PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 Eredivisie en Eerste divisie
[club] Ajax XXII
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 235 pagina's: « 1 ... 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 ... 235 »

Poster
Topic: [club] Ajax XXII 
Justus van Maurik
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Vessem
Vak: West - HH
Reg.: 22 februari 2000
Gepost op 3 december 2008 om 00:42:07.         Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ajax zal zeker even over Groningen gaan rijden. Met Berg haal je zekere doelpunten in huis... Zal wel wat kosten want iedereen weet wat Ajax te besteden heeft!

Voor niets gaat de zon op!
 Help mods!
Pool: 404e, Vitesse-PSV MotM PSV-Liverpool: BakkalBattle-rating: 1.500,0VoVo: 68e / 330e / 26eOpstelling: 4-3-3
Taylormade
Regelmatige invaller

Vak: -
Reg.: 29 augustus 2007
Gepost op 3 december 2008 om 05:31:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik hoop dat ze Berg halen want dat is nog statischer (weet niet of dit woord klopt) spits dan Huntelaar. Berg is een pure afmaker en zal niets toevoegen aan het spel in het team. Als ik Ajax was zou ik een CV halen en een buitenspeler.
 Help mods!
Pool: -, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Revo!ution
Internationale topspeler

Reg.: 18 januari 2005
Gepost op 3 december 2008 om 05:54:51.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Barturion

quote:
Tja Remco. daar heb je gelijk in. Maar wat hebben we daar de afgelopen jaren voor gekocht? of bereikt? Mijns inziens helemaal niets.
Persoonlijk vind ik dat onzin. Heel veel mensen vergeten waar Ajax vandaan komt. Ik kan me de winter/zomer nog goed herinneren dat een hele reeks waardevolle spelers de deur uit liep. Pienaar, Grygera, De Jong, Maxwell etc. En bijna allemaal voor niks. Toen kon Ajax uit eigen zak de versterkingen betalen omdat die spelers niets opleverden. Dat opgetelt met de verdere puinhomen van Koeman en het structureel mislopen van de CL, je mag opzich blij zijn dat Ajax er nu zo voor staat. Het had veel en veel erger gekund.

quote:
Ik weet best dat zo'n speler niet te houden is maar ik baal wel als een stekker. Ik had graag de voorhoede su-hu-su of iets dergelijks een keertje gezien dit seizoen.
Ik ook, maar ik zie Cvitanich als vervanger staan. Dat heel veel mensen die jongen al hebben afgeschreven zonder dat hij een echte kans heeft gehad op z'n eigen positie, tsja ik heb er weinig boodschap aan.

quote:

Dat is waar ik voor naar het stadion kom en niet voor de 27 miljoen in de kassa. Nogmaals ik weet dat dit soort dingen niet te voorkomen zijn maar ik baal er wel van. Ik hoop dat ze voor het geld een goede investering doen.
Ach het gaat er maar net om hoe het verlies vervangen wordt. Er zijn nog heel wat mensen melancholisch over het vertrek van Ibrahimovic niemand heeft het echter meer over Babel (Suarez).

quote:
Lijkt mij ook sterk dat ze nu ineens kunnen scouten. Ben dus ook heel benieuwd wat er uit de hoge hoed komt. Een van Wolfswinkel zie ik niet zo zitten. Die stagneert alleen maar eigen jeugd die er in de vorm van Castillon en Bodul aan zit te komen.
Je weet niet hoe het scoutingsapparaat van Ajax werkt, no offence verder maar ga dat eerst eens onderzoeken voor je met een waardeoordeel komt.
Wat de eigen jeugd betreft. Bodul speelt net een paar maanden in het tweede. Echte eigen jeugd is dat niet. Bodul kan redelijk voetballen maar hij wordt knap gehyped. Castillion heeft nog niet eens een vaste stek in het tweede. Cvitanich krijgt een spierblessure en wat moet Ajax dan doen? Bodul of Castillion in de spits in de kwartfinale Uefacup. I pass. Van Wolfswinkel heeft misschien weinig ervaring maar i.i.g. al enige, en sowieso meer talent dan Bodul. Als je er op doelt dat het slechts vanwege z'n jonge leeftijd is dat hij op die positie de ontwikkeling van Bodul of Castillion blokkeert, ook een oudere speler zal een plek in het eerste elftal "blokkeren".

Justus van Maurik

quote:
Ajax zal zeker even over Groningen gaan rijden. Met Berg haal je zekere doelpunten in huis... Zal wel wat kosten want iedereen weet wat Ajax te besteden heeft!
Hoewel Coronel wel vaker liegt geloof ik hem wel wanneer hij zegt dat Ajax niet voor Berg gaat en daar geen interesse in heeft.
 Help mods!
Pool: -, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.377,0VoVo: -Opstelling: incompleet
PSV Oisterwijk
Legende

Uit: Tilburg
Vak: Oost - V
Reg.: 9 december 1999
Gepost op 3 december 2008 om 09:05:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MUFCfan schreef:

Ik snap niet waarom die 40 miljoen hier maar blijft rondzingen. Ik was heel boos op ajax toendertijd dat ze hem niet lieten gaan voor die prijs, maar een week later stond er in de VI een duidelijk verhaal dat dat bod van 40 miljoen van City nooit concreet is geweest. Ze waren op dat moment bezig met nog tien andere spitsen, en Huntelaar was slechts een van hen. Van een officieel bod van 40 miljoen is het dan ook nooit gekomen.

en een speler verkopen voor 24 miljoen met nog een contract van 1,5 half vind ik behoorlijk netjes. zeker aangezien die zich Europees nog altijd niet heeft bewezen( ook al weet ik zeker dat die het gaat maken bij Real).

Hierom MUFCFAN...

Een quote van Haas-Jan him self.

quote:
Afgelopen zomer toonde Manchester City belangstelling voor Huntelaar, de spits is blij dat het niet tot een transfer is gekomen naar de Engelse club. 'Man City was een club die serieus interesse toonde, maar zich op het laatste moment bij Ajax meldde. Ik ben blij dat Ajax en ik toen niet zijn ingegaan op de interesse van die club. Man City stond ook niet op mijn lijstje met interessante clubs. Nu ben ik vooral heel blij met Real Madrid.'

Help mods!
Pool: 1042e, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
De Fietsende Apotheek
Vedette

Uit: Hellmond
Vak: Oost - X
Reg.: 4 augustus 2005
Gepost op 3 december 2008 om 09:25:02.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Remco. schreef:
Sulejmani en Suarez wel twee uitstekende spelers die je over 2 jaar voor minimaal 20 miljoen p.p. verkooopt.

Suljemani heeft nog niets bewezen, eerst zien dan geloven. Zou je over Amrabat, Manco, Reis het zelfde kunnen zeggen.

Suarez is nog veels te wisselvallig om zoiets te beweren.
Als Suarez zijn mentaliteit (vallen) en zijn goede prestaties constant houdt, dan wel. Anders krijgt Ajax de 9 miljoen nog niet eens terug.

bijv. de laatste paar weken.

Zeer goed tegen PSV, maar daarvoor tegen Volendam en daarna tegen Utrecht is hij gewoon zeer zwak.
 Help mods!
Pool: 1876e, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.386,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
calciopoli
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Reg.: 15 januari 2007
Gepost op 3 december 2008 om 09:47:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Over Suarez schrijf je onzin, Fietsende Apotheek. Iedere aanvaller kan een keer een mindere wedstrijd spelen. Dat deden Huntelaar en Ibrahimovic ook. Ik vind Suarez juist bijna altijd een voldoende halen, ook afgelopen zondag tegen Utrecht. Die actie en die pass die hij geeft op Sulejmani zijn schitterend en beslissend. Ik weet zeker dat er genoeg topclubs zijn die Suarez al hebben opgeschreven. Tot mijn spijt.
 Help mods!
Pool: -, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
KaleGek
Legende

Uit: Groesbek
Reg.: 6 december 2003
Gepost op 3 december 2008 om 10:10:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Suarez speelt dit seizoen juist beter als Huntelaar. Een geweldige spits met een grote actieradius met ook steeds meer oog voor medespelers. Zijn nare trekjes zijn wel redenen om hem niet te nemen. maar als Luis zou blijft draaien dan heeft Ajazx er een zware kluif aan om hem aankomende zomer nog in Amsterdam te houden. Ondnaks zijn contract tot 2012.
Voor hem een bedrag van rond de 20 of meer zou ook niet raar zijn in mijn ogen.

Transfer Huntelaar:
27-11(2mil Heerenveen - 9 miljoen aankoopprijs): 16 miljoen. Minus de opleidingskosten. Dan heeft Ajax de investering van Sulejmani er alweer uit door deze verkoop van Huntelaar.

Dat hebben ze dus weer goed gespeeld in Amsterdam.
Min 3,5 jaar 2 miljoen salaris: 7 miljoen euro heeft Huntelaar ongeveer waarschijnlijk wat minder verdient. Maar als Suarez voor 20 mil wordt verkocht zijn aankoopprijs ligt rond de 8 miljoen. Kun je die hier weer afschrijven!

Van WOlfswinkel vind ik persoonlijk nog niet echt een potentiele topspits. Dus van mij mogen ze hem naar Ajax halen. Vooral omdat de voorgeschiedenis: Van den Brom, Machlas, Sikora allemaal ook zo goed bevielen daar!
Maar 2 miljoen is natuurlijk te weining voor een clup die zelf 27 mil ontvangt en een groot tlant van de andere clup overnemen. Vitese zal denk ik rond de 6 a 7 mil willen ontvangen!

quote:
De Graafschap blij met transfer Huntelaar

De Graafschap kan een vergoeding van een half miljoen euro tegemoet zien. De Doetinchemse club incasseert dit bedrag naar aanleiding van de transfer van Klaas-Jan Huntelaar naar Real Madrid. Clubs die de Oranje-international hebben opgeleid van zijn 9e tot en met 21e levensjaar ontvangen voor elk opleidingsjaar een vergoeding.

Huntelaar speelde van 1994 tot 2000 voor de C- en B-jeugd van De Graafschap, waarna hij deel uitmaakte van de jeugdopleiding van PSV. "Met dat half miljoen zijn we enorm blij", zegt commercieel directeur Henk Bloemers woensdag in De Gelderlander. "We kunnen elke euro op dit moment gebruiken."

"We willen de selectie in de winterstop graag versterken, maar op dit moment hebben we daar geen geld voor. Als we het geld ontvangen, kunnen we overigens geen giga-investeringen doen, want er ligt nog een achterstallige claim van de loonbelasting", aldus Bloemers. Bij elkaar ontvangen de clubs vijf procent van de totale transfersom.

Ook PSV, AGOVV Apeldoorn en Huntelaars vroegere amateurclub H en K uit Hummelo en Keppel (tegenwoordig HC’03, red.) kunnen nog een aardig zakcentje tegemoet zien. De laatste twee clubs mogen rekenen op een bedrag van circa 100.000 euro voor twee opleidingsjaren. Het bedrag kan bovendien nog hoger oplopen als Real Madrid naast een vast bedrag van twintig miljoen euro in de komende jaren tevens het variabele bedrag van zeven miljoen euro overmaakt.

