PSV Netwerk
donderdag 17 april 2014 - 20:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Uitwedstrijd supporters Forum » Het (ik schijt op het) uitwedstrijdenbeleidtopic

HR

Deze topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 22 »

HR

STRIKER
Legende

Uit: Breda
Vak: West - J
Droomaankoop: -
Reg.: 16 december 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 1 augustus 2007 om 13:20:52.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Met weer een nieuw seizoen voor de boeg dreigen de voorwaarden voor uitwedstrijden opnieuw te verslechteren.

Ondanks het feit dat de PSV aanhang zich al jarenlang netjes gedraagd nu alweer 2 zijn er nu al weer 2 gedrochten van autocombi's opgelegd. Bij Twente denken ze echter een stap verder te kunnen gaan door te gaan bepalen wat je na de wedstrijd gaat doen (niet naar Hengelo of Enschede dus).

Maar wat me nog het meeste zorgen baart zijn de WOEKERprijzen die gevraagd worden. 24 euro voor een kaartje op eigen vervoer is verre van redelijk. Voor een kaartje voor een PSV thuiswedstrijd betaal je een euro of 4 minder en krijg je beter zicht en betere faciliteiten.
Bovendien is het eigen vervoer ten opzichte van de buscombi veel te duur bij zowel Twente als Heracles. De supportersvereniging probeert door middel van dure eigen vervoer kaarten zowel mogelijk mensen in de bus te krijgen.

Het wordt tijd dat er een andere koers gevaren gaat worden.

- afbraak vervoersbeperkende maatregelen, PSV fans gedragen zich al jaren keurig bij het bezoeken van uitwedstrijden
- voorzover mogelijk afbraak van de uitkaart, het is absurd dat PSV deze voor elke uitwedstrijd weer verplicht stelt.
- weg met de WOEKERprijzen.
- Fatsoenlijke verhoudingen tussen de prijs die je voor de bus betaald en de prijs voor kaarten voor eigen vervoer. Geen beleid dat mensen probeert de bus in te krijgen

Vraag is alleen hoe gaan we dit aanpakken. Iemand ideeen?

[Dit bericht is veranderd door STRIKER (op 1 augustus 2007 13:28:25).]
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 1 augustus 2007 om 13:30:42.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: msn@marcobinnekamp.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Fatsoenlijk onderhandelen bij die vooroverleggen. Maar Ome Ger is alweer blij dat hij er een combi uit heeft kunnen slepen, zodat er weer geld in zijn portemonnee komt. Het is te gek voor woorden dat er opnieuw te veel voor een kaartje betaald wordt en dat supporters dat constateren. Wat doen ze in hemelsnaam tijdens zo'n vooroverleg :huh :dood
HR
HR

Superbeest
Nationale topspeler

Uit: Woensel-Noord
Vak: Noord - T

Elke gelegenheid probeer ik aan te pakken er iets aan te doen.
Zo ook deze topic. ;)

Eerst even zeiken:

quote:HR
Superbeest schreef:

Moeten we weer naar Bornerbroek om mee te doen aan de optocht met carnaval?

:kwaad :denk

Je zou er onderhand gewend aan raken als paria te worden beschouwd.
Het is dat ik een leven naast het voetbal heb, waarin ik als normaal persoon word gezien, en dat gespiegeld aan het voetbal kan ik dus concluderen dat heren politici/wouterij zo angstig zijn als ze maar kunnen voor dit geweldloze persoontje zonder strafblad of aantekening of wat dan ook.

Kansloos is het, moedeloos word ik.
HR
Uit deze topic.

Ik denk persoonlijk dat er bij PSV en de SV een heleboel mag moet veranderen. Nogmaals, de vergelijking met Ajax en Feyenoord is snel gemaakt, en die clubs hebben vele malen betere vervoersvoorwaarden gehad dan wij, terwijl niet alleen het imago maar ook de daden van supporters van die clubs veel slechter zijn dan die van ons.

De SV van Feyenoord durft bijvoorbeeld keihard te zijn, en de boel te boycotten op een imho geweldige manier (Willem II-uit).
Zo'n over-mijn-lijk-mentaliteit heeft onze SV totaal niet. Hoewel ze wel helpen achteraf (Heracles-uit 2 seizoenen geleden) mogen ze van mij vooraf wel eens wat harder zijn.
Het liefste jongetje uit de klas hoeft PSV cht niet te zijn, trek maar eens een keer je bakkes open.
HR
HR

PSV-VAK-H
Legende

Uit: EINDHOVEN
Vak: West - H
Uploads: 3
Reg.: 22 oktober 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 1 augustus 2007 om 13:34:57.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Bovendien is het eigen vervoer ten opzichte van de buscombi veel te duur bij zowel Twente als Heracles. De supportersvereniging probeert door middel van dure eigen vervoer kaarten zowel mogelijk mensen in de bus te krijgen.HR
Dit punt gaat helaas niet op. De Supportersvereniging is juist erg goedkoop wat betreft het aanbieden van busreizen. Voor 8,- euro kan men die wil (lees: vrijwillig meewil) gebruik maken van vervoer naar alle uitwedstrijden in Nederland.

