PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 Eredivisie en Eerste divisie
[club] Ajax XXI
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 34 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 34 »

Poster
Topic: [club] Ajax XXI 
fritsie
Internationale topspeler

Reg.: 28 augustus 2005
Gepost op 11 mei 2008 om 11:16:02.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
manbast schreef:

(...)

Net zoals jullie kampioen zou worden volgens Koster na de wedstrijd tegen FC Groningen.

Geef jullie een goede kans om het te halen om vervolgens in de vooronde weer uitgeschakeld te worden (jullie krijgen namelijk een veel sterkere tegenstander tegen dan afgelopen 2 seizoenen).

Maar onderschat Twente niet, de thuis duel in de competitie was ook 2-1 en in Amsterdam was het 2-2.

Ajax heeft Suarez en Huntelaar in de gelederen; een garantie voor een 3-0/3-1 zege volgende week zondag. Helaas.
 Help mods!
Pool: 2064eMotM: -Battle-rating: 1.334,5VoVo: -Opstelling: incompleet
Drs.Nimrod
Legende

Uit: Syracuse (USA)
Vak: Zuid - Ere Zuid
Reg.: 18 oktober 2003
Gepost op 11 mei 2008 om 13:18:35.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
fritsie schreef:

(...)

Ajax heeft Suarez en Huntelaar in de gelederen; een garantie voor een 3-0/3-1 zege volgende week zondag. Helaas.

Mee eens, Twente zal zich echter niet makkelijk gewonnen geven. Maar na de eerste rode kaart wordt het een walk-over.
 Help mods!
Pool: 527eMotM: -Battle-rating: 1.406,6VoVo: -Opstelling: 3-4-3
mr.top
Bankzitter

Vak: -
Reg.: 1 februari 2006
Gepost op 11 mei 2008 om 13:21:36.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
fritsie schreef:

(...)

Waar waren ze gisteren dan? Wilde ze hun krachten sparen??
 Help mods!
Pool: 559eMotM: -Battle-rating: 1.489,2VoVo: -Opstelling: -
Koevermans
Nationale topspeler

Reg.: 5 januari 2004
Gepost op 11 mei 2008 om 13:22:48.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mwa moet het nog zien... heb gisteren alleen de laatste 30 min ofzo gezien (vanaf de 1-1 ongeveer), maar toen had Ajax echt helemaal niks in te brengen. Twente speelde bij vlagen geweldig imo (2e goal).

Denk dat het nog alle kanten op kan.
 Help mods!
Pool: 2862eMotM: -Battle-rating: 1.458,2VoVo: 2340e / 1834e / 2399eOpstelling: incompleet
PSV&WEST HAM UTD-FAN
Legende
Runner-up PSV Netwerk VoVo 2006/2007 (derde plek Soccer Netwerk); meer prijzen

Uit: Helmond
Vak: Zuidwest - GG
Reg.: 19 juli 2003
Gepost op 11 mei 2008 om 13:29:02.         Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Adje Interim schreef:

"Wij zijn tweede geworden, Twente niet"
Ja, daar hadden ze aan moeten denken VOORDAT de play-offs werden ingevoerd.

Hadden ze vorig jaar moeten roepen, maar toen was dat niet zo van belang.
 Help mods!
Pool: 115eMotM: -Battle-rating: 1.801,6 (daag uit)VoVo: 6e / 141e / 15eOpstelling: 4-3-3
Drs.Nimrod
Legende

Uit: Syracuse (USA)
Vak: Zuid - Ere Zuid
Reg.: 18 oktober 2003
Gepost op 11 mei 2008 om 13:32:49.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
PSV&WEST HAM UTD-FAN schreef:

(...)

Hadden ze vorig jaar moeten roepen, maar toen was dat niet zo van belang.

Je bedoelt 2 jaar geleden . Overigens ben ik het wel met ze eens; de nummer 2 moet gewoon voorronde CL spelen.
 Help mods!
Pool: 527eMotM: -Battle-rating: 1.406,6VoVo: -Opstelling: 3-4-3
PSV&WEST HAM UTD-FAN
Legende
Runner-up PSV Netwerk VoVo 2006/2007 (derde plek Soccer Netwerk); meer prijzen

Uit: Helmond
Vak: Zuidwest - GG
Reg.: 19 juli 2003
Gepost op 11 mei 2008 om 13:40:39.         Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Drs.Nimrod schreef:

Je bedoelt 2 jaar geleden . Overigens ben ik het wel met ze eens; de nummer 2 moet gewoon voorronde CL spelen.

Ach, als het nu vorig jaar was of het jaar daarvòòr, de essentie blijft hetzelfde.

Verder ben ik het met de laatste regel wel eens, de nummer 2 moet gewoon voorronde CL spelen.
 Help mods!
Pool: 115eMotM: -Battle-rating: 1.801,6 (daag uit)VoVo: 6e / 141e / 15eOpstelling: 4-3-3
iceminem
Internationale topspeler

Uit: zwerver
Vak: West - LL
Reg.: 24 maart 2000
Gepost op 11 mei 2008 om 15:18:53.       Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik geef dit Twente meer kans om de CL te halen dan 020.
 Help mods!
Pool: 2236eMotM: -Battle-rating: 1.449,7VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Remco.
Legende

Vak: West - H
Reg.: 19 juni 2003
Gepost op 11 mei 2008 om 15:52:07.       Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Tommassi schreef:

Bla-Bla-Bla-we winnen die play offs heus wel.

Skitterende reactie
 Help mods!
Pool: 1585eMotM: -Battle-rating: 1.468,7VoVo: -Opstelling: incompleet
Samba
Internationale topspeler

Reg.: 15 februari 2005
Gepost op 11 mei 2008 om 15:55:16.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Drs.Nimrod schreef:

Zielig dat dat het enige kritische punt was die je kon geven.

Ach het is ook zielig dat wanneer het woordje PSV opdoemt alle voorgaande teksten vergeten/niet gelezen worden maar het zij zo...

Verders is de discussie over de vrCL een onzinnige, waarom? omdat er na elke competitie er een transferperiode volgt. Dat Ajax in voorgaande edities heeft verzaakt is een feit maar wat de volgende brengt is koffiedik kijken. De ploeg (van welke club dan ook) die nu iets afdwingt is vooral in Nederland zelden de ploeg die het jaar daarop het moet uitvoeren.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Thomas Luijben
Internationale topspeler

Uit: 's-Hertogenbosch
Vak: Noord - Ere Noord
Reg.: 10 april 2005
Gepost op 11 mei 2008 om 17:17:04.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Vorig jaar won Heerenveen ook van Ajax in Friesland (1-0) en werd in de Arena van de mat gespeeld.

Ik denk echt dat Ajax 'gewoon' de voorronde haalt hoor.
 Help mods!
Pool: 823eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Giallorossi
Legende
Buitengewoon lid
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004

Vak: Oost - X
Reg.: 8 juni 2001
Gepost op 11 mei 2008 om 17:48:46.       Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Thomas Luijben schreef:

Vorig jaar won Heerenveen ook van Ajax in Friesland (1-0) en werd in de Arena van de mat gespeeld.

Ik denk echt dat Ajax 'gewoon' de voorronde haalt hoor.

Ajax heeft het altijd heel moeilijk tegen Twente. Dit seizoen heeft Ajax nog niet gewonnen van Twente en als Twente scoort in de arena, dan moet Ajax er 3 maken en dat zie ik ze echt niet doen.
 Help mods!
Pool: 3322eMotM: -Battle-rating: 1.633,1 (daag uit)VoVo: 2014e / 1004e / 1965eOpstelling: 4-3-3
PSVEindhoven92
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 4 maart 2007
Gepost op 11 mei 2008 om 18:11:05.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Samba schreef:

(...)

Ach het is ook zielig dat wanneer het woordje PSV opdoemt alle voorgaande teksten vergeten/niet gelezen worden maar het zij zo...

Verders is de discussie over de vrCL een onzinnige, waarom? omdat er na elke competitie er een transferperiode volgt. Dat Ajax in voorgaande edities heeft verzaakt is een feit maar wat de volgende brengt is koffiedik kijken. De ploeg (van welke club dan ook) die nu iets afdwingt is vooral in Nederland zelden de ploeg die het jaar daarop het moet uitvoeren.