''Die ton is uiteraard zeer welkom,'' zegt AGOVV-voorzitter Victor Doorn in Het Parool. ''Zeker in deze financieel gezien zware tijden door de kredietcrisis. Maar deze meevaller komt niet geheel onverwacht. We hebben er in de begroting al rekening mee gehouden, een transfer van Huntelaar hing natuurlijk al lange tijd in de lucht.''

De transfer van Huntelaar is ook voor SC Heerenveen een financiële meevaller. Bij de verkoop van Huntelaar aan Ajax werd afgesproken dat de Friese club één miljoen euro plus 20% over de winst op verkoop zou krijgen bij een toekomstige overgang. Dat houdt in dat Heerenveen voorlopig ruim drie miljoen euro op de bankrekening mag bijschrijven. Dat kan oplopen indien Ajax meer krijgt overgemaakt op basis van de sportieve prestaties in de komende jaren van Huntelaar en/of Real Madrid.
In totaal 5% van de totale transfersom voor opleidingclups:
1.350.000 in totaal - 700.000(500.000 + 200.000): 650.000
zal dan voor PSV(3 seiz) en Heerenveen(1,5 seiz) zijn ongeveer 430.000 voor PSV.

1.350.000+3.000.000: 4.350.000 opleidingskosten die er vergoed moeten worden daar Ajax.

[Dit bericht is veranderd door KaleGek (op 3 december 2008 10:20:53).]
 Help mods!
Pool: -, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.383,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
MiKaZa
Legende
Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Reg.: 18 juli 2002
Gepost op 3 december 2008 om 10:16:14.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ze hebben inderdaad goed geboert voor KJH KaleGek, maar jij rekent ze wel erg rijk.

Feit is gewoon dat ze nu wel aardig wat geld hebben gecasht, maar:

- Sulejmani kan in mijn ogen nooit veel winst op gepakt worden
- Suarez zal best wel wat winst opleveren
- Cvitanich is in mijn ogen zeker nog geen zekerheidje
- Er moet ook nog een opvolger voor KJH gehaald worden en die zal vast geen 2 miljoen kosten
 Help mods!
Pool: 1194e, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.323,0VoVo: -Opstelling: incompleet
WOENSEL
Regelmatige invaller

Uit: Eindhoven
Reg.: 29 februari 2008
Gepost op 3 december 2008 om 10:25:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat een fijne vent die Sneijder..
Eerst verlaat hij net voor de sluitingstijd van de transfermarkt Ajax.
Nu zorgt hij er voor dat Ajax in de winterstop weer verzwakt wordt.

3/12/2008 - 'Sneijder gooide balletje op bij Mijatovic'
(Gepost door P.)

BRON: Telegraaf

Wesley Sneijder heeft bij de technisch directeur van Real Madrid, Predrag Mijatovic, een balletje opgegooid om Klaas Jan Huntelaar van Ajax los te weken. Dit meldt De Telegraaf in een reconstructie van de transfer van de spits naar Real Madrid. Op 13 november heeft Wesley Sneijder 's avonds het balletje opgegooid bij de technisch directeur en hem erop gewezen dat Huntelaar een uitstekend vervanger is voor de langdurig geblesseerde Ruud van Nistelrooy. Een ander argument was dat Huntelaar speelgerechtigd is voor de Champions League. Sneijder heeft die tekst herhaald in de sportkrant Marca, aldus De Telegraaf. [reageer]

Een echte Ajacied..
Ik ben rood, ik ben wit..het interesseert me geen zak wie daar zit.
 Help mods!
Pool: -, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
MRWright
Internationale topspeler

Reg.: 13 november 1999
Gepost op 3 december 2008 om 10:58:07.         Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als ik het goed heb, is Cvitanich een spits voor het tweespitsensysteem. Suarez en Sulejmani kunnen daarin ook prima uit de voeten en zo lost Ajax meteen het probleem op van de matige buitenspelers.

Met Furby linkshalf, Gabri en Lindgren centraal en bijvoorbeeld Sarpong (?) op rechts, is er nog niks aan de hand. Zeker als je kijkt wat ze nog achter de hand hebben.

Wel weer een bak geld binnen. Wanneer heeft PSV voor het laatst een flinke som geld ontvangen voor een speler? Robben?
 Help mods!
Pool: -, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.488,2VoVo: -Opstelling: 4-4-2
MiKaZa
Legende

Gepost op 3 december 2008 om 11:20:48.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik mag toch aannemen dat een Real toch wel een schaduwlijstje met alle voors en tegen erbij heeft liggen voor alle posities en zeker voor de dun bezette spitspositie met de oudjes die zij hebben lopen en natuurlijk niet te vergetn dat zak geld die ze voor Robinho hebben gehad.
 Help mods!
Pool: 1194e, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.323,0VoVo: -Opstelling: incompleet
calciopoli
Bankzitter

Gepost op 3 december 2008 om 11:32:57.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gaat Huntelaar daar eigenlijk presteren? Wat denken jullie? In mijn ogen is hij geen wereldtop en ik zie ook niet erg veel groeimogelijkheden meer.
 Help mods!
Barturion
Aanstormend talent

Reg.: 12 maart 2008
Gepost op 3 december 2008 om 11:43:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Revo!ution schreef:

Persoonlijk vind ik dat onzin. Heel veel mensen vergeten waar Ajax vandaan komt. Ik kan me de winter/zomer nog goed herinneren dat een hele reeks waardevolle spelers de deur uit liep. Pienaar, Grygera, De Jong, Maxwell etc. En bijna allemaal voor niks. Toen kon Ajax uit eigen zak de versterkingen betalen omdat die spelers niets opleverden. Dat opgetelt met de verdere puinhomen van Koeman en het structureel mislopen van de CL, je mag opzich blij zijn dat Ajax er nu zo voor staat. Het had veel en veel erger gekund.

Dat mag je natuurlijk vinden maar je geeft het zelf al aan eigenlijk. Structureel mislopen CL, pure middelmaat kopen na het verkopen van je beste spelers, ultiem slecht beleid etc etc. Dus nogmaals. Wat hebben we met de verkoop van spelers en het vangen van veel geld bereikt de afgelopen seizoenen? Helemaal niets. Geen kampioenschap, afgang in europa op elk front en een lange tijd een middelmatige selectie. Ik respecteer je mening Revo maar hier ben ik het gewoon niet met je eens.

quote:
Ik ook, maar ik zie Cvitanich als vervanger staan. Dat heel veel mensen die jongen al hebben afgeschreven zonder dat hij een echte kans heeft gehad op z'n eigen positie, tsja ik heb er weinig boodschap aan.
Ik zie ook Dario staan en daar heb ik ook vertrouwen in. Doet niets af aan het feit dat ik graag su-hu-su had zien spelen.

quote:
Ach het gaat er maar net om hoe het verlies vervangen wordt. Er zijn nog heel wat mensen melancholisch over het vertrek van Ibrahimovic niemand heeft het echter meer over Babel (Suarez).
Maar dat zeg ik toch ook. Het is maar hoe het opgevangen wordt. En 30+ doelpunten per jaar vang je niet zomaar op. Babel was een leuke speler maar makkelijker te vervangen dan 30+ doelpunten. Daarnaast doet Suarez het beter als Babel dus logisch dat je daar niet veel meer over hoort.

quote:
Je weet niet hoe het scoutingsapparaat van Ajax werkt, no offence verder maar ga dat eerst eens onderzoeken voor je met een waardeoordeel komt.
Wat de eigen jeugd betreft. Bodul speelt net een paar maanden in het tweede. Echte eigen jeugd is dat niet. Bodul kan redelijk voetballen maar hij wordt knap gehyped. Castillion heeft nog niet eens een vaste stek in het tweede. Cvitanich krijgt een spierblessure en wat moet Ajax dan doen? Bodul of Castillion in de spits in de kwartfinale Uefacup. I pass. Van Wolfswinkel heeft misschien weinig ervaring maar i.i.g. al enige, en sowieso meer talent dan Bodul. Als je er op doelt dat het slechts vanwege z'n jonge leeftijd is dat hij op die positie de ontwikkeling van Bodul of Castillion blokkeert, ook een oudere speler zal een plek in het eerste elftal "blokkeren".
Ik weet prima hoe het scoutingapparaat de afgelopen 25 jaar heeft gewerkt. Dat kan je namelijk heel gemakkelijk zien aan de gescoute spelers en/of binnengehaalde spelers. Ik heb de afgelopen jaren geen enkele zelfgescoute speler zien opdraven in Ajax 1 die veel meerwaarde had of jij wel soms? Ik kan dus prima met een waardeoordeel komen. Of noem jij gescoute spelers van Groningen kopen ook goede scouting? No offense maar ik zie al lange tijd geen spelers als Chivu, Maxwell, Ibra of om verder terug te gaan, Litmanen, Peterson, Olsen etc etc meer komen. Tuurlijk moet er vervanging komen voor Huntelaar maar investeer dan goed en haal geen middelmaat op. Die middelmaat stagneert eigen jeugd.
 Help mods!
Pool: 724e, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.500,0VoVo: 990e / 1202e / 798eOpstelling: 5-4-1
Sappelaar
Vedette

Reg.: 6 juni 2005
Gepost op 3 december 2008 om 11:44:16.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
KaleGek schreef:

In totaal 5% van de totale transfersom voor opleidingclups:
1.350.000 in totaal - 700.000(500.000 + 200.000): 650.000
zal dan voor PSV(3 seiz) en Heerenveen(1,5 seiz) zijn ongeveer 430.000 voor PSV.

1.350.000+3.000.000: 4.350.000 opleidingskosten die er vergoed moeten worden daar Ajax.

Volgens mij heeft Huntelaar maar 2,5 seizoenen voor PSV gespeeld.
 Help mods!
Pool: -, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.490,8VoVo: -Opstelling: incompleet
RickT
Meervoudig international

Uit: Horst
Reg.: 16 juli 2002
Gepost op 3 december 2008 om 12:05:41.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
WOENSEL schreef:

Wat een fijne vent die Sneijder..
Eerst verlaat hij net voor de sluitingstijd van de transfermarkt Ajax.
Nu zorgt hij er voor dat Ajax in de winterstop weer verzwakt wordt.

3/12/2008 - 'Sneijder gooide balletje op bij Mijatovic'
(Gepost door P.)

Wat mooi is, zijn de reacties die er op volgen:
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/17893_%27Sneijder%20gooide%20balletje%20op%20bij%20Mijatovic%27.php

Het is natuurlijk niet gek dat Sneijder met Huntelaar aan komt. Huntelaar is nu eenmaal een geweldige spits en de ideale opvolger van Ruud. Hij speelt nu bij Madrid en dan helpt hij uiteraard zijn club, daar wordt hij voor betaald. Waarschijnlijk heeft hij er niet eens bij nagedacht wat voor gevolgen het voor Ajax en de supporters heeft.
 Help mods!
Pool: 2063e, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.488,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
calciopoli
Bankzitter

Gepost op 3 december 2008 om 12:11:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind dat Sneijder wat dat betreft niets te verwijten valt. Hij wil presteren met Real en denkt dat die kans groter wordt met Klaas erbij. Dat is gewoon topsport. Het feit dat Klaas midden in het seizoen weg kan naar Real is niet de schuld van Sneijder, maar van het debiele wereldvoetbalsysteem. Maak nou verdomme een regel dat spelers alleen in juni en juli van de ene naar de andere club kunnen verkassen.
 Help mods!
RickT
Meervoudig international

Uit: Horst
Reg.: 16 juli 2002
Gepost op 3 december 2008 om 12:12:14.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
West Side United schreef:
Maar aan de andere kant; Klaas-Jan zal niet zomaar een, twee, drie op de bank belandden. Ze hebben hem gehaald als vervanger voor Ruud van Nistelrooij, dus mag ik aannemen dat hij direct een basisplaats zal krijgen.

"Voorzitter Ramón Calderón onderstreepte in AS die uitspraak van Mijatovic en meldde dat Huntelaar moet knokken voor een basisplaats. 'We nemen de besten. Dus degenen die komen, die hebben we genomen om ons te helpen. Máár de aanval zal bestaan uit Robben, Raúl en Higuaín.'"
 Help mods!
Pool: 2063e, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.488,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
MiKaZa
Legende

Gepost op 3 december 2008 om 14:16:22.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
RickT schreef:

(...)

"Voorzitter Ramón Calderón onderstreepte in AS die uitspraak van Mijatovic en meldde dat Huntelaar moet knokken voor een basisplaats. 'We nemen de besten. Dus degenen die komen, die hebben we genomen om ons te helpen. Máár de aanval zal bestaan uit Robben, Raúl en Higuaín.'"

Inderdaad:

De voorzitter van Real, Ramon Calderón, heeft overigens laten weten dat Huntelaar voor de bank is gehaald. Hij heeft naar eigen zeggen al genoeg goede aanvallers. Morgen wordt de spits gepresenteerd aan de pers en supporters.
 Help mods!
Thomas Luijben
Vedette

Uit: 's-Hertogenbosch
Vak: Noord - Ere Noord
Reg.: 10 april 2005
Gepost op 3 december 2008 om 15:14:53.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Die pa van Klaas Jan rules;

http://www.dumpert.nl/mediabase/321461/fbd52e82/de_vader_van_klaas_jan_huntelaar.html

"Nee, ik heb niets van zijn ouders gehoord..."

Meesterlijk.
 Help mods!
Pool: -, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Thomas Aruba
International

Uit: Aruba
Reg.: 19 mei 2007
Gepost op 3 december 2008 om 15:36:20.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Foxy schreef:

Snap niet dat er zoveel Ajaxieden zijn die klagen. Zijn contract loopt nog anderhalf jaar door dus Ajax had geen keus, en vangt een heel behoorlijk bedrag. Hier kun je niets aan doen, zo werkt het voetbal.

Eens. 27 Miljoen voor een speler met nog anderhalf jaar contract is echt ontzettend veel. Daarnaast snap ik de teleurstelling bij Ajax-supporters absoluut, maar iedereen ziet toch ook wel dat zo'n transfer door Ajax niet tegen te houden valt? Sneijder, Huntelaar, Ibrahimovic, ze gooien allemaal hun kont tegen de krib als Ajax moeilijk begint te doen. Wanneer dit soort clubs zich melden kan Ajax alleen maar z'n best doen om het hoogste bedrag eruit te halen. Dat is hier -evenals met de transfers van Babel en Sneijder- weer erg goed gelukt. Het probleem is vaak dan ook niet het verkoopbeleid, maar het aankoopbeleid. Alles is afhankelijk van wat Ajax met dit geld doet. Een goed georganiseerde scouting kan er voor zorgen dat Ajax hier sterker uitkomt.

En om nog maar iets positiefs te noemen: talentvolle spelers over de hele wereld kunnen wederom zien wat voor uitstekende tussenstap Ajax is.

PS Even speciaal voor de mensen die aan komen zetten met die 40 miljoen euro. Manchester City zal vast op Huntelaar geboden hebben, maar ook op een aantal andere spitsen, waaronder Robinho en Berbatov. De speler wiens club hapte mocht komen, maar ik denk niet dat Huntelaar eerste keuze was. Daarnaast wilde Huntelaar zelf niet naar Manchester City, dus was het helemaal niet aan de orde. Ik heb het zelf al eerder aangegeven, maar hier is dan het bewijs. Huntelaar zelf:

http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-449000/category/sport/
 Help mods!
kivodszudszakpsv
Talentje

Uit: haaksbergen
Reg.: 8 januari 2008
Gepost op 3 december 2008 om 19:39:04.         MSN: windows live messenger    Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Leuk nieuwss dat Klaas 020 Jan Huntelaar naar RealMadrid gaat . maar ajax heeft nog steeds een goed team dat helaas kans maakt op de titel !.
 Help mods!
Pool: 551e, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.499,2VoVo: 533e / 1037e / 524eOpstelling: 3-5-2
VTI
Nationale topspeler

Uit: Tilburg
Reg.: 26 april 2000
Gepost op 3 december 2008 om 19:42:34.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
MiKaZa schreef:

(...)

