PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 Eredivisie en Eerste divisie
[club] Ajax XXI
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 34 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 34 »

Poster
Topic: [club] Ajax XXI 
Gomesfannetje
Vaste waarde in elftal

Uit: Steenwijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 17 mei 2007
Gepost op 5 mei 2008 om 22:12:45.     MSN: Vraag maar als je hem wilt hebben.  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ajax XX is gesloten door teveel chat. Hierbij deel XXI

Ajax - SC Heerenveen 3-1

1-0 - Perez
2-0 - Rommedahl
3-0 - Perez
3-1 - Pranjic

Nu moeten ze tegen Twente.
 Help mods!
Pool: 277eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 1313e / 1716e / 1534eOpstelling: 4-4-2
chev
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 6 november 2005
Gepost op 5 mei 2008 om 22:37:40.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

KLote scheids.
HUntelaar had 2 keer rood moeten hebben met zn ellebogen.
Om over de rest maar niet te spreken.

1e wedstrijd had ajax dik moeten winnen maar deze wedstrijd was een aanfluiting dankzij de arbitrage.
 Help mods!
Pool: 2925eMotM: -Battle-rating: 1.488,1VoVo: 1088e / 1491e / 1412eOpstelling: -
BLOF
Toeschouwer

Reg.: 30 december 2007
Gepost op 5 mei 2008 om 23:05:21.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De 2e gele kaart van Bradley is gewoon oerdom. De 1e was idd makkelijk gegeven maar dan weet je dat je op moet passen.
Urby had er ook afgemoeten. De pingel was terecht.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
PSVEindhoven92
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 4 maart 2007
Gepost op 6 mei 2008 om 00:11:42.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Morgen zal ik het is kijken op rtlgemist..straks niks gezien alleen de laatste 10 min.

Viel me weer op dat het Ajax publiek erg stil was, was er een boycot van VAK410? (of moet ik 414 zeggen, haha sukkels).
 Help mods!
Pool: 2119eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
BLOF
Toeschouwer

Reg.: 30 december 2007
Gepost op 6 mei 2008 om 00:18:47.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

410 boycotte wederom de play offs
 Help mods!
koetje
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006
Gepost op 6 mei 2008 om 00:59:44.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Verdiende overwinning Ajax, Heerenveen was geen schim van de ploeg zoals ik die een aantal maanden geleden tegen PSV heb zien voetballen. Slecht 2 of 3 van die typische combinaties lukte.

Gele kaart oerdom idd. Huntelaar stond omsingeld door 4 personen en was nog lange weg naar goal, tackle van achter is volstrekt onnodig.

Urbi et Orbi was weer dramatisch, zou eigenlijk niet eens bij de voorselectie van 30 man moeten zitten.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.499,9 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
PSV Down Under
Internationale topspeler

Uit: Adelaide, Australia
Reg.: 30 augustus 2005
Gepost op 6 mei 2008 om 06:30:58.         MSN: PKamer1976@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tja, niet echt verrast door deze overwinning. Twente wordt een ander verhaal maar ben bang dat ajax ook dan weer (traditiegetrouw in de play offs) aan het langste eind gaat trekken.

Forza Down Under
 Help mods!
Pool: 469eMotM: -Battle-rating: 1.498,8 (daag uit)VoVo: 309e / 935e / 352eOpstelling: 5-3-2
lindsaywilson
Legende

Reg.: 7 maart 2002
Gepost op 6 mei 2008 om 07:50:59.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

http://www.ad.nl

dinsdag 29 april 2008

'Managen' heette bij ons thuis vroeger liegen

Op de dag dat de onderzoekscommissie het rapport ‘Ajax, de weg naar winst’ officieel openbaar maakte, kreeg ik een telefoontje van iemand die goed bij Ajax is ingevoerd. Hij wist me te vertellen dat Uri Coronel de nieuwe voorzitter van de club zou worden. Dat was al min of meer afgesproken.

Naïef als ik ben, kon ik dit bericht nauwelijks geloven. Nog geen uur eerder had ik dezelfde Coronel geïnterviewd in zijn rol als voorzitter van de onderzoekscommissie. Op camera had hij bezworen dat er van opzetjes geen enkele sprake was. Als toegewijd Ajacied had hij in volledige objectiviteit gehandeld.

Met de wetenschap die ik nu heb, kon ik het niet nalaten om het interview nog eens op te zoeken. Zit je opeens toch heel anders te kijken. Vooral de opmerking ‘Als ze het rapport in de la leggen, kan ik daar niets aan doen, maar ik denk niet dat dat gebeurt’, krijgt onmiddellijk een heel andere lading. Het triomfantelijke lachje dat volgt, is plots thuis te brengen.