Even geheel off-topic, maar ik ben gewoon benieuwd...

Heb jij echt niks beters te doen dan heel de dag het AN en het PN vol te spammen? Hoe is het met je priveleven of bestaat dat uit psv.netwerk.to en ajax.netwerk.to, of zit ik er heel ver naast?
 Help mods!
Pool: 2119eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Masterbeer
Legende
Lid van verdienste

Uit: Uden
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 4 maart 2001
Gepost op 11 mei 2008 om 19:05:25.     MSN: pdebeer18@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mocht Ajax de voorronde halen van de CL, welke tegenstander zal er voor zorgen dat ze het net niet halen
 Help mods!
Pool: 725eMotM: -Battle-rating: 1.420,9VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Samba
Internationale topspeler

Reg.: 15 februari 2005
Gepost op 11 mei 2008 om 19:09:34.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
PSVEindhoven92 schreef:

Even geheel off-topic, maar ik ben gewoon benieuwd...

Heb jij echt niks beters te doen dan heel de dag het AN en het PN vol te spammen? Hoe is het met je priveleven of bestaat dat uit psv.netwerk.to en ajax.netwerk.to, of zit ik er heel ver naast?

Maak je niet druk, alles in tot in de puntjes goed geregeld. Tijd wordt effectief en goed verdeeld en niemand komt iets tekort ondanks de vele interesse in wereldse zaken en uiteraard ontspanning. Voordeel hiervan is dat je geen tijd verpest door fouten op te moeten knappen en toch iedereen tijd over heeft om z'n eigen gang kan gaan. Genoeg zo?

Maar even tussen ons als je hier en op het AN al die spam leest en je er aan ergert... heb je geen leven ofzo? dat je daar je kostbare tijd aan verdoet??

[Dit bericht is veranderd door Samba (op 11 mei 2008 19:10:47).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
PSVEindhoven92
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 11 mei 2008 om 19:16:34.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Oke En ik neem wel eens een kijkje op het AN, staan altijd wel een paar interessante/lachwekkende dingen op.

Maar nu weer on-topic: Heeft Ajax eigenlijk al interesse getoond in Aissati? Ze hadden vorig jaar interesse in hem, dus het zou me niks verbazen als ze nu hun kans schoon zien...
 Help mods!
Thomas Aruba
Vaste waarde in elftal

Uit: Aruba
Reg.: 19 mei 2007
Gepost op 12 mei 2008 om 18:25:18.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ajax heeft geen interesse getoond in Aissati, nee. Volgens RIO zou Aissati ook niet naar Ajax willen, dus dan heeft het ook weinig nut.

Ajax wordt eindelijk weer eens met de juiste namen in verband gebracht. Ik neem aan dat Sulejmani en wellicht Pieters deze week gepresenteerd worden. Met Douglas wordt het even afwachten en de besprekingen met De Zeeuw gaan natuurlijk gezeik opleveren met die geiten wollen sok. Verder doen de geruchten omtrent Delpierre (al gaat Ajax natuurlijk nooit 10 miljoen neertellen voor verdediger) en Gourcuff (schijnt nu echt weg te mogen bij Milan) me goed, al weet ik ook dat Ajax erg veel vertrouwen heeft in bijv. De Jong en alleen in het geval van een buitenkansje nog een aanvallende middenvelder zal willen aantrekken.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Deep Throat
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Free Tibet
Reg.: 31 januari 2007
Gepost op 12 mei 2008 om 18:36:14.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Thomas Aruba schreef:

Ajax heeft geen interesse getoond in Aissati, nee. Volgens RIO zou Aissati ook niet naar Ajax willen, dus dan heeft het ook weinig nut.

Ajax wordt eindelijk weer eens met de juiste namen in verband gebracht. Ik neem aan dat Sulejmani en wellicht Pieters deze week gepresenteerd worden. Met Douglas wordt het even afwachten en de besprekingen met De Zeeuw gaan natuurlijk gezeik opleveren met die geiten wollen sok. Verder doen de geruchten omtrent Delpierre (al gaat Ajax natuurlijk nooit 10 miljoen neertellen voor verdediger) en Gourcuff (schijnt nu echt weg te mogen bij Milan) me goed, al weet ik ook dat Ajax erg veel vertrouwen heeft in bijv. De Jong en alleen in het geval van een buitenkansje nog een aanvallende middenvelder zal willen aantrekken.

