PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 Those were the days Forum
Jouw leukste ervaring van de jongensrang
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 2 pagina's: « 1 2

Poster
Topic: Jouw leukste ervaring van de jongensrang 
Golden Stars
Internationale topspeler

Uit: verkoren
Vak: -
Reg.: 20 april 2000
Gepost op 9 februari 2008 om 16:45:45.       Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mijn eerste ervaring was de verloren wedstrijd tegen Bayern München in september '86. Ik was net 10 en er waren gratis kaartjes af te halen bij de receptie. Maar ons moeder vond het maar niets dat ik alleen zou gaan en uiteindlijk gingen we met vier jongens uit de staat. Eén van die jongens wist toen een lampje dat je om je vinger moest doen te bemachtigen en daar baalde ik zo van omdat ik dus de kaartjes had geregeld.

Verder ben ik ook vaak onder het hek doorgekropen en richting ons pa gelopen omdat die ook (en nog) op de oosttribune zat. Eén van die keren was na PSV Real en het teleurgestelde gezicht van een man met een grote sombrero op z'n kop terwijl wij juichend voorlangs liepen zal ik ook niet snel vergeten (toe wist ik eigenlijk niet wat een halve finale verliezen betekende ).

Maar een leuke herinnering blijft toch wel dat we met ons jeugdteam van de voetbalvereniging met een man of tien, die een seizoenkaart hadden, allemaal in hetzelfde trainingspak dat we 's middags voor het eerst gekregen hadden bijelkaar in dat vakje stonden (dat was toen ).

Daarna nog een aantal jaar een kaart gehad op Lj met een pasfoto. Toen was ik er trots op maar aan fotoregistratie moet ik nu niet meer denken.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Palmpje ©
Legende
Runner-up PSV Netwerk Cup 2007

Uit: Veldhoven
Vak: Oost - X
Reg.: 25 november 1999
Gepost op 10 februari 2008 om 16:26:25.         Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ja zo'n scc heb ik ook nog gehad van de L-side. Met zo'n pasfoto erop, toen is PSV veel scc supporters kwijt geraakt. Was ook grote onzin allemaal, gelukkig was dat na ik meen 1 seizoen alweer over.

Jammer achteraf dat ik al die ouwe zooi jaren geleden heb weggegooid. Want het zou een mooi collectie zijn met alle oude scc, met zo'n kniptang nog ingeknipt per wedstrijd
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.484,8VoVo: -Opstelling: incompleet
1977.1978
Veelbelovend talent

Uit: Roermond
Vak: Oost - WW
Reg.: 13 maart 2002
Gepost op 20 februari 2008 om 19:10:33.       Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Lid van PSV Junior Club      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Palmpje © schreef:

met zo'n kniptang nog ingeknipt per wedstrijd

Ja inderdaad,een seizoenskaart van papier,aan het eind v/h seizoen was er niet veel meer van over,helemaal verkreukeld en allemaal "hapjes" eruitgeknipt.
Soms bleef zo'n stukje zitten en kon je iemand die tegen de poort stond ook op jouw kaart laten binnenkomen,gewoon door het hek aangeven
 Help mods!
Pool: 1210eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2596e / - / 2443eOpstelling: 4-4-2
papapetje
Veelbelovend talent

Uit: Wageningen
Vak: Noord - OO
Reg.: 23 juli 2006
Gepost op 21 februari 2008 om 18:44:39.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mijn leuke moment van de jongensrang is de allereerste wedstrijd die ik bezocht tijdens het Towsend Torensen (als ik me niet vergis) vervolgens heb ik een seizoenskaart gekocht (1984- 1985) en nooit meer weggegaan.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.495,5VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Berry van Kilsdonk
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: Noord - PR
Reg.: 27 december 1999
Gepost op 22 februari 2008 om 09:23:17.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik had geen zin om uren in de rij te staan (jaja, mijn kinderen, in die tijd was er nog geen ticketbox...) voor de halve finale Uefa Cup tegen Barcelona in het seizoen 77-78.
Vrienden van mij hadden dat wel moeten doen, maar die hadden dan ook een kaartje.

Toen ik op de wedstrijddag rond etenstijd nog op een veldje wat aan het voetballen was kwam er iemand van school langs gefietst, die nog een kaartje te koop had voor de wedstrijd van een paar uur later, die hij zonder winst wilde verkopen (kaartje kostte 4 gulden). Heb zeker 10x gevraagd of het geen nep-kaartje was, want ik kon het niet geloven dat ik zomaar aan zo'n enorm gewild kaartje kont komen. Toen hij mij verzekerd had dat het niet zo was, heb ik thuis gevraagd of het mocht (ja dus), en ben direct naar het stadion gefietst.
Mn vrienden waren er al, en waren stomverbaasd dat ik het vak ingelopen kwam.

Wedstrijd is natuurlijk historie: het Barcelona van Cruijff werd met 3-0 weg geveegd (al was de ronde ervoor, tegen Magdenburg nog veel spectaculairder).
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.479,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2
frikadel speciaal
Veelbelovend talent

Uit: Roermond
Reg.: 31 december 2003
Gepost op 23 februari 2008 om 08:23:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik weet niet meer welk jaar maar moet ongeveer 1980 zijn geweest; PSV-Feyenoord 0-1 kopdoelpunt van Gullit.
We hadden zaterdagmorgen gevoetbald en verveelden ons daarna. Toen kwam iemand op het idee om naar Eindhoven te gaan. Wij jochies van een jaar of 14 met de trein naar Eindhoven en proberen om bij de jeugdrang naar binnen te gaan. Dat was tot (of tot en met) 12 jaar dus we waren kansloos dacht ik toen maar toch gewoon een kaartje kopen voor de jeugdrang aan de kassa en bij de poort werden we door een suppoost tegengehouden die niet geloofde dat wij onder 12 waren.
Hij meende ons te kunnen pakken door aan eentje te vragen naar zijn geboortedatum. Maar toevallig was dat net het slimste jongetje van de klas dus die had het goede antwoord al paraat. De suppoost geloofde er niks van maar liet ons toch door en snauwde ons nog toe dat we nu geluk hadden en de volgende keer een bewijs mee moesten nemen.

En toen heerlijk op de jeugdrang met onze piepstemmetjes "Dood!" roepen, als reactie op het "Fey'noord....Fey'noord" uit het uitvak.
Wat glunderden we toen vanuit datzelfde uitvak toen van hen weer de reactie "Sesamstraat, sesamstraat" kwam!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
psvinwenen
Legende
Chatoperator
Winnaar PSV Netwerk Battle 2007

Uit: wenen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 augustus 2001
Gepost op 23 februari 2008 om 14:16:37.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Die kopbal van Gullit was volgens mij 82/83, einduitslag 1-3. Ja dat met de 'dood' leus zodra 010 en 020 begonnen te schreeuwen blijft idd bijna 'legendarisch'. Op L moesten we meestal erom lachen (de jongste PSVers die op hun manier weerwoord geven) .... zo is het iig mij bijgebleven...
 Help mods!
Pool: 185eMotM: -Battle-rating: 2.263,3 (daag uit)VoVo: 270e / 755e / 113eOpstelling: 4-4-2
nilisfanforlife
Vedette

Reg.: 1 februari 2005
Gepost op 25 februari 2008 om 12:36:09.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Michel, Michel, Michel,

De hoge piepstemmetjes in de tijd van Valke
 Help mods!
Pool: 3700eMotM: -Battle-rating: 1.486,1VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Pablo Rodrigues Gomes
Meervoudig international

Uit: Sint Anthonis
Vak: Noord - SS
Reg.: 2 juni 2000
Gepost op 25 februari 2008 om 21:31:51.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

PSV-Real Madrid 20 april 1988. We waren eigenlijk al een paar jaar te oud voor de jeugdrang. We stonden eigenlijk al op L, maar hadden nog geen seizoenkaart. L was uitverkocht, maar gelukkig konden we nog 2 kaartjes voor de jeugdrang kopen. Na de wedstrijd naar beneden voor oost langs; daar zat aan aantal Spanjaarden (die met die sombrero). Die hadden een of andere drinkzak bij met daarin een lekker sapje. Omdat wij hadden gewonnen mochten we een slokje meedrinken.
 Help mods!
Pool: 100eMotM: -Battle-rating: 1.932,3 (daag uit)VoVo: 144e / 729e / 183eOpstelling: 4-4-2
ibi
Veelbelovend talent

Reg.: 29 augustus 2005
Gepost op 26 februari 2008 om 09:17:05.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

2 wedstrijden springen er voor mij uit:
In 1989 tegen Steaua met de show van Romario (en Juul...)
Verder kan ik me nog een wedstrijd tegen Feyenoord herinneren dat het een minuut of drie voor tijd nog 0-1 stond en er uiteindelijk nog met 3-1 werd gewonnen.
 Help mods!
Pool: 1248eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Berry van Kilsdonk
Vedette

Vak: Noord - PR
Reg.: 27 december 1999
Gepost op 26 februari 2008 om 10:39:18.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Pablo Rodrigues Gomes schreef:

PSV-Real Madrid 20 april 1988. We waren eigenlijk al een paar jaar te oud voor de jeugdrang. We stonden eigenlijk al op L, maar hadden nog geen seizoenkaart. L was uitverkocht, maar gelukkig konden we nog 2 kaartjes voor de jeugdrang kopen. Na de wedstrijd naar beneden voor oost langs; daar zat aan aantal Spanjaarden (die met die sombrero). Die hadden een of andere drinkzak bij met daarin een lekker sapje. Omdat wij hadden gewonnen mochten we een slokje meedrinken.

Haha, ik heb ook verschillende keren uit zo'n drinkzak gedronken, die veel supporters van Sporting Gijon bij zich hadden. Zat een soort wijn in (ik was nog erg jong om het precies thuis te brengen). Geen idee wanneer dat precies was. Ik schat ergens rond 1980.
Drinkzakken en van die rare, slome toeters hadden die supporters bij zich.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.479,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Aart Staartjes
Toeschouwer

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 28 augustus 2002
Gepost op 26 februari 2008 om 15:54:18.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Over piepstemmetjes gesproken; mooiste was altijd dat we met de hele jeugdrang "Gerald Vanenburg" toepiepten/toezongen. En dat Gerald dan bij het nemen van een corner altijd "Bedankt he jongens" terugpiepte.

Ik vraag me nog steeds af of Vanenburg bij zijn eerste wedstrijd voor PSV niet stiekem dacht dat ie voor de gek werd gehouden door ons...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Gelderse Boer
Legende
Winnaar Soccer Netwerk VoVo Europees 2006/2007

Uit: Nijmegen/Wijchen
Reg.: 8 augustus 2001
Gepost op 28 april 2008 om 17:13:20.     MSN: free.styler@12move.nl    Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Goed bezig KOENIE!
 Help mods!
Pool: 327eMotM: -Battle-rating: 1.393,0VoVo: 18e / 199e / 9eOpstelling: incompleet
EindhovenaarPSV
Legende

Uit: Eindhoven
Reg.: 19 september 2000
Gepost op 28 april 2008 om 17:30:12.         ICQ: 60487761  MSN: sanmarino85@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Meest indrukwekkende wedstrijd voor mij op de jongensrang was toch wel de PSV-Ajax met lasershow in de rust. Paarden die door het gangpad op en neer geloppeerde, gewonden die afgevoerd werden, totale chaos. Wat was ik als klein menneke onder de indruk!

Ook de 10-0 tegen Volendam is me altijd bijgebleven, met de keeper van Volendam (Zoetebier dacht ik) die huilend het veld af ging. TIEN TIEN TIEN!

Of de beslissende 3-2 tegen Vitesse dat seizoen, met een lege Oost-tribune. Wat een ontlading was dat buiten zeg!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.459,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2
WOENSEL
Talentje

Uit: Eindhoven
Reg.: 29 februari 2008
Gepost op 28 april 2008 om 18:48:52.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nog van die kleine lampies gekregen tegen Bayern, de hele tribune vol met lampjes..
Geweldig indrukwekkend voor zo'n klein menneke.

quote:
EindhovenaarPSV schreef:

Meest indrukwekkende wedstrijd voor mij op de jongensrang was toch wel de PSV-Ajax met lasershow in de rust. Paarden die door het gangpad op en neer geloppeerde, gewonden die afgevoerd werden, totale chaos. Wat was ik als klein menneke onder de indruk!

Ja ook bijgebebleven...alleen al prachtig om te kijken (toen het licht weer aanging)hoeveel schade er bij de tegenstander was.

En dat was behoorlijk

@ KOENIE

Zeg eens tegen de rest dat ze weer nieuwe shirtjes kunnen kopen in de winkel..
Verder veel sterkte toegewenst daar en dat er maar weinig mag voorvallen.

[Dit bericht is veranderd door WOENSEL (op 28 april 2008 18:51:20).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
KOENIE
Legende

Uit: eindhoven
Vak: Oost - W
Reg.: 5 mei 2000
Gepost op 30 april 2008 om 12:53:54.       Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

zal het tegen ze zeggen boys !!
maar voor sommigen is het een speciaal shirt wat ze dragen
,mijn shirt wat ik draag kreeg ik van mijn jongste dochter.

laser show was een geniale ingeving van een super slimmerd,waarvan er enkelen dankbaar gebruik van hebben gemaakt
je mag een gegeven steen niet in de bek kijken wel gooien

bedankt voor jullie support voelt goed hier

[Dit bericht is veranderd door KOENIE (op 30 april 2008 12:59:00).]
 Help mods!
Pool: 1803eMotM: -Battle-rating: 1.494,8VoVo: -Opstelling: incompleet
Thoresen
Bankzitter

Reg.: 24 maart 2004
Gepost op 5 mei 2008 om 12:44:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dronken PEC Zwolle supporters op het vak. Een van de eerste keren dat ik dacht: zo kan het dus ook

Verder het stoeltjesincidenten tegen ajax.....
 Help mods!
Pool: 103eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Levi Bottle
Geselecteerd voor Oranje
Winnaar PSV Netwerk VoVo Play-offs 2006/2007; meer prijzen

Reg.: 7 december 2001
Gepost op 6 mei 2008 om 19:55:22.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Op de jongerenrang heb ik mijn eerste wedstrijden van PSV mogen zien. PSV - De Graafschap 8-0 in 1995 was mijn eerste wedstrijd. Net 10 jaar oud. En meteen verkocht. Drie goals van Ronaldo.
 Help mods!
Pool: 307eMotM: -Battle-rating: 1.479,0VoVo: 84e / 484e / 104eOpstelling: 4-5-1
mischavd
Jeugdspeler

Uit: Valkenswaard
Vak: Zuidoost - ZZ
Reg.: 25 januari 2008
Gepost op 7 mei 2008 om 13:45:32.       Lid van PSV Junior Club      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
EindhovenaarPSV schreef:

Ook de 10-0 tegen Volendam is me altijd bijgebleven, met de keeper van Volendam (Zoetebier dacht ik) die huilend het veld af ging. TIEN TIEN TIEN!

Of de beslissende 3-2 tegen Vitesse dat seizoen, met een lege Oost-tribune. Wat een ontlading was dat buiten zeg!

Arnold Nijlkamp was de keeper lees de nieuwe VI want daar staat het der in.
Maar die wedstrijd was egt kei vet
 Help mods!
Pool: 983eMotM: -Battle-rating: 1.495,2VoVo: 1208e / 1578e / 1147eOpstelling: 4-4-2
Gelderse Boer
Legende
Winnaar Soccer Netwerk VoVo Europees 2006/2007

Uit: Nijmegen/Wijchen
Reg.: 8 augustus 2001
Gepost op 15 mei 2008 om 20:14:36.     MSN: free.styler@12move.nl    Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

KOENIE, ken je deze jongens ook?

N.E.C.-supporters Henkie Evers en Ted Peters mailden ons vandaag het volgende bericht en foto:

"WIJ STAAN ACHTER N.E.C, HENKIE EVERS EN TED PETERS WENSEN NEC VEEL SUCCES TEGEN NAC, VANUIT AFGHANISTAN"

Help mods!
Pool: 327eMotM: -Battle-rating: 1.393,0VoVo: 18e / 199e / 9eOpstelling: incompleet
Pats Place
Bankzitter

Vak: Noord - SS
Reg.: 1 oktober 2000
Gepost op 18 mei 2008 om 09:42:38.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mijn eerste herinneringen stammen uit 73-74. Maar wat ik echt kan herinneren was PSV - Glasgow R. in 78-79. Ik wilde ook wel eens een sjaaltje ruilen en ruilde mijn schitterende PSV sjaal tegen een sjaal van Glasgow. Jee wat was ik trots...... tot het moment dat ik zag dat het een afgeknipt stuk laken of gordijn was toevallig met de kleuren van Glasgow. En die schot was natuurlijk direct gevlogen. Ook apart was PSV - Wageningen 1-6. Wageningen kwam op 0-3 of 0-4 en toen scoorde PSV. Iedereen denken oh dat komt nog wel goed. Mooi niet dus. En dat in het topjaar 77-78. Mooie herinneringen. Ook wel grappig die seizoenkaarten die geknipt moesten worden. En ook het sprinten naar L tegen het einde van de wedstrijd.

Maar het mooiste blijft toch de overdracht naar de volgende generatie. Gelukkig heb ik mijn neefie (Ultimo Huomo) zover kunnen krijgen dat ie nu net zo fanatiek is als ik toen alhoewel hij inmiddels de jongensrang (die er natuurlijk niet meer is (family corner)) al weer ruim is gepasseerd.

Eigenlijk vreemd. Als geboren stratummer had ik eerst meer met EVV want dat lag op loopafstand. Bovendien was mijn opa (al weer zo'n 25 jaar dood) unne echte EVVér.Ben er zelfs nog ballenjongen geweest. Stond dan na de wedstrijd met een schriftje te wachten op alle handtekeningen. Lachen! Berry van Kilsdonk zal dit nog wel kunnen herinneren. Snel kreeg ik echter het PSV virus van het toenmalige vriendje van mijn zus. En dat is nooit meer overgegaan. Bedankt daarvoor P. van de Moosdijk!
 Help mods!
Pool: 1427eMotM: -Battle-rating: 1.699,2 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2
KOENIE
Legende

Uit: eindhoven
Vak: Oost - W
Reg.: 5 mei 2000
Gepost op 18 mei 2008 om 10:36:15.       Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Henk en ted.
Stelletje smeerpijpen.
jullie vervuilen met dat schijt shawltje onze mooie site
ik weet waar jullie huis woont nu.
 Help mods!
Pool: 1803eMotM: -Battle-rating: 1.494,8VoVo: -Opstelling: incompleet
psv reusel
Veelbelovend talent

Uit: Reusel
Vak: West - L
Reg.: 31 oktober 2007
Gepost op 19 mei 2008 om 22:10:29.       MSN: dennisjp1@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
EindhovenaarPSV schreef:

In welk jaar was dat ongeveer? Want mijn eerste wedstrijd was tegen Volendam en dat was ook 10-0 dus...
Zat toen op Zuid eerste ring met mijn vader en hadden toen de seizoenskaarten van de ouders van Jurgen Dirkx geleend.
 Help mods!
Pool: 5033eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 2 pagina's: « 1 2
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk