| Poster | | Topic: PSV- Ajax ( Johan Cruijff Schaal ) |  |
|
Same13 Legende
Vak: Oost - X Posts: 4490 Reg.: 9 augustus 2000 | De topic gaat op deze manier wel een totaal andere kant op dan de bedoeling was. Een aanval op Chris lijkt me ook niet zinvol en rechtvaardig, zijn mening is al langer bekend en moet derhalve ook zelf weten hoe en wanneer hij wedstrijden bezoekt. Chris is net als bijv. TheBass een van de weinige fans die er altijd zijn! Hij is een van de RP die niet warm loopt voor Anti Combi aangezien hij daar simpelweg niets mee heeft. Nou dat kan en mag hij zelf bepalen.
De strekking van de post van TheBass is natuurlijk overduidelijk. Het niet accepteren van verzwaarde regels, namelijk het om moeten wissellen van het kaartje. Daar gaat het om! Dit is ongetwijfeld verplicht gesteld door de gemeente Amsterdam. Het is van de gekken dat je na afloop complimenten krijgt van de politie en het jaar erna "gestraft" wordt voor dit goede gedag in de vorm van vreidheidsbeperkingen. Met andere woorden, waarom kan het nu niet op deze manier? Daar heb ik tot op heden nog niemand iets zinnigs over horen zeggen.
quote: Via de voorzitter van PSV, de heer R. Westerhof, ontvingen wij in afschrift een brief van de Amsterdamse politie. In deze brief worden alle PSV fans gecomplimenteerd met hun gedrag tijdens de wedstrijd om de Johan Cruyfschaal van vrijdag 5 augustus jongstleden.
Volgens de politie heeft de PSV aanhang zich "voorbeeldig gedragen".
Bovendien kijkt de politie met plezier terug op de wedstrijd, "waarbij de PSV aanhang heeft laten zien hoe het eigenlijk hoort wanneer je je club bij een uitwedstrijd bezoekt, terwijl het resultaat eigenlijk voor hen niet bevredigend was."
Ik kan hier gewoon met mijn volle verstand niet bij. Deze maatregelen zorgen ervoor dat er steeds minder fans bij uitwedstrijden komen, terwijl dit toch de leukste wedstrijden zijn. Mits het vol zit! Als dit de tendens wordt van het nieuwe seizoen, kunnen we onze buik nat maken. Gelukkig zijn er supporters die zich hier tegen willen verzetten. Of het zin heeft? Misschien niet, maar niet geschoten is altijd mis...
|
|
|
Paultje Nationale topspeler
Uit: Papendrecht Vak: - Posts: 899 Reg.: 18 oktober 2001 |
quote: Chrisjicek schreef:
Over die 2 kampen, dat wil ik absoluut ten alle tijden voorkomen, we zijn allemaal voor PSV we willen allemaal onze club steunen, accepteer elkaars standpunten, en ga gewoon lekker met zn allen achter PSV staan, dan zijn dit soort discussies ook niet nodig
Je merkt het, bewoordingen worden harder hier, de acceptatie en tolerantie gaan omlaag. Er ontstaat een kloof tussen de "club steunders boven alles" en de "club steunders onder voorwaarden waarmee ik kan en wil leven". Nu hoeft dat natuurlijk geen problematische situaties op te leveren, want we hebben inderdaad allemaal 1 hoofddoel: PSV steunen. Misschien is het ook de komkommertijd dat er niets beters is om over te praten.
Alleen hebben "boycot" acties geen nu nut, omdat er mensen zijn die toch gaan. En dat mogen ze ook, moeten ze ook doen als ze zich daar goed bij voelen. Al denk ik dat in het belang van 'alle supporters' het beter zou zijn toch met goede acties te komen.
Wat Same13 zegt: niet geschoten, zeker mis.....Gewoon naar de wedstrijd in Amsterdam gaan EN je voorbeeldig gedragen, zal uiteindelijk niet leiden tot regels die voor meer of zelfs alle supporters acceptabel zijn. Dat blijkt dit jaar wel.
Zijn er in mijn ogen twee oplossingen: je gaan misdragen, zodat de genomen maatregelen terecht zijn (heeft niet mijn voorkeur), of laten blijken dat je het niet eens bent met de maatregelen. Wegblijven valt daar mijns inzeiens ook onder. En dus zit "met z'n alle achter PSV staan" er helaas voor de 8ste keer niet in bij de JCS.
|
|
|
Tilburgse Boer International
Uit: Tilburg Vak: Noord - Ere Noord Posts: 626 Reg.: 31 maart 2003 | Chapeau Paultje, prima verwoord.
|
|
|
1-psv Bankzitter
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 204 Reg.: 29 april 2004 | Al hou je egt van ga je en wil je wel heen...hoe dan ook 
|
|
|
KOLKKA Legende Winnaar PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Vught Vak: Oost - X Posts: 4639 Reg.: 11 januari 2000 |
quote: 1-psv schreef:
Al hou je egt van ga je en wil je wel heen...hoe dan ook 
Ik had het niet mooier kunnen verwoorden.. 
|
|
|
kuiper  Basisspeler
Vak: Zuid - F Posts: 321 Reg.: 31 mei 2004 |
quote: Al hou je egt van ga je en wil je wel heen...hoe dan ook
Maar als je vlak bij Amsterdam woont, en je moet deze reis maken voor 1 wedstrijd (amsterdam-eindhoven-amsterdam-eindhoven-amsterdam) dan kan het wel eens zijn dat je een wedstrijdje overslaat, zoals ik.. Al hou je nog zoveel van PSV..
|
|
|
Chrisjicek Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Zoetermeer Vak: Oost - X Posts: 13958 Reg.: 10 maart 2003 |
quote: kuiper schreef:
(...)
Maar als je vlak bij Amsterdam woont, en je moet deze reis maken voor 1 wedstrijd (amsterdam-eindhoven-amsterdam-eindhoven-amsterdam) dan kan het wel eens zijn dat je een wedstrijdje overslaat, zoals ik.. Al hou je nog zoveel van PSV..
Je kan ook omwisselen in Woerden, je kan ook je kaartje laten omwisselen door een ander die in de buurt woont, en mocht dat niet kunnen kan je altijd PSV even bellen en weet ik zeker dat er wel iets voor je te regelen valt
|
|
|
kuiper  Basisspeler
Vak: Zuid - F Posts: 321 Reg.: 31 mei 2004 | Ik denk dat ik op de neutrale tribune ga zitten, ken genoeg mensen die kaarten kunnen regelen
In de competitie pak ik dan de combi wel weer naar Ajax.
|
|
|
TheBass Nationale topspeler Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Uit: vlijmen Vak: Noord - T Posts: 887 Reg.: 19 april 2001 | Heerlijk wat je met een post kunt veroorzaken hier. Maar het ging niet persoonlijk tegenover chrisjicek, alleen gaf zijn post wel de aanleiding om het te schrijven. En ja misschien heb ik mensen geschoffeld en getackeld. Het was vooral bedoeld o0m de tongen eens goed los te krijgen.
Heel de groep zoals hier genoemd wordt:
de groep die er geen bezwaar tegen heeft om wedstrijden te bezoeken onder de regelingen die er nu gelden. kweet nie of dat het zo volledig is omschreven, maar daar zullen jullie me wel in corrigeren 
Dan wil ik nog een vraag stellen :
Wanneer zijn de maatregelen volgens jullie, dus niet alleen @chrisjicek, bezwaarlijk genoeg om in aktie te komen?
Dus wanneer zijn jullie principes wel in het geding? Als er geen uitsupporters meer mee mogen?
Want als dat zo is, dan ben je te laat en moet je wel op de thuistribune plaats nemen, en dat is nu net tegen jullie principes en een ander principe is dat je je club wilt aanmoedigen. Dat gaat dan ook niet meer.
Dus ik denk wel degelijk dat ook jullie moeten gaan nadenken en niet moeten gaan lopen roepen: heb je ze weer met Aktie en boycotten. Want ik denk dat we beide dezelfde principes hebben. Alleen wij vinden dat we er zo vroeg moglijk bij moeten zijn, omdat het anders niet omkeerbaar is.
Ik wil alleen maar zeggen dat de vrijheidsrechten in het geding zijn. Ik vind persoonlijk dat daar een overheid of een KNVB niet aan mag komen. De geschiedenis heeft voorbeelden ten over, waarin rechten stukje bij beetje worden afgeknabbeld, tot het dan ineens weg is en niet meer op een normale manier terug te draaien is. Daar wil ik voor waken en daar zet ik me altijd voor in. Ook als het niet met het voetbal te maken zou hebben.
BTW het ging mij niet geheel over het vrij vervoer (hoewel een onderdeel daarvan wel natuurlijk)want iedereen moet daar zelf over beslissen, maar over alle extra maatregelen die er nu getroffen zijn en gaan worden. en ik spreek niet namens heel vakt, ik zal er volgende keer wel vakt.nl neer zetten goed , mensen van Vakt.nl correct me if i'm wrong
Voor iedereen die nu zich weer gekrengt voelt: Ik zie alle meereizende supporters als een groep. Maar denk aub eens goed na over de consequenties, als je zaken maar constant blijft gedogen en accepteren. Want echt het idee om uitreizende supporters te weren, vind bij veel mensen die niks om voetbal geven ( Ja die zijn er ook !) grote aftrek.
Misschien dat je nu snapt,waarom dat ik Chrisjicek lui noemde. Omdat wat nu is straks niet meer kan zijn.
VakT.nl Anti Combi.
|
|
|
frank FH Vaste waarde in elftal
Uit: valkenburg ZH Vak: Noord - T Posts: 411 Reg.: 8 februari 2005 | 150 man dat zijn 3 bussen ? is dat serieus zo? 
|
|
|
KOENIE Legende
Uit: eindhoven Vak: Oost - W Posts: 2977 Reg.: 5 mei 2000 | Had je iets anders verwacht dan ?? maybe zo,n 1500 supporters.
Nee uit ervaring weten we ondanks dat er geen officiele boycot is afgekondigd de eigen aanhang de trip naar de HYENA vaak overslaat om de bekende redenen.
Hoop dat die 150 man toch een geweldige dag hebben met een overwinning van ons clupke.
|
|
|
TheBass Nationale topspeler Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Uit: vlijmen Vak: Noord - T Posts: 887 Reg.: 19 april 2001 | als er 150 meegaan dan zeker nog 50 anderen op de vakken.
dus 200 is mooi getal 
Goh hoe zou dat nu komen. Is de groep wel heel klein aan het worden.
Misschien dat ze toch eens achter de oren gaan krabben, maar dat zal wel weer niet
|
|
|
Cocu Lid 2e elftal
Uit: Almere Vak: - Posts: 176 Reg.: 2 september 2002 | Zit me nu toch wel te irriteren aan degene die de mensen veroordelen die wel gaan. Laat iedereen zelf bepalen of hij heen gaat. Ik ga ook en heb er veel zin in. Ik weet wel dat het op papier geen uitwedstrijd is maar als ik naar de Arena ga heb ik niet het idee dat ik thuisspeel. Daarom maakt het me geen bal uit dat er een combi is en dat ik 1.5 jaar terug s een fototje bij PSV heb laten maken voor uitwedstrijden. Ik zie dan ook totaal geen reden voor een boycot. Buiten het feit dat er de afgelopen jaren al is gebleken dat dit geen zin heeft moet iedereen dit lekker zelf weten.
Dus voor degene die niet gaan: moet je zelf weten
En voor degene die wel gaan: Al waren we dr met zn 2en het wordt evengoed vet leuk!!! Maar ik verwacht niet dat het er maar 200 worden. De sfeer op dit forum is gewoon negatief over deze wedstrijd. De mensen die wel gaan durven misschien niet eens meer te reageren. Ik denk dat er daarom toch nog wel een mannetje of 800 gaat. 
|
|
|
psv vak v Nationale topspeler Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2007
Vak: Oost - X Posts: 1492 Reg.: 7 november 2005 | nou, 800 lijkt met iets te hoog gegrepen. En mij kan het ook weinig schelen dat psv een fototje van mij heeft, de vervoerswijze is goed genoeg en de prijs is goedkoop. Waarom niet?
@TheBass laat ons nou lekker gaan, als wij er toch plezier in hebben? Dat jij niet gaat, oke, moet je zelf weten. Maar laat ons in onze waarden.
|
|
|
Remco. Legende
Uit: Geldermalsen Vak: West - JJ Posts: 8539 Reg.: 19 juni 2003 | 800 man is inderdaad iets teveel van het goede. Toch zal ik gewoon gaan, ook al is het een flutprijs. Mij gaat het ook alleen om PSV weer te zien voetballen tegen een aansprekende tegenstander. Dat voor 15 euro en lekker met de auto ga ik niet uit de weg. Kan me die JCS gestolen worden, geef mij alleen die wedstrijd maar.
|
|
|
quote: Wanneer zijn de maatregelen volgens jullie, dus niet alleen @chrisjicek, bezwaarlijk genoeg om in aktie te komen?
Als ik dit puur op mij persoonlijk betrek, ik zal niet snel een wedstrijd in een ander vak gaan zitten, ik voel me daar gewoon niet prettig en dat zal ik dus ook niet snel doen, wel ben ik bereid om bij bespottelijke combi's op andere manieren actie te voeren, zoals bijvoorbeeld een spandoek neerleggen en de 1e 15 min uit het vak te blijven, en na die 15 min luid zingend het vak in te komen
quote: Als er geen uitsupporters meer mee mogen?
Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat dit snel zal gaan gebeuren, misschien ben ik naief, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren dat er geen uitsupporters mee mogen, de lokale driehoek van iedere stad weet wat er dan gaat gebeuren(vele supporters van de bezoekende club op thuisvakken) en dat zal men absoluut niet willen
quote: Dus ik denk wel degelijk dat ook jullie moeten gaan nadenken en niet moeten gaan lopen roepen: heb je ze weer met Aktie en boycotten
Om het nu even puur op de JCS te betrekken, ik vind dat er geen reden is om te boycotten, dat het omwisselen in Woerden of Eindhoven voor sommigen een probleem is, maar daar zijn echt wel oplossingen voor te vinden(iemand uit de buurt kan voor jou omwisselen bijvoorbeeld), verder is het gewoon een veredelde eigen vervoer wedstrijd, met dit verschil dat je niet de stad in mag, en dat vind ik eerlijk gezegd niet meer dan logisch
quote: Ik wil alleen maar zeggen dat de vrijheidsrechten in het geding zijn. Ik vind persoonlijk dat daar een overheid of een KNVB niet aan mag komen. De geschiedenis heeft voorbeelden ten over, waarin rechten stukje bij beetje worden afgeknabbeld, tot het dan ineens weg is en niet meer op een normale manier terug te draaien is. Daar wil ik voor waken en daar zet ik me altijd voor in. Ook als het niet met het voetbal te maken zou hebben.
Jij zet je in voor de vrijheid van de voetbal supporters, ik kan er alleen maar enorm veel resect voor hebben dat jij dit op deze manier doet!
quote: Want echt het idee om uitreizende supporters te weren, vind bij veel mensen die niks om voetbal geven ( Ja die zijn er ook !) grote aftrek
Klopt die discussie is zeker gevoerd, maar ik weet vrijwel zeker dat er meer mensen zijn die tegen als voor zijn, ik kan me niet voorstellen dat er over pak en beet geen uitsupporters meer mee mogen
|
|
|
HSteE Toeschouwer
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - B Posts: 4 Reg.: 2 november 2003 | Het is bij iedere uitwedstrijd tegen Ajax een hoop gezeur van al die personen die een reden zoeken om maar niet te gaan. Bij een wedstrijd om de JC-schaal wordt er geklaagd dat we eigenlijk een thuiswedstrijd spelen en dat er een combi nodig is. Bij een competitie wedstrijd tegen Ajax (of ook tegen Feyenoord) lees ik verhalen van supporters die weer een andere reden hebben, zoals: het is op een doordeweekse dag dat we spelen dus kan ik niet mee want ik moet morgen naar school of werken, of de prijs is weer te duur, of het is zo ver om eerst naar Eindhoven te komen. Bij Feyenoordsupporters hoor je die verhalen ook wel maar ze zeggen het alleen en gaan dan toch de uitwedstrijd mee.
Het aanvallen van de supportersvereniging heeft ook geen zin want het is nooit te doen dat iedereen tevreden is. Ieder jaar hoop ik dat er eens meer supporters mee gaan maar het lukt gewoon niet, dat is zo jammer. Laten we eens niet meer zo klagen en thuis onze spelers luidkeels ondersteunen en uit laten zien dat we ook een legioen hebben.
|
|
|
jimmy de gekstuh Internationale topspeler Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: houten Vak: Oost - W Posts: 928 Reg.: 12 november 2000 | Hoe zit het eigenlijk met de randstadbus??zijn er daar nog wel voldoende belangstelling voor????
|
|
|
Cocu Lid 2e elftal
Uit: Almere Vak: - Posts: 176 Reg.: 2 september 2002 |
quote: jimmy de gekstuh schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de randstadbus??zijn er daar nog wel voldoende belangstelling voor????
op 22 juli kocht ik twee kaartjes met volgnr 18 en 19. Neem aan dat er wel een paar kaartjes bij verkocht zijn.
|
|
|
Uit: Zoetermeer Vak: Oost - X Posts: 13958 Reg.: 10 maart 2003 | Ik verwacht niet dat de randstadbus zal rijden, voor de randstadbus moeten 35 kaarten verkocht zijn, en aangezien we nu pas in totaal op rond de 150 kaarten zitten acht ik de kans vrij klein dat hij zal rijden
|
|
|
STRIKER Internationale topspeler
Uit: Zevenhuizen Vak: - Posts: 1664 Reg.: 16 december 2004 |
quote: Chrisjicek schreef:
Ik verwacht niet dat de randstadbus zal rijden, voor de randstadbus moeten 35 kaarten verkocht zijn, en aangezien we nu pas in totaal op rond de 150 kaarten zitten acht ik de kans vrij klein dat hij zal rijden
Zouden ze niet eens gaan improviseren door met een klein busje te gaan rijden 
|
|
|
Tommm Geselecteerd voor Oranje
Uit: Valkenswaard Vak: Oost - W Posts: 476 Reg.: 21 augustus 2004 |
quote: Paultje schreef:
(...)
Alleen hebben "boycot" acties geen nu nut, omdat er mensen zijn die toch gaan. En dat mogen ze ook, moeten ze ook doen als ze zich daar goed bij voelen. Al denk ik dat in het belang van 'alle supporters' het beter zou zijn toch met goede acties te komen.
Boycot acties lijken sowieso geen nut te hebben, zie PSV - Utrecht jaren terug wat door 2 partijen geboycot werd, een trieste vertoning zonder beide supportersgroepen. En andere actie (vastleggen bus speler ed) hebben ook helaas geen effect gehad. Dus wat schiet je ermee op?
Bovendien heeft de KNVB ook nog eens te maken met contracten (helaas). Als ze gewoon nog enkele jaren een contract met de Arena hebben, komen ze er niet zomaar onderuit.
Maar triest is het allemaal wel voor de PSV supporter.
Ik ga gewoon neutraal zitten, twijfel nog over PSV shirt aandoen, anders krijg je nog gezeik dat je de combi omzeilt...... 
|
|
|
marceziani Legende
Uit: wedstrijd zonder combi graag! Vak: West - H Posts: 1562 Reg.: 4 april 2000 | Er hebben in het verleden regelmatig anti combi-acties plaatsgevonden. Niet alleen bij ons PSV-supporters, maar ook bij andere supportersgroepen. Bij sommige supportersgroepen is de actiebereidheid nog veel groter dan bij de PSV-supporters. In deze topic wordt gesteld dat boycots in het verleden geen zin hebben gehad. Ik vraag me af wat voor soort regelingen en behandelingen wij supporters gehad zouden hebben, indien al deze anti combi-acties bij PSV-supporters en fans van andere clubs niet plaats hadden gevonden. Zouden we dan allang een verplichte pasfotoregistratie hebben gehad bij uit- en thuiswedstrijden? Zouden dan alle uitwedstrijden alleen nog maar met een verplichte bus- of treincombi te bezoeken zijn? Zou de stad waar een uitwedstrijd gespeeld wordt, op de wedstrijddag verboden gebied zijn voor de 'uitsupporters'? Zouden er allang biometrische maatregelen zijn getroffen?
Waarom denken jullie dat alle acties de afgelopen jaren geen zin hebben gehad? Waarop baseer je dat? Waar staat dat?
Het is noodzaak om te blijven protesteren, om je proteststem te blijven laten horen. Als je dit niet doet, zullen de 'anti-supporters-maatregelen' in zeer hoog tempo stijgen tot onaanvaardbare balast voor ons supporters. Een boycot heeft in mijn ogen altijd zin, ook al is het nut van een actie niet altijd direct zichtbaar, meetbaar of afleesbaar.
|
|
|
quote: Waarom denken jullie dat alle acties de afgelopen jaren geen zin hebben gehad? Waarop baseer je dat? Waar staat dat?
Laten we de vraag omdraaien, waarop baseer jij dat de acties WEL nut hebben gehad?, maar dit is helemaal mijn punt niet in deze topic, mijn punt in deze topic is dat ik niet ga protesteren tegen de uitkaart omdat ik er gewoon niets tegen heb dat PSV mijn pasfoto heeft, ik vind het nergens voor nodig om tegen die uitkaart te protesteren
quote: Een boycot heeft in mijn ogen altijd zin, ook al is het nut van een actie niet altijd direct zichtbaar, meetbaar of afleesbaar.
Dit heeft het bij mij dus absoluut niet, ik wil wel resultaat zien als ik ergens aan mee doen, ik doe niet mee aan een boycot puur om het mee doen, ik wil resultaten zien(lees soepelere vervoersregeling) als ik die niet zie heeft het in mijn ogen geen zin om verder te protesteren aangezien er naar ons toch niet geluisterd wordt
|
|
|
Cocu Lid 2e elftal
Uit: Almere Vak: - Posts: 176 Reg.: 2 september 2002 | kan iemand die recent een kaartje heeft gekocht voor de randstadbus ff posten welk volgnr hij heeft. Zoals ik al eerder postte had ik op 22 juli nr 18 en 19. Ben wel benieuwd hoeveel er verkocht zijn en of de bus dus gewoon rijdt.
|
|
|
|