| Poster | | Topic: [club] Ajax XXI |  |
|
|
Just_Waal Legende
Uit: Vleuten Vak: Oost - Y Posts: 2802 Reg.: 23 oktober 2001 |
quote: Gaberiel-2 schreef:
(...)Bedankt voor deze neerbuigende reactie... Nee... spelverdelen staat niet gelijk aan het geven van assists, maar een goede spelverdeler ziet wel wanneer hij die beslissende paas moet geven...
Als er op een middenveld drie creatief begaafde spelers rondlopen en twee tactisch en verdedigend sterke balafpakkers, is het toch allemaal niet meer zo moeilijk...?? Speel de bal naar of Perez, of Sulejmani, Of Suarez... dan is het spel verdelen niet zo moeilijk...
En doe aub niet zo neerbuigend over Perez... want toen hij uit jullie elftal vertrok viel het spel helemaal dood... Afellay kan dan een hele goede voetballer zijn, zo'n geweldig inzicht heeft hij niet... want een speler met echt goed tactisch inzicht dribbelt wat minder en geeft iets vaker die beslissende paas... (i.e. assist...)
Ajacieden die hier in hun eerste post hoog blatend hier even de alwetende komen uithangen, mogen eerst op hun plaats gezet worden.
Ik ben blij dat je de term spelverdeler introduceert. Dat is nu juist het grote probleem met dat elftal en met Perez. Perez is een spelverdeler, een man die een passje kan geven (op een goeie dag...dat dan wel bij Perez). Met Gabri (sinds wanneer is stopper Gabri creatief?) en Lindgren heb je ook twee verdedigende mensen die het spel kunnen verdelen. Met Sulejmani en Suarez heb je bovendien twee mannen van de actie en je hebt (nu nog) een afmaker in de vorm van Huntelaar.
Maar Ajax heeft geen spelmaker. Een man die het elftal op sleeptouw neemt, niet alleen met een assist, maar anderen beter laat spelen, het team neerzet, de lijnen uitzet, het boegbeeld is van het spel van het elftal, de man die de aanvallen initieert en altijd op de beslissende momenten de belangrijkste goals maakt, als het team het nodig heeft. Dát is een spelmaker, de nummer 10 die Ajax met Sneijder is kwijtgeraakt, maar met spelverdeler Perez absoluut niet terugheeft.
Dat zeg ik toch: alle ballen naar voren en laat het te lekker uitzoeken.
Dat klopt ook hoor. Omdat Perez bij PSV wegging, viel het spel dood... Als je PSV niet volgt, neem ik je dat echt niet kwalijk, maar doe er dan ook geen uitspraken over. Afellay heeft inderdaad zijn tekortkoming in het te langdurig dribbelen, maar wat denk je wat Bakkals grootste kwaliteit is? En nee...wij hebben ook de perfecte spelmaker niet, maar met Afellay en Bakkal als combi hebben we wel alle kwaliteiten van de spelmaker op het veld staan. Wij gebruikten dus 2 spelers daarvoor en dat ging ten koste van....juist ja, die extra aanvaller.
|
|
|
Thomas Aruba Vaste waarde in elftal
Uit: Aruba Vak: - Posts: 673 Reg.: 19 mei 2007 |
quote: lindsaywilson schreef:
(...)
Ik kan bij PSV ook wel 10 jeugdspelers opnoemen. Maar noem er nou echt is één die nu al onmisbaar is bij Ajax van deze spelers ? Dus niveautje Sneijder of v.d. Vaart .....
Oh, heeft PSV daadwerkelijk zoveel jeugdspelers bij het eerste zitten? Zitten er op Afellay, Aissati, Bakkal, Marcellis en die Van Eijden nog meer jeugdspelers bij het eerste?
quote: WOENSEL schreef:
(...)
Goh je lijkt Reker wel
Sarpong, 1 leuke wedstrijd...en nu breekt hij definitief door . Niet teveel andere spelers kopen dan....
Stekelenburg, Was vorig seizoen eerste keus...en nu meer speelminuten
Lindgren, gewogen en te licht bevonden...en nu weer goed genoeg.
Vermaelen, zeer goede speler.
Vertonghen, zeer goede speler.
Emanuelson, voegd werkelijk niets toe.
Van der Wiel,de Jong,Martina , met deze koopgekte zie je ze waarschijnlijk nog dit seizoen in de eerste divisie voetballen.
Jullie hebben zodra een selectie van 84 spelers 
Sarpong heeft al heel wat meer wedstrijden in het eerste van Ajax gespeeld hoor. Onder Blind speelde hij al 9 wedstrijden in het eerste, maar destijds was hij fysiek totaal nog niet toe aan het eerste elftal. Hij was toen ook pas 16/17. Sarpong beschouw ik op basis van een wedstrijd of 20 die ik van hem heb gezien als een zeer groot talent. En ik denk dat Van Basten hem komend seizoen vaak genoeg de kans gaat geven. Misschien iets dat bij jullie meer tot de verbeelding spreekt: 'scoutingsgod' De Visser noemde hem tijdens het EK onder-17 in Peru het grootste talent van Nederland.
Stekelenburg is al een hele tijd eerste elftal speler, ja. En nog altijd een jongen uit de eigen jeugd. Leuk he.
Lindgren heeft zich in twee jaar Groningen goed ontwikkeld. Bij z'n terugkeer zei ik hier al als een van de weinigen dat het een uitstekende aankoop was en dat is ook zeker gebleken. Twee jaar terug zag de selectie er heel anders uit en was er voor een jonge Lindgren geen plek vanwege de concurrentie van o.a. Maduro en Sneijder.
Emanuelson heeft dit seizoen z'n beste wedstrijden als linksbuiten gespeeld. Is een prima bruikbare speler. Wel een ergerniswekkende dromer en een jongen met weinig verdedigend inzicht.
Siem de Jong heeft dit seizoen al 22 wedstrijden in het eerste gespeeld en ik weet dat men bij Ajax heel veel vertrouwen heeft in zijn kwaliteiten. Die komt echt niet op de tribune terecht. Ik denk eerder dat Perez door Van Basten weer als aanvaller gebruikt gaat worden (en dus bankzitter wordt) waardoor men De Jong meer speeltijd kan gunnen op het middenveld.
Martina is absoluut geen zekerheidje. Is een aardige speler die Rommedahl zeker zou moeten kunnen vervangen binnen de selectie.
Van der Wiel ben ik ook zeer van gecharmeerd. Als hij niet geblesseerd was geraakt had hij waarschijnlijk het hele seizoen gespeeld. Is opbouwend top en beschikt over veel verdedigend inzicht. Mist natuurlijk wat duelkracht en kopkracht.
quote: Albert Trestena schreef:
(...)
Iemand die 10 wedstrijden goed speelt is nu al een zekerheidje? Terwijl hij bij zijn vorige club op de bank zat. Iemand die 11 Miljoen en een percentage bij doorverkoop moet kosten. Als ik reeel ben speelt hij zich wel in de basis en voegt hij meer toe dan bijvoorbeeld Rommedahl, maar 11 Miljoen voor iemand die nauwelijks scoort en pas net goed begint te spelen lijkt me toch een beetje veel. Zoals je misschien in de posts van vóór deze transfers kan lezen ben ik ook blij dat PSV dat niet heeft neergelegd voor deze speler.
Is niet denigrerend bedoeld of zo, maar ik kijk naar intrinsieke kwaliteiten en niet naar statistiekjes of hoeveel seizoenen een jonge speler al gepresteerd heeft. Sulejmani is een klasbak, waarvan ik overtuigd ben dat hij het gaat maken. Net zoals ik overtuigd was van Suárez, terwijl er veel twijfelaars waren. Ik ken zelfs mensen die riepen dat men liever Lazovic had gehad. Met Lindgren hetzelfde verhaal. Veel twijfelaars, maar ik stond er honderd procent achter. Uitstekende aankoop.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Samba Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1359 Reg.: 15 februari 2005 | Een nieuwe poging voor Aissati zou ik ook steunen 
|
|
|
Just_Waal Legende
quote: Thomas Aruba schreef:
(...)
Is niet denigrerend bedoeld of zo, maar ik kijk naar intrinsieke kwaliteiten en niet naar statistiekjes of hoeveel seizoenen een jonge speler al gepresteerd heeft. Sulejmani is een klasbak, waarvan ik overtuigd ben dat hij het gaat maken. Net zoals ik overtuigd was van Suárez, terwijl er veel twijfelaars waren. Ik ken zelfs mensen die riepen dat men liever Lazovic had gehad. Met Lindgren hetzelfde verhaal. Veel twijfelaars, maar ik stond er honderd procent achter. Uitstekende aankoop.
Zoek je niet nog een baantje? De vacature van scoutingsgod is nog vacant bij PSV.
|
|
|
Icecold699 Toeschouwer
Vak: - Posts: 15 Reg.: 3 december 2007 |
quote: The Viking schreef:
(...)
Dan had je dat eigenlijk nu ook al beter niet kunnen doen
Maar wees welkom!!
----------------------Stekelenburg----------------------
Silva--------(aankoop)----------Vermaelen-----Vertonghen
---------Gabri-------------------Lindgren---------------
Suarez-----------------Perez----------------Sulejmani----
----------------------Huntelaar--------------------------
wordt ik eerlijk gezegd niet warm of koud van.
Tis een goed team, maar het is niets beter dan wat er bij PSV rond loopt (nu nog athans)
Ik denk dat Ajax nog steeds Sneijder moet opvangen
Ik zou alleen 1 wijziging toepassen:
Perez vervangen door Aisatti.
Deze speelwijze past volledig in het straatje van Aisatti.
|
|
|
The Viking Internationale topspeler
Uit: Hellmond Vak: Oost - X Posts: 4907 Reg.: 4 augustus 2005 |
quote: Icecold699 schreef:
(...)
Ik zou alleen 1 wijziging toepassen:
Perez vervangen door Aisatti.
Deze speelwijze past volledig in het straatje van Aisatti.
PSV laat Aisatti dus echt niet naar Ajax gaan he!!!
|
|
|
Adje Interim Bankzitter
Vak: - Posts: 1362 Reg.: 30 november 2007 | Aissati zal echt niet naar Ajax gaan. Mijn idee is dat Stevens hem eerst in de voorbereiding wil testen. Heeft hij het idee dat Aissati niet veel aan spelen toe zal komen dan wordt z'n contract verlengd en zal hij worden verhuurd aan bijv. Utrecht.
|
|
|
quote: Just_Waal schreef:
(...)
Zoek je niet nog een baantje? De vacature van scoutingsgod is nog vacant bij PSV.
Hoeveel betalen jullie? 
|
|
|
Vak: - Posts: 1359 Reg.: 15 februari 2005 |
Met als resultaat een weggegooid (groot) talent. Maar hé op de bank wordt hij ook beter heb ik ergens gelezen dus wie zijn wij. Deze jongen zou inmiddels de top van Europa achter zich aan hebben als hij bij Ajax had gezeten.
Maar ik denk ook dat hij ergens anders makkelijker onderdak vind dan richting Ajax te verkassen.
|
|
|
Icecold699 Toeschouwer
(...)
We hoeven alleen maar Reker te overtuigen!
Aisatti beloven we vanalles en hij is overtuigd!
Beetje aandikken met connectie Lemic - Aisatti en Reker gaat overstag. 
|
|
|
Just_Waal Legende
quote: Thomas Aruba schreef:
(...)
Hoeveel betalen jullie? 
Reker belooft je vast heel veel. 
|
|
|
Icecold699 Toeschouwer
quote: Adje Interim schreef:
Aissati zal echt niet naar Ajax gaan. Mijn idee is dat Stevens hem eerst in de voorbereiding wil testen. Heeft hij het idee dat Aissati niet veel aan spelen toe zal komen dan wordt z'n contract verlengd en zal hij worden verhuurd aan bijv. Utrecht.
En jij denkt dat Aisatti nu nog verlengd?
|
|
|
chev Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1699 Reg.: 6 november 2005 |
(...)
En jij denkt dat Aisatti nu nog verlengd?
Was al verlengd en door dat meneer aisatti telkens zn loon netjes op tijd krijgt en nooit geld terug heeft gegeven zal dit ook voor de rechter als een geldig contract betiteld worden.
Het enige dat je dan krijgt is dat de werksfeer verziekt is.
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 6927 Reg.: 18 juli 2002 |
quote: chev schreef:
(...)
Was al verlengd en door dat meneer aisatti telkens zn loon netjes op tijd krijgt en nooit geld terug heeft gegeven zal dit ook voor de rechter als een geldig contract betiteld worden.
Het enige dat je dan krijgt is dat de werksfeer verziekt is.
Precies, hij vangt zijn nieuwe loon en spreekt zelf in de pers ook van een nieuwe verbintenis. Daar komt hij niet meer onderuit hoor
|
|
|
Adje Interim Bankzitter
Vak: - Posts: 1362 Reg.: 30 november 2007 |
quote: MiKaZa schreef:
Precies, hij vangt zijn nieuwe loon en spreekt zelf in de pers ook van een nieuwe verbintenis. Daar komt hij niet meer onderuit hoor
Overigens schijnt het zo te zijn dat het salaris van Aissati niet misselijk is.
|
|
|
Icecold699 Toeschouwer
Heeft hij het idee dat Aissati niet veel aan spelen toe zal komen dan wordt z'n contract verlengd en zal hij worden verhuurd aan bijv. Utrecht.
(...)
Was al verlengd...
2 meningen.
De 1 zegt verlengen, de ander zegt is reeds verlengd.
|
|
|
Vak: - Posts: 1359 Reg.: 15 februari 2005 | Was het niet dat hij een licht verbeterd contract kreeg na zijn jeugdcontract (binnen dezelfde termijn)? en dat dit contract nu dus een echt volwaardig contract zou moeten worden? (volwaardig als in een flinke stap omhoog)...
[Dit bericht is veranderd door Samba (op 9 mei 2008 15:32:54).]
|
|
|
Adje Interim Bankzitter
Vak: - Posts: 1362 Reg.: 30 november 2007 |
2 meningen.
De 1 zegt verlengen, de ander zegt is reeds verlengd.
Mondeling is de contractsverlenging al overeengekomen, maar in het voetbal weet je het nooit. Vandaar mijn opmerking van ''het nog verlengen''.
|
|
|
Icecold699 Toeschouwer
(...)
Mondeling is de contractsverlenging al overeengekomen, maar in het voetbal weet je het nooit. Vandaar mijn opmerking van ''het nog verlengen''.
Ik weet niet of de contractverlenging daadwerkelijk getekend is of niet.
Wat ik nu dus ga zeggen is dan ook pure speculatie!
Als er alleen een mondelinge overeenkomst bestaat tussen Reker en Aisatti, hoe sterk staat PSV (Reker) nu nog als Aisatti weg wil. Als er een rechter aan te pas moet komen, kijken ze ook naar wat er nu speelt bij PSV.
PSV (Reker) komt dan niet goed voor de dag, immers meerdere partijen betichten Reker van het doen van loze beloftes. Hoe sterk zijn mondelinge overeenkomsten dan nog?
|
|
|
Just_Waal Legende
Uit: Vleuten Vak: Oost - Y Posts: 2802 Reg.: 23 oktober 2001 | Zullen we dit soort gesprekken beperken tot het Technische Staf en Bestuur-forum? 
|
|
|
Vak: - Posts: 1699 Reg.: 6 november 2005 |
(...)
Ik weet niet of de contractverlenging daadwerkelijk getekend is of niet.
Wat ik nu dus ga zeggen is dan ook pure speculatie!
Als er alleen een mondelinge overeenkomst bestaat tussen Reker en Aisatti, hoe sterk staat PSV (Reker) nu nog als Aisatti weg wil. Als er een rechter aan te pas moet komen, kijken ze ook naar wat er nu speelt bij PSV.
PSV (Reker) komt dan niet goed voor de dag, immers meerdere partijen betichten Reker van het doen van loze beloftes. Hoe sterk zijn mondelinge overeenkomsten dan nog?
Op de eerste plaats kan je het nooit hard maken dat wat reker doet fout is en dat er beloftes zijn gemaakt.
Dat is nou juist het probleem bij het bestuur anders was de rel al onderhand afgelopen.
Op de 2e plaats heeft ie zelf in een intervieuw gezegd dat het contract verlengd is en dat ie een goed gesprek met stevens hAd.
En 3 hij vangt zn nieuwe salaris al een tijdje en had dat anders niet aan moeten nemen.
Seedorf mischien terug naar ajax 
|
|
|
Icecold699 Toeschouwer
(...)
Seedorf mischien terug naar ajax 
Mag hopen van niet zeg!
Met alle respect voor z'n carriere hoor, maar ikzelf ben niet echt een voorstander van het terug halen van "vedettes" cq oud spelers.
Soms pakt 't goed uit (Rijkaard) vaak ook weer niet (Winter, Witsche, Verlaat, Littmanen, Davids(?),Stam).
|
|
|
(...)
Mag hopen van niet zeg!
Met alle respect voor z'n carriere hoor, maar ikzelf ben niet echt een voorstander van het terug halen van "vedettes" cq oud spelers.
Soms pakt 't goed uit (Rijkaard) vaak ook weer niet (Winter, Witsche, Verlaat, Littmanen, Davids(?),Stam).
Witsche? Littmanen? Foei, Icecold!
De terugkeer van met name Winter en Verlaat was natuurlijk een complete flop. Winter was gewoon over the hill en Verlaat paste totaal niet bij Ajax. Oerdomme aankopen. Witschge was ook niet van je het, maar dat heb ik nooit een geweldenaar gevonden. Wel een mooie Ajacied natuurlijk. Litmanen is na z'n terugkeer overigens nog best goed geweest toen hij speelde (ik denk aan doelpunten tegen Roma, Milan en Feyenoord), maar zoals bekend was hij vrijwel constant geblesseerd. Doodzonde, maar op zich wel te voorspellen. Dat Stam vrij blessuregevoelig was was ook bekend, maar dat hij zo snel zou aftakelen had ik niet verwacht. Ik vond z'n eerste seizoenshelft ijzersterk, z'n tweede was al een stuk minder. Davids z'n verblijf is vooral ongelukkig geweest. PSV is de afgelopen twee terecht kampioen geworden (blessures en spelers die niet komen horen er immers bij), maar dat doelpuntje of die drie puntjes had Ajax wellicht wel in kunnen halen als hij vorig seizoen in augustus al had willen komen en dit seizoen niet zwaar geblesseerd raakte.
Dan Seedorf: pas 32, topfit en speelde vorig seizoen wellicht wel het beste seizoen uit z'n loopbaan. Persoonlijk vind ik hem wat overschat, maar voor Ajax zou het natuurlijk een uitstekende aankoop zijn.
|
|
|
Vak: - Posts: 1359 Reg.: 15 februari 2005 | Men zou gewoon voor een groot talent moeten gaan en niet voor Seedorf als de keuze voor 1 speler is. Ook al zou Seedorf komen dan zal er evengoed een groot talent achter moeten staan.
|
|
|
Vak: - Posts: 1699 Reg.: 6 november 2005 | Hm bij tele 2 halen ze sulejmani al in de stelling over ajax.
Ranzige zooi is dat toch.
Nu maar effe snel twente supporteren 
|
|
|