posts: 318 Reg.: 18 augustus 2005 | Dat was zijn laatste jaar bij P.S.V. en hij is niet op zo'n nette manier weggegaan,hij heeft zijn transfer min of meer geforceerd....supporters waren niet al te blij met het gedrag van de heer Gullit toendertijd en dat wist hij maar al te goed......
|
|
|
skendel 78 Toeschouwer
Uit: schyndel Vak: - Posts: 3 Reg.: 16 september 2005 | Er was ook een kerel die we
moby noemden
Die wilden ze in venlo arresteren
Hij ging op de grond liggen en
vanwegen zijn gewicht moesten ze
hem met 6 man draagen was wel lachen
Weet iemand wie die gast was die
in het dak klom op L was vroeger overal bij
|
|
|
Poostie Geselecteerd voor Oranje
Uit: Franeker Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 458 Reg.: 26 april 2002 |
quote: skendel 78 schreef:
Er was ook een kerel die we
moby noemden
Die wilden ze in venlo arresteren
Hij ging op de grond liggen en
vanwegen zijn gewicht moesten ze
hem met 6 man draagen was wel lachen
Weet iemand wie die gast was die
in het dak klom op L was vroeger overal bij
Kijk eens een stukje naar boven.. 
|
|
|
Vak: Oost - WW Posts: 318 Reg.: 18 augustus 2005 | Nee die kerel van de foto is moby niet...
Ik wist niet dat hij altijd in het dak klom,lijkt me eerlijk gezegd sterk maar ik kan het mis hebben...
Moby is vogens mij Rieny S (Weet niet of ik de voornaam goed heb maar ik zal maar geen volledige achternaam neer kalken)
Ging inderdaad vaak mee,samen met hem nog wel een en ander meegemaakt in Tilburg oa
|
|
|
KOENIE Legende
Uit: eindhoven Vak: Oost - W Posts: 3335 Reg.: 5 mei 2000 | riny s is correct
alleen heeft hij vele vele kilo,s eraf gekregen door zijn maag verkleining jaren geleden.
nico was maanden geleden weer herrezen uit zijn tombe want hij was prominent aanwezig tegen milan in de aftrap
LABEL OLD BOYS !!
|
|
|
ralph Jeugdspeler
Uit: Eindhoven Vak: Oost - X Posts: 42 Reg.: 1 maart 2000 | L-side was altijd een goede tijd maar die naam moet niet naar de oost komen...
Toen ik nog op de jeugdrang stand gingen we altijd een kwartier voor het einde weg want dan stonden de poorten open op de L-side en dan konden we daar altijd de laatste 10 minuten zien..
Later een kaart op de L-side gehad en wat een feest was het daar.. Tegen AC milan al voor 5 uur aan de poorten staan met een paar honderd man.. John van loen had het ook altijd te voorduren als ie kwam... en een jongen die op wim kieft leek dat was ook lachen...
Maar kan me de turkse supporters van galatasary nog voor de geest halen die werkelijk met alles zaten te gooien.. leren jassen en schoenen... alles kwam onze kant op...
L-side was altijd gaaf maar is idd iets uit het verleden..
|
|
|
KOENIE Legende
Uit: eindhoven Vak: Oost - W Posts: 3335 Reg.: 5 mei 2000 | Het verleden moet je laten rusten,herdenken, en EREN.
vele ouderen onder ons hebben daar hun roots liggen.
en zouden het denk ik niet op prijs stellen dat hun naam die zij met trots vroeger droegen, nu over gaat op een met alle respect een totaal andere generatie die de naam over willen nemen.
Ik denk dat het beter zou zijn om een eigen naam te creeren zie bv in die nichten tempel daar hebben ze ee 410 die ook naam probeert te maken.
maar echt niet in hun hoofd halen om een andere naam over te nemen.
LABEL OLD BOYS !!
|
|
|
DUB Legende Buitengewoon lid
Uit: Stratum Vak: Noord - PP Posts: 3836 Reg.: 14 januari 1999 | FF terug komen op de Elvis bende..dat waren ook gasten waar ik tegenop keek en de rocking rebels waren ook prominent net als nog 1 bende waar ik de naam van kwijt ben... wie helpt?
|
|
|
hen-3 Legende
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - A Posts: 3203 Uploads: 9 Reg.: 28 februari 2001 | DUB
Ik weet niet of er nog een "bende"was, maar er is ook zoiets geweest als de Bob Marley gang.
Tsja, deze kwamen wat later, maar was een stukje minder volgens mij. Vroeger was het wel Woensel tegen de Tempel, die van Kawarmala scheiding Henri Dunantpark.
|
|
|
eightball Talentje
Uit: eindhoven Vak: Oost - V Posts: 76 Reg.: 21 april 2005 | Dat waren waarschijnlijk de bennekel boys, toevallig een oude schoonvader van mij was er lid van. 
|
|
|
|
eightball Talentje
Uit: eindhoven Vak: Oost - V Posts: 76 Reg.: 21 april 2005 | Ik ken me nog vaag herinneren dat Koenie met zijn heren hoedje en de vinger in de spalk vast zat in het hek met prikkeldraad op de L-side toen hij zich aan het opwinden was.
Gek he dat je sommige dingen nog weet is toch alweer zo,n twintig jaar geleden, maar wel een mooie tijd, roda uit s,morgens vroeg vooruit gaan en worden opgepakt door de wouten en alvast in het stadion worden gezet en dan de wc potten op de sintelbaan gooien en het enigste wat je te eten had was zo,n hema worst, en dan na de wedstrijd door de lange latten de berg omhoog worden geslagen door de M.E.
Toen heb ik nog de vriendin van Wim Klaasen omhoog gedragen omdat ze die zo hard hadden geslagen dat ze niet meer kon lopen, zou me nu niet meer lukken heb geen conditie meer word ook een dagje ouder 
|
|
|
KOENIE Legende
Uit: eindhoven Vak: Oost - W Posts: 3335 Reg.: 5 mei 2000 | Tja die gebroken vinger had ik opgelopen tijdens een discussie ronde bij AZ uit . De ME gebruikte mij als een ping pon bal op het AZ vak
Remenber nog dat wij ze op de langeze zijde een bezoek gingen brachten, ze wisten niet wat ze overkwam als pinda,s rolden ze over elkaar heen.
tijdje later kwamen ze hun gram halen althans dat was de bedoeling.
heb toen vanaf een dranghek mijn eerste vliegles naar beneden genomen/gesprongen .
THE GOOD OLD TIME,S
LABEL OLD BOYS !!
|
|
|
Jeronimo Legende
Uit: Sweet Lake City Vak: Oost - V Posts: 2374 Reg.: 23 mei 2000 | Tgene AZ begon het pas "goed" na het steek incident in Alkmaar.
Toen gingen er altijd veel van PSV naar AZ, en daarna durfde AZ ook met 500 man ofzo naar Eindhoven te komen.
In de Dommelstraat stroomde De Banaan leeg en werd het een ware veldslag.
De stoeptegels vlogen weer laag!!
Op een gegeven moment zat een vooraanstaande PSV-er boven op eentje van AZ. De ME moest hem met 4 man eraf trekken. En dat lukte toen maar met moeite.
Daarna was het elke wedstrijd weer hommeles tussen PSV en AZ. Een treinbank die voor den bosch al op de rails lag. Na betaling van 600 gulden in Alkmaar, kon gewoon iedereen naar de wedstrijd.
Na de kampioenswedstrijd PSV-AZ (1-0), hadden de AZ supporters in vak Z het best pittig. Een gedeelte van de PSV fans op het veld spoedden zich richting de hoek waar die van AZ een kwartier werden vastgehouden. Wat daar allemaal het vak in vloog .................
|
|
|
Vak: Oost - WW Posts: 318 Reg.: 18 augustus 2005 | We hebben in Alkmaar ook nog eens met zijn allen gezellig bij de Chinees gezeten....is nog niet zo heel lang geleden
Zo gauw de politie merkte dat er P.S.V. supporters in de stad waren moest iedere kroeg sluiten dus met zijn allen naar de Chinees...was lachen...de hele fammilie die boven het restaurant woonde moest komen helpen met bier rondbrengen en ondertussen werd boven de koelkast van de Chineesjes leeg gevreten...
|
|
|
Dave Legende
Uit: sluitend in De Aftrap Vak: Oost - W Posts: 2009 Reg.: 25 januari 2000 | Jeronimo>
mensen die van de stu oost de L-side willen maken: waarom?waar de L-side voor stond kan je echt niet ff kopieren met 2 vlaggetjes en 3 keer per wedstrijd "lalalala forza PSV" zingen, daar heb je dingen voor nodig die nou niet meer lukken in deze tijd.
nee, die ouwe lullentijd van vroeger maken wij nooit meer mee, ons rest niks anders dan jaloers luisteren naar de good old stories, bijvoorbeeld op 'De Bank bij Jeronimo' (kijken of ie da nog kan herinneren )
|
|
|
hen-3 Legende
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - A Posts: 3203 Uploads: 9 Reg.: 28 februari 2001 | ouwe lullen?? Ben nog net geen 40 hoor dat zijn degende uit de tijd van Koenie,. Zullen nu zo tussen de 42 tot 50 zijn
|
|
|
RobyOost Legende
Uit: Eindhoven/ Devizes (United Kingdom) Vak: Oost - W Posts: 1881 Reg.: 23 april 2001 | Kan me nog een leuke bekerwedstrijd herinneren tegen FC Den Haag thuis. Haagse boefjes op de L-Side en de Zuidtribune bijna in de hens!
|
|
|
KOENIE Legende
Uit: eindhoven Vak: Oost - W Posts: 3335 Reg.: 5 mei 2000 | En de beker wedstrijd tegen ado dan.
heel OOST was toen geel groen.
die hadden een bekkie volk op de been.
DE ENE NOG GEKKER DAN DE ANDERE
LABEL OLD BOYS !!
ben trouwens 46
en in de bloei van mijn leven,
toch zoonlief
|
|
|
STRIPES Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 440 Reg.: 13 januari 2004 | |
|
hen-3 Legende
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - A Posts: 3203 Uploads: 9 Reg.: 28 februari 2001 | Ja dit was wat hoor, die stonden toen op een voetstuk.
Bokkeneus staat inderdaad ook bij de foto's.
Mooie mens, wilde zich in het henri Dunantpark verdrinken omdat het uit was met z'n viendin. Binnen een minuut kwam hij alweer boven. 
|
|
|
Jeronimo Legende
Uit: Sweet Lake City Vak: Oost - V Posts: 2374 Reg.: 23 mei 2000 | Dave >
"De Bank" bestaat niet meer, want die tent is dicht.
Tegen FC Den Haag voor de beker (5-2) was inderdaad ook zwaar maf.
Voor de wedstrijd zag ik een stuk of 15 Hagenezen een ME bus aanvallen. Toen de bus leegstroomde gingen die rhohypnol-slikkers gewoon door. Met blote handjes en blikjes bier gooiend tegen de wapenstok.
Tijdens de wedstrijd stond er inderdaad een groepje van 20-30 man in het midden onderaan op de L-Side.
Toen FCDH scoorde en die gasten gingen juichen, liep de hele linkerkant van de L-Side leeg richting die van Den Haag. Die waren zo weg toen.............
Mooie wedstrijd toen. Ron de Roode scoorde toen nog van ongeveer 30m. Heel Oost ontplofte toen. Daar zaten wel 3500 maffe Hagenezen........
|
|
|
DUB Legende Buitengewoon lid
Uit: Stratum Vak: Noord - PP Posts: 3836 Reg.: 14 januari 1999 |
quote: STRIPES schreef:
(plaatje)
Meer over de Rocking Rebels op:
Rocking Rebels Tuigdag Eindhoven
Gaaf stukje! Was er ook niet een Kiss-bende of zoiets? Ik was geen punker, maar schrik had ik wel soms. Weet nog dat ik ooit overal op lantaarnpalen 'lucky l' schreef. Totdat er overal stond 'Lucky L moet dood, afz. Rocking rebels...Ik scheet in mijn kleine broekje! HAHA
|
|
|