Daarentegen zijn de wedstrijdkaarten en de bijbehorende toeslagen juist erg duur. De toeslag van 4,- euro geldt echter ook voor de busreis. Hieronder even het rekenvoorbeeld:

Prijs kaart gastenvak Heracles: 20,- euro

Autocombi: 20 + 4 (toeslagen) = 24,-

Buscombi: 20 * 0,6 (40% korting buscombi) = 12 + 8 (busreis) + 4 toeslagen = 24,- euro

Die korting wordt gegeven om buscombi's aan te prijzen (landelijk beleid). Dit staat los van de supportersvereniging PSV. Wel zou er in dit geval voor de autocombi (vanwege het totaal niet hebben van enige vorm van vrijheid) ook wel die korting gegeven mogen worden!
HR
HR

STRIKER
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 1 augustus 2007 om 13:43:29.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
In mijn ogen moet er gewoon een helder beleid komer waarbij per uitwedstrijd de doelstellingen zijn geformuleerd. Wordt niet aan deze doelstellingen voldaan volgt er een boycot.

Wordt er bijvoorbeeld bij groningen uit een verplichte buscombi opgelegd terwijl het doel een automcombi was volgt er een boycot.

Bij een boycot mooi doekie met een duidelijke boodschap in t uitvak of een ludieke actie zoals Feyenoord bij Willem II deed.
Spreekt voor zich dat je bij voorbesprekingen wat hoger inzet dan je geformuleerde doelstellingen.
HR
HR

STRIKER
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 1 augustus 2007 om 20:08:25.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

PSV-VAK-H schreef:

(...)

Dit punt gaat helaas niet op. De Supportersvereniging is juist erg goedkoop wat betreft het aanbieden van busreizen. Voor 8,- euro kan men die wil (lees: vrijwillig meewil) gebruik maken van vervoer naar alle uitwedstrijden in Nederland.

Daarentegen zijn de wedstrijdkaarten en de bijbehorende toeslagen juist erg duur. De toeslag van 4,- euro geldt echter ook voor de busreis. Hieronder even het rekenvoorbeeld:

Prijs kaart gastenvak Heracles: 20,- euro

Autocombi: 20 + 4 (toeslagen) = 24,-

Buscombi: 20 * 0,6 (40% korting buscombi) = 12 + 8 (busreis) + 4 toeslagen = 24,- euro

Die korting wordt gegeven om buscombi's aan te prijzen (landelijk beleid). Dit staat los van de supportersvereniging PSV. Wel zou er in dit geval voor de autocombi (vanwege het totaal niet hebben van enige vorm van vrijheid) ook wel die korting gegeven mogen worden!
HR
Wat trouwens wel nog in de prijs van het uitkaartje zit is die fokking ticketbox fee. Klopt natuurlijk niet dat wij dit moeten betalen naast de 2 euro die wij voor psvuitwedstrijd.nl betalen. Ben het zoiezo niet eens met die toeslagen. Dat gewoon vaste kosten voor PSV. Die hebben ze bij thuiswedstrijden ook. En thuis worden ze toch ook niet doorberekend aan de supporter.
HR
HR

De arTies
Legende

Uit: Utrecht
Vak: Oost - W
Reg.: 28 november 2001

Ik zat een tijd lang te balen dat ik veel minder wedstrijden zou kunnen bezoeken omdat ik in Parijs zit, maar dit begint nu al een stuk minder te worden!
Over die prijzen wil ik trouwens wel ff wat nuance brengen. 20 euro voor het Twente kaartje is gewoon wat Twente vraagt voor een gelijkwaardig vak. Dit is duur voor ons, maar normaal voor Twente supporters.
Waar wij genaaid worden is dat de SV ons 2 euro laat betalen voor het boekingssysteem. Als dat flut systeem daadwerkelijk 2e per transactie kost weten zij geen fatsoenlijke deals te sluiten... Maar volgens mij weten ze dat wel en lopen ze nu lekker te verdienen op elk geboekt kaartje ipv het voordeeligste voor de supporters eruit te slepen.
Die 2 euro stewardskosten vind ik nog enigzins billijk, toch zou het een mooi gebaar zijn als dit een stuk goedkoper was, de SV is rijk genoeg die kunnen heus wel een bepaald bedrag op zich nemen.

Daarnaast wordt ons goed gedrag niet beloond, er is al tijdens niets serieus voorgevallen en toch krijgen we steeds verdergaande beperkingen. Wat mij betreft gaat iedereen nu maar lekker los op de tegenstander, de politie, wat auto's of weet ik wat. Beter wordt 't er toch niet op met goed gedrag... En kan 't niet goedschiks dan maar kwaadschiks!
HR
HR

De arTies schreef:

Ik zat een tijd lang te balen dat ik veel minder wedstrijden zou kunnen bezoeken omdat ik in Parijs zit, maar dit begint nu al een stuk minder te worden!
Over die prijzen wil ik trouwens wel ff wat nuance brengen. 20 euro voor het Twente kaartje is gewoon wat Twente vraagt voor een gelijkwaardig vak. Dit is duur voor ons, maar normaal voor Twente supporters.
Waar wij genaaid worden is dat de SV ons 2 euro laat betalen voor het boekingssysteem. Als dat flut systeem daadwerkelijk 2e per transactie kost weten zij geen fatsoenlijke deals te sluiten... Maar volgens mij weten ze dat wel en lopen ze nu lekker te verdienen op elk geboekt kaartje ipv het voordeeligste voor de supporters eruit te slepen.
Die 2 euro stewardskosten vind ik nog enigzins billijk, toch zou het een mooi gebaar zijn als dit een stuk goedkoper was, de SV is rijk genoeg die kunnen heus wel een bepaald bedrag op zich nemen.

Daarnaast wordt ons goed gedrag niet beloond, er is al tijdens niets serieus voorgevallen en toch krijgen we steeds verdergaande beperkingen. Wat mij betreft gaat iedereen nu maar lekker los op de tegenstander, de politie, wat auto's of weet ik wat. Beter wordt 't er toch niet op met goed gedrag... En kan 't niet goedschiks dan maar kwaadschiks!
HR
Hier ben ik het niet volledig mee eens. Het systeem is iets dat van PSV komt en dus is PSV ook degene die daar op aangesproken moest worden. ITot de invoering van dit systeem (door PSV) waren boekingen bij de SV gratis.
Ook de stewards worden betaald door de club en niet de SV. De reden dat er stewards meegaan is afspraken met de KNVB/andere clubs.
Dat de SV niets doet (financieel) voor de supporters is ook niet waar het 10? Euro verschil tussen leden en niet-leden is het bedrag wat de SV sponsort voor deelname aan uitreizen. Dus er wordt wel degelijk (financieel) bijgedragen door de SV.

Waar ik het wel mee eens ben is dat er in het overleg met andere clubs niet voldoende druk wordt uitgeoefend door de SV / PSV. Dit resulteert in een belachelijk aantal verplichte combi's en andere niet wenselijke beperkingen. Hierop kun je de SV en PSV wel aanspreken, een hardere opstelling (inclusief als wij niet gaan mogen jullie ook niet in Eindhoven komen) moet er zeker komen.
HR
HR

De arTies
Legende

Hmm ik dacht dat het systeem toch echt van de Supver af kwam. Anyhow is degene die het ons opdringt ons aan het naaien, of 't nou PSV of de SV is.
Wat betreft die stewards vertel je me niets nieuws, maar 't zou toch een mooie geste zijn als uitsupporters enigzins tegemoet gekomen worden in deze kosten, kijkend naar de torenhoge entree prijzen?

Ik voel me zo als consument al genaaid, moet je na gaan hoe genaaid ik me voel als supporter zijnde...

Gelukkig krijgen we er vaak ook veel voor terug.
HR
HR

De arTies schreef:

Hmm ik dacht dat het systeem toch echt van de Supver af kwam. Anyhow is degene die het ons opdringt ons aan het naaien, of 't nou PSV of de SV is.
Wat betreft die stewards vertel je me niets nieuws, maar 't zou toch een mooie geste zijn als uitsupporters enigzins tegemoet gekomen worden in deze kosten, kijkend naar de torenhoge entree prijzen?

Ik voel me zo als consument al genaaid, moet je na gaan hoe genaaid ik me voel als supporter zijnde...

Gelukkig krijgen we er vaak ook veel voor terug.
HR
Ik voel me ook genaaid met al die extra toeslagen etc. Mijn punt was vooral moet de SV die al een flinke bijdrage geeft voor haar leden deze extra geste nog betalen. Of kun je dit van PSV vragen. PSV heeft ook baat bij de steun. PSV heeft dit in het verleden (voordat de toeslag is ingevoerd) ook betaald.
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 2 augustus 2007 om 17:13:57.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
In tegenstelling tot wat veel supporters denken maakt de SV, zoals PSV-Vak-H al min of meer aangeeft, geen winst op binnenlandse reizen. Integendeel de afgelopen jaren is er zelfs een bescheiden verlies op deze reizen geboekt.

Ik ben het wel met iedereen eens dat de toeslagen die je als supporter betaalt buiten alle proporties zijn. Dit hebben wij ook aangekaart tijdens de ledenvergadering van de SV. Zie hiervoor ons verslag van een half jaar geleden (zie met name het vetgedrukte gedeelte):

Ledenvergadering supportersvereniging

Maandagavond 27 november was het weer zo ver: de jaarlijkse vergadering van de supportersvereniging van PSV. Deze vergadering is altijd een mooie gelegenheid om het bestuur enkele vragen en issues voor te leggen die leven bij de supporters.

Helaas was de opkomst van de leden wederom teleurstellend. Niet meer dan 60 tot 70 van de circa 14.000 leden hadden de moeite genomen om naar de ledenvergadering toe te komen.

Ger van Os opende in zijn inleiding met de sportieve successen van PSV. Verder liet hij weten dat PSV, PSV stewards en PSV supporters een groot compliment hebben gekregen van de politie van Liverpool en de UEFA inzake het voorbeeldige gedrag afgelopen week. Volgens Ger is het fijn om dit compliment te krijgen en een bevestiging van wat al veel langer bekend is. De PSV supporter gaat naar de wedstrijden om er een leuke dag van te maken en niet om de boel te verzieken. Ook kwam het systeem http://www.psvuitwedstrijd aan bod. Het systeem waarmee kaartjes kunnen worden gekocht voor uitwedstrijden. Ger gaf aan dat het systeem voor de binnenlandse wedstrijden goed werkt, maar dat het systeem bij de kaartverkoop voor Liverpool-PSV de drukte helaas niet aan kon. De eigenaar van het systeem is hierop aangesproken.

Vervolgens ging Ger in op enkele supporterszaken. Het betrof hier punten die 3 weken geleden door vertegenwoordigers van de supportersgroepen PSV Zuipsite, Vak T en Randstad Phoolies naar voren waren gebracht in een gesprek met 2 bestuurleden van de supportersvereniging. Het bewijst in ieder geval dat er wel degelijk naar supporters geluisterd wordt door de supportersvereniging. Ger deed onder meer de toezegging dat parkeerkosten in het vervolg losgekoppeld zullen worden van de uitkaartjes. Bij de bekerwedstrijd eerder deze maand tegen Vitesse moesten PSV supporters immers een toeslag van 3,50 betalen voor de parkeerkosten. Bij een volle auto betaalde je daardoor gezamenlijk 14 euro in plaats van de 7,50 aan het stadion. Een volgend punt had betrekking op de voorrangsregeling bij bepaalde uitwedstrijden (eventuele kampioenswedstrijd). Binnen het systeem http://www.psvuitwedstrijd.nl kan nog altijd niet automatisch worden nagegaan welke supporters het meest frequent meereizen naar uitwedstrijden. Ger gaf aan dat hieraan wordt gewerkt en in het uiterste geval met de hand geturft gaat worden bij een eventuele kampioenswedstrijd in een uitduel. Vervolgens deed Ger de toezegging dat de supportersvereniging en PSV hebben besloten dat er vanaf heden geen uitkaartverplichting meer geldt voor categorie A wedstrijden en bekerwedstrijden. Tenslotte ging Ger in op de gang van zaken bij de Aftrap na afloop van PSV-Galatasary. Hij gaf aan dat er in tegenstelling tot eerdere berichten vanaf de Aftrap absoluut niet met stenen gegooid is.

In het vervolg van de vergadering kwam de financile verantwoording van de supportersvereniging van het afgelopen jaar aan bod, vond de dchargeverlening door de kascommissie plaats, werd ingegaan op de financile begroting van het komende jaar en werden er speltjes uitgedeeld aan de jubilarissen.

Vak-H stelde de vraag waarom er in de begroting geen ruimte was vrijgemaakt voor sfeeractiviteiten voor de supporters van Vak T en Vak X. De penningmeester gaf aan dat hiervoor wel ruimte is ingebouwd in de begroting, maar dat er geen vast bedrag is opgenomen aangezien hiervoor wel onderbouwing middels plannen en stukken moet liggen. De penningmeester gaf aan dat de supportersgroepen gedurende het seizoen bij de Supportersvereniging terecht kunnen voor de (mede) financiering van bepaalde sfeeractiviteiten.

Na de pauze kwam voor ons het meest interessante deel. Dat begon met een enkele herverkiezingen voor het bestuur en de kandidaatstelling en herverkiezing van de kascommissie. Sjengen en Vak-H van PSV Zuipsite gaven aan zich kandidaat te willen stellen voor de kascommissie. Ger vond dit iets te veel van het goede aangezien er al 2 kascommissieleden zijn. Uiteindelijk ging zowel het bestuur als de zaal akkoord met de benoeming van Sjengen voor de kascomissie. Uiteraard feliciteren wij Sjengen met deze benoeming.

Vervolgens was het tijd voor de rondvraag. Vak-H trapte af en bedankte het bestuur voor hun inzet het afgelopen jaar. Uiteraard had hij ook enkele vragen. Hij vroeg zich af wat de supportersvereniging en PSV hebben doen besluiten de uitkaart niet meer verplicht te stellen voor catergorie A wedstrijden en bekerwedstrijden. Vorig jaar had hij hier tijdens de ledenveragdering immers op aangedrongen, maar hielden supportersverening en PSV voet bij stuk. Ger gaf aan dat dat destijds gebeurde in het kader van de voorrangsregeling. Nu, bij nader inzien, hebben de supportersvereniging en PSV alsnog besloten de lijn van de KNVB te volgen. Uiteraard zijn wij hier zeer content mee.

De volgende persoon die enkele vragen stelde aan het bestuur van de supportersvereniging was meijer van de Randstad Phoolies. Hij gaf aan dat de prijzen voor het bezoeken van uitwedstrijden de pan uit rijzen en hij stelde de supportersvereniging en PSV hiervoor mede verantwoordelijk. Hij vroeg zich af waarom supporters belast worden met allerlei toeslagen zoals servicekosten en stewardkosten. En waarom deze kosten niet door de supportersvereniging en/of PSV worden betaald. Hij haalde 2 recente voorbeelden aan:
1) Bekerwedstrijd Vitesse-PSV; de PSV supporters betaalde in 1e instantie 23 euro voor een kaartje. De prijs hiervan kwam als volgt tot stand:
- 15 prijs wedstrijdkaartje (hiervan kregen PSV supporters later 2 euro terug aangezien vergelijkbare vakken slechts 13 euro kostte. Overigens zitten in deze 13 euro ook 1,5 euro ticketboxkosten. PSV supporters hebben dus 1,5 ticketboxkosten betaald terwijl geen gebruik is gemaakt van de ticketbox.
- toeslag servicekosten 2 euro
- toeslag stewardkosten 2 euro
- toeslag parkeerkosten 3,50
De toeslagen zorgen ervoor dat een kaarte bijna 2x zo duur wordt!!!
2) Champions League wedstrijd Liverpool-PSV; PSV supporter betaalde 56 euro voor een kaartje van 51 euro. PSV supporters betaalde 5 euro stewardkosten per kaartje. meijer rekende voor dat de PSV supporters voor deze wedstrijd gezamenlijk 12.000 euro aan stewardkosten hebben betaald (2.400 x 5) en dat er slechts 37 stewards aanwezig waren. Dit betekent dus een bijdrage van 324 euro per steward (12.000/37). meijer gaf aan dit niet normaal te vinden en dat het bezoeken van uitwedstrijden op deze manier bijna niet meer te betalen is voor de gewone man.

