| Poster | | Topic: [club] FC Eindhoven |  |
|
gerritbouma Legende
Uit: Woensel-Zuid Vak: Oost - V Posts: 2860 Reg.: 10 maart 2001 |
quote: Botigol schreef:
Als ik vragen mag, hoe komen (ex-)seizoenkaarthouders van PSV als gerritbouma en Willy er eigenlijk bij om naar het Godvergeten Emmen af te reizen om daar FC Eindhoven aan te moedigen? Vind het wel erg cool! :ja
Ik heb nog steeds een scc bij PSV hoor , maar ik ben een keer uitgenodigd om eens te kijken bij FCE, en de sfeer onderling is gewoon kei goed. Ook de keerzijde van het voetbal eens zien (geen kampioen, niet winnen) vind ik leuk om mee te maken, het geheel van FC Eindhoven trekt mij gewoon aan, een club uit Eindhoven waar je geen successupporters hebt en waar de gemiddelde supporter nog gewoon uit de streek komt ipv uit dorpen uit heel nederland
quote: Willy ML schreef:
(...)
Er kan ook veel meer omdat het 'maar' Jupiler League is, denk ik. Want als je ziet wat er gister voor bus stond, zoveel luxe dat er bijvoorbeeld overal gekaart kon worden etc.
Zou de borg nog veilig gesteld zijn na de terugweg ;)
Hehe bus was iid erg luxe! zou bij psv ook moeten zijn :) was meer een soort van spelers bus, waar je stoeltjes en banken had, dus overal kon kaarten of iets anders!
En over die borg, daar was toch dat kostzakje voor :D
[Dit bericht is veranderd door gerritbouma (op 13 januari 2007 18:02:38).]
|
|
|
FCE1909 Talentje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 82 Reg.: 25 december 2003 | Al met al was Swansea ook vertegenwoordigd in de bus he
Wat betreft die bus, dat is een kwestie van respect van de busmaatschappij naar de vaste kern toe, krijgen we niet zomaar aangeboden he
De Graafschap en Volendam uit worden ook weer 2 hele mooie reisjes 
|
|
|
gerritbouma Legende
quote: FCE1909 schreef:
Al met al was Swansea ook vertegenwoordigd in de bus he
Wat betreft die bus, dat is een kwestie van respect van de busmaatschappij naar de vaste kern toe, krijgen we niet zomaar aangeboden he
De Graafschap en Volendam uit worden ook weer 2 hele mooie reisjes 
Waar zijn *** die fiesjes!!?? 
|
|
|
Prof Luca Meervoudig international
Uit: Landgraaf Vak: - Posts: 670 Reg.: 14 mei 2005 | Ik denk ook dat de charme van Eindhoven is dat het allemaal wat relaxter is, verder zijn wedstrijden in Jupiler league gemiddeld genomen aantrekkelijker / spectaculairder dan die in de Eredivisie, natuurlijk zie ik het liefst PSV echter daarvan weet je inmiddels dat ze vrijwel altijd winnen, in de Jupiler league kan in principe bijna iedereen van iedereen winnen, dat maakt het aantrekkelijk. Tot slot vind ik het Aalsterwegcomplex toch wat hebben : oud, klein maar ook knus en je bent geen nummer, dus best leuk om af en toe eens heen te gaan (PSV speelt toch bijna niet op vrijdg...)
|
|
|
Alcides Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 2246 Reg.: 6 juli 2006 | Ik had gelezen dat FC Eindhoven weer wilde samenwerken met PSV? Ik zou zeggen stuur Feher, Lamey, Carizzo en Nguyen erheen en haal ze over een jaar weer terug (m.u.v. Lamey, die moet echt verkocht worden).
|
|
|
gerritbouma Legende
quote: Alcides schreef:
Ik had gelezen dat FC Eindhoven weer wilde samenwerken met PSV? Ik zou zeggen stuur Feher, Lamey, Carizzo en Nguyen erheen en haal ze over een jaar weer terug (m.u.v. Lamey, die moet echt verkocht worden).
Voor Fc Eindhoven zouden dat soort spelers juist wel een versterking zijn, maar of die zelf willen komen is een ander verhaal.
Nu vrijdag staat dortdrecht thuis op het programma, hoop op een stunt want raar genoeg doet FC het wel goed tegen topteams uit de Juup en minder tegen de rest
|
|
|
RobyOost Legende
Uit: Eindhoven/ Devizes (United Kingdom) Vak: Oost - W Posts: 1869 Reg.: 23 april 2001 | Als het eigenwijze Eindhoven na de promotie in 1975 gewoon met DAF in zee was gegaan hadden we nu twee teams in de Eredivisie.Mijn pa vertelde dat DAF erg veel centjes in de club wilde steken.En na het aantrekken van die grabbelaar van een keeper Adjanski is Eindhoven in een neerwaartse spiraal terechtgekomen.
Het oude stadion toen nog met sintelbaan was best sfeervol met nadruk op vol want dat zat het nooit. Een keer heb ik het uitverkocht gezien en dat was toen PSV er vriendschappelijk tegen Anderlecht speelde. Iets van 24000 man.
|
|
|
FCE1909 Talentje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 82 Reg.: 25 december 2003 | RobyOost dan moet je toch maar eens opnieuw laten informeren, want van de jaren 50 tot 70 zat het altijd vol, mensen op het dak moeten plaatsnemen.. Overigens nog foto's van..
Wat betreft je verhaal van de DAF, dat heb ik ook gehoord van mijn familie die in die jaren ging kijken.. mijn opa vertelde ook dat de DAF er alles aan wilde doen om wat moois van Eindhoven te maken.. Helaas mocht het niet zo zijn.. Hopen dat VDL nog is wakker word
Eindhoven was de club van het volk, en van de stad.. en voor sommige is Eindhoven dat nog steeds..
[Dit bericht is veranderd door FCE1909 (op 17 januari 2007 16:22:55).]
|
|
|
KaleGek Vedette
Uit: Groesbek Vak: - Posts: 2009 Reg.: 6 december 2003 | |
|
Philips Sport Vereniging Nationale topspeler
Vak: Oost - W Posts: 729 Reg.: 19 oktober 2003 |
quote: vdl?? wat of wie is dat?
VDL = Van der Leegte.
Vernoemd naar oprichter meneer Van der Leegte. Tommy van der Leegte is overigens een neefje van de huidige directeur Wim van der Leegte.
VDL zit heden ten dagen zo'n beetje over heel de wereld.
Veruit de meeste bedrijven zijn nog steeds gevestigd in en rondom Hapert/Bladel. Ook zijn veel verschillende vestigingen in Eindhoven.
Weet het niet zeker maar dacht ook dat Wim van der Leegte in de raad van commisarissen zit binnen PSV.
|
|
|
FCE1909 Talentje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 82 Reg.: 25 december 2003 | klopt daar zit Wim, mooier is zijn hart, dat is blauwwit
zonder hem en zijn jaarlijkse bijdrages bij de tekorten was eindhoven al lang niet meer in het betaalde voetbal
|
|
|
Bastie Legende
Uit: groningen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2971 Reg.: 8 september 2002 | eh..
FC EINDHOVEN 1 FC DORDRECHT 5
Aelbrecht (5/pen) Lopes (20,60/pen)
Kalisse (22)
Muhamadu (41)
v.Muyen (57)
Arbiter: Toeschouwers:
Nijhuis
Geel:
Rood: Hendriks (58)

|
|
|
MarPSV Internationale topspeler
Uit: Meteren Vak: Oost - YY Posts: 1619 Reg.: 13 september 2004 | nou...dat hebben ze weer lekker gedaan, moeten ze echt is iets aan doen.
Eigenlijk best wel vreemd. PSV is de beste club van nederland en FC Eindhoven probeert niet laatste te eindigen in de jupiler leaque
|
|
|
KoningKone Legende Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 8220 Reg.: 30 maart 2003 |
quote: MarPSV schreef:
Eigenlijk best wel vreemd. PSV is de beste club van nederland en FC Eindhoven probeert niet laatste te eindigen in de jupiler leaque
Niet zo heel erg vreemd, omdat PSV zo 'groot' is kan FC Eindhoven dat niet zijn. Eindhoven is te klein voor twee goeddraaiende profclubs.
|
|
|
Spud Vaste waarde in elftal
Uit: Groningen Vak: - Posts: 396 Reg.: 7 september 2005 |
quote: KoningKone schreef:
(...)
Niet zo heel erg vreemd, omdat PSV zo 'groot' is kan FC Eindhoven dat niet zijn. Eindhoven is te klein voor twee goeddraaiende profclubs.
Vraag me dan toch af waarom Excelsior wel kan draaien in Rotterdam.
|
|
|
king of philips Legende Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Uit: Zilst Vak: Oost - YY Posts: 1838 Reg.: 12 augustus 2002 |
quote: Spud schreef:
(...)
Vraag me dan toch af waarom Excelsior wel kan draaien in Rotterdam.
Rotterdam is groter en daar loopt de samenwerking tussen Topclub en Eerste Divisieclub wel soepeltjes...
|
|
|
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 8220 Reg.: 30 maart 2003 |
quote: king of philips schreef:
(...)
Rotterdam is groter en daar loopt de samenwerking tussen Topclub en Eerste Divisieclub wel soepeltjes...
Precies.
Eindhoven: 210.000 inwoners
Rotterdam: 600.000 inwoners
Rotterdam heeft dus bijna drie keer zoveel inwoners, dat is een van de redenen waarom er naast een grote club nog plaats is voor twee andere ploegen die ook redelijk succesvol zijn op dit moment.
[Dit bericht is veranderd door KoningKone (op 20 januari 2007 13:58:59).]
|
|
|
Berry van Kilsdonk Vedette
Uit: Amsterdam Vak: Noord - PR Posts: 1297 Reg.: 27 december 1999 |
quote: RobyOost schreef:
Als het eigenwijze Eindhoven na de promotie in 1975 gewoon met DAF in zee was gegaan hadden we nu twee teams in de Eredivisie.Mijn pa vertelde dat DAF erg veel centjes in de club wilde steken.En na het aantrekken van die grabbelaar van een keeper Adjanski is Eindhoven in een neerwaartse spiraal terechtgekomen.
Het oude stadion toen nog met sintelbaan was best sfeervol met nadruk op vol want dat zat het nooit. Een keer heb ik het uitverkocht gezien en dat was toen PSV er vriendschappelijk tegen Anderlecht speelde. Iets van 24000 man.
Wat een onzin dat EVV door Petar Adjanski in een neerwaatse spiraal terecht is gekomen. Petar Adjanski was een prima keeper bij Eindhoven (ja, ik heb m vaak zien keepen).
EVV is in een neerwaatse spiraal terecht gekomen toen het betaalde voetbal ingevoerd werd. Binnen een paar jaar na de invoering degradeerde de landskampioen van 1954, en zijn daarna zelfs weg gezakt naar de 2e divisie. In 1975 speelde EVV weer 2 jaar Eredivisie (de enige 2 seizoenen in ruim 50 jaar dus), maar in 1977 degradeerde EVV naar de Eerste divisie om vervolgens nooit meer in de Eredivisie te komen, net zoals de periode '55 (of '56) tot '75.
Je kunt dus stellen dat Adjanski keeper was in het beste EVV van de laatste 50 jaar (al meen ik me te herinneren dat Fred van Beerendonk ook wel eens keepte in de Eredivisie).
Verder kan ik me niet voorstellen dat er 24.000 toeschouwers in het EVV stadion zaten. Tijdens de nacompetitie van het seizoen 74-75 zat het ook bomvol, ik herinner me nog dat er mensen op het dak van tribune aan de lange zijde zaten (tegenover de hoofdtribune). Volgens mij was de capaciteit toen 18.000.
[Dit bericht is veranderd door Berry van Kilsdonk (op 20 januari 2007 14:13:42).]
|
|
|
jempy  Vedette
Uit: Zuid-Limburg Vak: Zuid - B Posts: 2748 Reg.: 28 januari 2004 |
quote: king of philips schreef:
(...)
Precies, en dat gaf ik ook al eerder aan in deze topic, dat Psv daar meer zou moeten uithalen met Fc Eindhoven.
|
|
|
Vak: - Posts: 2246 Reg.: 6 juli 2006 | Wat een **** zeg die scheidsrechter, Eindhoven staat al 1-4 achter en dan nog rood en een penalty geven 
|
|
|
Botigol Internationale topspeler
Uit: het Brabantse land Vak: Oost - W Posts: 1875 Reg.: 30 december 2004 |
quote: Alcides schreef:
Wat een **** zeg die scheidsrechter, Eindhoven staat al 1-4 achter en dan nog rood en een penalty geven 
Wat een onzin kraam je nu uit, regels zijn regels, al is het 1-12.. 
|
|
|
Vak: - Posts: 2246 Reg.: 6 juli 2006 |
quote: Botigol schreef:
(...)Wat een onzin kraam je nu uit, regels zijn regels, al is het 1-12.. 
En volgens mij was het helemaal geen doorgebroken speler.
|
|
|
Spud Vaste waarde in elftal
Uit: Groningen Vak: - Posts: 396 Reg.: 7 september 2005 |
(...)
Precies.
Rotterdam heeft dus bijna drie keer zoveel inwoners, dat is een van de redenen waarom er naast een grote club nog plaats is voor twee andere ploegen die ook redelijk succesvol zijn op dit moment.
Ik denk niet dat het aantal inwoners van een stad representatief is voor het aantal betaald voetbal clubs en de prestaties daarvan. Denk aan Den Haag en Amsterdam. Ik denk dat de (ontbrekende) samenwerking een betere verklaring is.
|
|
|
MarPSV Internationale topspeler
Uit: Meteren Vak: Oost - YY Posts: 1619 Reg.: 13 september 2004 |
(...)
Precies.
Ik denk niet dat de inwonersaantal iets zegt over het aantaltopteams. Amsterdam is een stuk groter als rotterdam en heeft ook maar een topteam(als je ajax een topteam mag noemen )
|
|
|
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 8220 Reg.: 30 maart 2003 | Tja, de steden (ook in het buitenland) die meerdere 'succesvolle' ploegen hebben op het hoogste niveau zijn ook allemaal een stuk groter dan Eindhoven, dus het heeft er toch wel iets mee te maken. Als PSV niet zo groot zou zijn (of als er nog een paar honderd duizend meer inwoners zouden zijn in Eindoven) zou EVV een stuk meer supporters (en daarmee bestaansrecht) hebben
|
|
|