| Poster | | Topic: [club] Ajax XXII |  |
|
Bas B Administrator
Vak: - Posts: 771 Reg.: 8 maart 2004 | Hierbij de nieuwe Ajax topic.
Laat duidelijk zijn dat chat gedrag en onderlinge verwensingen niet gewenst zijn en in deze topic streng aangepakt worden !
Hopelijk kan er nu op een normaal niveau gediscussieerd worden.
|
|
|
lindsaywilson  Legende
Posts: 8139 Reg.: 7 maart 2002 | Ben eigenlijk benieuwd wat alle principiele ajacieden vinden van het feit dat Ajax in zee gaat met de godfather van het hedendaagse voetbal, Lemic.......Torcida en Teaser, kom er maar in....
|
|
|
Frikandel Grand Cru Legende
Uit: Eindhoven Vak: Noord - PP Posts: 2320 Reg.: 31 mei 2001 |
quote: lindsaywilson schreef:
Ben eigenlijk benieuwd wat alle principiele ajacieden vinden van het feit dat Ajax in zee gaat met de godfather van het hedendaagse voetbal, Lemic.......Torcida en Teaser, kom er maar in....
Mag ik antwoorden? Zolang Lemic niet door meerdere getuigen gespot is terwijl hij z'n limo bij de Arena parkeert met een dikke sigaar in z'n mond en Sulejmani naast hem op de achterbank, zal ontkent worden dat Lemic uberhaupt ooit iets met Ajax te maken heeft. Dit in sterke tegenstelling tot hoe er over PSV geoordeeld wordt; hier is het zo dat wanneer er ooit een Rus in Eindhoven geweest is dat PSV vuistdiep in een schimmig Maffianetwerk zit.
Wanneer Lemic overduidelijk wel iets met Ajax te maken heeft is dat natuurlijk allemaal anders. Net zo anders als Ajax dat een samenwerkingsverband aangaat en net zo anders als het Nederlands elftal dat met resultaatvoetbal goede prestaties levert.
[Dit bericht is veranderd door Frikandel Grand Cru (op 2 juni 2008 09:52:41).]
|
|
|
nilisfanforlife Vedette
Uit: Reusel Vak: - Posts: 1491 Reg.: 1 februari 2005 | Denk dat heel het klubje(zonder valckx) zich nu op ajax gaat richten om daar persoonlijk financiel gewin te verkrijgen, lemic, de visser en jawel Hiddink
|
|
|
Sjoerd87 PSV Geselecteerd voor Oranje
Uit: Nijmegen Vak: - Posts: 1622 Reg.: 5 juni 2007 | 'onderlingen verwensingen zijn niet gewenst'
Maargoed, iedereen doet nou alsof Lemic de duivel is. Ik weet niet wat er allemaal wel en niet klopt, maar het is gewoon een zelfstandig ondernemer die uitkijkt naar zijn eigen persoonlijke belangen. Clubs kunnen daar gebruik van maken, maar moeten dit feit wel in hun achterhoofd houden. Wat ik er allemaal van gehoord heb is het vooral mismanagement van PSV dat deze man zoveel macht heeft gekregen. Dus wat dat betreft vind ik het geen ramp als ie niet meer gelinkt wordt aan PSV.
Lemic heeft niks met PSV denk ik dus die kan zich best op ajax gaan richten. Maar Valckx zal inderdaad niet naar ajax gaan, en van de Visser kan ik het me ook niet voorstellen. Hiddink blijft voorlopig nog een Rus. Als die klaar is voor een terugkeer is de RvC hopelijk in zijn voordeel en komt ie gewoon terug naar ons PSV.
[Dit bericht is veranderd door Sjoerd87 PSV (op 2 juni 2008 11:02:47).]
|
|
|
Thomas Aruba International
Uit: Aruba Vak: - Posts: 869 Reg.: 19 mei 2007 |
quote: Frikandel Grand Cru schreef:
(...)
Mag ik antwoorden? Zolang Lemic niet door meerdere getuigen gespot is terwijl hij z'n limo bij de Arena parkeert met een dikke sigaar in z'n mond en Sulejmani naast hem op de achterbank, zal ontkent worden dat Lemic uberhaupt ooit iets met Ajax te maken heeft. Dit in sterke tegenstelling tot hoe er over PSV geoordeeld wordt; hier is het zo dat wanneer er ooit een Rus in Eindhoven geweest is dat PSV vuistdiep in een schimmig Maffianetwerk zit.