Inderdaad:

De voorzitter van Real, Ramon Calderón, heeft overigens laten weten dat Huntelaar voor de bank is gehaald. Hij heeft naar eigen zeggen al genoeg goede aanvallers. Morgen wordt de spits gepresenteerd aan de pers en supporters.

Wat had ie dan moeten zeggen? We hebben alleen prutsers zitten dus hij is onze verlosser? Dit is de beste manier om zoiets te brengen. Natuurlijk moet hij zich, zoals iedereen, in de basis knokken.
 Help mods!
Pool: -, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.492,9VoVo: -Opstelling: 3-5-2
Revo!ution
Internationale topspeler

Reg.: 18 januari 2005
Gepost op 3 december 2008 om 20:13:59.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Barturion

quote:
Dat mag je natuurlijk vinden maar je geeft het zelf al aan eigenlijk. Structureel mislopen CL, pure middelmaat kopen na het verkopen van je beste spelers, ultiem slecht beleid etc etc. Dus nogmaals. Wat hebben we met de verkoop van spelers en het vangen van veel geld bereikt de afgelopen seizoenen? Helemaal niets. Geen kampioenschap, afgang in europa op elk front en een lange tijd een middelmatige selectie. Ik respecteer je mening Revo maar hier ben ik het gewoon niet met je eens.
Ik zal de eerste zijn die zal beamen dat het afgelopen seizoenen nog niet top is geweest en dat de uiteindelijke afrekenign van de resultaten ons nog geen prijzen of CL heeft opgeleverd. Waar ik op doel is dat het allemaal nog veel slechter had kunnen aflopen, de verkopen van Sneijder, Babel, Heitinga hebben Ajax de nodige ademruimte gegegeven om toch nog te herinvesteren. Ik doel dus meer op het feit over hoe we er voor hadden gestaan wanneer deze spelers ook voor een appel en ei waren weggelopen, dan was een Feyenoordscenario misschien niet ver weg geweest. Of we met het blijven van Sneijder wel kampioen waren geworden vind ik ook een risico. Dit Ajax is een aantal keer tekort gekomen doordat er collectief tegen met name degradatiekandidaten. Ook tegen sterkere tegenstanders maar dat kan naar mijn menng in een grillig opbouwproces wel een keer gebeuren.

quote:
Ik zie ook Dario staan en daar heb ik ook vertrouwen in. Doet niets af aan het feit dat ik graag su-hu-su had zien spelen.
verdedigbaar voor de bedragen die Ajax gevangen heeft.

Hoewel het misschien zo overkwam, was dit niet specifiek aan jou gericht. Cvitanich wordt door nogal wat mensen afgeschreven, vind ik persoonlijk wel jammer.

quote:
Maar dat zeg ik toch ook. Het is maar hoe het opgevangen wordt. En 30+ doelpunten per jaar vang je niet zomaar op. Babel was een leuke speler maar makkelijker te vervangen dan 30+ doelpunten. Daarnaast doet Suarez het beter als Babel dus logisch dat je daar niet veel meer over hoort.
Ik denk niet zo graag in doelpunten, maar dat is m'n persoonlijke mening. Ajax heeft Machlas en Sonck ooit gekocht in de gedachte dat er zoveel doelpunten bijkwamen in de aanval. PSV heeft ooit Kezman moeten laten vertrekken en iedereen dacht dat PSV heel veel zou inlverenn op vlak van doelpunten. Het vertrek van Huntelaar is een beetje dubbel. Wat ik Huntelaar zie doen is zich positioneel goed opstellen en koelbloedigheid voor doel, met daarnaast torinstinct. Het hoge aantal doelpunten is echter ook een resultante van de totale aanval en eigenlijk het hele elftal. Een elftal met Suarez en Sulejmani voorin zal er i.i.g. voor zorgen dat er kansen gecreerd worden (dat vond ik juist een minde rpunt van Huntelaar, het creerend vermogen), dat ook een nieuwe aanvaller zo rendement kan hebben. Misschien niet doordat hij even scherp afwerkt als Huntelaar, wel doordat hij zelf meer creert en hij meer ruimte geeft aan de vleugels om zelf ook te scoren.

quote:
Ik weet prima hoe het scoutingapparaat de afgelopen 25 jaar heeft gewerkt. Dat kan je namelijk heel gemakkelijk zien aan de gescoute spelers en/of binnengehaalde spelers.
Tja opnieuw dat zie ik als een essentieel verschil. Scouting en aankoopbeleid zijn niet hetzelfde. De afgelopen 25 jaar heb je een afspiegeling gehad van het aankoopbeleid van Ajax. Het aankoopbeleid is de vervolgactie die uit scouting voorkomt, maar kan evengoed uitgaan van niet gescoutte spelers. Kijk dat dat laatste gebeurt tegenwooridg veel meer.

quote:
Ik heb de afgelopen jaren geen enkele zelfgescoute speler zien opdraven in Ajax 1 die veel meerwaarde had of jij wel soms? Ik kan dus prima met een waardeoordeel komen.
Op die laatste vraag verwijs ik opnieuw naar het bovengaande.

Ik bekijk het specifieke functioneren van de scouting heel anders. Ik kijk liever wat de scouting doet en gedaan heeft. En dan koppel ik die verantwoordelijkheid aan de individuen van de scouting. De scouting is een containerbegrip, je zal het eerst explicieter maken om echt te kijken wat er aan de hand is. Of je nu Berg, Dszudzsak, Pocognoli of Dembele neemt, die waren bij Ajax eerder bekend dan bij de clubs waar ze nu spelen. Bij Ajax gaat het in een heel ander stadium mis, namelijk in het op een lijn komen over het halen van spelen en het in actie schieten om spelers dan ook te contracteren.
Maar bij Ajax spelen ook heel andere belangen, zijn ook andere invloedssferen van toepassing op aankopen, waardoor - ook afgelopen zomer - er weinig gebruik is gemaakt van de eigen inbreng op vlak van scouting.

quote:
Of noem jij gescoute spelers van Groningen kopen ook goede scouting? No offense maar ik zie al lange tijd geen spelers als Chivu, Maxwell, Ibra of om verder terug te gaan, Litmanen, Peterson, Olsen etc etc meer komen.

Nouja om Groningen als voorbeeld te nemen. Er wordt altijd luid geroepen dat Groningen zo'n goede scouting heeft in Zuid-Amerika heeft. Maar dat zou dus betekenen dat Groningen ineens iets heeft opgezet in 2 jaar wat clubs als Feyenoord, Ajax en PSV in geen jaren gelukt heeft. OF er is iets anders aan de hand. In dit geval is er duidelijk iets anders aan de hand, Groningen komt op een andere manier aan haar spelers.
Waar het me in m'n betoog om gaat is dat je best kritiek mag hebben op het aankoopbeleid - die heb ik ook -, maar de scouts meteen de schuld geven is me net wat te makkelijk.

quote:
Tuurlijk moet er vervanging komen voor Huntelaar maar investeer dan goed en haal geen middelmaat op. Die middelmaat stagneert eigen jeugd.
Dan komen we nu op een ander punt uit. Je vindt Van Wolfswinkel middelmaat? Goed, laten we het erop houden dat we dan sterk van mening verschillen. Ik onderstreep

[Dit bericht is veranderd door Revo!ution (op 3 december 2008 20:16:30).]
 Help mods!
Pool: -, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.377,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Barturion
Aanstormend talent

Reg.: 12 maart 2008
Gepost op 4 december 2008 om 08:17:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Revo!ution schreef:

Ik zal de eerste zijn die zal beamen dat het afgelopen seizoenen nog niet top is geweest en dat de uiteindelijke afrekenign van de resultaten ons nog geen prijzen of CL heeft opgeleverd. Waar ik op doel is dat het allemaal nog veel slechter had kunnen aflopen, de verkopen van Sneijder, Babel, Heitinga hebben Ajax de nodige ademruimte gegegeven om toch nog te herinvesteren. Ik doel dus meer op het feit over hoe we er voor hadden gestaan wanneer deze spelers ook voor een appel en ei waren weggelopen, dan was een Feyenoordscenario misschien niet ver weg geweest. Of we met het blijven van Sneijder wel kampioen waren geworden vind ik ook een risico. Dit Ajax is een aantal keer tekort gekomen doordat er collectief tegen met name degradatiekandidaten. Ook tegen sterkere tegenstanders maar dat kan naar mijn menng in een grillig opbouwproces wel een keer gebeuren.

OK dan zijn we het daar gewoon over eens. Alleen hebben we een andere hoek waaruit we kijken.

quote:
Hoewel het misschien zo overkwam, was dit niet specifiek aan jou gericht. Cvitanich wordt door nogal wat mensen afgeschreven, vind ik persoonlijk wel jammer.
Tja ik heb hem nog lang niet afgeschreven. Hij heeft nog niet kunnen spelen op de centrale spitspositie en over zijn optreden in jong Ajax werd laatst terecht opgemerkt dat hij té graag wil. Prima instelling dus en ik verwacht dat als hij zijn eerste in het eerste maakt als centrumspits dat hij wel loskomt.

quote:
Het vertrek van Huntelaar is een beetje dubbel. Wat ik Huntelaar zie doen is zich positioneel goed opstellen en koelbloedigheid voor doel, met daarnaast torinstinct. Het hoge aantal doelpunten is echter ook een resultante van de totale aanval en eigenlijk het hele elftal. Een elftal met Suarez en Sulejmani voorin zal er i.i.g. voor zorgen dat er kansen gecreerd worden (dat vond ik juist een minde rpunt van Huntelaar, het creerend vermogen), dat ook een nieuwe aanvaller zo rendement kan hebben. Misschien niet doordat hij even scherp afwerkt als Huntelaar, wel doordat hij zelf meer creert en hij meer ruimte geeft aan de vleugels om zelf ook te scoren.
Exact de reden dat ik graag de voorhoede su-hu-su aan het werk had gezien. Ik zie graag een elftal in balans. Met Suarez en Sulejmani die zelf een enorm 'creerend vermogen' hebben en daartussen een goalgetter. Klaas voetbalde steeds beter mee maar zijn sterkte ligt gewoon in de 16. Als daar twee types zoals Sulejmani en Suarez rondom zwerven die dus moeilijk te verdedigen zijn en een enorm creerend vermogen hebben ben je voor elke defensie dodelijk. Er ontstaat namelijk altijd ruimte. En Huntelaar heeft maar een half metertje nodig.
quote:

Tja opnieuw dat zie ik als een essentieel verschil. Scouting en aankoopbeleid zijn niet hetzelfde. De afgelopen 25 jaar heb je een afspiegeling gehad van het aankoopbeleid van Ajax. Het aankoopbeleid is de vervolgactie die uit scouting voorkomt, maar kan evengoed uitgaan van niet gescoutte spelers. Kijk dat dat laatste gebeurt tegenwooridg veel meer.
Ik gaf ook aan dat het net zogoed met het beleid te maken kan hebben. Het beleid was wat dat betreft om te huilen. Ik kan niet lezen wat er op de scoutingsformulieren staat maar ik zie wel wat er uiteindelijk op het veld komt. Dat laatste was gewoon teleurstellend.

