| Poster | | Topic: [club] Ajax XXI |  |
|
|
Ron Jeremy Legende
Uit: Deurne Vak: - Posts: 3259 Reg.: 19 januari 2002 | Stond Huntelaar niet op scherp??
Zie net dat hij gele kaart gekregen heeft...
Edit: Heerlijk om die 1 van Twente op teletekstpagina 823 in een 2 te zien veranderen !
[Dit bericht is veranderd door Ron Jeremy (op 10 mei 2008 21:14:26).]
|
|
|
diao Toeschouwer
Vak: - Posts: 1 Reg.: 4 juni 2007 | 2-1 
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
iceminem Internationale topspeler
Uit: zwerver Vak: West - LL Posts: 967 Reg.: 24 maart 2000 | Wat is het iedere week toch weer een genot, om te zien hoe die Davids zich voor lul zet. Wat een loser, mijn oma is nog sneller 
|
|
|
Thomas Luijben Internationale topspeler
Uit: 's-Hertogenbosch Vak: Noord - Ere Noord Posts: 2025 Reg.: 10 april 2005 | Ajax heeft wel een belangrijke uit-goal gescoord. 1-0 winst thuis op Twente is voldoende.
Ik zou al mijn geld in ieder geval wel op Ajax zetten (als ik zou gokken dan).
P.s. ik denk niet dat Huntelaar geschorst wordt, omdat alle kaarten uit de competitie geseponeerd worden. DACHT IK 
[Dit bericht is veranderd door Thomas Luijben (op 10 mei 2008 21:53:05).]
|
|
|
Samba Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1359 Reg.: 15 februari 2005 | Twente stond/speelde gewoon beter in de 2e helft. Nog 1 wedstrijd te gaan dus het ligt nog open wat dat betreft. Zo'n voordeeltje krijgen ze hopelijk geen 2x achter elkaar 
|
|
|
Faaz Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 7677 Reg.: 28 september 2000 | Of ze het nu of in de voorronde laten liggen, zoveel verschil maakt dat niet.
Btw, geen CL geen Huntelaar. Zoveel werd wel duidelijk uit zijn reactie na afloop.
|
|
|
Adje Interim Bankzitter
Vak: - Posts: 1362 Reg.: 30 november 2007 |
Als je die reacties van sommige Ajacieden ziet.
"Twente-Real Madrid, dat kan toch niet? Dan staat Ajax-Real Madrid beter"
"De scheidsrechter is tegen ons"
"Wij zijn tweede geworden, Twente niet"
Ja, daar hadden ze aan moeten denken VOORDAT de play-offs werden ingevoerd. 
|
|
|
Vak: - Posts: 1359 Reg.: 15 februari 2005 | Denk niet dat die vr CL plek in de toekomst enkel ajax zal schaden. We zien wel, dit jaar was al maanden geleden gespeeld wat nu rest is een mazzeltje.
|
|
|
Faaz Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 7677 Reg.: 28 september 2000 | Zal idd meerdere Nederlandse clubs schade berokkenen, die wanprestaties die men in Diemen jaar in jaar uit op de mat legt. Ditmaal dus maar eens een ander om de vaderlandse belangen te verdedigen. Ajax heeft nu wel vaak genoeg gefaald.
|
|
|
Masterbeer Legende Lid van verdienste
Uit: Uden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7075 Reg.: 4 maart 2001 | Zo en nu kan Twente het uit afmaken 
|
|
|
Remco. Legende
Vak: West - H Posts: 9417 Reg.: 19 juni 2003 | Ajax maakt dit thuis gewoon af, wat is een 2-1 nou.
|
|
|
Masterbeer Legende Lid van verdienste
Uit: Uden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7075 Reg.: 4 maart 2001 |
quote: Remco. schreef:
Ajax maakt dit thuis gewoon af, wat is een 2-1 nou.
Kijk dat Ajax verslagen is nadat ze met 2-1 gewonnen hebben van Kopenhagen, dat wil niet zeggen dat dit Twente ook overkomt.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
|
|
|
Vak: - Posts: 1359 Reg.: 15 februari 2005 |
quote: Faaz schreef:
Zal idd meerdere Nederlandse clubs schade berokkenen, die wanprestaties die men in Diemen jaar in jaar uit op de mat legt.
Alsof Nederland afhankelijk is van de inbreng van Ajax alleen? Kom nou toch, (voorlopig?) 6 deelnemers zorgen voor het coëfficiënt en deze 6 bepalen wat er gebeurt. Doet Ajax het niet zal een ander het moeten doen zoals AZ het ook deed maar da's simpel nietwaar?
quote:
Ditmaal dus maar eens een ander om de vaderlandse belangen te verdedigen. Ajax heeft nu wel vaak genoeg gefaald.
Alsof dit of vorig jaar hetzelfde zal zijn met volgend jaar, leen mij die glazen bol even.... 
|
|
|
PSVEindhoven92 Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 460 Reg.: 4 maart 2007 | Niemand gezien wat Kufo deed toen ie scoorde? 'Ssst!.' Naar het uitvak, haha was wel mooi

|
|
| Pool: 2119e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Faaz Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 7677 Reg.: 28 september 2000 |
quote: Alsof Nederland afhankelijk is van de inbreng van Ajax alleen? Kom nou toch, (voorlopig?) 6 deelnemers zorgen voor het coëfficiënt en deze 6 bepalen wat er gebeurt. Doet Ajax het niet zal een ander het moeten doen zoals AZ het ook deed maar da's simpel nietwaar?
Prachtig, een Diemenaar die zijn club in dezelfde categorie plaatst als AZ. Het realisme krijgt eindelijk voet aan de grond. Consequentie is natuurlijk wel dat er niet langer een betoog gehouden kan worden dat het beter zou zijn voor het vaderlandse voetbal als ajax en niet bv Twente die plek in de voorronde CL zou veroveren. Ajax is immers gewoon onderdeel van 'de zes'.* Niets meer, niets minder.
quote: Alsof dit of vorig jaar hetzelfde zal zijn met volgend jaar, leen mij die glazen bol even....
Wanprestaties uit het verleden bieden idd geen garantie voor de toekomst, helaas. Maar ze zijn wel een indicatie. En gezien de staat van het Nederlandse voetbal, kunnen we ons echt geen derde flater op rij permiteren. Sorry, maar jullie kans is geweest.
Tiet veur iets anders. Tiet veur Twente...
* ik geef je die zes maar even maar eigenlijk is het natuurlijk 1 + 5. PSV presteert immers al jaren in een buitencategorie als het Nederlandse clubs betreft.
[Dit bericht is veranderd door Faaz (op 10 mei 2008 23:36:01).]
|
|
|
Vak: - Posts: 1359 Reg.: 15 februari 2005 |
quote: Faaz schreef:
Prachtig, een Diemenaar die zijn club in dezelfde categorie plaatst als AZ. Het realisme krijgt eindelijk voet aan de grond.
Nooit anders geweest maar probeer je nu te zeggen dat Ajax hoger ingeschat mag worden als AZ toen ze de 1/2 finale speelde (en veel punten pakten)? Wat heeft het dan voor nut je eerdere posting te doen als je Ajax hoger inschat? Idem met Twente dat leuk speelt dit jaar maar zeker niet als dat AZ gezien mag worden.... beetje tegenstrijdig je verhaal.
quote:
Consequentie is natuurlijk wel dat er niet langer een betoog gehouden kan worden dat het beter zou zijn voor het vaderlandse voetbal als ajax en niet bv Twente die plek in de voorronde CL zou veroveren. Ajax is immers gewoon onderdeel van 'de zes'.* Niets meer, niets minder.
Net als PSV dus, of heeft VVV met zijn zeer beperkte middelen maar resultaat tegen PSV meer recht daarop? Onzin dus. De hoop op die extra miljoenen kan een motivatie zijn voor je maar dan laat je wel erg merken dat PSV afhankelijk van anderen is.
quote:
Wanprestaties uit het verleden bieden idd geen garantie voor de toekomst, helaas. Maar ze zijn wel een indicatie.
Voor wat dan? dat Ajax besloten heeft dat het geld op het veld moet komen te staan maar meer???
quote:
En gezien de staat van het Nederlandse voetbal, kunnen we ons echt geen derde flater op rij permiteren. Sorry, maar jullie kans is geweest.
Ach Nederland kent vele vele jaren van Europese flatrs en komt er telkens weer bovenop, ook Neerlands beste kan er over meepraten wat vele jaren voor invloed hebben.
quote:
ik geef je die zes maar even maar eigenlijk is het natuurlijk 1 + 5. PSV presteert immers al jaren in een buitencategorie als het Nederlandse clubs betreft.
PSV bliijft in vele dingen een buitenbeentje dat klopt maar voetballend? verander dat bijzondere buitencategorie in de grootste categorie ofwel de grijze massa en dan zeg ik je hebt een punt 
|
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 8150 Reg.: 9 december 1999 | Zo net terug uit Emmen.
Anti-voetbal van de bovenste plank. Stekelenburg haalde alle truc's uit de hoge hoed om tijd te rekken. En op eind had die in eens weer haast.
Blij dat Twente heeft gewonnen echter een dubbel gevoel. De goal van Ajax, was mijns inziens makkelijk te verdedigen door Engelaar, dit werd later bevestigt door Wielaert. En de Twente had op het eind iets scherpeer moeten zijn dan hadden ze nog de 3-1 en misschien de 4-1 kunnen maken. Dan was de klus voor Ajax haast niet meer te klaren.
Edit:
Het is dat ik van te voren de opstelling had gezien, zo wist ik dat de grote Huntelaar mee deed. Alles boven de EUR 10mio voor deze jongen is mooi meegenomen. Scoren tegen Sparta en De Graafschap kan die wel. Maar wanneer het er echt om gaat, geeft die geen thuis. Overigens grossiert die weer in nare tikjes en elleboogjes. Tevens nog een gele kaart ontvangen voor commetaar op de leiding.
[Dit bericht is veranderd door PSV Oisterwijk (op 11 mei 2008 00:39:50).]
|
|
|
Drs.Nimrod Legende
Uit: Syracuse (USA) Vak: Zuid - Ere Zuid Posts: 5344 Reg.: 18 oktober 2003 |
quote: Samba schreef:
(...)
PSV bliijft in vele dingen een buitenbeentje dat klopt maar voetballend? verander dat bijzondere buitencategorie in de grootste categorie ofwel de grijze massa en dan zeg ik je hebt een punt
Zielig dat dat het enige kritische punt was die je kon geven.
|
|
|
koetje Geselecteerd voor Oranje
Uit: Helmond Vak: Noord - SS Posts: 451 Reg.: 7 juni 2006 | Gelukkig is die Huntelaar eindelijk eens een keer bestraft met geel voor zijn gedrag. Loopt iedere wedstrijd met ellebogen te zwaaien en kan vreselijk irritant boos worden. Helaas heeft dit geel geen gevolgen voor de volgende wedstrijd.
Voor de rest lijkt Ajax gewoon een counterploeg te zijn geworden, kijk de kansen van vandaag er maar op na en ook de kritieke momenten van afgelopen maandag thuis tegen heerenveen (rode kaart + pingel). Niks mis met countervoetbal, maar pretendeer dan geen voetbal van andere planeet.
Trouwens heb wat betreft keepers waarschijnlijk een voorproefje gekregen op het niveau wat bij PSV volgend jaar in het doel staat. Het is allemaal niet slecht maar bij zowel Boschker als Stekelenburg verwacht je ieder moment een fout bij een corner, een uittrap die bij een gevaarlijk dichtbij staande speler terechtkomt of een redelijk houdbare bal die er toch invliegt.
|
|
|
Ron Jeremy Legende
Uit: Deurne Vak: - Posts: 3259 Reg.: 19 januari 2002 | En maar huilen dat het slecht is voor het NL voetbal als Twente v. CL haalt.
Ajax die v. CL haalt is er juist slecht voor. Dat is afgelopen 2 jaar wel gebleken leek me. Van mij mag Twente hem zeker halen, en lekker als underdog CL voetbal gaan spelen !!
|
|
|
Drs.Nimrod Legende
Uit: Syracuse (USA) Vak: Zuid - Ere Zuid Posts: 5344 Reg.: 18 oktober 2003 |
quote: Ron Jeremy schreef:
En maar huilen dat het slecht is voor het NL voetbal als Twente v. CL haalt.
Ajax die v. CL haalt is er juist slecht voor. Dat is afgelopen 2 jaar wel gebleken leek me. Van mij mag Twente hem zeker halen, en lekker als underdog CL voetbal gaan spelen !!
Iedereen begrijpt natuurlijk wel dat Engelaar en Douglas door ajax weggekocht gaan worden, waardoor het voor Twente lastiger wordt om de voorronde te overleven.
|
|
|
Dennis Rommedahl Vedette Poedelprijs PSV Netwerk Cup 2007
Uit: Eindhoven Vak: Oost - X Posts: 1458 Reg.: 22 juli 2000 |
quote: Ron Jeremy schreef:
En maar huilen dat het slecht is voor het NL voetbal als Twente v. CL haalt.
In principe is het beter voor het NL voetbal dat de ploeg die voorronde CL haalt uitgeschakeld wordt. Dit puur en alleen omdat het makkelijker is om punten te halen in de UEFA cup.
Voor het aanzien van het NL voetbal is het natuurlijk beter om 2 ploegen in de CL te hebben. Maar alle ploegen buiten PSV en incidenteel Ajax die het hebben mogen proberen de laatste jaren (Heerenveen en Willem II) hebben een modderfiguur geslagen. Met alle respect, maar dit soort clubs kunnen beter in de UEFA cup uitkomen omdat de kans op succes simpelweg veel groter is.
|
|
|
Brabantia Nostra Internationale topspeler
Uit: Deurne Vak: Noord - U Posts: 1359 Reg.: 3 juni 2005 |
quote: Dennis Rommedahl schreef:
(...)
In principe is het beter voor het NL voetbal dat de ploeg die voorronde CL haalt uitgeschakeld wordt. Dit puur en alleen omdat het makkelijker is om punten te halen in de UEFA cup.
En niet te vergeten dat dan het grote geldschip alleen Eindhoven aandoet
|
|
|
Tommassi Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1115 Reg.: 4 februari 2004 | Bla-Bla-Bla-we winnen die play offs heus wel.
|
|
|
manbast Vedette
Uit: uden Vak: Noord - O Posts: 1384 Reg.: 14 februari 2000 |
quote: Tommassi schreef:
Bla-Bla-Bla-we winnen die play offs heus wel.
Net zoals jullie kampioen zou worden volgens Koster na de wedstrijd tegen FC Groningen.
Geef jullie een goede kans om het te halen om vervolgens in de vooronde weer uitgeschakeld te worden (jullie krijgen namelijk een veel sterkere tegenstander tegen dan afgelopen 2 seizoenen).
Maar onderschat Twente niet, de thuis duel in de competitie was ook 2-1 en in Amsterdam was het 2-2.
|
|
|