Als al die genoemde namen daadwerkelijk naar 020 komen, dan heeft Ajax goed gewinkeld, ik kan niet anders zeggen. Maar Thomas, moet dan bij jullie niet ook enorm de bezem erdoor? Je blijft zitten met - als ik het goed heb - Leonardo, Luque, Delorge, Kennedy, Rommedahl etc. Ook Davids kan het niveau niet meer aan, dat is elke week pijnlijk duidelijk. En Perez, is daar nog ruimte voor bij jullie?

Verder: Ik hoop dat Twente het gaat redden. Niet omdat ik PSV'er ben en dus anti-020 zou zijn, maar gewoon omdat Ajax het twee keer heeft mogen proberen en er niet in is geslaagd. Klaar. Laat het een ander maar eens proberen dan. De kans dat Twente de groepsfase van de CL haalt acht ik even groot als de kans dat Ajax het doet - wellicht nog wat groter, als 'dark horse' zijnde.
 Help mods!
Pool: 889eMotM: -Battle-rating: 1.468,5VoVo: -Opstelling: 4-2-4
Thomas Aruba
Vaste waarde in elftal

Gepost op 12 mei 2008 om 18:46:37.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Deep Throat schreef:

(...)

Als al die genoemde namen daadwerkelijk naar 020 komen, dan heeft Ajax goed gewinkeld, ik kan niet anders zeggen. Maar Thomas, moet dan bij jullie niet ook enorm de bezem erdoor? Je blijft zitten met - als ik het goed heb - Leonardo, Luque, Delorge, Kennedy, Rommedahl etc. Ook Davids kan het niveau niet meer aan, dat is elke week pijnlijk duidelijk. En Perez, is daar nog ruimte voor bij jullie?

Verder: Ik hoop dat Twente het gaat redden. Niet omdat ik PSV'er ben en dus anti-020 zou zijn, maar gewoon omdat Ajax het twee keer heeft mogen proberen en er niet in is geslaagd. Klaar. Laat het een ander maar eens proberen dan. De kans dat Twente de groepsfase van de CL haalt acht ik even groot als de kans dat Ajax het doet - wellicht nog wat groter, als 'dark horse' zijnde.

Ajax moet uiteraard af van heel wat spelers ja. Dit zijn de spelers waar ik van af zou willen:

Rommedahl: heeft nog wel een redelijke status bij buitenlandse clubs en heeft weinig gekost, dus als Ajax van hem af wil moet dat wel lukken.

Delorge: transfervrij opgepikt en iedere stuiver is dus winst.

Luque: wordt ontzettend moeilijk om te slijten. Hopen op een club uit een of andere zandbak.

Leonardo: schijnt al te hebben gehoord dat hij mag vertrekken. Terecht, lijkt mij. Ook voor een schijntje opgepikt en moet ergens aan een subtopper of middenmoter kwijt te raken zijn.

Ogararu: drama op twee benen. Hopelijk wil een club uit z'n thuisland hem hebben.

Urzaiz: contract loopt af.

Kuffour: huurperiode loopt af.

Davids: is niet zo slecht als beweerd wordt, maar zijn aanblijven is absoluut geen prioriteit. Kans is sowieso klein dat hij blijft, want z'n contract loopt af.

Verder snap ik de gedachtegang over de voorronde CL wel, maar uiteindelijk ben ik nog net arrogant genoeg om te durven stellen dat Ajax stukken meer kans maakt op kwalificatie voor de CL dan Twente. Twente raakt Rutten, El Ahmadi, Engelaar en Douglas straks kwijt. Ajax wordt er komende zomer zeer waarschijnlijk alleen maar sterker op. Daar kan een kwalificatie voor de voorronde van de CL uiteraard wel bij helpen, want je weet maar nooit welke spelers er afzeggen als Ajax slechts UEFA Cup haalt.

[Dit bericht is veranderd door Thomas Aruba (op 12 mei 2008 18:47:23).]
 Help mods!
Deep Throat
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 12 mei 2008 om 18:59:26.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Thomas Aruba schreef:

(...)

Ajax moet uiteraard af van heel wat spelers ja. Dit zijn de spelers waar ik van af zou willen:

Rommedahl: heeft nog wel een redelijke status bij buitenlandse clubs en heeft weinig gekost, dus als Ajax van hem af wil moet dat wel lukken.

Delorge: transfervrij opgepikt en iedere stuiver is dus winst.

Luque: wordt ontzettend moeilijk om te slijten. Hopen op een club uit een of andere zandbak.

Leonardo: schijnt al te hebben gehoord dat hij mag vertrekken. Terecht, lijkt mij. Ook voor een schijntje opgepikt en moet ergens aan een subtopper of middenmoter kwijt te raken zijn.

Ogararu: drama op twee benen. Hopelijk wil een club uit z'n thuisland hem hebben.

Urzaiz: contract loopt af.

Kuffour: huurperiode loopt af.

Davids: is niet zo slecht als beweerd wordt, maar zijn aanblijven is absoluut geen prioriteit. Kans is sowieso klein dat hij blijft, want z'n contract loopt af.

Kan je gedachtengang over die spelers wel volgen (al vind ik Davids wel zo slecht als beweerd wordt ). Voor Kennedy is nog wel toekomst dan? Alleen als stand-in dan?

quote:

Verder snap ik de gedachtegang over de voorronde CL wel, maar uiteindelijk ben ik nog net arrogant genoeg om te durven stellen dat Ajax stukken meer kans maakt op kwalificatie voor de CL dan Twente. Twente raakt Rutten, El Ahmadi, Engelaar en Douglas straks kwijt. Ajax wordt er komende zomer zeer waarschijnlijk alleen maar sterker op. Daar kan een kwalificatie voor de voorronde van de CL uiteraard wel bij helpen, want je weet maar nooit welke spelers er afzeggen als Ajax slechts UEFA Cup haalt.
Jij je arrogantie, ik de hoop omwille je laaste argument dat Twente het haalt...
Nee, zonder gekheid. Twente gaat er zeker op achteruit (al kan daar het behalen van de CL er weer voor zorgen dat bv. Engelaar toch blijft), maar de Tukkers blijken - net als bijvoorbeeld Heerenveen - zeer slimme inkopers. Ik verwacht wel dat ze dat verlies kunnen opvangen.
Een Ajax mét bovengenoemde aankopen zou Europees misschien meer potten kunnen breken - als ze allemaal komen - dat geef ik toe. Het is misschien ook meer sentiment: laat het een ander maar eens proberen nu.
 Help mods!
Thomas Aruba
Vaste waarde in elftal

Gepost op 12 mei 2008 om 19:22:21.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Kennedy heeft absoluut niet goed gepresteerd, maar hij kan volgens mij wel beter en mag er bij blijven. De concurrentie wordt met Sulejmani, Suárez, Huntelaar, Cvitanich, Martina en (stel dat hij na dit seizoen ook heel blijft en niet verhuurd wordt) Manucharyan voorin wel moordend.

Ik was trouwens nog twee spelers vergeten. Mitea en Krohn Dehli mogen uiteraard ook weg. Vergeten godenzonen, zullen we maar zeggen.
 Help mods!
PSVEindhoven92
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 12 mei 2008 om 22:47:56.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

*

[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 13 mei 2008 07:47:12).]
 Help mods!
PSVEindhoven92
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 12 mei 2008 om 22:48:05.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

*

[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 13 mei 2008 07:47:31).]
 Help mods!
Thomas Aruba
Vaste waarde in elftal

Gepost op 12 mei 2008 om 23:59:05.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik hoop dat jullie onder de indruk zijn van dit 16-jarige knulletje.
 Help mods!
Deep Throat
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 13 mei 2008 om 00:11:12.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Uit De Pers:

Voetbal Verlies in finale play-offs komt keihard aan
Ajax staat aan de rand van een financieel drama

Door: Remco Janssen
Gepubliceerd: gisteren 23:20
Update: gisteren 23:55

Na de nederlaag tegen FC Twente kan Ajax zich geen misstap meer veroorloven.

Interim-directeur Henri van der Aat van Ajax miste het eerste play-offduel met Twente (2-1 nederlaag) om een plaats in de voorronde van de Champions League naar eigen zeggen met pijn in zijn hart. Hij vertoefde het hele pinksterweekeinde in Peking, voor een eerder gemaakte afspraak om een samenwerkingsverband op te zetten met de voetbalclub Beijing Guan. Ondanks zijn afwezigheid benadrukte de tijdelijke bestuurder vanuit China de noodzaak voor Ajax om via de voorrondes de Champions League te halen. ‘We moeten winnen, het belang is zowel vanwege de financiën, als vanwege ons sportieve imago, mega-groot.’

Financieel lijkt het sportief en bestuurlijk kwakkelende Ajax zich het voorbije jaar weinig zorgen te hoeven maken. Zo sleepten de Amsterdammers in de eerste helft van boekjaar 2007-2008 een nettowinst van 21 miljoen euro binnen. Wie die cijfers eens nader onder de loep nam, zag echter een behoorlijke lacune op de afrekening. De ‘voetbalomzet’, zoals de club het zelf noemt, nam schrikbarend af met 2,2 miljoen euro. Die fikse daling van 13,2 procent naar 14,4 miljoen euro was vooral te wijten aan het mislopen van de poulefases van de Champions League én UEFA-Cupvoetbal.

De nettowinst van de club is vrijwel volledig terug te vinden in de transferinkomsten van de club: 37,5 miljoen euro voor Ryan Babel, Kenneth Perez, Tom de Mul en Wesley Sneijder. Van de huidige selectie is John Heitinga verkocht en aan topspits Klaas Jan Huntelaar wordt van alle kanten (AC Milan, Manchester United, Real Madrid) getrokken. Alleen keeper Maarten Stekelenburg heeft aangegeven te blijven.

Ajax heeft zijn goede spelers hard nodig opdat de club sportief niet verder achterop raakt, vooral in vergelijking met concurrent PSV. De Eindhovenaren haalden dit seizoen in de Champions League én in het UEFA-Cuptoernooi waarschijnlijk zo’n 40 miljoen euro op, tegen 31,6 miljoen euro in het seizoen daarvoor. Ajax liep in zijn mislukte Europese seizoen alleen al twee miljoen euro mis aan recettes en houdt daardoor dit jaar maar 8 ton over. De resultaatpremie uit ‘Europa’ bedroeg nog slechts 145.000 euro.

Zelfs al dwingt Ajax volgende week zondag deelname aan de voorronde van het miljoenenbal af, dan nog loopt de club achter op PSV. De Eindhovenaren kunnen volgens aankomend Ajax-trainer Marco van Basten al vroeg in de transferperiode beoogde aankopen de garantie geven dat zij in de Champions League spelen. Bij Ajax is dat nog de vraag. Speelde Ajax wel al definitief in de Champions League, dan was het een stuk aantrekkelijker geweest voor voetballers om naar die club te verkassen, weet hij.

Deelname aan de voorrondes van de Champions League heeft sowieso zijn weerslag op de voorbereiding van Ajax. De eerste training begint een week eerder, op 7 juli, waardoor EK-gangers afhankelijk van hoe ver hun land komt slechts een (ultra)korte vakantie hebben. Daarbij speelt Ajax meteen drie of vier weken na de eerste trainingsbijeenkomst zijn eerste ‘finale’. Van der Aat stelt het sportieve belang boven alles. Ajax hoort thuis in de Champions League, vindt hij. Als de club deelname afdwingt, kunnen er betere spelers aangetrokken worden.

En er is volgens de interim-directeur nóg een reden waarom deelname noodzakelijk is. ‘Marco van Basten is volgend jaar onze trainer. Ik denk dat dát wel een positief effect zal hebben op de ploeg. Dat heeft zo’n grootheid als hij altijd. Ik ben er dan ook van overtuigd dat wij met hem héél ver zullen komen.’

- - -

Nu wist ik wel dat het mislopen van de CL dramatisch is, maar om het zo droog uitgespeld te zien... ouch. Die 40 miljoen - als het klopt - is een opsteker natuurlijk.

[Dit bericht is veranderd door Deep Throat (op 13 mei 2008 00:11:38).]
 Help mods!

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 34 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk