| Poster | | Topic: [club] Ajax XXI |  |
|
|
Thomas Aruba Vaste waarde in elftal
Uit: Aruba Vak: - Posts: 673 Reg.: 19 mei 2007 |
quote: Drs.Nimrod schreef:
Ik kan me nog ajacieden herinneren over Vennegoor of Hesselink...
Klopt. Die verdiende ook veel vaker een schorsing dan hij ze kreeg. Net als Huntelaar. Nederlandse spelers worden nu eenmaal wat meer in bescherming genomen dan buitenlandse spelers. Hoe fout dat ook is.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Thomas Luijben Internationale topspeler
Uit: 's-Hertogenbosch Vak: Noord - Ere Noord Posts: 2025 Reg.: 10 april 2005 |
quote: Thomas Aruba schreef:
Ik verwacht dat ik hier weinig medestanders zal vinden, maar het is ronduit schandalig van Uilenberg om vlak voor zo'n belangrijke wedstrijd zich zo te focussen op een speler. Als hij zich er zo aan stoort, dan had hij dit al veel eerder moeten bespreken. Nu gaat hij even voor een belangrijke wedstrijd van uitgerekend de club uit zijn streek, druk leggen op een scheidsrechter als Vink om Huntelaar een gele kaart te geven. Wat er ook gebeurt, een scheidsrechtersbaas moet altijd voorkomen dat hij de schijn tegen heeft. Ajax is dit seizoen namelijk al in twee wedstrijden benadeeld door de scheidsrechter. Je ziet nu al dat de gehele pers het oppikt en er over schrijft. Persoonlijk vind ik iemand die dit seizoen bekijkt en oordeelt dat de scheidsrechters het goed hebben gedaan sowieso rijp voor ontslag op staande voet. Ik neem aan dat we het daar wel over eens kunnen zijn.
Piep piep, Je zou net zo goed kunnen stellen dat Ajax (lees; Huntelaar) dit seizoen al vaak is ontsnapt aan rood. Dus het is maar hoe je het bekijkt.
|
|
|
Uit: Aruba Vak: - Posts: 673 Reg.: 19 mei 2007 | Is geen piep piep, maar gewoon een feit. En op andere momenten is Ajax gematst. In the end, it evens out. Ik haalde nu alleen even de wedstrijden tegen Twente naar voren vanwege de uitspraken van Twentenaar en voormalig Twente-directeur Uilenberg voor zo'n belangrijke wedstrijd.
|
|
|
Just_Waal Legende
Uit: Vleuten Vak: Oost - Y Posts: 2802 Reg.: 23 oktober 2001 | De waarheid is de waarheid. Gisteren, vandaag en ook morgen. Waarom zou hij z'n kop moeten houden voorafgaand aan de belangrijkste wedstrijd van het jaar?
Volgens mij loopt het aardig dun in de broek daar in Amsterdam. Bang voor Uilenberg...bang voor Koster...bang voor Twente...
Jullie waren toch Ajax....jullie waren toch de beste?

|
|
|
Uit: Aruba Vak: - Posts: 673 Reg.: 19 mei 2007 | Ajax was dit seizoen duidelijk de op een na beste. Dat zou jij als PSV-supporter toch moeten weten.
Maar jij denkt dus dat het toeval is dat die oud-Twente directeur er nu over begint?
|
|
|
Godfather Meervoudig international
Uit: Bergen op Zoom Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1109 Reg.: 20 augustus 2006 |
Ajax was dit seizoen duidelijk de op een na beste. Dat zou jij als PSV-supporter toch moeten weten.
Maar jij denkt dus dat het toeval is dat die oud-Twente directeur er nu over begint?
Hij herinnerde zich alleen nog wat van het jaar 1995.
Het is geen toeval, maar hij zegt het niet om FC Twente te helpen, maar oprecht. Omdat Huntelaar heel het seizoen al smerig bezig is met zijn elleboogjes.
|
|
|
Uit: 's-Hertogenbosch Vak: Noord - Ere Noord Posts: 2025 Reg.: 10 april 2005 |
Is geen piep piep, maar gewoon een feit. En op andere momenten is Ajax gematst. In the end, it evens out. Ik haalde nu alleen even de wedstrijden tegen Twente naar voren vanwege de uitspraken van Twentenaar en voormalig Twente-directeur Uilenberg voor zo'n belangrijke wedstrijd.
Reageer nu gewoon eens op mijn opmerking. Hoe vaak is Huntelaar ontsnapt aan DIRECT rood door wapperende handjes? Soms is Ajax gematst en soms zijn ze genaaid, maar absoluut niet meer of minder dan PSV of Feyenoord. (kan me Sparta-Feyenoord herinneren bv).
Gewoon piep piep dus.
P.s. ben het wel met je eens dat uilenberg zijn muil moet houden voor zo'n belangrijke wedstrijd. Beetje doorzichtig, nietwaar?
[Dit bericht is veranderd door Thomas Luijben (op 17 mei 2008 17:02:07).]
|
|
|
Jeroen Vedette
Uit: Wenen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1430 Reg.: 15 januari 1999 | Dat Uilenberg -met zijn Twente achtergrond- nu wat olie op het vuur gooit, kort voor de wedstrijd van het jaar tegen onze amsterdamse vrienden, is niet meer dan logisch.
Maar triest is het wel dat ie dat nu belicht en niet gedurende het reguliere seizoen, terwijl er toen genoeg voorvallen waren met onze grote vriend KJH waarbij hem directe rode kaarten zijn onthouden.
Overigens gaat ook de tuchtcommissie hier niet vrijuit, die hebben de mogelijkheden om aan de hand van de beelden in te grijpen niet benut. Noem me een calimero, zelfs in Studio Voetbal is het gedrag van Huntelaar aan de orde geweest.
|
|
|
Drs.Nimrod Legende
Uit: Syracuse (USA) Vak: Zuid - Ere Zuid Posts: 5344 Reg.: 18 oktober 2003 |
quote: Jeroen schreef:
Dat Uilenberg -met zijn Twente achtergrond- nu wat olie op het vuur gooit, kort voor de wedstrijd van het jaar tegen onze amsterdamse vrienden, is niet meer dan logisch.
Maar triest is het wel dat ie dat nu belicht en niet gedurende het reguliere seizoen, terwijl er toen genoeg voorvallen waren met onze grote vriend KJH waarbij hem directe rode kaarten zijn onthouden.
Overigens gaat ook de tuchtcommissie hier niet vrijuit, die hebben de mogelijkheden om aan de hand van de beelden in te grijpen niet benut. Noem me een calimero, zelfs in Studio Voetbal is het gedrag van Huntelaar aan de orde geweest.
Mee eens, al verwacht ik niet dat het veel uitmaakt en ik denk dat het zelfs ajax zal stimuleren voor zover dat nog nodig is.
|
|
|
wishmaster Toeschouwer
Uit: Gemert Vak: - Posts: 4 Reg.: 4 februari 2008 | Wat een gelul over Ajax zeg.....hebben jullie nou echt niks anders te doen? Ik zou zeggen dat er binnen PSV anders genoeg gespreksstof is. Andere clubs zitten niet te wachten op commentaar van andere supporters...dat is toch voor 99,9% negatief...dus erg voorspelbaar! Dat zou ook niet moeten op een PSV forum (of welk ander forum dan ook).
En nu mogen jullie hier weer commentaar op geven....hebben jullie tenminste weer wat te doen 
|
|
|
KaleGek Legende
Uit: Groesbek Vak: - Posts: 2933 Reg.: 6 december 2003 | Kuffour is geblesseerd en zal dus zeker niet in de wedstrijdselectie zitten. Evenals Vermaelen, Vertonghen, Van der Wiel en Emanuelsson...
De wedstrijdselectie voor deze (wederom) belangrijkste wedstrijd van het jaar. Waar ze er al 6 van gehad hebben en bijna allemaal verloren gingen. (2x voorrande CL, 2x voorronde UefaCup en 1x PSV en 1x gelijk)
Waarschijnlijk de volgnede opstelling:
| Silva | Heitinga | Lindgren | Slijngard |
Bank:
Gentenaar
Kennedy
Urzaiz
Rommedahl
Ogararu
De Jong
Wormgoor
Als N'Kufo fit genoeg is (hij speelt bijna zeker met pijnstillers) en 100% dan is hkrijgt het duo Heitinga/Lindgren het heel zwaar. Lindgren is verdedigend niet sterk genoeg en Heitinga moet zich waarschijnlijk 110% focussen op Kufo en kan dus niet de verdediging ook nog leiding geven..
Twente, daar is Denneboom als enige basisspeler geschorst ivm gele kaart. Heeft waarschijnlijk de volgende opstelling:
| Wilkshire | Wielaert | Douglas | Braafheid |
Vooral op het middenveld gaat het verschil gemaakt worden. Dit zit bij Twente veel beter in elkaar. Aanvallend gaan de backs van Ajax met de snelle mensen van Twente het heel moeilijk krijgen als is Denneboom een aderlating..
Ik denk dat Ajax het niet gaat halen.
|
|
|
chev Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1699 Reg.: 6 november 2005 | Slijngaard is dat eigenlijk familie van ray van 2 unlimited?
|
|
|
WOENSEL Veelbelovend talent
Uit: Eindhoven Vak: Oost - X Posts: 390 Reg.: 29 februari 2008 |
Ajax was dit seizoen duidelijk de op een na beste. Dat zou jij als PSV-supporter toch moeten weten.
Ah..netjes van je om te komen vertellen dat we inderdaad beter zijn dan jullie.
Ik had altijd begrepen dat jullie, ondanks dat je geen kampioen was, altijd de beste waren...
Zo dat zal hard aan komen bij je medesupporters....zit je daarom op Aruba (wordt je gezocht door enkele van hen..)
Ik las dat je wel 20 voetbal competities zeer nadrukkelijk volgt..
Dan zal je toch wel meer voetbalverstand hebben dan dat je hier tentoonspreid mag ik aannemen???
Weer een TOP verdediger aan de kant morgen.
Deze keer is het de TOP fitte Kuffour...
Waarschijnlijk teveel wedstrijden gespeeld de laatste tijd
17/5/2008 - Wormgoor vervangt Kuffour in selectie
(Gepost door HT)
BRON: Ajax.nl
Adrie Koster kan voor het duel met FC Twente wederom een streep halen door de naam van een verdediger. Samuel Kuffour heeft hamstringklachten en kan zondag niet spelen. Koster heeft Jong Ajax-verdediger Vito Wormgoor bij de selectie gehaald als vervanger. De lange centrumverdediger zat eerder uit bij NEC al op de bank. [reageer]
[Dit bericht is veranderd door WOENSEL (op 17 mei 2008 23:39:08).]
|
|
|
Uit: 's-Hertogenbosch Vak: Noord - Ere Noord Posts: 2025 Reg.: 10 april 2005 | Ajax-FC Twente 3-1
Denk het toch echt hoor. 
|
|
|
Uit: Aruba Vak: - Posts: 673 Reg.: 19 mei 2007 |
quote: Thomas Luijben schreef:
(...)
Reageer nu gewoon eens op mijn opmerking. Hoe vaak is Huntelaar ontsnapt aan DIRECT rood door wapperende handjes? Soms is Ajax gematst en soms zijn ze genaaid, maar absoluut niet meer of minder dan PSV of Feyenoord. (kan me Sparta-Feyenoord herinneren bv).
Gewoon piep piep dus.
P.s. ben het wel met je eens dat uilenberg zijn muil moet houden voor zo'n belangrijke wedstrijd. Beetje doorzichtig, nietwaar?
Het is geen piep piep, want ik zeg nergens dat Ajax vaker is genaaid dan PSV of Feyenoord. Ik had het alleen even over de specifieke wedstrijden tegen Twente, waarin Ajax duidelijk is benadeeld door de scheidsrechter.
quote: Jeroen schreef:
Dat Uilenberg -met zijn Twente achtergrond- nu wat olie op het vuur gooit, kort voor de wedstrijd van het jaar tegen onze amsterdamse vrienden, is niet meer dan logisch.
Uh, logisch? Hoe subjectief je ook bent, je kan het natuurlijk nooit logisch vinden dat de baas der scheidsrechters partijdig is.
quote: WOENSEL schreef:
(...)
Ik las dat je wel 20 voetbal competities zeer nadrukkelijk volgt..
Dan zal je toch wel meer voetbalverstand hebben dan dat je hier tentoonspreid mag ik aannemen???
Rare opmerking weer. Maar goed, ik durf wel te stellen dat ik meer verstand van voetbal in m'n kleine teen heb dan jij in je hele lichaam. 
|
|
|
Metz Whisker  Legende Zilver PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Kaatsheuvel Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5504 Reg.: 25 oktober 2000 | Ik heb er zin an' ! Ik zeg een krappe 0-1 overwinning voor Twente. Ajax staat bol van de druk en daar gaan ze onder bezwijken.
Fred Rutten gaat mooi afscheid nemen van Twente en bovendien helpt hij PSV ontzettend, want als Ajax CL misloopt, heeft PSV sowieso een sportieve voorsprong bij eventuele transfers waar beide clubs bij betrokken zullen zijn!
Leuk hoor al die miljoenen, maar in het voetbal gaat het om de sportieve knikkers.. en die rollen in de Champions League 
|
|
|
berry van aerle Legende oud-quizmaster
Uit: Vught Vak: West - K Posts: 5376 Reg.: 1 april 2001 | Ik denk dat Ajax vanmiddag gewoon wint van FC Twente. Wel hoop ik dat het 3-2 wordt... 
|
|
|
Metz Whisker  Legende Zilver PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Kaatsheuvel Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5504 Reg.: 25 oktober 2000 |
quote: berry van aerle schreef:
Ik denk dat Ajax vanmiddag gewoon wint van FC Twente. Wel hoop ik dat het 3-2 wordt... 
Stomme vraag misschien, maar gelden voor de CL-playoffs dezelfde uit-thuis-regels als voor de CL zelf?
Heb de afgelopen weken namelijk veel meer bezig gehouden met de drieluikjes van RKC, dus hoe het voor de Europa Cup-plaatsen gaat is me niet helemaal duidelijk.
|
|
|
haaimethenk Legende
Uit: Etten-Leur Vak: West - JJ Posts: 3364 Reg.: 24 december 2000 | ja europacupsysteem dus 3-2 is goed voor Twente.
|
|
|
Rajkovic86 Talentje
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 64 Reg.: 20 augustus 2006 | Das nu het mooie. Scoort Twente een keer in de eerste helft dan is Ajax pas veilig met 4 goals aangezien Twente anders met een goal in de laatste seconde genoeg heeft.
|
|
|
haaimethenk Legende
Uit: Etten-Leur Vak: West - JJ Posts: 3364 Reg.: 24 december 2000 | Lekker neutraal weer zeg bij Tele2 in A'dam.
En Huntelaar wordt gewoon verdedigd door Spaan.
Er wordt al een sfeertje gecreeerd vooraf mbt Huntelaar. Als ie vandaag WEL wordt bestraft dan ligt dat aan uilenberg.
En wat een sfeer he Henk in de Arena...
HUP Twente!
|
|
|
Jeroen Vedette
Uit: Wenen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1430 Reg.: 15 januari 1999 |
Uh, logisch? Hoe subjectief je ook bent, je kan het natuurlijk nooit logisch vinden dat de baas der scheidsrechters partijdig is.
Lees mijn tekst nog eens door. Je moet het los van zijn functie zien, Uilenberg heeft sympathie voor Twente. Die club is in de hele geschiedenis nog nooit zo dichtbij geweest om zich te plaatsen voor de voorronde van de CL. Dan is het toch logisch dat "Twente-supporter" Uilenberg zijn steentje bijdraagt? Alle beetjes helpen denkt hij.
Overigens zal het geen donder uitmaken, want Twente krijgt vanmiddag een geweldig pak op de broek in de ArenA en onze amsterdamse vrienden zullen wederom de playoffs winnen. Ben benieuwd hoe ze het er in augustus vanaf brengen tegen de kampioen van Moldavië...
|
|
|
B. Dzsudzsak Vedette
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 3363 Reg.: 18 juli 2004 | En bij mij doet de Planet site raar 
|
|
|
22. Balazs Dzsudzsak Internationale topspeler
Vak: Noord - NN Posts: 3022 Uploads: 16 Reg.: 15 mei 2005 |
quote: B. Dzsudzsak schreef:
En bij mij doet de Planet site raar 
Inderdaad, daar heb ik ook last van. Ik wilde Ajax-FC Twente kijken dus ik klik daar op, krijg ik NAC-NEC te zien. Bij de wedstrijd in Emmen kreeg je ook al van die kut reclame ervoor.
Edit: nu inmiddels wel beeld, gelukkig.
[Dit bericht is veranderd door 22. Balazs Dzsudzsak (op 18 mei 2008 14:41:08).]
|
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 8150 Reg.: 9 december 1999 | Zo na de ellebogenkoning... kan de KNVB nu ook op de schwalbes gaan leten. Haas Jan Suarez.
|
|
|