| Poster | | Topic: Atletico Madrid - PSV 26 november |  |
|
ya ya Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1206 Reg.: 6 juli 2005 | reisgids?
Dat wil ik best zijn als je wat langer blijft maar voor een dagje zuipen heb je alleen een tap en misschien een terrasstoel of barkruk nodig.
Ik heb gezegd La Latina (is een wijk) overdag de barren open zijn.
Dit is een wijk met vele restaurantjes en tapas barretjes waar je ook gewoon een pilsje kunt drinken. In Madrid zijn deze zaken echter wel vaak pas om 20:00/ 21:00 uur open.
Ik zou zeggen probeer het gewoon en kijk wat er open is.
Als je vanaf metro Opera richting koninklijk paleis loopt kom je ook uit op een plein (soort tuin) met een aantal terrassen (ook niet goedkoop). Verder kun je alle wijken in en vind je overal kleine barretjes met terras. Het probleem is dat natuurlijk iedereen elkaar op wil zoeken.
Bier inslaan en een plein opzoeken wordt tegenwoordig aangepakt door de plisie. Dit was jarenlang erg populair onder jongeren (niet met winkelwagentjes natuurlijk, maar gewoon een blikje bier drinken met vrienden op een pleintje). Als je dit echter doet met honderden supporters tegelijk, vraag ik me af of ze er iets aan kunnen/willen doen. In dit geval is idd alleen Plaza Mayor een optie qua grootte. Dan zit je alleen met het probleem 'waar haal je je bier en hoe krijg je het op het plein zonder aangehouden te worden'. De terrassen zijn normaliter stervens duur en de super zit niet echt om de hoek zover ik weet. Je kunt ook moeilijk zonder problemen met een winkelwagen dwars door het centrum. Wat dat betreft hebben wij hier niks te klagen.
Ik ben benieuwd naar jullie vindingrijkheid en zie vanzelf wel ergens die rood-witte zee opdoemen (natuurlijk pas nadat ik genoten heb van veel eten, heel veel eten, tijdens de traditionele late lunch, tot een uur of 15:00 uur).
Hou er ook rekening mee dat er verschillende winkels dicht zullen zijn tussen 14:00 en 16:00/17:00 uur, dus ook locale supers. Vaak zijn de chinezen wel open, die hebben overal kleine buurtwinkels met snacks, drank etc.
[Dit bericht is veranderd door ya ya (op 24 september 2008 13:37:14).]
|
|
|
Otje Nationale topspeler
Uit: veldhoven Vak: Noord - M Posts: 822 Reg.: 15 maart 2006 | Hotel is ook geboekt midden in het centrum van Madrid.
Het Petit Palace Arena om precies te zijn.
|
|
|
JesperPSV Veelbelovend talent
Posts: 117 Reg.: 22 juni 2007 | Voor de mensen die nog een vlucht willen boeken: ga via Londen (bespaart je 100 euro). voor 2 cent all in(!) ben je in stansted vanaf weeze. van daar naar Madrid is ook mr iets van 30 pond. Succes
|
|
|
BruggiKeane Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Tilburg Vak: Oost - X Posts: 7937 Reg.: 29 april 2000 | Is alleen wel een omslachtige manier van reizen...
quote: schel aka wallie schreef:
Zoals ik las is dat plein (plaza mayor) wat me heel mooi leek dus afgekeurd vanwege de hoge prijzen maar kunnen we daar dan niet met een winkelwagen vol bier gaan staan en een feestje maken? Of krijg je daar weer snel last van mensen met petjes en een notitie blok waarvan de blaadjes veel geld kosten?
Winkelwagens en bier gaat nooit goed samen 
|
|
|
schel aka wallie Lid 2e elftal
Uit: Schijndel Vak: Noord - U Posts: 150 Reg.: 6 november 2006 |
quote: BruggiKeane schreef:
Is alleen wel een omslachtige manier van reizen...
(...)Winkelwagens en bier gaat nooit goed samen 
Daar heb je gelijk in. Dan pakken we wel een aantal tasjes
@ YaYa, Dankje aan die info heb ik wat en weten we ook weer dat we voor 2 uur moeten gaan winkelen 
Heb trouwens net gehoord dat we in hosten miami zitten. Iemand bekend of nog meer personen die daar rondom de wedstrijd dagen verblijven?
Forza 
|
|
|
Renee Vaste waarde in elftal Tweede en derde prijs Banner Battle
Uit: Veldhoven Vak: Oost - X Posts: 413 Reg.: 5 mei 2005 | |
|
jwsvl Jeugdspeler
Uit: Langbroek Vak: Oost - X Posts: 42 Reg.: 8 november 2004 | Moet je je pasje van de suporters vereniging mee nemen voor dat je het stadion in gaat? en word er op id gecontroleerd bij het stadion? wanneer je op eigen vervoer gaat?
|
|
|
NordinAmrabat Talentje
Vak: Noord - SS Posts: 88 Reg.: 14 december 2006 |
quote: jwsvl schreef:
Moet je je pasje van de suporters vereniging mee nemen voor dat je het stadion in gaat? en word er op id gecontroleerd bij het stadion? wanneer je op eigen vervoer gaat?
Nee
|
|
|
pascalpsv Bankzitter
Uit: deurne Vak: Noord - U Posts: 232 Reg.: 19 november 2006 |
quote: Renee schreef:
In het buitenland zijn kroegen 's middags vaak nog niet open. De kroegen die wel open zijn, zijn meestal de Irish Pubs.
Heb al even gegoogled:
Moore's Irish Pub
- in een straatje naast Plaza Mayor
- dagelijks geopend vanaf de middag
- pint € 4,- (niet duur voor een Pub bij Plaza Mayor)
[URL]http://maps.google.com/maps?rls=com.microsoft:nl E-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7GGLG&um=1&q=irish+pub+madrid&fb=1&sa=X&oi=local_group&resnum=1&ct=image
HaHa...heb ff gekeken dit is voor ons een zeer goede optie,ons hotel ligt daar namelijk om de hoek...Tja 4 euro voor een potje bier kun je verwachten in Madrid (ik vind t wel meevallen) maar kan me voorstellen dat niet iedereen er zo over denkt (toch maar plastic tassen met bier erin zou ik zeggen voor degene die dat wel teduur vinden)
FORZA 
|
|
|
ya ya Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1206 Reg.: 6 juli 2005 | De dranken prijzen vallen wel mee in Madrid. Het is niks vergeleken met 020 bijvoorbeeld. Alleen de hele toeristische plaatsen weten hun prijzen goed (zoals bijvoorbeeld op Plaza Mayor).
Een pint is overigens groter dan een normaal bierglas, dus dat zit wel goed.
|
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 9173 Reg.: 9 december 1999 | Boeien drankprijzen etc...
We gaan gewoon leuke dagen te gemoed, of ik nu EUR 2 voor me biertje betaald of EUR 10 .
We zien het vanzelf wel.
[Dit bericht is veranderd door PSV Oisterwijk (op 25 september 2008 15:59:17).]
|
|
|
pascalpsv Bankzitter
quote: PSV Oisterwijk schreef:
Boeien drankprijzen etc...
We gaan gewoon leuke dagen te gemoed, of ik nu EUR 2 voor me biertje betaald of EUR 10 .
We zien het vanzelf wel.
Ja ....ons boeit t ook niet maar denk dat er genoeg mensen zijn die dat wel boeit maar laat ieder in zn eigen waarde en laten we er een gezellige tijd van maken in Madrid
FORZA 
|
|
|
thedj Veelbelovend talent
Uit: Maastricht Vak: West - J Posts: 106 Reg.: 30 september 2004 | Hotel & vervoer is geregeld...
op dinsdagmiddag vliergreis Brussel (Zaventem) - Madrid en op donderdagmiddag retour.
2 keer overnachten in het Best Western Carlos V hotel in hartje Madrid voor de gezamenlijke prijs van € 200 pp.
[Dit bericht is veranderd door thedj (op 29 september 2008 12:59:09).]
|
|
|
Ronus Aanstormend talent
Uit: Steensel Vak: Oost - W Posts: 137 Reg.: 31 juli 2006 | Als er bij Irish Pub 4 euro staat voor een pint, is dat neem ik aan 1/2 liter. Aangezien de pints in de irish pub in ehv 4,10 (geloof ik) zijn is dat niet duur. We zien het wel he..
|
|
|
soetini Jeugdspeler
Uit: Middelbeers Vak: Oost - X Posts: 53 Uploads: 1 Reg.: 5 augustus 2004 | wij verblijven met 5 personen in het Cat's hostel.
In het centrum en 2,5 km van het stadion af, dus goed te lopen.
Heb er zin in 
|
|
|
Luciano_Azevedo043 Bankzitter
Uit: Maastricht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 231 Reg.: 28 maart 2008 | |
|
pascalpsv Bankzitter
quote: Luciano_Azevedo043 schreef:
Hallo, zo ben ik voor de gein eens gaan kijken hoeveel het kost als je met het vliegtuig gaat. En tot eigenverbazing zie ik dat het een kleine 70euro kost voor een retourtje!
http://www.skyscanner.net/nl/eur/vluchten/crl/mad/081125/081126/goedkoopste-vluchten-naar-madrid-vanaf-brussels-s.-charleroi.html
klopt dit wel?
Ja dat klopt...Maar er zijn ook vluchten bij met een tussenstop...Wij vliegen vanaf Dusseldorf (directe vlucht) En wij hebben 1 maand geleden al geboekt en betalen 150 euro p.p.(heen en terug) Als ik nu zoek via Dusseldorf zit onze vlucht al volgeboekt maar een vliegtuig eerder of later kost nu al 189 euro heen met 2 personen en 189 euro terug met 2 personen...Dus we hebben optijd geboekt(wij sparen dus 35 euro uit) 
[Dit bericht is veranderd door pascalpsv (op 30 september 2008 11:36:34).]
|
|
|
schel aka wallie Lid 2e elftal
Uit: Schijndel Vak: Noord - U Posts: 150 Reg.: 6 november 2006 | preceis, ze weten wel raad met die prijzen. Ik ben geloof ik iets van 220 kwijt.. Mja je krijgt er wel wat voor terug
Forza 
|
|
|
thedj Veelbelovend talent
Uit: Maastricht Vak: West - J Posts: 106 Reg.: 30 september 2004 | Paar dagen geleden geboekt voor € 120,-- pp. Vanaf Brussel (Zaventem). Meerdere vluchten per dag, met Iberia.com
Misschien een tip voor de mensen die een enigszins betaalbare vlucht zoeken.
|
|
|
PhoolieOdijk Basisspeler
Uit: Odijk Vak: Oost - Y Posts: 348 Reg.: 5 juni 2005 | |
|
pascalpsv Bankzitter
Uit: deurne Vak: Noord - U Posts: 232 Reg.: 19 november 2006 | Ha Ha dat zal niet de bedoeling zijn nee 
[Dit bericht is veranderd door pascalpsv (op 30 september 2008 15:41:47).]
|
|
|
V.Nistelrooy Legende Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Vak: Oost - X Posts: 7640 Reg.: 17 oktober 2003 | cerveza y tetas jalalalalalalaaaaaaaa

|
|
|
JesperPSV Veelbelovend talent
Posts: 117 Reg.: 22 juni 2007 | Nogmaals, via Londen. kleine 50 euro
|
|
|
pascalpsv Bankzitter
Uit: deurne Vak: Noord - U Posts: 232 Reg.: 19 november 2006 | Duurt nog ff maar ik heb er al zin in
Forza 
[Dit bericht is veranderd door pascalpsv (op 1 oktober 2008 11:20:50).]
|
|
|
Mr. JEMP! Legende
Uit: Zuid-Limburg Vak: Zuid - B Posts: 3152 Reg.: 28 januari 2004 | |
|