Wanneer Lemic overduidelijk wel iets met Ajax te maken heeft is dat natuurlijk allemaal anders. Net zo anders als Ajax dat een samenwerkingsverband aangaat en net zo anders als het Nederlands elftal dat met resultaatvoetbal goede prestaties levert.
Ik weet wel zeker dat Lemic bij de deal rond Sulejmani en Ajax betrokken is. Zolang het bij dat soort bemiddelingen blijft en hij bij Ajax niet zo absurd veel macht krijgt als bij PSV, dan kan ik er mee leven. Het liefst heb ik natuurlijk dat Ajax puur door haar eigen mensen goede spelers binnen weet te halen, maar dat blijkt slechts sporadisch mogelijk te zijn voor een Nederlandse club. Mensen als Lemic, je hebt ze blijkbaar nodig. En dat kost je natuurlijk ook een flinke duit extra. Als dat voor spelers met de kwaliteit van Sulejmani is is dat niet erg, maar wanneer je de club laat aansmeren met jongens als Tardelli, Carizzo en Méndez dan is dat natuurlijk verwerpelijk.
En inderdaad, het zou mij helemaal niets verbazen als De Visser en Lemic binnenkort aanschuiven bij Ajax.
|
|
|
mr.top Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 247 Reg.: 1 februari 2006 |
quote: lindsaywilson schreef:
Ben eigenlijk benieuwd wat alle principiele ajacieden vinden van het feit dat Ajax in zee gaat met de godfather van het hedendaagse voetbal, Lemic.......Torcida en Teaser, kom er maar in....
Je moet de discussie wel een beetje zuiver houden. Lemic zit daar voorlopig alleen als zaakwaarnemer van Sulejmani.
Stel ze die vraag nog eens als de hele Chelsea connectie mee verhuisd naar Amsterdam.
|
|
|
Uit: Aruba Vak: - Posts: 869 Reg.: 19 mei 2007 | Dat hoef je me dan niet weer te vragen hoor. Ik durf nu alvast met zekerheid te stellen dat ik er absoluut niet blij van zou worden als Ajax allerlei spelers gaat huren of halen van of via Chelsea. Ik heb echter al het idee dat zoiets in de maak is. 
|
|
|
Uit: Nijmegen Vak: - Posts: 1622 Reg.: 5 juni 2007 | Beetje een steek onder water he? Kun je ook ff uitleggen waarom je daar problemen mee zou hebben? Mocht ajax zo gelukkig zijn dat ze een deal kunnen sluiten met een grote club die hen spelers aanbiedt die normaal gesproken niet haalbaar en te goed voor ajax zouden zijn, zou ik toch als supporter een gat in de lucht springen. Jullie willen altijd 'mooi' voetbal zien, maar jullie willen het ook nog allemaal van de eigen kweek hebben, en bovendien europese prijzen winnen. Beetje onrealistisch als Nederlandse club met een begroting van 60 miljoen ofzo he.
Maar die trots (of arrogantie) bij die club zit ook in het bestuur. En das de hele reden dat ze er al jaren niks meer van bakken. PSV snapt het spelletje veel beter. En dan kan er gezeurd worden dat wij een gekochte ploeg hebben, dat PSV zakelijk voetbal speelt en alleen maar buitenlanders heeft etc. maar wij kunnen tenminste nog eens reisjes maken naar Frankrijk, Italië en Engeland. En feestjes vieren. Daardoor is PSV-supporter zijn meer lust dan last.
|
|
|
Uit: Aruba Vak: - Posts: 869 Reg.: 19 mei 2007 | Een steek onder water? Wat een onzin. Ik zie gewoon graag dat Ajax zoveel mogelijk op eigen benen staat. Dat er dan zo ontzettend veel mis gaat is treurig, maar ook voor een groot deel onnodig. Ik denk dat Ajax de afgelopen 10 jaar een van de slechtst geleide clubs van Europa is geweest. Het beleid was gewoon om te janken zo slecht. PSV heeft via Chelsea Alex weten te regelen, maar dat was dan ook de enige speler die kwalitatief gezien onhaalbaar was geweest voor PSV zonder de roebels van Abramovich. En daar staat dus tegenover dat een schijnbaar groot talent als Patrick van Aanholt is weggekaapt. Ik wil absoluut niet dat Chelsea wat matige huurlingen aan Ajax levert (de A-kwaliteit stuurt De Visser niet naar Nederland) en in ruil daarvoor onze grootste talenten uit de jeugdopleiding probeert op te pikken. Thanks, but no thanks. Maar goed, er is nog weinig duidelijk over een eventuele samenwerking of de invulling daar van. Vooralsnog heb ik hoop dat Ajax niet dezelfde fouten maakt met Lemic als PSV.
|
|
|
Revo!ution Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1051 Reg.: 18 januari 2005 | *
[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 3 juni 2008 07:32:15).]
|
|
|
Frikandel Grand Cru Legende
Uit: Eindhoven Vak: Noord - PP Posts: 2320 Reg.: 31 mei 2001 | Neem nog een borreltje ofzo Ik wil best reageren maar ik kan er geen touw aan vast knopen.
|
|
|
zieggezaggejantje Legende
Uit: eindhoven Vak: West - H Posts: 5476 Reg.: 24 augustus 1999 | Bij psv is hij ook ooit binnengekomen als zaakwaarnemer van en op een gegeven moment kwam er van het een het ander en voordat psv in de gaten had wat er precies speelde en wat hij allemaal flikte zat lemic er met zijn dikke nek middden in. Reker heeft met de nu bekende rigoreuze gevolgen daar een abrupt einde aan gemaakt en zoals een loverboy een nieuw meisje aan de haak slaat zo zal lemic zich bij een nieuwe club binnen proberen te werken. Maar ik neem aan dat men binnen ajax ook niet achterlijk is en alles wat maat naar lemic ruikt drie dubbel zal controleren.
|
|
|
lindsaywilson  Legende
Posts: 8139 Reg.: 7 maart 2002 | 18 miljoen voor Sulejmani
Wat een topscouting zeg......
Hoeveel zou Lemic hiervan in zijn zak steken ?
[Dit bericht is veranderd door lindsaywilson (op 3 juni 2008 08:11:07).]
|
|
|
Boeijke Vedette
Uit: Assendelft Vak: Noord - SS Posts: 1273 Reg.: 2 juli 2002 | Een club die 18 mln neerlegd voor Sulejmani, is naar mening niet helemaal goed bij zijn hoofd. Goede voetballer, groot talent, maar op basis van 1 goed jaar 18 mln neerleggen......
Een ieder met een beetje voetbalverstand, ziet dat Ajax al jarenlang de titel misloopt door de kwaliteiten achterin en de omschakeling van aanval naar verdediging. Met 2 goede, sterke centrale verdedigers is Ajax al een heel eind.
Maar nee, 18 mln voor een aanvaller neerleggen: Sulejmani-KJH-Suarez, het ziet er op papier mooi uit. Ik vraag me echter af, of het ook werkt.
|
|
|
Uw financieel adviseur Internationale topspeler
Uit: Helmond / Someren Vak: West - K Posts: 955 Reg.: 19 juni 1999 | Sulejmani past perfect bij ajax en Bassie. Heb al eerder gezegd over Bassie en Suarez. Bassie wil altijd dat iedereen vanuit zijn positie en taak speelt en houdt niet van avonturiers die op hun gevoel spelen. Ik zie de conflicten al komen. En ik moet nog zien dat zo'n speler (vaak geblesseerd) voor meer dan 18 mil verkocht wordt in de toekomst.
Succes ajax, van Basten aan het roer is voor psv een garantie van een kampioenschap 
|
|
|
Berserk Vaste waarde in elftal
Uit: Zandvoort Vak: - Posts: 379 Reg.: 31 augustus 2006 | Hier het stuk van telegraaf.nl:
Sulejmani kost Ajax hoofdprijs
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ajax en SC Heerenveen zijn het bijna eens over de transfersom van Miralem Sulejmani (19). De Friezen willen achttien miljoen euro ontvangen voor het Servische talent, maar beide clubs waren elkaar gisteren op enkele tienduizenden euro's na genaderd. Sulejmani's zaakwaarnemer Jovica Radonjic: "Zodra Heerenveen en Ajax een akkoord hebben - en dat is wat ik begreep aanstaande - stap ik op het vliegtuig naar Amsterdam. Dan zal Miralem snel een speler van Ajax zijn." De Amsterdamse club wil Sulejmani voor vijf jaar contracteren. "Geen enkel probleem", aldus Radonjic.
De voor Nederlandse begrippen ongekend hoge transfersom is voor de Amsterdammers een recorduitgave. Klaas-Jan Huntelaar, die in december 2005 van SC Heerenveen werd overgenomen, kostte Ajax 9,5 miljoen euro. De Friezen maken een flinke winst als de handtekeningen definitief zijn gezet.
Sulejmani werd voor een opleidingsvergoeding van slechts 300.000 euro overgenomen van Partizan Belgrado. De transfersom leert dat de nieuwe coach Marco van Basten, die eiste dat hij mocht investeren, zijn zin krijgt.
Eerder al legde Ajax voor ruim zes miljoen euro spits Dario Cvitanic van het Argentijnse Banfield vast. De eerder getoonde interesse in Tarik Sektioui is van de baan. Van Basten zag de voormalig speler van AZ en Willem II, tegenwoordig uitkomend voor FC Porto, eveneens als een bruikbare voetballer.
De aanvallers Nicolae Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo komen niet in de plannen van Van Basten voor. Zij mogen vertrekken.
|
|
|
mj Nationale topspeler
Uit: Nijmegen Vak: Noord - PR Posts: 885 Reg.: 20 januari 2001 | En hoeveel is er voor Lemic ?
|
|
|
BLOF Jeugdspeler
Vak: - Posts: 56 Reg.: 30 december 2007 | Ik ben blij dat hij waarschijnlijk naar AJAX gaat, echter vind ik het bedrag belachelijk hoog.
Het kan wezen dat Pranjic er ook bij zit of dat de transfersom zo rond de 14 a miljoen gaat worden.
|
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 9323 Reg.: 9 december 1999 | 18mio fucking Euris... Weet je hoelang je je jeugdopleiding daar draaiende van kan houden? Hoeveel koelkastcontracten kan je er voor afsluiten.
Het is met recht Ajak$
|
|
|
Shevhenco Aanstormend talent
Uit: Opheusden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 124 Reg.: 26 februari 2003 | Mannen, het gaat hier om de vraagprijs!! Dus niet om de transfersom die het daadwerkelijk zal worden. Ik denk dat ze tussen de 11 en 14 miljoen gaan uitkomen. Mogelijk met het betrekken van een andere speler in de deal (Leonardo?).
|
|
|
Uit: Nijmegen Vak: - Posts: 1622 Reg.: 5 juni 2007 | Deze speler is nu toch nog niet zo veel geld waard... tsja als ajax Huntelaar voor dat debiele bedrag kan verkopen kunnen ze het zich veroorloven, maar ik zou het uit principe niet doen. Heerenveen wordt zo langzamerzeker een topclub, als ze maar van dit soort bedragen voor spelers blijven vangen.
Het kan best een goede speler worden, maar op dit moment is het niet redelijk om ook maar de helft van de vraagprijs er voor te betalen.
|
|
|
Uw financieel adviseur Internationale topspeler
Uit: Helmond / Someren Vak: West - K Posts: 955 Reg.: 19 juni 1999 | Als dit waar is, dan is huntelaar al verkocht, kan het niet voorstellen dat ajax dit anders doen.
|
|
|
lindsaywilson  Legende
Posts: 8139 Reg.: 7 maart 2002 | "Van Basten heeft het spelletje nu door"
Hij heeft er enkele jaren voor nodig gehad, maar bondscoach Marco van Basten heeft het spelletje nu helemaal door. Dit laat assistent-trainer John van't Schip vandaag weten in De Telegraaf.
Na een jaar bondscoachschap zei Van Basten destijds over John van't Schip dat hij vanaf de bank eerder het spel doorgrondde. Inmiddels is Van Basten echter ook zover. "Wat ik toen zag, ziet Marco nu ook", aldus Van 't Schip nu.
"Hij hield zich indertijd meer met de eigen ploeg bezig en ik met het hele plaatje: ’hoe staat het’ bij ons ten opzichte van de tegenstander", zo vervolgt de assistent-trainer.
Van Basten heeft zich mede dankzij Van't Schip weten te ontwikkelen tot een betere trainer. "Met de hulp van John heb ik me daarin ontwikkeld. Nu proberen we onze inzichten zo goed mogelijk bij elkaar te brengen", aldus de bondscoach.

[Dit bericht is veranderd door lindsaywilson (op 3 juni 2008 11:20:00).]
|
|
|
BLOF Jeugdspeler
Vak: - Posts: 56 Reg.: 30 december 2007 |
quote: Uw financieel adviseur schreef:
Als dit waar is, dan is huntelaar al verkocht, kan het niet voorstellen dat ajax dit anders doen.
Dit staat los van de verkoop van Huntelaar. Van Basten heeft een (flink) budget gekregen. AJAX heeft ingezien dat het beleid laatste jaren slecht is geweest en is bereid om diep in de buidel te gaan. Ten tweede vorig seizoen heeft AJAX flink gevangen met een aantal transfers.
|
|
|
|