| Poster | | Topic: Wat zijn voor jou de gezichten van PSV? |  |
|
voetballert Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 512 Reg.: 26 april 2006 | Wat zijn voor jou de gezichten van PSV? Voor mij zijn dat deze oer-PSV'ers:
1 Van Nistelrooy
2 Van Bommel
3 Hiddink
4 Gomes (ondanks uitlatingen)
5 Van Raaij
In mindere mate zouden Nilis, Bouma, Lee, Park, Hofland, Lucius, Vennegoor, Waterreus, Kezman, Romario en Ronaldo ook in aanmerking komen (voor mij persoonlijk dan). Spelers als Hofland en Lucius hebben niet voor me afgedaan, naar Feyenoord gaan zie ik niet als verraard, in tegenstelling tot het vertrekken naar Ajax. Een (voormalig) PSV'er die bij Ajax gespeeld heeft of speelt zou voor mij ook nooit een soort boegbeeld van onze club kunnen vormen.
|
|
|
Anthon Bankzitter
Uit: Frankfurt Vak: - Posts: 195 Reg.: 28 november 2001 | 1.van Aerle
2.Jan Heinze
3.Luc Nillis
4.Wim Kieft
5.van Raaij
Dan nog een heel aantal: Lee, Bouma, Vennegoor, Robben, John de Jong, Koeman, Ruud Gullit, van Bommel, Romario, Ronaldo, van Tiggelen, Eric Gerets, Hiddink, Bjorn van der Doelen ect.
Eigenlijk met stip op 1: Frits Philips
|
|
|
The_PSV_Supporter Talentje
Vak: - Posts: 83 Reg.: 7 juni 2004 | Ik denk dat een Cocu er ook zeker bij hoort 
|
|
|
breukie nr. 1 Legende
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 6033 Reg.: 10 april 2002 |
quote: voetballert schreef:
Wat zijn voor jou de gezichten van PSV? Voor mij zijn dat deze oer-PSV'ers:
1 Van Nistelrooy
2 Van Bommel
3 Hiddink
4 Gomes (ondanks uitlatingen)
5 Van Raaij
Hoezo oer psv-rs. Buiten van Raay, want dat weet ik niet komen ze allemaal van andere clubs. Ze hebben weldegelijk hun top gehaald bij PSV maar dat maakt je geen oer-psv-er.
Geef mij dan maar een speler als Doelen, eigen jeugd, eigen wil en goede mentaliteit en nu weer terug op het oude nest in een neven functie.
|
|
|
Palmpje © Legende Runner-up PSV Netwerk Cup 2007
Uit: Veldhoven Vak: Oost - X Posts: 3818 Reg.: 25 november 1999 | Ik schrik eerlijk gezegd van de lijstjes hier..............
Oer PSV-ers zijn o.a.: Willy van der Kuijlen, Berry van Aerle, Hans van Breukelen, Erik Gerets, Coen Dillen, Roel Wiersma, Ben van Gelder, Ralf Edström, Jan Heintze, Philip Cocu...................dat zijn pas echt oer-psv-ers!
|
|
|
lapswanz.25/5/88.ec.1 Legende
Uit: Florence Vak: Zuid - D Posts: 1820 Reg.: 28 maart 2000 | 1.Willy v/d Kuijlen
2.Willy van de Kerkhof
3.Jan Heintze
|
|
|
Pimmel Nationale topspeler
Vak: - Posts: 799 Reg.: 31 juli 2002 | 1. Hiddink
2. van Raaij
3. Gomes
4. Nilis
5. Cocu
Anderen van voor mijn tijd:
Dillen, v/d Kuijlen, Heintze, Gerets.
|
|
|
lempkesfabriek  Vedette Winnaar PSV Netwerk Battle 2006
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - BB Posts: 6189 Reg.: 26 november 2004 | Ik heb even geïnformeerd bij de supportersvereniging, het Eindhovens Dagblad, de Raad van Commissarissen en nog een paar objectieve deelnemers en dan kom je tot een heel ander inzicht hoor...
in willekeurige volgorde de top 5...
Klik hier om de spoiler te bekijken
|
|
|
STRIPES Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 431 Reg.: 13 januari 2004 |

Het gezicht van PSV is Mister PSV: Willy van der Kuijlen.
'Skiete Willy' speelde tussen 1964 en 1981 522 competitiewedstrijden voor PSV waarin hij 308 keer scoorde. Hij is topscorer aller tijden van de eredivisie. Na zijn voetbal loopbaan ook in dienst van PSV als jeugdtrainer, assistent-trainer, spitsentrainer en nu als internationaal scout. Hoogtepunt bij PSV het winnen van de UEFA Cup in 1978.
Zie o.a.
wikipedia
'Opa was de beste!'
PSV zuipsite
|
|
|
papapetje Veelbelovend talent
Uit: Wageningen Vak: Noord - OO Posts: 92 Reg.: 23 juli 2006 | Als ik heel eerlijk ben, mijn vader. Als ik mijn eerste PSV herrinering ophaal zie ik zijn gezicht daarbij, mede daarom is ook mij het virus eigen geworden.
|
|
|
PSV Zuipsite.NL Jeugdspeler
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 35 Reg.: 24 juni 2007 | Oer PSV'ers zijn in mijn ogen mensen als Van Aerle, Willy van der Kuijlen, Gerets. Ook mensen als de van de Kerkhofs, Waterreus en Stevens horen daarbij denk ik. Van Raaij en Van Gelder ook. Altijd moeilijk te zeggen maar bij sommige heb ik echt het gevoel dat het ECHTE PSV'ers zijn.
Misschien eens een idee voor onze site om een nieuwe verkiezing voor een top 20 o.i.d. te maken waarin vele supporters hun mening kunnen geven? En dat is niet met de reden om reclame te maken hier maar omdat het mij (en meerdere) ook wel heel erg leuk lijkt. Bij 5.000 of 10.000 inzenders heb je ook een vrij representatieve lijst denk ik?
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
PSVEindhoven92 Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 370 Reg.: 4 maart 2007 | Van Raaij, van Bommel, van Nistelrooy, Gomes, Vennegoor of Hesselink, Kezman, Cocu, Alex en Waterreus.
Ben nog vrij jong dus Van Aerle, van der Kuijlen, v/d Kerkhofs niet meegemaakt.
|
|
| Pool: 2119e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
WOENSEL Talentje
Uit: Eindhoven Vak: Oost - X Posts: 332 Reg.: 29 februari 2008 | Van de Kuilen absoluut op 1
Coen Dillen, Wiersma, van Gelder, Heintze, Gerets, van Aerle, Van de Kerkhof, Cocu.
Dit is een top 9 die (behalve de nummer 1) allemaal op plaats 2 passen.
Wat daarna komt zijn ook wel PSV ers maar toch mis je iets...
|
|
|
ALEXGOMESFARFAN Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1126 Reg.: 18 mei 2005 | 1. Willy van der Kuylen
2. Nilis
3. Gerets
4. Cocu
5. Heintze
|
|
|
V.Nistelrooy Legende Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Vak: Oost - X Posts: 7386 Reg.: 17 oktober 2003 |

(op canvas laten drukken, hangt mooi in me kamer!)
De Legendes van PSV.
Nu ik 1988 gelezen heb, man man man wat een helden!

|
|
|
PSV&WEST HAM UTD-FAN Legende Runner-up PSV Netwerk VoVo 2006/2007 (derde plek Soccer Netwerk); meer prijzen
Uit: Helmond Vak: Zuidwest - GG Posts: 3816 Reg.: 19 juli 2003 |
quote: WOENSEL schreef:
Van de Kuilen absoluut op 1
Coen Dillen, Wiersma, van Gelder, Heintze, Gerets, van Aerle, Van de Kerkhof, Cocu.
Aangevuld met Rijvers, Ploegsma, Hiddink en last-but-not-least Mijnheer Frits maakt dit lijstje in mijn ogen compleet.
Opvallend is wel dat er veel Brabanders in het lijstje voorkomen, zijn we dan toch provincialer dan wij wel denken!? 
|
|
|
PSV Zuipsite.NL Jeugdspeler
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 35 Reg.: 24 juni 2007 |
quote: V.Nistelrooy schreef:
(plaatje)
(op canvas laten drukken, hangt mooi in me kamer!)
De Legendes van PSV.
Nu ik 1988 gelezen heb, man man man wat een helden!

Toch mooi dat een foto van mij op canvas op iemand zijn kamer hangt!
|
|
|
Nilis 10 Internationale topspeler
Uit: Zuid-Limburg Vak: - Posts: 1548 Reg.: 4 september 2005 | Van Bommel
Van Nistelrooy
Cocu
Guus Hiddink
Nilis
Je kunt zeggen ongeveer het hele heldenlied
|
|
|
Pablo Rodrigues Gomes Meervoudig international
Uit: Sint Anthonis Vak: Noord - SS Posts: 666 Reg.: 2 juni 2000 | Rommedahl, Collin en Huntelaar!
|
|
|
22. Balazs Dzsudzsak Internationale topspeler
Vak: Noord - NN Posts: 2824 Uploads: 16 Reg.: 15 mei 2005 | ''Skiete Willy'' en ''meneer Frits'' sowieso en verder nog mensen als Van Raaij, Hiddink, Cocu, Van Aerle, Heintze, Gerets, Van Bommel en Van de Kerkhof. Zal er vast nog een hoop zijn vergeten.
[Dit bericht is veranderd door 22. Balazs Dzsudzsak (op 12 mei 2008 16:18:35).]
|
|
|
psvinwenen Legende Chatoperator Winnaar PSV Netwerk Battle 2007
Uit: wenen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3699 Reg.: 18 augustus 2001 | Meneer FRITS without discussion sowieso!!
Maar vanuit een ander hoekje bekeken.....de supporters.... DUB, Oly, lempkes, KOENIE, Funky, Jeronimo en allen die als echte PSVers in het rijtje passen.....missschien 2 personen in Wenen ook.....heel misschien? 
|
|
|
PSVEindhoven92 Vaste waarde in elftal
Vak: - Posts: 370 Reg.: 4 maart 2007 |
quote: Pablo Rodrigues Gomes schreef:
Rommedahl, Collin en Huntelaar!
Ik vind dat je in deze post onze Kenneth Perez zwaar te kort doet.
|
|
| Pool: 2119e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Pablo Rodrigues Gomes Meervoudig international
Uit: Sint Anthonis Vak: Noord - SS Posts: 666 Reg.: 2 juni 2000 |
quote: PSVEindhoven92 schreef:
(...)
Die was ik alweer vergeten 
|
|
|
DonniePablo Veelbelovend talent
Uit: Eindhoven Vak: West - KK Posts: 116 Reg.: 6 november 2003 |
quote: PSVEindhoven92 schreef:
(...)
En natuurlijk Japie Stam niet te vergeten!
|
|
|
Dave Legende
Uit: sluitend in De Aftrap Vak: Oost - W Posts: 1921 Reg.: 25 januari 2000 | |
|
|