| Poster | | Topic: L-Side |  |
|
| Hchooligan | |
|
Balinho Legende
Uit: Eindhoven-Stratum-Kruidenbuurt Vak: Oost - W Posts: 4337 Reg.: 1 augustus 1999 | "United Blood Eindhoven"
Keuze stelling: Nee ik vind het echt nix. | Help mods! |
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Sapperdam Vak: Oost - W Posts: 6626 Reg.: 28 november 2001 | Klinkt goed, misschien is "United Blood Connection Eindhoven" beter? Het heeft 4 letters wat iets lekkerder ligt (UBCE) en die connection maakt het net iets meer echt, we hebben allemaal PSV in ons bloed en niet allemaal hetzelfde bloed.
|
|
|
Gelderse Boer Legende Winnaar EK Klassement PSV Netwerk VoVo 2007/2008; meer prijzen
Uit: Nijmegen/Wijchen Vak: Oost - X Posts: 10578 Reg.: 8 augustus 2001 | Lijkt wel de naam van een rockband 
|
|
|
Reemdacoolest Legende Runner-up PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Eindhoven Vak: Oost - X Posts: 3047 Reg.: 5 september 2000 | Laten we weer een naam gaan verzinnen voor iets wat niet van de grond komt... 
|
|
|
Balinho Legende
Uit: Eindhoven-Stratum-Kruidenbuurt Vak: Oost - W Posts: 4337 Reg.: 1 augustus 1999 | Hahaha, ik gooi ook maar een balletje op...
|
|
|
lindsaywilson Legende
quote: Balinho schreef:
"United Blood Eindhoven"
wat een onzin....
|
|
|
Balinho Legende
Uit: Eindhoven-Stratum-Kruidenbuurt Vak: Oost - W Posts: 4337 Reg.: 1 augustus 1999 | Moet jij zeggen met zo'n inlognaam...
Zonder flauwekul, ik heb geen enkele behoefte me te moeten afficheren middels een of andere "stoere" verzamelnaam, maar vind het wel leuk, "stoere" namen te verzinnen...Neem het aub niet te serieus...
|
|
|
Haelen_phanatics Internationale topspeler
Uit: Limburg Vak: Oost - X Posts: 1422 Reg.: 20 augustus 2005 | is het dan eigenlijk de bedoeling dat het 1 groot sfeervak word of gewoon de vakken apart...
|
|
|
Eersel on Tour Vedette Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Eersel Vak: Noord - U Posts: 2357 Uploads: 5 Reg.: 17 september 2004 |
quote: Haelen_phanatics schreef:
is het dan eigenlijk de bedoeling dat het 1 groot sfeervak word of gewoon de vakken apart...
Het is eigenlijk al een groot sfeervak/sfeervakken.
De bedoeling is (maar of dat ook door gaat komen) dat er een mooie naam wordt verzonnen voor de sfeervakken samen. Dus voor Oost onder en S-T-U.
|
|
|
Gelderse Boer Legende Winnaar EK Klassement PSV Netwerk VoVo 2007/2008; meer prijzen
Uit: Nijmegen/Wijchen Vak: Oost - X Posts: 10578 Reg.: 8 augustus 2001 | Van mij hoeft het niet perse. Laat de vakken maar gewoon apart en ga elkaar lekker opnaaien qua zang en que sfeeracties. De interactie zorgt wat dat betreft voor veel meer sfeer.
|
|
|
nilisfanforlife Vedette
Vak: - Posts: 1488 Reg.: 1 februari 2005 | mooi die verhalen te horen over de oude l-side, alleen verbaasde ik me erover dat al die mensen nu tussen de 40 en vijftig zijn, ik stond er vanaf 85 en ben nu 35, dus was daar nog een echt broekie wat me toen eigenlijk niet opviel.
idd. real, steaua, excelsior in venlo, uit naar ajax en feyenoord, de banaan wat een mooie herrineringen uit de oude doos
|
|
|
KOENIE Legende
Uit: eindhoven Vak: Oost - W Posts: 3203 Reg.: 5 mei 2000 | ja nillis de tijd blijft niet stilstaan,en de omvang van mijn buik ook niet geloof me maar
46 jaar en voel me morgen weer een jonge god
alleen de realiteit is zwaar anders
LABEL OLD BOYS !!
vandaar OLD
|
|
|
marcelvdd Jeugdspeler
Uit: Schijndel Vak: - Posts: 42 Reg.: 26 juni 2007 | De L Side was super. Helaas is die sfeer van weleer niet meer te evenaren. Dat komt doordat de L Side een grote staantribune was. Iedereen stond hutje mutje op mekaar.
Ruim 1 uur voor de wedstrijd, stond de L Side al helemaal volgepakt. Er werd veel meer gezongen, en iedereen leefde mee. Helaas zal deze unieke sfeer niet meer terugkomen, omdat staantribunes in Nederland niet meer mogen.
Je kunt wel zeggen dat op oost iedereen mag staan, maar je staat dan voor je stoeltje. Dat is niet hetzelfde.
Op de L Side stond mischien wel 10.000 man, waarvoor we 5.000 zitplaatsen teruggekregen hebben.
Je kunt dee L Side een beetje vergelijken met de staanplaatsen bij Dortmund en Schalke. n Duitsland mag dt nog wel. Jammer dat het hier niet meer mag.
Ik kan me nog een keer herinneren dat we op de L Side voor de wedstrijd tegen Feyenoord, trossen Winterpenen naar Ed de Goei (toemalig Feyenoord Keeper) gooiden, met massale vocale ondersteuning van. Ed Konijn, Ed Konijn, Ed Konijn.
Nu zingt men op Oost ook wel wat liedjes, maar de helft van, waar ik zit, weet echt niet wat ze zingen.
Vroeger was het gewoon. Eindhovuh, Eindhovuh, Eindhovuh.
Nu worden er allemaal van die kinderachtige liedjes gezongen bv op de melodie van Pippi Langkous. Mischien leuker om het lekker simpel te houden, zodat iedereen mee kan zingen.
|
|
|
psv vak x Internationale topspeler Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2007
Vak: Oost - X Posts: 1566 Reg.: 7 november 2005 | Staantribune's mag wel in Nederland, maar niet van de UEFA
Heerenveen heeft bijv. nu nog staantribune's
En het pippilied word ook al maanden niet meer gezongen.
|
|
|
Superbeest Vaste waarde in elftal
Uit: Woensel-Noord Vak: Oost - X Posts: 383 Reg.: 16 december 2004 |
quote: marcelvdd schreef:
Nu worden er allemaal van die kinderachtige liedjes gezongen bv op de melodie van Pippi Langkous. Mischien leuker om het lekker simpel te houden, zodat iedereen mee kan zingen.
Allemaal van die kinderachtige liedjes?
Noem er dan nog eens één?
|
|
|
choc13 Nationale topspeler
Uit: de parel van Son, en da's Breugel Vak: Oost - W Posts: 834 Reg.: 27 april 2000 | Nog simpeler dan het Pippie Langkouslied?? Mijn hemel, dan komen we in de categorie Altijd is kortjakje ziek, of Ik zag twee beren broodje smeren.
Maar nog ff over de L-side. ik kan me ook nog herinneren dat bij hele drukke wedstrijden de pis langs je enkels naar beneden kwam gesijpeld. Dat kwam omdat het zo druk was dat je wel op de staantribune moest pissen, omdat je doodgewoon niet door de menigte naar buiten kon. Dus liepen een hoop mensne effe naar boven.
Ik kan me ook nog herinneren dat er een scheidsrechter is geweest, en als ik het goed heb was dat Hugo Luyten, die omdat hij uitgefloten werd door de L-side zijn middelvinger achter zijn rug uitstak.
Of die keer dat we met z'n allen op de L-side voor het begin van de wedstrijd PSV-Feyenoord Mario Been uit de wedstrijd hebben gehaald door hem van alles toe te schreeuwen. De begenadigd spelmaker was toen zo met ons bezig dat hij de hele wedstrijd vergat. Ik meen dat PSV toen won met 5-1.
Of de legendarische wedstrijd PSV-Real Madrid in 1988. Toen was het op L zo druk dat ik de gehele wedstrijd ongeveer met alletwee mijn voeten zo'n 10 centimeter van de grond tussen mensen ingedrukt de wedstrijd heb moeten volgen.
Of het welbekende IVANHO!!!!! Daar heb ik heel wat blauwe plekken van overgehouden
Ja mensen, dat waren nog eens mooie tijden, als je er zo aan terugdenkt is daar veel gebeurt op di trappen van L 
|
|
|
Laarbeker Geselecteerd voor Oranje
Uit: Beek en Donk Vak: Oost - YY Posts: 525 Reg.: 17 februari 2001 | Tsja, de L-side. Dan heb ik de ervaring dat ik dan op de L-corner stond. Eigen vlag en bel in die hoek, wat een herrie. Altijd dezelfde 250 man om je heen. Feijenoord kwam regelmatig op bezoek in die hoek. Hahaha, 2 uur van te voren al in de rij om je eigen stekkie te mogen staan. Ik spreek nog regelmatig mensen van die tijd, en met weemoed. Die tijd was, en komt nooit meer terug. HELAAS!
|
|
|
ya ya Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1046 Reg.: 6 juli 2005 | nou, superbeest. Wat denk je van bijna alle leidjes die er tegenwoordig gezongen worden door die Josti band bovenin vak X. Ik erger me er iig mateloos aan. 14 tot 20 jarige met een trommel en een megafoon die met hun baard in de keel nog niet boven mijn maten uit komen die gewoon staan te buurten.
Heeft ook wel te maken met met het verhuizen van het uitvak denk ik maar de creativiteit van de supporters is tegenwoordig ver te zoeken. Ik heb iig heimwee naar de tijd van de L-side, toen de huidige oost-tribune nog groene bankjes had ipv stoelen.
Ik heb niet de bedoeling om mensen te beledigen die het waarschijnlijk goed voor hebben qua sfeer maar als je de sfeer van de oude tribunes hebt meegemaakt is het nu gewoon een dooie boel.
On topic, waarom een tribune/vak(ken) vernoemen terwijl het al een letter heeft. Ik zou meer tijd en energie steken in het enigszins terug krijgen van dezlefde sfeer als toen, dan worden die vak nummers vanzelf legendarisch.
Met het hernoemen van de L-side wordt het echt niet ineens een stuk leuker en krijg je oude sfeer echt niet terug.
[Dit bericht is veranderd door ya ya (op 1 augustus 2007 08:55:12).]
|
|
|
El Sombrero Geselecteerd voor Oranje
Uit: Eindhoven Vak: Noord - T Posts: 469 Reg.: 10 december 2003 |
quote: choc13 schreef:
.......
Ik kan me ook nog herinneren dat er een scheidsrechter is geweest, en als ik het goed heb was dat Hugo Luyten, die omdat hij uitgefloten werd door de L-side zijn middelvinger achter zijn rug uitstak.
........
Dat was idd Luyten, leverde hem nog wat extra fluitconcerten op...
.......
Of de legendarische wedstrijd PSV-Real Madrid in 1988. Toen was het op L zo druk dat ik de gehele wedstrijd ongeveer met alletwee mijn voeten zo'n 10 centimeter van de grond tussen mensen ingedrukt de wedstrijd heb moeten volgen.
Volgens mij een aantal jaar later ook tegen Steaua. Sta je helemaal klem op L. Roept de omroeper vrolijk om dta iedereen nog wat moet inschikken want er staan buiten nog lange rijen te wachten om binnen te komen
.......
Of het welbekende IVANHO!!!!! Daar heb ik heel wat blauwe plekken van overgehouden
Auw..........maar onvergetelijk
quote: marcelvdd schreef:
Ik kan me nog een keer herinneren dat we op de L Side voor de wedstrijd tegen Feyenoord, trossen Winterpenen naar Ed de Goei (toemalig Feyenoord Keeper) gooiden, met massale vocale ondersteuning van. Ed Konijn, Ed Konijn, Ed Konijn.
Deze actie leverde trouwens nog een woedende John van Loen op die de wortels terug gooide richting de L-side. Daar moet ie wel spijt van gehad hebben, de hele wedstrijd werd vervolgens gezongen (op een bekent Sinterklaas deuntje): John van Loen, wie kent hem niet, JvL JvL, die vuile rooie hond
Al deze mooie momenten uit "de goed oude tijd" hebben echter niets te maken met de naam van het vak. Als het destijds vak 1 was geweest was het net zo gezellig.
De sfeer werd mede bepaald doordat er zoveel meer mensen bij elkaar op de tribune stonden en doordat (no offence naar een ieder die sfeer probeert te verbeteren) dit leidde tot een grotere creativiteit onder de supporters.
[Dit bericht is veranderd door El Sombrero (op 1 augustus 2007 09:48:37).]
|
|
|
Uit: Woensel-Noord Vak: Oost - X Posts: 383 Reg.: 16 december 2004 |
quote: ya ya schreef:
nou, superbeest. Wat denk je van bijna alle leidjes die er tegenwoordig gezongen worden door die Josti band bovenin vak X. Ik erger me er iig mateloos aan. 14 tot 20 jarige met een trommel en een megafoon die met hun baard in de keel nog niet boven mijn maten uit komen die gewoon staan te buurten.
Heeft ook wel te maken met met het verhuizen van het uitvak denk ik maar de creativiteit van de supporters is tegenwoordig ver te zoeken. Ik heb iig heimwee naar de tijd van de L-side, toen de huidige oost-tribune nog groene bankjes had ipv stoelen.
Ik heb niet de bedoeling om mensen te beledigen die het waarschijnlijk goed voor hebben qua sfeer maar als je de sfeer van de oude tribunes hebt meegemaakt is het nu gewoon een dooie boel.
Leuk. 
Ik behoor ook tot die josti-band bovenin vak X (inmiddels naar het midden verhuisd).
Het zijn geen 14 tot 20 jarigen, misschien dat er 2 van 14 staat, daar heb je het mee gehad.
Ikzelf ben 27, en bij lange na niet de oudste.
Dat je heimwee hebt naar de L-side, kan ik begrijpen. Maar als ik lees dat jij met je maten staat te buurten, doe je ook niet echt je best om die tijden terug te laten komen.
Wel zeiken op degenen die er wat van proberen te maken, maar zelf als een Waldorf of Statler van je balkonnetje commentaar leveren.
Helaas heb ik maar 1 wedstrijd vanaf de L-side mogen zien, en die was werkelijk waar gruwelijk (de wedstrijd, maar zeker ook de sfeer). Ik kan daar dus niet over oordelen, en dat doe ik niet. Maar ik kan er niet tegen dat er commentaar wordt geleverd van mensen die er zelf niks voor doen.
Maar goed, dit was geheel (Hoewel, geheel...)
On-Topic:
De L-side was blijkbaar compleet anders dan de oosttribune van nu. Houden zo dus...
[Dit bericht is veranderd door Superbeest (op 1 augustus 2007 09:52:16).]
|
|
|
ya ya Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1046 Reg.: 6 juli 2005 | dat klopt, ik ben geen `sfeer maker` die 90 minuten lang zijn longen uit zijn lijf staat te schreeuwen.
Ik ben de wedstrijd aan het volgen en kan tegelijkertijd ook best met vrienden ouwehoeren. Er staan een hoop gasten om me heen die ik ook al jaren ken via PSV en waarmee ik heel Europa door ben geweest om PSV te zien maar ook als iets sociaals. Je gaat eigenijk om een wedstrijd van PSV te zien maar uiteindelijk is het gewoon iets sociaals, een mooi feestje.
Nogmaals, ik heb geen zin om iemand persoonlijk aan te vallen, zeker niet via een wesite en daar is ook geen reden voor, maar ik raad je aan bij de eerst volgende
thuiswedstrijd eens goed om je heen te kijken. Misschien snap je dan wel wat ik bedoel. Misschien ben je niet de oudste van het stel maar laten we zeggen dat de gemiddelde leeftijd niet boven de 22 a 23 uitkomt. Nogmaals, ieder zijn feestje, ik wil ook niet jou en `de jostiband` lopen afzeiken, maar mijn feestje is het niet. En ik merk om me heen dat er vele zo over denken. Natuurlijk krijgen jullie wel eens de hele tribune mee, maar meestal komen er van die kinderachtige liedjes vanuit die groep dat jullie die week in week uit alleen zingen. Als er dan een nummer aanslaat (zoals dat liedje van fritsje Philips), dan draai ik me om en zie ik een 16 jarige met een megafoon met zijn vriendjes staan te zingen over Fritsje Philips, Luccie Nilis, Romario, Van Nistelrooij en spelers van 5 generaties geleden. Dan denk ik, weet je uberhaupt wel over wie je zingt. Je hebt ze notabene nooit zien spelen. Tot overmaat van ramp komt er dan nog zo´n dreumes van 1,35 meter die naar schatting zo´n 15 jaar is naar beneden gecrowd surfed onder luid gejuich van zijn vriendjes bovenin, waarna hij hard tegen het beton aan klettert als de wat ouderen beneden geen zin hebben om hem op te vangen. Het lijkt af en toe wel een speeltuin.
Dit is wat ik bedoel. Daarom ben ik de personen die er die zogenaamde sfeertribune doorgedrukt hebben bij PSV eeuwig dankbaar (dus niet) omdat er niks is verandert behalve de samenstelling van de supporters. Vele oudere gasten zijn vertrokken naar andere vakken of zitten in de kroeg te kijken en groepen van een of 2 generaties daaronder verkassen naar vakken op west 2e ring of de lange kanten en de oost tribune spoelt maar vol met pubers die nog niet eens bier mogen drinken omdat ze het ruig vinden om op oost te zitten.
Dit vind ik erg jammer maar wel begrijpelijk.
Helaas zal hier voorlopig geen verandering in komen.
[Dit bericht is veranderd door ya ya (op 1 augustus 2007 11:57:44).]
|
|
|
Uit: Woensel-Noord Vak: Oost - X Posts: 383 Reg.: 16 december 2004 | ya ya, ik denk dat je niet echt goed bent in het inschatten van leeftijden. 
Nilis. met zijn megafoon is 20; Ronnie (zd_emm) is 19 (volgens mij). 1.35 klopt dan weer wel
Ook ik zie PSV o.a. als een sociale aangelegenheid. Lekker bieren, ouwehoeren, en ook wat agressie kan ik kwijt (in het kwèkken dus).
Ik snap je punt dus wel, maar tijden veranderen.
Jij was toch ook rond die leeftijd toen je de L-side onveilig stond te maken? De gemiddelde leeftijd zal inderdaad 22 of 23 zijn, maar in hoeverre is dat een probleem? En ligt dat aan de mensen die sfeer willen maken of aan de mensen die zich aan de gemiddelde leeftijd van de sfeermakers storen?
Het is jouw feestje niet, maar van enkele honderden is het het feestje wél. Lekker laten gaan dus (en volgens mij doe je dat wel, aangezien je ons lekker de gang laat gaan; ik heb daar in ieder geval nooit commentaar over gehoord, ook niet via via).
En het een speeltuin noemen is wat overdreven. Dat er gekloot wordt is duidelijk, ik kan er ook mee lachen.
Vroeger werd Ivan Ho ingezet, nu gooien we een manneke de lucht in. Boeien.
Ik ben blij dat ik nu kan gaan en staan op oost waar ik wil. Weggedrukt in een hoekje op Y is niet echt mijn plek, aangezien ik continu in mijn eentje stond te blèren. Nu sta ik tussen 'soortgenoten' en daar voel ik me thuis.
Over een jaar of 10 of 15 ofzo sta ik me misschien ook te ergeren aan jonge, 'nieuwe' supporters die een feestje aan het bouwen zijn wat mijn feestje niet is.
Who knows...
Terug op de kinderachtige liedjes:
Ik weet niet wat je dan zou willen horen. Ik vind het 'heldenlied' een geweldig nummer, klinkt vet, en is weer eens wat anders dan die enorme hoeveelheid kampioensliedjes van de laatste tijd. Bovendien alles behalve kinderachtig.
|
|
|
PSV_HOOL_uit limburg_ Geselecteerd voor Oranje
Uit: Geleen (L-hill) Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 477 Reg.: 20 februari 2006 | Wat is dan waar van 'oostfront'? want ik ken ajxieden die de harde kern van psv 'oostfront' noemen. of is dat gewoon oost?
Zelf dacht ik aan: "oostfront fanatics" ofzoiets
[Dit bericht is veranderd door PSV_HOOL_uit limburg_ (op 2 augustus 2007 11:53:53).]
|
|
|
SUUR Legende Winnaar Fair Play Cup PSV Netwerk Cup Indoor 2006
Uit: Sydney, Australia Vak: West - H Posts: 5397 Reg.: 16 oktober 2002 |
quote: Superbeest schreef:
ya ya, ik denk dat je niet echt goed bent in het inschatten van leeftijden. 
Nilis. met zijn megafoon is 20; Ronnie (zd_emm) is 19 (volgens mij). 1.35 klopt dan weer wel
Met alles respect, maar is die jongen met die bril (why???) 20? Had ik niet geschat, shame me!
Overigens offtopic, mooie discussie 
|
|
|
De Stille Kapitein ! Nationale topspeler
Uit: Schijndel Vak: Zuid - Ere Zuid Posts: 2627 Reg.: 11 april 2006 | Ik kan me goed indenken dat je er zo tegen aankijkt ya ya , maar de intenties zijn goed vergeet dat niet..
Uiteindelijk hebben die jungskes ook een hart voor PSV en hebben ze veel voor clubke over..
De wat oudere mensen op Oost (en wellicht andere tribunes) mogen zelf ook initiatief nemen maar waarom wordt dat dan niet gedaan???
Over je mening dat het soms een kinderachtige bedoeling is ben ik het gedeeltelijk mee eens. Het mag wel wat minder, maar mensen moeten zich er ook niet zoveel van aantrekken!
|
|
|