PSV Netwerk
zondag 21 december 2014 - 11:37                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Sfeer in het stadion » Sfeertopic 2013/2014

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 90 »

HR

Werner-PSV
Veelbelovend talent

Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Tim Matavz
Reg.: 26 augustus 2011

Vervolg van: http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum15/799.php
Hopelijk een prachtseizoen volgend jaar voor ons PSV o.l.v. Cocu!
En we gaan de sfeer doorzetten van bijv. FC Utrecht thuis, Groningen thuis! :psv

[Dit bericht is veranderd door Werner-PSV (op 13 mei 2013 00:05:14).]
HR
HR

Daniel_VB22
Meervoudig international

Uit: Eindhoven
Vak: Zuidoost - ZZ
Droomaankoop: Vaclav Kadlec
Reg.: 13 augustus 2012

Ben zeer benieuwd naar de sfeer komend jaar. Het zal afhangen van de selectie of we gaan strijden voor de titel, maar als dit niet het geval is is dat geen reden om ze niet te steunen.

Hopelijk komt er vaker een sfeer zoals tegen (vooral) Utrecht thuis, zal komend jaar niet anders zijn: zal voornamelijk van de instelling en inzet afhangen.

Ik ben erbij, hopelijk op vak T! :psv
HR
HR

Psv-Ehv
Regelmatige invaller

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 25 augustus 2005

Vak T, sfeervakske. Mooi man.
HR
HR

Young-Beasley
International

Vak: Noord - T
Reg.: 27 april 2007

Ik zit zoals vertrouwd weer op vakje T :)
Hoe meer sfeermakers, hoe beter.
HR
HR

voskePSV
Basisspeler

Uit: Den Bosch
Reg.: 22 januari 2008

quote:HR
voskePSV schreef:

Zat eens te denken hoe we de sfeer nu konden bevorderen in het stadion.
Toen dacht ik van als PSV in de toekomst nu voor Oost bijv. de helft van de capaciteit aan SSC verkoopt en de andere helft voor CC houders vrij houdt.

Zo staat er elke wedstrijd toch "nieuw bloed" ertussen en wordt de sfeer ongeveer net zoals in Europese wedstrijden. Wat naar mijn mening toch beter is dan normale competitie wedstrijden op een paar uitzonderingen na.

Zo geef je ook andere supporters die op een of andere manier geen SSC hebben kunnen bemachtigen toch ook de kans om af en toe hun steentje bij te kunnen dragen aan de sfeer.

:psv
HR
HR
HR

Boris The Bullet Dodger
Jeugdspeler

Vak: Oost - X
Reg.: 10 mei 2013

voskePSV schreef:

(...)
HR
Dus als ik het goed begrijp wil je de helft van alle SCC houders op oost vriendelijk verzoeken om hun plek af te staan? :huh

[Dit bericht is veranderd door Boris The Bullet Dodger (op 13 mei 2013 17:13:16).]
HR
HR

DRA
Vaste waarde in elftal

Vak: Oost - V
Reg.: 16 april 2008

voskePSV schreef:

(...)
HR
Wat een onzin, veel goede ideeën gezien maar die slaat natuurlijk nergens op. Ook zullen dan veel mensen hun SCC opzeggen en proberen elke wedstrijd op oost te komen, wat dus ook nog eens voor omzetverlies voor PSV leid.

De enige manier om het te verbeteren is als PSV de huidige SCC houders een aanbieding doet (maar daar werken ze niet aan mee). Verder is er weinig te doen behalve een nieuw vak zoals de laatste jaren ook op S - T - U ontstaat.

[Dit bericht is veranderd door DRA (op 13 mei 2013 17:19:44).]
HR
HR

PSV TILL I DIE
Bankzitter

Uit: eindhoven
Vak: Oost - W
Reg.: 24 maart 2006

Boris The Bullet Dodger schreef:

(...)

Dus als ik het goed begrijp wil je de helft van alle SCC houders op oost vriendelijk verzoeken om hun plek af te staan? :huh
HR
Ik wens je veel succes om mij daar weg te krijgen!! :B
HR
HR

Luuk PSV
Vaste waarde in elftal

Reg.: 26 oktober 2004

Nieuw seizoen, nieuwe kansen...

Er kan weer veel geschreven worden, pagina´s vol.
Denk dat er maar één ding telt: Een constante vocale sfeer neerzetten.

Iedereen kan hierbij zijn steentje bijdragen, maar vooral het sfeervak + STU.
Als iedereen vocaal iedere wedstrijd nét een beetje meer geeft (voorbeeld Utrecht thuis) zijn we in ons Philips Stadion nog sterker, dat weet ik zeker.

Omdat vanuit PSV zelf weinig initiatief komt (nieuwe indeling sfeervak e.d.) zullen we de basis van afgelopen seizoen door moeten zetten.

Eigenlijk roep ik iedereen op die een plekje op OOST heeft en vocaal meer aanwezig wil zijn zich te melden op de vakken X / W (dus niet alleen op de trap, is al druk genoeg ;))

Hoe groter deze groep, hoe beter de vocale basis. De mensen die zich op vak X / W verzamelen moeten eigenlijk een instelling hebben 90 min de ploeg te steunen, ongeacht het resultaat.
Voor de mensen die af en toe willen zingen of enkel met de buurman willen praten is genoeg plek elders op OOST :)

Komend seizoen dus wat minder klagen en excuus, laat je horen. Het doel mag denk ik zijn de vocale sfeer net zo mooi te maken als de tifo van LM :ja !

Laten we er het beste van maken, PSV waardig! :pul
HR
HR

Barman
Legende

Uit: Nuenen
Vak: Oost - WW
Reg.: 29 juli 2005

Voordeel van jonge jongens in het veld is dat ze strijden als leeuwen. Het voetbal zal denk ik vaak minder zijn dan we normaal gesproken zien, maar door de strijd op het veld zullen de tribunes ook meer van zich laten horen. Een zwaar bevochten 2-1 tegen Heracles of FC Groningen is immers leuker en spannender dan een makkelijke 4-0.

Verder hoop ik op veel zaterdagavond-wedstrijden (met de nadruk op avond, dus liever niet om 18:45). Hapje eten, pilsen, richting het stadion, agressief voetbal met strijd en talent en daarna lekker de kroeg in / het terras op. Ik heb er alweer zin in!
HR
HR

est1913
Legende

Reg.: 7 mei 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 mei 2013 om 18:03:25.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV
HR

Luuk PSV schreef:

Nieuw seizoen, nieuwe kansen...

Er kan weer veel geschreven worden, pagina´s vol.
Denk dat er maar één ding telt: Een constante vocale sfeer neerzetten.

Iedereen kan hierbij zijn steentje bijdragen, maar vooral het sfeervak + STU.
Als iedereen vocaal iedere wedstrijd nét een beetje meer geeft (voorbeeld Utrecht thuis) zijn we in ons Philips Stadion nog sterker, dat weet ik zeker.

Omdat vanuit PSV zelf weinig initiatief komt (nieuwe indeling sfeervak e.d.) zullen we de basis van afgelopen seizoen door moeten zetten.
HR
Pure aanname wat je hier zegt. Wat weet jij nou wat er intern speelt om de sfeer te kunnen verhogen? Zorg eerst dat je de feiten kent alvorens je met een vinger gaat wijzen naar PSV!

Verder ben ik het volledig met jou eens dat wij weer massaal moeten gaan. Dit kan enkel door makkelijke, bekende en logische liederen in te gaan zetten.
Mijn idee is dan ook om 19:13 te behouden en als vaste traditie in minuut '87 (88e minuut dus) massaal met de sjaals in de lucht te gaan staan en uit volle borst "Brabant" van Guus Meeuwis te gaan zingen. (Liverpool idee met YNWA) De liederen ertussen moeten we gaan aanvoelen welke wel en welke niet kunnen en aanslaan. Terug naar de basis.

Luuk PSV schreef:
Eigenlijk roep ik iedereen op die een plekje op OOST heeft en vocaal meer aanwezig wil zijn zich te melden op de vakken X / W (dus niet alleen op de trap, is al druk genoeg ;))

Hoe groter deze groep, hoe beter de vocale basis. De mensen die zich op vak X / W verzamelen moeten eigenlijk een instelling hebben 90 min de ploeg te steunen, ongeacht het resultaat.
Voor de mensen die af en toe willen zingen of enkel met de buurman willen praten is genoeg plek elders op OOST :)

Komend seizoen dus wat minder klagen en excuus, laat je horen. Het doel mag denk ik zijn de vocale sfeer net zo mooi te maken als de tifo van LM :ja !

Laten we er het beste van maken, PSV waardig! :pul
HR
Iedereen beleefd het voetbal op zijn eigen manier. Het grootste probleem is dat mensen dingen blijven zingen welke niet aanslaan. verder mag je niet verlangen dat mensen meezingen. Het idee om je te melden in het midden is een goede optie, echter of de supporters daarvoor aan de kant willen gaan is ten tweede. Veel succes iig daarmee. Ik denk dat je beter groepen kan hebben welke een beetje verspreid staan, zodat je een groter oppervlak krijgt. Zingen die mee is de kans groter dat de tussenliggende personen ook mee zingen. We moeten gewoon op "0" beginnen en vanuit daar gaan bouwen. Niet gelijk teveel willen ineens.

WIJ ZIJN OOST-FRONT!!!!!!!!!!!
HR
HR

VAK_U_040
Regelmatige invaller

Vak: Noord - U
Reg.: 24 augustus 2008

Afgelopen seizoen hebben we laten zien dat het bij vlagen hard kan gaan. Ik denk dan vooral aan de thuiswedstrijden tegen AZ, Feyenoord, Groningen, Heerenveen, Twente en Utrecht. Zo doorgaan en verbeteren!
HR
HR

psvzitinmijnhart
Veelbelovend talent

Vak: Oost - WW
Reg.: 10 mei 2013

est1913 schreef:

(...)

Mijn idee is dan ook om 19:13 te behouden en als vaste traditie in minuut '87 (88e minuut dus) massaal met de sjaals in de lucht te gaan staan en uit volle borst "Brabant" van Guus Meeuwis te gaan zingen. (Liverpool idee met YNWA) De liederen ertussen moeten we gaan aanvoelen welke wel en welke niet kunnen en aanslaan. Terug naar de basis.
HR
Je had gelijk over dat ik in het liederen topic het lied Brabant had verkracht. Ik vind het een heel goed idee van je om Brabant met zijn allen te zingen met sjaals. Iedereen kent het en het ziet er prachtig uit met alle sjaals
HRHR
HR

remc0-10
Toeschouwer

Reg.: 25 januari 2009

Het idee van Brabant vind ik een top idee, ik zal hieraan zeker meedoen als het ingezet wordt. :ja

[Dit bericht is veranderd door FORZA_PSV (op 15 mei 2013 19:48:38).]
HR
HR

fReek
Nationale topspeler

Reg.: 5 september 2007

est1913 schreef:

(...)

Iedereen beleefd het voetbal op zijn eigen manier. Het grootste probleem is dat mensen dingen blijven zingen welke niet aanslaan. verder mag je niet verlangen dat mensen meezingen. Het idee om je te melden in het midden is een goede optie, echter of de supporters daarvoor aan de kant willen gaan is ten tweede. Veel succes iig daarmee. Ik denk dat je beter groepen kan hebben welke een beetje verspreid staan, zodat je een groter oppervlak krijgt. Zingen die mee is de kans groter dat de tussenliggende personen ook mee zingen. We moeten gewoon op "0" beginnen en vanuit daar gaan bouwen. Niet gelijk teveel willen ineens.

WIJ ZIJN OOST-FRONT!!!!!!!!!!!
HR
Uit jouw woorden maak ik op dat PSV wel degelijk plannen heeft voor de sfeer te verbeteren. Wat zijn ze van plan dan?

[Dit bericht is veranderd door fReek (op 15 mei 2013 21:51:47).]
HR
HR

est1913
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 mei 2013 om 22:07:00.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV
HR

fReek schreef:

(...)

Uit jouw woorden maak ik op dat PSV wel degelijk plannen heeft voor de sfeer te verbeteren. Wat zijn ze van plan dan?
HR
Dat heb je terecht opgemaakt idd. Echter is het niet aan mij om daarmee naar buiten te komen. Dus zal ik dat ook niet doen. Maar je mag aannemen dat er achter de schermen eraan gewerkt wordt. (gelukkig)
HR
HR

fReek
Nationale topspeler

est1913 schreef:

(...)

Dat heb je terecht opgemaakt idd. Echter is het niet aan mij om daarmee naar buiten te komen. Dus zal ik dat ook niet doen. Maar je mag aannemen dat er achter de schermen eraan gewerkt wordt. (gelukkig)
HR
Op welke termijn kunnen we meer informatie verwachten? Ik kan de reactie van 'Luuk PSV' wel begrijpen. De sfeer in het stadion is immers al jaren bedroevend (met enige uitzonderingen). En in al die tijd heeft PSV er voor mijn gevoel niets aan gedaan. Ik ben van mening dat PSV meer aandacht mag besteden aan wat onder de supporters leeft. Dat begint al bij die achterlijke goaltune 'wij zingen forza forza PSV'. Die mag wat mij betreft zo snel mogelijk verdwijnen uit het stadion. Weg met die 'hoempa hoempa' onzin.
HR
HR

sigaar
Bankzitter

Uit: oisterwijk
Vak: Oost - V
Reg.: 27 september 2007

Tijd voor een Capo op Oost.
Enkele jaren terug naar de uitwedstrijd in Lyon geweest en die hebben
er ook een of meerdere net als veel andere clubs.
Met Capo bedoel ik iemand die op een verhoging staat met een megafoon
en aangeeft welk liedje of kreet gezongen wordt.
Wat denk ik ook mee kan werken in de sfeer is de tweede helft richting Oost
voetballen.
Is toch de meest fanatieke aanhang en kan in sommige gevallen weldegelijk
het verschil maken heb ik het gevoel.
Sta zelf al jaren op Oost en vind het elke wedstrijd weer jammer als ze de tweede helft richting West spelen nix ten nadele van onze collega supporters
aan de overkant.
Forza :psv para siempre
HR
HR

est1913
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 mei 2013 om 15:16:54.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV
HR

fReek schreef:

(...)

Op welke termijn kunnen we meer informatie verwachten? Ik kan de reactie van 'Luuk PSV' wel begrijpen. De sfeer in het stadion is immers al jaren bedroevend (met enige uitzonderingen). En in al die tijd heeft PSV er voor mijn gevoel niets aan gedaan. Ik ben van mening dat PSV meer aandacht mag besteden aan wat onder de supporters leeft. Dat begint al bij die achterlijke goaltune 'wij zingen forza forza PSV'. Die mag wat mij betreft zo snel mogelijk verdwijnen uit het stadion. Weg met die 'hoempa hoempa' onzin.
HR
Het zal op zeer korte termijn zijn.

Van die goaltune ben ik het volledig met jou eens. Dat is ook geen tune voor een doelpunt. Iig niet voor PSV. Wij moeten naar herkenning gaan. Dat wanneer er gescoord wordt de tegenstander het lied herkend. Dat wanneer ze het op de radio horen aan ons denken. Net als Simply the best bv.

Daarom zou ik het ook mooi vinden dat brabant erin komt.

verder wil PSv wel dingen aanpassen of veranderen, maar dingen als sfeervak verplaatsen etc behoord gewoon niet tot de mogelijkheden. OOST is de sfeertribune en daar zullen wij met zijn allen iets aan moeten doen. Uiteindelijk kan PSV niet verantwoordelijk zijn voor het geluid vanaf de tribunes. Verder ben ik van mening (en nee ga hier verder niet op in) dat de sfeer los moet staan van het spel en resultaat. Sfeer moet er altijd zijn.

Maar iig, op zeer korte termijn zal er meer duidelijk worden van hoe en wat.
HR
HR

STEEN
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Budel
Reg.: 18 oktober 2010

sigaar schreef:

Tijd voor een Capo op Oost.
Enkele jaren terug naar de uitwedstrijd in Lyon geweest en die hebben
er ook een of meerdere net als veel andere clubs.
Met Capo bedoel ik iemand die op een verhoging staat met een megafoon
en aangeeft welk liedje of kreet gezongen wordt.
Wat denk ik ook mee kan werken in de sfeer is de tweede helft richting Oost
voetballen.
Is toch de meest fanatieke aanhang en kan in sommige gevallen weldegelijk
het verschil maken heb ik het gevoel.
Sta zelf al jaren op Oost en vind het elke wedstrijd weer jammer als ze de tweede helft richting West spelen nix ten nadele van onze collega supporters
aan de overkant.
Forza :psv para siempre
HR
Ik denk inderdaad ook dat het beter is om de 2e helft richting OOST te spelen. Dit geeft het team toch meer een boost en dan kunnen moeilijke wedstrijden toch net over de streep getrokken worden. Vooral als dat keepertje van de tegenstander een massale tribune achter zich heeft.

Zou een goede verandering zijn in mijn ogen. Maar zolang ik me kan herinneren spelen ze de 2e helft altijd naar West toe.
HR
HR

fReek
Nationale topspeler

est1913 schreef:

(...)

Het zal op zeer korte termijn zijn.

Van die goaltune ben ik het volledig met jou eens. Dat is ook geen tune voor een doelpunt. Iig niet voor PSV. Wij moeten naar herkenning gaan. Dat wanneer er gescoord wordt de tegenstander het lied herkend. Dat wanneer ze het op de radio horen aan ons denken. Net als Simply the best bv.

Daarom zou ik het ook mooi vinden dat brabant erin komt.

verder wil PSv wel dingen aanpassen of veranderen, maar dingen als sfeervak verplaatsen etc behoord gewoon niet tot de mogelijkheden. OOST is de sfeertribune en daar zullen wij met zijn allen iets aan moeten doen. Uiteindelijk kan PSV niet verantwoordelijk zijn voor het geluid vanaf de tribunes. Verder ben ik van mening (en nee ga hier verder niet op in) dat de sfeer los moet staan van het spel en resultaat. Sfeer moet er altijd zijn.

Maar iig, op zeer korte termijn zal er meer duidelijk worden van hoe en wat.
HR
Goed om te horen dat er op korte termijn meer bekend wordt gemaakt.
Dat een sfeervak niet tot de mogelijkheden behoord is (helaas) te begrijpen. Maar zoiets als een goaltune moet toch eigenlijk makkelijk aan te passen zijn.
HR
HR

voskePSV
Basisspeler

Uit: Den Bosch
Reg.: 22 januari 2008

est1913 schreef:

(...)

HR
Is het nog steeds zo dat er gesproken wordt over een staantribune of is dat van de baan ivm met brandveiligheid etc. ?
HR
HR

nortpsv
Meervoudig international

Vak: Noord - RR
Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 15 december 2008

voskePSV schreef:

(...)

Is het nog steeds zo dat er gesproken wordt over een staantribune of is dat van de baan ivm met brandveiligheid etc. ?
HR
PSV heeft daar pas toch laten weten, dat het met de huidige dakconstructie niet mogelijk is om staanplaatsen op Oost te creëren?
HR
HR

erwinpsver
International

Uit: Papendrecht
Vak: West - HH
Droomaankoop: Vaclav Kadlec
Reg.: 30 juli 2011

STEEN schreef:

(...)

Ik denk inderdaad ook dat het beter is om de 2e helft richting OOST te spelen. Dit geeft het team toch meer een boost en dan kunnen moeilijke wedstrijden toch net over de streep getrokken worden. Vooral als dat keepertje van de tegenstander een massale tribune achter zich heeft.

Zou een goede verandering zijn in mijn ogen. Maar zolang ik me kan herinneren spelen ze de 2e helft altijd naar West toe.
HR
Daar verbaas ik me ook over. Waarom speelt PSV niet ''gewoon'' de tweede helft richting oost?
HR
HR

dvhpsv
Legende

Uit: Brabant
Droomaankoop: Alex Rodrigo Dias da Costa
Reg.: 22 april 2007

voskePSV schreef:

(...)

HR
Volgens mij is de draagconstructie van het Philips stadion niet sterk genoeg voor een verdubbeling van het aantal mensen op oost. Daarom kan er geen staantribune van worden gemaakt.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 90 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

PSV Forums » C - Supporters » Sfeer in het stadion » Sfeertopic 2013/2014

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Ben je tevreden over de eerste seizoenshelft?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 100,0% dat PEC Zwolle wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.