| Poster | | Topic: [Club] FC Twente |  |
|
|
DennisPSV Lid 2e elftal
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 179 Reg.: 24 augustus 2005 |
quote: Ik vind dat Twente wel erg veel naar namen aan het kijken is en niet naar kwaliteiten
Precies, Zowel McLaren als Grant zijn volgens mij geen goede trainers die hun elftal aanvallend laten voetballen. Ik had Jan van Halst wel iets hoger ingeschat. Twente is met bijvoorbeeld menzo beter af als met Grant. Menzo heeft Volendam vorig seizoen prima voetbal laten spelen en gaat uit van aanvallende intenties. Past precies bij Twente.
|
|
|
Olai Legende Derde plek PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Buenos Aires / Almere Vak: - Posts: 6073 Uploads: 10 Reg.: 7 december 2001 | Hahaha laat me niet lachen, Menzo bij FC Twente
Ik vind dat Grant trouwens wel wat meer krediet verdient, die man heeft gewoon erg goed gepresteerd na het Mourinho-tijdperk, hij greep alleen net naast de prijzen.
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 16025 Reg.: 26 april 2002 | Maar Grant werd uitgelachen door de groep, had totaal geen controle en was tactisch/technisch nou ook niet echt een goede trainer.
Beetje het verhaal zoals bij PSV ook was. De spelers besloten de trainer links te laten liggen en er zelf maar vol voor te gaan.
Moet zeggen dat me dit ook vies tegenvalt van Twente met haar bestuurders. Blijkbaar is het succes van vorig seizoen ze toch naar de kop gestegen. Onbegrijpelijk dat ze geen jonge aanstormende trainer aanstellen die bij de club past, goed met talenten kan omgaan en zelf ook nog kan doorgroeien. Waarom hoor je nu bijv. niks meer van ten Hag? Is door velen als 1e man naar voren geschoven maar blijkbaar durft twente het nog niet aan.
Beetje het Rutten verhaal bij PSV? Je zou toch denken dat Twente zich niet laat misleiden door een gebrek aan ervaring.....
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8916 Reg.: 19 februari 2000 | Grant is echt een letterlijke loser, naast alles gegrepen, en uitgekotst en uitgelachen door spelers. Dat wil je echt niet hoor. Dat ze toch tot het laatste moment hebben gestreden om de prijzen was omdat Chelsea een geweldige spelersgroep heeft.
|
|
|
lindsaywilson Legende
quote: Juancho schreef:
Moet zeggen dat me dit ook vies tegenvalt van Twente met haar bestuurders. Blijkbaar is het succes van vorig seizoen ze toch naar de kop gestegen. Onbegrijpelijk dat ze geen jonge aanstormende trainer aanstellen die bij de club past, goed met talenten kan omgaan en zelf ook nog kan doorgroeien. Waarom hoor je nu bijv. niks meer van ten Hag? Is door velen als 1e man naar voren geschoven maar blijkbaar durft twente het nog niet aan.
Beetje het Rutten verhaal bij PSV? Je zou toch denken dat Twente zich niet laat misleiden door een gebrek aan ervaring.....
Ze hebben naar je geluisterd....
FC Twente wil trainer nu intern zoeken
Na het afzeggen van een handvol beoogde opvolgers van Fred Rutten richt FC Twente voorlopig zijn pijlen op Erik ten Hag als nieuwe trainer. De voormalig assistent van Rutten moet samen met Cees Lok de leiding in Enschede nemen.
De 38-jarige Ten Hag kwam in beeld toen ondermeer Steve McClaren, Morten Olsen, Ron Jans, Hans Westerhof en Erwin Koeman om verschillende redenen niet op de aanbieding van FC Twente ingingen. Zodoende is het aan de huidige assistent van de Tukkers en Jong FC Twente-trainer Lok om het aanbod te overwegen.
Wanneer het tweetal kiest om het stokje van Rutten over te nemen, dan krijgt de naar Schalke 04 vertrokken trainer toch gelijk. Bij zijn vertrek raadde hij het clubbestuur al aan Ten Hag als nieuwe hoofdtrainer aan te stellen, zo meldt De Telegraaf.
|
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 8437 Reg.: 9 december 1999 | Zou een hele slechte zaak zijn.
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 16025 Reg.: 26 april 2002 | En waarom zou een ten Hag niet kunnen doorgroeien zoals rutten heeft gedaan? Bovendien heeft Cees Lok ook ervaring als hoofdcoach en zal Rutten, een vakman puur zang, niet voor niets ten Hag aanraden.
Ben erg benieuwd wie jij dan wel geschikt zou vinden....
|
|
|
Uw financieel adviseur Nationale topspeler
Uit: Helmond / Someren Vak: West - K Posts: 849 Reg.: 19 juni 1999 | Ten Haf op het veld en Brands die het aanstuurt als manager(engels model). Zeker een goede optie.
|
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 8437 Reg.: 9 december 1999 | Ten Hag heeft een persoonlijkheid van 0,0. Een goede pilonnenzetter niet meer en minder.
En Lok, laten we het over de trainerscarriere van Lok maar niet hebben he.
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 16025 Reg.: 26 april 2002 | Dan vind ik het heel bijzonder vreemd dat een vakman als Rutten die ten Hag door en door kent wel geschikt vind.
Zoals ik al zei, waarschijnlijk zal ten Hag wel een gevalletje zijn als Rutten toen bij PSV. Een aantal mensen vonden hem niet klaar voor het grote werk en wilden een naam.
Ik denk dat Rutten wel bewezen heeft dat hij ook op zijn eigen benen kon staan. Want ook Rutten vind ik niet een super persoonlijkheid hebben en komt ook wat softie over. Maar het gaat erom wat hij op het trainingsveld laat zien.
Aanzien en persoonlijkheid komen wel naarmate de prestaties gaan komen.....
|
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 8437 Reg.: 9 december 1999 | Rutten heeft wel degelijk een persoonlijkheid. Rutten kwam en komt bij mij totaal niet over als een softie. Ten Hag komt ook niet over als een softie, hij is het gewoon.
Rutten had al succes bij FCT voordat hij naar PSV kwam. Totaal onvergelijkbare situaties.
Dat Twente misschien te veel op zoek is naar een naam, kan ik het deels mee eens zijn. Als je met namen als Grant en McLaren komt zoek je idd een naam. Maar ook Jans en Koster zijn benaderd en dat zijn nu niet bepaald namen, maar wel goede trainers.
En Twente moet inderdaad niet opzoek gaan naar een naam, maar dat wil ook niet zeggen dat ze iedere droplul aan moeten nemen, om het tegendeel te bewijzen dat ze niet opzoek gaan naar een naam. En ook niet om redenen die jij aangeeft. Er moet gewoon een goede vakman komen te staan. Iemand die tactisch sterk is en een goede peoplemanager is. Een Guus Hiddink of een Rutten inderdaad. Helaas liggen die niet voor het oprapen.
Wie wel trainer moet worden van Twente? Ik weet het op dit moment niet. Ik zeg misschien wel Jan de Jonge.
Maar omdat ik het niet weet, wil niet zeggen dat het een goede zaak is om Ten Hag en Lok aan te stellen.
[Dit bericht is veranderd door PSV Oisterwijk (op 19 juni 2008 18:20:31).]
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 16025 Reg.: 26 april 2002 | Vakinhoudelijk ken ik ten Hag niet, dus vandaar dat ik afga op de woorden van Rutten die we wel vakinhoudelijk kennen. Ik neem aan dat Rutten twente niet laat opschepen met een softe lul die er geen pepernoot van kan. Rutten kent ten Hag misschien wel het beste van allemaal.
Er gingen ook verhalen rond dat verschillende spelers ten Hag ook erg zagen zitten omdat hij wel een verlengstuk is of kan zijn van Rutten en zijn manier van werken.
Rutten vind ik wel de uitstraling van een zak aardappelen hebben. Tenminste, voor dit seizoen. Hij kwam op mij wel over als een zacht persoon die erg lief naar buiten trad. Maar op het veld waren alle spelers erg enthousiast.
Niet iedereen hoeft naar buiten toe een Adriaanse of van Gaal te zijn. Persoonlijkheid komt vanzelf naarmate de prestaties goed zijn en je je als trainer ontwikkeld.
Tuurlijk ligt er een risico met ten Hag als onervaren trainer en, namen als Ron Jans en Koster zouden goed voor twente zijn.
Maar blijkbaar stijgt het ze bij Twente een beetje naar de kop met al die grote namen die uiteindelijk toch niet komen. Precies waar ik bang voor was en eigenlijk totaal niet had verwacht. Munsterman en v. Halst komen op mij altijd erg realistisch over. Maar met Grant en Mclaren maken ze zichzelf in één klap belachelijk.
|
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 8437 Reg.: 9 december 1999 | Kijk die verhalen.
Ik persoonlijk ken het verhaal niet, dat Rutten, Ten Hag naar voren heeft geschoven. Zo ken ik ook niet het verhaal dat enkele spelers het in Ten Hag zien zitten.
Ten Hag aanstellen zou meer dan een grote gok zijn, met het risico dat Twente weer afdaalt als in de tijd van Van der Eijcken.
Over Munsterman.... Het is echt een "mannetje" totaal niet mijn type persoon. Die geilt op de aandacht. Hoewel die met Twente de afgelopen 3 jaar meer dan prima werk gedaan heeft. We moeten niet vergeten dat FCT 5 jaar geleden nog op de rand van de afgrond stond.
[Dit bericht is veranderd door PSV Oisterwijk (op 19 juni 2008 19:05:43).]
|
|
|
arne International
Vak: - Posts: 543 Reg.: 25 april 2001 | McClaren toch nieuwe trainer FC Twente
Door Sander Berends
Vrijdag, 20 juni 2008, 08:48
Steve McClaren wordt toch de nieuwe trainer van FC Twente. De voormalige bondscoach van het Engelse nationale elftal kwam donderdagavond laat tot een overeenstemming met de Tukkers. Dat meldt TC/Tubantia. Hij gaat een contract tekenen voor twee jaar.
Hij is in Enschede de opvolger van Fred Rutten, die trainer is geworden van Schalke 04. Eerder leek een samenwerking van de baan vanwege privé-omstandigheden. McClaren, die enkele jaren geleden met Middlesbrough de finale van de UEFA Cup bereikte, was ook in beeld bij Blackburn Rovers en leek daar te gaan tekenen.
http://www.elfvoetbal.nl/?action=n&id=58192&etitel=czozODoiTWNDbGFyZW4gdG9jaCBuaWV1d2UgdHJhaW5lciBGQyBUd2VudGUiOw==
Of het waar is? we horen het wel...
|
|
|
arne International
Vak: - Posts: 543 Reg.: 25 april 2001 | Maar goed, ook dit gerucht gaat in Engeland rond:
Ex-Chelsea boss Grant to manage Dutch outfit FC Twente
By Sportsmail Reporter
Last updated at 10:18 AM on 19th June 2008
Former Chelsea boss Avram Grant is set to take over at Eredivisie side FC Twente. The Israeli, 53, was sacked by the Stamford Bridge side, despite finishing runner-up in both the Premier League and Champions League.
Dutch club Twente - who finished fourth in the league and qualified for the Champions League - originally tried to lure ex-England boss Steve McClaren, but decided on Grant, according to The Sun.
|
|
|
Voijke Basisspeler
Uit: Eindhoven Vak: West - J Posts: 349 Reg.: 18 november 2005 | Persoonlijk heb ik in beiden geen enkel vertrouwen.
Heb ze namelijk nog nooit op enig tactisch vernuft kunnen betrappen.
Als zoiets rond komt, kunnen we Twente imo afschrijven als titelkandidaat.
(en 10 miljoen bijschrijven, omdat we de enige in de CL zijn )
|
|
|
Luckycranes Legende
Vak: - Posts: 1503 Reg.: 26 februari 2004 | |
|
arne International
Vak: - Posts: 543 Reg.: 25 april 2001 | Nu ook op spits.nl:
FC Twente rond met McClarenFC Twente is rond met trainer Steve McClaren. De Engelsman tekent een contract voor twee seizoenen.
De 47-jarige McClaren volgt Fred Rutten op, die naar het Duitse Schalke 04 is vertrokken.
M. van Helvert | 20-06-08 | 09:29
|
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 8437 Reg.: 9 december 1999 | Het def. op Twente.nl.
Ik ben benieuwd dit seizoen. Ik vind het een betere keuze dan Ten Hag/Lok.
|
|
|
Mark111 Vaste waarde in elftal
Uit: Nieuwegein Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 385 Uploads: 1 Reg.: 30 oktober 2004 | Dan maar zien of hij zijn prestatie van de finale van de UEFA cup kan evenaren. Zou ook niet voor niks bondscoach zijn geworden van Engeland.
|
|
|
MarPSV Vedette
Uit: Meteren Vak: Oost - YY Posts: 3194 Reg.: 13 september 2004 | Ze zeiden het net ook op de radio dus het zal wel waar zijn. Het is best een goede keuze. Best goede coach die veel ervaring hebt. Als je niet wat kan zou je nooit bondscoach worden van Engeland. Zijn eerste kunstje voor hem moet het halen van de CL zijn maar denk eerlijk gezegt dat geen een coach dat kan om met Twente de voorronde CL te overleven, maar je weet natuurlijk nooit...!
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 7116 Reg.: 18 juli 2002 | Wel een stunt van Twente om zo'n grote naam binnen te halen! Weet verder niet genoeg van de man om er verder over te oordelen, wel zal het voor zo iemand slikken zijn als hij ziet met wat voor een budget Twente moet werken, al zal hij daar inmiddels van op de hoogte zijn.
|
|
|
jasperw  Bankzitter
Vak: - Posts: 230 Reg.: 14 november 2007 | Wel een NAAM, maar heeft hij het ooit op eigen benen al wel eens goed gedaan?
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
7.Cristiano Ronaldo Manupsv4life  Lid 2e elftal
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 161 Reg.: 4 juli 2004 | Finale Uefa cup, League Cup gewonnen, lang leerling geweest van Sir Alex Ferguson, bij Middlesbrough goede spelers binnengehaald en netjes gepresteerd, bij Engeland het EK misgelopen.
Maar voor hij aan het EK-avontuur begon was hij nog het lievelingetje van Engeland, hij kan zeker wel wat, alleen zijn speelstijl past niet bij die van Twente, vind ik..
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 16025 Reg.: 26 april 2002 | Jammer, bijzonder slechte keuze van Twente. McClaren is dan wel een grote naam, maar past totaal niet bij de club. Die kerel speelt dramatisch voetbal wat totaal niet bij Nederland en voor Twente past. Als ik nog terugdenk aan de UEFA cup finale, echt een schande.
Is als bondscoach enorm mislukt en heeft verder wat aan het handje van Sir Alex gelopen.
Echt jammer dat een mooie club als Twente zich verlaagd, in hun ogen verhoogd, tot zo'n trainer. Ze gaan puur om de naam, even leuk opscheppen dat ze zo iemand kunnen binnenhalen.
Dat gevoel krijgt ik bij McClaren. We zullen zien maar ik verwacht dat hij volgens seizoen alweer vertrokken is.
|
|
|