Ger gaf aan dat de servicekosten betaald moeten worden voor het systeeem http://www.psvuitwedstrijd.nl Frank Wijnveld zou later aanvullen dat er per boeking 1 euro betaald moeten worden voor de handeling zelf en 1 euro als aflossing van de lening voor de gemaakte kosten voor de aanschaf van het systeem. Voor wat betreft de stewardkosten en servicekosten gaf Ger aan dit punt te willen opnemen met PSV. Frank Wijnveld vulde later aan dat PSV van mening is dat de stewardkosten moeten worden doorberekend aan de eindgebruiker, de supporters dus. Hij benadrukte dat PSV geen winst maakt op de doorberekende stewardkosten en dat de bijdragen van de supporters niet per wedstrijd, maar per seizoen moeten worden bezien. Zoals Ger in zijn inleiding van de vergadering al had aangegeven zullen de parkeerkosten vanaf heden worden losgekoppeld van het wedstrijdkaartje. Ger deed de toezegging voor 1 januari te laten weten hoe het gesprek tussen hem en PSV inzake de stewardkosten en servicekosten is afgelopen.

Wij blijven bij ons standpunt dat de SV er alles aan moet doen om het bezoeken van uitwedstrijden betaalbaar te laten blijven. Wij hopen dan ook dat de supportersvereniging samen met PSV een oplossing zal vinden voor de vele toelsagen die momenteel door de PSV supporters betaald moeten worden.

Daarna kwam uit de zaal een vraag over het overdreven politieoptreden bij caf de Aftrap na PSV-Galatasary. Ger gaf nogmaals aan dat de supportersvereniging en PSV contact hebben gehad met de politie en hopen dat de politie een volgende keer anders zal handelen. Ger gaf aan blij te zijn met caf de Aftrap.

De volgende vragen kwamen van Leiden van de Randstad Phoolies. Allereerst complimenteert hij het bestuur echter voor de handelswijze rondom de zaak Almelo. Het is een goede zaak dat de supportersvereniging de rechtszaak tot het eind heeft doorgezet en uiteindelijk heeft gewonnen.
Zijn 1e vraag had betrekking op de mogelijkheid om de financile stukken van de supportersvereniging in te zien. Hij gaf aan dat het voor mensen die niet in de buurt van Eindhoven wonen ondoenlijk is om de financile stukken van de supportersvereniging in te kijken. Deze stukken konden op 17 en 25 november op het midden van de dag worden ingezien. Na veel moeite en doorvragen deden Ger en de penningmeester de toezegging dat hij deze stukken volgend jaar digitaal zal ontvangen onder de voorwaarde dat hij deze gegevens niet verder verspreid.

Vervolgens stelde Leiden de vraag waarom vacante posities in het bestuur van de supportersverenigng pas laat bekend worden gemaakt. Op deze manier in het ondoenlijk om de benodigde 700 handtekening bijeen te krijgen. Ger beloofde dit vanaf heden anders aan te pakken en vacante posities enkele maanden van te voren bekend te maken.

Mariahout was de volgende vragensteller. Hij vroeg zich af hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat PSV supporters de supportersvereniging moet wijzen op te hoge kaartprijzen die in het geval van Vitesse aan PSV supporters zijn doorberekend. Dit is toch een taak van de supportersvereniging stelde hij terecht. Een echt concreet antwoord van het bestuur bleef in deze echter uit.

De laatste vraag had wederom betrekking op de stewardkosten. Twin van PSV Zuipsite gaf aan nog niet de mening van Ger te hebben gehoord op de vraag van meijer wat Ger vindt van het feit dat de PSV supporters opdraaien voor de sterwardkosten. Ger gaf aan wat het belang is van de stewards en dat zowel hij als PSV zeer tevreden zijn over de stewardorganisatie. Ook in deze bleef een concreet antwoord op de vraag echter uit.

De laatste vraag was wederom voor Vak-H. Hij was benieuwd hoe de supportersvereniging aankijkt tegen een eventeel afscheid van Andr Ooijer. Ger gaf aan dat dit afscheid in 1e instantie geen goed idee te vinden. Tijdens het afscheid van o.a.Vennegoor klonk er namelijk een fluitconcert toen de naam van Ooijer viel. Nu Ooijer in de VI heeft aangegeven graag alsnog afscheid te willen nemen van de PSV supporters zal Ger, mede op aandringen van Cocu alsnog contact opnemen met Ooijer. Het standpunt van Ger is dat een afscheid alleen plaats zal vinden als er geen fluitconcert te verwachten is aangezien Ooijer dat niet verdiend heeft.

Het laatste woord was aan de interim voorzitter van PSV: dhr Schuitema. Hij vertelde zeer tevreden te zijn over de prestaties van Ronald Koeman. Ook al word daar in andere delen van het land soms anders over gedacht wij hebben aangegeven om op dezelfde voet verder te gaan, zei hij met een knipoog. Ook ging hij in op de actuele situatie rondom Leonardo. Hij liet weten dat PSV hem graag wil hebben, maar dat het wel van 2 kanten moet komen. Ook dhr Schuitema sprak zijn lof uit voor de PSV supporters, die zich in het algemeen voorbeeldig gedragen. Wel liet hij blijken dat supporters die zich misdragen (zoals de vuurwerkgooier afgelopen zaterdag tijdens PSV-FC Utrecht) wat hem betreft keihard aangepakt moeten worden. Tenslotte ging hij nog even kort in op de eerdere vraag over de stewardkosten. Zijn 1e reactie is dat de eindgebruiker, de supporter de kosten moet betalen. Hij gaf aan wel open te staan voor een gesprek hierover met de supportersvereniging.

Al met al was het een zeer nuttige vergadering. Namens de supportersgroepen bedanken wij het bestuur voor de inzet het afgelopen jaar. Ook danken wij het bestuur voor de gedane toezeggingen. Uiteraard hopen wij dat de supportersvereniging op zal (blijven) komen voor de belangen van de PSV supporter in het algemeen en de belangen van de uitsupporter in het bijzonder. Wij zijn benieuwd in welke mate PSV de supporters die de club door stad en land achterna reizen om PSV te steunen verlost van de verschillende toeslagen die bovenop de prijs van het wedstrijdkaartje komen. Zonder publiek is er namelijk geen betaald voetbal mogelijk!