Daarop besloot ik het rapport er nog eens bij te pakken. Dat leest ineens als een detective of een toneelstuk van Shakespeare. Overal vind je aanknopingspunten. Op pagina 22 wordt er bijvoorbeeld gesproken over het ontbreken van piketpalen voor de afbakening van de bevoegdheden van de technisch directeur. Piketpalen. Een woord dat je zelden hoort, maar Coronel had er zijn mond vol van na zijn aanstelling als voorzitter. Geen interview liet de kersverse preses onbenut om over de afbakening van het speelveld voor trainer en technisch directeur te reppen.

Dat was raar. Niet alleen vanwege het feit dat de voorzitter overal opdook, terwijl het rapport een voorzitter op de achtergrond aanbeveelt, maar ook deze roep om piketpalen. Bij de aanstelling van Marco van Basten op 5 maart had zowel Van Basten als Martin van Geel toch duidelijk aangegeven dat alle bevoegdheden zwart op wit stonden? Marco had zelfs gezegd dat hij veel vertrouwen in Van Geel had en er naar uitkeek om het volgend seizoen met hem samen te werken.

Twee maanden later was er opeens geen duidelijkheid meer. ,,Marco begon te veranderen nadat hij Cruijff had weggestuurd,’’ vertelde Van Geel mij afgelopen weekeinde. Het was echter tijd voor het volgende bedrijf in het toneelstuk. Strak geregisseerd door de hoofdrolspelers voor wie de aanbevelingen niet lijken te gelden. ,,Onwenselijk is de situatie waarbij de hoofdtrainer geheel naar eigen goeddunken zijn eigen staf meeneemt en aanstelt,’’ valt er op pagina 24 te lezen. Ook de ‘sterke trainer met bewezen managementkwaliteiten’ is niet onmiddellijk de gedachte die Marco van Basten oproept. De algemeen directeur als boegbeeld van de club is nergens te bekennen. Dat geeft te denken.

,,Denken maakt lafaards van ons allemaal,’’ schreef Shakespeare in Hamlet. Een lafaard is Van Basten zeker niet. Hij durft het als de titaan Atlas aan om Ajax volledig op zijn schouders te nemen. Met alle gevolgen van dien. De wijze waarop het gebeurt, is allesbehalve chique.

,,Dat is de voetballerij’’, wordt er dan gezegd. Jan Reker noemde het ‘een leugentje om bestwil’ toen hij zijn ontmoeting met Martin Jol ontkende. Peter Bosz beweerde op tv glashard dat hij niet wist dat Gertjan Verbeek en Hendrie Krüzen bij de bekerfinale samen op de tribune zaten. Terwijl hij ze zelf had uitgenodigd!

Al deze voorbeelden noemt men in de voetballerij ‘managen’. Bij ons thuis heette dat vroeger ‘liegen’. Toch heeft deze oprechte verbazing nauwelijks zin. Kritiek wordt ter kennisgeving aangenomen. Het zij zo. Shakespeare zei het al: ,,All the world’s a stage and all the men and women merely players.’’

Wilfred Genee
 Help mods!
Pool: 805eMotM: -Battle-rating: 1.456,9VoVo: -Opstelling: 4-5-1
The Viking
Internationale topspeler

Uit: Hellmond
Vak: Oost - X
Reg.: 4 augustus 2005
Gepost op 6 mei 2008 om 08:46:58.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Verbeek: "Misschien had Van Egmond problemen thuis"
06 mei 2008

Trainer Gertjan Verbeek van SC Heerenveen nam scheidsrechter Dick van Egmond maandag na de nederlaag tegen Ajax (3-1) niet kwalijk dat hij slecht floot. "Hij kan namelijk niet beter", zei de oefenmeester. "Dat weet zelfs scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg. Ik vind het wel erg dat hij marchandeert. Dat is erg slecht van hem."

Verbeek doelde op een spelmoment in de tweede helft toen Van Egmond een overtreding van Emanuelson niet met een tweede gele kaart bestrafte. "Dat terwijl Bradley in de eerste helft wel twee gele kaarten kreeg. Van Egmond trok bij Emanuelson niet voor de tweede keer geel omdat de wedstrijd al beslist was. Dat noem ik marchanderen."

Verbeek: "Voor de rest neem ik hem niets kwalijk. Iedereen weet dat hij een slechte scheidsrechter is. Hij is niet partijdig, maar gewoon slecht. Maar dan hoef je nog niet te marchanderen. Misschien had hij thuis problemen."

Help mods!
Pool: 1314eMotM: -Battle-rating: 1.386,2VoVo: 2365e / - / 1978eOpstelling: 4-5-1
Gomesfannetje
Vaste waarde in elftal

Gepost op 6 mei 2008 om 09:17:59.     MSN: Vraag maar als je hem wilt hebben.  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
The Viking schreef:

(...)

Van Egmond is ook erg slecht. We hebben alleen met Jol een goede in NL, en die heeft ook zo heel af en toe zijn dag niet.
 Help mods!
Pool: 277eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 1313e / 1716e / 1534eOpstelling: 4-4-2
PSV 4-EVER
Jeugdspeler

Reg.: 11 maart 2008
Gepost op 6 mei 2008 om 09:33:22.       Lid van PSV Fans United   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ze zijn terecht door, ajaks heeft gewoon recht op die 2e plaats. Hoop dat ze ook twente verslaan. Play offs slaan nergens op, vrees zelfs dat nac met lege handen komt te staan.
 Help mods!
Pool: 2555eMotM: -Battle-rating: 1.494,4VoVo: -Opstelling: 4-5-1
The Viking
Internationale topspeler

Gepost op 6 mei 2008 om 09:41:55.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Gomesfannetje schreef:

(...)

Van Egmond is ook erg slecht. We hebben alleen met Jol een goede in NL, en die heeft ook zo heel af en toe zijn dag niet.

Klopt, tis belachelijk dat iemand die zo slecht is, zo'n belangrijk duel mag fluiten!!
 Help mods!
Pool: 1314eMotM: -Battle-rating: 1.386,2VoVo: 2365e / - / 1978eOpstelling: 4-5-1
tha boer
International

Uit: Geldrop
Reg.: 12 juli 2006
Gepost op 6 mei 2008 om 09:50:33.         MSN: wesley_van_hoof@Hotmail.com    Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Lid van PSV Junior Club  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
The Viking schreef:

(...)

Wow, dit zijn wel heel erg zware uitspraken, verbeek had de vorige keer toch ookal commentaar op de leiding, maarja het zal wel waar zijn, die ajacieden kennende hadden ze weer geluk, bahbah.
 Help mods!
Pool: 1283eMotM: -Battle-rating: 1.456,1VoVo: 1407e / 624e / 2157eOpstelling: 4-5-1
The Viking
Internationale topspeler

Gepost op 6 mei 2008 om 10:21:45.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
tha boer schreef:

(...)
Wow, dit zijn wel heel erg zware uitspraken, verbeek had de vorige keer toch ookal commentaar op de leiding, maarja het zal wel waar zijn, die ajacieden kennende hadden ze weer geluk, bahbah.

Ik denk ik ga nu eens over de scheids zeiken. Voor mij (PSV) maakt het niet uit wie er wint (al is het altijd mooi om Ajax in eigen arena zien te verliezen) Maar wij zijn kampioen en de rest intereseert me niet!!

Maar als je dat ziet hoeveel waardeloze beslissingen in 1 wedstrijd deze van Egmond maakt, das echt niet normaal. Op zondag ochtend loopt er bij wijze van spreken bij HZVV 4 tegen BANT 2 een betere scheids op het veld!!!

Nivo van scheidsrechters in Nederland is echt triest!!!
 Help mods!
MiKaZa
Legende
Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Reg.: 18 juli 2002
Gepost op 6 mei 2008 om 10:22:06.       Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wie zat er nou naast Babel? Zijn broertje of was het toch Ryan Donk?

Wedstrijd: dom dom dom van Bradley en een scheids die verzuimd zowel Haas Jan als Urby weg te sturen dus dan is het wel gebeurd he..... Misschien heeft Suarez nu wel geleerd wat échte pijn is en ligt hij wat minder vaak nep op de grond. Het is slechts een knuizing dus is er waarschijnlijk weer bij de volgende keer.
 Help mods!
Pool: 2019eMotM: -Battle-rating: 1.323,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Gomesfannetje
Vaste waarde in elftal

Gepost op 6 mei 2008 om 10:23:06.     MSN: Vraag maar als je hem wilt hebben.  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MiKaZa schreef:

Wie zat er nou naast Babel? Zijn broertje of was het toch Ryan Donk?

Wedstrijd: dom dom dom van Bradley en een scheids die verzuimd zowel Haas Jan als Urby weg te sturen dus dan is het wel gebeurd he..... Misschien heeft Suarez nu wel geleerd wat échte pijn is en ligt hij wat minder vaak nep op de grond. Het is slechts een knuizing dus is er waarschijnlijk weer bij de volgende keer.

Was Ryan Donk.
 Help mods!
PSVEindhoven92
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 4 maart 2007
Gepost op 6 mei 2008 om 11:35:03.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zie het nu terug maar betwijfel of het wel een penalty was hoor, wordt ie wel geraakt? Ik durf het niet te zeggen. Van Egmond was dramatisch, die 2e kaart was terecht maar die 1e...

Waarom zo'n uitgebreide samenvatting? Als ik het zo zie was het allemaal niet zo denderend.
 Help mods!
Pool: 2119eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
WOENSEL
Veelbelovend talent

Uit: Eindhoven
Reg.: 29 februari 2008
Gepost op 6 mei 2008 om 12:09:15.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
PSVEindhoven92 schreef:

Ik zie het nu terug maar betwijfel of het wel een penalty was hoor, wordt ie wel geraakt? Ik durf het niet te zeggen. Van Egmond was dramatisch, die 2e kaart was terecht maar die 1e...

Waarom zo'n uitgebreide samenvatting? Als ik het zo zie was het allemaal niet zo denderend.

Zeker wel een pingel.
Ook de tweede gele kaart was zeer terecht, alleen de eerste was dat niet.
Urby had ook van het veld gestuurd moeten worden.

Maar ja soms heb je ze mee en soms tegen (de scheidsrechters dan).
Kan me ook nog een wedstrijd uit tegen Roda voor de geest halen.
Over het algemeen heeft iedereen evenveel voordeel als nadeel van het korps.

[Dit bericht is veranderd door WOENSEL (op 6 mei 2008 12:09:40).]
 Help mods!
Thomas Aruba
Vaste waarde in elftal

Uit: Aruba
Reg.: 19 mei 2007
Gepost op 6 mei 2008 om 16:28:50.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
PSVEindhoven92 schreef:

Gast, kom nou toch. Het feit dat niemand van Heerenveen ook maar enigszins protesteert zou genoeg moeten zeggen.

De blessure van Suárez schijnt gelukkig voor ons mee te vallen. Die jongen is een van de weinige creatieve spelers waar constant dreiging vanuit gaat. Poeh, wat is die jongen nu al belangrijk. Ik zou haast zeggen dat hij in z'n eerste seizoen te goed gepresteerd heeft. Ik verwacht hem nog maar een jaartje bij Ajax. Helaas. Maar goed, het zal dan in ieder geval een goede investering blijken.

Sarpong speelde gisteravond ook wel aardig. Zeker gezien het feit dat hij eigenlijk meer middenvelder is en hij nu als linksbuiten moest spelen. Vooral de aanname, first touch en dat snelle draaien van hem is erg mooi om te zien.
 Help mods!
TZA
Legende

Uit: NL
Reg.: 28 november 2001
Gepost op 6 mei 2008 om 16:34:27.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Danny Blind de nieuwe TD van Ajax.

Aldus het AD.
 Help mods!
Pool: 3354eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 1984e / 2041e / 1625eOpstelling: 4-4-2
Berry van Kilsdonk
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: Noord - PR
Reg.: 27 december 1999
Gepost op 6 mei 2008 om 16:37:29.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Scholletje terug bij Ajax? Die gaat weer aan stoelpoten zagen zodra het minder gaat met Ajax!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.479,6VoVo: -Opstelling: 4-4-2
facker
Veelbelovend talent

Reg.: 2 februari 2008
Gepost op 6 mei 2008 om 16:48:28.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik dacht dat ze af wilden van het concept TD?
Rare lui daar in Amsterdam.
 Help mods!
Pool: 5062eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Boeijke
Internationale topspeler

Uit: Assendelft
Vak: Noord - SS
Reg.: 2 juli 2002
Gepost op 6 mei 2008 om 16:56:40.         MSN: denboeij@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Goeie zaak, in zijn 1ste termijn in A'dam maakte hij er al een puinhoop van en ik denk dat Sparta blij is dat hij weer vertrekt.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.498,3VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Thomas Aruba
Vaste waarde in elftal

Uit: Aruba
Reg.: 19 mei 2007
Gepost op 6 mei 2008 om 17:00:24.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
facker schreef:

Ik dacht dat ze af wilden van het concept TD?
Rare lui daar in Amsterdam.

Blind wordt natuurlijk geen technisch directeur. Iedereen die afgelopen zondag naar Van Basten heeft geluisterd weet dat. Dit is met name een uitvoerende functie. Van Basten is de baas.
 Help mods!
Albert Trestena
Vaste waarde in elftal

Uit: Hillegom
Reg.: 26 april 2007
Gepost op 6 mei 2008 om 17:06:43.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hij mag full-time er voor zorgen dat Da Costa niet mee doet. Daarnaast mag hij krabbels onder contracten zetten. Gewoon een baantje bij de administratie dus.
 Help mods!
Pool: 524eMotM: -Battle-rating: 1.523,6 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-4-2

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 34 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk