PSV Netwerk
vrijdag 31 oktober 2014 - 16:36                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Sfeer in het stadion » Sfeertopic 2012/2013

HR

Deze topic is open en bestaat uit 74 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 74 »

HR

Luctor et Emergo
Vedette

Vak: Oost - YY
Droomaankoop: -
Reg.: 28 augustus 2009

Het seizoen is weer afgelopen, daarom het vervolg van; sfeertopic 2011/2012

[Dit bericht is veranderd door Luctor et Emergo (op 15 mei 2012 19:46:42).]
HR
HR

PSV, mijn club
International

Uit: Breda
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 maart 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 mei 2012 om 21:01:21.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: ja  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Een mooi fris seizoen in het vooruitzicht met een nieuwe coach en een nieuwe speler die er vol voor willen gaan.

2 speerpunten die wat mij betreft hoog op de agenda staan.

- Chemie tussen de spelers en de supporters.
- Chemie tussen de supportersgroepen onderling.

Ik hoop dat een ieder op zijn manier een goede bijdrage kan leveren om als echte TWAALFDE MAN te acteren.

Ben benieuwd naar een ieders visie hierop. Ga je het dit jaar anders doen of hetzelfde? Zijn er bewuste keuzes gemaakt te verhuizen van vak? Wat vindt jij belangrijk aan de sfeer in het stadion? Hoever ben je bereid te gang voor deze belangen op te komen?

EENDRACHT MAAKT MACHT!
HR
HR

Vlaming
Legende

Vak: -
Reg.: 15 juli 2008

Stel voor dat we gewoon het vorige topic copy-pasten. Dat bespaart iedereen een hoop typewerk.
HR
HR

t hoofke
Legende

Uit: Geldrop
Vak: Oost - Y
Reg.: 12 juli 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 mei 2012 om 11:11:09.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: wesley_van_hoof@Hotmail.com  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Er zal denk ik n.a.v. de verhogingen van de prijzen en het wederom dramatische seizoen dat we achter de rug hebben een flinke doorstroom komen op de OOSTtribune, ook het ruilen van seizoenkaarten heeft enkele plaatsen erbij opgeleverd en al zijn dit er slechts rond de 10, alle beetjes helpen.

Chemie richting de spelers is heel belangrijk, verder meen ik dat ( Lopende ) volgend seizoen est1913 terug komt, en volgens mij wordt hij capo op oost, hij heeft eerder bewezen het publiek goed op te kunnen zwepen ( est1913? ).

Come on!
HR
HR

Rémon
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Son
Vak: Noord - M
Droomaankoop: Jeffrey Bruma
Reg.: 31 oktober 2011

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 mei 2012 om 12:11:01.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Vlaming schreef:

Stel voor dat we gewoon het vorige topic copy-pasten. Dat bespaart iedereen een hoop typewerk.
HR
Haha ben bang dat je gelijk hebt,
Er zijn in het vorige topic ruim 100 bladzijdes volgeschreven met 0% verbetering.

Dat zal helaas nu niet veel anders zijn,
Zolang er geen grote maatregelen komen met betrekking tot nieuw sfeervak (staanplaatsen, ander vak, noem maar op)

Doe bedoeling in dit topic is goed hoor, maar we schieten er niets mee op dat hebben we vorig seizoen gezien.
HR
HR

Michael Scott
Legende
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Uit: Sydney
Vak: West - H
Reg.: 27 februari 2003

Ik moet zeggen dat ik het nog nooit zo gezellig heb gehad als het afgelopen seizoen. Niet vanwege de sfeer in het stadion maar vanwege de mensen om me heen op H. Altijd weer een feest om met o.a. ziegezaggejantje, PSV aan die Kaap en Bin de wedstrijd te beleven.

Ik hoop dat het aankomende seizoen net zo gezellig wordt en qua sfeer weer wat beter gaat worden. Europees zal ik mijn steentje bijdragen, tijdens de competitiewedstrijden zit ik gewoon lekker met een pilsje in de hand te ouwehoeren en de wedstrijd te beleven.

Iedereen veel plezier aankomend seizoen!

:psv
HR
HR

Mark van Bommel
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 5 april 2003

Ik heb het wel gehad op West HH, daarom probeer ik om volgend seizoen op Oost te komen.
HR
HR

est1913
Legende

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - W
Reg.: 7 mei 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 mei 2012 om 23:42:24.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

t hoofke schreef:

Er zal denk ik n.a.v. de verhogingen van de prijzen en het wederom dramatische seizoen dat we achter de rug hebben een flinke doorstroom komen op de OOSTtribune, ook het ruilen van seizoenkaarten heeft enkele plaatsen erbij opgeleverd en al zijn dit er slechts rond de 10, alle beetjes helpen.

Chemie richting de spelers is heel belangrijk, verder meen ik dat ( Lopende ) volgend seizoen est1913 terug komt, en volgens mij wordt hij capo op oost, hij heeft eerder bewezen het publiek goed op te kunnen zwepen ( est1913? ).

Come on!
HR
hahahaha, thanks.

Maar ook zonder capo moet het publiek zich laten horen.
HR
HR

1913-Eindhoven
Talentje

Uit: Veenendaal
Vak: Oost - WW
Reg.: 12 maart 2012

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 18 mei 2012 om 16:26:18.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

PSV, mijn club schreef:

Een mooi fris seizoen in het vooruitzicht met een nieuwe coach en een nieuwe speler die er vol voor willen gaan.

2 speerpunten die wat mij betreft hoog op de agenda staan.

- Chemie tussen de spelers en de supporters.
- Chemie tussen de supportersgroepen onderling.

Ik hoop dat een ieder op zijn manier een goede bijdrage kan leveren om als echte TWAALFDE MAN te acteren.

Ben benieuwd naar een ieders visie hierop. Ga je het dit jaar anders doen of hetzelfde? Zijn er bewuste keuzes gemaakt te verhuizen van vak? Wat vindt jij belangrijk aan de sfeer in het stadion? Hoever ben je bereid te gang voor deze belangen op te komen?

EENDRACHT MAAKT MACHT!
HR
Chemie tussen de spelers en het publiek zal toch niet zoveel van toepassing worden, Chemie tussen de groepen zelf dat wel.

Dit seizoen gewoon vol gaan knallen, ook LM zal inzien dat het beter moet wat betreft sfeer
HR
HR

Young-Beasley
Vaste waarde in elftal

Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Droomaankoop: Heurelho Da Silva Gomes
Reg.: 27 april 2007

Ik hoop dat er het komende seizoen wat betere muziek komt.

Zombie nation vind ik echt geweldig, meezingers zouden geweldig zijn. Toen Ado thuis stil werd gelegd was de sfeer heerlijk.

off: kwam afgelopen week bij dit filmpje, sfeer bij city...hoe gruwelijk:
HR
HR

Fartalot
Toeschouwer

Reg.: 14 mei 2012

Na vele jaren inactief( bezoek PSV netwerk wel 20x per dag,maar vond het reageren niets meer bijdragen in vaak kinderlijke discussies) geweest eindelijk getriggerd om te reageren op een onderwerp met betrekking tot sfeer.
Een aantal trends in de vele discussies vind ik erg vreemd:

* er word kritisch gereageerd op bv uitlatingen van Johan Derksen en consorten die verweten worden dat ze de ene keer een andere mening hebben over hetzelfde onderwerp dan de andere keer; t is met die lui net hoe de wind waait. Hetzelfde lees ik echter terug in de manier waarop er op verschillende berichten over PSV gereageerd word. De ene keer is een speler top, de andere keer word ie genadeloos afgezaagd.
* er wordt vaak gesproken over respect en de manier waarop de media PSV benaderd maar er word op een zelfde manier gereageerd op het PN, ook over PSV!
Indien iemand een andere mening heeft wordt er vaak respectloos gereageerd onder PSV supporters onderling. Zelfs op taalfouten worden reacties geplaatst....heeft helemaal niets met voetbal te maken.
* Vaak is er een discussie over sfeer in het stadion, er worden voorstellen gedaan over nieuwe sfeervakken, samenwerking, sfeer bij andere clubs, wisselwerking met de spelers enz. Sfeer kan naar mijn mening maar gedeeltelijk gemaakt worden. Sfeer ontstaat gretendeels vanzelf en het is veel interessanter om eens te kijken waarom er een matige sfeer is.
* kan me totaal niet vinden in de opmerkingen tav de "stille oudjes" op Oost. Ik ben er ook zo een (38, met vele jaren SSC ) en draag wel degelijk bij maar de jonkies moeten zich toch echt realiseren dat wij ook ooit jong waren. Toen zat het stadion nog veel voller met passieve supporters maar toch wisten wij er een betere sfeer van te maken dan er momenteel heerst. Als je nu diezelfde garde iets verwijt ben ik toch echt van mening dat de jonkies er zelf iets van moeten maken ( er zijn er slechts een 100tal echt de hele wedstrijd bezig ).Ben dan ook kritisch naar jezelf. Verder is er iig ooit sfeer op Oost, enkele jaren geleden was West nog enigzins aanwezig en groeiende in sfeer. Deze groei heeft zich totaal niet doorgezet maar juist negatief ontwikkelt.
* ondanks de mooie sfeeracties moet LM beseffen dat ze veel te moeilijke en onbekende liedjes zingen, je draagt m.i. dan eigenlijk direct bij aan een terughoudende houding van de anderen.
* het valt me verder op dat voorheen tijdens de magere jaren tussen kampioenschappen de sfeer juist beter werd. Tijdens de kampioenschaps jaren werd een overwinning als gewoon ervaren en was het slechts de vraag of PSV met 4 of 5-0 zou winnen. Tijdens de jaren ertussen besefte het publiek dat ze en steentje bij moesten dragen en werd het met de wedstrijd, vanzelf, gezeligger en luidruchtiger.
* Momenteel wordt het pas echt "sfeervol" als er negatieve zaken zijn. Vooral het beinvloeden van de scheids tav overtredingen van tegenstanders zijn we goed in. Als er dan weinig positieve sfeer tegenover staat dan ervaar je vanzelf een negatievere sfeer maar je doet het wel zelf. ( ook uitfluiten van eigen spelers wat tot een paar jaar geleden echt helemaal nooit voorkwam )

Tav sfeer denk ik dat we n bepaalde gemoedelijke Brabantse sfeer hebben die vooral op slappe humor gebaseerd is. We zijn nu eenmaal geen hele harde schreeuwers, ook in het dagelijkse leven niet. Ook spelers die totaal geen binding hebben ( en bedoel dan echt iets anders dan de vroegere binding met spelers en een club, dit komt niet meer voor ) dragen bij aan een negatieve sfeer.
Ik durf zelfs te stellen dat het negatieve gelul en het vitten op elkaar op PN ook een, kleine, bijdrage levert aan een mindere sfeer!

Ik heb liever een betere sfeer dan een slechte maar kan me er ook weer niet te druk over maken. Elke twee weken ben ik aanwezig en heb vaak echt een leuke tijd. Met je vrienden en mensen op de tribune om je heen die je door de jaren heen hebt leren kennen, lekker slap zeveren, onder invloed raken en van tijd tot tijd n bietje meelallen.
Ook verheug ik me al op volgend seizoen en hoop dat er beter gevoetbald wordt en er betere resultaten behaald worden. Maar uiteindelijk blijft het toch leuk om naar Filups te gaan kijken en geniet ik toch echt van die lekkere Brabantse sfeer! Kan mij t verekken wat supporters van andere clubs ervan vinden......

:psv
HR
HR

Luc_Nilis_PSV
Legende

Uit: EINDHOVEN
Vak: Zuid - FF
Reg.: 14 februari 2002

Ik heb mensen hier gezien met een zwakkere 1e post. Hulde :)

Ik ben het vrijwel geheel met je eens, maar dat mag geen verrassing zijn. Zingen en schelden wanneer het moet. Ik kom nog regelmatig thuis met pijn in de keel. Maar ook regelmatig dat ik alleen maar heb zitten praten met de mensen om me heen.

En beide avonden heb ik me prima vermaakt.
HR
HR

killermfc
Legende

Reg.: 13 februari 2009

Idd prima post! In het begin dacht ik, mede gezien de schijtlollige forumnaam, waar leidt dit verhaal toe, maar dat werd me al lezende gauw duidelijk. Ik vind ook dat sfeer zwaar overrated wordt. Ik kom in eerste instantie voor een gezellige dag uit en de winst, dan het mooie voetbal en sfeer is gewoon een bijzaak. Gezelligheid was er afgelopen seizoen weer volop, maar het voetbal was weer belabberd met navenante resultaten, tja en dan is de sfeer natuurlijk ook niet top maar dat is ook wel het minst boeiende.
HRHR
HR

EHVDGXT
Internationale topspeler

Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Reg.: 30 augustus 2005

Keurige eerste post inderdaad en helemaal mee eens.
HR
HR

1312
Regelmatige invaller

Reg.: 27 februari 2012

t hoofke schreef:
HR
? Willen jullie de kant van 410 op? :nee
HR
HR

Luc_Nilis_PSV schreef:

Ik heb mensen hier gezien met een zwakkere 1e post. Hulde :)

Ik ben het vrijwel geheel met je eens, maar dat mag geen verrassing zijn. Zingen en schelden wanneer het moet. Ik kom nog regelmatig thuis met pijn in de keel. Maar ook regelmatig dat ik alleen maar heb zitten praten met de mensen om me heen.

En beide avonden heb ik me prima vermaakt.
HR
Eens, in mijn ogen is dat PSV (sfeer). Met alle respect voor de LM generatie, maar bovenstaande hoort bij PSV.
HR
HR

REUSEL
Legende

Uit: Reusel
Vak: Oost - W
Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 15 augustus 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 mei 2012 om 18:18:23.  Profiel  Stuur een privébericht  MSN: rv_rac@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

1312 schreef:

(...)

? Willen jullie de kant van 410 op? :nee
HR
410 gebruikt de termen 1312 (en ACAB) ook. Daarmee ga jij al heel erg de kant van 410 op. Oei oei :nee En bij 410 zingen ze ook liedjes! En ik heb wel eens gezien dat ze daar ook juichen als er gescoord wordt. Zullen we daar ook mee stoppen dan?

[Dit bericht is veranderd door REUSEL (op 19 mei 2012 18:21:03).]
HR
HR

Rémon
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Son
Vak: Noord - M
Droomaankoop: Jeffrey Bruma
Reg.: 31 oktober 2011

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 mei 2012 om 19:20:32.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

REUSEL schreef:

(...)

410 gebruikt de termen 1312 (en ACAB) ook. Daarmee ga jij al heel erg de kant van 410 op. Oei oei :nee En bij 410 zingen ze ook liedjes! En ik heb wel eens gezien dat ze daar ook juichen als er gescoord wordt. Zullen we daar ook mee stoppen dan?
HR
Idd,
dat wij een miss een capo krijgen en de sfeer willen verhogen wat heeft dat met 410 te maken??
Waarom zouden we de kant van 410 opgaan met een betere sfeer.., en heel veel clubs gebruiken een capo
HR
HR

tinuske
Nationale topspeler

Uit: Vught
Reg.: 20 oktober 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 mei 2012 om 19:59:14.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

REUSEL schreef:

(...)

HR
Haha inderdaad, nu gaan calimero gedrag gaan vertonen hier en gewoon sfeer de pan in!! Alsof zij gaan zeiken van ohh bij PSV gaan ze hetzelfde doen als ons :\( complete onzin!!

Wat ik persoonlijk veel zieliger vind is dat iemand zich de nickname 1312 toe eigend,, ACAB.. :D
HR
HR

1312
Regelmatige invaller

REUSEL schreef:

(...)

HR
Ik bedoelde meer dat ik bv. een capo totaal niet bij psv vind passen, waarom van je identiteit als supporter afstappen?

Zal me trouwens aan me reet roesten dat '410' ook de term 1312 gebruikt, lekker interessant.
HR
HR

Robje PSV
Vedette

Uit: Philips Stadion
Reg.: 27 november 2006

Hangt er ook een beetje vanaf hoe het gebeurd vind ik. Ik heb filmpjes gezien vanuit datzelfde 410 waar die capo als een soort MC alles aan elkaar staat te praten en rare geluiden maakt, daar heb ik weinig trek in.

Als er iemand gaat staat die de boel op loopt te naaien, liefst zonder megafoon!, heb ik er weinig moeite mee. Al zie ik persoonlijk liever geen capo, vind het behoorlijk triest als je alleen kunt zingen wanneer er iemand je streng aankijkt. Daarbij zijn er zat clubs die bewijzen dat het ook zonder kan.

Heb het filmpje van onze vrienden er even bijgepakt:

3:50 en 5:20 zijn echt tenenkrommend i.m.o, 5:51 is helemaal om stuk te gaan.

[Dit bericht is veranderd door Robje PSV (op 22 mei 2012 11:25:08).]
HR
HR

killermfc
Legende

Reg.: 13 februari 2009

Was die 'after party' na de verloren of na de gestaakte bekerwedstrijd (in beide gevallen overigens triest)? :crap

Ik heb zelf idd ook helemaal niks met capo's, doet wel erg mediterraans/zuid-amerikaans aan. Ik bepaal wel zelf wanneer ik mijn muil opentrek en wat ik vervolgens bezig. Ook die afschuwelijke Duitse speakers die interactie zoeken met het publiek, walg ik van! :\[
HR
HR

Mark van Bommel
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 5 april 2003

killermfc schreef:

Was die 'after party' na de verloren of na de gestaakte bekerwedstrijd (in beide gevallen overigens triest)? :crap

Ik heb zelf idd ook helemaal niks met capo's, doet wel erg mediterraans/zuid-amerikaans aan. Ik bepaal wel zelf wanneer ik mijn muil opentrek en wat ik vervolgens bezig. Ook die afschuwelijke Duitse speakers die interactie zoeken met het publiek, walg ik van! :\[
HR
Na de gestaakte bekerwedstrijd. Wat een niveau daar :D
HR
HR

1312
Regelmatige invaller

killermfc schreef:
Ik bepaal wel zelf wanneer ik mijn muil opentrek en wat ik vervolgens bezig.
HR
Dit.
HR
HR

Vlaming
Legende

Reg.: 15 juli 2008

Haha, dat filmpje blijft een en al vermaak. :D

Voor de rest ben ik het eens met killer en 1312.

[Dit bericht is veranderd door Vlaming (op 22 mei 2012 18:09:07).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 74 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » C - Supporters » Sfeer in het stadion » Sfeertopic 2012/2013

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is het terecht dat Cocu Depay een reprimande gaf voor het uittrekken van zijn shirt na zijn goal tegen Panathinaikos?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 64,0% dat Feyenoord wint van PEC Zwolle. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PSV-ADO Den Haag:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!