Randstad Phoolies
HR
Daarnaast heb ik na afloop van afgelopen seizoen nog een mailwisseling gehad met PSV ten aanzien van de toeslagen:

Geachte heren Schuitema en Van Os,

Recent hebben PSV en de supportersvereniging PSV de handen ineen geslagen en besloten een korting van 15 euro te verstrekken aan de PSV supporters die mee gaan naar de wedstrijden tegen NAC en/of NEC. Dit alles om ervoor te zorgen dat onze spelers, in deze cruciale fase van de competitie, door een vol uitvak gesteund worden. De actie heeft zijn uitwerking niet gemist! In enkele dagen zijn alle beschikbare kaarten voor beide wedstrijden verkocht. Dit betekent dat de uitvakken van PSV dit seizoen in de binnenlandse competitie voor het eerst uitverkocht zullen zijn!

De actie heeft aangetoond dat de PSV supporters wel degelijk bereid zijn om de spelers ook tijdens de uitwedstrijden te steunen. Kennelijk zijn de kosten van het bezoeken van uitwedstrijden normaliter een te grote drempel waardoor veel supporters het zich financieel niet kunnen permitteren om mee te gaan naar uitwedstrijden. Dit is doodzonde. De uitwedstrijd tegen Arsenal heeft bewezen dat de uitsupporters een belangrijke rol kunnen vervullen. Uitsupporters kunnen de spelers als het ware door moeilijke fases van de wedstrijd heenslepen. Zeker een positief ingesteld supporterslegioen, zoals PSV dat heeft.
Bovendien zorgen volle uitvakken voor een verbetering van het imago van PSV als 'grote' club. Het is toch vreemd dat een club die de ene landstitel na de andere binnenhaald en al 10 jaar lang onafgebroken Champions Leauge speelt soms maar net 200 uitsupporters meeneemt. Zelfs regionale clubs als FC Twente en NAC nemen gemiddeld meer supporters mee dan PSV. Uiteraard begrijpen wij dat het verstrekken van een korting op uitwedstrijden slechts op incidentele basis kan geschieden.

Bij uitwedstrijden gebeurt normaal gesproken echter het omgekeerde: PSV en de Supportersvereniging brengen een toeslag in rekening aan de uitsupporters. Deze toeslagen komen boven op de prijs van het wedstrijdkaartje en vormen een substantieel deel van de kosten voor het bezoeken van een uitwedstrijd. Gemiddeld kost een kaartje voor een uitwedstrijd 16 euro en komt hier 4 euro aan toeslagen bovenop. De toeslagen bedragen hiermee circa 25% van de prijs voor het bezoeken van een uitwedstrijd. Het gaat hier om een toeslag voor de stewardkosten en een toeslag voor het systeem achter http://www.psvuitwedstrijd.nl . Deze toeslagen zullen voor veel supporters net de drempel zijn waardoor ze besluiten om maar niet mee te gaan naar uitwedstrijden. Tot 2 seizoenen geleden nam PSV de stewardkosten overigens altijd voor eigen rekening.

Wij zouden u beiden daarom willen vragen om het beleid met betrekking tot het in rekening brengen van toeslagen voor uitwedstrijden nog eens kritisch te bekijken. Naar de 17 uitwedstrijden in de eredivisie kunnen op jaarbasis maximaal 12.500 supporters mee. Het niet in rekening brengen van de eerder genoemde toeslagen zou dus per seizoen maximaal 50.000 euro kunnen kosten. Wij realiseren ons dat dit een hoop geld is, zeker voor een club als PSV. Aan de andere kant geldt dat indien de steun van de uitsupporters er voor zorgt dat PSV net wel kampioen wordt (i.p.v. net niet) en dus Champions Leauge speelt (i.p.v. UEFA CUP) dit bedrag volledig in het niet valt bij het verschil tussen recettes van de Champions Leauge en Uefa Cup. Met een beetje creativiteit kan er wellicht zelfs een sponser gevonden worden die (een deel van) dit bedrag wil financieren.

Wij zijn ervan overtuigd dat het afschaffen van de toeslagen op uitwedstrijden tot veel vollere uitvakken zullen leiden. Dat is toch iets wat wij allen nastreven?

Wij kijken uit naar uw reactie!

Met sportieve groeten,

........

namens de sfeergroepen Vak X en Vak THR
Daarop heb ik de volgende reactie gekregen:

naar aanleiding van jouw mail van 29 maart is er intern overleg geweest binnen PSV en overleg met de Supportersvereniging PSV.
Zoals op de jaarvergadering van de Supportersvereniging PSV al eerder besproken (ook naar aanleiding van jullie vraag) is het idee achter de toeslagen dat de gebruiker (zijnde de supporter die een ticket voor een uitwedstrijd koopt) een toeslag betaalt voor zijn wedstrijdbezoek. Hierbij zijn - door de ingebruikname van http://www.psvuitwedstrijd.nl - ticketboxkosten komen te vervallen (varierend tussen de Euro 1,10 per ticket tot Euro 3,20 per ticket). Tegelijkertijd hebben PSV en de Supportersvereniging PSV het systeem achter http://www.psvuitwedstrijd.nl laten bouwen (en dus ook betaald). Per transactie moeten wij de systeembeheerder betalen. Dat is weliswaar minder dan de hiervoor genoemde ticketbox fee, maar het moet wel betaald worden. Vergeleken met de tijd dat wij nog via Ticketbox verkochten is het - overall gezien - iets goedkoper geworden voor de supporter.

Aangaande de discussie over wie nu voor kosten (systeem, stewards e.d.) moet betalen zijn wij nog steeds van mening dat de "gebruiker" van de faciliteiten dat zou moeten doen. PSV is helaas (was het maar zo!) niet in de luxe positie om geld "weg te geven" of aanzienlijke kosten op zich te nemen. Je zult ongetwijfeld de laatste jaren de berichten over de bedrijfsresultaten gezien hebben. PSV is nu op de goede weg naar een financieel gezonde toekomst, maar binnen het voetbal is- en blijft dat een lastig verhaal.

Wij onderschrijven jouw stelling niet dat verlaging van de kosten per definitie ook volle uitvakken betekent. Supporters beseffen nu - net als PSV en de Supportersvereniging PSV - dat het van belang is om in deze fase van de competitie de handen ineen te slaan. Dat is een factor die meespeelt, naast de korting bij deze 2 wedstrijden. Ook zien wij - landelijk gezien - dat het bezoek van uitwedstrijden over de volle breedte is afgenomen; zeer waarschijnlijk mede door de introductie door de KNVB/overheid van de verplichte uitkaart.

Wij zullen blijven kijken naar gestes welke wij - in samenwerking met de Supportersverenigingen - kunnen doen richting supporters, maar het structureel "nemen van de kosten voor systeem en organisatie" behoort niet tot de mogelijkheden.

Namens PSV en in overleg met de Supportersvereniging PSV,
Frank Wijnveld

Manager VeiligheidszakenHR
[Dit bericht is veranderd door meijer (op 2 augustus 2007 17:43:41).]
HR
HR

De arTies
Legende

El Sombrero schreef:

(...)

Ik voel me ook genaaid met al die extra toeslagen etc. Mijn punt was vooral moet de SV die al een flinke bijdrage geeft voor haar leden deze extra geste nog betalen. Of kun je dit van PSV vragen. PSV heeft ook baat bij de steun. PSV heeft dit in het verleden (voordat de toeslag is ingevoerd) ook betaald.
HR
PSV heeft weinig geld.
De Supver heeft genoeg geld, en zou er voor de supporters moeten zijn, whats in the name?

Daarom vind ik dat de Supver de uitsupporters wel wat tegemoet mag komen om een groter aantal uitsupporters te creeren.
HR
HR

STRIKER
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 2 augustus 2007 om 18:29:25.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik snap niet dat Wijnveld in zijn mail aan meijer beweert dat de ticketboxkosten zijn komen te vervallen. Volgens mij is dit namelijk niet zo.
PSV betaalt even veel geld voor een kaartje op het uitvak als voor een vergelijkbaar vak op het thuisvak. Bij de prijs voor het thuisvak zit echter de ticketbox fee bij in (correct me if i'm wrong).
PSV betaald daardoor dus te veel aan de thuisspelend club voor het kaartje en berekend dit bedrag door aan de uitsupporter.
Resultaat is dat je als uitsupporter zowel de ticket box fee betaald als de 2 euro kosten voor psvuitwedstrijd.nl
HRHR
HR

Superbeest
Nationale topspeler

Als ik kaarten koop voor de CL doe ik dat bij Ticketbox, en worden geen extra kosten in rekening gebracht.
HR
HR

Navi
Legende

Uit: Den Bosch
Vak: Zuid - BB
Reg.: 12 november 2006

Superbeest schreef:

Als ik kaarten koop voor de CL doe ik dat bij Ticketbox, en worden geen extra kosten in rekening gebracht.
HR
Hierin zit wel een klein verschil. TicketBox adverteert zelf ook met het online bestellen of via hun callcenter. Dan betaal je dus wel toeslag. Echter de meeste voetbalkaartjes zijn niet eens online te bestellen. Via het callcenter weet ik niet, nooit gedaan.

(Ik ga toch niet een callcenter bellen als je zelf in deze sector werkt? ;))
HR
HR

PSV-VAK-H
Legende

Uit: EINDHOVEN
Vak: West - H
Uploads: 3
Reg.: 22 oktober 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 3 augustus 2007 om 08:42:24.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Superbeest schreef:

HR
Die extra kosten zitten al bij de prijs inbegrepen. Degene die de kaarten te koop aanbiedt via Ticketbox (de clubs) die rekenen de ticketboxfee af met het bedrijf 'Ticketbox'. Wat dat betreft heeft Striker dan ook gelijk. Een kaartje van 20,- euro is inclusief de onkosten die de club moet betalen om de tickets via het systeem van de ticketbox aan te bieden.

Het is begrijpelijk dat PSV zegt de onkosten door te willen berekenen aan de eindgebruiker. Echter vind ik het vreemd dat bij een kaartje voor het thuisvak er een prijs geldt waarin er al onkosten zoals ticketboxfee en stewardkosten zitten. Dit is namelijk innerent aan het organiseren van voetbalwedstrijden. Om alles passend te maken zet je namelijk je inkomsten en uitgaven tegenover elkaar. Bij de uitgaven komen onder andere ook organisatiekosten (stewards) en verkoopkosten (ticketboxfee) te staan. Bij inkomsten daarentegen de opbrengsten uit kaartverkoop. Doordat er bij uitwedstrijden een toeslag wordt gehanteerd en PSV extra kosten maakt, zou je er van uitgaan dat de thuisclub dus bepaalde inkomsten krijgt, maar daar geen onkosten tegenover heeft staan. Terwijl de eindgebruiker wel dubbel betaald voor die onkosten omdat het nogmaals door die 'toeslag' wordt doorberekend aan de supporters.

Misschien moet vanuit de KNVB dan maar eens gekeken worden of de prijs voor een kaartje voor het bezoekersvak niet zelfs lager moet zijn dan een kaartje voor het thuisvak. In ieder geval omdat er geen ticketboxfee hoeft worden afgedragen. Dat scheelt al direct minimaal 1,50euro.
HR
HR

Superbeest
Nationale topspeler

Dank je PSV-VAK-H, precies mijn punt. ;)
HR
HR

Navi
Legende

Uit: Den Bosch
Vak: Zuid - BB
Reg.: 12 november 2006

PSV-VAK-H schreef:

Misschien moet vanuit de KNVB dan maar eens gekeken worden of de prijs voor een kaartje voor het bezoekersvak niet zelfs lager moet zijn dan een kaartje voor het thuisvak. In ieder geval omdat er geen ticketboxfee hoeft worden afgedragen. Dat scheelt al direct minimaal 1,50euro.
HR
Dat zou inderdaad moeten. Zeker omdat je als uitsupporter in sommige vakken gezichtbeperkingen hebt zoals een net voor je neus. Of je wordt met zn allen een vak ingepropt zoals bij Feyenoord wat gewoon niet iediaal is.
HR
HR

De arTies
Legende

Het uitwedstrijden beleid rondom de wedstrijd Nac - PSV is enorm positief te noemen!
Niet alleen is er eindelijk een terechte autocombi geregeld, ook krijgen we eindelijk de combi korting waardoor het kaartje goed te betalen is (14,-).
Daarbovenop las ik net op psv.nl een nieuwsbericht waar de uitwedstrijd ook daadwerkelijk gepromoot wordt, eindelijk eens een positief iets in een onderwerp wat de afgelopen jaren altijd in negatief daglicht heeft gestaan.
HR
HR

STRIKER
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 september 2007 om 11:45:46.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

De arTies schreef:

Het uitwedstrijden beleid rondom de wedstrijd Nac - PSV is enorm positief te noemen!
Niet alleen is er eindelijk een terechte autocombi geregeld, ook krijgen we eindelijk de combi korting waardoor het kaartje goed te betalen is (14,-).
Daarbovenop las ik net op psv.nl een nieuwsbericht waar de uitwedstrijd ook daadwerkelijk gepromoot wordt, eindelijk eens een positief iets in een onderwerp wat de afgelopen jaren altijd in negatief daglicht heeft gestaan.
HR
Dit is inderdaad een mooie opsteker voor de uitsupporter.

Eigenlijk zou PSV/gemeente Eindhoven ervoor moeten zorgen dat uitsupporters die hier per autocombi komen ook 40% korting krijgen, zodat de combikorting ook sneller wordt toegepast als wij bij die clubs op bezoek komen.

Het zou mooi zijn als we bij andere wedstrijden met de autocombi worden bezocht zoals heracles, twente, az en vitesse deze korting ook (weer) gaat gelden.
HR
HR

De arTies
Legende

In Eindhoven moeten ze zo ie zo zorgen dat er meer autocombi's mogelijk zijn, zodat wij ook meer terug krijgen, maar dat is natuurlijk een lastiger probleem waar wij als supporters weinig aan kunnen doen.

Wat ik trouwens wel altijd apart vind, is dat er voor Europese uitsupporters een trein naar Amsterdam klaar staat, ik vraag me wel eens af wie die eigenlijk betaalt...
HR
HR

STRIKER
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 september 2007 om 12:48:08.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

De arTies schreef:

In Eindhoven moeten ze zo ie zo zorgen dat er meer autocombi's mogelijk zijn, zodat wij ook meer terug krijgen, maar dat is natuurlijk een lastiger probleem waar wij als supporters weinig aan kunnen doen.

Wat ik trouwens wel altijd apart vind, is dat er voor Europese uitsupporters een trein naar Amsterdam klaar staat, ik vraag me wel eens af wie die eigenlijk betaalt...
HR
Autocombi's genoeg voor ons lijkt me.
Volgens mij is er dit jaar alleen nog maar een verplichte buscombi naar Utrecht en 2 treincombi's naar ajakkus en feyenooit.
HR
HR

Same13
Legende

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - X
Reg.: 9 augustus 2000

Er zijn ook nog steeds onnodige autocombi's, bijvoorbeeld WII-PSV
HR
HR

Dommelsch
Vedette
Runner-up PSV Netwerk Cup 2007

Reg.: 14 maart 2003

Roda, AZ, Vitesse zijn ook goeie voorbeelden daarvan.
HR
HR

De arTies
Legende

Nec is doorgaans ook een buscombi, helaas... Volgens mij geven zij vaak als reden dat hun supporters ook met de bus naar ons moeten...

Mijn verachting van wat nog komen gaat:

Sparta EV
Heerenveen EV
Excelsior EV
Graafschap EV
Ajax Trein
Groningen Auto
Feyenoord Trein
VVV EV
AZ Auto
Willem II Auto
Utrecht Bus
Roda Auto
Nec Bus
Vitesse Auto

Naar mijn verwachting krijgen we vooral op 't eind van 't seizoen een hoop combi gezeik om onze oren...
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » C - Supporters » Uitwedstrijd supporters Forum » Het (ik schijt op het) uitwedstrijdenbeleidtopic

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is ‘Connected Stadium’ een goede investering van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 92,5% dat Feyenoord wint van SC Cambuur Leeuwarden. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-PSV.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!