quote:
Ik bekijk het specifieke functioneren van de scouting heel anders. Ik kijk liever wat de scouting doet en gedaan heeft. En dan koppel ik die verantwoordelijkheid aan de individuen van de scouting. De scouting is een containerbegrip, je zal het eerst explicieter maken om echt te kijken wat er aan de hand is. Of je nu Berg, Dszudzsak, Pocognoli of Dembele neemt, die waren bij Ajax eerder bekend dan bij de clubs waar ze nu spelen. Bij Ajax gaat het in een heel ander stadium mis, namelijk in het op een lijn komen over het halen van spelen en het in actie schieten om spelers dan ook te contracteren.
Maar bij Ajax spelen ook heel andere belangen, zijn ook andere invloedssferen van toepassing op aankopen, waardoor - ook afgelopen zomer - er weinig gebruik is gemaakt van de eigen inbreng op vlak van scouting.
Dus je wilt zeggen dat er van eventueel goed gescoute spelers, door andere belangen en andere invloedsferen dan bij een bijvoorbeeld PSV, geen gebruik is gemaakt. Schiet mij maar lek dan. Dus door bepaalde invloedsferen en andere belangen bij Ajax zijn er geen zelf gescoute spelers geweest die het verschil hebben kunnen maken de afgelopen 5 jaar. OK dat moet ik dan maar van je aannemen maar vreemd blijft het wel.

quote:
Nouja om Groningen als voorbeeld te nemen. Er wordt altijd luid geroepen dat Groningen zo'n goede scouting heeft in Zuid-Amerika heeft. Maar dat zou dus betekenen dat Groningen ineens iets heeft opgezet in 2 jaar wat clubs als Feyenoord, Ajax en PSV in geen jaren gelukt heeft. OF er is iets anders aan de hand. In dit geval is er duidelijk iets anders aan de hand, Groningen komt op een andere manier aan haar spelers.
Waar het me in m'n betoog om gaat is dat je best kritiek mag hebben op het aankoopbeleid - die heb ik ook -, maar de scouts meteen de schuld geven is me net wat te makkelijk.
Tja ik begrijp best dat Groningen andere doelstellingen heeft en daardoor makkelijker scout. Waar het mij om ging was dat er bij Ajax helemaal niets doorkwam de afgelopen 5 jaar. Of dit aan de scouts zelf of aan het beleid van de scouting ligt maakt mij niet zoveel uit. Het gaat erom wat er uiteindelijk op het veld staat. Het resultáát is hetzelfde voor mij als buitenstaander. Ik noemde dat onder de noemer scouting maar ik wil daar best aankoopbeleid van maken.

quote:
Dan komen we nu op een ander punt uit. Je vindt Van Wolfswinkel middelmaat? Goed, laten we het erop houden dat we dan sterk van mening verschillen. Ik onderstreep
Nee ik vind van Wolfswinkel geen middelmaat. Ik vind hem nog helemaal niets. Ik ken hem pas een aantal wedstrijden bij Vitesse waarin hij in 13 wedstrijden 3 keer gescoord heeft. En dat tegen ploegen (no offense) als Sparta, Ado en WillemII. Ik heb net als jij wel meer spitsen gezien die het bij een middenmoter aardig deden maar er bij een ploeg uit de top 5 niet aan te pas kwamen. Ik opteer dus in het geval van de vervanging van Huntelaar voor een goede investering. En geen middelmaat. Of van Wolfswinkel bij de middelmaat of de top hoort weet ik niet. Die paar wedstrijden die ik van hem gezien heb bieden daarover geen uitsluitsel. Dat uitsluitsel zou goede scouting kunnen bieden. Scouting en/of scoutingsbeleid van Ajax waarvan ik de afgelopen járen geen goeds heb zien komen.

[Dit bericht is veranderd door Barturion (op 4 december 2008 08:53:38).]
 Help mods!
Pool: 724e, Vitesse-PSV MotM: PSV-LiverpoolBattle-rating: 1.500,0VoVo: 990e / 1202e / 798eOpstelling: 5-4-1
WOENSEL
Regelmatige invaller

Uit: Eindhoven
Reg.: 29 februari 2008
Gepost op 4 december 2008 om 09:24:13.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

4/12/2008 - 'Doelen misschien niet realistisch'

Op de aandeelhoudersvergadering van Ajax heeft Uri Coronel gezegd dat de doelstellingen die Ajax ooit heeft geformuleerd misschien niet realistisch waren. De voorzitter beantwoordde een vraag van een aandeelhouder die constateerde dat de doelstelling die Ajax ooit had geformuleerd weer eens naar beneden waren gesteld. De doelstellingen van één titel per twee jaar en één kwartfinaleplaats in de Champions League in vijf jaar zijn bijgesteld naar het meedoen om de landstitel en 'je stinkende best doen' in de Champions League terwijl er met 35 miljoen euro flink geïnvesteerd is om verschillende prijzen te pakken. Coronel noemde de wens dat Ajax ieder jaar zal deelnemen aan de Champions League overigens een 'illusie'.

Eindelijk wakker geworden...
Waar blijven de mensen die ons vertelden dat dit haalbaar was want wij zijn immers Ajax...

[Dit bericht is veranderd door WOENSEL (op 4 december 2008 09:24:39).]
 Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 235 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk