| Poster | | Topic: [club] Ajax XXI |  |
|
|
WOENSEL Veelbelovend talent
Uit: Eindhoven Vak: Oost - X Posts: 390 Reg.: 29 februari 2008 |
quote: PsVeindhoven schreef:
En toch blijf ik het raar vinden dat bijvoorbeeld Woensel nu al kan zien dat de komende (4)jaren bij ajax niet goed zouden gaan. Het gaat al vier jaar niet goed bij PSV qua organisatie en daar wist je niets vanaf? Ben je OF heel goed ingevoerd bij ajax OF je gist maar wat en vind dat zelf zo leuk dat je er helemaal in op gaat, welke is het?
Waar schrijf ik dat...
Ik schrijf iets op wat er elk jaar gebeurt, en over de toekoms heb ik het al helemaal niet.
Het proces beschrijf ik, niets meer en niets minder.
Of je kan niet lezen of je hoopt op iets, welke is het?
[Dit bericht is veranderd door WOENSEL (op 13 mei 2008 14:26:45).]
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
PsVeindhoven Talentje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 89 Reg.: 8 februari 2008 |
quote: WOENSEL schreef:
(...)
en over de toekoms heb ik het al helemaal niet.
Lees nu al je posts (ik weet het , het zijn er veel) eens terug, daarin kom je altijd over het negatieve van ajax.
quote: Ajax zal beduidend sterker zijn dan dit seizoen alleen hebben zij M v Basten aan het roer
Wanneer Ajax wint/doorgaat zullen ze zich dan weer aan dezelfde (welbekende) steen stoten,
Zal Ajax ooit nog eens de tegenstander niet gaan onderschatten/ zichzelf niet gaan overschatten?
Dit zijn toch echt suggesties, verwachtingen van jou kant uit of niet?
[Dit bericht is veranderd door PsVeindhoven (op 13 mei 2008 14:28:25).]
|
|
|
(...)
Dit zijn toch echt suggesties, verwachtingen van jou kant uit of niet?
Jij weet ook overal het negatieve uit te halen
(wanneer je goed leest zijn er ook een aantal positieve dingen te bewonderen)
Ajax is niet mijn cluppie en daarvoor hoef ik ook niet mee te gaan met de hosanna mentaliteit van een Ajax supporter en/of de media.
Ben gewoon kritisch met daarbij wat hulp door een stukje verleden van Ajax zelf.
Soms zit er inderdaad ook wat hoop bij, maar volgens mij hoop jij toch ook om bepaalde dingen (ik hoef die dingen niet te weten hoor).
Dat jij de moeite neemt/tijd hebt om al postings door te spitten vind ik dan weer raar..
Heb je geen huiswerk ofzo 
|
|
|
PsVeindhoven Talentje
quote: WOENSEL schreef:
(...)
Jij weet ook overal het negatieve uit te halen
(wanneer je goed leest zijn er ook een aantal positieve dingen te bewonderen)
Dus impliciet geef je mij wel gelijk ......
En huiswerk, dat maak ik reeds een jaar of 12 niet meer, nu is het internetten in de tijd van de werkgever.
|
|
|
Berry van Kilsdonk Vedette
Uit: Amsterdam Vak: Noord - PR Posts: 1490 Reg.: 27 december 1999 | "Vis moet zwemmen", zal Scholletje in december 2006 gedacht hebben:
quote:
Blind veroordeeld tot een werkstraf
Dinsdag 13 mei 2008
Danny Blind is dinsdag door de rechter veroordeeld tot een werkstraf van 180 uur wegens het veroorzaken van een verkeersongeval.
De oud-trainer van Ajax, die weer bij de club terugkeert, botste in december 2006 in de buurt van de ArenA achterop de auto van een vrouw. Zij liep een whiplash op.
De rechter acht het bewezen dat Blind zich zeer onvoorzichtig en onoplettend heeft gedragen en dat het ongeval door zijn schuld gebeurde. Blind had bovendien meer dan driemaal de toegestane hoeveelheid alcohol gedronken.
Bron: AT5
Overigens schijnt Blind zich van begin af aan bekommerd te hebben om het slachtoffer, die zegt dat dat bij het herstel goed heeft geholpen.
Dat dan weer wel.
|
|
|
Thomas Aruba Vaste waarde in elftal
Uit: Aruba Vak: - Posts: 673 Reg.: 19 mei 2007 | Ik vond deze van AN wel leuk:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de deal tussen Ajax en Sulejmani pas wordt afgerond wanneer de Sulejmani-topic op FN 100 pagina's bedraagt. 
|
|
|
Just_Waal Legende
Uit: Vleuten Vak: Oost - Y Posts: 2802 Reg.: 23 oktober 2001 | Thomas, hij's fijn!
Ik ken de Sulejmani-topic op het FN niet, maar 1 keer raden: een krant van een overschatte voetballer?
|
|
|
ut twidde Toeschouwer
Vak: - Posts: 2 Reg.: 15 april 2005 | @PsVEindhoven, Ik hoop niet dat je mij als een ajax... ziet, ben zeker geen jonge garde. Ik begin dit seizoen aan mijn 24e seizoenskaart. Een beetje humor kan toch geen kwaad ???
|
|
|
PsVeindhoven Talentje
quote: ut twidde schreef:
@PsVEindhoven, Ik hoop niet dat je mij als een ajax... ziet, ben zeker geen jonge garde. Ik begin dit seizoen aan mijn 24e seizoenskaart. Een beetje humor kan toch geen kwaad ???
Gezien je uitspraak op de vorige pagina zou het kunnen,......qua arrogantie tenminste. Vandaar....
|
|
|
22. Balazs Dzsudzsak Internationale topspeler
Vak: Noord - NN Posts: 3022 Uploads: 16 Reg.: 15 mei 2005 |
(...)
En huiswerk, dat maak ik reeds een jaar of 12 niet meer, nu is het internetten in de tijd van de werkgever.
Je maakt al sinds je vierde geen huiswerk meer en hebt als 16-jarige al een fulltime baan? Afgaande op de, door jezelf, aangegeven geboortedatum in je profiel.
|
|
|
quote: 22. Balazs Dzsudzsak schreef:
(...)
Je maakt al sinds je vierde geen huiswerk meer en hebt als 16-jarige al een fulltime baan? Afgaande op de, door jezelf, aangegeven geboortedatum in je profiel.
Ik dacht al dat ik niet meer kon rekenen...
Zelfs mijn dochter het laten uitrekenen, daarna mijn buurman laten komen maar ook hij kwam tot die conclusie.

[Dit bericht is veranderd door WOENSEL (op 13 mei 2008 20:07:56).]
|
|
|
B. Dzsudzsak Vedette
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 3363 Reg.: 18 juli 2004 |
(...)

Oh had ik maar.. Geen geboortedatum opgegevennnn
|
|
|
Uit: Aruba Vak: - Posts: 673 Reg.: 19 mei 2007 |
quote: Just_Waal schreef:
Thomas, hij's fijn!
Ik ken de Sulejmani-topic op het FN niet, maar 1 keer raden: een krant van een overschatte voetballer?
Hij kan er sinds een paar dagen inderdaad he-le-maal geen kl*te meer van.
|
|
|
The Viking Internationale topspeler
Uit: Hellmond Vak: Oost - X Posts: 4907 Reg.: 4 augustus 2005 | Als Ajax deze jongen (Sulejmani) daadwerkelijk koopt. De rest blijft en ze halen nog een vervanger voor Heitinga en een middenvelder a la Aisatti (lekker dat wij 2 spelers hebben die Ajax kan gebruiken, maar nooit of te nimmer zal krijgen)voor de 10 positie. Dan is Ajax in mijn ogen de titelfavoriet. Maar ik heb niet zoveel vertrouwen in van Basten. Ik denk dat als de selectie bij elkaar blijft dat Ajax het beste elftal met de beste bank heeft (INDIVIDUEEL GEZIEN). Tis voor PSV te hopen dat SanMarco zijn naam eer aan doet, en dat hij het zoals bij het Nederlands elftal niet voor elkaar krijgt om er een team van te maken!
Waarom niet:
- Op van Persie na heb ik niet 1 speler zien groeien bij het Nederlands elftal
- Opstelling die vaak nergens op sloegen
- Heeft een veels te negatieve speelstyl, dat accepteren ze in de Arena niet. (ook al is de intentie er wel )
- Groot communicatie probleem (tenminste als ik de media en een aantal ex - internationals moet geloven)
- Te kinderlijk met zun spelers omgaat
- Hij heeft te veel hooi op zun vork genomen, dus zal de druk heel groot zijn. Dit al vanaf de eerste wedstrijd!!
|
|
|
RemCocu Nationale topspeler
Uit: Heythuysen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 863 Reg.: 21 april 2003 | Heerenveen wijst eerste bod Ajax op Sulejmani af
De Telegraaf meldt vandaag dat SC Heerenveen het eerste bod van Ajax op aanvaller Miralem Sulejmani heeft afgewezen. De Servische aanvaller heeft zelf zijn zinnen gezet op een transfer naar Amsterdam. De verwachting is dan ook dat Sulejmani makkelijk tot een akkoord zal komen met Ajax.
------------------
Uiteindelijk zal hij toch wel naar Ajax gaan lijkt me, alleen vraag ik mij af voor welke speler hij de plaats zal gaan innemen.
|
|
|
Turbo-Tinus72 Basisspeler
Vak: - Posts: 347 Reg.: 11 juni 2007 |
quote: Thomas Aruba schreef:
(...)
Hij kan er sinds een paar dagen inderdaad he-le-maal geen kl*te meer van.
Ik heb niet het idee dat ze het op FN een slechte voetballer vinden, alleen zijn ze daar in een wat mindere hosanna stemming over Sulejmani. Sulejmani is een absoluut talent, maar hij heeft zich pas een half jaar bewezen en hij wil zelf graag naar Ajax daarbij komt ook nog dat Feyenoord geen 12 a 13 miljoen kan investeren in een speler van 19. De meeste posters op FN zouden deze jongen graag bij Feyenoord zien voetballen, alleen hij is niet haalbaar, helaas pindakaas.
|
|
| Pool: 454e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Uit: Aruba Vak: - Posts: 673 Reg.: 19 mei 2007 |
quote: Turbo-Tinus72 schreef:
(...)
Ik heb niet het idee dat ze het op FN een slechte voetballer vinden, alleen zijn ze daar in een wat mindere hosanna stemming over Sulejmani. Sulejmani is een absoluut talent, maar hij heeft zich pas een half jaar bewezen en hij wil zelf graag naar Ajax daarbij komt ook nog dat Feyenoord geen 12 a 13 miljoen kan investeren in een speler van 19. De meeste posters op FN zouden deze jongen graag bij Feyenoord zien voetballen, alleen hij is niet haalbaar, helaas pindakaas.
Ik weet het, TT. Een aantal mensen slaan daar inmiddels wel om en ik neem aan dat je het leedvermaak om die mensen wel snapt.
Ajax moet hem natuurlijk nog wel even binnenhalen. Ik heb er wel vertrouwen in. Sowieso vind ik dat als je het geld hebt je het best mag investeren in een van de toptalenten van Europa. Zonde dat Ajax hem niet eerder heeft opgepikt, maar zo lopen die dingen soms nu eenmaal in het voetbal. En net zoals Ajax nu het veelvoudige betaalt van wat Heerenveen aan Partizan betaalt, betaalt een club als Chelsea straks weer het dubbele aan Ajax.
|
|
|
Uit: Eindhoven Vak: Oost - X Posts: 390 Reg.: 29 februari 2008 | Hier het volledige artikel uit De Pers.
Staan wat leuke weetjes in...
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
De Pers, 12 mei 23:55
Ajax staat aan de rand van een financieel drama
Verlies in finale play-offs komt keihard aan
Door Remco Janssen
Na de nederlaag tegen FC Twente kan Ajax zich geen misstap meer veroorloven.
Interim-directeur Henri van der Aat van Ajax miste het eerste play-offduel met Twente (2-1 nederlaag) om een plaats in de voorronde van de Champions League naar eigen zeggen met pijn in zijn hart. Hij vertoefde het hele pinksterweekeinde in Peking, voor een eerder gemaakte afspraak om een samenwerkingsverband op te zetten met de voetbalclub Beijing Guan. Ondanks zijn afwezigheid benadrukte de tijdelijke bestuurder vanuit China de noodzaak voor Ajax om via de voorrondes de Champions League te halen. ‘We moeten winnen, het belang is zowel vanwege de financiën, als vanwege ons sportieve imago, mega-groot.’
Financieel lijkt het sportief en bestuurlijk kwakkelende Ajax zich het voorbije jaar weinig zorgen te hoeven maken. Zo sleepten de Amsterdammers in de eerste helft van boekjaar 2007-2008 een nettowinst van 21 miljoen euro binnen. Wie die cijfers eens nader onder de loep nam, zag echter een behoorlijke lacune op de afrekening. De ‘voetbalomzet’, zoals de club het zelf noemt, nam schrikbarend af met 2,2 miljoen euro. Die fikse daling van 13,2 procent naar 14,4 miljoen euro was vooral te wijten aan het mislopen van de poulefases van de Champions League én UEFA-Cupvoetbal.
De nettowinst van de club is vrijwel volledig terug te vinden in de transferinkomsten van de club: 37,5 miljoen euro voor Ryan Babel, Kenneth Perez, Tom de Mul en Wesley Sneijder. Van de huidige selectie is John Heitinga verkocht en aan topspits Klaas Jan Huntelaar wordt van alle kanten (AC Milan, Manchester United, Real Madrid) getrokken. Alleen keeper Maarten Stekelenburg heeft aangegeven te blijven.
Ajax heeft zijn goede spelers hard nodig opdat de club sportief niet verder achterop raakt, vooral in vergelijking met concurrent PSV. De Eindhovenaren haalden dit seizoen in de Champions League én in het UEFA-Cuptoernooi waarschijnlijk zo’n 40 miljoen euro op, tegen 31,6 miljoen euro in het seizoen daarvoor. Ajax liep in zijn mislukte Europese seizoen alleen al twee miljoen euro mis aan recettes en houdt daardoor dit jaar maar 8 ton over. De resultaatpremie uit ‘Europa’ bedroeg nog slechts 145.000 euro.
Zelfs al dwingt Ajax volgende week zondag deelname aan de voorronde van het miljoenenbal af, dan nog loopt de club achter op PSV. De Eindhovenaren kunnen volgens aankomend Ajax-trainer Marco van Basten al vroeg in de transferperiode beoogde aankopen de garantie geven dat zij in de Champions League spelen. Bij Ajax is dat nog de vraag. Speelde Ajax wel al definitief in de Champions League, dan was het een stuk aantrekkelijker geweest voor voetballers om naar die club te verkassen, weet hij.
Deelname aan de voorrondes van de Champions League heeft sowieso zijn weerslag op de voorbereiding van Ajax. De eerste training begint een week eerder, op 7 juli, waardoor EK-gangers afhankelijk van hoe ver hun land komt slechts een (ultra)korte vakantie hebben. Daarbij speelt Ajax meteen drie of vier weken na de eerste trainingsbijeenkomst zijn eerste ‘finale’. Van der Aat stelt het sportieve belang boven alles. Ajax hoort thuis in de Champions League, vindt hij. Als de club deelname afdwingt, kunnen er betere spelers aangetrokken worden.
En er is volgens de interim-directeur nóg een reden waarom deelname noodzakelijk is. ‘Marco van Basten is volgend jaar onze trainer. Ik denk dat dát wel een positief effect zal hebben op de ploeg. Dat heeft zo’n grootheid als hij altijd. Ik ben er dan ook van overtuigd dat wij met hem héél ver zullen komen.’
--------------------------------------------------------------------------------
Kloppen de cijfers uit Europa??
40 miloen tegenover 145 duizend euro...
Zo ja..... FORZA TWENTE 
Speciaal voor PsVeindhoven hup hup Ajax win maar met 3-2
[Dit bericht is veranderd door WOENSEL (op 14 mei 2008 13:13:01).]
|
|
|
fritsie Internationale topspeler
Posts: 1170 Reg.: 28 augustus 2005 | Helaas helaas, Nkufo doet waarschijnlijk zondag niet mee als gevolg van een slepende liesblessure.
Daar gaan de kansen van de Tukkers op voorronde CL, Denneboom doet namelijk ook al niet mee.
Maar hopelijk laten clown Bassie en zijn kaartvrindjes het in de voorronde CL waarschijnlijk weer traditioneel liggen 
|
|
|
quote: fritsie schreef:
Helaas helaas, Nkufo doet waarschijnlijk zondag niet mee als gevolg van een slepende liesblessure.
Daar gaan de kansen van de Tukkers op voorronde CL, Denneboom doet namelijk ook al niet mee.
Maar hopelijk laten clown Bassie en zijn kaartvrindjes het in de voorronde CL waarschijnlijk weer traditioneel liggen 
Of is dit de koude oorlog vooraf....
Laten we het hopen
|
|
|
Adje Interim Bankzitter
Vak: - Posts: 1362 Reg.: 30 november 2007 | Laat Ajax maar op zijn bek gaan. Dat argument van 'het is beter voor het Nederlands voetbal als Ajax die CL plek krijgt' klopt ook van geen kanten meer.
Overigens verwacht ik, zoals eerder aangegeven, dat Ajax gewoon gaat winnen.
|
|
|
Just_Waal Legende
Uit: Vleuten Vak: Oost - Y Posts: 2802 Reg.: 23 oktober 2001 |
quote: fritsie schreef:
Helaas helaas, Nkufo doet waarschijnlijk zondag niet mee als gevolg van een slepende liesblessure.
Wel verrassend dat jij wéér verwacht dat Ajax makkelijk wint. Dat zeg je elke week, wolfje... 
|
|
|
fritsie Internationale topspeler
quote: Just_Waal schreef:
(...)
Wel verrassend dat jij wéér verwacht dat Ajax makkelijk wint. Dat zeg je elke week, wolfje... 
Ach, zet alle play-off duels die 020 de laatste jaren speelde eens op een rij en je komt tot de conclusie dat 020 al drie of viermaal een nederlaag uit de eerste wedstrijd uiteindelijk ruimschoots goed wist te maken in de returnwedstrijd.
Ik verwacht dat dat tegen Twente niet anders zal zijn.
|
|
|
Erwin_FCT Bankzitter
Vak: - Posts: 206 Reg.: 13 april 2003 | Volgens mij staat er nergens dat NKufo waarschijnlijk niet mee doet hoor.. Alleen dat hij twijfelachtig is. Maar iedereen binnen Twente weet ook wel dat hij zondag gewoon zal spelen.
|
|
|
Uit: Aruba Vak: - Posts: 673 Reg.: 19 mei 2007 | Ik heb er ook geen moment aan getwijfeld, eerlijk gezegd. Persoonlijk vind ik die spelletjes altijd ontzettend triest. Aan de andere kant: misschien ben ik wel gek, want ik heb altijd het idee dat Ajax de enige ploeg is die er niet aan meedoet. 
|
|
|