| Poster | | Topic: [club] FC Eindhoven |  |
|
Willy ML Legende Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 2519 Reg.: 27 februari 2003 |
quote: hedzerpsv schreef:
Cambuur was ook goed bezig op de transferlijst
nee als je goede transfers hebt gedaan betekent dat niet meteen dat je dan meteen goed draait.
Nee dat zeker niet. Maar slechter dan een 20e plaats met de huidige selectie kan ook niet. Niet geschoten is altijd mis!
|
|
|
FCE1909 Talentje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 82 Reg.: 25 december 2003 | 4 nieuwe spelers zijn gehaald, over Kolsi heerst beetje onduidelijkheid omdat Top Oss dwars lag...
Tim de Meersman kwam van Vitesse
Engin Gungor van NEC
Stijn vanGeffelen van H#lm#nd Sp#rt
Fabian Peppinck van Top Oss
voor update zie http://www.eindhoven1909.nl
|
|
|
Alcides Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 2246 Reg.: 6 juli 2006 | Beste opstelling FC Eindhoven zonder blessures:
Duijnslaeger
Tahapary
v.d. Weerden
Vangeffelen
Peppinck
De Boer
Stojanovic
De Meersman
Güngor
Aelbrecht
v.d. Heijden
Bank:
Hendriks
Groeneveld
Wellens
v.d. Rijt
Becker
Kolsi
Noyen
Lim-Duan
[Dit bericht is veranderd door Alcides (op 2 februari 2007 20:17:37).]
|
|
|
Botigol Internationale topspeler
Uit: het Brabantse land Vak: Oost - W Posts: 1875 Reg.: 30 december 2004 | En dat basseer je op? Zo'n Van de Rijt die de afgelopen weken in de basis speelde en het naar behoren deed is opeens niet goed genoeg meer?
|
|
|
Vak: - Posts: 2246 Reg.: 6 juli 2006 |
quote: Botigol schreef:
En dat basseer je op? Zo'n Van de Rijt die de afgelopen weken in de basis speelde en het naar behoren deed is opeens niet goed genoeg meer?
Wel eens gehoord van blessures?
v.d. Rijt was een oplossing voor de verdediging omdat een aantal maanden geleden Groeneveld geblesseerd was en Wellens geschorst was.
[Dit bericht is veranderd door Alcides (op 2 februari 2007 19:42:53).]
|
|
|
Uit: het Brabantse land Vak: Oost - W Posts: 1875 Reg.: 30 december 2004 |
quote: Alcides schreef:
(...)
Wel eens gehoord van blessures?
v.d. Rijt was een oplossing voor de verdediging omdat een aantal maanden geleden Groeneveld geblesseerd was en Wellens geschorst was.
Toch raar dat Van de Rijt sinds Helmond-thuis gewoon vaste basisspeler was en alles gespeeld heeft (op één match om persoonlijke redenen na), als het eigenlijk maar een noodoplossing voor even was... Ook vanavond staat-ie weer gewoon centraal achterin, terwijl Wellens gewoon aanwezig is en op de bank zit.
|
|
|
Vak: - Posts: 2246 Reg.: 6 juli 2006 |
(...)Toch raar dat Van de Rijt sinds Helmond-thuis gewoon vaste basisspeler was en alles gespeeld heeft (op één match om persoonlijke redenen na), als het eigenlijk maar een noodoplossing voor even was... Ook vanavond staat-ie weer gewoon centraal achterin, terwijl Wellens gewoon aanwezig is en op de bank zit.
Groeneveld is nog steeds geblesseerd 
[Dit bericht is veranderd door Alcides (op 2 februari 2007 20:02:12).]
|
|
|
Ricardo Izecson Santos Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Wierden Vak: Oost - X Posts: 7704 Uploads: 7 Reg.: 30 juni 2003 |
(...)Toch raar dat Van de Rijt sinds Helmond-thuis gewoon vaste basisspeler was en alles gespeeld heeft (op één match om persoonlijke redenen na), als het eigenlijk maar een noodoplossing voor even was... Ook vanavond staat-ie weer gewoon centraal achterin, terwijl Wellens gewoon aanwezig is en op de bank zit.
Let niet op hem, hij komt met de meest belachelijke opstellingen aanzetten
|
|
|
quote: Alcides schreef:
(...)
Groeneveld is nog steeds geblesseerd 
Maar Wellens is gewoon weer terug hoor... En als Van de Rijt nu dan enkel en alleen basisspeler zou zijn, omdat Groeneveld geblesseerd is, dan is het toch raar dat als Groeneveld weer fit is een huidige basisspeler dan niet eens meer goed genoeg is voor de bank?
Sowieso, Groeneveld raakte eind september geblesseerd, Van de Rijt trainde eind november voor het eerst mee met de selectie. Ik zie dan ook niet echt het verband tussen de blessure van Groeneveld en de basisplaats van Van de Rijt... 
|
|
|
Vak: - Posts: 2246 Reg.: 6 juli 2006 | Ik heb hem erbij gezet maar volgens mij mag je maar 7 wissels op de bank hebben of komt dat in de Jupiler League niet zo precies?
|
|
|
Stephan! Aanstormend talent
Uit: Valkenswaard Vak: West - K Posts: 145 Reg.: 22 maart 2004 | en zo speelt Eindhoven uit tegen de nr. 1 uit de 1e divisie gelijk 
|
|
|
MarPSV Internationale topspeler
Uit: Meteren Vak: Oost - YY Posts: 1619 Reg.: 13 september 2004 | Tegen de graafschap kunnen ze het wel, als ze nou tegen andere ploegen dezelde instelling hebben kunnen ze misschien nog ergens in de middemoot eindigen. Maar volgens mij kunnen ze alleen punten pakken tegen de nummer 1,2 en 3!
|
|
|
FCE1909 Talentje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 82 Reg.: 25 december 2003 | *besteed zorg aan je postings*
[Dit bericht is veranderd door Bas (op 3 februari 2007 10:24:58).]
|
|
|
Willy ML Legende Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 2519 Reg.: 27 februari 2003 |
quote: FCE1909 schreef:
*
Wat een geweldige avond was dit! De sfeer die er was, het spel van FCE, alles klopte! Met een beetje geluk wonnen we gewoon!
Wat een heerlijke avond! En wat was het mooi dat de spelers het puntje na afloop gewoon bij het vak kwamen vieren!
Hulde! 
[Dit bericht is veranderd door Bas (op 3 februari 2007 10:25:09).]
|
|
|
gerritbouma Legende
Uit: Woensel-Zuid Vak: Oost - V Posts: 2860 Reg.: 10 maart 2001 |
quote: Willy ML schreef:
(...)
Wat een geweldige avond was dit! De sfeer die er was, het spel van FCE, alles klopte! Met een beetje geluk wonnen we gewoon!
Wat een heerlijke avond! En wat was het mooi dat de spelers het puntje na afloop gewoon bij het vak kwamen vieren!
Hulde! 
Zeker dat het een heerlijke avond was! echt top, Hapert in de bus wat een pannenkoek is het toch ook! 1-1 tegn de nummer 1 echt een top resultaat!
|
|
|
mb18 Toeschouwer
Vak: - Posts: 19 Reg.: 3 februari 2007 |
(...)Maar Wellens is gewoon weer terug hoor... En als Van de Rijt nu dan enkel en alleen basisspeler zou zijn, omdat Groeneveld geblesseerd is, dan is het toch raar dat als Groeneveld weer fit is een huidige basisspeler dan niet eens meer goed genoeg is voor de bank?
Sowieso, Groeneveld raakte eind september geblesseerd, Van de Rijt trainde eind november voor het eerst mee met de selectie. Ik zie dan ook niet echt het verband tussen de blessure van Groeneveld en de basisplaats van Van de Rijt... 
ik vind dat van der rijt behoorlijk goed presteerd, vooral als je aan het feit denkt dat hij maar een hele korte tijd heeft meegetraind voordat hij zijn debuut maakte! deze jongen heeft amper 2 weken geleden een goede vriend van hem verloren tijdens de storm, maar als je dan ziet wat hij vanavond tegen de superboeren heeft gepresteerd.. Echt GROTE KLASSE voor zo'n knul. ik heb de hele wedstrijd gezien en vond van der rijt één van de betere aan eindhovense kant samen met stojanovic (mooie goal overigens) en jurgen hendriks die ook goed gekeept heeft. Deze jongen kan zeker nog beter en hij krijgt niet voor niets een contract. Zeker weten dat hij het maakt! Hij is de laatste wedstrijden ook alleen maar sterker geworden vind ik zelf, maarja als je net in het betaald voetbal wereldje bent gekomen, is het ook moeilijk om jezelf te bewijzen. maar hij doet het tot nu toe in ieder geval vrij goed. mijn complimenten 
|
|
|
quote: mb18 schreef:
(...)
ik vind dat van der rijt behoorlijk goed presteerd, vooral als je aan het feit denkt dat hij maar een hele korte tijd heeft meegetraind voordat hij zijn debuut maakte! deze jongen heeft amper 2 weken geleden een goede vriend van hem verloren tijdens de storm, maar als je dan ziet wat hij vanavond tegen de superboeren heeft gepresteerd.. Echt GROTE KLASSE voor zo'n knul. ik heb de hele wedstrijd gezien en vond van der rijt één van de betere aan eindhovense kant samen met stojanovic (mooie goal overigens) en jurgen hendriks die ook goed gekeept heeft. Deze jongen kan zeker nog beter en hij krijgt niet voor niets een contract. Zeker weten dat hij het maakt! Hij is de laatste wedstrijden ook alleen maar sterker geworden vind ik zelf, maarja als je net in het betaald voetbal wereldje bent gekomen, is het ook moeilijk om jezelf te bewijzen. maar hij doet het tot nu toe in ieder geval vrij goed. mijn complimenten 
Juist, dat bedoel ik! 
|
|
|
FCE1909 Talentje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 82 Reg.: 25 december 2003 | over paar weekjes weer Volendam uit, dat is altijd een wedstrijd om naar uit te kijken.. met een groepje op tijd richting de dijk, lekker kroegje in.. en daarnaar lekker sfeertje in uitvak, zo hoort voetbal te zijn. Mensen die zich afvragen hoe het bij Eindhoven is, dan moet je dan eens een kijkje gaan nemen...
|
|
|
Xavi Hernandez Nationale topspeler Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Eindhoven/Tilburg Vak: - Posts: 736 Reg.: 28 juni 2003 |
over paar weekjes weer Volendam uit, dat is altijd een wedstrijd om naar uit te kijken.. met een groepje op tijd richting de dijk, lekker kroegje in.. en daarnaar lekker sfeertje in uitvak, zo hoort voetbal te zijn. Mensen die zich afvragen hoe het bij Eindhoven is, dan moet je dan eens een kijkje gaan nemen...
Liever niet Tom, wij gaan juist naar FCE omdat het daar zo lekker rustig is 
|
|
|
FCE1909 Talentje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 82 Reg.: 25 december 2003 | Dan heb je me verkeerd begrepen Bedoel dat er dan tenminste niet meer zo negatief wordt gedaan over de mooiste club van Eindhoven...
Overigens ook zeer mooi stuk in het ED vandaag.. Noud van Melis was betere spits dan Coen Dillen..
Respect 
|
|
|
Gelderse Boer Legende Winnaar Soccer Netwerk VoVo Europees 2006/2007
Uit: Nijmegen/Wijchen Vak: Oost - X Posts: 9825 Reg.: 8 augustus 2001 |
Dan heb je me verkeerd begrepen Bedoel dat er dan tenminste niet meer zo negatief wordt gedaan over de mooiste club van Eindhoven...
Overigens ook zeer mooi stuk in het ED vandaag.. Noud van Melis was betere spits dan Coen Dillen..
Respect 
Heb je een eigen stukje ingezonden naar het ED? 
|
|
|
FCE1909 Talentje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 82 Reg.: 25 december 2003 | nee, zoiets groots had zelfs ik niet kunnen bedenken 
[Dit bericht is veranderd door FCE1909 (op 6 februari 2007 16:43:21).]
|
|
|
fritsie Nationale topspeler
Posts: 807 Reg.: 28 augustus 2005 | Van Melis: hoger gemiddelde dan Dillen
EINDHOVEN - Vijftig jaar geleden vestigde Coen Dillen met PSV een ijzeren record: zijn 43 competitiedoelpunten in de eredivisie houden nog altijd stand. Toch deed een Eindhovenaar het ooit beter dan Dillen.
Noud van Melis maakte er voor EVV Eindhoven 34 in het seizoen 1951-1952. Hij had daarvoor veel minder wedstrijden nodig. Het gemiddelde van Van Melis ligt net iets hoger dan dat van Dillen: 1.30 om 1.26.
Het was voor blauw-wit de gouden tijd in het amateurvoetbal. EVV Eindhoven afficeert zich in de jaren vijftig graag als de sterkste club van het zuiden; de afdelingstitels van 1953 en '54 getuigen daarvan, evenals de landstitel in het laatste jaar.
Van Melis is de sterspeler van het team. Waar Dillen geldt als een eenvoudige, doelgerichte afmaker is Van Melis een verfijnde voetballer. "Iemand die een vent kon uitkappen en die briljant was in het positiespel. Noud was een strateeg, ik heb nooit met een slimmere spits gespeeld", zegt voormalig ploeggenoot Jan Louwers.
Als hij moet vergelijken ("ge kunt nie vergelijken" dan valt de naam Marco van Basten. "Noud was ook een lopende spits, heel modern voor die tijd. De meesten waren statisch en wachtten op een voorzetje. Noud was intelligenter."
De spits van Eindhoven heeft tijdens zijn carrière een keurige baan als procuratiehouder bij Volkers centrale verwarmingen. Van Melis is een serieuze en degelijke intellectueel. Toch is hij volgens Louwers een volksheld. "Een begrip in de stad, een gentleman", aldus Louwers. "Iedereen hield van hem. Hij kende geen vijanden."
Van Melis komt uit een echt Tongelres gezin met zeven kinderen. Zijn vader is een leven lang caféhouder aan de Tongelresestraat en het geloof speelt een voorname rol. Een broer van Noud is priester, een zus is non en als de voetballer door zijn neef Toon Schampers gevraagd wordt om bij EVV Eindhoven te komen voetballen, waarschuwt de pastoor dat die keuze een slechte zal zijn. "Blijf toch bij Tongelre, bij Eindhoven hebben ze niet eens een geestelijk adviseur", krijgt Van Melis mee.
Van Melis, die op het seminarie in Boxtel het gymnasium afrondde, kiest zijn eigen weg. Op zijn 22ste gaat hij voor Eindhoven voetballen. Van Melis heeft bij Eindhoven al vijf goeie jaren achter de rug, hij is zelfs international, als zijn beste tijd nog moet komen. In '54 scoort Van Melis alle drie de goals in de kampioenswedstrijd tegen DOS (3-1).
Zo gemakkelijk als in het seizoen 1951-1952 scoort hij echter nooit meer. Na negen duels staat de teller pas op acht, daarna zorgt Van Melis voor 26 doelpunten in zeventien duels. Hoogtepunt is de thuiswedstrijd tegen MVV, die in een 9-0 overwinning eindigt. Van Melis scoort die dag viermaal, het is de grootste nederlaag die MVV ooit leed.
Van Melis is inmiddels bekend in heel Nederland. In het KNVB-orgaan De Sportkroniek wordt hij liefkozend 'onze nationale midvoor' genoemd. In 1952 staat Van Melis op het punt een contract bij AC Torino te tekenen. Zijn vrouw Annie wil niet dat hij naar Italië gaat. "Mijn moeder was ziek, eigenlijk heb ik Noud tegengehouden", vertelt ze. Maar: "Eigenlijk wilde Noud zelf ook niet koste wat kost. Voetballen was niet alles voor hem, hij was een familieman. Serieus, introvert. Het Nederlands elftal ook: dat vond hij leuk, maar meer ook niet."
Later kiest hij bij Rapid JC alsnog voor betaald voetbal. Het vertrek van Van Melis in 1954 is een hard gelag voor EVV Eindhoven. Louwers weet het nog als gisteren: "We zouden samen naar Rapid JC gaan. Maar ik had m'n winkeltje hier en ons vader die was er zó verrekes op tegen, dat ik het uiteindelijk niet heb gedaan. Toen Noud weg was, werd het al wat minder, maar de echte nekbreker voor Eindhoven was het stoppen van verdediger Frans van Tuijl. Zonder die lange stortte het elftal in mekaar."
|
|
|
japper4 Lid 2e elftal
Vak: Zuidwest - GG Posts: 160 Reg.: 19 december 2006 | Vrijdag tegen Go Ahead. misschien zetten ze wel een betere uitslag neer als PSV. Ik ga er toevallig naartoe . Ben benieuwd. Ik ben natuurlijk, de sfeer, het stadion en het spel in het Philips stadion gewent. Maar altijd leuk om naar voetbal te gaan kijken 
|
|
|
E-rick Meervoudig international
Uit: Geldrop Vak: Oost - W Posts: 706 Reg.: 13 december 2000 | *
[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 8 februari 2007 09:26:10).]
|
|
|